Tak bardzo ważne. Tak jak pomiar ciśnienia doładowania.
07.97 miały pomiar ciśnienia doładowania w komputerze silnika często wężyk się zapychał starym olejem lub gnił i pękał trzeba to sprawdzić. rozbierz kompa wymień wężyki i wymyj. niewłaściwy pomiar ciśnienia doładowania w/w czujnikiem powodował takie zachowanie silnika i błędy które opisałeś.
Chodzi o to czy cos w ogóle leci , węże IC wszystkie oczywiście sprawdzałeś?
Turbosprężarka, jej sterowanie, przepływ powietrza, pomiar ciśnienia doładowania.
P0236 : Sygnał poza zakresem/wydajność czujnika „A” doładowania turbosprężarki. Przyczyny błędów Kontrola podciśnienia Pomiar ciśnienia doładowania, kontrola turbosprężarki Czujnik i okablowanie
Lepsza diagnostyka komputerowa i pomiar wartości rzeczywistych ciśnienia doładowania oraz precyzyjny pomiar podciśnienia vacum.
Jakie szczytowe ciśnienie doładowania przy gwałtownym dodaniu gazu? Pomiar ciśnienia doładowania bez obciążenia jest bez sensu. Fajnie jest kiedy sterownik silnika w parametrach pokazuje jakie powinno być , albo różnicę miedzy tym co powinno być a jest. Pomiar najlepiej robić w dwie osoby w czasie próby drogowej przy przyspieszaniu.
Moja rada jest taka, jeśli masz wątpliwości. Zaczynasz od pomiaru ciśnienia, regulacja luzów zaworowych, pomiar ciśnienia doładowania manometrem. Wtryski do sprawdzenia i pompa na stół probierczy. To wyeliminuje wszystkie możliwości utraty mocy.
Jak w temacie po przekroczeniu 3tys.obrotów na 3 biegu auto traci moc nie zawsze Sprawdziłem komputerem błąd jest od czujnika ciśnienia doładowania(zwarcie do plusa) .Skąd jest brany pomiar ciśnienia doładowania ewentualnie gdzie znajduje się ten czujnik.Pomiar wartości rzeczywistych w czasie jazdy ciśnienia doładowania wygląda na dobry,lecz gdy wyskoczy...
Aha. Głowica świeżo zrobiona, ale dwie świece nie działają. Czego można się jeszcze spodziewać? Wracając do tematu, czy przegapiłem pomiar ciśnienia doładowania?
Brak doładowania , turbina pomiar ciśnienia doładowania, lub dziura w dolocie , pompa nie, jakie ma wskazania na tych wolnych i podczas przyspieszania , zrób diagnoze dynamiczną , ale stawiam na doładowanie, powodzenia.
Witam kolege, a może to brak powietrza-turbina nie pracuje, lub jest coś z jej sterowaniem. Myślę że przewody powietrza są drożne ? Pomiar ciśnienia doładowania powinien pomóc.
Pomiar ciśnienia doładowania prawie wszystko Ci powie. PS. Nie wyobrażam sobie jazdy z doładowanym silnikiem bez wskaźnika ciśnienia.
Problem w tym że nie mam wielkiego zaplecza serwisowego. Jakiś tester mam. W którym bloku pomiarowym można by to odczytać? Dodano po 1 Zrobiłem pomiar ciśnienia doładowania, blok 011, w trakcie wjeżdżania pod górę ciśnienie oczekiwane ok. 1800 mbar, otrzymane ok. 2500 mbar, wszedł w tryb awaryjny, po restarcie ciśnienia utrzymują się na podobnym poziomie...
Rozłącz turbine od kolektora ssacego i zobacz czy na łopatkach,w przewodzie jest olej.Jezeli jest to może świadczyć to o nieszczelności łożysk turbiny,lub o niskiej kompresji.Jeżeli kompresja jest OK to turbinka do wymiany.Można tak jeździć,jednak wiąże się to ze zwiększonym zużyciem oleju.Nie jest to pewna metoda,ale da Ci jakieś pojęcie o stanie silnika.Najlepiej...
Sprawdź szczelność dolotu i kolektora wydechowego. Kompresja tu bez znaczenia. Ten silnik nie kopci z braku paliwa. ściągnij jeszcze cewkę gaszenia. Może się zacinać. Po wyjęciu zagiętym haczykiem pociagniesz ręcznie listwę. Można też to zrobić przez korek wlewu oleju w bloku. Jak go masz. Sprawdź też obroty maxymalnie silnika bez obciążania. Pamiętaj...
MR 1416 - Czujnik ciśnienia doładowania, nieosiągnięty zakres pomiaru (zwarcie z masą)
Jeśli samochód jeździ na 1/2 gwizdka to i adblue będzie mało pobierał bo emisja gazów jest mniejsza. Jak wygląda spalanie przy problemie z mocą? W jakim stanie jest dpf i scr pomiar przeciwciśnienia układu wydechowego? Kontrola wskazania czujnika ciśnienia doładowania względem ciśnienia atmosferycznego, aby wyeliminować błędne wartości pomiarowe/ przekłamania...
Bezpiecznik od świec żarowych jest dobry. Po przekręceniu kluczyka w stacyjce po jakiejś chwili (znacznie dłuższej niż świecenie się kontrolki od świec żarowych coś jakby raz pykneło w okolicy liczników). Aaa dzisiaj sprawdzałem ponownie VAG'iem sterownik i pojawił mi się błąd: 17569 - Manifold Temp Sensor (G72): Open or Short to Plus Może jakimś cudem...
Przede wszystkim pomiar doładowania podczas jazdy.
Jakie masz ciśnienie doładowania pod obciążeniem?? Zrób pomiar manometrem i porównaj ze wskazaniem czujnika ciśnienia doładowania. To powinno wiele wyjaśnić.
Czujnik ciśnienia doładowania, ten w kolektorze ssącym. Przekroczenie zakresu pomiaru lub zwarcie, przerwa...
Zrobić logi dynamiczne z pomiarem ciśnienia paliwa i doładowania na drodze, te czynniki mają wpływ na tryb awaryjny pod obciążeniem.
Kierownica nadal sie porusza, a nie ma reakcji na cisnieniu. Moc ma dalej jak mial wszystko jest OKi poza tym testem. Pozdrawiam. jest to test na wolnych obrotach więc ciśnienie doładowania będzie się zmieniać tylko w malutkim zakresie gdyż brak jest dynamiki gazów spalinowych aby napędzić wirnik turbiny by osiągnąć wyższe ciśnienie, ten test ma mieć...
Wężyk jest od pomiaru ciśnienia doładowania. Olej silnikowy jest dielektrykiem więc teoretycznie nie powinien spowodować żadnego zwarcia. Jak wymienisz sam ECU to go nie odpalisz, immobilizer zablokuje.
SPN 3088 Czujnik ciśnienia doładowania przed silnikiem w rurze powietrza doładowującego Strategia monitoringu Kontrola granic napięcia (napięcie zasilające, napięcie czujnika) i blokada AD Odbiór przez klienta/opis objawów • Lampka ostrzegawcza czerwona • Lampka kontrolna czerwona/żółta • Brzęczyk Failure Mode Identification (FMI) FMI 3 nieprawidłowy...
Wężyk do rury intercoolera jest do pomiaru ciśnienia doładowania i biegnie do sterownika. A ten co wchodzi obok węży nagrzewnicy to jest do przełączania obiegu powietrza (obieg wewnętrzny). Rozbierz schowek to tam znajdziesz dokąd idzie.
Przy 4300 złapał notlauf, a powodem jest brak pomiaru ciśnienia doładowania. Reszta narazie ok. Zweryfikuj czy przewody od turbo przez IC do silnika są na swoim miejscu oraz czy czujnik ciśnienia doładowania jest na swoim miejscu, ewentualnie podmień na drugi.
serwis_gh nie wiem o co Ci chodzi... 1 bar to 1000hPa a komputer podczas pomiaru ciśnienia doładowania podaje wartość ciśnienia bezwzględnego. Ten pisk to nie czasem uciekające powietrze z układu doładowania? może masz gdzieś dziurę, nie musi być duża a tłumaczyło by to niskie ciśnienie doładowania, chyba że te 16, to już względem ciśnienia atmosferycznego...
Skład mieszanki ocenia sonda lambda. Pewną rolę gra przepływomierz, ale ciśnienie w układzie paliwowym to tam jest prawie stałe i regulowane przez oddzielny układ sterujący pompą paliwa. Po co Tobie pomiar ciśnienia paliwa?
Witam. Pacjent - Mondeo MKIII 2.0 TDCI 130KM 2003r. 1. Zaczęło się od lejących wtrysków. Demontaż wtrysków i pompy - okazały się tak zaopiłkowane, że nie nadawały się do naprawy. Zakup drugich wtrysków i pompy. Regeneracja drugich wtrysków i pompy. Demontaż całego układu paliwowego i dokładne płukanie. Montaż wtrysków, pompy i kodowanie. Efekt - wtryski...
Praktycznie są to dobre wartości, na taki prosty zgrubny pomiar. Nie mierz przejść, bo tam są układy elektroniczne i to nic nie powie, za wyjątkiem pomiaru termistora (pomiar temperatury).
Podjedz na profesjonalny tester niech ci wydrukują dane bo z twoich screenów ciężko coś ustalić i zrób jeżeli nie był pomiar ciśnienia turbiny tylko manometrem do kontroli ciśnienia doładowania nie powinno być różnicy między pomiarem przez diagnostykę komp.
Witam. Nie prowadzę działalności, samochód jeździł przez rok czasu po warsztatach - bezskutecznie. Pacjent: Opel Zafira 2000, 2.0 DI 60kW, brak widocznych przeróbek instalacji elektrycznej (anglik, czy dzwon) Pierwsze objawy: Samochód miał "muła" z uwagi na pracę w trybie awaryjnym, słabe wspomaganie hamulców, kontrolka MIL włączona, stosunkowo nieduże...
VCDS krzyczy że grupy nie są dostępne pozostaje pewne pomiar miernikiem ciśnienia.
Na drugim pinie jeszcze jest sygnał z czujnika temperatury Dokładnie czujniki typu LDF 6T go posiadają, czujniki LDF 6 mają sam pomiar ciśnienia.
Tutaj nie ma czujnika ciśnienia w kolektorze więc nie można podejrzeć w blokach doładowania. Wedle sterownika silnika to powietrza i paliwa jest ok ale z pomiaru sondy wychodzi że jest zbyt bogato bo powietrze ucieka bokiem przez co ECU zuboża mieszankę. Może też przepływomierz zawyżać ale to bym odrzucił z powodu "świstu" który słychać.
Co mnie w tym logu niepokoi : turbo nie osiąga maksymalnego ciśnienia doładowania nawet przy 2500 obrotów a powinno już dużo wcześniej osiągnąć wartość 2570.0 mbar czyli maksymalny zakres pomiaru czujnika ciśnienia doładowania G71 a przy tym wartość MAF actual w grupie 010 również nie osiąga pełnej wartości 1270.0 mg/skok. Podmień jeszcze na próbę od...
hm... podłączylem na próbe mechaniczny wskaźnik ciśnienia doładowania pod przewód ciśnieniowy idący do licznika, tak mi doradzono i jest tak że wskaźnik na wolnych obrotach i na wysokich ale bez obciążenia, na luzie pokazuje podciśnienie rzędu 0,3- 0,8 bara ... natomiast w czasie jazdy, przy wyższych odrotach, do 6-6,5 tys. obrotów zegar pokazuje do...
Sapekk ,w ASV to chba siedzi VTG więc : zajrzeć w parametry pomiar podciśnienia w układzie sprawdzić okablowanie i sprawność czujnika ciśnienia doładowania(przy zgaszonym silniku ma pokazywać około tego co pokazuje czujnik atmosferycznego)zasilanie i sygnał sprawdzić N75 sprawdzić kierownice sprężarki
Witam, IC to nie jaja i po zapachu nie poznasz :D , turbina jest zawsze włączona nie można jej wyłączyć jedynie regulacja ciśnienia doładowania reguluje ilość powietrza docierajaca do silnika, pomiar cisnienia doładowania i pomiar przepływu da odpowieć co go boli, powodzenia
Sprawdziłem parametry w bloku 11, ale na postoju ponieważ nie miałem z kim jechać. Gdy przytrzymałem samochód na obrotach=3000 to ciśnienie doładowania wynosiło ok. 1960. Nie wiem czy taki pomiar ma sens czy też musi on być wykonany pod obciążeniem czyli podczas jazdy.
wnioskuje ze mierzą i podciśnienie i cisnienie. Są różne metody pomiaru ciśnienia kolektora dolotowego. Pomiar ciśnienia względnego i bezwzględnego, ale to chyba wiesz biorąc się za temat....: Potrzebuje dokładnie do budowy wskaźnika doładowania.
Nie wiem jak wyglądało to sprawdzanie przepływomierza - można to zrobić jedynie urządzeniem diagnostycznym, tak samo czujnik ciśnienia doładowania. Są to to najważniejsze czjniki mające wpływ na dynamikę silnika. Wkręć czujnik ciśnienia i sprawdż czy nie jest zaolejony. On ma bardzo malutki kanalik (otwór) co przy przeciekach oleju łatwo się zapycha...
Jak widać nie dla wszystkich jest to takie jasne :( W takim razie co radzisz, pomiar ciśnienie doładowania? Raczej wezmę się za to sam bo jak mam jeździć po mechesach to mnie krew zalewa, że nie umieją sobie z tym poradzić. W VAG-u wiedziałbym co robić, ale z mietkiem to niewiele mam do czynienia w temacie serwis. Czy za słabe ładowanie też objawiało...
Taką sytuację może stworzyć brak masy pomiędzy czujnikami a ECU. Masa czujników jest zawsze prowadzona osobno do ECU i dopiero w ECU łączy się z całą masą (sterownika, silnika, pojazdu). Napięcie 0.7 V by oznaczało że gdzieś jeszcze ta masa się zamyka poprzez inny czujnik, albo np. diodę zabezpieczającą przez odwrotnym podłączeniem do zasilania +5V...
Co Ty gadasz właśnie ten w kolektorze dolotowym to jest map sensor. W kolektorze dolotowym nie może być Map sensor, a kod P2562 wskazuje na czujnik ciśnienia doładowania, czyli za turbiną. Przed turbiną może być tylko przepływomierz,który może byc zintegrowany z pomiarem temperatury. Dodano po 2 Czujnik powinien być pod turbiną na gruszce od wastegate....
Zmieniają się ale poniżej 2000 rpm a powyżej sterownik dąży do utrzymania doładowania na poziomie 1,95 bara ale ciśnienia bezwzględnego czyli około 1 bar względem atmosferycznego. Chodzi mi o czujnik który jest zintegrowany z przepływomierzem i podaje jakiej temperatury powietrze trafia do dolotu. Jest on tylko podejrzany bo wartość 41 C jest dość dziwna...
A coś więcej o tym czujniku ciśnienia ? Jak się ma Uwy do ciśnienia mierzonego ? Dane jest wzorem, tabelą czy jak ? Tak wstępnie to ten algorytm można zapisać, tak Zawór=0 Pompa=0 do P=Adc() ' Pomiar Uwy czujnika ciśnienia P=Konwersja(P) ‘ Konwersja napięcia na ciśnienie IF P<150 then ‘ Rozładowanie Zawór=1 ‘ Zawór...
No i mam winowajcę. Czujniki ciśnienia spalin mają różne charakterystyki. Dla potomnych. Sterownik silnika o numerach: A 651 900 32 03 A 651 901 29 02 FV 12.16 HW 14.10 PD 10 M01 poprawnie odczytuje dane z czujnika o numerach: A 009 153 52 28. Czujnik o numerach A 651 905 02 00 będzie zaniżał pomiar, taki był zamontowany. Po wymianie błąd dało się skasować....
Do tego błąd czujnika ciśnienia doładowania... Nie martwi cię to? Może coś nie styka lub czujnik pada, pomiar temperatury powietrza też problematyczny, a to też powody do trybu awaryjnego... coś masz grubo zrąbane skoro tyle błędów wyskakuje, kuny kable zjadły czy auto miało komputer kombinowany?
ja proponuje sprawdzić ciśnienie doładowania bo wszystkie obecnie TDI HDI CDI i inne diesle nowej generacji jak tylko dostaną za wysokie ciśnienie doładowania to ograniczają dawke paliwa by nie rozwalić silnika a po ponownym rozruchu silnika sterowniki dokonują ponownego pomiaru ciśnienia. dlatego po ponownym odpaleniu odzyskują na chwile moc do momentu...
Jakie podciśnienia? O jakim ty czujniku piszesz? Pierwszy błąd jaki miałeś tyczył się przerwanego obwodu czujnika ciśnienia doładowania. PCM nie widział sygnału z czujnika gdyż: może być uszkodzony czujnik, brak zasilania czujnika, przerwany przewód pomiędzy czujnikiem a PCM. Drugi błąd jaki podałeś to przekroczona wartość ciśnienia doładowania czyli...
Chciałbym wrócić do czujników ciśnienia doładowania, tak jak nadmieniał w swoim poście Adam 158. Jęśli czujnik ciśnienia doładowania będzie przekłamywał to samochód nie będzie wchodził na wyższe obroty. Może się tak dziać nie tylko z przyczyny awarii czujnika ale na skutek usterki czujnika ciśnienia atmosferycznego który jest zamontowany w sterowniku...
Już wytrzeźwiałem więc odpisuję : olej w elektrozaworze N75 lub MAP sensorze to się zdarza, olej pochodzi z odmy silnika i będąc w dolocie dostaje się do ww. elektrozaworu jak i czujnika MAP czyli czujnika ciśnienia doładowania - olej owszem może być przyczyną złego pomiaru MAP sensora. Ten tani komputer w zupełności wystarczy by prawidłowo sprawdzić...
Póki co musiałem zmienić przepływomierz na stary bo tamten złapał błąd obwodu temperatury powietrza ... i auto ma większą jeszcze boost dziurę co pewnie widać na logach .... Dodałem kilka pól z zakładki w/w dot. rail pressure być może to jeszcze nie te wszystkie , które proponujesz : 1 kolumna - czas sekundy 3. temp powietrza 4. procent wciśniecia pedału...
Czy Kolega na pewno wie,że ten silnik ma turbo doładowanie? Szukać w zasilaniu paliwem , jeszcze raz dobry pomiar ciśnienia paliwa i regulator ciśnienia. Wtryski nie przesączają?
Odpalałem z odpiętym czujnikiem, pomiar jest daleki od normy 5V. Wyciągałem i wpiołem też wtyczki sterownika aby wyeliminować słaby styk. Pojadę po kabelku i spróbuję namierzyć pin z którego powinno wychodzić te 5V. Pewna ciekawostka - jak oststnio się do tego zabrałem to było zdaje się coś około 1,2V a teraz jak już pisałem ciut ponad pół wolta. Twoja...
Dzisiaj musiałem podmienić przepływomierz bo przy czyszczeniu chyba stary się zepsuł - wyskakiwał na ddt2000 - błąd braku temperatury powietrza. Musiałem więc założyć inny przepływomierz . Jakoś źle i tym bardziej powoli zaczął "zbierać się" i powoli budować boost - wyczuwalne uderzenie w pewnym momencie - ale kiedyś tak też tak miałem po podmianie...
Witam,mam problem auto w trybie awaryjnym po podpięciu vaga błędów brak natomiast nie ma odczytu ciśnienia doładowania jest pokazywane cisnienie admosferyczne,w vw szedł wężyk podciśnienia z kolektora ssącego do czujnika ciśnienia w sterowniku silnika,tu to wyjscie jest zaślepione a więc skąd jest brany ten pomiar i gdzie to audi ma sterownik silnika,turbo...
Witam mam problem z Golf 4 arl otóż sprawa polega na tym że samochód nie ma mocy turbo załącza się wysoko i nie osiąga zadanych ciśnień (tu akurat jest to możliwe że względu na zmieniana mapę ).w samochodzie podmieniłem (turbo,pompki, przepływomierz,czujnik ciśnienia doładowania,vaqupompę komputer z ori softem) niestety brak efektu z pomiaru ciśnienia...
W pierwszej kolejności do sprawdzenia wtryski zrób test na przelewy i wtedy będziemy coś więcej wiedzieć jeśli będzie ok to sprawdź wąż ciśnieniowy turbo jeśli jest tam dużo oleju to też coś będziemy mogli powiedzieć ( przy turbo był by ubytek oleju silnikowego i raczę błąd ciśnienia doładowania ) a na końcu kompresja do pomiaru .
Oczywiście intercooler od jakiegoś busa. Po co do tak mikrego ciśnienia. On nic przy tym nie wniesie. Ten sam efekt jak doładujesz 0.45 bara, a mniej złomu i zbędnych objętości Za dużo powietrza to większe obciążenie podczas sprężania i mniejsza sprawność Sprawność większa, mniej dymu, lepsza jakość spalania. Może nawet jakiś zawór upustowy... Nie...
Witam, od jakiego czasu borykam się z następującym problemem: Spadek ciśnienia na turbinie jest zawsze w parze ze spadkiem zadatku powietrza, zarówno zadanym jak i zmierzonym. Pojawia się niesystematycznie, ale jak już to zawsze w tym samym zakresie obrotów od ok 1900 do ok 2200 i tylko przy maksymalnym obciążeniu. Po tym spadku ciśnienie wraca do wartości...
Podsumowując, rozwiązaniem mojego problemu była nieprawidłowa masa od ECU do czujnika ciśnienia doładowania i temperatury powietrza, a pomiary osprzętu należy robić na podpiętych wtyczkach (w tym celu zmajstrowałem sobie przelotki ze starej kostki z kablami pomiarowymi aż do kabiny).
Zrób dynamiczne logi (podczas jazdy) na których będzie uwidocznione ciśnienie doładowania i pomiar masy powietrza. W kwestii szczegółów niech się wypowie jakiś fachowiec od VW.
Zmiana na nie fabryczny wytrzymujący większe ciśnienia albo jak chip nie jest jakiś mega ostry na fabryczny od silnika w którym jest większe doładowanie. Najpierw należało by określić jakie ciśnienia ma znieść czyli pomiar z logów a najlepiej manometrem podpiętym do układu dolotowego prze inter coolerem a za turbo.
Zwykle powodem błędu P0130 w Oplach z silnikiem wolnossącym są: 1. Przepływomierz który zaniża wynik pomiaru, silnik pracuje na ubogiej mieszance na której korekty wychodzą poza skalę, silnik nie zdąży się doregulować korektą więc w tym czasie sygnał z sondy lambda jest niski — wyrzuca błąd P0130 niskie napięcie z sondy lambda. Odłączenie przepływomierza...
Przyczyny są takie : przycina się zmienna geometria w turbosprężarce i/lub sztanga siłownika podciśnienia przy turbo (popularnie zwanego gruchą ze sztangą) gdyż czujniki : ciśnienia barometrycznego i ciśnienia doładowania mierzą prawidłowo. Nie dzieje się to zawsze ale widać to w niektórych logach. Nie ma również znaczenia fakt, że ręką da się poruszać...
da się jakoś obejść sposobem te clb, żeby spolszczyć? Da się, jak się ma klucze szyfrujące... akurat AKP używa innych kluczy, bo swego czasu właśnie ich klucze wyciekły i teraz są "pod specjalnym nadzorem". Nie ma bardziej spolszczonej wersji niż AKP. nie mogę znaleźć nawet ciśnienia doładowania. Actual intake pressure... Parametry to pikuś, wolę po...
Mam też T4 i pytanie co do sposobu pomiary ciśnienia doładowania.Gdzie podłączyć manometr i w jakim zakresie obrotów dokonać pomiaru? Pozdr. Przy obudowie filtra powietrza jest mały "pierdolnik" z trzema gumowymi wężykami (czerwony, zielony i żółty). To jest jakiś regulator ciśnienia doładowania. Wężyk z czerwonym paskiem jest połączony ze stroną tłoczącą...
W tych silnikach zdarza się, że krzywią się korbowody, tak same z siebie, nie musi dojść do jakiegoś rozbiegania czy kolizji, dlatego pomiar ciśnienia sprężania w cylindrach byłby wskazany. Ta nierówna praca zimnego silnika też może wskazywać na problem z kompresją na którymś cylindrze, oczywiście to również może być któraś świeca żarowa, ale to łatwo...
a więc poskładałem auto, podłączyłem INPA poniżej zrzuty, auto kopci na biało na maxa, 1 dlaczego po odłączeniu przepływki mam dalej taki sam pomiar ?? nic sie nie zmienia ( czy dlatego też z chwilą jak podłącze czujnik ciśnienia doładowania to sztanga od turbo idzie w duł i auto nie ma jak oddać spalin ??) 2 oczytałem w iNPA ciśnienie, i czujnik wygląda...
Nieszczelny wtryskiwacz, za wysokie ciśnienie mocznika. Zloguj jeszcze ciśnienie doładowania - zmierzone i rzeczywiste względem obrotów ale w pełnych zakresach obrotów, pierwszy pomiar przyspieszanie na dość wysokim biegu (najlepiej 4+) od 1500 do 4500 i przy stałych +- obrotach miedzy 2500 a 3500 obrotów.
sterownik odpuść bo to nie jego wina, chyba że ktoś grzebał w mapach. Aktuator (gruszka) sprawna szczelna? Tylko nie pisz, że sprawdzana na oko. Masz pompkę vacum? Jeśli tak to sprawdz czy gruszka jest szczelna, nie zacina się. Sprawdz też jakie masz podciśnienie z Vacum pompy w aucie. Może być nieszczelność lub pompa Vacum pada. Pompa do pomiaru podciśnienia...
SPN 1080 ZASILANIE CZUJNIKA NISKIEGO CIŚNIENIA PALIWA, CIŚNIENIA DOŁADOWANIA, CIŚNIENIA OLEJU I WZGLĘDNEGO CIŚNIENIA SPALIN Wskazanie błędu: Centralna lampka usterek świeci stale na czerwono w trakcie jazdy i postoju (priorytet 2) Błąd OBD P1014, MIL wył. Strategia monitorowania: Kontrola pod kątem zwarcia do masy lub +Uak i przerwania przewodu Skutek...
Dobrze jak byś dokonał pomiaru z wartościami wymaganymi i rzeczywistymi, nie ma nigdzie nie szczelności na I lub po drodze na przewodach? Możliwe ze sam czujnik ciśnienia w kolektorze jest padnięty.
Witam, mam pytanie dotyczące w/w auta . Podczas jazdy wyskakuje check i następuje brak mocy, odczytany błąd: Usterka trwała , czujnik ciśnienia doładowania, zwarcie do plusa , masy, lub osiągnięta wysoka wartość. Moje podejrzenie to blokujące się łopatki w turbo( czy zdarza się to w tych autach?? bo znam grupę vw i tam to nagminne jest) , zwarcie raczej...
Okazało się że masy były w fatalnym stanie, oczyściłem i wszystko zaczęło normalnie działać. Niestety podczas jazdy kiedy auto jedzie do 5tys obrotów wpada w tryb awaryjny I pokazuje błąd P0299 https://obrazki.elektroda.pl/2276974800_... https://obrazki.elektroda.pl/1715425900_... (at)ElektrodaBot (at)ElektrodaBot (at)ElektrodaBot...
Samo ciśnienie i temperatura to za mało dla silnika turbo doładowanego. może nie tak do końca bo silniki Iveco Tector w kwestii pomiaru ilości powietrza mają tylko czujnik temp i ciśnienia i jakoś pracują (euro 3 jeśli się nie mylę) mało tego one są Common Rail tyle że może nie są już tak współczesne
Kto podpowie w którym miejscu znajduje się zawór przeciążeniowy wózek widłowy LINDE H 25.Hydroostat po remoncie ,natomiast nadal jest problem z jazdą do przodu.Problem drugi to nie można znaleźć mechanika który chciałby przyjechać i zdiagnozować.Potrzebna podpowiedz gdzie znajduje się zawór.Z resztą sobie poradzimy.A moze ktoś chętny.Opolskie-Brzeg....
17569 czujnik temperatury powietrza - przerwa/zwarcie do plusa 17569Czujnik ciśnienia doładowania Ale jego pod-kod P 1161 - Throttle position copy. / Niewłaściwe położenie przepustnicy dławiącej powietrza. Usterka związana z układem: pomiaru powietrza lub paliwa (mieszanka paliwowo-powietrzna). Znowu Vag opisuje inaczej - 1161 - - - - - 0489 Stopień...
PILNIE POSZUKUJĘ !! Czujnika ciśnienia doładowania Turbosprężarki z pomiarem temperatury. Numerki z części: 1C1A9F479 AA - oznakowanie w kat. FORD 4138350 Czujnik umieszczony jest za chłodnicą interkulera na metalowej rurze. Masz - dzwoń. 502*****
Szesnacha na dwojce przy 7000 rpm pokazuje 80km/h a moj 1.6 przy 6300rpm pokazuje 90km/ha uwierzcie wkreca sie prawie tak samo szybko jak 1.4 16v. Wiem ze to smieszne ale prawdziwe. Skrzynia biegów jest ta sama, a most różni się przełożeniem tylko nieznacznie, więc nie chce mi sie wieżyć w taką rozbieżność przełożenia całkowitego na tej dwójce... Może...
Tekst ten znalazłem w necie i nie jestem jego autorem. Najczęstsze usterki dotyczą pracy silnika na pełnym obciążeniu Jest to oczywiste, ponieważ dla świadomego właściciela, silnik stanowi serce, kręgosłup i wszystko razem wzięte, a do niego poprzyczepiano jedynie jakieś blachy, siedzenia i jeszcze kierownicę. Jeżeli silnik zawodzi, to żeby nie wiem...
Widzę, że pojawiło się dużo "teorii spiskowych". A więc tak. 'Zakres moda jest różny. Komisy i "janusze" już znają tą metodę by nie drażnić klienta kontrolkami. Sterownik nie jest w żaden sposób modowany. Ma oryginalny wsad. Albo się zablokowała , lub sterowanie wysypało się . Pisałem przecież, że jak i zmienna geometria tak i sterownie (gruszka, zawór,...
Falowanie doładowania zauważyłem, ale jakoś nie pasuje mi do objawów takiego szybkiego szarpania podczas jazdy, spodziewałbym się raczej spadku mocy a auto jak na 1.4TDI jedzie dobrze. Przebieg 260tys. Oringi na pompkach raczej nie ruszane, auto już kilka lat w rodzinie i robiona tylko eksploatacja typu rozrząd, olej, hamulce, akumulator itp. Kojarzysz...
(-) okablowanie między sterownikiem a czujnikiem sprawdzone równolegle występuje usterka pedału przyspieszenia P0380 którego także niemożna wykasować Dodam że zasilanie czujnika i pedału ok. To jest bardzo dobry tok myślenia, ponieważ w większości przypadków usterki czujnikowe nie pochodzą od razu od komputera, ale od ich kabli i styków. W myśl zasady...
Witam serdecznie. Posiadam autko marki Mercedes C W202 96r.250TD wersja esprit. Ostatnimi czasy pojawiły się zmiany,a mianowicie spadek mocy podczas wciśnięcia pedału gazu.Przed wystąpieniem tych objawów autko przyspieszało niesamowicie,teraz raz ze ciężko przyspiesza to momentami więcej jak 120km/h przy wciśniętym pedale gazy nie pojedzie... Kupiłem...
1 - rozumiem, musi być miernik. Nawet nie wpadłem na to, że może być coś nieszczelne i będę przepompowywał czynnik do atmosfery. 2 - Dlaczego w tym zestawie jeden zegar jest niebieski, a drugi czerwony ? Czy służą do pomiaru ciśnienia czynnika czy próżni przy odsysaniu ? 3 - To fajnie, że z zasady nie ubywa czynnika, no ale jak ubędzie to potrzebne...
Nie ma sensu wymiana czujnika MAP. Nie wierze w jego uszkodzenie tutaj. Po pierwsze widać że pomiar ciśnienia zaczyna się od ok 1000 więc tak jak powinno być. Po drugie uszkodzeniu czujnika zaprzecza to co widać na pokazanych pomiarach. Jak działa sterowanie turbiną? Sterownik wymaga wartości doładowania np 2500 i będzie tak sterował N75 aż pojawi się...
W ubiegłym roku miałem regularnie komunikat błędu o przeładowaniu, wymieniłem: -czujnik ciśnienia doładowania (ten w kolektorze przy EGR) -zawór overboost -przepływomierz (na oryginał Bosch) Problemy wróciły w ostatnia sobotę, check engine i samochód przeszedł w tryb awaryjny, po ponownym uruchomieniu silnik działał normalnie do nastepnego odpalenia....
Jak sprawdzali ustawienie pompy? Sprawdź ustawienie vagiem, oraz przydałby się pomiar ciśnienia sprężania (25-31 bar). Tam są koła na stożkach, wiec bez blokad i kompa ciężko to ustawić. Dodano po 5 Tak z ciekawości jeśli ktoś wie jaka jest różnica w silnikach LT-kowskich 102KM, a 109KM? Moim zdaniem inna mapa paliwa i ciśnienia doładowania.
Mechanik spasował nie wie co jest grane. Zaciągnąłem Ducato do elektryka. Wy-telepało go po drodze i odpalił- świeciła się kontrolka od abs i esp kiedy chciałem ruszyć auto znów zgasło.Dodam jeszcze że zaczął działać klakson którego wcześniej nie było. Elektryk dopiero jutro sprawdzi co jest grane ale zajrzał pod maskę i coś mówił o wiązce pod lewą...
Witam wszystkich. Mam problem ze swoją audiczką, a mianowicie nie ma mocy i turbo tak jakby załączało i rozłączało(szarpanie podczas przyspieszania. Podciśnienia wymienione na nowe, turbo nowe, robiona głowica i pompki(synchro ustawione, Bipy w normie). Wymieniłem również przepływomierz i zawór N75(na starym jest przeładowanie, a na nowym niedoładowanie)....
Żeby pomiar ciśnienia miał sens potrzebujesz mieć wyświetlacz na 3 cyfry a nie dwie. 3x7 LED + znak czy cisnienie jest dodatnie czy ujemne, albo jakiś wyświetlacz LCD. Co do samego zlecenia. Zajmuję się zawodowo gazem w samochodach. Ile za zlecenie chcesz płacić bo za 100zł + koszt elementów to mało kto palcem w bucie kiwnie. Chcesz mierzyć ciśnienie...
----- 2730 1999.22009.467.712.362688850.0810.04.8 13.3427931999.21887.061.013.022751850.07... 14.002835 2009.41744.2 52.6 13.682814850.0695.04.8 14.692877 2009.41764.6 53.0 14.342856850.0685.04.8 15.4129402009.41795.2 53.8 15.042898850.0705.04.8 16.1329822009.41856.4 54.6 15.772961850.0710.04.8 16.8030242009.41917.6 54.2 16.473003850.0735.04.8 17.4630872019.61958.4...
Witam, po 2-letniej walce ze spalaniem w Scani R420 HPI: - wymiana pompy wysokiego ciśnienia - wymian prawie wszystkich zaworków ( poza kąta i dawki paliwa) - wymianie uszczelek pod pompowtryskami - regulacji zaworów .... spalanie poprawiło się o 4 litry - z 37 na 33 ...ale dopiero po WYMIANIE JEDNOSTKI STERUJĄCEJ SILNIKA i żaden serwis Scanii na to...
Jak każdy osuszacz stanowi opór w przepływie czynnika chłodniczego im nowy tym jego spadek ciśnienia jest nam znany, w terakcie eksploatacji jezeli w układzie jest sporo zanieczyszczeń stopniowo się zapycha zwiększając swój opór. Njprostszay sposób to pomiar ciśnienia za i przed, koledzy diagnozują na rękę jezeli temperatura za różni się od teperatury...
Obawiam się że mało wspólnego te parametry mają wspólnego z rzeczywistym zużyciem paliwa. Zauważ że brakuje danych o obciążeniu silnika, prędkości pojazdu itp. Czyli albo dołożyć do tego jeszcze czujnik ciśnienia doładowania (ta pompa ma LDA ?) i skądś wziąć sygnał prędkości pojazdu (a nawet nie wiadomo który to rocznik) (ta pompa ma LDA ?), albo prościej...
ciśnienia doładowania regulacja ciśnienia doładowania czujnika ciśnienia doładowania
mastercook indukcyjna bezpiecznik triak włączany zerze silnik fazowy wiertarka stołowa
instalacja kuchenki gazowej thomson 39fu6663
Makro w PowerPoint: Pobieranie danych z dwóch plików Excel Schemat przekaźnika Omron G2RL-1-E 12VDC: wyprowadzenia i działanie