Każda naprawa/demontaż/montaż układu kierowniczego lub/i zawieszenia tak na prawdę powinna być zakończona pomiarem i ewentualnie ustawieniem geometrii.
Witam. Myślę, że trzeba się skontaktować z jakąś stacją diagnostyczną (SKP) i poprosić o wykonanie kopii instrukcji podobnego urządzenia. Urządzenia optyczne do pomiaru geometrii zawieszenia działają na podobnych zasadach. Należy wykonać serię próbnych pomiarów i weryfikować wyniki innymi przyrządami: pomiar kąta pochylenia koła i przyrząd do pomiaru...
Jeżeli będą faktycznie jakie luzy to i tak nie miałeś dobrze ustawionej geometrii( z niesprawnym zawieszeniem nie da się jej poprawnie ustawić) i po przejechaniu kilkuset metrów ponowny pomiar pokazał by niewielkie zmiany względem tego co było chwilkę wcześniej ustawione. Bez kanału bym się za to nie zabierał bo nie będziesz miał dostępu do wszystkich...
Po pierwsze - piszesz w niewłaściwym dziale. Odnośnie problemu: Trochę to nierealne i bezsensowne. Nierealne, ponieważ nawet w przypadku zainstalowania w pojeździe jakiegoś autorskiego urządzenia monitorującego zbieżność, nie przeprowadzisz dobrego pomiaru w warunkach dynamicznych, ponieważ zawieszenie podczas jazdy pracuje, a także samochód rzadko...
Od jakiegoś czasu podczas zauważyłem różnicę pomiędzy oporem kierownicy przy skręcaniu w lewo i prawo. Podczas jazdy w lewo kierownica skręca się dużo lżej niż w prawo. Auto ma 6 lat, 60 000 km, jest bezwypadkowe. Męczyłem się z tym kilka miesięcy. Jakieś 2 tyg. temu wymieniłem tylne tulejki przednich wahaczy. Dzisiaj pojechałem na pomiar geometrii....
Nie są potrzebne do zbieżności? To nie wiem jak Ty ustawiasz ta zbieżność... Oczywiście ze są niezbędne i to nie do całej geometrii ale do samej zbieżności również trzeba odprężyć zawieszenie kol, inaczej przy kręceniu drążkami będzie "przepychać" cale auto i pomiar będzie z czapy
Z wydruku wynika że geometria jest prawie idealna. Do sprawdzenia zawieszenie - tuleje metalowo-gumowe z przodu i z tyłu. Można też sprawdzić zbieżność na płycie w SKP. Jak wyjdzie duża różnica z pomiarem statycznym to szukaj uszkodzonej tulei w zawieszeniu.
W sprinterze 906 kąt pochylenia jest zależny od poziomu zawieszenia, na profesjonalnym sprzęcie do ustawiania geometrii trzeba wprowadzić wysokość amortyzatora i zmierzyć poziom zawieszenia i według poziomu zawieszenia np.10.0 stopni lub 9.6 lub jaką tam pokaże przyrząd do pomiaru zawieszenia (Romess) to według tabeli ustawia się kąt pochylenia a potem...
Witam. Posiadam passata b4 z 94 roku silnik 2.0. Kilka dni temu wymieniłem zawieszenie z przodu a konkretnie wahacze, końcówki stabilizatora, sworznie, drążki i końcówki drążków. Byłem dziś na geometrii i na wydruku dopatrzyłem się, że kąty wyprzedzenia sworznia zwrotnicy są złe, a mianowicie na pierwotnym pomiarze kąty wynosiły lewy +00.81 i prawy...
Gdyby auto było "przekoszone"- jak wspominają koledzy- byłoby to widać po kątach: pochylenia koła, jak i osi symetrii pojazdu, które w tym przypadku (z tego co widzę) mieszczą się w normie. Jeśli wspomniane przełożenie kół/opon nie pomoże na myśl przychodzi mi jeszcze ciśnienie powietrza w kołach, chociaż to powinni sprawdzić dżentelmeni przystępujący...
Najprościej - mierząc ciśnienie w przypadku pras ciśnieniowych. Ciśnienie napierające na tłok, jest wprost przekładane na siłę, po uwzględnieniu wielkości komory i konstrukcji prasy. Jest to do obliczenia i określenia. F = p * S. Gdzie: p - ciśnienie napierające S - powierzchnia komory tłoka (przeważnie jest równoznaczne z powierzchnią samego tłoka....
Proszę bardzo jest opona Fulda R16, może nie stricte 200 zł, ale 260 rocznik 2022 ... Pierwszy raz się spotykam żeby ktoś po wymianie hamulców jechał na SKP, na geometrię/zbieżność po naprawie zawieszenia czy układu kierowniczego owszem ale nie po hamulcach. Z resztą ile kosztuje taki pomiar? 30 zł? Nie wyobrażam sobie też że ktoś bierze moje auto...
Sprawdz wszystkie tuleje w zawieszeniu i to przy użyciu łyżki,górne mocowania kolumn i stan amortyzatorów.Potem czujnik zegarowy i bicie tarcz,to że są nowe nie znaczy że dobre.Potem jedz na rolki i kontrola pulsacji każdego z kół,przód i tył,jeśli pomiar nie wykarze pulsacji to szukanie w zawieszeniu.Możesz mieć gdzieś luz który uwidacznia się dopiero...
(at)^ToM^ No bo dyskusja jest o oponach ale producent też zaleca przecież felgi o określonych parametrach to nie jest tak że zakładasz co popadnie bo - felga ma mieć rozmiar z tych akceptowanych przez producenta. - felga ma mieć szerokość dobraną do opony, - felga ma mieć otwór centrujący dobrany do piasty pojazdu, - felga ma mieć odpowiedni współczynnik...
Do mnie zdecydowanie bardziej przemawia zwrotnica https://ssl.diyaudio.pl/i/25328/bc9dd733... ale jako topologia i wstępne wartości elementów! Z następującymi uwagami: - to jest tylko początkowa topologia i wstępne wartości elementów które należy wrzucić w symulacje w VitiuxCAD a następnie optymalizować ręcznie...
temat trochę dziwny ale wrócił do mnie mój stary golf (tzn do naprawy) który od zawsze ściągał troszkę w prawo (bo był po conajmniej 2 dzwonach) ale mi to zbytnio nie przeszkadzało, natomiast chyba trzeci po mnie właściciel postanowił zrobić z tym porządek twierdzi że pokasował luzy w zawieszeniu, ustawiał geometrię ze 3 razy i auto jedzie generalnie...
Chciałbym dzisiaj przybliżyć Wam trochę tensometr, który czasem jest również nazywamy: czujnikiem tensometrycznym, belką tensometryczną czy też czujnikiem naprężeń. Będzie tutaj trochę teorii i praktyki. Zostanie tutaj opisany chyba najbardziej popularny tensometr czyli tensometr oporowy. https://obrazki.elektroda.pl/8825635100_...
Nie wiem jak działa poziomica elektroniczna, ale widzę możliwość zastosowania czujnika ciśnienia. Mierzymy kąt nachylenia belki. Na jej końcach umieszczamy po zamkniętym zbiorniczku z cieczą (np. woda), powiedzmy wielkości pudełka od zapałek. Od każdego zbiorniczka wiedzie sztywna rurka do różnicowego czujnika ciśnienia i chyba jeszcze musimy dodać...
https://obrazki.elektroda.pl/3597255100_... Z tą "morową" to nie wiem czy do końca taki smaczny żarcik, ale faktycznie zrobiłem te kolumny w trakcie ogólnego lockdownu, więc jest to pewnego rodzaju zapis nie do końca minionej przeszłości. Z racji ograniczeń, pozbawiony przyjemności z zażywania sportu na wolnym powietrzu, ograniczony...
Założenia Konfiguracja 2.5D w obudowie zamkniętej. Punktualny bas i pracę w niekoniecznie dobrze przygotowanych a niedużych pomieszczeniach przyjąłem za ważniejsze niż ilość basu i zejście. Lepiej mieć bas, który nie dudni, niż mieć go zbyt dużo. Jak zwykle nacisk położony zostanie na średnie tony i stereofonię. Zastosowałem głośniki z solidnej średnie...
Ta druga bez niby ścięcia jest bardzie starta i te ścięcia się już dawno starły jak niski bieżnik po pomiarach to wymienić na nowe po naprawie zawieszenia.
To ja CI odpowiem, żeby tak nie męczyć tego wątku. Po pierwsze, "trzepanie" zawieszenia tak porządnie. Po drugie, wjazd na pełną geometrię. Po trzecie, pomiary punktów kontrolnych nadwozia. Pasuje? Nie, no to po co tu pytasz?
https://obrazki.elektroda.pl/4944889600_... Czasami nie za bardzo wiem, jak zacząć artykuł, tak jak teraz. Temat niby prosty - historia pomiaru czasu, chronologia horologii. Ale co można napisać o czasie? Na pewno to, że mamy na jego punkcie niejaką obsesję. Wielu ma go za mało, albo wcale go nie mają, niektórzy zaś za dużo i nie wiedzą,...
======== Odcinek 33 - Przedostatni ============== REAKTYWACJA - Czas rozpoczynać egzorcyzmy, - Żarłok przekazał informację Khanowi. - Zostało zaledwie dwadzieścia minut. Akurat tyle by przeprowadzić pełną procedurę. Khan dał sygnał doktorowi, który powiedział coś do jasnowidza w tym dziwnym polskim języku. Jasnowidz z miejsca sięgnął po swoją księgę...
Większość uważa, że to coś złego samemu pomajsterkować przy aucie. Georgesgr na pewno nie kwestionuję Twojej wiedzy, bo na temat aut z grupy PSA masz bardzo dużą. Większość krytykujących tutaj osób, nie znając mnie wysuwa daleko idące wnioski. Otóż ja dbam o autko , nie wyobrażam sobie wymienić żarówki i nie pojechać na kontrolę/regulację - bo samemu...
Chłopaki, auto po gruntownej naprawie zawieszenia które robiłem sam wymieniono wszystkie amortyzatory, sworznie, tuleje w wahaczach, łożyska w kolumnie, serwis jedynie wymienił tuleje tylnej belki które nie byłem w stanie wymienić sam i zrobił geometrię, auto w tym momencie nie trzyma prostej jazdy delikatnie zjeżdża w prawo podejrzewam to winę opon...
Mam kilka pytań, ponieważ niepokoją mnie dane na pomiarach geometrii auta oraz wrażenia w prowadzeniu auta. Chciałbym uzyskać informacje od Was, aby wiedzieć, czy temat jest do ogarnięcia regulacyjne. Sprawa dotyczy w zawieszenia w Golfie 6. Obecnie 50 tys. km, posiadany od nowości. Pojazd zaliczył w swoim żywocie 2 większe dziury, bez uszkodzeń opon,...
geometria zawiesi pomiar geometria geometria citroen
przewodność mosiądzu zmywarka bosch płucze napełniania syfony
wzmacniacz kleopatra wst102 wzmacniacz kleopatra wst102
Dodge Nitro 2.8 CRD – opis pinów przepływomierza MAF Bosch HFM 5.5 Samsung – ustawienia tunera DVB-T2, DVB-S2, DVB-C w telewizorach Smart TV