Miałem ten silnik w Volvo. A więc zaworek nad kompresorem klimatyzacji steruje klapa gaszącą- u Ciebie to B. Z kolei za sterowaniem geometrii odpowiada zaworek A. Co prawda w Vovlo jest on przykręcony obok pompy vacum. Co do samych zaworków oba są takie same. EGR jest sterowany elektronicznie.
Nie ma znaczenia moc silnika, teoretycznie są dwa rodzaje z niebieską i czarną gumką od turbo i EGR, jednak stosowałem je zamiennie i funkcjonowały bez problemu, mowa o starszych CDI czyli Sprinterze 901, 903 itp. Ale jak tak bardzo chcesz mieć taki jak swój to szukaj po numerach na zaworku A 000 545 ...27
Po paru kilometrach robi się mocno ciepły , auto nie ma pełnej mocy
Nie, naprawia się. Słyszysz zawór ciśnienia turbiny EGR N75?
A wiec zaczynam od błędów silnika 01237 Zawór odcinania dopływu paliwa - N109, Zawór odcięcia paliwa - N109 00522 Czujnik temperatury płynu chłodzącego - G62, Czujnik temperatury chłodziwa silnika - G62 01266 Przekaźnik świec żarowych - J52, 22307 Zawór regulacji ciśnienia turbiny - przerwa zwarcie do masy - BŁĄD SPORADYCZNY 2331 Zawór regulacji ciśnienia...
Mi to wygląda na zawór ciśnienia turbiny. Turbo ewidentnie za mocno pompuje i rozp... cały układ IC
Jest to turbina o nie zmiennej geometri steruje ja ZAWÓR CIŚNIENIA DOŁADOWANIA TURBINY, i jest to nadcisnieniowa
No tak jest pełno tego tylko to wszystko jest albo od opla albo od VW albo od volvo. Czy ten zawór będzie kompatybilny z moją honda. A co do diagnozy też się obawiam bo już jeden czujnik wymieniłem i nic teraz drugi niby od turbiny. Chociaż treść pierwszy pierburg był faktycznie walnięty. Dodano po 2 I jak sprecyzować zapytanie o ten zawór wpisuje zawór...
A czujnik ciśnienia doładowania?Zawór sterujący ciśnieniem doładowania?Zmienna geometria turbiny ok???
Witam. Mam problem z autem SKODA FABIA 1.9 TDI 100 a mianowicie odcina ona turbinę przy średnio 110 km/h, gdy zgasi się silnik i uruchomi ponownie już wszystko jest ok i można jechać ile się chce. Turbo było czyszczone plus nowe uszczelniacze, nowa przepływka, nowy egr, zawór ciśnienia turbiny wymieniony i dalej bez zmian. Nie wiem co jest grane, może...
Sprawdzałeś może czujnik ciśnienia doładowania i zawór turbiny!?
Wracam z problemem i szczerze to ręce mi opadają. Po podaniu +12V na 2 pin przepływki nadal 0.0g/s na Vagu w grupie 002. Po podłączeniu +12V jednak zauważyłem że gdy zewre +12V auto nagle jakby osłabło i inaczej pracuje lecz na vagu nadal jest 0.0g/s. Przy tej sytuacji nagle przestaje także regaować pedał gazu. Gdy zgasze auto i odepne +12V z przepływki...
Witam posiadam Renault scenic 1.9 dci 2002 r od jakiegoś czasu zaczyna mi się zapalać kontrolka świec żarowych ale tylko pod górkę. Wymieniłem zawór ciśnienia turbiny egr był czyszczony jakieś 8000 tyś km a olej wymieniałem 9000 tyś km temu . Dodam że jak wciskam gaz do dechy to trochę czarnego dymu wylatuje z rury i jak jestem na postoju to często...
A jak mozna w łatwy sposób to zauwazyć czy to akurat to ;/ miałeś moze podobne problemy ??;/ bo chodzi ci o VW LT 2.5 TDI EGR zawór ciśnienia turbiny Dodano po 3 z tymi takim przewodami ;/ czarnym co jest ich kilka ??? bo ktoś mi mówił ze tak moze się dziac jezezli któryś przewód bedzie przecity i dziurawy to wtedy tez tak moze być ;/
Ważna jest próba drogowa!Jeżeli wartość na pozycji 3 jest dużo większa i przekracza 2150 mmbar to musisz sprawdzić czy kanał obejściowy turbiny się otwiera.Mozna to sprawdzić zdejmując wężyk z zaworu regulacyjnego i podłączając ciśnienie z jakiegoś kompresora.Należy uważać aby nie było ono zbyt duże,bo może się uszkodzić przepona regulacyjna turbiny.Jeżeli...
Cześć, Mam praktycznie to samo, tylko że głównie po odpaleniu po dłuższym postoju, tempomat się nie wyłącza w trakcie jazdy, ani turbo, obroty maksymalnie 3500. Czy udało ci się rozwiązać temat? Też nie mam DPF, EGR zaślepiony całkowicie. Miałem do tej pory 3 razy taką sytuację, za 1 razem 2–3 dni i jak odmuliło, to mocno po katowałem i długo był spokój....
http://obrazki.elektroda.net/8_127693721... Jest to zawór upustowy spalin (wypuszcza spaliny omijając wirnik turbiny). Służy do ograniczania maksymalnego ciśnienia doładowania i nim jest sterowany. Otwiera się np. przy ciśnieniu 0.8 bar. Skoro twierdzisz że dźwignia porusza się bez żadnych oporów to objaw jest taki że zawór ten jest stale otwarty...
Witam Mam problem z Passatem B6 2010 r stoi już u mechaników 2 miesiące i nie mogą ustalić gdzie tkwi problem. Auto jedzie normalnie do 2,7 tys 3 tys obrotów około w zależności od obciążenia po czym zaczyna go dławic. Pierwsza diagnoza DPF następnie geometria turbiny nie stety okazało się że to nie to. W aucie zostały sprawdzone wtryski wymieniona gruszka...
Jak się okazało ten silnik nie ma przepływomierza.Gościu od turbiny ma warsztat od 15 lat powiedział ,że to może być zawór EGR lub puszcza lub źle wyregulowany jest zawór turbiny chyba regulacji ciśnienia doładowania.Czy to możliwe:?:
Podłączenie komputera u nas kosztuje 50 zł.u was pewnie też nie drożej,więc warto z korzystać.Może poszedł ci czujnik wysokiego ciśnienia przykręcany jest z tyłu pompy na dwie śrubki m6,ale dziwne że kierowca nic nie odczuwa w czasie jazdy.Sprawdż jeszcze zawór wysokiego ciśnienia turbiny,czasami wzrasta ciśnienie na interkuler znajduje się na ramie...
To znaczy ze przyczyny trzeba szukac w turbinie ale po przeczytaniu ciekawego art o gemetrii ktory powoduje spadek mocy jest jeszcze... Czujnik ciśnienia w kolektorze dolotowym, znany również jako czujnik MAP i Zawór podciśnienia turbiny, znany również jako zawór sterujący geometrią turbiny lub potocznie „gruszka”,
Mercedes w210 2.9TD. Gdzie jest zawór który reguluje ciśnienie doładowania turbiny?.
Proszę bardzo ,do sprawdzenia: - praca kierownic turbiny -drożność EGR -zawór sterujący turbiny -czujnik ciśnienia doładowania -drożność wydechu
Opel Zafira B (Z19DT) - tryb awaryjny Już 3 lub 4 raz mam tak, że po dłuższym postoju po odpaleniu jest brak mocy i nie mogę włączyć tempomatu, obroty maksymalnie osiągają 3500. 1 raz samo przeszło, trochę go po katowałem i miałem z pół roku spokój. Ostatnio 2, 3 i 4 raz to zwiększenie częstotliwości problemu, zwłaszcza w ostatnim miesiącu. Jak szukałem,...
słuchaj no kolego doskonale cię rozumiem ale ty dalej swoje przy małych obrotach to ona za wiele nie zdziała bo nie ma ciśnienia w kolektorze wydechowym a poza tym widziałeś turbinę od sierodka wiesz na jakiej zasadzie działa co się dzieje kiedy są małe obroty a jak duże co wtedy się dzieje w turbinie co nią steruje o ustawia dolot spalin na wolnych...
Kolego okolo 2.2 bara przy badaniu na pelnym obciazeniu . Premiumka ma zawor sterowania cisnieniem turbiny znajduje sie on z lewej strony silnika obok filtra paliwa może ta wersja którą robiłeś, zależy od silnika zamontowanego jeśli ma zawór to zgadzam się z tobą
Podłącz komputer i zerknij może być czujnik ciśnienia doładowania lub zawór od turbiny . Powodów może być wiele . Tylko kumaty majster bo paproch to tylko błędy potrafi sprawdzić a są jeszcze bloki mierzone .
Dzień dobry. Czy kolego Gramot możesz napisać co u Ciebie było problemem tego błędu? Mam podobne objawy, egr, turbiny w porządku, zawory ustawione, a dalej jest generowany ten sam błąd 4458. Proszę o wskazówki?
Renault Trafic 2.0dci, 115KM, Euro5 z DPF, 2013rok. EDC17C11 Problem z mocą. Czuć że turbina dmucha od 2300 obrotów. Auto słabo się rozpędza, jest "mułowate". Błędów pod clipem nie ma żadnych. Wtryskiwacze OK. DPF, katalizator drożne. Podciśnienia, dolot szczelne. Na gruszkę idzie - 0,75 bar czyli bdb. Fitry paliwa i powietrza nowe. EGR czysty, wtryskiwacze...
Cześć wszystkim, mam problem z moim Golfem 4 1.6 SR z gazem, który zaczął dziwnie się zachowywać. Auto odpala na chwilę (1-2 sekundy) i gaśnie, jakby miało pełną moc przy starcie, ale po chwili się wyłącza. Problem pojawił się tego samego dnia, w którym wymieniałem miskę olejową (uszkodzona mechanicznie, wymieniłem na nową). Co ciekawe, po wymianie...
Do prawidłowej pracy silnika tłokowego potrzebujemy 14litrów powietrza na litr paliwa i tej proporcji należy się trzymać. Każda anomalia to dymienie na różne kolory i z reguły mała moc. Dym na czarno to zbyt mały wydatek powietrza. Wydatek powietrza to nie tylko turbina, ale też filtr powietrza, przepływomierz, przewodu doprowadzające powietrze, turbina,...
Przepływomierz powietrza sprawy, czujnik ciśnienia doładowania sprawny, układ paliwowy sprawny, turbina nowa, zawór podciśnienia VTG sprawny otwarty na 11% cały czas od włączenia silnika, dolot szczelny. Auto jeździ ale ma połowę mocy. Błędów brak. Nie ma sterowania zmienną geometrią turbiny. Nie pisz że coś jest sprawne bo nie wiemy jakie są wartości....
Kolego-zrobic test -zaworu regulacyjnego turbiny -zawory regulacji EGR -odczytać parametry ciśnienia w rurze ssącej i MAF. Nie masz czym? Jedziesz tam gdze mają czym. Jakie to proste.
Skoro zawór n75 jest ok i kierownica turbo też to ciśnienie doładowania powinno być w porządku. Możliwe że czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym działa nie poprawnie. Załóż manometr w kolektor ssący i przejedz się. Jak ciśnienie będzie ok to czujnik do wymiany a jak nie będzie ok to na pewno nie możesz mieć dobrej kierownicy albo jej sterowania.
forum to nie warsztat, ktoś kto się zna musi zobaczyć samochód i sprawdzić parametry, jeżeli mechanik jest dobry to mówi ci prawdę, jeżeli nie wierzysz mu to napraw sam, a tak swoją drogą z objawów jakie napisałeś bez diagnostyki wymienił bym : turbo, czujnik ciśnienia doładowania, interkoler, rury dolotowe, egr, czujnik ciśnienia paliwa, regulator...
Witam posiadam Peugeota 407 1.6 HDI z 2005r. Mam problem gdyż po zapaleniu nie otwiera sie turbina (gruszka podciśnieniowa nie otwiera turbiny). Zawór i czujnik ciśnienia doładowania był zmieniony a nadal to samo. Na krótko podłączając podciśnienie do gruszki turbina działa. Podłączając komputer wyskakuje bład "581" i nie daje sie skasować
Laguna 2 1,9 dci 120km podczas rozpędzania brak mocy od 2000obr zaczyna ciągnąc,2700obr dostaje kopa aż gumy zagrają. Podłączyłem pod kompa wyskoczył błąd =zawór elektromagnetyczny ciśnienia doładowania za duża ilość zakupiłem nowy zawór turbiny dalej to samo . Podmieniłem czujnik ciśnienia doładowania wraz z wtyczką - była popękana -brak efektu. Wyjąłem...
Silnik o mocy 90KM nie ma zmiennej geometrii turbiny tylko zawór upustowy, na postoju nie zaobserwujesz jego działania. Kontrola ciśnienia doładowania w grupie 011, przepływomierza i egr w 003
a jak wygląda ten zawór do zwalniania ciśnienia?? da się go samego kupić?? to ewidentnie gdzieś z turbiny słychać. Jak on się nazywa?? a czy to nie ten zawór http://allegro.pl/zawor-egr-audi-a4-a6-2... tzw EGR??
Jeżeli czytałeś błędy dobrym oryginalnym testerem (np IDS-em) to można podejrzewać albo nieszczelność dolotu - tak jak napisał toku74 - albo przycinanie się geometrii łopatek turbiny. Ewentualnie elektrozawór zawór sterujący gruchą łopatek turbiny jest niesprawny. Na początek odłączyłbym sztangę (cięgno) gruchy od dźwigni łopatek turbiny i zobaczył...
Układ regulacji nie jest w stanie utrzymać zadanego ciśnienia. Przyczyną może być zawór, nieszczelność układu dolotowego (okolice ic) uszkodzona turbina.
Witam. Mam duzy problem w swojej Astrze 2 1,7 DTI. Od jakiegoś czasu wyświetla mi się taka pomarańczowa kontrolka w aucie. Po zaświeceniu się tej kontrolki auto traci kompletnie moc jedzie ale nie przyspiesza. Maksymalnie można jechać ok 110km. Byłem na diagnostyce komputerowej i komputer wykazał następujący błąd: zawór ciśnienia doładowania turbiny....
Witam, w opisywanym przypadku powyżej uszkodzony okazał się zawór SVC w pompie. Teraz mam inny problem. Ten sam samochód a błąd P0238- czujnik ciśnienia doładowania (sygnał za wysoki). Gruszka w turbinie chodzi płynnie, zawór do sterownia turbiny w nissanie ok 800zł... Od czasu do czasu szarpie np. przy 120km/h. Czy ten błąd oznacza przeładowanie w...
W delphi ma być 230 bar na wolnych i te 1520 to też dobrze (powyżej 1600 bar otwiera się zawór bezpieczeństwa w głowicy pompy). Ciśnienie ok, ja bym sprawdził sterowanie geometrią turbiny.
Nie koniecznie wtryski , wtedy trochę bo auto mogło dymić , na moje to mamy do czynienia w takim przypadku ze zmniejszeniem ciśnienia doładowania, jest tam na pewno zawór przy turbinie sterowany elektroniką który upuszcza nadmiar spalin kierowanych do turbiny co powoduje ze spada moc. ja sprawdził bym zawór na turbinie jak również wężyki od podciśnień.
Witam! pacjent to Astra 3 2004 r. 1,7 dth, przez chwilę nie doladowuje a powyżej 3000 obr przeladowuje i nie zawsze odcina moc jedyny błąd to p0234 wartość przekroczona. Zostało wymienione turbo, zawór do turbiny, czujnik ciśnienia, egr, przepustnica i dalej nic.... Jakieś pomysły??? Dzięki z góry za konkrety...
Sprawdziłem wakuometrem podciśnienia nie wygląda tam żeby coś było nie tak. Jeśli chodzi o sprawdzenie uszczelki kolektora nie za bardzo rozumiem czy to chodzi ci o wejście do turbiny, ponieważ tylko jedna rura idzie od filtra do turbiny - załączam zdjęcie, jeśli masz jakiś sposób na zatkanie/ zatrzymanie ciśnienia tak aby utrzymać te 0,5 - 1 bara proszę...
Komunikat jest mniej wiecej taki: masa powietrza zbyt duża. Wielokrotnie zmieniałem przepływomierz, zawory turbiny, czujniki ciśnienia na kolektorze wydechowym. Jeśli zmieniam biegi, i za każdym razem wysprzęglam samochód (np.dojeżdżając do świateł), jest ok, natomiast jeżeli kilkukrotnie "puszcze" samochód na biegu-łapie błąd. Regenerowałem egr, wypalałem...
Tak to może być powodem. Pytanie dlaczego wyświetla się ten komunikat. 1- Dokładnie oglądnij cały układ dolotowy pod kątem nieszczelności. 2-Możliwe uszkodzenie czujnika ciśnienia. 3-Możliwe że jest zacięty mechanicznie zawór sterujący wydajnością turbiny(metalowe cięgno idące do turbiny)
zawór ciśnienia doładowania. ten co na wejściu ma vaccum a wyjscie aut do turbiny. Pytam ponieważ mam błąd 1125. wymieniłem czujnik ciśnienia na kolektorze ssącym, ten nieszczęsty zawór cisnienia doładowania też, ale na używany, a nie wiem jak go sprawdzić. Wyczyściłęm egr, wymieniłem przepływkę, Auto ma nadal tryb awaryjny, a błędu nie idzie skasować....
Zawór przeładowania turbiny upuszcza ciśnienie. Chyba, że o inny dźwięk chodzi.
ECM 99 dotyczy niskiego ciśnienia doładowania. Należałoby sprawdzić siłownik sterowania geometrią turbiny (przy samej turbinie), zawór sterujący siłownikiem (prostopadłościenna kostka z przodu silnika, połączony przewodem z siłownikiem). Jeśli to jest sprawne to oznacza, że najprawdopodobniej uszkodzony jest pierścień sterujący geometrią turbiny( wewnątrz...
Witam po wymianie turbiny z silnika 1.8tdci do 1.8 tddi auto wogole nie jedzie dodam tylko że turbo ma teraz zmienna geometrię błąd na kompie "czujnik doładowania A usterka obwodu" zawór ciśnienia nowy map sensor też i nadal zero mocy dzięki za wszelkie porady
Błąd p0243 w tym silniku może być wygenerowany przez wiele czynników. Poza ewidentnymi przypadkami typu nieszczelność układu czy uszkodzenie turbiny , najczęstszą przyczyną z mojego doświadczenia jest zapchanie substancjami smolistymi układu dolotowego a w szczególności zaworu egr, klap zawirowań, czujnika ciśnienia i tej rury metalowej idącej do kolektora...
skaza6 jest wręcz identyczna. Niestety turbina zamocowana jest dość nisko dlatego też wypatrzenie trzpienia gołym okiem z reguły bywa bardzo utrudnione. VAGiem możesz sprawdzić wszystko :) Połącz się ze sterownikiem silnika. Musisz wejść w blok wartości mierzonych (kanał 11). Pole 2 pokazuje bazowe wartości ciśnienia turbiny (rzędu 1800 - 1850). Pole...
problem rozwiazany przejrzałem dokładnie cały ukałd sterowania turbo i okazało sie ze zacina sie zmienna geometria( czasami działa lub zacina sie wpewnym miejscu) i przez to otwarty był zawór upustowy, stad małe cisnienie w układzie
Witam. Od kilku dni zmagam się z problemem z moim audi a4b6 1.9tdi AVF. Podczas jazdy wyświetla się kontrolka silnika, a auto przechodzi w tryb awaryjny. Z początku ponowne odpalenie pojazdu pomagało, a teraz muszę usunąć błędy, aby mogło przejechać normalnie przynajmniej 2km. Błędy pojawiają się nie zależnie od nawierzchni czy dystansu (raz przejadę...
Dziękuję za pomoc wszystkim !!! Temat zamknięty.Okazało sie że były zamienione wężyki na zaworze od turbiny. Zapewniali że nie , ale cóż "umiesz liczyć licz na siebie".
Ciśnienie zadane - to które komputer chce uzyskać wysterowując zawór a rzeczywiste to ciśnienie odczytane z czujnika ciśnienia doładowania.
Jak odpisali Ci na forum Golfa, konieczne jest abyś podał kod błędu odczytany Vagiem, jeśli nie będzie to usterka elektryczna samego czujnika to winę również może ponosić system sterowania ciśnieniem doładowania samej turbiny czyli uszkodzony zespolony zawór magnetyczny sterujący łopatkami zmiennej geometrii turbiny, pisałeś, że wymieniłeś już 3 czujniki...
Witam wszystkich, poproszę o poradę w związku z problemem występującym przy Renault Koleos 2 2.0 DCI 177 silnik tożsamy z Nissanem X-Trail T32. Problem jest następujący Auto zimne potrafi podczas jazdy lekko szarpać, najczęściej w granicach 1800-2000 tyśobr/min lub sporadczycznie w granicach 2500 obr/min. Dzieje się to jak się przyspiesza delikatnie...
To jest silnik 90 koni, nie ma vgt, tylko zawór upustowy, trzeba sprawdzić wężyki i elektrozawór
Dzięki wielkie za wskazówki, a jeszcze jedno takie pytanko... jeżeli podłączyłbym na chwilę wężyk od turbo do gruchy, podpiąłbym vag-a, sprawdzał doładowanie i jeżeli nagle pojawi się ciśnienie (tak wiem, bardzo szybko może pojawić się przeładowanie turbo) to mogę takim sposobem sprawdzić sam zawór N75?
Witam autko jak w temacie straciło moc, w sterowniku jedyny błąd to czujnik ciśnienia doładowania. Czujnik podstawiony od sprintera działającego bez zmian,instalacja od czujnika do sterownika sprawdzona. Zawór sterujący gruchą turbiny sprawdzony, grucha sprawdzona. Po podaniu bezpośrednio podciśnienia na gruchę turbiny, turbina jest załączana. Instalacja...
Nie wiazal bym problemow z ustawieniem swiatel i ogrzewaniem ze spadkiem mocy silnika. A ja bym jednak wiązał. 1.Nastawnik turbiny (Vaccum transducer, przekładnik ciśnienia, wandler) jak widać na schemacie powyżej sterowany jest podciśnieniem. Jak podciśnienia nie będzie, to turbina będzie kulawo działać. Jak będzie kulawo działać, to pojawi się błąd...
1. Ciśnienie w katalizatorze (DPF) Ciśnienie 3-4 mbar na wolnych obrotach jest w normie, ale wzrost do 10-20 mbar podczas przyspieszania może być nieco zbyt wysoki. Może to sugerować, że przepływ spalin jest częściowo zablokowany. Wypalenie filtra DPF może nie usunąć twardszych osadów, które mogłyby blokować przepływ spalin w katalizatorze. Rozwiązanie:...
Objaw, który opisujesz jest dość trudny w diagnozowaniu. Myślę, że trop małej turbiny jest jak najbardziej trafny. Xentry i dane rzeczywiste, zacząłbym od tego. Potem szukał najprostszych usterek. Zobacz jak działa zawór sterujący gruszką turbiny, przewód podciśnienia gruszki jest gumowy? Dopiero potem czujnik ciśnienia doładowania.
Jak r ozebrales egr nie było wilgoci? Bo gdy była część wbita w żeberka zaraz będziesz wymieniał cały egr. Kolego ten luz na turbinie jest normalny cisnienie oleju go konpensuje. Czekam na twoją odpowiedz czy wymiana końcówki egr pomogła ponieważ zaworkiem steruje zawór i wysterowanie jest czysto pneatyczne - sprawdź drożność.
Witam - problem pojawił się ponownie (wcześniej temat "wrzuciłem na forum" - myślałem że pęknięty dolot był przyczyną, jednakże niestety to nie to) - Focus 90km 1.6 TDCI traci moc - przypadłość zdarza się chaotycznie, odpalam rano - muł, przejadę kilkadziesiąt km, przechodzi, ogólnie rzecz biorąc przypadłość ta psuje już mi krew ;-). Sprawdzone wszystkie...
zatarty zawór turbiny ,lub uszkodzonay przepływomierz .pozdrawiam
Zdaje się, że pod tą plastikową osłoną jest nie tylko zawór cut-off ale też jakaś elektronika od immobilizera. Chyba najprościej będzie jak napisał andrzej20001, wywal to i zastąp zwykłym zaworem, na niego dajesz 12V po zapłonie. A ten stycznik możesz zostawić niepodłączony. Tą drugą pompę na twoim miejscu zostawiłbym w spokoju, bo rozumiem że chodzi...
Witam. Mam problem z odcinaniem turbiny. Problem występował od kilku miesięcy aż w końcu turbina całkowicie padła. Turbina poszła do regeneracji ale problem odcinania turbo powyżej 100 km/ nadal występował. Wymieniłem jeszcze zawór n75, czujnik ciśnienia doladowania,zaworek zwrotny podcisnienia i weze podcisnienia. Nadal problem odcinania turbiny występuje....
problem polega na ty że przy raptownym dodaniu gazu auto kopci ten sam objaw pojawia sie podczas przyspieszania , wyczyściłem zawór ARF , działa poprawnie zawory sterowania podciśnieniem turbiny jak i ARF są sprawne i działają prawidłową, przepływka jest ok. klapy w kolektorze działają , podmieniony zawór ciśnienia na listwie wysokiego ciśnienia , wtryski...
Jak pisałem Turbo po regeneracji w profesjonalnej firmie zajmującej się sprezarkami więc gruszka i lopatki dzialaja prawidlowo , zawór doładowania podmieniony, nowa instalacja podciśnieniowy do sprezarki, układ jest szczelny.
w Pandach 1.3 mamy zastosowane dwa rodzaje turbin w zależności od mocy silnika 70 KM lub 75KM . W pierwszym przypadku mamy na turbosprężarce zamontowany jest zawór WASTE - GATE sterowany siłownikiem pneumatycznym, który pozwala na rozdzielenie przepływu spalin do turbiny w zależności od ciśnienia osiąganego na wyjściu ze sprężarki. W drugim przypadku...
No niestety Sprawdziłem przewody podciśnienia oraz zawór sterowania podciśnieniem turbiny i czujnik ciśnienia doładowania. Ten ostatni był bardzo zarośnięty nagarem i byłem pewny że po oczyszczeniu będzie dobrze ale lipa jest nadal. Umówiłem się za tydzień z gościem i ma ogarnąć temat, takie rzeczy jak wyłączenie programowe egr też robi. Tak że może...
Dziękować. Byłem też w serwisie w którym pracuje znajomy i też mi powiedział o czyszczeniu turbiny, zobaczymy jak się u mnie zakończy ta sprawa.
Kodów migowych tam nie znajdziesz - tam jest komunikacja PWM - najprościej to jakimś fejsem na ELM'ie się połączysz. Tylko że ten silnik nie jest za bardzo diagnozowalny. Jeżeli pompa jest OK, ciśnienie sprężania również - sprawdź czy zawór nadciśnieniowy turbiny nie jest cały czas otwarty - jest on sterowany ciśnieniem z kolektora ssącego, często się...
Sprawdziłeś zawór sterujący? Podciśnienie powinno być poniżej 300 mbar. Co z czujnikiem ciśnienia doładowania?
Witam. Panowie mam problem z citroenem Berlingo 1.6hdi 110 km 2008 rok. Trzech majstrów odpuściło po wymianie turbo, wtrysków, przepływomierza, DPF czyszczony, pompa wysokiego ciśnienia, filtrów, czyszczeniu baku, czujnika temp. Paliwa, zawór turbiny, EGR , i nic za dużo nie pomogło . Auto idzie jak benzyna równo, brak tego wcisku w siedzenie przy 1800...
zobacz czy jak będzie słaby turbina po przygazowaniu pompuje poznasz to pęczniejącym przewodzie gumowym podłączonym do turbiny. jak nie będzie pęczniał to trzeba sprawdzić zawór sterujący zbijaniem ciśnienia
Dla zainteresowanych turbina fabrycznie źle złożona bez luzu promieniowego po rozgrzaniu zacierała się. Dzięki zbyniuś,turbina bez zmiennej geometrii jedyne jej sterowanie to zawór ciśnienia doładowania nadciśnieniowy. Temat można zamknąć.
Witam! Mam problem z Mercedesem Vito 112 cDI. Wyskakuje komunikat przeładowania turbiny. Turbina jest po regeneracji, zawór załączania turbiny na wózku wymieniony na nowy - serwisowy, czujnik ciśnienia doładowania podkładałem też nowy z firmy Epps, przewody podciśnieniowe sprawdzone, a nawet wyeliminowałem EGR, czyli przewody podciśnieniowe służą w...
Witam, podmieniony EGR, przepływomierz, czujnik ciśnienia doładowania, zawór ciśn.doładowania. Przetkany katalizator, założony inny sterownik i problem nadal występuje. Przeładowanie turbiny wejście w tryb awaryjny i brak doładowania.
Problem lezy w zaworze N75, czyli zaworze regulujacym cisnienie do turbiny. Po wymianie skasowac blad i auto ma mocy tyle co przed awaria. Pozdrawiam
Pomyliłeś zupełnie pojęcia. Na rysunku miejsce przez Ciebie zaznaczone to nie żadna śrubka tylko metalowy króciec na który wsunięty jest wężyk gumowy i to nie ten króciec się ma poruszać tylko sztanga wychodząca z lewej strony gruchy czyli "bączka" w zależności od tego jakie podciśnienie jest podawane wężykiem do tej gruchy. Na rysunku masz schemat...
Witam szanownych forumowiczów. Mam nadzieje że znajdę tu kogoś doświadczonego w dziedzinie interfejsów diagnostycznych. Przyznam że od niedawna dysponuję komputerem i nie mam doświadczenia w tej dziedzinie. Dlatego w załączniku przesyłam LOGI z mojej rav4. Od 2 lat borykam się z tym samym problemem otóż gdy dodaję gazu i silnik przekracza 2000RPM to...
Zrób tak jak kolega ele5 podpowiada. Jeżeli nie będzie efektu to myśle ze bedzie to zawór regulujący ciśnienie turbiny. Albo daje za duże albo za małe i dlatego tak sie dzieje.Podłaczenie pod VAGa tego nie pokaże.
Cieszę się bardzo z Twojego udziału. Ale nie szukam mechanika tylko pomocy w naprowadzeniu do usterki. Paliwo do zaworu który burczy dochodzi. Ale na listwę już nie puszcza. Jak luzuje przewody metalowe nie pokazuje się paliwo. Błędy na komputerze to tylko zwiazane ze świeca żarowa. Usterka modułu świec żarowych. Do dalszych podpowiedzi. Nie ma w tym...
Witam Wszystkich Serdecznie. Mam problem ze swoim T5 FL z 2011 roku 2.0 Tdi 180KM silnik CFCA. Otóż chodzi o to że samochód nie ma mocy. Nie wkręca się w obroty, jedzie jakby był w trybie Awaryjnym. Po podłączeniu VCDSa błędy są takie. 11876 Sterowanie zaworu turbosprężarki na wejściu 11859 Zawór regulacji ciśnienia doładowania, zespół 2 Czy jest opcja...
a co to zawór ciśnienia turbo ? ludzie !!!! trochę teori proszę jest to zawór, który reguluje ciśnienie doładowania i wygląda tak : http://obrazki.elektroda.net/81_12365754... jeśli masz turbo bez zmiennej geometrii łopatek, steruje turbiną ciśnieniowo, czyli ma wpływ na otwieranie zaworu upustowego turbiny tzw. wastegate, który wygląda tak http://images49.fotosik.pl/47/3e27556856...
Witam, potrzebuje pomocy z autem Man tgm 18,340 , samochód po jednej trasie stracił moc zaczął dymić na czarno oraz turbiny się nie odpalały auto nie miało mocy wogole pod żadna górkę nie byl w stanie wyjechać wszystko na 1 biegu . Samochód został zawieziony do serwisu zostało w Nim wymienione 6 wtrysków 2 turbiny zostały sprawdzone, okazały się dobre,...
17964 - Charge Pressure Control: Negative Deviation oznacza za niskie ciśnienie doładowania ze strony turbiny. Przyczyn może być niestety wiele. Jak masz silnik 110KM to kilka znich to: - zapieczone kierowniczki w turbinie (prawdopodobne przy tym przebiegu) - niesprawny zawór sterujący doładowaniem (N75) - niesprawny czujnik ciśnienia doładowania, -...
Kurczę u mnie w czasie jazdy autostradą wywaliło błąd obwodu ciśnienia doładowania. DF093. Po usunięciu co prawda nie wrócił jeszcze Ale do 3000 obrotów praktycznie nie ma mocy , powyżej leci jak złoto..
Elektro zawory sprawne, zamieniłem dla pewności nawet Turbo, jednak powyżej 3000 obr. wpada w tryb awaryjny, Gruszka od Turbo sprawna, vacum zasysa, teraz pytanie czy może to być wina tego czujnika ciśnienia który jest przykrecony do tej pokrywy kolektora ssącego ? Czy może jest tak że przy tych obrotach vacum nie domaga ?
Witam wszystkich, od kilku dni jestem posiadaczem Cantera 2,8 z 2001 roku. i pojawił się problem a mianowicie podczas jazdy kiedy obroty silnika przekraczają 2 tyś. pojawia się głośny syk. Sprawdzałem przewody powietrzne turbiny są ok. Natomiast okolica z której słychać to syczenie wskazuje na zawór ciśnienia w kolektorze ssącym. Pytanie jak to potwierdzić...
Błędy od wtryskiwaczy powstaną nawet po zapowietrzeniu silnika! Więc nie wolno brać jednoznacznie kodu usterki. Volvo np. rozróżnia typ usterki tzw. FMI (zwarcie,przerwa,usterka mechaniczna itp.) w Scani niestety tego nie ma i podstawą do oceny jest odczyt czasów, wyważenie, kompresja i rozpędzanie poszczególnych cylindrów. Stąd też moja pierwsza uwaga...
jeżeli łopatki turbiny chodzą za lekko, to może być turbina. Ja bym wybrał tańszą opcję ,sprawdzenie ciśnienia doładowania podczas jazdy, albo wymienił zawór regulacji doładowania.
Witam. Na samym początku piszesz , że ta usterka zdarza się czasami,a nie zacina się zawór od turbiny ? Może trzeba go sprawdzić w tym momencie jak jest problem z mocą.
Cześć trafił do mnie MAN TGX 480 E6 i podobno brakuje mu mocy (nie jeździłem nigdy MAN-em) po jeździe próbnej, faktycznie można mieć mieszane uczucia, niby jedzie ale mu brakuje.... Jedyny błąd, podczas jazdy z pedałem w podłodze na 10 biegu to 3927-9. Przy monitorowaniu parametrów sondy i wystąpieniu tego błędu wartość sondy utrzymuje się na 1, podczas...
zawór regulacji ciśnienia turbiny zawór turbiny regulacja ciśnienia turbiny
lublin piaski schemat pozycjoner wykorzystać wyświetlacz radia
traktorek craftsman chmura kamery
Barton Falcon 50 4T Euro 4 – spadek obrotów z 9000 do 6000 rpm i przerywanie silnika WD SATA 3,5" RAID 1 – ustawienie zworek, konfiguracja, kompatybilność CMR/SMR