6-7,5 bar ale w tych silnikach jest odprężnik automatyczny i trzeba albo szybko kręcić (by się deaktywował automatycznie) albo deaktywować go ręcznie np przez zwiększenie luzu zaworowego na zaworze dolotowym. Bez tego pomiar może być zaniżony przez działanie odprężnika. Ja ogólnie teraz wolę robić pomiar szczelności cylindra. Polega to na ustawieniu...
Sprawdź temperatury spalin na każdy cylinder i będziesz wiedział bo powinna być jednakowa. Na szybko możesz też sprawdzić czy też kopci identycznie z każdego cylindra. Pomiar temperatury powinien być najlepiej z odłączonym wentylatorem
Sprawdź wiązkę silnika w miejscu gdzie obudowa filtra powietrza dotyka do pokrywy zaworów. I oczywiście pomiar kompresji wszystkich cylindrów.
Mierzysz ciśnienie następnie robisz to samo wlewając wcześniej powiedzmy 5 mililitrów oleju do cylindra.Jeżeli drugi pomiar będzie większy od pierwszego -nieszczelny cylinder jeżeli pomiar będzie taki sam - wypalony zawór.Warto również sprawdzić wałek rozrządu.
Zrobić test na CO(at) w zbiorniczku wyrównawczym a jeszcze można podłączyć manometr do ukł. chłodzenia. Nie powinno przekroczyć 1.3 pod obciążeniem. Trzeba też zwrócić uwagę, na włączonym ogrzewaniu, czy nie ma przerw w grzaniu i nie słychać bulgotania. Jak była wyjęta głowica to można było sprawdzić uszczelki głowicy i pomierzyć wystawanie kołnierzy...
Przecież 1.5L oleju to nie mało a ogromna ilość a jak do tego pomyśleć jeszcze że na reszta nie bierze tylko ten jeden. Te Twoje nic to ponad 20L od wymiany do wymiany czyli prawie 5x to co jest w silniku. Jak po próbie olejowej wyjdzie że ciśnienie na tym tłoku się nie zmienia tzn. że ten cylinder pływa w oleju. Do sprawdzenia prowadnice w głowicy...
(cylindry liczę od paska rozrządu): - cylinder 1 i 2 - jest plus, brak impulsów masowych - cylinder 3 i 4 - są impulsy masowe, brak plusa. Jeżeli pomiar był robiony przy odłączonych wszystkich cewkach i cylindry liczone od rozrządu to ok. Jeżeli nie masz możliwości diagnozy komputerowej to zacznij od sprawdzenia czy fizycznie jest iskra na świecach...
Ja tu czegoś nie rozumiem. To jest prosty silnik benzynowy. Ma być paliwo, powietrze i iskra. To jest niby wszystko. A motor nie pali. Albo masz zwyczajnie dyszę zabitą w gaźniku.Albo nie masz odpowiedniego stopnia sprężania. Zatem gaźnik na stół, wykręcamy dysze i przedmuchujemy. Każda dysza ma być czysta. Czasem wpadnie wiór albo kawałek paprocha...
A więc wbrew wrogiej internetowej propagandzie, graniczny luz zamków wszystkich pierścieni 1mm, średnica nominalna tłoka 79.47mm, 1 wymiar naprawczy 79.72mm, 2 79.97mm. Średnice cylindra: nominalna 79.51mm, naprawcze -1 79.76mm, 2 80.01mm. Więc luz nominalny masz 0.04mm, dopuszczalny musi mieścić się przed kolejnym wymiarem naprawczym, czyli daleko...
Nikt nie zamierza ,,jeździć ". Zatytuował bym ten post jako ,,Zdychający Chińczyk :cry: " Zwyczajnie - silnik się kończy, a nie prądnica, więc szczotki, etc. to zbędny wydatek. Jak już nowe części, to tłok, cylinder i pierscienie. Moze mieć ten silnik także wypalone zawory (szczególnie wydechowy), wiec pomiar kompresji niezbedny i od tego trzeba zacząć.
Jak dwa cylindry obok siebie to często pęknięta uszczelka między tymi cylindrami (niby nic groźnego ale czasem blok ma wżer w tym miejscu i trzeba go planować). Na oko ciężko stwierdzić najlepiej średnicówka i pomiar cylindrów. Jak był cały to jeszcze można zrobić test przez na tych cylindrach z kompresją 0. Polega on na ustawieniu wału na badanym cylindrze...
Spojrz na test przyspieszenia silnika przy jednoczesnym odcinaniu wtryskow. W tabeli przy przy nr 3 jest wartosc -1 . Tabelka oznacza przyspieszenie ,wartosc wzrostu obrotow silnika w czasie 1 sekundy. Pierwsza pozycja jest to pomiar przyspieszenia przy wszystkich wtryskach pracujacych.Potem sterownik wylacza po kolei kazdy wtrysk i mierzy ten sam przyrost...
Robisz to tak ,ustaw wał korbowy na znak OT - górny martwy punkt , ustaw wałek rozrządu krzywkami do góry na pierwszym cylindrze - znaki za kołem rozrządu pokryją się . W takiej pozycji załóż łańcuch rozrządu . Aby przewody wtryskowe pasowały ustal który króciec podający pompy podaje w tym momęcie na pierwszy cylinder , znak na kole wieloklinowym pompy...
pomiar , ktory chce kolega wykonac jest jednym z podstawowych pomiarow ktore powinny byc wykonywane w kazdym warsztacie elektromechaniki pojazdowej .jak zycie pokazuje 98% z nich niestety nie ma czym i... zgaduje czy cewka jest ok , czy nie. Przyrzad do tego celu skonstruowany powinien posiadac mozliwosc pomiaru conajmniej 4 cylindrow na raz . czy bedzie...
AI: Czy był robiony pomiar kompresji na wszystkich cylindrach albo sprawdzana szczelność zaworów/stan rozrządu? Jeśli tak, to jakie były wyniki?Rozrząd był wymieniony na nowy około pół roku temu. Cylinder 1 - 10, 2 - 9,5, 3 - 10, 4 - 9,5. Pomiary na mokro zrób i porównaj.
Dzień dobry.Dzisiaj zrobiłem pomiar ciśnień Sprężania Cylinder 1-24,5 Cylinder 2-24,5 Cylinder 3-19,5-20 Cylinder 4-22 Cylinder 5-26 Cylinder 6-22,0-22,5 Wczoraj z powrotem zamieniłem wtryskiwacze i wydaje mi się że na tych wtryskach zaczął dymić,jeszcze gorzej niż wcześniej.Teraz to czy zimny,czy ciepły to chmura siwa.Nie wiem już sam,czy powrócić,...
Mozesz napisac wiecej na temat sposoby mierzenia kompresji ktory podales bo jest interesujacy. Mówisz i masz (własny tekst przedrukowuję z innego forum). Pomimo tego, że obecne jednostki napędowe ze stajni HDi i nie tylko pracują na innej zasadzie niż "klasyczne" diesle lub pompowtryskiwacze VW/Audi, to nadal potrzebna jest dostatecznie dobra szczelność...
Tylko jak by to był rozrząd to nie tylko cylinder 2 by miał wypadania zapłonu. Dwa nie ma żadnych błędów od wałka. Moim zdaniem zły trop. Jaki kod silnika CHY. To masz osobne cewki na cylinder. Zamień np 2 z 3 razem ze świecą. Chyba że po wymontowaniu będzie już widać gdzie jest problem. PS Jak szarpanie jest w przedziale 1000-2000 rpm po mocniejszym...
Tekst ten znalazłem w necie i nie jestem jego autorem. Najczęstsze usterki dotyczą pracy silnika na pełnym obciążeniu Jest to oczywiste, ponieważ dla świadomego właściciela, silnik stanowi serce, kręgosłup i wszystko razem wzięte, a do niego poprzyczepiano jedynie jakieś blachy, siedzenia i jeszcze kierownicę. Jeżeli silnik zawodzi, to żeby nie wiem...
Szczelinomierz mi wszedł pomiędzy tłok a cylinder od góry, ale w połowie skoku tłoka a nie tak jak ty piszesz. Tłok włóż do góry nogami i dopiero mierz obracając go chociaż będzie to pomiar orientacyjny. Poprzedni właściciel zapewne zamienił tłok na taki od c360 bez pomiarów ale z nowymi pierścieniami i kupa z takiej modernizacji. Tłok od aspy ma 60,...
Witam, mam problem z silnikiem MTZ 80 w ciągniku. Po przegrzaniu płyn chłodniczy był wyrzucany przez korek. Zrobiłem test uszczelki i wyszło, że kompresja idzie do układu chłodzenia, więc zrobiłem remont: nowe zestawy motor detal, nowa głowica, ruski oryginał, klawiatura, panewki korbowodowe, ogarnięte korbowody, końcówki wtrysków i pompa po regeneracji....
Witam. Dziś udało się ściągnąć głowicę z silnika co wbrew pozorom nie było łatwe bo nie chciała zejść z szpilek no ale po 1 godzinie meczarni zeszła. Cylindry te znajdujące się najdalej od pompy wody w stanie idealnym, cylinder ten najbliżesz pompy centralnie w środkowym położeniu i stoi a w nim woda pomieszana z olejem. Wyczyszczenie, wydmuchanie,...
Pomiary poszczególnych elementów, jeśli odstają od dopuszczalnych wartości przewidzianych przez producenta to naprawa. Normalnie były przewidywane w tych maszynach małe remonty. Co 3000 godzin wymiana półpanewek, 6000 naprawa średnia, 12000 naprawa główna. Generalnie jak Cię korci to zdejmuj głowice, zobacz czy są progi na cylindrach, jeśli nie to dobrze...
Nie rozumiem takiego podejścia do tematu. Twój klient musi być troche naiwny. Każdą naprawe należy zacząć od diagnostyki. Diagnostyki mamy dwie. Jedna to komputerowa (nie mylić z odczytem błędów, bo to nie diagnostyka). Podstawa to analiza parametrów rzeczywistych w czasie gdy występuje usterka i w czasie, kiedy auto chodzi normalnie. Druga to diagnostyka...
Czy przy pomiarze ciśnienia w silniku wskazane jest wypiąć bezpiecznik od pompy paliwa i wtryskiwaczy w tym modelu? Pytam, bo kiedy dawno temu sprawdzałem w Xsaro Picasso nie odpialem i po uruchomieniu auta okolica była zadymiona przez jakis czas. Zrobiłem pomiar kompresji. Na sucho było 11-11,3 bara. Zmierzyłem z olejem, wzrost ciśnienia o 2 bary na...
Cześć wszystkim, proszę Was o pomoc w zdiagnozowaniu problemu z moją pilarką Husqvarna 55. Problem z wejściem na wysokie obroty już objawiał się jakiś czas temu, ale ostatnio jest na tyle częsty, że uniemożliwia normalną prace. Problem wchodzenia na wysokie obroty jest bardzo nieregularny, czasami występuje na zimnym silniku czasami na ciepłym. Bywało...
https://obrazki.elektroda.pl/6609613500_... Zdjęcie urządzenia rosyjskiej produkcji. Oscylograf H3017. Plomby były zabezpieczone więc jestem chyba pierwszą osobą rozkręcającą to urządzenie od nowości. Kolejne etapy rozkręcania: https://obrazki.elektroda.pl/5496157000_... Widok bocznych. śrub od obudowy. Śruba od rączki...
Tester szczelności cylindrów pożyczyłem to profesjonalny sprzęt, wkręcany na gwint. Sprawdziłem 3 razy pomiar na wszelki wypadek aby nie było pomyłki. Na ciepłym silniku pomiar cylindrów 12-6-12-12 barów licząc od strony rozrządu. Dolałem kilka cm3 oleju przez otwór w świecy i pomiar 12-12-12-12 bar wciskając gaz do dechy i kręcąc rozrusznikiem. Przez...
2 cylindra po lewej stronie tam było ono dużo mniejsze ale gdy drugi raz sprawdzałem ten cylinder na sprężanie wróciło na 12barow ma ktoś jakiś pomysł Ma kilka pomysłów! 1. Źle wykonany pomiar 2, Zawieszający się zawór itd
Mechanik spasował nie wie co jest grane. Zaciągnąłem Ducato do elektryka. Wy-telepało go po drodze i odpalił- świeciła się kontrolka od abs i esp kiedy chciałem ruszyć auto znów zgasło.Dodam jeszcze że zaczął działać klakson którego wcześniej nie było. Elektryk dopiero jutro sprawdzi co jest grane ale zajrzał pod maskę i coś mówił o wiązce pod lewą...
Witam, pytanie jak zmierzyć tranzystor jak opisałem w tytule miernikiem elektronicznym. Jest to tranzystor z modułu zapłonowego virago 125, w tym module są dwa takie tranzystory. Problem polega na tym że motocykl nie pali na jeden cylinder na który napięcie na cewkę wychodzi z tego tranzystora. Tranzystor jest wylutowany. Jakie wartości powinienem odczytać...
(...) a co mogę zrobić żeby to naprawić Dodano po 2 Bezpośrednia odpowiedź na pytanie Aby ustalić właściwą przyczynę nierównej pracy silnika i dźwięku przypominającego kosiarkę w SEAT Ibiza 1.4 MPI (2002 r.), należy przeprowadzić szereg podstawowych testów diagnostycznych. Najistotniejsze jest sprawdzenie stanu układu zapłonowego (cewki i przewody),...
Pomiar kompresji na każdym cylindrze.
Obiecałem fotorelacje z mojego tuningu i w końcu porobiłem fotki. Na pierwszy ogień korekcja kątów dolotowych z transfer portów przy użyciu "płynnego spawu" czyli kleju dwuskładnikowego JB Weld, nabierałem i rozprowadzałem go przy użyciu płaskiego śrubokręta i 4 razy nabierałem kleju i smarowałem, myśle, że za dużo się napackało bo potem trzeba było...
Kolego 8850 zapieczenie pierścieni występuje zazwyczaj na wszystkich cylindrach. Zapiekają się łącznie z pierścieniem zgarniającym olej. Wtedy pomiar pomiar ciśnienia nie wykazuje błędu jednakże silnik pobiera nadmierne ilości oleju i dymi. Ty masz inną sytuację. Masz padnięty jeden cylinder . Oczywiście możesz zalewać naftą i innymi specyfikami . Życzę...
audi 2.0 tdi 2019 Rozrzad ustawienie rozrzadu silnika DFB brak znaczka na kole.Witam moze ktos pomoc ,jak ustawic rozrzad . (at)ElektrodaBot Wstępna ocena dostępnych informacji Chcesz ustawić rozrząd w silniku Audi 2.0 TDI z 2019 r. (kod silnika DFB), ale na kole pasowym wału korbowego nie ma widocznego oznaczenia rozrządu. Przykładowe odpowiedzi zarówno...
Witam ponownie, Trochę czasu minęło ale nareszcie zrobiłem pomiar. Cylindry po kolei od pierwszego gara pomiar pierwszy: 12,5 13 13 12,5 Pomiar drugi: 12 13 13 12,5 Tak jak pisałem wcześniej , nierówna praca nie występuje zaraz po odpaleniu tylko po ok 10 sekundach co wydaje mi się potwierdzają pomiary bo przy pierwszym pomiarze w miarę równo, a przy...
do Serwis Gh , a mam pytanie ten pomiar ma być z pierscieniem ogniowym czy bez . Wyniku sie domyślam co prawda nie mierzyłem tego przyrządem tylko lineałem i listkami szczelinomierza i ostatni cylinder jest za nisko po jednej stronie właśnie po tej co wydmuchuje spaliny . Zastanawiam się jakie jest rozwiązanie bo rant tulei jest na dole bloku i z tego...
Z tymi wtryskami LPG to jest tak ja ten sterownik reanimowałem kiedyś spalił się mosfet a przy okazji on odpowiadał właśnie 6 temu cylindrów wjęc i może teraz padł szósty i piaty Wstępna ocena dostępnych informacji Analiza podanych przez użytkownika danych Użytkownik wskazuje, że wcześniej naprawiał sterownik instalacji LPG z powodu spalonego tranzystora...
Witajcie, wracam do tematu. Zregenerowałem pompę paliwowo-podciśnieniową, ale nadal niestety dostaje się paliwo do oleju... Może to jednak wina pompowtrysków, a może nieskutecznie zregenerowałem. Nie wiem :(... I doprowadza mnie to do frustracji :( Czy jest jakiś sposób, aby to rozstrzygnąć? Może jakiś pomiar VAGiem to rozstrzygnie? Jeśli chodzi pompowtryski...
Nie ma specjalnego czujnika który jest tylko do tego. Pomiar czasu pomiędzy pracą każdego cylindra - czujnik wału, wałka.
Witam dzisiaj zrobiłem pomiar kompresji 1 cylinder - 26bar, 2 cylinder -23 bary, 3 cylinder 25 bar, 4 cylinder 24,5 bara silnik ma 21 motogodzin od remontu ale czy nie ma trochę za niskiego ciśnienia? jutro zrobię próbę pomiaru ilości dawkowanego paliwa na wtryskiwaczach
Zwracam się z prośbą o pomoc i radę. Mam problem z silnikiem 2.0 TDI BMN o mocy 170 km. Auto ciężko pali, a po odpaleniu rzuca silnikiem. Wyraźnie nie pracuje na wszystkie cylindry. Kopci gęstym dymem na biało. W aucie była ściągana głowica (olej mieszał się z płynem chłodniczym). Głowica została sprawdzona, zrobiona, auto złożone. Pompowtryski Siemens'a...
Pomiary są rozbieżne między sobą, więc wydaje mi się, że nie do końca przeprowadziłeś je poprawnie. Nie zmienia to jednak faktu, że poprawny pomiar prawdopodobnie wpłynie na wartości poszczególnych cylindrów, ale różnica między cylindrami 1, 2, 4 a cylindrem 3 pozostanie dosyć duża. Cylindry 1 i 2 jakoś się trzymają, na pewno jest problem z cylindrem...
Pomijając kwestie spasowania to brak smarowania tłoka, puchnięcie tłoka albo słabo jakościowo paliwo W którymś konkretnie miejscu łapie? Wypadało by zrobić pomiar cylindra jak i tłoka i zobaczyć na ile jest spasowany.
Mi się przytrafiło jechać 300km wyrwało gwint świecy z głowicy ciągle się luzowała świeca a w końcu wypadła przydrutowałem świecę do kolektora aby mogła sobie normalnie uchodzić energia zapłonu jechałem na LPG bo przecież ten cylinder i tak nic nie zassie z dolotu mając otwartą przestrzeń bałem się tylko że dostanie się dużo kurzu który wykończy gładź...
Dzień dobry szanowni forumowicze W przypływie ułańskiej fantazji zakupiłem Peugeota 307 cc... Staram się go teraz uruchomić. Auto NIE posiada i nigdy nie posiadało LPG o ile to pomoże... Dane pojazdu: Peugeot 307 cc 2004r Silnik 2.0 16V 100 KW 137KM oznaczenie RFN EW10J4? Przepraszam z góry za długi post, ale staram się wszystko możliwie dokładnie...
musisz jechać do mechanika żeby ci sprawdził sprężanie . Musi zrobić ci pomiar na wszystkich czterech cylindrach Od tego czy i jakie jest sprężanie będzie zależało ukierunkowanie dalszej naprawy . Jeżeli nie będziesz miał prawidłowego sprężania na tym cylindrze na którym ci wypada zapłon to masz silnik do zrobienia.
Jak wyżej. Pomiar luzu na rowkach pierścieni. Średnica tłoka w na dole i górze płaszcza. Czy sworzeń nie lata luźno. Pytanie też o wymiary samego cylindra. Bo to że tłok trzyma wymiary nie znaczy że cylinder też , a to musi pasować jedno do drugiego z niewielkim luzem. Za mały luz spowoduje zatarcie bo jak tłok troszkę "spuchnie " to zacznie się blokować...
W moim Mondeo mk3 1.8 125 KM silnik "pił" olej jak "smok"- Jedna literka na pięćset, czterysta km :cry: Też silnik był suchy, bez żadnych wycieków i też regularnie musiałem kontrolować i dolewać olej. U mnie objawami brania oleju były bardzo, ale to bardzo zasyfione świece, bo po ich wyglądzie było ewidentnie widać który cylinder spala najwięcej oleju....
pomiar szczelność cylinder pomiar gładzić cylinder pomiar ciśnienie cylinder
dmuchać ciepłym powietrzem atnel biblioteka kupno używanego windows
tester napięcia opentherm termet
Konektor bezpiecznikowy w Zetor Proxima - szczegóły Brak regulacji obrotów dmuchawy pieca CO: sterownik czy dmuchawa?