Czy wykonałeś jakieś z zalecanych wyżej czynności? Warto też wykonać dokładny pomiar akumulatorów, pod obciążeniem i bez.
https://obrazki.elektroda.pl/5705909000_... NA WSTĘPIE Wiem, wiem, ktoś zaraz powie, że układów aktywnego obciążenia nie sposób zliczyć i kolejny taki projekt przyczynia się do klęski urodzaju… 8-) Mimo wszystko chciałbym przedstawić projekt aktywnego obciążenia. Aktywne obciążenie samo w sobie nie jest czymś szczególnym, ale...
Wkrętarka jest dobra bo drugi akumulator działa normalnie Zmierz napięcie pod obciążeniem, bo wszystko wskazuje na padnięty akumulator. Pomiar napięcia bez obciążenia na akumulatorze nic ci nie daje.
Opornica jest najlepsza, pomiar akumulatora bez obciążenia jest bez sensu.
Właśnie o tym pisałem , pomiar akumulatora pod obciążeniem . :|
Jeżeli ma być regulator ładowania, to przełączanie szeregowo-równolegle jest niepotrzebne. Napięcie wejściowe i tak się waha, więc dla 6V też nie jest cały czas optymalne. Na początek musisz porobić kilka pomiarów. Solar - jaki daje maksymalny (słoneczny dzień), średni i minimalny prąd ładowania akumulatora 6V ? To samo mierzone oddzielnie dla wiatraka....
Nawet w sporo droższych regulatorach informacja o stanie naładowania baterii często słabo odzwierciedla rzeczywisty stan rzeczy. Więc jeśli po odłączeniu akumulatora od ładowania i obciążenia pomiar napięcia wskazuje na pełen akumulator to chyba nie ma się czym martwić. Ale jakbyś napisał więcej o parametrach panelu, przez jaki czas na dobę jest oświetlony...
To że się ładował nie świadczy o tym, że jest sprawny. Akumulator często uszkadza się w ten sposób, że pęka mostek pomiędzy celami, pomiar miernikiem pokazuje prawidłowe napięcie bez obciążenia, ale pod obciążeniem prądu brak
Takie fabryczne mierniki do badania stanu akumulatora mierzą raczej jego napięcie pod obciążeniem a nie prąd, taki pomiar pozwala oszacować rezystancję wewnętrzną akumulatora, która jest wyznacznikiem jego kondycji. http://obrazki.elektroda.net/22_11694170... Rezystancja wewnętrzna (Rw) wynosi ok 4-12 mOhm, napięcie 2V/ogniwo (w 12V akumulatorze...
Nie nadaje się do występowania w roli obciążenia akumulatora. Do obciążenia akumulatora potrzebujesz opornika o wartości 0,07-0,10Ω i odpowiedniej mocy. W roli obciążenia, to na pewno nie, ale umożliwi pomiar prądu przy obciążeniu akumulatora opornikiem o którym Kolega pisze. Nie bardzo natomiast sobie wyobrażam pomiar prądu ładowania rzędu kilku...
To czym ci srawdzali to tester zdolności rozruchowej akumulatorów np. typu VAS-330K Pomiar zdolności rozruchowej pod obciążeniem 150A lub 300A w czasie nie przekraczalnym 10s. Na trójkolorowej podziałce można odczytać wynik pomiaru przy jednoczesnym precyzyjnym sprawdzeniu napięcia na zaciskach akumulatora. Dostępne w sklepach np. Intercars, Suder&Suder.
Trzy rzeczy: pomiar napięcia na akumulatorze pod obciążeniem, pomiar napięcia na silniku, pomiar prądu silnika.
Witam Dlaczego wykluczasz problem z akumulatorem? Moim zdaniem wygląda właśnie na dogorywający akumulator i to jest stosunkowo łatwo sprawdzić. Przełożyć akumulator na podmianę z innego samochodu i obserwować. Współczesna elektronika jest wrażliwa na słabą baterie. Można też przetestować obecny akumulator testerem akumulatorów. Mierzymy napięcie na...
Pomiar napięcia bez obciążenia tak na prawdę niewiele daje. Tyle co nic.
Jakim miernikiem sprawdziłeś akumulator? Pomiar pod obciążeniem oczywiście tez przeprowadziłeś? Jeśli masz wątpliwości, co do rozrusznika, to wymontuj go i sprawdź, jak działa.
Panowie na litośc Pańską ta kontrolka nie świeci, to jest miniaturowy i bardzo uproszczony aerometr [pomiar gęstości elektrolitu] i tylko w pewien sposób daje rozeznanie o stanie akumulatora .Prawdziwy pomiar to po naładowaniu , pomiar napięcia pod obciążeniem . Pozdrawiam.
Pomiar akumulatora Pozytywny wynik mierzony przez gniazdo zapalniczki (napięcie) Nie, ponieważ właściwy pomiar napięcia akumulatora, powinien być realizowany z obciążeniem akumulatora. https://obrazki.elektroda.pl/9465329200_... Jakości akumulatora używając tylko woltomierza nie zweryfikujesz. Sam pomiar napięcia w złączu zapalniczki...
Przy obciążeniu 300VA - prąd pobierany z akumulatora wynosi około 35 A (zakladając sprawność UPSa na 70%). Z aku 4,5 Ah 35A możemy pobierać nie przez 8 min jak wynika z dzielenia, tylko przez 2-3 min ponieważ prąd rozładowania 35A jest około 150CA (producent podaje pojemność przy CA=0,225A). Czyli Twój wynik nie jest taki zły w stosunku do obliczeń....
Skoro wyczytałeś z opisu trafo, że może być obciążony prądem 12 A to chyba może wyczytać jego moc oraz napięcie znamionowe? Powstaje bowiem pytanie jaki jest ten transformator. Bowiem jeśli zamontowano typowy dla oświetlenia halogenowego to nigdy nie uzyskasz zadawalającego napięcia pod obciążeniem. W jakich warunkach uzyskałeś ostatni pomiar (diody/mostek,...
światła i dmuchawa na 2. Na postoju z tym samym obciążenie. 13.7 Czyli brak ładowania, bo 13,7V to żadne ładowanie. Tak jak pisano - do sprawdzenia (miernikiem) spadek napięcia między alternatorem i akumulatorem (albo pomiar na alternatorze i na akumulatorze), oczywiście pomiar pod obciążeniem. Do tego warto by cęgami zmierzyć prąd na wyjściu alternatora.
A może te testery mierzą w podobny spośób jak pomiar ESR w kondesatorach? Piszecie o pomiarze akumulatora za pomocą obciążenia rozrusznikiem z tym, że współczesne rozruszniki szybkobrotowe z przekladniami planetarnymi nie potrzebują ogromnych prądów na upartego z baterii wkrętarki idzie odpalić.
Regulatory napięcia do paneli zwykle mają pomiar i włącznik obciążenia na masie. Więc nie da się tego podłączyć do jednego akumulatora który ma być ładowany też z alternatora samochodu.
Z tym 64k to był żart, prawda :D :?: (przecież to żadne obciążenie). Myślałem, że skoro będziesz ładował akumulator, to masz auto więc nie będzie problemu z zapasowymi żarówkami - stąd moja sugestia o takim obciążeniu. Tak czy inaczej warto wykonać taki pomiar napięcia przy prądzie 2÷5A. Pozdrawiam
Najwyraźniej któryś akumulator ucierpiał. Należałoby sprawdzić napięcie na każdym z nich pod obciążeniem, a najlepiej przed pomiarem każdy z nich osobno naładować.
Według mnie pomiar obciążenia jest dokonywany niezależnie od stanu kalibracji gdyż powinna to być wartość bezwzględna potrzebna mikrokontrolerowi do oszacowania czasu podtrzymania na podstawie stanu naładowania oraz krzywej rozładowania akumulatora. Zagadką pozostaje dalej jak został zrealizowany pomiar obciążenia w tym modelu.
Prawdziwy obraz kondycji akumulatora daje pomiar napięcia pod obciążeniem. Nawet dość rozładowany potrafi mieć 12V
Jeśli pomiar jest prawidłowy, to zasilacz nie może bez obciążenia dawać napięcia 1,3V tylko 18V (napięcie stałe).
Witam. Jestem od niedawna użytkownikiem elektrycznego składaczka. Pytanko: dlaczego na "stykach" miernik pokazuje ok. 39 V, a na wyświetlaczu 36,8 V? Które jest prawidłowe? AI: Jaki to dokładnie ... Bezpośrednia odpowiedź na pytanie • 39 V odczytane multimetrem to rzeczywiste napięcie pakietu akumulatora w punkcie pomiaru (OCV – open-circuit voltage)....
Akumulatory sprawdzone pod obciążeniem czy bez tylko pomiar napiecia?
najpewniej masa gdzieś ugniła, sprawdź napięcie względem masy akumulatora, poza tym taki pomiar bez obciążenia choćby żarówką od migacza 21w jest nic nie warty
Kolego Maverick73 - przy równoległym łączeniu ogniw elektrochemicznych napięcie na każdym z nich jest jednakowe, bo inaczej być nie może, jeśli połączenia między ogniwami są pewne i nie ma na nich spadków napięcia w czasie pracy. Przy równoległym łączeniu baterii sytuacja jest analogiczna. Pomiar napięcia akumulatora kwasowego bez obciążenia nie jest...
Pożyczyłem inne urządzenie UPS i pod moją baterią działa Takie samo urządzenie? A twój UPS działa z baterią z tego drugiego urządzenia? Jeszcze raz sugeruję pomiar naoięcia akumulatora pod obciążeniem.
multimetr na nie podpiętym akumulatorze pokazuje "zdrowe" 12.7, a podpięcie do prostownika powoduje że wskazówka tylko na chwilę się wychyla, a zaraz spada na 0. Akumulator mierzymy pod obciążeniem, odpowiednim testerem. Multimetr, na zakresie pomiaru napięcia ma dużą rezystancję wewnętrzną, podobnie jak Twój akumulator ( uszkodzony ), dlatego takie...
Dokładnie. Nieraz klient przyjedzie żeby zmierzyć tylko ładowanie i sprawdzić akumulator i jak się powie 10zł to jest zdziwiony za co. Do pomiaru napięcia ładowania wystarczy prosty (choć nie ten naj prostszy za 10zł z marketu) multimetr za kilkadziesiąt złotych do tego miernik cęgowy do pomiaru prądu. Do akumulatora używam miernika do pomiaru akumulatora...
(...) że przed samym badaniem zostały naładowane przy użyciu ładowarki do akumulatorów AGM. Jak mogę zbadać takie akumulatory? Czy wystarczy do tego woltomierz, amperomierz z mostkiem 50 A? Takie mam mierniki. Czy inaczej należy podejść do tego typu problemów? Dziękuję za wskazówki i pomocną radę. Cześć, Podstawowe testy stanu akumulatorów AGM, które...
Do większości diagnozy przy alternatorze nie bardzo jest konieczny pobór maksymalnego prądu alternatora. Akumulator sam w sobie pobiera max 3-6A w czasie ładowania. Końska część mocy idzie na urządzenia pracujące w czasie jazdy -> światła, podgrzewania elementów, wentylatory, a także na cała elektronikę pojazdu (włączając w to czasami prądożerne układy...
...no tak ..np ds2438..... ale co się stanie jak zmieie batereie w telefonie na inna? Rozumiem ze powinna ona byc traktowana jak bateria poprzednia ....czyli jezeli wloze baterie w pelni naladowana zamiast prawie rozladowanej, to wskaznik pokaze zero? ..........i jak juz opieramy się na telefonach ;) to skad taki cwaniak wie jaka pojemnosc ma bateryjka...
Akumulator mierzy się pod obciążeniem . Ten twój pomiar nic nie mówi. Podjedź do dowolnego sklepu z akumulatorami zmierzą ci za free.
Zasilacz daje dokładnie tyle ile powinien - ale pod obciążeniem a nie "na sucho". Z tego też powodu była prośba o pomiar na ładowanym akumulatorze. Jeśli bardziej interesuje cię to zjawisko to poczytaj na elektrodzie o transformatorach i zasilaczach.
Jaki konkretnie masz ten nowy akumulator? Być może winny jest rozrusznik ale równie dobrze akumulator nie posiada wystarczającej pojemności i pomiar tylko jego napięcia, bez obciążenia tego nie wykaże. Jaki jest typowy prąd tego rozrusznika to nie wiem - może ktoś takie pomiary robił i podpowie. Osobiście przy pomocy jakiejś 25W żarówki sprawdził bym...
To nie jest wina miernika tylko niewiedzy mierniczego. Mierniki te maja dużą rezystancję wewnętrzna co za tym idzie nie są obciążeniem dla badanej baterii. Ogniwa, baterie i akumulatory są dość specyficznymi urządzeniami i pomiar napięcia powinien się odbywać pod obciążeniem. Mierząc napięcie na akumulatorze równolegle z miernikiem podłącz żarówkę 21W/12V...
1. Napięcie mierzy się przy jakimś obciążeniu. Czyli do zacisków akumulatora w czasie pomiaru musi być podłączona np. żarówka o mocy minimum kilku Watów. I dopiero tak zmierzone napięcie coś ci powie. 2. Jest wielce prawdopodobne, ze ten akumulator nadaje się do wymiany na nowy.
https://obrazki.elektroda.pl/8780672000_... Pomimo mało czytelnych zdjęć - nie widać dokładnie ścieżek - znalazłem w necie lepsze zdjęcie, to widać że układ musi pracować na AC jak i DC. W układzie jest pomiar prądu obciążenia przez silnik, i może on głupieć jak z akumulatora idzie za niskie napięcie, lub jak podłączyłeś akumulator...
Błąd będzie zależał od rezystancji dzielnika obciążonego opornością wejściową układu pomiaru napięcia, musisz ją uwzględnić w obliczeniach.
Dla akumulatora lepiej jak pracuje,nie że jest tylko doładowywany .Jeżeli będziesz miał akumulatory z korkami(lepiej )to zawsze możesz sprawdzić gęstość elektrolitu .Na tej podstawie będziesz wiedział w jakim jest stanie. Dodano po 2 Druga sprawa pomiar napięcia akumulatora pod obciążeniem (chociażby gdy wózek pracuje)da Tobie rozeznanie jaki jest akumulator.
Wymień mostek na nowy, najlepiej 35A - cena zbliżona do mostka 10 A a mniej zawodne. Objawy wskazują na uszkodzenie części mostka - prostuje jednopołówkowo, stąd przy pomiarze bez obciążenia - połowa napięcia, a po podłączeniu akumulatora - jest prąd ładowania.
Bindowanie to łączenie nadajnika z odbiornikiem cyfrowym. Zatrzymanie śmigłowca to zawis. Nie wymyślaj nowego słownictwa. Pierwsza rzecz jak się nasuwa - to po prostu pada akumulator, który stracił pojemność i przy mniejszej wydajności prądowej, pod obciążeniem zbyt mocno spada napięcie. Druga sprawa - to czy dron wyłącza się całkowicie, czy tylko zatrzymują...
A pomiar napięcia akumulatora, napięcia ładowania,bez i z obciążeniem?
Czy zwykły multimetr do akumulatora samochodowego wystarczy? Nie wiem co u Ciebie znaczy "zwykły multimetr", ale jeśli jego zakres pomiarowy jest większy od napięcia baterii, to możesz go podłączyć do złącza baterii. Pomiar wykonaj "pod obciążeniem" w czasie jazdy, również gdy hulajnoga się zatrzyma. Kontroluj napięcie na akumulatorze. Może po tym...
Teoretycznie powinno zadziałać. Przełącz i zmierz napięcie, jeśli będzie 16,5V bez obciążenia to możesz podłączyć akumulator i kleszczami do pomiaru prądu stałego zobaczyć, czy prąd nie przekroczy 60A. Dodano po 5 Jeśli jest to prostownik selenowy, to dioda selenowa znakomicie nadaje się do tego typu zastosowań, zabezpiecza trafo nawet przed zwarciem.
Podaje wartości dotyczące pomiaru akumulatorów bez obciążenia przy podłączonym prostowniku mają po 14,3V. Po odłączeniu było 14 V i 13,9 V. Co do akumulatorów FULLRIVER mają po 12,5 V, mój tata musiał źle je zmierzyć.
Ten akumulator w traktorku to na pewno jest dobry, zrób pomiar napięcia pod obciążeniem. Pewnie będzie spadek jak diabli.
Witaj sprawdzałeś pomiar napięcia pod obciążeniem.
Aby stwierdzić czy wynik pomiaru akumulatora jest dobry -to trzeba -przy zestawionym pomiarze napięcia -obciażyć akumulator jakimś obciążeniem żarówki 12V /0,5 A .I obserwować przebieg pomiaru -przez 15 minut. Zdarza się ,że lampka zgaśnie za chwilę i napięcie spadnie o wartość 2,15V /około/. Wtedy oznaczać to może niesprawny jeden pakiet akumulatora....
'Sygnałem' a nie impulsowym obciążeniem. Zadaj sobie odrobinę trudu i poszukaj, jeśli żeczywiście nie znajdziesz to Ci pomogę. Pozdrawiam ;)
Nie bardzo rozumiem w czym tkwi problem? Jeśli w sprawności akumulatora to zostaje pomiar napięcia ( jałowo, pod obciążeniem ). Co do otwierania drzwi , gdy miałem słaby akumulator centralny słabo działał bądź w ogóle, ale po otwarciu o odpaleniu nie było już mowy.
Ciekawy pomysł na urządzenie do badania akumulatorów. Dodałbym regulowane skokowo obciążenie prądowe (można wykorzystać typowy układ [url=https://www.elektroda.pl/rtvforum/t... obciążenia rezystor pomiarowy + wzmacniacz operacyjny + napięcie odniesienia). Można dodać osobne przewody prądowe i osobne do pomiaru napięcia, wtedy...
Witam Prostownik nie był obciążony ładowanym akumulatorem - pomiar bez sensu . Pozdrawiam na w/w filmie prostownik jest obciążony akumulatorem! (nawet z tyłu widać wspomniany akumulator - niebieski voltmaster)
Akumulatory są normalne Bosch S5 głębokiego rozładowania. Pomiar napięcia robiłem na klemach akumulatorów pod obciążeniem. Dam radę zmierzyć prądy na osobnych obwodach tylko o jaki dokładnie pomiar chodzi? Pobór z pierwszej sekcji akumulatorów oraz z drugiej sekcji czy dobrze myślę? EDIT: Problem rozwiązany. Nie kontakt na klemach akumulatora powodował...
Mam ten tester i powiem tyle - najlepszym testerem akumulatora we własnym samochodzie jest... ucho. Jedynymi parametrami, który mierzą te testery jest napięcie i rezystancja wewnętrzna, w dodatku jest to pomiar przy minimalnym obciążeniu. Na tej podstawie jest szacowany prąd rozruchowy i poziom naładowania. Nie jest w żaden sposób określana pojemność....
obstawiam, że może regulator napięcia jest walnięty i przez to jest problem z rozrusznikiem ? Walnięty regulator skutkuje brakiem ładowania albo uszkodzeniem bezpiecznika akumulatora. Tylko w tym drugim przypadku rozrusznik nie będzie kręcił. Zacznij od sprawdzenia akumulatora. Po naładowaniu trzeba sprawdzić akumulator pod obciążeniem - najprościej...
Na podstawie" bąbelkow" nie można twierdzić ,że cela ma zwarcie.Może być tylko zasiarczona.Miarodajnym jest pomiar napięcia pod obciążeniem akumulatora naładowanego . Pacjenta trzeba ratować do końca.Proponuję ładowanie kontrolno-odświeżające : 1)wylać elektrolit z celi podejrzanej(jeśli ma osobne cele) lub z całego-do naczynia i zachować go 2)nalać...
https://obrazki.elektroda.pl/8204445200_... Układ rejestruje proces rozładowywania ogniw/akumulatorów stałym prądem i na podstawie uzyskanego wykresu, pozwala ustalić ich pojemność oraz ewentualnie napięcie odcięcia, jeśli dane ogniwo/akumulator posiada zabezpieczenie przed nadmiernym rozładowaniem. W skład układu wchodzą: komputer...
Proponuję zmierzyc spadki napięć między minusem akumulatora a masą interesujących nas urządzeń. Nie powinno przekraczać 0.5 V. Pomiar ma sens jeżeli konkretne urządzenie pracuje (jest obciążone).
Po ponad dwóch godzinach telewizor się wyłączył. Jednak po dokonaniu pomiaru zauważyłem, że napięcie na akumulatorze jest ciągle wysokie (wróciło do prawie 13V po godzinnym odstaniu). Miarodajny pomiar napięcia akumulatora to pod obciążeniem w czasie pracy do momentu wyłączenia się ups. Dla porównania zmierz napięcie na aku podczas pracy i bezpośrednio...
Dla określenia w 100 % przyczyny braku możliwości uruchomienia silnika powinieneś zastosować miernik widełkowy dla sprawdzenia akumulatora pod obciążeniem. Pomiar napięcia - spadek przy uruchamianiu silnika do 8V oznaczać może w 50 % awarię akumulatora jak i rozrusznika np tulejki ale podkreślam ale stały pobór prądu przy ładowaniu akumulatora 4A to...
Witam Czy jest napięcie na tym akumulatorze,sprawdzałeś ,przykładowo żarówką nie wspomnę o pomiarze pod obciążeniem.
Narysuj sobie schemat zastępczy układu złożonego z baterii akumulatorów i obciążenia uwzględniając oporność wewnętrzną akumulatorów, to wszystko zrozumiesz. Zrób przykładowe obliczenia dla dwóch skrajnych przypadków obciążenia. Oporność wewnętrzną akumulatora można przyjąć jako jego napięcie podzielone przez prąd zwarcia, oczywiście uwzględniając oporność...
Dzięki za pomoc. Niestety, ale sytuacja wygląda tak, że mam najprawdopodobniej uszkodzony inwerter. Ładowanie akumulatora tylko z solarów działa prawidłowo, natomiast duże problemy dzieją się, gdy włączę ładowanie z sieci lub priorytet solar. Inwerter nie pokazuje na aplikacji ani wyświetlaczu, że akumulator jest ładowany ani rozładowywany, a z sieci...
Przejechałem dzisiaj 30 km na jednym odpaleniu i napięcie ciągle wynosiło 14,5-14,6 V .Pod maksymalnym obciążeniem spadało do 12 V(radio ,nawiew na max ,ogrzewanie tylnej i przedniej szyby,wentylator klimatyzacji ).Maksymalne obciążenie włączyłem na około pół minuty tylko żeby zmierzyć. Po wyłączeniu silnika po 20 minutach spadło do 12,3V . Co ten...
Tak? A co powiesz o napięciu sumarycznym kiedy jeden akumulator będzie miał 0 V a pozostałe 14, który pomiar będzie miał sens. Według mnie najbardziej wartościowym pomiarem byłby pomiar poszczególnych akumulatorów pod tym wspomnianym 20% obciążeniu. Słaby akumulator od razu się ujawni. Tak bym to zrobił dla siebie a normy, jeżeli są to pewnie nie mniej...
Pomiar napięcia bez obciążenia nie jest wykładnikiem naładowania, jest niemiarodajne, tylko pomiar gęstości elektrolitu tu niewykonalne, podładuj nie zaszkodzi.
Pomiar tranzystora wykonany wg instrukcji. Okazał się sprawny. Przyczyną awarii było uszkodzenie akumulatora (zwarcie jednego ogniwa - przy niewielkim obciążeniu spadało napięcie). Problem rozwiązany.
Witam. Okazało się że to jednak akumulator. Pojechałem do speców i przy pomiarze miernikiem pod obciążeniem napięcie bliskie 10V.
To nie są takie same rozwiązania. W moim wystarcza pomiar napięcia i nie potrzeba bocznika.
Szukaj elektronicznego, regulowanego sztucznego obciążenia z pomiarem pojemności akumulatora.
Akumulator zmierzony POD OBCIĄŻENIEM? Pomiar miernikiem niewiele powie. Ładowanie w samochodzie jest? Pomiar też trzeba przeprowadzić w dwóch miejscach: na akumulatorze i bezpośrednio na zacisku alternatora. W fordach dość często na tym kombinowanym połączeniu dochodziło do spadków napięcia. Podstawiony inny, pewny akumulator? Masy sprawdzone? Rozrusznik...
A może by tak zacząć od najprostszej rzeczy, czyli pomiaru napięcia akumulatora bez i pod obciążeniem ?, ew podmiany na inny sprawny
Greg ma rację . Jedna tylko uwaga do tego tematu. Mianowicie nie ma sensu sprawdzanie akumulatora przy pracującym silniku, gdyż alternator nawet przy wykańczającym sie akumulatorze będzie utrzymywał takie właśnie napięcie na jego biegunach. Napięcie akumulatora powinno się sprawdzać po zatrzymaniu silnika i to po upływie paru minut. Poza tym chąc określić...
Myślę że akumulatory są niezłe a serwisant miał racje. Pomiar powinno się przeprowadzać w czasie obciążenia akumulatorów, a nie na luzie. Podłącz żarówkę 12V 55W samochodową do jednego akumulatora i gdy świeci to w tym momencie mierzymy napięcie i w tym momencie zobacz o ile spada nadnapięcie. Napięcie nie powinno spadać im mniej spadnie tym lepszy...
Witam Czy w tym obciążeniu elektronicznym jest możliwość ustawiania progów napięć / prądów, do których będzie rozładowywany akumulator? <...> Ten wskazany w linku ma taką możliwość więc i ten pewnie też. Bo to to samo.... Hm, w międzyczasie przeczytałem wskazany wątek i mowa tam jest tylko o ustawianiu progów alarmów, np. powyżej/poniżej zdanego...
Co to znaczy, że nie świeci. Nawet się nie żarzy ? Dokonaj pomiaru napięcia na akumulatorkach pod obciążeniem.
To zależy pod jakim obciążeniem mają one pracować i jakie przyjmiemy warunki pomiaru, pod obciążeniem czy bez.
Wątpię aby był takowy miernik. Jeżeli na nowych akumulatorach wskaże w miarę prawdziwe dane to na starych o zmniejszonej ze starości pojemności będzie przekłamywał. Pomiar chwilowego prądu pod obciążeniem nie jest miarodajny. Miarodajny jest tylko test długotrwały.
Zapewne akumulator. Najprostszym testem byłby pomiar jego napięcia przy obciążeniu. Ewentualnie podmiana na coś sprawnego. Z informacji z netu wynika, że tam wchodzi 1szt. żelowego 12V 5Ah. Mam kilka ze starego UPS, oddałbym na testy, ale jesteś za daleko a wysyłka się nie opłaci pewnie.
Witam ja bym sprawdził masy od alternatora do silnika i dalej do akumulatora. Proponuje podłączyć miernik pomiędzy obudowę alternatora a klemę ujemną akumulatora napięcie nie powinno być większe jak 0.2 - 0.3 v. Pomiar wykonujemy przy obciążeniu włączone światła plus nawiew.Tak samo sprawdzamy stronę dodatnią a wiec na śrubę + w alternatorze drugi przewód...
Dobrym sposobem sprawdzenia takiego akumulatorka jest pomiar napięcia z podłączoną żarówką. Wtedy jesteś wstanie zmierzyć napięcie akumulatora pod obciążeniem i stwierdzić jego sprawność.
Witam Na podstawie" bąbelkow" nie można twierdzić ,że cela ma zwarcie.Może być tylko zasiarczona.Miarodajnym jest pomiar napięcia pod obciążeniem akumulatora naładowanego . Pacjenta trzeba ratować do końca.Proponuję ładowanie kontrolno-odświeżające : 1)wylać elektrolit z celi podejrzanej(jeśli ma osobne cele) lub z całego-do naczynia i zachować go 2)nalać...
Cześć Mierze rezystancję wewnętrzną ogniwa na początku cyklu całego pomiaru. Metoda pomiaru polega na pomiarze napięcia nieobciążonego akumulatora a następnie załączeniu obciążenia i pomiarze napięcia pod obciążeniem. Różnica tych napięć podzielona przez prąd obciążenia to właśnie rezystancja wewnętrzna. Rezystor pomiarowy 0.1Ohm. Wykorzystałem Vref...
A pomiar napięcia pod obciążeniem np: 100 A W czasach gdy akumulatory posiadały wyprowadzone na zewnątrz wszystkie "cele", był stosowany przyrząd pomiarowy składający się z opornika 0,01 om co dawało przy 2 V = 200A. Do opornika dołączony był dokładny woltomierz. Informacja była natychmiastowa, dobre ogniwo np: 1,8 do 2,0 V, średnie 1.7-1,8 V, poniżej...
Dlatego dobrze byłoby wiedzieć o czym piszemy, w no-name, ok, marketing zmienia cyferki, i silnik też może być na 12, nie 18V, ale jeśli ma to, co opisał, to razem nie będzie dobrze działać. Zaś z ogniwami, tak jak napisałeś, pomiar obciążonych, wkrętarką, lub np żarówką/ami 12V z samochodu, np. H4 czy to co tam mamy o dużej mocy (55/60W).
Akumulatory nowszej konstrukcji nie dopuszczają ładowania napięciem wyższym (mierzonym na klemach) niż 14,4V, to jest próg gazowania. Przekroczenie tego progu powoduje gazowanie - więc utratę wody z elektrolitu, wyschniecie i zasiarczenie akumulatora, w konsekwencji jego zniszczenie. Wyższe napięcia do 16,2V (po 2,7V na ogniwo) bylo kiedyś dopuszczalne...
Twoje różnice podczas pomiaru spowodowane są zjawiskiem zwanym gazowaniem. Ot bąbelki gazu tlenu i wodoru podczas ładowania osadzają się na płytach. Czasem wystarczy wstrząsnąć akumulatorem a czasem zamknąć obwód obciążeniem i te bąbelki się odrywają skutkiem czego wzrasta powierzchnia czynna płyt a tym samym napięcie. Prawidłowo naładowany akumulator...
podpiolem miernik i pokazywał 0.54 mA Używałeś miernika cęgowego czy zwykłego "amperomierza" ? Po jakim czasie od włączenia amperomierza w obwód akumulatora i zamknięcia samochodu (uśpienia) był wykonany pomiar ? Jakie jest napięcie ładowania akumulatora na wolnych obrotach bez obciążenia i z pełnym obciążeniem (światła, dmuchawa, szyba ogrzewana,...
Pomiar napięcia cewki bez obciążenia jest niemiarodajny. Proszę podłączyć do niej akumulator przez diodę i zmierzyć napięcie na akumulatorze. Generalnie nie powinno przekraczać się 13,8V - 14,1V na zaciskach akumulatora podczas ładowania. Tak, może kolega połączyć dwie cewki równolegle.
Szeregowe łączenie akumulatorów nie jest nowością /samochody ciężarowe mają 2 szt.aku 12V.Typowy akumulator "12"V składa się z 6 ogniw,połączonych szeregowo.żaden problem dołączyć szeregowo jeszcze jeden kpl. "ronwald"przedstawił bardzo profesjonalne rozwiązanie,zapewniające ;bilans mocy,stabilną pracę,trwałość akumulatorów,itd. (ładowany ,naładowany...
Część osób myśli, że stopień naładowania akumulatora można określić na podstawie dorażnego pomiaru napięcia jest to mylące. Większość robi pomiar napięcia na wyłączonym silniku bez obciążenia. Tylko aerometr może powiedzieć czy elektrolit jest naładowany ale w nowych bezobsługowych akumulatorach jest to niemożliwe. Dawniej w samochodzie zamiast kontrolki...
Rezystor nastawny 1k i rób pomiar napięcia co 100 Om . Dodano po 44 Oczywiście nie zapomnij o dołączeniu miliamperomierza .
Żarówka to dość specyficzne obciążenie. Jeśli przyjąć, że użyłeś włókna świateł mijania (nie pamiętam wyprowadzeń) zakładam, że 55W to ustalony prąd osiąga wartość nieco ponad 4,5A. Niestety, rezystancja zimnego włókna jest blisko 11 krotnie mniejsza od ustalonej. Z tego wniosek, że obciążyłeś akumulator prądem blisko 50A. Trochę dużo jak na taki akumulator....
Te skakanie napięcia może być związane z pomiarem rezystancji wewnętrznej akumulatora. Są dwie metody na jego pomiar, ale generalnie chodzi o to, że obciąża się dodatkowo akumulator i bada spadek przed i po obciążeniu i na podstawie tego wyznacza rezystancję.
polonez obciążeniem stuka obciążeniem chieftec obciążeniem
lodówka elektrozawór kabel ethernet przerywa kompresor sprezarki
ciągnik przedni napęd ciągnik przedni napęd
Harley-Davidson – nagły wzrost przebiegu po remoncie silnika, licznik pokazuje za dużo km Skoda Octavia 2 1.6 MPI 2004 – objawy słabego połączenia przewodu wtryskiwacza benzyna gaz