będzie moduł albo cewka. oraz stacyjka, przycisk gaszenia i czasem mikrowyłącznik w dzwigni sprzęgła. Dodano po 2 pomiar oporności cewki zapłonowej, Z tym bywa czasem klopot. Zdarzają się cewki z układem CDI wewnątrz. Pomiar tego multimetrem nic nie wniesie do sprawy.
Witam. Nie znam tego modelu kotła, ale. 2. presostat załącza i po paru sekundach miga czerwona dioda brak iskry nie puszcza gazu. A po ilu sekundach? Czy jest to około 10s, albo nieco ponad 10s od chwili załączenia zię presostatu? Na iskrownik dochodzi napięcie ok 80V DC oczywiście nie jest to pomiar miarodajny bo to by trzeba było mierzyć oscylatorem...
Pomiędzy śrubami powinno być ok 3Ω, pomiędzy wyjściem WN a którąś śrubą 3kΩ, Ale taki pomiar, jak juz koledzy wspomnieli niewiele da jeśli chodzi o sprawność cewki, najlepiej zmontować taki układ jak na schemacie, trzeba dodać tylko kondensator równolegle do przerywacza i sprawdzić czy cewka daje iskrę
Objawy przy pomiarze oporności, które kolega opisał, wskazują na uszkodzenie cewki. Zwiększony opór cewki pierwotnej (NN), powoduje, że przez nią płynie mniejszy prąd i wytwarza mniejsze pole magnetyczne i to powoduje, że na cewce wtórnej (WN), wytwarzane jest za niskie napięcie, konieczne do przeskoku iskry w warunkach panujących w cylindrze (ciśnienie)....
Typowymi czujnikami są piezoelektryki umieszczone na bloku silnika z reguły dwa dla silnika 4 cylindrowego. Najnowsze sposoby to pomiar jonizacji przy przeskoku iskry (mierzony prąd cewki zapłonowej po stronie pierwotnej)
Sprawdziłeś czujnik stopki bocznej? Sprawdź stan przewodów odpowiadających za zapłon tj. od CDI, możesz też zrobić pomiar cewki zapłonowej. Na forum masz opisy jak to posprawdzać.
Człowieku, są silniki bezkolizyjne, a ja nie mam w głowie katalogu, aby stwierdzić czy akurat ten silnik jest czy nie jest kolizyjny :/ . "Zapłonu tu raczej nie przestawisz - jedynie może dojść do uszkodzenia klina na wale korbowym." - no oczywiście że da się przestawić zapłon, wystarczy delikatnie przesunąć cewkę wyzwalającą i już masz zapłon przestawiony....
uszkodzony ecu Pytanie jaki tam jest układ wtryskowy. Bo były dwa: HFM z przepływomierzem i PMS pracujący na zasadzie pomiaru ciśnienia w kolektorze. Pamiętam, że sterowniki PMS się psuły. skoro silnik nie pracuje na 2,3 cylindrze, na benzynie, jak i na gazie, to nie leży problem w zasilaniu paliwem, tylko w układzie zapłonowym Można by pójść tym tropem...
Różnice w rezystancjach cewek prądnicy są niewielkie, choć do końca nie wiem o które cewki ci chodzi. Domyślam sie że masz na myśli cewkę ładującą CDI i impulsator. Z drugiej strony to też nie pasuje, bo proste silniki miały z reguły układ magnet z jedną cewką ładująco-wyzwalającą. Dobrze by było sprawdzić napięcie iskry generowane przez układ zapłonowy...
Pomiar ten nie świadczy o tym, że cewka jest dobra. W każdym przypadku ,chyba że mierzy cewkę od poloneza czy malucha. 🤣 Przy przebiciu na wtórnym takie pomiary można o kant doopy rozbić. Tylko oscyloskop. Choć kluczowym wstępnym pomiarem tutaj będzie "długość " iskry.
Poprawne, chyba że ktoś pozamieniał części i wstawił zębatkę od innego modelu. W sumie wystarcza sam pomiar rezystancji impulsatorów. Szukaj przyczyny problemu w module zapłonowym.
Oraz z 'odma' ona dziala jak wyjedzie z fabryki i tylko przez pare km. Pozniej lapie tamtedy lewe powietrze. Uważaj aby ciebie nie złapała. Nie pisz bzdur. Nie masz pojęcia to się nie wypowiadaj! Napięcie mierzone (równolegle) przed cewką na jej 2 pinach (przy ciągłe dodawanym gazu manetką) to zaledwie ok. 2V DC a powinno być coś ok. 12V. MIerzę miernikiem...
Sebastian nie przesadzaj. A ty sprawdzasz? Kawałek druta tak aby zrobić przerwę iskrowa z 5mm i patrzysz jaka iskra strzela.
W kostce cewki jest to połączone tak: U U jeden zielony do komputera, drugi zielony do modułu (kluczowanie cewki), druga zwarta para to czerwony do zasilania modułu i pomarańczowy, czyli plus po stacyjce, cewka zwiera te dwie pary przewodów, czyli wiarygodny pomiar można robić tylko przy podłączonej wtyczce, ale skoro napięcie nie zanika, to stawiam...
Z którego miejsca wyszedł ci ten pomiar przy cewce zapłonowej czy z cewki układu pierwotnego(miernikiem tego nie pomierzysz).
Witam wszystkich forumowiczów. W kosie spalinowej PowerMat HR-BC 430 mam brak iskry na świecy zapłonowej. Wykonałem pomiar oporności (iskrownika) uzwojenia pierwotnego i wtórnego multimetrem i tak: uzwojenie pierwotne - między masą silnika a pinem do zatrzymywania silnika oporność wynosi 1,7 Ω uzwojenie wtórne - między masą a końcówką WN oporność...
Tak nie sprawdzisz cewki zapłonowej - tam nie ma zacisków uzwojenia wtórnego. Co najmniej jeden zacisk widzę, katalogi podają dla wtórnego około 11 kiloomów, więc sposób pomiaru i interpretacja, że cewka niesprawna raczej prawidłowa. Pomiar pierwotnego pokazuje jedynie, że nie ma przerwy, połowa z tego wyniku to przewody i styki w tym mierniku, katalog...
Witam ! Napiszę tylko co ja wiem jak wygląda czujnik halla. Piszą co niektórzy ze tego czujnika nie zmierzy się zwykłym omomierzem bo to czujnik indukcyjny - zgadza się tylko tyle że to czujnik indukcyjny. Ja wiem tyle że jest to ceweczka nawinięta na kawałku rdzenia ferromagnetycznego zamknietego, którego kawałek powierzchni jest widoczny. Magnes trwały...
Suzuki DR-Z 400 2002. Brak możliwości uruchomienia, niepewna iskra. W związku z powyższym przeszedłem wszystkie kroki diagnostyki układu zapłonowego wg. książki serwisowej. - Pomiar na uzwojeniu pierwotnym cewki WN (Wymagane 150V lub więcej) https://obrazki.elektroda.pl/2684672700_... - Pomiar Pickup Coil (Wymagane 5V lub więcej): https://obrazki.elektroda.pl/4888223400_...
Regulator podciśnieniowy w aparacie zapłonowym miałeś odłączony w czasie pomiaru?
Sprawdzenie żarówka cewki zapłonowej w statorze nie jest najlepszym pomysłem. Pomiar impulsatora i pomiar cewki zapłonowej, omomierzem wystarczy, ewentualnie pomiar napięcia zmiennego zwykłym multimetrem. Później pomiar cewki WN i na końcu modułu oraz gaszenia, w tego typu instalacjach gaszenie jest proste(zwarcie do masy). sprawdź tamto i zrób zdjęcie...
Witam. Moja Yamaha straciła iskrę. Do tej pory sprawdziłem cewkę zapłonową (działa w innej maszynie), impulsator podaje 1,7V a jego oporność to 470ohm. Kabel gaszący profilaktycznie odciąłem od modułu. Cewka zasilająca generuje 90V AC i ma rezystancję 400ohm (serwisówka podaje 330 przy 20 stopniach Celsjusza). Teoretycznie zostaje tyko moduł zapłonowy,...
Moim zdaniem niekoniecznie jest to problem z instalacją zapłonową. Sprawdzenie cewki: Pomiar rezystancji uzwojenia: pierwotna strona od 3-6 Ω, natomiast wtórna 12-22 kΩ - w zależności czy mierzymy z opornikiem (fajką).Można zmierzyć indukcyjność obu uzwojeń mostkiem i porównać z inną dokładnie taką samą i sprawną cewką. Sprawdź opornik fajki,...
kolego Viper a pomiar mam dokonać przy załączonym zapłonie czy podczas kręcenia rozrusznikiem?
Sprawa jest prosta, usterka w aparacie zapłonowym. Przed podłączeniem nowego wykonać należy pomiar oporności cewki.
Widzę postępy, bo jakby zmieniłeś podpowiadaczy ? Jeżeli ostatni pomiar wykonałeś poprawnie i miernik w istocie pokazuje 12V na zasilaniu cewki zapłonowej, ale żarówka nie świeci, to masz na 90% luźne/zgnite kostki w podszybiu po stronie kierowcy. Druga rzecz ten system (konkretnie ten czujnik) musi mieć obroty do odstrzału, tj. wydajność rozrusznika,...
Odlutowałem impulsator i odkreciłem iskrownik okazało się że przewód który szedł od impulsatora był przyszczypniety w obudowie pod śrubką od statora, zlutowałem, zamontowałem i iskra jest, pomijam fakt że skuter nie chce zapalić ale teraz to już będę szukać gdzieś indziej niż w elektronice. Dziękuję wszystkim za pomoc. Tak na przyszłość, jaki powinien...
Akumulator jest nowy naładowany na full EXIDE z takimi parametrami jakie powinny być, iskra przed wylutowaniem oryginalnych tranzystorów była słaba tak jak i po zmianie. Testowałem cewki pojedynczo z każdego wyjścia i efekty takie że iskra nadal jest słaba na każdym z dwóch wyjść. Mam wrażenie że wewnątrz tego tranzystora jeden z tranzystorów jest uszkodzony...
Witam. Jak bezpiecznie podłączyć impulsy pozyskane indukcyjnie z kabli WN iskrownikowego układu zapłonowego do procesorowego licznika NET15 (Nord elektronik). Chodzi o zliczanie impulsów po stronie wtórnej, na świecach zapłonowych, żeby mieć pewność, że cały układ zapłonowy jest sprawny i na każdym cylindrze wystąpiła iskra za każdym razem. 6 cylindrów...
Przecież odrazu widać czy to wina układu zapłonowego. Sztuka naprawy jest bardzo podobna. Pomiar ciśnienia na cylindrach od tego zacznij. Ustal które cylinder nie pracuje. Potem czy masz paliwo i iskrę.
Napisz jaki silnik? 2T czy 4T. Nie każdy zna wszystkie będące na rynku i jest zmuszony szukać. Po co jak ty wiesz i możesz napisać. Z resztą takie są zasady. Sprawdź sprawność układu zapłonowego przez pomiar na jaką odległość skacze iskra od kabla WN do masy na zimnym i po nieudanej próbie odpalenia. Jakie ssanie ma ten motorek? Czy jest OK? Co z regulacjami...
Sprawdź czy na biało czarnym kablu e module zapłonowym jest napięcie ok + 12V po włączeniu zapłonu a co z pomiarem rezystancji cewek .? Oczywiście akurat masz sprawne ?
Miernik do reki ustawić na pomiar diod. Diada jest równolegle z cewką zapłonową a masą - znajdziesz 2 przewody Diada jest równolegle z diadą - gaszenie a cewką zasilaczom AC zasilającą - oznaczysz następne 2 przewody . Zostaje znaleźć wejście impulsatora ( w jedna stronę oporność powyżej 107K Ohm) i gotowe . Dodano po 1 Jak odnosi się ten schemat do...
Cewka zapłonowa której sprawdzenie za pomocą miernika uniwersalnego sprowadza się do ustalenia rezystancji uzwojenia pierwotnego i wtórnego. Pierwotne – miernik ustawiamy na 200 Ω. 1. Jeden przewód miernika do (+) cewki, drugi do masy – wartość 03,2 Ω. Wtórne – miernik ustawiamy na 20 K 1. Jeden przewód miernika do środka...
No to skoro na serwisówce masz mieć opór 460-560 Ohm a na nowym masz 260Ohm to już masz rozjazd na dzień dobry. Nowy stator nie trzyma parametrów. Często impulsator można kupić odrębnie i nie trzeba wymieniać całego statora. Dlatego fajnie jakbyś po prostu ściągnął do jakiejś lokalnej hurtowni/sklepu sam impulsator i przed zakupem dokonał pomiaru. A...
Witam posiadam simsona s51, instalacja 12v na platynkach. Po roku czasu postanowiłem zacząć naprawę, mianowicie przywrócić w simsonie iskrę. Po głębszych oględzinach i pomiarach znalazłem prawdopodobnie przyczynę. Pomiar cewek zapłonowych wykazał że z jednej cewki która prowadzi do cewki wn wychodzi 1-1,5v, a z pozostałych około 7v. I tu moje pytanie...
Witam. Transformatory zapłonowe w tych kotłach były dość awaryjne, i często się psuły. Niegdyś dużo ich wymieniałem. Sprawdź w fazie zapłonu, czy jest podawane 230V~ na zasilanie transformatora. innym sposobem to sprawdzenie rezystancji strony wtórnej i pierwotnej przy odłączonym zasilaniu. Taki pomiar nie da jednoznacznej odpowiedzi, ponieważ to nie...
Jako że widzę zawziętą dyskusję o tym ustrojstwie , to może i ja dołożę do tematu parę słów. Dostałem simsonka do roboty.Słaba , znikająca iskra.Pomiary napięć:cewka ładująca 38V -norma.Impulsator-:D brak oscyloskopu, ale działa na sto procent(buzer).Pomiary rezystancji .wszystkie cewki ok. Wymieniłem moduł.Iskra stabilna, jednak słaba.do poprawnej...
A skąd my mamy wiedzieć? nie znasz się na tym za grosz. Podejrzewam, że nie wiesz, jak przeprowadzić wiele czynności serwisowych i pomiarowych, a twardo zabierasz się za "remont". Trzeba przeprowadzić pomiary - sprężanie, luzy zaworowe, gaźnik, któremu ja nie ufam, bo rozbierałeś go już i składałeś. Do tego układ zapłonowy, który dobrze by było sprawdzić...
Bezstykowy pomiar obrotów można też zrobić np. przez mikrofon. Gorzej będzie z czasem zwarcia cewki. Iskra powstaje po jej odłączeniu od Uz i nie wiele "mówi", na jak długo przed jej powstaniem cewka była zasilana.
Po pierwsze takie zdjęcia z pomiarów są trochę mało przydatne, kiedy nie wiadomo z których przewodów cewki zasilającej się mierzy rezystancję. Brakuje jeszcze pomiaru względem masy o które prosiłem. Niemniej wartości są zgodne z serwisówką - ze specyfikacji. Po drugie napięcie na cewce zasilającej mierzy się miernikiem ustawionym na pomiar napięcia...
Zmierz to napięcie podczas chechłania. Dodano po 52 Do pomiaru weź masę z silnika.
To wyjście z cewki zasilającej moduł CDI. Ma tam być kilkadziesiąt V w czasie kręcenia. Zmierz oporność względem masy. Jak mierzyłeś? Bo tam jest napięcie przemienne, więc pomiar na AC, a nie DC, bo tak ustawiony miernik nic nie pokaże.
może i nie ta cewka ale zasada działania ta sama !! do precyzuje swą wcześniejszą wypowiedz pomiar zasilania pin 2 wtyczki cewki zapłonowej pomiar cewki pin 1+2 , 2+3 0,45-0,55 oma pomiar cewki w gniazdach przewodów zapłonowych cylindry 1+4 12000-14600 omów cylindry 2+3 12000-14600 omów Pozdrawaim
Może kolegag107r wytłumaczyć co oznacza to zwarcie do plusa? Jak to możliwe? Wypadanie zapłonu to brak iskry, zbyt niskie ciśnienie sprężania, nieodpowiednia mieszanka lub jej brak. Sterownik silnika nie patrzy czy jest to spowodowane wtryskiwaczem, brakiem iskry czy czymś innym. Jeżeli zauważy wypadanie zapłonu to o tym informuje. Jakiekolwiek zwarcie...
W tym przypadku ewidentna wina układu zapłonowego, nawet przy wykręconych świecach iskra pojawia się na moment (jeden lub dwa razy) zanim rozrusznik osiągnie większe obroty. Ma ktoś może schemat EEC IV (nr. 94AB-12A650-EB lub podobny)?, w szczególności chodzi mi o obwód pomiaru napięcia w instalacji przez EDIS4. Wygląda na to że tylko przy spadku napięcia...
A co ma taka czy inna świeca zapłonowa do możliwości zapalenia silnika? Wg. mnie nic. Trzeba sprawdzić jakość generowanego wysokiego napięcia przez pomiar możliwej do uzyskania długości iskry miedzy samym kablem a głowicą silnika. Musi to być min 8 mm. Do tego stan simmeringów na wale oraz działanie ssania. Dobry gażnik nie powinien pozwolić na odpalenie...
Witam nabyłem okazyjnie uszkodzony agregat honda ec-9500 , z tego co wyszukałem cały jest sprawny za wyjatkiem cewki zapłonowej - ma chyba przebicie - bo nie ma iskry , przewód wysokiego podmieniłem już lecz dalej nie ma iskry, pomiar rezystancji daje rezultat 15 k om do masy z wyjścia wysokiego, ? wydaje mi sie że to jest przyczyna braku iskry - prosze...
Prawdopodobnie uwaliłeś kluczowe elementy układu zapłonowego. Moduł, być może cewkę w iskrowniku. Mogło paść dosłownie wszystko. Najgorzej że własnie bezpiecznik 10A zastąpiłeś bezpiecznikiem 25A. TYM uwaliłeś instalację. Wyciągnij wszystkie żarówki jakie są zamontowane w skuterze aby nie zaburzyły pomiaru oraz stacyjka przełączona "na kontrolki". Odepnij...
Witam A sprawdz czy masz iskre na cewce zapłonowej albo czy są imnpulsy na cewce może tylko kabel ci spadł z kopułki popatrz po kablach i posprawdzaj. POZDRAWIAM
Witam 1.Sprawdź tłumik czy nie ma za dużych oporów przepływu - przedmuchaj. 2. Spróbuj zapalić i niech się rozgrzeje. Jak zgaśnie to sprawdź iskrę - na samym kablu bez fajki. Musi skakać na ok. 10mm i być ciągła. Jeżeli będą problemy z iskrą, znajdź cewkę ładującą układu zapłonowego i szybko póki ciepły, zmierz jej rezystancję. Wynik pomiaru porównaj...
1 zdjęcie - przewód czerwono-czarny i masa? Mierzysz napięcie prądu DC, masz zmierzyć AC, bo będą bzdury, a nie wyniki. Miałeś zmierzyć też rezystancję tego przewodu czerwono-czarnego z masą, ale nie doczekam się. 2 zdjęcie - rezystancja impulsatora prawidłowa. Niestety widzę, że nie masz bladego pojęcia o budowie motocyklowego układu zapłonowego. Mierzysz...
No i znów. "Masz babo placek" W miejsce prezentowanej powyżej kupiłem nową. Nowa na tym krótkim odcinku miała wartość, jako nowa, nie używana: https://obrazki.elektroda.pl/7327786400_... No i tak jak napisałem powyżej. Myślę sobie, 20 kΩ dla napięcia kilku kilowoltów to chyba do pokonania, aby przeskoczyła iskra. Tak też się stało,...
W ogrzewaniach mokrych problemy występują z układem paliwowym tylko dziwne że już w 3 letnim modelu.Podejrzewam że maszTermo 90 jeżeli dochodzi odpowiednia ilość paliwa to demontaż palnika oględziny świecy czy niema białego nalotu oraz pomiar oporności 1,6 oma.Oględziny palnika czy mata nie posiada zgorzeliny i posiada możliwość pochłaniania paliwa,częsta...
Panowie szkoda strzępić język w tym idiotycznym temacie. W wielu tematach pisałem, że jakie kolwiek pomiary w tym punkcie instalacji są bez sensu. Jedynym wyjątkiem jest pomiar i to dobrym oscyloskopem cyfrowym. Iskra/iskry trwa ok 200-500 us (mikrosekund) a powtarzana jest co 1/30 - 1/200 s. Nawet jak taki impuls ma 1000 V, to twa krótko i napiecie...
==>elektrit Sam generator nie wystarczy ale można wysterować nim prymitywny układ zapłonowy Ja np. z łady samary, orginalnie hallotronowy teraz 555-ciowy. Jeżeli chodzi o gołą cewkę a nie z modułem który kontroluje prąd. Ostatnio przydarzyło mi się w ELEGANCIE niepali strzela czasami i co: iskra niebieska zawsze występująca ale zajebiście spóżniona...
To nie moduł, wymieniłem i dalej brak iskry. Co ciekawe, cewka zapłonowa ma na wtórnym 7,8kOhm ale na pierwotnym pojawia się jakieś 600 Ohm po czym szybko spada do 5. To normalne? Miernik w przypadku pomiaru pierwotnego ustawiony na 2000.
no tak nie sprawdzałem manometrem ciśnienia paliwa zaraz to zrobię, co do silnika ciśnienie jest OK! prawie nominał i równe na wszystkich, autko rano odpaliło i zgasło po 2-3 sekundach i nic jak kręcę trochę dłużej to odzywa się któryś cylinder ale nie łapie, myślę o aparacie zapłonowym ale jak jest iskra i to tam gdzie powinna być to chyba nie tędy...
Witam kolegów. Staram się uruchomić zapłon w tym skuterze. Niestety stwarza mi to coraz większy problem. Uszkodzeniu uległa prawdopodobnie tylko cewka zapłonowa wysokiego napięcia. W załączniku zamieściłem schemat instalacji elektrycznej skutera. Jak widać iskra zapłonowa wytwarzana jest przy użyciu dwóch cewek. Pierwsza znajduje się przy magneto i...
Wynik pomiaru ciśnienia sprężania jest zależny od użytego przyrządu (jego konstrukcji). Według serwisówki jednego z producentów ciśnienie standard to 7 at, a limit to 4 at. Pomiar podobnego silnika miernikiem ZUP wyszedłby dobre 10 bar, a chińskim inflatorem pewnie 5 bar. Proszę sprawdzić jak długą iskrę daje układ zapłonowy, jeśli będzie krótka (ok....
O jednej już napisałeś. Wlanie paliwa "pod świecę". Czyli wykonywałeś, ale nie napisałeś o tym. To ważna informacja, bo praktycznie wyklucza gaźnik. Można jeszcze sprawdzić ciśnienie sprężania. Dokładnie manometrem lub pobieżnie palcem lub choćby przez porównanie siły potrzebnej do naciśnięcia kopnika z innym egzemplarzem. Ja podejrzewam(to tylko przypuszczenie)...
Z pomiaru uzwojenia pierwotnego wynika, że masz dodadatkowy rezystor w zasilaniu cewki - nie napisałeś czy został sprawdzony. >>>sprawdzić, czy na zacisku cewki "16"" jest +12V po włączeniu stacyjki.
Witam. Mam pewien problem z motocyklem, a w zasadzie z modułem zapłonowym. Niedawno odmówił posłuszeństwa cylinder nr 2. Jak się okazało wina leżała po stronie modułu zapłonowego. Po rozbiórce i wstępnej weryfikacji został wymieniony tranzystor D1071. Przy okazji zostały sprawdzone metodą porównawczą cewki zapłonowe (rezystancja) oraz sygnał z cewek...
Witam, w aucie nie palą dwa cylindry 1 i 4, brak iskry. Na pomiar Zwój WN ma 41KOhm, podobnie jak na cylindrach 2 i 3. Czasem zapali na chwile normalnie i znowu brak iskry na 1 i 4. Cewka siedzi za kolektorem ssącym i zanim go wymontuje mam pytanie: Czy w tym modelu jest moduł zapłonowy osobno (i jeżeli tak to gdzie on jest), czy sterowanie cewkami...
Kolego udało ci się uratować tą cewkę? Od tygodnia walczę z tym samym problemem z tym samym sprzętem. Cewkę przewinął mi facet, co przewija silniki, podobno mnóstwo już cewek przewiną i podobno wszystkie pracują. Moja po przewinięciu pracowała ok 30 sek i znowu brak iskry. Przewinął przewodem 0,3 do wartości 512 ohm. Zamówiłem jeszcze kondensator z...
Niezauważyłem w żadnym miejscu impulsatora o jakim czytałem na necie - czy po prostu w tym skuterze nie jest on wymagany? A nie chodzi o ten skuter, ale o wybrane przez projektantów rozwiązanie układu zapłonowego. W tym silniku zastosowano bezimpulsatorowy układ zapłonowy. tzw. MAGNET. Cewka zasilająca jest równocześnie impulsatorem. Tak w przybliżeniu....
Witam mam problem z odpaleniem mojego kinroad xt50 nie mam iskry na świecy a jest nowa cewka zasilająca nowy moduł CDI AC nowy regulator napięcia sprawdziłem na CDI na zielony idzie masa na biało-czarny nie mam masy dopiero przy gaszeniu silnika na czerwono czarny 40V na niebiesko biały 0.1V (nie wiem czy to wystarczy CDI aby wysłać impuls do cewki...
Niestety iskry nie ma, aczkolwiek..... zarazem jest tylko po jakiś 3, 4 sekundach po puszczeniu przycisku rozrusznika. Dodam że cewka sprawdzona( tylko na drugim pomiarze tam gdzie mierzy się na kablach zapłonowych trochę odstaje bo ma prawie 19kohm A powinna mieć do 18 kohm) masa jest, tranzystor już teraz powinien być sprawny tak mi się wydaje. Teraz...
Mam identyczny problem. Wymiana elektrody jonizacyjnej/zapłonowej nic nie dała. Pomiar prądu jonizacji zaraz po zapłonie wskazuje wartości prawidłowe tzn. 4-10uA, po chwili maleje do zera i następuje blokada kotła. Zauważyłem, że na przewodzie od iskrownika do elektrody zamontowany jest rezystor 2K2 5% 4W. Zamówiłem takowy i czekam na dostawę. Czy udało...
Witam Mam drobny problem z samochodem Daewoo Tico z 99 roku . Samochód raz zapala a raz nie zapala. Po jeździe 5 10 km nie zapali. Zrobiono : - akumulator sprawdzony , - świece nowe, - przewody WN nowe, - aparat zapłonowy nowy, - przeczyszczony zregenerowany gaźnik , wymieniony zawód podciśnienia i przewody podciśnieniowe. - cewka nowa. - rozrusznik...
Witam. Pomiaru napięć na elektrodach nie dokonasz. Na elektrodzie zapłonowej w trakcie zapłonu pojawiają się impulsy o napięciu paru kV (tysięcy woltów). Zwarcie mikrowyłącznika powinno spowodować uruchomienie procedury zapłonu i wywołać przeskok iskry od elektrody zapłonowej. W żadnym przypadku nie powinna zaświecić zielona dioda jeżeli nie ma płomienia....
marc07 napisał: A jak zniszczenie tej powierzchni przekłada się na pomiar prądu jonizacji? Czy można spodziewać się błędu pomiarowego, który jest znaczący, czy raczej bład ten będzie nieznaczny i nie należy się tym przejmować? W instrukcji na elektrodzie w temacie o nazwie "Piec nie odpala" napisane jest aby czyścić papierem ściernym Nie wpłynie to...
Witam, w czasie wolnej jazdy, zgasł silnik oraz całe oświetlenie deski rozdzielczej. Po zaparkowaniu siłą bezwładności zasilanie jakby wróciło, rozrusznik kreci ale silnik nie daje się uruchomić. Pierwsza diagnoza wykazała brak iskry. Rozrusznik kręci. Komputer miga błędy 14 i 15. Pompa paliwa pracuje jak powinna, bezpieczniki sprawne, napiecie do cewek...
Czyli potwierdziła się moja sugestia co do kiepskiego stroboskopu i szukania przyczyny w instalacji WN. Mając "prawdziwy" stroboskop od razu byś zauważył że przy normalnie ustawionym zapłonie nie dochodzi do wyładowania na świecy. Ehh, jak pracowałem w serwisie czajnabajków to dość częstą wykonywaną procedurą była próba pomiaru długości lub występowania...
Coś nie jest git skoro nie działa. Sugerowałeś na początku cewkę, teraz piszesz że cewka jednak git? To wymieniałeś ją czy nie? Zresztą. Możesz zrobić pomiary rezystancji. Masz 3 punkty pomiarowe. Kabel WN, pin gdzie podłączasz "prąd z modułu" oraz masę. Jeśli ustawisz miernik na pomiar rezystancji to pomiędzy wszystkimi pinami powinieneś mieć jakieś...
Oto moje pomiary - oraz instrukcja jak to sprawdzić, proszę zobaczyć czy zrobiłem wszystko ok Do ustalenia przyczyny braku iskry potrzebny jest miernik uniwersalny: Jeżeli przyjmiemy że świeca zapłonowa została sprawdzona przez wymianę na inną i w dalszym ciągu nie ma iskry to przechodzimy do: * Moduł zapłonowy – miernik ustawiamy na ACV20. Odłączyć...
http://obrazki.elektroda.pl/5876169800_1... Jakiś czas temu prezentowałem układ sterowania do silnika pulsacyjnego z rozruchem samoczynnym, ostatnio wreszcie znalazło się trochę czasu by ten silnik uruchomić. Jego zasada działania była już szczegółowo opisywana na tym forum więc może nie będę się powtarzał, projekt opisany jest także...
(at)ElektrodaBot Witam mam VW Lupo 1.0 i gdy próbuję odpalić to wchodzi na obroty do 500 i gaśnie potem już nie odpala tylko po kręceniu rozrusznikiem nie odpala tylko coś syczy i śmierdzi paliwem świece zmieniłem na 3 iskrowe. Macie jakieś pomysły co to może być auto nie odpala Bezpośrednia odpowiedź na pytanie Najbardziej prawdopodobne przyczyny...
Pisałeś: "iskra jest". To dość enigmatyczne określenie. Sprawdź iskrę porządnie. To tylko 5 minut a wykluczy usterkę układu zapłonowego. Zdejm fajkę i sprawdzaj iskrę na samym kablu WN do masy (głowica). Ma skakać na min 10 mm w sposób ciągły podczas "kopania". Najlepiej poprosić o pomoc drugą osobę aby skupić się na pomiarze. Zaczynaj od małej odległości...
To jest układ typu magnet z gromadzeniem energii w indukcyjności rzeczonej i pewnie uszkodzonej cewki. Cewka nie musi generować tak wysokich napięć (200 VAC) ale te 2V to też za mało. W tej cewce musi płynąć spory prąd (2-4A) aby zgromadzona w jej indukcyjności energia po przetransformowaniu cewką WN dała iskrę. Układ działa podobnie jak zapłon w komarku/Romecie...
A czego się spodziewałeś? Ta zapalarka piezoelektryczna wytwarza iskrę o napięciu kilku kV, następnym razem proponuję mierzyć napięcie jakie podaje świeca zapłonowa i podzielić się wynikami, miernik ci nie działa to sprawdź językiem. Najprawdopodobniej poszedł z dymem jakiś scalak, a jeśli jest zalany to powiedz miernikowi "pa pa".
W skrócie: stanowisko do badania magneto zintegrowanego z rozdzielaczem zapłonu do silników Lycoming (4 lub 6 cylindrów) - śmigłowce Robinson R22 i R44. Obudowa wyspawana z grubej blachy stalowej, silnik sterowany z falownika, sprzęgło i montaż badanego podzespołu, na wale silnika magnesy, czujniki halla do obrotomierzy cyfrowych, gniazdo ze złączem...
Nie kręci rozrusznika na przycisk ponieważ elektromagnes jest zepsuty lub przycisk. Najpierw musiałbyś sprawdzić takie rzeczy : 1.Iskrownik. 2.Cewka zapłonowa. 3.Kable i kostki. 4.Masa. 5.Świeca. 6.Moduł zapłonowy. Sprawdź bo jak dalej nie będzie iskry to nie wiem. Jak to sprawdzić : - Moduł zapłonowy -miernik ustawiamy na ACV20.Odłączyć przewód żółto-czarny...
Panowie mam taki problem. Kupiłem Rovera 400 (silnik 2.0 Benzyna 20T4H – 1998r.). Od początku silnik dziwnie pracował (jakby tracił iskrę). Ale na pomiarze kompresji wszystko wyszło idealnie – katalogowo. Wywnioskowałem sobie, że przewody zapłonowe są źle podłączone. Znalazłem w internecie parę informacji i zmieniłem układ przewodów. Przy...
We współczesnych skuterach nie ma czegoś takiego jak mechaniczny przerywacz. To nie jawka z PRLu. XD. We współczesnych maszynach masz specjalną małą (najczęściej czarną) cewkę. To ona robi za "wyzwalacz iskry", za czujnik. Możesz jedynie sprawdzić rezystancję cewki zapłonowej, ale to nie gwarantuje jej sprawności. Jednak jeśli na którymś z pomiarów...
Jeżeli chodzi o tranzystory to sprawa wygląda następująco: 2 x tranzystor mocy D1071 (2SD1071) - z pomiarów multimetrem (pomiar diody, pomiar rezystancji) wynika że są sprawne, ale pod napięciem testów nie wykonywałem, więc na 100% nie jestem w stanie powiedzieć. 1 x tranzystor A1356 (2SA1356) - był uszkodzony. Zastąpiony BD140. 1 x tranzystor A1020...
Odłączyć wtyczkę od statora i w niej kolejno mierzyć. Jeżeli wykonujesz pomiar oporności to bez kręcenia inaczej możesz uszkodzić miernik. W przypadku pomiaru napięcia to multimetr na zakresie pomiaru napięcia przemiennego i oczywiście trzeba kręcić. Jedna końcówka miernika do masy (ramy/silnika) a druga sprawdzać kolejne przewody we wtyczce; -Czerwono-czarny...
Co zmieniłeś, że wyniki pomiarów są bliższe temu co ja przewidywałem? Czyżbyś chciał mi się przypodobać??? :D Zapomniałem napisać w ostatnim poście, choć pisalem o tym wcześniej. Pomiary napięć na zakresie AC, czyli napięcie przemienne. Jakbyś coś poczytał i pomyślał to było by to oczywiste. Napięcia mierzymy przykręceniu wałem. Tylko wtedy cewki generują...
Czy tak trudno określić przyczynę gaśnięcia. Wystarczy trochę pomyśleć i przeprowadzić próbę/próby. Po dopaleniu na ssaniu i zgaśnięciu silnika szybko zamykasz kranik. Zdejmujesz delikatnie gaźnik tak aby z komory pływakowej nic się wylało. Zdejmujesz komorę pływakową starając się aby paliwo w niej zostało. Mierzysz poziom paliwa od góry komory do lustra...
Jak narazie przemawia do mnie v1.1 głównie dlatego ,że jest możliwość dobrego pomiaru: obroty ,prędkość itp. ale z tymi 300V to chodzi mi o to ,że z tego co wiem cewka ładowana jest przez kondensator ok. 15uF/300V (w jawce) dokładnie nie wiem ,bo jest na wsi teraz ,a chciałem zrobić coś takiego żeby były 3 albo 2 kondensatory ok.25uF/450-600V. Dało...
też o tym myślałem. Sprawdziłem je i są identyczne. Co do błędów to zmieniłem wtryski na stare, skasowałem kody i po kilku próbach kręcenia nie łapie już żadnych kodów. Troszkę też podejrzewam moduł zapłonowy bo raz widziałem że dał iskrę a dalej cicho. Sprawdzałem go miernikiem i wychodzi na to że cewka jest ok, ale przecież moduł to nie tylko cewka...
Mam opracować do szkoły zagadnienie kąta wyprzedzenia zapłonu w silniku benzynowym z podwójną cewką zapłonową z iskrą jałową. Kąt wyprzedzenia zapłonu zmierzyłem lampą stroboskopową i wynika, że jest on równy 90 stopni. Wiem że tą wartość trzeba podzielić przez dwa, bo cewka jest podwójna i podaję na cylinder iskrę jałową. Mój nauczyciel-teoretyk nie...
kidu22 napisał: Cewka na magnecie zasilająca, i cewka główna WN muszą być od tego modelu. ... Nie muszą! Oczywiście cewka ładująca CDI musi mieć właściwy rdzeń i ilość zwojów, ale cewka WN, a właściwie transformator WN, bo taką rolę tam pełni, może być prawie dowolna. Musi spełniać tylko pewne warunki. Jakie to osobny temat. Na każdej cewce butelkowej...
Po pierwsze wielkość iskry nie zależy od "sprawności" impulsatora. Impulsator albo daje wystarczający impuls napięcia i iskra jest albo nie daje i jej nie ma. Jak impulsy są "na granicy" to iskra jest nieciągła. Wypadają zapłony. Z resztą dobry impulsator wyzwala iskrę już przy małej prędkości obrotowej wału. Impulsatory rzadko się psują same z siebie....
Oscyloskop spalisz na bank . Najprościej , weź drugą świecę zapłonową , załóż fajkę i przyłóż gwintem do silnika . Ktoś musi odpalić na chwilę silnik i patrzysz czy przeskakuje iskra . Jak nie masz innej świecy to wykręć tą z cylindra . Napięcie około 25.000 V . Dalszy temat to czy na tym cylindrze jest kompresja ( czytaj dalej wypalony zawór albo gniazdo...
Z dozownika oleju do mieszanki cieknie? To mógł się zatrzeć, ten układ musi być szczelny i ogółem jest kaprysny. A kaprys w jego wypadku kończy się wymianą tłoka i cylindra. Ja z niego nie korzystam nigdy w każdym motocyklu. W pierwszej kolejności należy sprawdzić co się z nim dokładnie dzieje. Pomiar kompresji wiele by wyjaśnił ale nie zakładał bym...
Przestaw miermik na zakres 200 Ω i zmierz, powinno być 15-20 Ω. Pomiar jaki napisałeś 002 na zakresie 2 kΩ wsazuje że oporność cewki to 20 Ω. Zobacz czy podobny wynik wyjdzie na zakresie 200 Ω. Jeśli tak, to cewka jest dobra.
Blokada zapłonu gdy stoi na stopce oparty. Wszystko pod kontem elektrycznym działa -pozostała kwestia układu paliwowego. Zawory wyregulowane -zła przerwa była ustawiona. Pali po podaniu paliwa "na krótko", teraz kwestia gaźnika itp. Cewka pomiar między pinami 415Ω 0,0410mH. Cewka pomiar pin fajka 7,54 KΩ. Porządna iskra w stosunku do starej...
Niestety, pomiar miernikiem nie da miarodajnej wiedzy o jej kondycji. Gro usterek to przebicia pomiędzy obiema wtórnymi sekcjami, bądź wtórne do pierwotnego. Pewną ocenę możemy wywnioskować dokładnie ogladając cewkę, należy szukać pęknięć obudowy, wszelkich śladów gdzie może ulatywać iskra (charakterystyczne ciemne smugi na obudowie).
Witam. Mam problem z mazdą typ jak w tytule która nie chce zapalić pomimo że ma wszystko paliwo i iskrę z tym że iskra jest chyba za słaba bo przykładając przewód wysokiego z wyjścia przed kopułką rozdzielacza (taki wystający szpic) iskra jest natomiast nie może się przebić przez kopułkę i palec bo iskry nie ma. Dodam że kopułka i palec są nowe ponieważ...
pomiar iskra świeca zapłonowy iskra iskra aparat zapłonowy
lotnicze słuchawki kontrolka renault master wariuje klawiatura
mobilus martwy silnik mobilus maret
Regulacja świateł w Opel Corsa E - naprawa i diagnostyka Nissan Micra K12 2008 - Zwarcie na alternatorze i brak prądu