Weź miarkę i sprawdź jak jest w innych samochodach. Gwarantuję, że znalezienie samochodu z idealnym rozstawem osi będzie trudne - te 3,6mm to naprawdę nie jest źle. Jeżeli chcesz sprawdzić swój samochód to pomiar geometrii kół będzie wystarczający. Dostaniesz informację na temat równoległości osi, przesunięcia kół i geometrycznej osi jazdy.
Witam. Myślę, że trzeba się skontaktować z jakąś stacją diagnostyczną (SKP) i poprosić o wykonanie kopii instrukcji podobnego urządzenia. Urządzenia optyczne do pomiaru geometrii zawieszenia działają na podobnych zasadach. Należy wykonać serię próbnych pomiarów i weryfikować wyniki innymi przyrządami: pomiar kąta pochylenia koła i przyrząd do pomiaru...
To nie szerokość felgi decyduje o jej "wystawaniu" tylko ET. Zrób pomiar geometrii jeśli będzie ok, to może kwestia blacharska?
Byłem u mechanika, rozruszał jedną z tych gruszek z przodu silnika - pomogło na chwilę Dobry był. A pomiar podciśnienia,? Sprawdzenie czy cięgno geometrii porusza się w całym zakresie bez zacięć? Sprawdzenie odczytu z czujnika położenia? Bez tego to tylko wróżka pomoże .
A co tutaj myśleć , pomiar geometrii był ?
Witam, czy rozwiązałeś swój problem?? mam identyczne urządzenie i te same objawy. Problem w tym ze przestał widzieć ekran jednego z kół.
Dziękuję za odpowiedź. Zacznę od końca - odjechać to nigdzie nie odjedzie. Ma być wleczone za drezyną (ewentualnie lokomotywą), w najgorszym razie pchane przez kogoś. Na pewno nie będzie samobieżne. Pomiar przebiegu będzie prawdopodobnie odczytywany z GPS więc nie musi być 'obsługiwany' przez elektronikę pojazdu. Jedyne co może być niezbędne to zapamiętywanie...
Z tego co wyczytalem z zamieszczonych datasheetoow, z przedwzmacniacza otrzymujemy analogowy sygnal. Zeby wyswietlic pozycje na czytniku cyfrowym potrzebujemy sygnal TTL. Czujnik daje napięcie proporcjonalne do położenia w danym wymiarze. teraz wystarczy podłączyć woltomierz panelowy za 25 zł i już masz wskazanie położenia. Czasem trzeba pokręcić offsetem...
zastanawiam się czy coś z ramą nie mogło się stać? Pomiar geometrii powinien dać odpowiedź na to pytanie.
Tylko geometrią kół się zajmują... pomiar geometrii nadwozia jest "ciut" bardziej skomplikowanym i kosztownym badaniem (ok. 300-600zł).
Czeka cię pomiar geometrii podwozia i kontrola ustawienia silnika. Laguny niestety są dość wymagające w tej kwestii.
Nic nie rozumiesz. Prawdopodobnie masz uszkodzone strefy nośne nadwozia, więc pomiar geometrii się kłania. Auto po dzwonie, źle naprawione, teoretycznie.
Nie chcę Ciebie straszyć ale skoro tyle razy wymieniasz te same części i efekt żaden to myślę że pełny pomiar geometrii się kłania , może przeszłość powypadkowa mu wychodzi
Skoro prosty pomiar wykazał już takie różnice, to co dopiero wykaże dokładny pomiar geometrii auta. Wygląda na to, ze albo naprawa została przeprowadzona na szybko i bardzo niechlujnie, albo była niemożliwa, a auto nadaje się na złom.
Miałem tak ze swoim, pojechałem na pomiar geometrii nadwozia i wyszło że jest tylna oś krzywo zespawana (był bity). W domowych warunkach sprawdź odległości między kołami po przekątnych jeśli będą takie same to nie to jeśli różne to chyba masz kłopot. To oczywiście może być jeszcze coś innego ale sprawdź.
Musisz pojechać na geometrię a może i na specjalny pomiar punktów karoserii. Sprawa stanie się jasna!
Jak podczas pomiaru geometrii wypada pomiar konta wyprzedzenia sworznia zwrotnicy prawej i lewej strony?
Każda naprawa/demontaż/montaż układu kierowniczego lub/i zawieszenia tak na prawdę powinna być zakończona pomiarem i ewentualnie ustawieniem geometrii.
Przy prawidłowej geometrii samochodu gdy łożysko jest obciążone bez naprężeń (drgań) Praktycznie nie ulega zniszczeniu .Miałem podobny problem z samochodem w którym łożysko wytrzymywało 40 tyś km okazało się że bęben był fabrycznie źle wytoczony VW passat .drugi przykład uderzenie tylnym kołem podczas poślizgu zawracanie na ręcznym w zimie o krawężnik...
.Zdjąłem koło lewe (bo tym kołem uderzyłem ),nie widzę nic nie pokojacego ,zdaje sie być wszystko w "normalnym stanie".Dla porowniania odkręciłem tez prawe koło i wszystko jest tak samo . Więc chłopcze z rentgenem w oczach, marnym do tego (od kiedy to takie rzeczy się diagnozuje na oko?), jedź na POMIAR GEOMETRII PODWOZIA. Przeprowadzony rzetelnie,...
Dla ustawienia geometrii obrazu nie ma żadnej potrzeby pomiaru prądu kineskopu, to świadczy o głupocie piszącego poradnik z posta #3. . Jak długo żyję, a sporo, nie mierzyłem prądu kineskopu. Jedyne co się mierzy to napięcie żarzenia kineskopu .
Witam.W przypadku mojej Corsy C po wymianie kocowek drazkow zaproponowano mnie pomiar ,wykonanie geometrii calego ukladu jezdnego i powiem ze po tej czynnosci ma sie pewnosc czy auto nie bylo po jakiejs kolizji.Warto. W Astrze F mialem zgiety wahacz a opona byla rownomiernie zuzyta.
Poszukaj warsztatu, który posiada urządzenie do pomiaru geometrii, ale tzw ośmiogłowicowe. Np. Beissbarth ML 4000. Zdziwisz się, jak samochód może być krzywy.
Od jakiegoś czasu podczas zauważyłem różnicę pomiędzy oporem kierownicy przy skręcaniu w lewo i prawo. Podczas jazdy w lewo kierownica skręca się dużo lżej niż w prawo. Auto ma 6 lat, 60 000 km, jest bezwypadkowe. Męczyłem się z tym kilka miesięcy. Jakieś 2 tyg. temu wymieniłem tylne tulejki przednich wahaczy. Dzisiaj pojechałem na pomiar geometrii....
Witam wszystkich forumowiczów i pozdrawiam. Proszę o pomoc w zidentyfikowaniu układu, który został wylutowany z płytki urządzenia do pomiaru geometrii kół firmy SUN (jest to odpowiednik Beissbarth ML3000) z roku 1991. Układy, które są zaklejone taśmą to X28HC256. http://obrazki.elektroda.pl/6301355600_1... http://obrazki.elektroda.pl/6147743700_1...
Dysponuję urządzeniem do pomiaru geometrii kół BEISSBARTH ML 4000. Urządzenie działa prawidłowo jednak jest już dosyć wiekowe i chciałbym się dowiedzieć jak wprowadzić do tego systemu "nowy samochód". Bardzo proszę o pomoc.
Ciśnienie w ogumieniu sprawdzone? Mogło skrzywić drążek kierowniczy lub zwrotnice. Pomiar zbieżności i geometrii osi przedniej wyjaśni sprawę. Może skończy się tylko na ustawieniu w.w .
Gdyby auto było "przekoszone"- jak wspominają koledzy- byłoby to widać po kątach: pochylenia koła, jak i osi symetrii pojazdu, które w tym przypadku (z tego co widzę) mieszczą się w normie. Jeśli wspomniane przełożenie kół/opon nie pomoże na myśl przychodzi mi jeszcze ciśnienie powietrza w kołach, chociaż to powinni sprawdzić dżentelmeni przystępujący...
Układy takie są stosowane fabrycznie w urządzeniach do pomiaru geometrii kół w samochodach. Wykorzystuja nadajnik/ odbiornik podczerwieni. Chciałbym w moim projekcie zastosować coś podobnego ale ogólnie dostepnego. Najprościej mówiąc jak zmierzyć rozstaw kół w samochodzie z układem w odczycie cyfrowym (na monitorze lub LCD)
Witam Z tego dokumentu wynika że był dokonany tylko pomiar a ustawienie - korekta geometrii pojazdu, wartości zmierzone i końcowe nieznacznie się różnią. Wszystkie parametry przy których jest znak "*" mają odchylenia od normy, niektóre nawet dosyć sporo. Zbieżność osi przedniej i tylnej całkowicie w lesie.
Na Elektrodzie jest program do obliczania indukcyjności cewek, jest tu: http://www.elektroda.net/download/file12... rdzeń "I" wewnatrz cewki może zwiększyć jej indukcyjność nawet kilkadziesiąt razy, zależy to od geometrii cewki i własności materiału rdzenia. W praktyce decyduje i tak pomiar ew. "egzemplarza próbnego", który może być dodatkowo obarczony...
Jeśli chodzi o Maverick Strada jest fabryczny uniwersalny klucz nasadowy, https://obrazki.elektroda.pl/4050893600_... pozostaje jeszcze śrubokręt krzyżak, klucze sześciokątny imbus 2 mm, 2,5 mm. Taki podstawowy zestaw pozwala na serwisowani Strady. Dodatki to kątomierz do pomiaru geometrii kół oraz linijki przy regulacji zbieżności...
Pomiar czy napięcia prawidłowe i stabilne, następnie regulacja geometrii w trybie serwisowym.
Po założeniu nowych opon zaczęło ściągać w prawo. Felgi proste, opony Dunlopa, zamieniałem lewe koło z prawym i bez zmian. W załączeniu protokół z pomiaru geometrii: 757822 Wyniki niby w normie, ale niektóre wartości są na granicy. Możecie rzucić okiem? Jakieś dalsze sugestie? Vectra C kombi poliftowa, 1.9cdti 150km, 2006r
Jeżeli będą faktycznie jakie luzy to i tak nie miałeś dobrze ustawionej geometrii( z niesprawnym zawieszeniem nie da się jej poprawnie ustawić) i po przejechaniu kilkuset metrów ponowny pomiar pokazał by niewielkie zmiany względem tego co było chwilkę wcześniej ustawione. Bez kanału bym się za to nie zabierał bo nie będziesz miał dostępu do wszystkich...
Nie ma sie co oszukiwac i dla auta z Niemiec trzeba przebieg liczyć wg. schematu 35 000 - 40 000 x wiek auta. Po kupnie musisz mieć w kieszeni jeszcze min. 2500 na ogarnięcie techniczne fury. To wszystko, a resztę można sobie dopowiedzieć. Pomijam fakt, że często przy zakupie auta emocje biorą górę. Generalnie przy zakupie używanego auta kupujemy marzenia....
Nie ściemniaj - co to ma być? Butelka? Puszka z nadrukiem? Na pewno technicznie bardziej realne jest obracanie każdego obiektu do skutku (aż obraz widziany będzie identyczny z zapamiętanym - zadanym), niż jakiś pomiar kątów obrotu.
Witam! Osobiście widzę to urządzenie pierwszy raz, ale jego przydatność wydaje mi się problematyczna. Firma, która je produkuje też nie należy do tych produkujących solidny sprzęt warsztatowy. Jeśli chce się Pan bawić w pomiary geometrii kół, to radzę zainteresować się bardziej profesjonalnym urządzeniem, np. produkcji firmy "Precyzja" w Bydgoszczy,...
Więc tak: na zdjęciach w raporcie widać że auto było stuknięte z tyłu po lewej stronie oraz lekko wgniecione drzwi od kierowcy Była podobna sprawa niedawno. Zapewne auto nie ma zachowanych punktów stałych przy pomiarze geometrii nadwozia. Tłumacząc na zrozumiały język, auto zamiast w rzucie pionowym być prostokątem jest rombem. Jeden z klientów też...
Witam! Nie wiem w jakim dziale umieścić temat więc proszę moderatora o ewentualne przeniesienie. Mam pytanie w spawie zbieżności,posiadam książkę Auto Date ale nie wiem jak prawidłowo odczytać wartości pomiarowe. Podam przykład z książki. Wartości dla pomiaru geometrii kół przednich. Zbieżność/N = rozbieżność 1,11N-1,11P mm 0°10`N-0°10`P stopnie-minuty...
Po pierwsze - piszesz w niewłaściwym dziale. Odnośnie problemu: Trochę to nierealne i bezsensowne. Nierealne, ponieważ nawet w przypadku zainstalowania w pojeździe jakiegoś autorskiego urządzenia monitorującego zbieżność, nie przeprowadzisz dobrego pomiaru w warunkach dynamicznych, ponieważ zawieszenie podczas jazdy pracuje, a także samochód rzadko...
Jak idą prace? Do tych konstrukcji był pierwotnie Visaton Bf17 zanim użyto GDN 16/40/4. Na 100% pewności nie mam ale w tej chwili jest dostępny bardzo podobny głośnik Monacor SPH-175 czyli niemiecki produkt LPG. Możliwe nawet że to ten sam który sprzedawał kiedyś Visaton. Druga możliwość - jeśli GTC 16/40/1 - GDN 16/50/6 ma za szeroki rant kosza, można...
Witam . Ten pomiar dynamiczny https://vaglogs.com/log/011-Not-Running-... jest zrobiony prawidłowo resztę zrobiłeś już w trybie awaryjnym , do poprawki. Tu widać że turbo coś pompuje jednak. Wydech do sprawdzenia , demontaż rury ssącej od turbiny ocena wirnika. geometria i gruszka do sprawdzenia, pomiar podciśnienia...
na odległość ciężko będzie może na początek kilka ważnych informacji gdzie można popełniać błędy podczas pomiaru
Jeżeli pomiar hydrostatyczny do należy użyć przetwornika różnicowego, co uniezależni pomiar od ciśnienia atmosferycznego itd. Dla zbiornika cylindrycznego leżącego wykonanie teoretycznej charakterystyki delta p / poziom paliwa to 5 minut roboty w Excelu. Potrzebna niestety dokładna geometria zbiornika od wewnątrz... A najlepsze litrażowanie.
Map,maf,procent wypełnienia zaworu.Podgląd na wykresie lub logi. Dodano po 55 A i jeszcze pomiar vacum.
Geometrię można dopasować do "krzywego" auta także pomiar nie jest wiarygodny Jeśli się nie mylę to płyta podłogowa ta sama co w carismie
Witam. Mam cały komplet tego, właściwie to w "B" wykorzystuje się pomiar indukcyjności dlawików przy naprawach geometrii w TV a w wersji "A" pada dioda Zenera 6,8 V dużej mocy i jest problem z naprawą jednego i drugiego . Dodano po 6 Korzystam zawsze tylko z "A".
Gdzie widzisz, że turbo nie ładuje skoro w ostatnich logach w grupie 011 uzyskuje zadane ciśnienie przy 2000 obrotów, potem przeładowuje przy 2500 o 300 mbar a potem utrzymuje zadane aż do 2750 RPM więc na jakiej podstawie stawiasz diagnozę, że nie ładuje jak log : http://vaglog.rtnet.pl/domex32_75082.htm... mówi zupełnie co innego ? Mógłbym powiedzieć...
Są inne ważniejsze parametry do kontroli jak wysokie napięcie, całkowita filtracja, warstwa półchłonna, geometria wiązki, wielkość ogniska, czas ekspozycji.
Witam. Nie tylko pochylenie koła ale głównie kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy czyli cała geometria koła, zbieżność to tylko jeden z pomiarów. Pomiar na tych samych zabawkach tylko trochę rozszerzony zestaw.
Ja od ponad 10 lat korzystam z Huntera 3D. W tym czasie raz się zepsuł, naprawa kosztowała ~ 2000zł. Wygodne urządzenie, w 5 min (dosłownie) można zrobić kalibrację i pomiar. Bardzo ważny jest serwis. Jak szybko reagują, ile biorą za sam przyjazd. Maszynę do geometrii trzeba okresowo kalibrować.
A co dodać ? Na ramę go z pomiarem punktów i sie dowiesz. np, car-o-liner itp..
Z własnych doświadczeń wiem że 90 % warsztatów regenerujących turbiny ma problem z prawidłowym wykonaniem tej usługi ( przynajmniej za pierwszym razem) Jak wyjedziesz na nich z paszczą i postraszysz rzeczoznawca i sądem okazuje się że jednak turbo było źle zrobione i da się zrobić lepiej ( tutaj nie wiem jaką buźkę wstawić - śmiać się czy płakać) ....
Witam Podstawa - przegląd płyty głównej - zimne luty, ostukiwanie chassis, pomiar napięć na PK. Pozdrawiam Soniak
Peugeot partner 1,6 HDi 2014r. Błędy z turbo, dziwna regulacja. Ogólnie peugeot po uszczelnieniu ach i wymianie turbo na regenerowane. Ale przed regeneracja też nie chciał jeździć normalnie. Więc tak. Błąd łapie z czujnika na gruszce Bład pomiar pozycji turbo P2565 turbo o stałej geometria, zwarcie do plusa, przerwa w obwodzie. Efekt pracy jest dziwny....
Sprawdź sobie szczelność dolotu pomiędzy przepływką a turbosprężarką (ze szczególnym zwróceniem uwagi na szczelność wejścia odmy do dolotu) skoro są tak niskie jej wskazania nawet po podmianie na nową. Gasnąć jednak nie powinien z powodu nieszczelności więc nie jest wykluczone, że będzie tego jeszcze inna dodatkowa przyczyna. Po odpięciu przepływki...
Nie są potrzebne do zbieżności? To nie wiem jak Ty ustawiasz ta zbieżność... Oczywiście ze są niezbędne i to nie do całej geometrii ale do samej zbieżności również trzeba odprężyć zawieszenie kol, inaczej przy kręceniu drążkami będzie "przepychać" cale auto i pomiar będzie z czapy
Indukcyjność elementów indukcyjnych jest mocno zależna od ich częstotliwości pracy, wpływu obcych pól magnetycznych oraz od geometrii i sposobu zamknięcia się własnego pola magnetycznego, co jest powiązane z tzw. strumieniem rozproszenia Dlatego pomiar indukcyjności nie jest analogiczny ani taki prosty, jak np. pomiar pojemności, chociaż zjawiska są...
Miała być cięta riposta, ale opadły mi ręce... WIELKIE DZIĘKI!!! BARDZO MI "POMOGŁEŚ"!!! WŁAŚNIE TEGO OCZEKIWAŁEM!! A teraz kontynuacja do ludzi którzy chcą pomóc. Potrzebuje zrobić pomiar zniekształceń liniowości odchylania. I nie wiem jak się do tego zabrać. Pozdrawiam Karol
A regulator zasilania B+działa prawidłowo :?: Bo jesli nie to obraz jest wąski i ma nieprawidłowa geometrię Jak masz sondę do pomiaru wysokiego to sprawdz pod kapturkiem.
(jeśli dobrze pamiętam) Od środka zacznij się dobierać wymontować wraz z szyna-wózkiem. Da się inaczej ale nie wiem jak Ci to opisać-sprężyna od spodu- na bok przytrzymać i szufadke od frontu wysunąć Wymienić kondensatory brązowe ,małe, ceramiczne (4,7nf 2,2 3,3) Głowice antenowe tez dawały popalić. Pomiar nap. varicapowego tylko cyfrowym.
A po co ma zmieniać tuleje? Na początek to proponuje pojechać na stację i sprawdzić geometrię. Bo jak się okaże że belka krzywa to co mu to da? A pomiar do błotnika jest zupełnie niewiarygodny. Bo mogło być coś z błotnikiem robione. Np. szpachla nakładana kielnią.
Chyba "Zmierzamy do końca tematu". Przedstawiono, co lekarz powinien wiedzieć by stwierdzić - elektrykowi wyszło tak samo. Pomiar to początek interpretacji odczytu. Interpretacja, to solidne podstawy z trójfazowego układu energetycznego, występującego w Polce. To geometria zapisana zespolono lub trygonometrycznie lub wykładniczo,... . Do Bronka - bifilarność...
Ze schematami jest taki problem, że wszystkie znane mi wersje w części dotyczącej odchylania/korekcji/WN są identyczne, a wartość elementów (i czy w ogóle są) oraz mostki zależą od modelu - ale tego na schematach nie podano. Są w sieci - chyba na www.eserviceinfo.com - tabele z zestawieniem elementów dla różnych wykonań. Na pewno panorama różni się...
Kilka postów temu pisałem to tym że może zaczne pisać taki program, ale to nie jest takie proste, auto w którym będzie mój projek jest w trakcie "modernizacji". Firma w której pracuje postanowiliśmy zbudować wszystko od nowa, dlatego prace nad projektem poprzedzają burzliwe dyskusjie na temat tego co tam ma być. Poszliśmy dosyć daleko, układ wyposażony...
Witam. Posiadam passata b4 z 94 roku silnik 2.0. Kilka dni temu wymieniłem zawieszenie z przodu a konkretnie wahacze, końcówki stabilizatora, sworznie, drążki i końcówki drążków. Byłem dziś na geometrii i na wydruku dopatrzyłem się, że kąty wyprzedzenia sworznia zwrotnicy są złe, a mianowicie na pierwotnym pomiarze kąty wynosiły lewy +00.81 i prawy...
ten model ma jeszcze jdną wadę dotyczy towielu nowszych grundigów nawet po roku wypala się złączka do cwek odchylających i powoduje przerwy sprawdz lub przylutuj nowe przwody do druku na próbe jedno będziesz mógł wykluczyć jeśli nie to sprawdz elementy od powielacza do masy i pomiaru prądu kineskopu a zwłaszcza oporniki 10 k 100k
Cześć wszystkim. Mam taki problem. Auto to fiat bravo z 2007 roku, 150 koni. Problem jaki trapi to autko jest następujący. Podczas normalnej jazdy, autko zająknęło się (coś ponoć chrupnęło, wzdrygło silnikiem) i auto stracilo moc w dolnym zakresie obrotów. Powyzej 2500-2700 czuć było że idzie normalnie. W tym stanie przejechane ok 30 km, bo nie bylo...
Winnym okazała się dioda D809. Podczas pomiaru wykazała 1,2V... Dziwne,bo zazwyczaj jest to 0,6V. Oryginalnie była tam dioda na 2kV , włożyłem 1kV. Mam nadzieję żę nie " wyleci " za chwilę. Dlaczego nie odblokowałeś swojego wcześniejszego tematu, tylko zakładasz nowy. Nie skończyłeś naprawy. Telewizor nadal uszkodzony. 2 błyski diody poczytaj co oznaczają.
Nie znam tego silnika ale starsze konstrukcje bywały wytrzymałe - luz na panewkach nie musiał uszkodzić wału (choć mógł). Pytanie czy nie ma rys. Geometria nie musiała ucierpieć, choć pomiar oczywiście wskazany. Wytrwali potrafili tak przejeździć latami bez destrukcji silnika. Jak nie drogo to wymień, chyba że silnik dostaniesz tanio. Oprócz szybkiej...
W dużym uproszczeniu, ponieważ jest to temat dość złożony ale: nie instaluj dodatkowych magnesów o średnicy większej niż znamionowy a najlepiej będzie jak dołożysz magnes o ok 20% mniejszej średnicy. Jest coś takiego jak geometria układu napędowego (cały czas upraszaczam) , gdzie przekroczenie jednego z trzech wymiarów prowadzi do bardzo nieproporcjonalnych...
:arrow: kEhYo77 A jakie ma znaczenie to, że Maxwell początkowo miał bardziej złożoną teorię? Istotne jest to, żeby teoria opisywała znaną rzeczywistość, i była jak najprostsza. Jakby było znane jakieś zjawisko EM, które by występowało, a którego obecna teoria by nie opisywała, to byłby to powód, aby poprawić teorię; gdyby wykazano, że przewidywania...
Zasada jest taka, że mierzy się wakuometrem podciśnienie zaczynając od trójnika na wężyku idącym od pompy podciśnienia do serwa hamulców i kolejno przed a potem za każdym elektrozaworem, przed i za akumulatorem (zasobnikiem) podciśnienia jak i przed oraz za zaworkiem jednokierunkowym (czarno-białym). W miejscu układu podciśnienia gdzie na ostatnim pomiarze...
Heh nie ma co na chybił trafił mieszać kołami tylko trzeba je obejrzeć. Wszystko zależy od tego jak są zużyte (w jaki sposób), wyząbkowanie itd. Ciśnienie sprawdzić. Na jakiej geometrii byłeś? Jedź na huntera jakiegoś niech sprawdzą jeszcze raz i niech zrobią pomiar rozstawu kół. Bo może samochód był wcześniej przystankiem autobusowym.
Do zmierzenia geometrii oczujnikowane są 4 koła, mierzone są kąty, geometryczna oś jazdy itp. W komputerze mechanik ma specyfikację producenta pojazdu i powie co jest do ustawiania na podstawie pomiaru. Ok, dzięki za info. Pytałem się że względu na to że przeglądając punkty w okolicy mają rozróżnienie na geometrię jednej osi lub dwóch jako oddzielne...
Wariant prosty : Jeden lub więcej czujników temperatury umieszczonych w newralgicznych miejscach. Może to być kombinacja NTC (pomiary) i PTC (zabezpieczenie). Często stosowany w warunkach względnie stabilnych - obiekty o określonej geometrii i wstępnie znanym rozkładzie temperatury. Wariant złożony : Pomiar temperatury i dodatkowo model termiczny,...
Nareszcie ten widok!!! :D http://obrazki.elektroda.net/73_12382496... Nie chce Cię martwić ale taki pomiar jest raczej szacunkowy. W takim układzie wszystko zależy od kąta i geometrii wiązki - w zależności jak 'wcelujesz' wiązkę to taki masz wyniki. Sensowne jest dopiero użycie diody o znacznie większym obszarze złącza.
Załączam wydruk z geometrii na Hunterze DSP600. Pierwotny pomiar się nie zapisał, dlatego jest taki sam jak bieżący, ale zbieżnośc była trochę rozjechana. Teraz kierownica jest prosto, nie ściąga, ale mimo wszystko został objaw z tą kierownicą, że czasami po skręcie nie odbije do końca (brakuje ~1cm do pełnego odbicia) i przy jeździe mogę ją przechylić...
Witam. Mam pytanie, czy pozycja" geometryczna oś jazdy" wyrażona w wartościach kątowych na wydruku geometrii w części dotyczącej tylnej osi to to samo to kąt znoszenia czyli kąt między osią symetrii pojazdu a geometryczną osią jazdy. Przepraszam że zadaję takie pytania, ale mechanik który robił pomiar na pytanie co jest zapisane pod tą pozycją odpowiedział...
W sprinterze 906 kąt pochylenia jest zależny od poziomu zawieszenia, na profesjonalnym sprzęcie do ustawiania geometrii trzeba wprowadzić wysokość amortyzatora i zmierzyć poziom zawieszenia i według poziomu zawieszenia np.10.0 stopni lub 9.6 lub jaką tam pokaże przyrząd do pomiaru zawieszenia (Romess) to według tabeli ustawia się kąt pochylenia a potem...
Zacząłbym od wyliczenia ciśnienia słupa wody. Mierząc ciśnienie na dolnym czujniku mamy wysokość do powierzchni. Zakładając, że powyżej panuje ciśnienie atmosferyczne, wskazanie drugiego czujnika będzie zbędne. Mając wysokość / odległość czujnik-powierzchnia i znając geometrię zbiornika obliczam pojemność.
A co mam sprawdzać? Wszystkie wzory z TW powinny dawać to samo - przecież to obroty w geometrii. Ale żeby to wyszło, trzeba prawidłowo sformułować zagadnienie, a takiego sformułowania nie podałeś. Pewnie na elektronach dokładność pomiaru nie jest wystarczająca, żeby sprawdzić, że spadają.
Przed naprawą usuń wszystkie przerwy ("zimne" lutowania) i wymień uszkodzone (wylane) kondensatory (często wilgoć elektrolitu wokół niego i charakterystyczny smród elektrolitu przy podgrzaniu cyny na jego wyprowadzeniu). Sprawdź układ odchylania poziomego i układ korekcji geometrii i szerokości pod kątem uszkodzenia elementów wykonawczych: -Q8114, Q8116...
Można też sprawdzić kalibrację czujnika koła kierownicy za pomocą testera czujnik momentu we wspomaganiu wartość zero?czy inna. Nie było sprawdzane wspomaganie choć przez "ustawianiem" geometrii ściąganie w prawo było sporo mniejsze. Jak dokonać pomiaru momentu we wspomaganiu? Przez tester diagnostyczny (uniwersalny) pokaże? Tylko żeby nie okazało...
Krzywy wahacz, drążek, amor, będzie na wydrukach widać. Szczególnie na rolkach. W trudnych przypadkach kieruję do znajomego. Pomiar z rolek daje chociaż namiar gdzie szujać. Prawa czy lewa strona. Jak klient twierdzi że ma nie bić kierą to się robi że ma nie bić. Wymienia na nowe. Koszty części pomijalne. Za jedną robotą kompleksowo.
Bardzo przepraszam, że nie kończylem tematu, ale zrezygnowałem z samodzielnej naprawy i oddałem telewizor do serwisu na konkretne pomierzenie. Okazało się, że na płycie głównej - D, były uwalone dwa oporniki bezpiecznikowe... ich wymiana nic nie dała. Inny pomiar wykazał, że ze wspomnianej przeze mnię płytki M (korekcja geometrii obrazu) nie wychodzą...
Kupilem trafopowielacz na www.trafopowielacze.pl i jest na nim symbol FKH-17A001 .Monitor po wymianie trafa dzialał elegancko ,zadnych zniekształceń geometrii przez kilka dni i nagle trach.... .Mozesz mnie nakierować gdzie jest zrealizowana regulacja WN (gdzie jest dokonywany pomiar nap)??Jesli z tą reg.nie pomoże to bede prosic kogos by mi wgrał nowy...
Oczywiście tak. Kup dwa wskażniki laserowe (np. za 6 zł.) w sklepie "po 4 zł". Zamontuj je na oba koła aby świeciły do przodu. Zmierz odległość punktów np. 5 metrów przed pojazdem, cofnij pojazd do tyłu o pół obrotu koła, aby lasery świeciły do tyłu, zmierz odległości punktów w tej samej odległości od pojazdu (5m). Z pomiarów wylicz kąt - i gotowe!...
Na temat wartości +B już nie raz pisałem - schemat, schematem, a odpowiedź daje wartość R821. Jaki jest? Proszę również zwrócić uwagę, że 2SC5703 i KSD5703 to jednak inne tranzystory. Ciekawe zresztą co tam było oryginalnie. Jak jest z geometrią? Odpięcie coś zmienia? Dokąd nie podstawisz innych cewek nic nie będziesz wiedział. Jakiś pomiar omomierzem...
Monitor jest nowy(około 4 m-ce), pomiar styków przełączników wypadł ok, więc jedyne, co mi pasuje to wskaźnik LED, ale nigdy wcześniej się nie spotkałem z czymś takim. Ciekawostka - regulacja z poziomu oprogramowania monitora działa ok.
wejsc wejdzie w obudowe,ale ten samsung jakie ma cewki. czy 100hz.?przekladka na niego z thompsona zle widze liniowosc. jesli samsung ma cewki 100hz mozna kombinowac geometrie,z trybu i mysle ze w rezonansach.pierw pomiar reystancji odczepy pionu i poziomu.ciekawe czy maska nie odbita ,widzialem taki na allego.napewno podejdzie philipsA68 minimalne...
Z twoich info niewiele wynika , konieczny jest pomiar napięcia B oraz ustalenie trybu pracy.Od tego zależy jego wielkość oraz uczestniczenie obwodów dodatkowych realizujących zależnie od trybu pracy (rozdzielczości) dodatkowe napięcia . Fiasko
Rdzenie z odzysku, jeżeli znasz częstotliwość ich pracy w układzie możesz oszacować z dobrym przybliżeniem co do rodzaju materiału ferromagnetycznego i to jest podstawa. Jeżeli to rdzeń trafo do przetwornicy bez szczeliny dla bezpieczeństwa przyjmujesz Bmax.=0.2T . Jeżeli jest magnesowany w dwie strony jak w pełnym mostku wtedy uwzględnia to wzór do...
A felgi i opony masz z pewnością idealne ? Bo to też na pomiar rzutuje. Nie prawda. Odchylenie osi jazdy od osi symetrii wynosi -7 minut, W normie. Nie ma sie czym przejmowac. Dodatkowo zbieżność kół w osi tylnej wynosi -00*16', a zalecane jest +00*41'. Zuzycie lub niewlasciwa regeneracja belki. Jesli rozbieznosc jest symetryczna (prawdopodobnie jest...
Uprzejmie proszę rozwiń temat. Uwzględnij załączone pomiary zmontowanej zwrotnicy/kolumny w Arta, które potwierdzają poprawność symulacji. Jakbyś się przyłożył, to byś przeczytał tutorial wymaganych pomiarów na stronie VituixCAD. Tam byś się dowiedział, jak poprawnie wykonywać pomiary, aby moc korzystać z symulacji odpowiedzi wg normy ANSI-CTA-2034....
Czujnik poziomu oleju i N75 to dwie różne sprawy. Jeden podłączony jest pod licznik a drugi pod sterownik silnika. Podłączyć wtyczkę do N75. Połączyć się z licznikiem i zobaczyć jaki widzi poziom oleju i jego temperaturę. Do sprawdzenia czujnika najlepszy jest oscyloskop. Może on nie mieć zasilania, może być uszkodzony lub nie podaje sygnału do licznika...
Zysk anteny SAT zależy zasadniczo od geometrii, czyli jej wymiarów oraz jakości wykonania. Czyli, dla podobnych anten powinno być podobnie. Nie jest, bo są jednak niewielkie różnice w geometrii poszczególnych anten, jakości ich wykonania, sposobie podawania zysku (CZĘSTOTLIWOŚCI!) oraz inwencji działów sprzedaży i marketingu producenta. A ogólnie to...
Witam! Temat nadal nie uległ rozwiązaniu, próbowałem ze zwartymi płytkami, pomiarem różnicowym napięcia i wszystko jest OK. "Dobiło" mnie nieco, iż miałem możliwość sprawdzenia tego samego zjawiska na innym egzemplarzu OS-710 (różniącym się o prawie 10 lat datą produkcji od mojego egzemplarza) - i jest ono praktycznie identyczne... Czyżby więc cecha...
Kierownica nadal sie porusza, a nie ma reakcji na cisnieniu. Moc ma dalej jak mial wszystko jest OKi poza tym testem. Pozdrawiam. jest to test na wolnych obrotach więc ciśnienie doładowania będzie się zmieniać tylko w malutkim zakresie gdyż brak jest dynamiki gazów spalinowych aby napędzić wirnik turbiny by osiągnąć wyższe ciśnienie, ten test ma mieć...
sprzęt geometrii geometrii urządzenie regulacja geometrii
dht22 raspberry ustawić temperatura klimatyzacja silnik kopcić
elektronika baterie parkside elektronika baterie parkside
Toyota RAV4 – brak wyświetlania przebiegu po ustawieniu TISP, licznik nie pokazuje kilometrów Samsung F8000 (EF8000) TV Board Schematics: Service Manuals, BN44, BN94, Access Tips