Podjedz na profesjonalny tester niech ci wydrukują dane bo z twoich screenów ciężko coś ustalić i zrób jeżeli nie był pomiar ciśnienia turbiny tylko manometrem do kontroli ciśnienia doładowania nie powinno być różnicy między pomiarem przez diagnostykę komp.
Możesz z poziomu komputera diagnostycznego lub podłączając manometr do kolektora dolotowego. Z tym tylko, że pomiar ciśnienia turbiny najlepiej wykonać podczas próby trakcyjnej - żądanie maksymalnej mocy czyli mała prędkość na wysokim biegu i gaz do dechy. Wówczas wtryski dają pełną dawkę a turbina ma ustawiony maksymalny wydatek. Gazowanie na luzie...
Miałem z kilkoma takimi do czynienia. Zawsze była padnęta KKK. Dziwne, że serwis nie wyjął tego sitka. W zaleceniach serwisowych jest informacja żeby się tego pozbyć. Nic nie wiadomo czy była czyszczona pompa vacum. Tam też gromadzą się opiłki. Po czyszczeniu silnika i przed montażem turbiny powinno się zrobić test wydajności i ewentualnie pomiar ciśnienia...
W moim przekonaniu jest to wina bezwładności układu. Gdyby Kolega odmierzał np. 10 litrów problem byłby mniejszy a tak skoki ciśnienia oraz bezwładność samej turbiny w przepływomierzu... i problem gotowy. [edyta] Przy tak niewielkich ilościach jak litr lepiej użyć yf 402 albo nawet 401.
No teraz to bardzo prawdopodobne ze turbina puszcza olej. A jak wirnik turbiny? Siedzi sztywno czy ma luzy? Łopatki całe? Ja stosuję taki sposób na sprawdzenie szczelności turbiny. Stary osuszacz do klimtyzacji nadaje się do tego idealnie, napelniam olejem, podłączam jedna stronę do sprężarki, druga pod smarowanie turbiny a na wylot turbiny tzn spływ...
Przede wszystkim pomiar doładowania podczas jazdy.
Witam - proponuję jako wstępną diagnozę po wymianie wężyków podciśnienia- sprawdzenie podciśnień wakuometrem w kilku punktach.1- podciśnienie bezpośrednio na pompie tandem.2 pomiar podciśnienia przy ;gruszce; turbiny.3 pomiar przy akumulatorze ciśnienia.( bywały przypadki rozszczelnień) 4 sprawdzenie zaworu zwrotnego. Podaj wartości i pomyślimy co dalej....
To co Adam pisze zrób, dodatkowo pomiar ciśnienia oleju zrób.
Wszystkie poważne firmy które udzielają gwarancji na regenerację turbin nie przyjmują później zwrotów jeżeli nie przedstawisz im faktury, że zakupiłeś nowy smok, pompę oleju, przewód zasilający i spływowy. Do tego pomiar ciśnienia w skrzyni korbowej.
Przez internet tylko Kaszpirowski :) Pomiar ciśnienia w cylindrach, czy ubywa Ci płynu chłodzącego?? Może to koniec turbiny.
Żeby sprawdzić uszczelniacze trzonków zaworowych wystarczy podczas pracy silnika odkręcić wlew oleju. Jeśli bedzie bardzo chlapać olejem i dmuchać jak ze sprężarki powietrze to znaczy że napewno są uszkodzone. Olej w dolocie może też dostawać się przez wyrobione uszczelniacze na wałku turbiny. Oczywiście pomiar ciśnienia sprężania wskazany, ale jeśli...
Czasem uszczelnienie wałka turbiny pada i olej szrajbuje do wydechu. Pomiar ciśnienia w cylindrach, będzie na miejscu. Odmę wypuść pod auto i oleju nie będzie tak ubywać.
Wszystko zależy jaki to rocznik. Jeżeli jest MAP (1312) to jest w kolektorze ssącym od strony ściany grodziowej. Wtedy czujnik temperatury powietrza jest na wężu z turbiny (1240). Kolory przewodów to fioletowy i jasno niebieski. MAP jest 3 pionowy więc to tylko czujnik ciśnienia bez pomiaru temperatury. https://obrazki.elektroda.pl/9277325900_...
Model 244. Tak jak piszesz turbina nie ma praktycznie żadnej regulacji tylko ,,zawór" upustowy na wypadek zbyt wysokiego doładowania. Wydech już luzowałem oraz wykręcałem pierwszą sondę nic to nie dało. Wczoraj odpiąłem cały dolot i zaślepiłem rurę od doładowania. Robiłem pomiar ciśnienia praktycznie na turbinie i też nie pompuje jak powinna więc zostaje...
Nie wiem kto to robił ale jeśli mechanik to mu gratuluję. W takim stadium uszkodzenia turbiny zaczynamy od diagnozy, czy silnik to przeżył. Pomiar ciśnienia oleju i sprężania, zdjęcie miski, weryfikacja pamewek. Jeśli nawet nie ucierpiał wal, korbowody i pierścienie to prawdopodobnie ucierpiała uszczelka pod głowicą. Czy ktoś opróżnil cylindry z tego...
Rozłącz turbine od kolektora ssacego i zobacz czy na łopatkach,w przewodzie jest olej.Jezeli jest to może świadczyć to o nieszczelności łożysk turbiny,lub o niskiej kompresji.Jeżeli kompresja jest OK to turbinka do wymiany.Można tak jeździć,jednak wiąże się to ze zwiększonym zużyciem oleju.Nie jest to pewna metoda,ale da Ci jakieś pojęcie o stanie silnika.Najlepiej...
Patrzę po wskaźniku na kokpicie, 2 dni temu też robiłem pomiar interfejsem diagnostycznym podczas jazdy na długości 30 km. Robiłem go bardziej pod kątem ciśnienia ładowania turbiny, ale w pliku również została zarejestrowana również temperatura cieczy chłodzącej. Wg pomiarów temperatura wahała się między 85 a 86 st. C. i więcej nie osiągnęła.
jeszcze nie były wymieniane (zamieniane) kodu błedu nie było tylko ten co sprawdzał to chyba po logach mu wyszło ale żadnych odczytów mi nie podał a silnikiem zaczeło telepać dopiero 2 dni po wymianie rozrządu i rozrząd był ponownie ustawiany na blokady i wyszło że jest ok pózniej był pomiar ciśnienia na cylindrach i był od 30 do 32 barów poprawiłem...
(at)tos18 - turbinka kręciła się max. do 12 000 obr/min, ale naprawdę użyteczny zakres do określenia sprawności był w granicach 2 - 8 k - sterownik BLDC nie jest używany przy pobieraniu pomiarów, to zdjęcie wprowadza niepotrzebnie w błąd. Układ działa tak, że przy danym przepływie powietrza mierzone są: prędkość obrotowa i siła na ramieniu. Ten silniczek...
SPN 1080 ZASILANIE CZUJNIKA NISKIEGO CIŚNIENIA PALIWA, CIŚNIENIA DOŁADOWANIA, CIŚNIENIA OLEJU I WZGLĘDNEGO CIŚNIENIA SPALIN Wskazanie błędu: Centralna lampka usterek świeci stale na czerwono w trakcie jazdy i postoju (priorytet 2) Błąd OBD P1014, MIL wył. Strategia monitorowania: Kontrola pod kątem zwarcia do masy lub +Uak i przerwania przewodu Skutek...
Jest Ameryka i to spora. Dlatego taka usługa kosztuje. A tak bez pomiaru ciśnienia oleju i ciśnienia w skrzyni korbowej możesz sobie zakładać ile chcesz. Żaden z zakładów regenerujących turbiny w pobliżu mnie nie da żadnej gwarancji jeżeli nie przedstawisz faktór na pompę oleju, smok, rurki zasilające i spływowe wraz z śrubunkami.
Jak ściągniesz wężyk z gruszki powinno Ci turbo teoretycznie bić największe ciśnienie bo klapka na stronie gorącej jest wtedy zamknięta. Dodano po 3 Dzięki wielkie za wskazówki, a jeszcze jedno takie pytanko... jeżeli podłączyłbym na chwilę wężyk od turbo do gruchy, podpiąłbym vag-a, sprawdzał doładowanie i jeżeli nagle pojawi się ciśnienie (tak wiem,...
Witam. Bardzo dziękuję za podpowiedz. Jedną z pierwszych czynności jakie zrobię, to dokonam pomiaru ciśnienia sprężania. Nie pomyślałem o tym wcześniej, ponieważ nie miałem problemów z rozruchem do pierwszych mrozów. Druga sprawa to silnik w moim autku jest 2,0 d. 85 kM bez turbiny. Serdecznie pozdrawiam.
Chyba się nie zrozumieliśmy. Ja wiem jak dokonać pomiar. Po pierwsze nie mogę porównywać wartości ciśnienia oczekiwanego z aktualnym, bo w samochodzie jest zmieniony sterownik silnika. Z tego, co pamiętam to przed chiptuningiem wykres turbiny był w miarę płaski i ciśnienie było na poziomie 2000 mbar. Po tuningu było też płaskie, lecz znacznie wyższe...
Witam, wymieniłem czujnik doładowania turbiny stary jak sprawdzałem ohmomierzem nie pokazywał żadnych wartości ( najprawdopodobniej nie miał przejścia). Kupiłem używany i przy pomiarze napięcia pomiędzy zielonym ( wyjście podciśnienia) i czarnym przewodem(masa) na wolnych obrotach mam wartości 1,07 V a przy pełnym gazie 1,36 V. Czy są to prawidłowe...
Witam, od jakiego czasu borykam się z następującym problemem: Spadek ciśnienia na turbinie jest zawsze w parze ze spadkiem zadatku powietrza, zarówno zadanym jak i zmierzonym. Pojawia się niesystematycznie, ale jak już to zawsze w tym samym zakresie obrotów od ok 1900 do ok 2200 i tylko przy maksymalnym obciążeniu. Po tym spadku ciśnienie wraca do wartości...
Zrób pomiar manometrem ciśnienia w kolektorze i będziesz wiedział czy komputer dostaje prawidłowe dane. Jeśli ciśnienie faktycznie będzie za wysokie to na pewno coś od strony wyjścia komputera i elementów wykonawczych. Jeśli ciśnienie będzie ok to zostaje czujnik ciśnienia. Po tak prostym zabiegu będziesz wiedział gdzie szukać.
Odpięcie wydechu to jest problem (jak potem z tym jeździć po mieście) Ale czujnik różnicowy nie raportuje problemów z DPFem. Czujnik sprawdzałem przez podmianę, próbowałem też zamienić wężyki miejscami i dostawałem błąd "sprzeczności" Pomiar ciśnienia po DPF daje ciśnienie praktycznie niemierzalne (czyli nikt mi pianki budowlanej nie wpuścił do tłumika:))...
Domyslam się że olej w dolocie to sprawa turbiny która trzeba szybko regenerować? Olej jest naczęściej z odmy. Ten olej plus spaliny z sadzą z EGR-a to ten syf w dolocie który jest na zdjęciach. Jeszcze jedna teoria odnośnie głuchego stukania - niedomykajacy się zawór??? To wyjaśnić można robiąc pomiar ciśnienia sprężania ściągać turbine? Wpierw sprawdź...
Witam. Pacjent - Mondeo MKIII 2.0 TDCI 130KM 2003r. 1. Zaczęło się od lejących wtrysków. Demontaż wtrysków i pompy - okazały się tak zaopiłkowane, że nie nadawały się do naprawy. Zakup drugich wtrysków i pompy. Regeneracja drugich wtrysków i pompy. Demontaż całego układu paliwowego i dokładne płukanie. Montaż wtrysków, pompy i kodowanie. Efekt - wtryski...
http://obrazki.elektroda.net/67_12517170... Po dość długiej przerwie, chciałbym przedstawić kolejne modyfikacje mojego silnika turbinowego z wątku http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic10... Najistotniejszą zmianą jest dodanie obudowy turbiny napędowej. Silnik jest teraz zamontowany na solidnej ramie, która pozwala na obsługę w pozycji...
Brak doładowania , turbina pomiar ciśnienia doładowania, lub dziura w dolocie , pompa nie, jakie ma wskazania na tych wolnych i podczas przyspieszania , zrób diagnoze dynamiczną , ale stawiam na doładowanie, powodzenia.
Agaudio mógłbyś coś więcej napisać o tej metodzie za pomocą turbin. Pozdro
Co mnie w tym logu niepokoi : turbo nie osiąga maksymalnego ciśnienia doładowania nawet przy 2500 obrotów a powinno już dużo wcześniej osiągnąć wartość 2570.0 mbar czyli maksymalny zakres pomiaru czujnika ciśnienia doładowania G71 a przy tym wartość MAF actual w grupie 010 również nie osiąga pełnej wartości 1270.0 mg/skok. Podmień jeszcze na próbę od...
Pomiar ciśnienia oleju, wymiana oleju, wymiana rurki zasilającej turbinę olejem.
Nie ma sensu wymiana czujnika MAP. Nie wierze w jego uszkodzenie tutaj. Po pierwsze widać że pomiar ciśnienia zaczyna się od ok 1000 więc tak jak powinno być. Po drugie uszkodzeniu czujnika zaprzecza to co widać na pokazanych pomiarach. Jak działa sterowanie turbiną? Sterownik wymaga wartości doładowania np 2500 i będzie tak sterował N75 aż pojawi się...
Witam serdecznie. Posiadam autko marki Mercedes C W202 96r.250TD wersja esprit. Ostatnimi czasy pojawiły się zmiany,a mianowicie spadek mocy podczas wciśnięcia pedału gazu.Przed wystąpieniem tych objawów autko przyspieszało niesamowicie,teraz raz ze ciężko przyspiesza to momentami więcej jak 120km/h przy wciśniętym pedale gazy nie pojedzie... Kupiłem...
No 003 bardziej normalne i realne co do 011 no cóż podmiana ..... test basic setting 011 wskazuje zdecydowanie że coś jest nie tak 2500mbar to za dużo. do testu mapsensora raczej sprężarka a nie pompka podciśnieniowa. można użyć manometru od mierzenia ciśnienia w oponach albo innego manometru z pomiarem minimum 2 bar. dołączyć wężykiem do orurowania...
Okazało się że masy były w fatalnym stanie, oczyściłem i wszystko zaczęło normalnie działać. Niestety podczas jazdy kiedy auto jedzie do 5tys obrotów wpada w tryb awaryjny I pokazuje błąd P0299 https://obrazki.elektroda.pl/2276974800_... https://obrazki.elektroda.pl/1715425900_... (at)ElektrodaBot (at)ElektrodaBot (at)ElektrodaBot...
Żeby pomiar ciśnienia miał sens potrzebujesz mieć wyświetlacz na 3 cyfry a nie dwie. 3x7 LED + znak czy cisnienie jest dodatnie czy ujemne, albo jakiś wyświetlacz LCD. Co do samego zlecenia. Zajmuję się zawodowo gazem w samochodach. Ile za zlecenie chcesz płacić bo za 100zł + koszt elementów to mało kto palcem w bucie kiwnie. Chcesz mierzyć ciśnienie...
Kierownica nadal sie porusza, a nie ma reakcji na cisnieniu. Moc ma dalej jak mial wszystko jest OKi poza tym testem. Pozdrawiam. jest to test na wolnych obrotach więc ciśnienie doładowania będzie się zmieniać tylko w malutkim zakresie gdyż brak jest dynamiki gazów spalinowych aby napędzić wirnik turbiny by osiągnąć wyższe ciśnienie, ten test ma mieć...
Tekst ten znalazłem w necie i nie jestem jego autorem. Najczęstsze usterki dotyczą pracy silnika na pełnym obciążeniu Jest to oczywiste, ponieważ dla świadomego właściciela, silnik stanowi serce, kręgosłup i wszystko razem wzięte, a do niego poprzyczepiano jedynie jakieś blachy, siedzenia i jeszcze kierownicę. Jeżeli silnik zawodzi, to żeby nie wiem...
Mam podobny problem ale zabiorę się za diagnozę może w sobotę ale do rzeczy. Ja aby coś wiedzieć o układzie podciśnienia zakupiłem wskaźniki zegarowe ciśnienia i vacum i opiszę ci jak to zrobiłem w Peugeocie choć obawiam się krytycznych wpisów. Sprawdzam po kolei w miejscach dostępnych szczelność układu podnosząc ciśnienie czekałem kilka minut obserwując...
W sumie nie napisałem tego w poprzednim poście ale może być jeszcze jedna rzecz. Mianowicie mogą być nadpalone tłoki (uszkodzony kształt komory spalania) spowodowane jazdą na zubożonej mieszance (jeżeli samochód długo jeździł na tych wtryskach od 1,9). Nadpalenie tłoków a wręcz wypalenie dziury zdarza się dość często przy permanentnym przeładowaniu...
Witam W ubiegłym tygodniu kierowcy zapaliła się kontrolka silnika pomarańczowa i auto straciło moc. Auto wróciło tak z Belgi na kołach, w serwisie pokazało błąd czujnika podciśnienia i elektro zaworka. okazało się też ze kolektor ssący jak i wloty do silnika od ssącego są pokryte nagarem. Zostało wszystko wyczyszczone, doloty, EGR, wszystkie rurki od...
Turbosprężarka, jej sterowanie, przepływ powietrza, pomiar ciśnienia doładowania.
Witam,proszę o pomoc bo skończyły mi się pomysły,wypychalismy auto ze sniegu po czym zakopciło strasznie na czarno,silnik próbował wskoczyc na wieksze obroty ale w porę go zgasiłem,po odczekaniu chwilę odpaliłem i dojechałem do garażu ok 1 km po krótkiej diagnozie stwierdziłem że rozpadła się turbina (dosłownie ukręcił się wałek,wiatraczka od strony...
Mam też T4 i pytanie co do sposobu pomiary ciśnienia doładowania.Gdzie podłączyć manometr i w jakim zakresie obrotów dokonać pomiaru? Pozdr. Przy obudowie filtra powietrza jest mały "pierdolnik" z trzema gumowymi wężykami (czerwony, zielony i żółty). To jest jakiś regulator ciśnienia doładowania. Wężyk z czerwonym paskiem jest połączony ze stroną tłoczącą...
(...) https://obrazki.elektroda.pl/2549012000_... https://obrazki.elektroda.pl/9684676700_... https://obrazki.elektroda.pl/4057418700_... https://obrazki.elektroda.pl/1291280400_... https://obrazki.elektroda.pl/6054843900_... (at)ElektrodaBot Wstępna ocena dostępnych informacji - Z przedstawionych...
Jak będziesz jeździł z takim ciśnieniem to silnik i turbina staną. Wtedy włożysz jakąś zdrową jednostke i problem się rozwiąże.
Dzieki za podpowiedzi . Chodzilo mi tez po glowie sprawdzenie zaworu odcinajacego turbine . Ale martwi mnie informacja o tym czujniku typu zwarcie do plusa , wskazywaloby to bowiem na uszkodzenie elektryczne powyzszego czujnika . Z drugiej zas strony , kombinowalem tak ze awaria zaworu turbiny , moze powodowac tak skrajne wartosci (niskie) w przewodzie...
Witam i juz odpowiadam :) 1. Na wylocie turbosprężarki zamontowałem termoparę typu K do pomiaru temperatury spalin. Pochodzi ona z silnika GTD-350 montowanego na smiglowcach Mi-2. 2. Jak pisałem, wirnik turbiny napędowej pochodzi z turbogeneratora. 3. Tak, dysponuje kamerą termowizyjną. 4. Projekt powstał, a teraz szukam zastosowania :) Myśle jednak,...
No tak, można podejrzeć, pomiar ciśnienia paliwa już poza zakresem, wartości z przepływki też... Jedyna sensowna metoda, to kolejność o której pisałem..
Pacjent: VW CADDY 2012 r. 1.6 TDI silnik CAYN 102 KM. Przebieg 300 000 km. (jesli ktos uważa, że to dużo to niedawno złomowali Doblo 1.9 JTD który w wieku 8 lat miał 1 400 000 km.) Olej 5W30 507.00 wymieniany co 15 000 km. (tak są w zegarach ustawione przeglądy). Problem z niskim ciśnieniem oleju. Historia jest krótka i nieskomplikowana. Pewnego dnia...
Witam Samochód Passat Combi 2002 Rocznik, Silnik AVB Pacjentem jest mój samochód który ostatnio zaczyna w dziwny sposób się zachowywać. Tzn czasami się zachowuje i nie jest to powtarzalne. Podczas przyspieszania na 5 biegu przy 120km/h silnik potrafi wejsc w tryb awaryjny. Błąd się potarza sporadycznie. Na początku wywnioskowałem , iż mogą to być zapiekające...
Witam. Szukam kogoś kto wykona czytnik impulsów z turbinki mierzącej przepływ oleju. W przepływomierzu tym jest małą stalowa turbinka z czterema łopatkami. W obudowie w promieniu łopatek jest umieszczony czujnik (najprawdopodobniej halla) którego końcówka nie ma połączenia elektrycznego z turbinką. Kiedy łopatka turbinki mija czujnik mamy jeden impuls...
Witam. Może ktoś z kolegów wie jak prawidłowo wyregulować gruszkę regulującą ciśnienie doładowania? Znajomy niby mechanik rozkręcił sztangę, ustawił po swojemu i teraz mam problem z przeładowaniem. Zaworek wymieniony-ok, turbina wyczyszczona-ok, gruszka nowa, wężyki nowe a po rozpędzeniu auta na 5 biegu do 100-110km/h nagle traci moc (przekroczona górna...
A czy serwis robił pomiar ciśnienia w komorze silnikowej?
Pacjent to FIAT STILO 1.9 JTD 16v wer.Michael Schumacher Co się dzieje ,a no się dzieje od niedawna.. Padła turbina - regenracja zakładamy turbina przejeżdzą około 400m i strzela.. Auto się nie przegrzewa ,temp. w normie.. Odsyłam na Gwarnację przysyłają kolejną zakładamy i działa,ale jest problem.. Auto przy ruszaniu po dłuższym postoju zaczyna puszczać...
Oczywiście że w warunkach "niedoboru powietrza" po stronie ssącej, a więc z dużym podciśnieniem, nie uzyska się dużych przepływów - czyli o ciągu aerodynamicznym można zapomnieć. Największą siłą jaka tu wystąpi to nacisk powietrza atmosferycznego na podstawę, pod którą jest podciśnienie. Ten nacisk będzie zależał od różnicy ciśnień. Nie do końca rozumiem...
Drugie pytanie czy zamiast pompy vacum jeżeli jest niesprawna to czy można podłączyć akumulator podciśnienia od innego auta ? Co ma jedno z drugim wspólnego? Jeżeli pompa podciśnienia jest niesprawna to trzeba ją wymienić. Akumulator podciśnienia jest elementem pomocniczym, co miałby akumulować, skoro pompa nie wytwarza podciśnienia. Wywala mi dwa...
Już wytrzeźwiałem więc odpisuję : olej w elektrozaworze N75 lub MAP sensorze to się zdarza, olej pochodzi z odmy silnika i będąc w dolocie dostaje się do ww. elektrozaworu jak i czujnika MAP czyli czujnika ciśnienia doładowania - olej owszem może być przyczyną złego pomiaru MAP sensora. Ten tani komputer w zupełności wystarczy by prawidłowo sprawdzić...
Witam wszystkich mam problem z Dacią Sandero 1 z 2009 r. A mianowicie mam dwa błędy: 1 . Kod DF 263 osiągi turbosprężarki Na poziomie maksymalnym ... Szybka odpowiedź 1. DF115 („MAP – ciśnienie w kolektorze na poziomie minimum”) oznacza, że sterownik okresowo widzi _zbyt niskie_ ciśnienie w dolocie. 2. DF263 („Osiągi turbosprężarki na poziomie maksymalnym”)...
Nic nie wpadło, samo się. Kupiłem regenerowane turbo, ale zanim zamontuję mam spełnić obowiązkowo 10 przykazań zakładu regeneracji turbosprężarek jak się szumnie nazwali a tak naprawdę pakuja tylko gotowe wkłady w stare wypiaskowane obudowy i ot ich robota, no ale niech tam. Czy mam do serca brać sobie wszystkie nakazy czy mogę część zlekceważyć, chodzi...
Robię codziennie 120 km po autostradzie. Efekt się nasila, kiedy nagle dodam gwałtownie gazu, ale bywa to bardzo rzadkie. Dodano po 55 Wstępna ocena dostępnych informacji - Użytkownik pokonuje dziennie długą trasę (120 km po autostradzie), więc układ dolotowy i silnik osiągają temp. roboczą. To znacząco zmniejsza prawdopodobieństwo, że mamy do czynienia...
Ciśnienie paliwa za pompą tandem i zapowietrzanie się tego odcinka lub też wcześniejszego od filtra do tandem pompy. Na wyjściu z tandem pompy jest zaślepka na imbus tam wkręca się manometr odpowietrza i można robić pomiary ciśnienia paliwa do napełniania pomp wtrysków. Poniżej 1,5 - 2 bar (to jest ciśnienie minimum ) nie odpala i nie chce pracować....
W bloku pomiarowym 11 masz od lewej: obroty silnika , Ciśnienia doładowania zadane (bezwzględne w mbar ,1000 mbar = 1 bar=atmosferyczne) czyli to co sterownik chce uzyskać Ciśnienie rzeczywiste zmierzone -wyrażone jak wyżej Wysterowanie N75 w %
Witajcie (Szukałem i szperałem, uzupełniłem wiedzę, prosiłbym o potwierdzenie moich przypuszczeń z Waszego doświadczenia) Citroen Xsara II 2.0 HDi (RHZ DW10ATED) w automacie 109KM 2002 rok. Dwie dolegliwości: 1 Dolegliwość Jak osiąga temperaturę pracy (75st i więcej) to sporadycznie podczas ostrego przyspieszania (niski bieg na skrzyni auto - np 2,...
Jedyna rozwia Dodano po 2 Jedyna rozwiązanie to turbina do sprawdzenia szczelności i pomiar ciśnienia oleju. Może być np za wyskokie bo w innej części silnika jest przytkany jakiś kanał. To spekulacja oczywiście, choć miałem taki przypadek. Ogólnie głupota trochę zakładanie używanego turba. A ten olej to jak się leje? Gdzieś tam się moczy czy zostawia...
filtr paliwa wymieniony Dodano po 1 turbo raczej sprawne bo przy 20000 obrotow slychac ze sie zalacza a jesli by bylo uszkodzone to przeciez olej by mi caly poszedl do turbiny Dodano po 6 niżej w załączniku wysyłam pomiary zrobione moim kablem do samochodu to są pomiary na postoju: OP-COM 100219a - program diagnostyczny pracujący w środowisku Windows...
Ja bym się zainteresował regeneracją tej turbiny. I do tego styl jazdy. Oprócz pompy oleju wymieniasz też przewody. Do tego pomiary ciśnienia w skrzyni korbowej.
witam Jeśli wąż puchnie już od njniższych orotów musisz srawdzić EGR , wężyki z podciśieniem do niego oraz zaworek który reguluje podciśnieniem na biegu jałowym EGR jest zazwyczj otwarty na max. Można to srawdzić w blokach pomiarowych posługując się vagiem.
mam a raczej moja koleżanka taki problem Fabia 2011 1.6 tryb awaryjny nie wkręca się powyżej 2,5/obrotów. Podpiołem delphi (tylko takim interfejsem dysponuje) błedy P040200 - Za duzy przeplyw spalin w ukladzie recyrkulacji EGR P029900 -Regulacja ciśnienia doładowania: wartość poniżej limitu P256400 -Obwód czujnika położenia elementu sterującego doładowaniem...
Witam! Mam na świeżo auto jak w tytule już po przejściach i próbach wymienione wszystko co się dało oczywiście pewnie niepotrzebnie ale tak: Turbina już druga po regeneracji, zawór n75 również. Tyle na pewno zrobiono ale do konkretów bo mam parę pytań do kolegów po wstępnym przejrzeniu tematu. Podciśnienie trafiające na gruchę jest prawidłowe. Zaciąga...
Blok pomiarowy 11 (Moduł- silnik 01). Od lewej: 1 obroty 2. Żądana wartość ciśnienie (do tego dąży ecu sterując N75 dla geometrii turbo). 3. Aktualne ciśnienie zmierzone 4. Wysterowanie PWM zaworu n75 w % PS Jak dasz wykres z tego bloku. To krzywa aktualnego ciśnienia powinna z pewnym opóźnieniem doganiać i pokrywać się z krzywą żądanego ciśnienia....
Saron ma racje ,ciśnienie z turbiny powinno dobijać przynajmniej do 2.3 bar, więc szukaj przyczyny w doładowaniu ...chyba że pomiar był niezbyt dokładny. Pomiar najlepiej z ładunkiem i pod górę na wysokich obrotach (bez ładunku pod górę też powinien wykazać powyżej 2 bar ). Wymieniłeś sporo komponentów , zostało Ci sprawdzenie szczelności dolotu i drożności...
Witam kolege, a może to brak powietrza-turbina nie pracuje, lub jest coś z jej sterowaniem. Myślę że przewody powietrza są drożne ? Pomiar ciśnienia doładowania powinien pomóc.
Znakiem tego albo sterowanie turbo nie pracuje prawidłowo albo sam turbina powoli zaczyna się buntować.Powiedz mi na jakiej podstawie stwierdzili że turbo jest ok wizulnie(oględziny)czy może jakliś pomiar?Napisz mi jeszcze czy turbo już gwizda czy pracuje cicho?jezeli zaczyna gwizdać to pada.
W trybie awaryjnym turbina nie dmuchnie tyle co normalnie więc i chwilowe zapotrzebowanie na paliwo nie będzie tak duże. Zobacz po sondzie, powinna stać na bogato jak się depnie, albo pomiar ciśnienia przy obciążeniu.
Witam czym to diagnozujesz? Wykonałeś podstawowe pomiary temperatury, ciśnienia , przepływ adblue itp? Jaki przebieg auta? Nie było poważnej awarii turbiny w przeszłości? Wymieniłeś oba noxy Upstream i Downstream nie zamieniłeś ich przypadkiem? Sprawdziłeś ich instalację? Potrzebujemy więcej info aby Ci pomóc. Dodatkowo na forum było to wałkowane do...
Witam, IC to nie jaja i po zapachu nie poznasz :D , turbina jest zawsze włączona nie można jej wyłączyć jedynie regulacja ciśnienia doładowania reguluje ilość powietrza docierajaca do silnika, pomiar cisnienia doładowania i pomiar przepływu da odpowieć co go boli, powodzenia
(Moją przygodę z VAG-iem zacząłem od niedawna więc proszę o wyrozumiałość). Podłączałem VAG-a i żadnych błędów mi nie wywala a co diagnozy to za bardzo nie wiem jak to się robi, tzn. nie wiem jakie parametry sprawdzić żeby wywnioskować co się dzieje z moim autem. Przypuszczam że ciśnienie turbiny, zaworek n75 sterujący turbem i jakie jeszcze? Moja diagnostyka...
Mam podobny problem. Wymieniłem pokrywę zaworów oraz turbinę. Po odpaleniu wyskoczył komunikat o ciśnieniu oleju. Zmieniłem czujnik, filtr i nic nie pomaga. Ciśnienie na wolnych obrotach 0,8 bar, na wysokich 3/4 bar. oczywiście pomiar na gorącym silniku Czy to może być elektryka?
faktycznie patrzac na twoje screny to nie poradzisz sobie z autem(sory ale nawet nie wiesz gdzie tego uszkodzenia szukać).Jedyne co możesz sprawdzic to jedynie czy nie masz nieszczelności po stronie doładowania,czy podłączony dobrze czujnik doładoania ,ewntualnie (w starszej wersji )przewód ciśnienia do ECU.screny wskazuja na to że albo silnik nie...
VOLKSVAGEN / AUDI PRZEGLĄD USTEREK DIAGNOSTYCZNYCH (DTC) Przegląd usterek diagnostycznych (DTC) jest dostosowany do kodów VAG i SAE (OBD-II) Zasady włączania MIL A=MIL zaistniały pierwszy raz B=MIL zaistniały drugi raz C=Usterka związana z brakiem emisji – tylko lampka serwisowa D=Usterka braku emisji – brak lampki serwisowej DTC (VAG)DTC...
Wydaje Mi się ,że czujnik jest wszędzie ten sam , czy to 1.9 , 2.0 , czy 3.0 , czy nawet 4.2 na edc16 , bo każdy mierzy do 2602mbara , tak jest przypisane napięcie do wartości ciśnienia w sofcie , ale w momencie nie ruszenia ogranicznika w sofcie w niektórych przypadkach będzie wyświetlane największe 2550mbar. Sam mam w pasku GT17 z modelu 170 konnego...
Mam ten sam problem P1470 czujnik ciśnienia doładowania. TO NIE JEST CZUJNIK! Gdzie wyczytałeś, że to czujnik??? Czujnik to element pomiarowy - a nie regulacyjny! Nawet "zawór" nie jest określeniem do końca prawidłowym (chociaż od biedy do przyjęcia)- bo "zawór" ma za zadanie otworzyć lub zamknąć przepływ - a tutaj mamy urządzenie które płynnie zmienia...
Tak poradziłem sobie z tym problemem tzn a wszystkich pompiarzy którzy regenerują te pompy to za mity które opowiadają typu elektronika .kalibracja itp.pierdoły to tylko nabijanie w butelke ta pompa to jak wszyscy wiedzą to kopia bosch vp37 produkowana przez zexel ale japończyki poprostu chcieli zmodyfikować tak zwaną siekiere co jest największą głupotą...
Spalin jest sporo i w dodatku trafiają do silnika więc moc auta morze być gorsza(już bez rewelacji).Już się umówiłem na pomiar ciśnienia zobaczę to z tego wyniknie.A może ktoś wie czym sterowane jest turbo w tym autku?
P0235 to: Awaria obwodu czujnika „A” doładowania turbosprężarki. Jak masz OP-COMa to wejdź sobie w bloki pomiarowe i sprawdź jakie ciśnienie doładowania pokazuje. Jeżeli czujnik doładowania jest uszkodzony, to ECU przyjmuje wartość zastępczą 0.9 bara. Możliwe także, że walnięty jest przepływomierz i komputerowi nie pasują wartości przepływu powietrza...
W tym aucie nie ma gumowych przelewów.Jeśli cieknie na wtryskach to z przewodów wysokiego ciśnienia.Do wymiany te przewody.Jeśli masz zapchany wydech olejem to znaczy że kończy ci się silnik lub turbina bo tylko z tych elementów olej pójdzie w wydech.Wydajność pompy wysokiego ciśnienia sprawdzisz w teście drogowym przy użyciu komputera(pomiar ciśnienia...
7 litrów to pojęcie względne wszyscy mówią że pali 5 litrów więc i ty mów ....ale do rzeczy sprawdzi ciśnienie ma turbinie , filtry , wtryskiwacze ,ale nie wyjmować jak pojedziesz do dobrego warsztatu to określi jch stan bez wyciągania (pomiar charakterystyki drgań ) kat początku tłoczenia jeśli był bity to ma przestawioną pompe to reguła no i oczywiście...
Filtr Fap na przykładzie 1,6 HDI znajduje się zaraz pod turbiną, za metalową osłoną do której dochodzą dwa przewody. Są one odpowiedzialne za pomiar różnicy ciśnień. Płyn tlenek ceru znajduje się koło zbiornika z paliwem, w białym pojemniku. Wystarcza na 80 - 120 tyś. km. Z tego co mi wiadomo można go dolać. Niestety po około 200 tyś. trzeba cały Fap...
Dymienie na czarno wskazywało by na zbyt małą ilość powietrza - paliwo się nie dopala i do tego dochodzący brak mocy - wskazywało by na turbinę. Jeżeli masz możliwość to sprawdź wartość ciśnienia doładowania turbosprężarki. Poszukaj w necie jaka powinna być wartość i zmierz. Jeżeli nie masz oprzyrządowania to poszukaj takiego warsztatu który to potrafi...
Czy ktoś zastanawiał się optymalizacja działania kotła a temperatura spalin? Według mnie jest to istotny parametr działania kotła CO. Chodzi mi o sterowanie obrotami wentylatora a temperatura spalin w kominie. Od niedawna zacząłem stosować takie sterowanie. Dodatkowym parametrem ale wart uwagi jest różnica ciśnień pomiędzy kominem a paleniskiem. Obecnie...
kompresja nominalna 13,0 kompresja minimalna 9.5 prócz tego trzeba sprawdzić czujnik doładowania powietrza, szczelność układu za turbiną, pneumatykę podciśnienia,nie wiem czy tam masz układ sterowania kierownicą łopatek w turbinie-też sprawdzić, sonda, katalizator. trudno tak orzec na prędce. Te silniki mają kłopoty z zaworami, więc zmierz ciśnienie,...
Sprawdź elektrozawór siłownika turbiny, możesz go podmienić na próbę z zaworem EGR. Był tylko odczyt błędów, najlepiej przejedź się z komputerem w trybie pomiaru parametrów Porównaj ciśnienie doładowania ze współczynnikiem wypełnienia elektrozaworu
Panowie, piszecie głupoty. Skoro ciśnienie doładowania jest zbyt wysokie to co ma do tego szczelność wężyków - są zbyt szczelne? To samo ze sztangą - wciąga, inaczej by nie dmuchał wiecej niż trzeba. Zrobic tzw loga czyli pomiary w czasie jazdy gdzie będzie widać wysterowanie N75, ciśnienie zadane i aktualne. Blok 11. Jak było przed wymianą? Seria czy...
Witam. Zawzięcie nadal walczyłem z autem i chyba doszedłem do przyczyny. Zakupiłem interface DICE i zacząłem diagnozę. Zauważyłem, że temperatura odczytana z czujnika MAF jest nieprawidłowo wysoka IAT = 120*C, w wyniku błędnej temperatury sterownik błędnie przeliczał masę powietrza i mocno zaniżał ciśnienie zadane za turbiną ( ciśnienie zadane było...
Zawór w kierownicy spalin turbiny. Wtryski wymontuj i daj do sprawdzenia, bez powodu nie dymią a wtedy trudno o dobre doładowanie. A jak już głowica bez wtrysków to mechaniczny pomiar sprężania. Jeden słabszy cylinder ograniczy moc w MR dla całego silnika. A to sprawdziłeś? "Ulubiona" przyczyna braku mocy. http://obrazki.elektroda.pl/7721467500_1...
pomiar turbiny zawór ciśnienia turbiny regulacja ciśnienia turbiny
alternator trafic przegub wewnetrzny napełnianie butli gazem
mikrokomputer cobra1 odkamieniacz elektroniczny
Efekt "Red Eye" na matrycy WS2812B 32x8 z Arduino Wymiana bębna w pralce Whirlpool W10845422/A - instrukcje i porady