Zanim rozbierzesz silnik jeszcze raz sprawdzić rozrząd i pomiar ciśnienia w cylindrach po wyłączeniu pompy paliwa. Zanosi się na zgon silnika.
Na początek demontaż i kontrola wtryskiwaczy. Pomiar ciśnienia sprężania w cylindrach.
Sprawdzaliśmy uszczelkę pod głowica tez bez zarzutu Jak to "sprawdziliśmy"? Jak się sprawdza uszczelkę? Uszczelkę pod głowicą można jedynie wymienić, jest jednorazowa. Każde zdemontowanie głowicy, to nowa uszczelka. Odnośnie awarii, to na początek zrób pomiar ciśnienia w cylindrach.
Witam,jeżeli mogę coś zasugerować miałem kiedyś przypadek,że prąd na świeczkach był prawidłowy a przyczyną była uszczelka dmuchnięta pod głowicą między cylindrami Dodano po 1 pomiar ciśnienia na cylindrach jak najbardziej wskazany
Zrób pomiar ciśnienia na każdym cylindrze na sucho i z próbą olejowa jeżeli będzie na którymś słabe ciśnienie to bez do zbierania silnika może Ci z całego serca polecić ceramizer do silnika sprawdzony produkt
Analiza spalin nie jest tak dobrym sposobem jak pomiar ciśnienia w cylindrach , bo wynik może zależeć od wielu innych czynników . Jakość paliwa , zwłaszcza jego zanieczyszczenie ropą może dawać podobne objawy lecz byłoby to odczuwalne i widoczne na wszystkich cylindrach . Należy zatem jednak zacząć od pomiaru ciśnienia i dopiero po tym szukać ewentualnie...
Według zdjęcia które wstawiłeś wygląda to tak, że na 3 cylindrze spalane są za duże ilości resztek oleju. Więc oczywiście na początku pomiar ciśnienia na wszystkich cylindrach przy wykręconych wszystkich świecach. Jeżeli pomiar wyjdzie dobry na wszystkich cylindrach no to trzeba będzie sprawdzić uszczelniacze na zaworach a następnie ( o ile nie będzie...
Silnik kolizyjny. Zacznij od pomiaru ciśnienia w cylindrach.
Witam ! Z tego co wyczytałem masz problem z silnikiem wysokoprężnym. Więc jest tak - nie chcę cię straszyć ale może być coś z pierścionkami ale żeby się upewnić trzeba zrobić pomiar ciśnienia w cylindrach, a pomiar taki robi się po długim postoju, najlepiej po nocy - silnik musi być całkowicie zimny i powiedzmy uspokojony. Nawet stojąc w miejscu mocno...
Sterownik silnika nie pokazuje żadnych błędów, pomiar ciśnienia na cylindrach wykazał na trzech cylindrach 24 atmosfery, a na jednym 19.
Tak jak wyżej , pomiar ciśnienia sprężania na cylindrach, możliwe duże zużycie silnika.Filtr paliwa / gazu - czysty ? Konkretna odpowiedż byłaby gdybym znał typ silnika / numer/ wtrysk mono czy wielopunktowy, jaki sterownik / ECU/?
Wszystkie te błędy mogą być spowodowane brakiem ciśnienia oleju więc pierwsze co to pomiar manometrem tego ciśnienia, po drugie jak widzisz masz wypadanie zapłonu na 3 cylindrze dlatego może kuleć na jałowym.
Chcesz zwiększyć v-max? Zmień zębatkę łańcuchową z przodu na większą :) . Powinien osiągnąć nieco większą prędkość kosztem przyśpieszenia, druga sprawa że u ciebie to przyśpieszenie już jest słabe. Jednak moja YBR 125 osiąga tą setkę w miarę bezproblemowo. Więc wychodzi na to, że twoje moto po prostu ma zajechany silnik. Spróbuj ogarnąć pomiar ciśnienia...
Właśnie w tym samym dniu wymieniałem filtry oleju powietrza oraz sam olej I co wlałeś zamiast oleju?..... Ten sam, Czy inny?, i ile tego wlałeś? - niezależnie, dalej obstaję przy uszczelce pod Gł. Zbyt 'rzadki' (niskiej lepkośći) olej dawałby odgłos 'klekotu' zaworów. Tu raczej wyrażnie słychać wrażenie braku zapłonu na jednym lub dwóch cylindrach....
Zmierzyć ciśnienie w cylindrach. Możliwość nadpalenia grzybka zaworu na którymś cylindrze. Poza tym świece wyglądają zbyt czysto. Powinny być troszkę w barwie kawy z mlekiem. Jeżeli pomiar ciśnienia w cylindrach wyjdzie poprawnie, to może lewe powietrze gdzieś zaciąga.
Pomiar ciśnienia w cylindrach, sprawdzenie czujnika położenia wałka rozrządu i wału, sprawdzenie ustawienia rozrządu,to na początek. podlaczalem go do komputera i nie pokazuje zadnych bledow.. Co to za komputer ?
Pomiar ciśnienia cylindrów, do sprawdzenia słupki kopułki aparatu zapłonowego - są aluminiowe, w zestawieniu z mosiężnymi czy miedzianymi stykami przewodów szybko korodują pod wpływem wilgoci.
Zrób próbę szczelności cylindrów lub pomiar ciśnienia w cylindrach.
Ja tu czegoś nie rozumiem. To jest prosty silnik benzynowy. Ma być paliwo, powietrze i iskra. To jest niby wszystko. A motor nie pali. Albo masz zwyczajnie dyszę zabitą w gaźniku.Albo nie masz odpowiedniego stopnia sprężania. Zatem gaźnik na stół, wykręcamy dysze i przedmuchujemy. Każda dysza ma być czysta. Czasem wpadnie wiór albo kawałek paprocha...
Może jakiś pomiar ciśnienia w cylindrze. Czy zapłon jest ustawiony dobrze?
Pomiar ciśnienia sprężania odbywa się przez zmierzenie ciśnienia sprężania w cylindrach, a nie kolektorze ssącym. Świece jako że to część eksploatacyjna, to najłatwiej powiedzieć że wszystko wina świec, niestety w tym przypadku nie mają nic wspólnego z twoim problemem.
A tego, że na 2 cylindrze świece mają kompletnie stopione elektrody to nikt nie zauważył ? Pomiar ciśnienia sprężania w cylindrach, to tak na początek
Dokładnie jaki kod błędu? Pomiar ciśnienia w cylindrach robiłeś?
chodzi mi o ciśnieniomierze do wskazywania ciśnienia w komorze silnika w cylindrach po włożeniu przewodu w miejsce świecy oraz wskażników do pomiaru ciśnienia olejuw układzie. Ma może ktoś z was lub czy ktos wie gdzie można kupić? Prosze o pomoc!
Pomiar ciśnienia w cylindrach, był robiony? Może przy eksperymentach z rozrządem, ugiąłeś któryś z zaworów... Vag wystarczy, a nawet wskazany :D
O "dobrej" kompresji silnika może świadczyć wynik pomiaru ciśnienia w cylindrze, a nie na "oko". Pewnie nie regulowałeś też luzów zaworowych. W tym silniku należy często sprawdzać luzy zaworowe, bo to przecież "chińczyk". Gaźnik zamontuj poprawnie i z nową uszczelką. Pomimo, iż zamontowałeś nowy gaźnik, to najczęściej wymaga on też regulacji (na ciepłym...
A diagnostyka komputerowa robiona? Pomiar ciśnienia na cylindrach?
Dziś diagnozowałem silnik podczas jazdy i znów komp wyrzucił wypadanie zapłonu . Wadliwym cylindrem okazał się być środkowy a pomiar ciśnienia to 12 bar na wszystkich cylindrach. Wężyki przejrzałem i nie znalazłem uszkodzeń.
Witam ten silnik posiada cztery cylindry urządzenie do pomiaru ciśnienia przykładasz w miejscu świecy zapłonowej.
Witam! Przerabiałem ten temat trzykrotnie. Za pierwszym razem straciłem dwa dni na różne testy. W każdym przypadku wina nieszczelnego zaworu wydechowego na kulejącym cylindrze. Co dziwne pomiar ciśnienia sprężania nie wykazał dużej różnicy.Dopiero zalanie komór spalania potwierdziło nieszczelność zaworu. Niestety głowicę trzeba zdjąć:cry:
Jeśli krople maja smak płynu to możliwa uszczelka. Pomiar ciśnienia w cylindrach powie. Jeśli jest podgrzewany kolektor ssący może nieszczelność i wtedy płyn dostaje się z powietrzem do cylindra. Ubywa płynu?
Miałem tak z tłokiem w Nisanie /dizel/ został korbowód ze sworzniem a tłok w kawałkach wpadł do misy. Raczej słychać wyraźnie takie atrakcje w silniku a tu tylko zgasł , Pomiar ciśnienia cylindrów powinien cos powiedzieć pozdro
Dziękuję za odpowiedz. Mam pytanie, czy problemy z prowadnicami zaworowymi nie powinny się odbijać na kompresji? Przy niedomykających się lub nieszczelnych zaworach pomiar ciśnienia na cylindrze nie powinien być prawidłowy.
Jeśli wszystko sprawdziłeś to pozostaje wykonać pomiar ciśnienia na cylindrach.
Przecież odrazu widać czy to wina układu zapłonowego. Sztuka naprawy jest bardzo podobna. Pomiar ciśnienia na cylindrach od tego zacznij. Ustal które cylinder nie pracuje. Potem czy masz paliwo i iskrę.
Trochę za mało informacji żeby cokolwiek sensownego odpowiedzieć. Jedyna sensowna rada to podjedź gdzieś i zobacz co pokazuje komputer. Jeżeli nie będzie żadnych błędów to pomiar ciśnienia cylindrach może coś powie. Jeżeli z pod maski dobiega charakterystyczne terkotanie to może być problem z wariatorem. No i jeszcze z typowych rzeczy to padają przepływomierze.
Witam. Pomiar ciśnienia na wszystkich cylindrach zrobiony?
Do kolegi adad485 : wykonać pomiar ciśnienia w cylindrach na zimnym silniku ( najlepiej na drugi dzień ) - nie odpalać, tylko wykręcić wszystkie świece i zmierzyć. Według zamieszczonego filmiku masz za niskie ciśnienie w cylindrach.
Proponowałbym pomiar ciśnienia w cylindrach. Być może zawór ssący jest nieszczelny , a cykanie to uciekająca kompresja.
Przez internet tylko Kaszpirowski :) Pomiar ciśnienia w cylindrach, czy ubywa Ci płynu chłodzącego?? Może to koniec turbiny.
W tym samochodzie nie ma pompy paliwa w zbiorniku. Sytuacja z powietrzem w paliwie opanowana. Wyciągnąłem 3 wtryski, które za dużo paliwa puściły na przelew. Po rozebraniu całych wtrysków i umyciu w myjce, dwa się udało naprawić, trzeci praktycznie jest taki sam jak był. Po tym zabiegu ładnie zapala i ładnie pracuje, ale nic to nie zmieniło jeśli chodzi...
Proszę napisać jaki wyjdzie pomiar ciśnienia na poszczególnych cylindrach. Powinno się wtedy wszystko wyjaśnić.
Właśnie nie wiem jak sprawdzić uszczelkę pod głowicą bez demątarzu głowicy bo jeśli faktyczne Jednym ze sposobów sprawdzenia jest pomiar ciśnienia w cylindrach...
Płyn chłodniczy nie ubywa? Jeśli nie to zły kont ustawienia wtrysku. Dwa pompa do regeneraci. Trzy pomiar ciśnienia sprężania w cylindrach.
Pompowtrysk 4 podejrzany. NIe pompowtrysk a cylinder. Dodałbym do tego pomiar ciśnienia na tandem. Pompowtrysk też dlatego sugeruje zamianę miejscami 3 i 4 pompki. Wtedy będzie wiadomo czy pompka czy gar.
To masło zapewnię się wytrąciły związki z płynu kamień, rdza, itp: ktoś mógł wcześniej zwykłą wodę zalać + koncentrat chłodniczy. Musisz cały układ wypłukać z tego syfu. Jak by był olej to kolor masła był by SZARY. A 110% Pewności że to oby na pewno nie olej da ci pomiar ciśnienia cylindrów, przy okazji dowiesz się w jakiej kondycji jest motor.
Najprawdopodobniej silnik do remontu. Wyrobione tuleje, pęknięty pierścień lub jedno i drugie. Zawory raczej odpadają ponieważ bierze dużo oleju. Brak szczelności (kompresji) powoduje, że silnik nie może uzyskać temperatury samozapłonu.. Radziłbym zacząć, od pomiaru ciśnienia sprężania w cylindrach. Przedmuch do komory sprężania, będzie widać na pracującym...
Pomiar ciśnienia w cylindrze raczej niezbędny. Jak się zagrzeje, cylinder rozszerzy to kompresja mu spada. A wtedy wymiana pierścieni a i tłoka czasami także.
Jeśli jesteś pewien drożności odmy (odm), to pozostaje pewnie do sprawdzenia stan kondycji silnika. Może silnik jest dość zużyty, więc pozostaje wykonać pomiar ciśnienia w cylindrach .
Jeśli uszczelka to na zimnym silniku to samo. Sprawdzisz przez pomiar ciśnienia w cylindrach. Jak chłodnica ciepła na dole po jeździe to termostat się otwiera. Po jeździe wszystkie węże od termostatu ciepłe?
We wcześniejszych postach nie znalazłem pomiaru ciśnienia w cylindrach. ." Prawie 11 na każdym cylindrze".cytata. Na takiej podstawie nie można określić stanu technicznego silnika. Przydałby się pomiar podciśnienia w kolektorze ssącym, proszę. Oczywiście na biegu jałowym.
Kolego Robert 29 Jedynie możesz to sprawdzić przez pomiar ciśnienia w cylindrach. Nie potrzebnie cokolwiek kupowałeś bo trzeba było najpierw rozebrać a dopiero wtedy kupić. Jak już masz to wymień już. Pozdrawiam
najpierw zmierz ciśnienie sprężania w cylindrach jeżeli wyjdzie ci inne ciśnienie niż zalecenie przez producenta to ten cylinder który będzie miał inne ciśnienie niż zalecane powtórz pomiar ciśnienia w cylindrze lub cylindrach tylko że do tego musisz zrobić próbę olejową. Poczytaj na tej stronie http://www.ceramizer.pl/content/view/37/
Witam.Jutro robie pomiar ciśnienia na cylindrach to dokładnie będzie wiadomo,a co do głowicy to po zdjęciu jej idzie do kapitalngo remontu napisze jakie mi pomiary wyszły pozdrawiam.
Dmuchanie w kolektor świadczyłoby o nieszczelności zaworów ssących , ale skoro piszesz że głowica była robiona to chyba tylko pomiar ciśnienia na cylindrach da Ci odpowiedż.
Nie auto jest bez instalacji gazowej. Dzisiaj był robiony pomiar ciśnienia w cylindrze 1 i wyniosło 9,5 bar.
Skoro tak sugerują mechanicy to dlaczego jeszcze nie wykonali pomiaru ciśnienia na cylindrach :idea: :?: Jak pali na zimno :?:
Czasem uszczelnienie wałka turbiny pada i olej szrajbuje do wydechu. Pomiar ciśnienia w cylindrach, będzie na miejscu. Odmę wypuść pod auto i oleju nie będzie tak ubywać.
1 - Pomiar ciśnienia w cylindrach. 2 - Diagnostyka komputerowa. Wymieniałem olej, filtr olejowy, powietrza, pierścienie tłokowe, uszczelniacze zaworowe i rozrząd. A filtr paliwa i świece zapłonowe?
Witam! Ma może ktoś dostęp do danych o silniku 1000.3A montowanym min. w ciągniku Lamborghini plus 660f. Robiłem pomiar ciśnienia na cylindrach i nie wiem jakie powinno być zalecane ciśnienie przez producenta. bardzo proszę o pomoc.
A cóż sobie kol życzysz od starego dwu litrowego osiołka , o wadze chyba 1,5t . Rakieta to nigdy nie była . Proponuję warsztat a jak nie to samemu pomiar ciśnienia w cylindrach , jeden raz na sucho drugi próbę olejową . Pomiar ciśnienia oleju ( choć ten rocznik pewnie ma kapilarę do wskaźnika w zegarach ) na czujnik wkręcony w silnik pomiar na zimnym...
Konieczny pomiar ciśnienia sprężania w cylindrach. Dalsze postępowanie zależne od wynku pomiaru.
Właśnie wróciłem od mechanika oczywiście byłem już u normalnego:D pomiar ciśnienia w cylindrach wykazał 1 cylinder 28,5 atm 2 cylinder 29,3 atm 3 cylinder 28,0 atm 4 cylinder 28,5 atm Mechanik stwierdził że jeszcze tragedii nie ma, Pomiar ciśnienia zrobiono w rejonowej stacji kontroli pojazdów
Korekty wtryskiwaczy nie zawsze sugerują ich uszkodzenie. Mogą świadczyć o zużyciu silnika, dlatego proponuje zrobić pomiar ciśnienia sprężania w cylindrach.
Zdrowy motor odpali bez świec nawet przy -10 , osobiście widziałem takie audi a4 , spalone były wszystkie świece , zakładam że sprawdziłeś filtr paliwa , zrób kontrolnie pomiar ciśnienia na cylindrach , to rozjaśni nieco sytuację .
Sugeruje jeszcze sprawdzić działanie termostatu :idea: :idea: :D ,bo to może być winowajca ubywania płynu podczas jazdy :idea: :D ,pomiar ciśnienia na cylindrach może tylko to potwierdzić :idea: :D
Witam. Problem jak w temacie.Silnik przebieg 135 tys.km zasilany Lpg i PB .Ostatnio uległ on awarii .Podczas jazdy zacząlł tracić moc i dymić na czarno.Brak możliwości odpalenia .Po sholowaniu pomiar ciśnienia sprężania . I cylinder 0.5 MPa II cylinder o Mpa III cylinder 0 MPa .Głowica do naprawy wymiana trzech zaworów ssących.Planowanie głowicy .Montaż...
Zrób pełna diagnostykę odczyt błędów i przegląd parametrów live, zrób pomiar ciśnienia sprężania na cylindrach.
jakie są objawy zmniejszonej kompresji tylko w dwoch cylindrach? Zmniejszonej ale o ile ? Podaj jakieś wartości jak robiłeś pomiar ciśnienia w cylindrach . Objawy mogą być różne ,zależy to jak duże są różnice w sprężaniu . Objawy też są inne jeżeli są wypalone zawory a inne gdy jest nieszczelność w układzie tłok-cylinder a jeszcze inne przy uszkodzonej...
Pomiar ciśnienia w cylindrach powinien ci odpowiedzieć na twoje pytanie . Myślę że robiony po nocy pokaże po ok 16 atm a to troszkę za mało.Jedna nie grzejąca świeca nie powinna powodować problemów w odpalaniu .
Skoro nie pali na jednym, a świeca w porządku, to problem jest w zasilaniu paliwem, czyli padnięty wtryskiwacz, ew wbudowany w niego filtr paliwa (jeśli jest) jest zatkany. Tak ale na gazie jest ten sam problem. Jesli chodzi o pomiar ciśnienia na cylindrze to w tej chwili nie mamy czym. Ale pomiar powinien wyjaśnić czy to zawory. Czy jeszcze cos mozna...
Ja sprawdził bym czujnik walka i synchronizację w pierwszej kolejności ( skorygować testowo na +- 1). A robiles pomiar ciśnienia na cylindrach? Przy dobrej kompresji to przy tych temperaturach świece i tak się nie włącza. Dodatkowo szczelność układu paliwowego, czy nie dostaje gdzieś powietrza. Bipy na pompowtryskach do sprawdzenia.
A robił próbę olejową do pomiaru ciśnienia w cylindrach?
zrobiłem pomiar ciśnienia w cylindrach i na pierwszym 6 MPS na 2 –4 niecałe 4 MPS rozebrałem głowice i zrobiłem pomiar na szczelność benzyna okazało się ze na 2-4 benzyna w krótkim czasie przeszła przez zawory a w 1 było prawie ok. .Jutro dostaje się do zaworów mam nadzieje ze nie mam wypalonych gniazd zaworowych może wystarczy je tylko dotrzeć...
Nie wiem czy był przeprowadzony pomiar ciśnienia przed naprawą ? Zrób to przynajmniej teraz ,zmierz ciśnienie na cylindrach na ciepłym silniku potem ponownie tylko nalej z 1 cm ³ oleju do cylindra ,jeżeli ciśnienie wzrośnie masz uszkodzone pierścienie.Kiedyś opłacało się wstawiać tuleje z łady 1300 i nowe pierścienie do starych tłoków wszystko...
Po postoju gdzie będzie występował problem odpiąć wtyczkę cewki zapłonowej. Zakręcić rozrusznikiem przez ok 10sek. Wykręcić świece zapłonowe. Podejrzewam że będą zalane płynem chłodniczym, stąd ten zapach. Może być UPG a może leci z reduktora o ile membrana ma tu z nim styczność. Pomiar ciśnienia na cylindrach by tu pomógł. Napisz jaki masz reduktor...
Witam . Pierścienie, a wtryski, to dwie całkowicie odrębne sprawy.Chociaż one obie, na pewno mają wpływ na pracę ( i zapalanie-również)silnika.Tak, jak mówi mechanik: pomiar ciśnienia w cylindrach i ewentualnie sprawdzenie wtrysków. Dopiero będzie jasna sytuacja.A czy przy takim przebiegu,to na to jest wile teorii(różne czynniki mają na to wpływ).
Napocztek płukanka jak zrobi na YouTubie. Pomiar ciśnienia na cylindrach. Jeśli po pluka nce się poprawi ciśnienie idziemy dalej. Dajemy ceramizer i sprawdzamy ciśnienie Myjemy silnik sprawdzamy czy niema wycieków. Miska olejowa szelnosc poladzen miska dół silnika Pokrywa Górna walkow blok. Blok silnika dół silnika na uszczelce. Kolekror wydechowy blok....
1 wyciągasz wszystkie wtryski 2 wkładasz zegar do każdego cyl oddzielnie i kręcisz rozrusznikiem tak do 10 sek aż cisnienie na zegarze przestanie rosnać i tak dla wszystkich cyl. 3 Jesli ciśnienie jest niskie lub jest różnica pomiedzy cyl to powtarzasz pomiary ale wcześniej na cyl wstrzykujesz olej tak jak pisał kolega alfred. Jeśli po dodaniu oleju...
.....Nie wiem za co się brać..... , proponuję zacząć od pomiaru ciśnienia w cylindrach. Wykonać w trakcie pomiaru próbę olejową ,pozwoli to zawęzić obszar poszukiwań co do feralnego cylindra-ów.
Cóż za porównanie . Pomiar ciśnienia w cylindrach i zdejmowanie głowicy. Rozsądny pomiar ciśnienia może dużo poinformować a kosztuje prawie nic. Natomiast jeśli zdejmiesz głowicę to musisz zmienić parę uszczelek niezależnie od wyniku obdukcji. A właściwie to w przypadku niemłodego pojazdu należałoby zaplanować choćby mały remoncik. Jest wysoce prawdopodobne,...
A może zrobić pomiar ciśnienia sprężania na poszczególnych cylindrach?
Czy robiłeś pomiar ciśnienia na cylindrach?To by wiele wyjaśniło.Kiedyś też miałem CC 700 ale z gaźnikiem AISAN-japończyk.Nigdy nie było problemów z odpalaniem,dopóki nie walła uszczelka po głowicą .Miałem tak 3 razy.ŚWIECE tylko NGK. :| Dodano po 1 Co się dzieje w zbiorniczku wyrównawczym?
Witam , Mercedes C180 1996 rok. Stał 3 lata w garażu . Poszła uszczelka pod głowicą. Głowica po planowaniu, dotarte zawory , wymienione uszczelniacze. Pomiar ciśnienia w cylindrach : 15 , 14.5 , 14.5 , 15 . Problem polega na tym ,że pomiar CO wychodzi wysoko 0.98% do tego dymi na szaro . Czy możliwe żeby przyczyną były pierścienie olejowe ? . Jak to...
Ciśnienie oleju nie jest wykładnikiem kompresji. Sprawdź ciśnienie pompy zasilającej. Jeżeli z odmy nie wydostaje się smród i opary przedmuchów, to pomiar ciśnienia w cylindrach możesz sobie darować. Regulacja była zrobiona? kto to wymieniał? Czujnik ciśnienia turbo sprawdzony/podmieniony? Czy nie ma na pewno nieszczelności w intercolerze i w układzie...
Cześć mam problem z silnikiem w kombajnie John deere, dziś podczas żniw kombajn tak nagle z niczego zaczął dziwnie chodzić, zaczął mocno pchać powietrze do filtra powietrza, dymić na czarno oraz pojawił się olej spod pokrywy zaworów. Jakiś pomysł co to może być? Są to typowe objawy/skutki nie domykania któregoś z zaworów ssących. Dlaczego zawór może...
Więc sprawdź go na gorącym silniku . Wtedy pomiar ciśnienia oleju oraz kompresji na cylindrach będzie prawidłowy . :| [/tex]
No to sprawa jasna. Jeśli był strzał to trzeba sprawdzić zawory,pomiar ciśnienia w cylindrach da ci dość jasny obraz.Dziwi mnie iż robiłeś wymianę silnika a nie sprawdziłeś od razu zaworów, rozrządu... w tych autach warto to zrobić - duża oszczędność czasu , wydatków,a potem już tylko przyjemność jazdy. Rozumiem iż z zapłonem jest wszystko w porządku?
Dobrze, spróbuję pomóc. 1) Wykręć świece i po kolorze zorientuj się który gar nie dopala. 2) Wykonaj pomiar ciśnienia w cylindrach, w zależności od wyników przeprowadz próbę olejową. 3) Spróbuj ustalić co znika gdy silnik kuleje - iskra, paliwo czy coś innego? 4) Wyniki przedstaw na forum - mając te dane pomyślimy co dalej...
W tych silnikach zdarza się, że krzywią się korbowody, tak same z siebie, nie musi dojść do jakiegoś rozbiegania czy kolizji, dlatego pomiar ciśnienia sprężania w cylindrach byłby wskazany. Ta nierówna praca zimnego silnika też może wskazywać na problem z kompresją na którymś cylindrze, oczywiście to również może być któraś świeca żarowa, ale to łatwo...
A wiec na początek zrobiłem pomiar ciśnienia na cylindrach z próbą olejowa wzrost ciścnienia o,5 bar wiec w normie następnie po sciągnieciu głowicy zalałem tłoki ropa lecz nie przeleciała przez pierścienie wiec niby powinny być ok. Lecz mimo wszystko zmieniłem pierścienie i zaraz panewki na korbowodzie po złozeniu w całość problem znikł przejechałem...
Zanim zacznę wróżenie z fusów - proponował bym ponowny pomiar ciśnienia na każdym cylindrze i podanie jakim przyrządem Pan mierzył, no i oczywiście parę slow na temat jak Pan to wykonał. Jeżeli wyjdzie ponownie wartość 200 PSI (poniżej granicznego zużycia dla diesla) to należny rozważyć sprawdzenie rozrządu...kolejności złożenia, momentów dokręcenia...
Wysoka korekcja, nierówna praca oznacza o złym spalaniu w komorze cyl 1 do tego problem z odpalaniem to pewnie padnięte uszczelnienie pompki 1 (z tym wyrobieniem gniazd to trochę mechanik przesadził choć nie wykluczam), jak dymi na niebiesko to bierze olej, może przez gniazdo pompki? Na początek pomiar ciśnienia na cylindrach, wyjęcie pompki 1 i ocena...
W takim razie jak nawet na zmywaczu (skrajnie latwopalnym ) nawet nie podbije obrotów, to musi nie mieć kompresji. A jak kręci rozrusznikem, to czy jest jakiś opór? Przecież to słychać jak kręci, czy jest w ogóle sprężanie. Może sadze z olejem podkleiły zawory? Próba szczelności cylindrów lub pomiar ciśnienia sprężania, albo to i to.
Zacząłbym od pomiaru ciśnienia sprężania bo z tego co piszesz wynika że cylinder paliwo dostaje tylko nie przepala, druga ewentualność to zła praca pompowtryskiwacza- to dwie rzeczy które pierwsze mi przyszły do głowy.
Dane co do tolerancji ciśnienia znajdziesz w np. autodacie . Po zrobionym pomiarze możesz wykonać próbe olejową ( po 2 cm oleju do poszczególnych cylindrów ) i wykonaj ponownie pomiar. Wyniki zapisz i porównaj
silniki równo pracują chyba Szczególnie ten w Civicu z różnicą 19% między cylindrami...
Miałem styczność z takim zestawem: https://obrazki.elektroda.pl/9583060100_... Jak widać tylko końcówki stożkowe posiadają zaworki zwrotne, a końcówki gwintowane nie. Poza tym okazał się uszkodzony, powietrze uciekało na szbykozłączce, więc od razu poleciał do zwrotu. Widzę że można znaleźć zestawy posiadające zaworki w końcówce, ale...
z 3 i 4 cylindra można sobie ściągnąć przewody ze świec a auto chodzi tak samo, na dwóch cylindrach. ? Jaki to silnik wreszcie masz C16NZ na aparacie zapłonowym :idea: i nie ma iskry na 3 i 4 :?: ,a do aparatu zapłonowego zaglądałeś ,palec kopułka :?: Może masz przedmuch na uszczelce między 3 a 4 cylindrem ,spotkałem sie z czymś takim ale z przewodów...
Faktycznie pomiar ciśnienia wyjaśnił, że na dwóch cylindrach skrzywione 4zawory rozebrane złożone i śmiga.
czujnik ciśnienia cylindrach trzech cylindrach pomiar ciśnienia sprężania
rozładowywanie baterii laptop oznaczenie wtryskiwacz tranzystor antenowy
projekt mojej bramy garażowej projekt mojej bramy garażowej
Jak wyłączyć czujnik ciśnienia w oponach TPMS? Lokalizacja czujnika położenia wału 1.9 TDI