W mniejsce świecy podepnij manometr i zrob pomiar kilka razy. Zapisuj wyniki na bierząco.
Pomiar kompresji wiele wyjaśni.
To teraz pomiar kompresji.
Szczelność dolotów, ewentualnie zamienić wtryskiwacz tak jak cewki zamieniałeś. Reszta warsztat, pomiar kompresji i szczelności silnika, oscyloskopowy podgląd sterowania wtrysku i cewki.
Tą chińszczyznę można sobie wsadzić w (...) i sprawdzić czy jest ciśnienie. Tyle jest to warte. To jest wskaźnik a nie miernik. Radzę zaopatrzyć się w przyrząd polskiej produkcji https://www.zup.com.pl/index.php/katalog... Zasadnicza różnica polega na miejscu zamontowania zaworu zwrotnego. W chińczykach...
Jaki rejestruje błąd? Pomiar kompresji i stan świec zapłonowych
Kolejny przykład na to jak tanio jest drogo. Pomiar kompresji i sprawdzenie rozrządu to podstawa w tym przypadku.
Pomiar kompresji na zimnym silniku.
Sprawdź wiązkę silnika w miejscu gdzie obudowa filtra powietrza dotyka do pokrywy zaworów. I oczywiście pomiar kompresji wszystkich cylindrów.
Pomiar kompresji jest podstawą diagnoz spalania w cylindrach- jak wyglądały stare świece. Co do grzania w korku-czy wentylator chłodnicy pracuje?
Jak się "postarać" to i fendt straci kompresję w kilka chwil - wystarczy trochę kurzu ciagnietego poza filtrem. Pomiar kompresji obowiązkowy ale licz się z remontem.
Pomiar kompresji a do usuwania nagaru są specjalne pianki dedykowane do osadów węglowych, które się aplikuje bez ściągania głowicy. W warunkach domowych rozumiem - testu na prostość (równość) głowicy szans nie ma, co? Jest ale trzeba posiadać równy sprawdzony przymiar. [youtube]https://www.youtube.com/watch?v...
A może tak na początek-świeca,cewka,i pomiar kompresji.
Standard pomiar kompresji i okaże się że jej nie ma. Regulacja luzow zaworowych w tych silnikach to normalka i proponuję ja robić co 20tys km.
Na pewno nie panewka. Panewka to by jakby młotkiem tłukł w kowadło. Pomiar kompresji by się przydał. Jak wykręcisz świece, to zobacz jaki nalot mają.
Do sprawdzenia świece zapłonowe wtryski wyjąć i sprawdzić jak rozpylają, pomiar kompresji. Odłączaj wtyczki od wtryskiwaczy jeśli będzie przygasał to ten wtrysk dobry, na tym co nie będzie różnicy w pracy silnika będzie uwalony.
Tak , mogło uszkodzić głowice skoro koło odpadło :) . Pomiar kompresji wyjaśni które gary zepsute. Jeśli to silnik renówki to sa blokady do tego.
jest coś dziwnego że na pierwszym cylindrze ma świece prawie suchą a n a drugim całkowicie zalaną. To trzeba sprawdzić, czy luzy są właściwe i zawory się domykają. Pomiar kompresji na cylindrach, to powie.
Witam ponownie Po pierwsze trzeba ustalić skąd ten olej się tam znalazł. Myślę, że pomógł by pomiar kompresji na cylindrach choć pewna ilość oleju nad tłokiem może ten pomiar zafałszować. Jak wygląda poziom oleju w silniku? Pozdrawiam
Pomiar kompresji , sprawdzenie szczelności łącznika gaźnik-cylinder. http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic17... http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic21...
Też takiej jeszcze nie widziałem. Albo ma strasznie ubogo na garze i temperatura robi swoje albo przy wymianie świeca upadła na podłogę. I popękana została wkręcona. Teraz to pomiar kompresji i oględziny cylindra endoskopem. Będzie wiadomo co dalej.
Ja obstawiam brak kompresji na tych cylindrach. Ledwo zapalają mieszankę. Albo wypalone przez gaz zawory. I dlatego mogą nie palić dlatego taki widok, pomijając fakt że przy gazie tylko jednoelektrodowe sie stosuje. Pomiar kompresji i wiadomo czy na złom czy coś szukać można.
Sprawdzić parametry na ECU, potem rzeczywiste ciśnienie. Na PW pisałem o rozrządzie - to bym sprawdził w pierwszej kolejności. Pokręć wałem czy coś nie blokuję, potem pomiar kompresji, potem układ paliwowy. Nie wiem jak sprawdzić przelewy jak nie odpala ale wtryski to i tak na ostatku.
pomiar kompresji + próba olejowa podczas pomiaru kompresji (prośba poszukaj na google jakiś howto jak to zrobić, bo to proste wręcz prostacie). ZTCP jak kompresja wzrośnie, to do roboty pieścienie, jeśli nie zmieni się, to do roboty uszczelniacze zaworowe. Czasami jest też tak, że pierścienie są już tak zabite, że oleju nad tłokiem jest tyle, że próba...
Zepsuć się raczej nie miała co, A może byś tak skończył szkołę podstawową, tam fizyka, i granicę palności mieszanki i w zależności od składu moc i temperatura. Bo silnik po tak nawet krótkim przebiegu może być już przytartym złomem. Autorze standartowo, pomiar kompresji, świece, regulacja zaworów a potem gaźniki. A i do wydechu trzeba zajrzeć i zobaczyć...
Pomiar kompresji i sprawdzenie luzów zaworowych na wstępie.
Pomiar kompresji - po wstępnych objawach stawiam na wodę w cylindrach - w dizlu po takiej akcji wymieniłem pogięte korby i pęknięty tłok... Ale - pokręć kluczem wał na wyłączonym zapłonie i zobacz czy prawidłowo się obraca - z jakimi oporami. Jeśli prawidłowo to trzeba szukać usterki w rozruszniku
Nikt nie zamierza ,,jeździć ". Zatytuował bym ten post jako ,,Zdychający Chińczyk :cry: " Zwyczajnie - silnik się kończy, a nie prądnica, więc szczotki, etc. to zbędny wydatek. Jak już nowe części, to tłok, cylinder i pierscienie. Moze mieć ten silnik także wypalone zawory (szczególnie wydechowy), wiec pomiar kompresji niezbedny i od tego trzeba zacząć.
Silnik skonstruowany jeszcze na benzynę z dodatkiem czteroetylku ołowiu, głowica tylko do wymiany na nowszą dostosowaną do paliwa bezołowiowego. Filtr oleju odśrodkowy należy wyczyścić i jeżeli jest dużo nagaru na głowicy to kanały olejowe w wale korbowym mają średnicę zapałki. Pod kolektorem ssącym mamy filtr oleju bocznikowy, z niego olej o ile wypływa...
może nie w tą stronę kręcisz?? Rozrusznik jest silnikiem szeregowym prądu stałego, kręci się w tą samą stronę niezależnie od biegunowości zasilania, ponadto ma bendix -sprzęgło jednokierunkowe Do autora, pomiar kompresji to podstawa, ponadto pytanie, czy przy ustawianiu zaworów sprawdziłeś czy tłok jest wtedy w gmp ?. Rozrząd jest tam pewnie na kołach...
No właśnie... W tym rzecz że moja i dla mnie te 1200zł,- to jest fura kasy. Dlatego pytam co o tym sądzicie. Czy warto w taki silnik inwestować czy to szrot który padnie za 5ookm. Ja wiem że nikt mi nie da żadnej gwarancji. Nie zamierzam też, gdybym kupił do nikogo mieć potem pretensji gdyby padł. Ot po prostu suche fakty. Warto / Nie warto... Innym...
Pomiar kompresji . Tłoki pierścienie były ruszane ? Czy tylko czapka ściągniętą ? Jak wyglądały cylindry ?
Pomiar kompresji wszystko wyjaśni, jedź do mechanika, przez neta ciężko to zrobić. Wszystko wskazuje na zużyty silnik.
Do sprawdzenia i weryfikacji - przełącznik zespolony pod kierownicą. Na forum escorta masz fotoreportaż z jego reanimacji. Do sprawdzenia skrzynka przekaźników. Do przejrzenia instalacja elektryczna. Wygląda na to, że masz problemy z "krążącymi" prądami i masami.Diagnostyka i odczyt parametrów osprzętu silnika. Do sprawdzenia i pewnie wymiany świece...
Pomiar kompresji może wyjść prawidłowo nawet podczas gdy pierścienie będą popękane lub gładź cylindra będzie porysowana. Mam podejrzenia że w tych nowszych silnikach Piaggio (HiPer) zaczęli wkładać tłoki gorszej jakości, gorszy stop aluminium przez co puchną gorzej niż Almoty do Rometów. W bardziej skomplikowanych kwestiach wtrysku Purejet raczej na...
Pomiar kompresji na ciepłym.
wtryskiwacz do pomiaru jest napewno zmodyfikowany tzn. nie posiada igły w końcówce, a pomiar będze wiarygodny i ile zachowasz warunki prawidłowego pomiaru. Jeżeli chcesz ocenić stan silnika to należy zastosować kilka zasad : 1 silnik zimny po postoju min. 8 godzin, wymóg ten związany jest z dokładnym obcieknięciem oleju z gładzi cylindrów i utratą temperatury....
Czy na zwykłym warsztacie wykonaja mi pomiar kompresji?ewentualnie gdzie moge taki pomiar wykonac?
Głośny dźwięk z filtra może wskazywać na nieszczelne zawory ssące. Zrób poprawnie pomiar kompresji
Jak walnął na jałowych to masz dużą szansę, że nic się nie stało. To, że pod naciskiem się poddają o niczym jeszcze nie świadczy. Zawory nie krzywią się w prowadnicy a tuż nad trzonkiem. RobertLodz09 dał wyczerpującą poradę, zakładasz pasek nowy i coś wiesz. Jakaś tam metoda diagnozy to jest + plus pomiar kompresji. P.S. Jeśli z rolki zostały "wióry"...
Jaki kolor świecy? Iskra dobra? Jaki kolor iskry? Świece można wymienić, nie jest droga, a mi kilka razy zdarzyło się, że nowa świeca padła po 100km. Zacząłbym od wyczyszczenia i przedmuchania gaźnika, ew. regulacja. Pomiar kompresji, mógłby dużo pomóc. Króciec masz gumowy? Jak jest popękany - wymiana - łapie lewe powietrze. Zawór membranowy jest ok?...
Wytarty walek rozrządu. Mialem kiedyś pęknięty tłok, pomiar kompresji nic nie pokazał. A podczas pracy i dużego ciśnienia spalin szczelina musiała sie powiększać powodując ucieczke niespalonej mieszanki. Zdemontuj turbo, zasilanie oleju zaślep. Odpal, jak będzie dalej kopcil masz pewność ze to motor a nie turbo. Jak odkrecisz kolektor wydechowy zobaczysz...
Pomiar kompresji. Albo pompka nieszczelna i lata w glowicy. Jaki jest przebieg tego auta ? Moze glowica peknieta ?
Ja również zrobiłem pomiar kompresji , na cylindrach jest po 12,5bara(silnik 200tys)tylko się zastanawiam bo w czasie pomiaru obroty są małe i np przy pękniętej sprężynie zaworowej pomiar i tak wyszedł by ok(na jałowym co jakiś czas jest pierdnięcie w wydech co świadczy o niedopalaniu cylindra).Z tego co wyczytałem dobrym sposobem jest podpięcie wakuometru...
Pomiar kompresji: I- 13; II-12; III-15; IV-16;
Świeca oczywiście wymieniona - szukam przyczyn. jeśli chodzi o wypalenie elektrod to po prostu zużycie naturalne świecy (reszta pewnie wygląda tak samo) nagar to oczywiście spalony olej i tu przyczyny zasadniczo dwie: ciągnie olej przez prowadnice zaworów (uszczelniacze i/lub wypracowane prowadnice), popękane/zużyte pierścienie tłokowe i tu pomiar...
Cos ten wałek na krzywce 4 cylindra porysowany, jest luz na czwartym cylindrze na popychaczach Wygląda zupełnie normalnie, porysowanego wałka chyba nie widziałeś. Nie chodzą od strony cewki pierwszy i drugi tłok po zdjęcie przewodów ze swiec tak samo chodzi Głowica do zrzucenia - brak ciśnienia, albo popękane pierścienie, albo przepalona uszczelka....
A któryś z fachowców diagnozował auto komputerem? A czy do rozrządu ktoś zaglądał? Dodano po 58 W jaki sposób mechanicy mogą spr głowice zawory pierścienie ? Są różne metody, pomiar kompresji z próbą olejową itp. Najlepsza metoda to rozebrać silnik w mak i weryfikować po kolei komponenty.
kompresję może być "czuć" bo tam z tego co widzę niema odprężnika na wałku rozrządu (bo to mały silnik), w większych jest, i tam pomiar kompresji ma niewielki sens.. chyba że się silnik rozpędzi dość mocno wiertarką tu masz częściówkę: https://www.cmsnl.com/honda-gv100a113zg1... zobacz bez odmy i filtra powietrza (bez...
Aż boję się scenariusza z przeskoczonym łańcuchem :( , bo tłoki z zaworami się spotkają? 16 zaworów na dwóch wałkach-jest bardzo kolizyjny. w toyocie raczej łańcuch się nie naciągnął. kwestia elektroniczna. To prawda, tam nie było wad fabrycznych, co nie znaczy, że taka awaria nie jest możliwa. Na pocieszenie dodam, że to mały silnik i dobrze naładowany...
(at)mirrexw Bo on to skopiowal z jakiejs strony. Pomiar kompresji na poczatek. Ewentualnie zmana swiec, cewek. . Sam popełniasz plagiat proponując to co wcześniej napisałem !
Pomiar kompresji w cylindrach na zimno i ciepło. Albo rozwalcie cylindry z sprężonym powietrzem i patrzcie i słuchajcie. I sprawdzę, czy twój silnik wciąż działa.
Być może nie ma kompresji i wtedy wiadomo,, nie sprawdzasz nigdy kompresji tylko rozkładasz silnik od razu na kawałki brawo. Zajmij ty się może tymi lodówkami i zmywarkami jak masz w podpisie, bo o silnikach spalinowych pojęcia nie masz. I to zupełnie. Silnik żre olej po prostu. Czego nie rozumiesz, (ach wiem niczego bo się na tym nie znasz) może być...
Często gęsto jak występuje gaz w tych silnikach. jest problem z luzem zaworowym i należy sprawdzić i go wyregulować w początkowej fazie pomiar kompresji jest mało miarodajny. Należy zdemontować pokrywę zaworów i dokonać pomiaru. Jak coś to zapraszam do naszej firmy na diagnostykę. Więcej info na pw. Jak pomogłem to ...
No to jak się zapowietrza, to spróbuj podpompować paliwo przed uruchomieniem. Pomiar kompresji, sprawdzenie wtryskiwaczy, zatankowanie dobrego paliwa. Jeżeli wolno obraca się silnik przy odpalaniu, to zregenerować rozrusznik, zapewnić sprawny akumulator; kable, przetestuj bez pompy hydraulicznej.
AI: Czy był robiony pomiar kompresji na wszystkich cylindrach albo sprawdzana szczelność zaworów/stan rozrządu? Jeśli tak, to jakie były wyniki?Rozrząd był wymieniony na nowy około pół roku temu. Cylinder 1 - 10, 2 - 9,5, 3 - 10, 4 - 9,5. Pomiary na mokro zrób i porównaj.
Zrob pomiar kompresji.
Pomiar kompresji.
Nie wierzę w ten Twój pomiar kompresji, bo skoro rozrząd aż tyle przestawiony to na 100% zawory pogięte. No i przy braku synchronizacji on nie odpali, kółko foniczne musi być tez dobrze ustawione. brak kawałka końcówki Jakiś pseudomechanik połamał przy dokręcaniu kółka.
A jak będą tylko lekko trącone? Pomiar kompresji nie wykaże błędu a za kilkadziesiąt kilometrów zawór się wypali. Albo właśnie urwie się grzybek i narobi bałaganu. I tak może skończyć się podcieranie szkłem.
:> Jaki wyszedl pomiar kompresji ? Przedmuchy przy zatkanej odmie mozesz sprawdzic odkrecajac korek oleju.
Wyniki z pomiaru kompresji poproszę. Będą ciekawe ;) Masz pogięte zawory, zrób test sprężania, będzie szybko, pewnie i boleśnie.
To teraz pomiar kompresji i będziesz wiedział czy za późno nie wyregulowałeś luzów.
W praktyce klient przyjeżdża na warsztat wykręcam świece i dokonuje pomiaru , więc silnik z jazdy .
Jeśli to para z płynu to źle zrobiona głowica , błąd przy montażu , lub krzywy blok . Jeśli para to spaliny to też pytanie czy były robione gniazda i uszczelniacze(raczej były ) i w jakim stanie były zawory. Może być tak że uszkodzone są pierścienie i spaliny przedostają się do komory korbowej . Trzeba określić jasno co to za rodzaj pary , nie zaszkodzi...
Zmień cewki miejscami, jeśli nie pomoże pomiar kompresji cylindrów i remont silnika. Pamiętaj liczyć kolejność od skrzyni.
Pomiar kompresji , podmienić świece (nowa też może źle działać) , sprawdzić filtr powietrza , sprawdzić zawor membranowy jeśli wystepuje . Mimo wszystko wymieniłbym gaznik na nowy .
Jaki może być kosz pomiaru kompresji? 30-60zł... niewiele drożej możesz kupić manometr i sam zmierzyć.
Proszę o pomoc w naprawie. Podstawą, podstaw do jakiejkolwiek naprawy, jest kompleksowa diagnostyka silnika. Wyrywkowy pomiar kompresji jest mało przydatny (choć bardzo istotny) bez pozostałych koniecznych badań. Procedurę diagnostyczną najlepiej zlecić doświadczonemu diagnoście, uniknie się w ten sposób chaotycznej wymiany niepotrzebnych części, pieniędzy...
Na początek pomiar kompresji cylindrów i jeśli będzie w normie, to można podejrzewać uszczelniacze zaworów.
Jak był podparty zawór to mogło wypalić zawór i gniazdo. Pierwsze pomiar kompresji. Miernik kosztuje 50 pln. Dwa jak pomiar wyjdzie słabo można zablokować wał w GMP tego cylindra miedzy suwem sprężania a pracy podać ciśnienie powietrza z kompresora i nasłuchiwać skąd wylatuje czy odmą. Czy przez dolot czy wydech. Ale moim zdaniem masz do poprawy gniazdo...
Jak 4T to zaczął bym czy luzy zaworowe były sprawdzane? Warto zrobić też pomiar kompresji.
Potrzebuje fachowej odpowiedzi na pytanie odnośnie pomiaru kompresji w wyżej wymienionym silniku, a mianowicie noszę się z zamiarem zakupu takiego silnika, byłem na oględzinach jednego, który siedzi jeszcze w samochodzie, niestety auto jest już mocno wybrakowane, więc został pomiar kompresji i kręcenie rozrusznikiem ,,na krótko", gdyż w aucie nie działa...
A pomiar kompresji na cylindrach był robiony?
No tak, tylko do czego tu można się przyczepić skoro silnik chodzi cichutko ani nie kopci. Niby pomiar kompresji wyklucza nieszczelność w cylindrze a gdyby któryś wtryskiwacz lał to i silnik zachowywałby się chyba inaczej. Na myśl przychodzi jeszcze mikro pęknięcie głowicy lub w większości przypadków bez namysłu obwiniana "uszczelka pod głowicą", wolałbym...
Pomiar kompresji na każdym cylindrze.
Pomiar kompresji wiele by wyjaśnił.
Najprawdopodobniej gaz zrobił swoje, czyli swiece do wymiany potem pomiar kompresji jak się nic nie zmieni.
Czyli wciskanie pedału gazu nie ma tutaj żadnego znaczenia; przepustnica nie bierze udziału w sterowaniu prędkości obrotowej silnika ( poza wyjątkiem trybu przepustnicowego w razie awarii systemu wzniosu). Chcesz zmierzyć kompresję, musisz zapiąć tester który wysteruje silnik wzniosu zaworów do pomiaru kompresji. Nie znam dobrze procedury w PSA.
Świece mają 10 tys km, cewek nie podmieniałem, jutro jadę na pomiar kompresji.
Pomiar kompresji na zimnym silniku.
Ewentualnie też pomiar kompresji.
Pomiar kompresji trzeba zrobić, będziemy wiedzieli więcej.
A pomiar kompresji był robiony? Błędy jakieś?
NIe widziałem też by jakimkolwiek testerem dezaktywować wtryski do pomiaru ciśnienia. NIe jest to prawdą do końca. Są opcje gdzie robi się pomiar kompresji. Ale czy wyłącza to tylko wtryski czy również cewkę to nie wiem. Także mój błąd.
Pomiar kompresji poszczególnych cylindrów, synchronizacja rozrządu oraz test na lewe powietrze (dym z papierosa). Tak ma początek.
Czy ilość płynu chłodzącego jest w normie? Czy był wykonywany pomiar kompresji?
pomiar kompresji . wypalają się i wypadają gniazda zaworowe .
Jaki przelot? Na pierwsze wtryski na przelewy. A co mówi pomiar kompresji?
Na pierwszym zdjęciu odchyłki dawek za duże! Auto było wówczas nagrzane do normalnej temp. pracy? Ten test trzeba wykonywać na nagrzanym silniku Poza tym Odchyłki dawkowania na odpalonym silniku nie są miarodajne do tego czy wtryski nie zrzucają na przelew Czyli trzeba wykonać próbę przelewów Świece polecam zbadać choćby lawem - na przejście Jeśli te...
Postawić właściwą diagnozę. tam masz CR a nie pompę wtryskową. Pomiar kompresji.
1. Pomiar kompresji 2. Regulacja dawkowania pompy ale nie menzurkami na wyjściach tylko z podłączonymi wtryskiwaczami (pomiar tego co zostało wytryśnięte). Ogólnie to nie ma co się przejmować - ideału z tego nie zrobisz.
Nawet TDI PD nie potrafiło by napompować ropy do wyrównawczego. Chociaż jeden kiedyś na trzech aluminiowych rurkach przewody popierdzielił. Poszła uszczelka albo głowica i dmucha. Zaolejone albo uwalone tłustą mazią zbiorniczki się spotyka. Pomiar kompresji i w razie różnic w pomiarach głowica do sprawdzenia. Te zdjęcia to też tak robisz. Zrób całą...
Kiedy wymieniales komplet przewodow WN i swiece ? Czy uzywales po zimie jakiegos preparatu wytracajacego wode i zanieczuszczenia z paliwa ? Kiedy wymieniales filtr paliwa ?Ile bierze oleju na 1000 km ? Od tego bym zaczal.... Potem dopiero pomiar kompresji w cylindrach i diagnostyka bledow w komputerze sterujacym praca silnika. Pozdr.
Pomiar kompresji, na plaka spróbować zapalić zobaczysz czy szczelny. Może wał pękł.
Tylko jak by to był rozrząd to nie tylko cylinder 2 by miał wypadania zapłonu. Dwa nie ma żadnych błędów od wałka. Moim zdaniem zły trop. Jaki kod silnika CHY. To masz osobne cewki na cylinder. Zamień np 2 z 3 razem ze świecą. Chyba że po wymontowaniu będzie już widać gdzie jest problem. PS Jak szarpanie jest w przedziale 1000-2000 rpm po mocniejszym...
Raczej szukałby, dziury w kolektorze. Sprawdziłbym rozrząd. Czy znak na kole wałka jest w GMP cylindra 1. AKL to już dziadek i pomiar kompresji też bym zrobił czy czasem tu nie jest problem na wolnych (szczególnie rozgrzany). PS To na zdjęciu to siłownik sterujący klapami w kolektorze od zmiennej długości.
Pomiar kompresji warto byłoby przed demontażem głowicy zrobić.Wtedy masz pewność.
Najpierw wyreguluj zawory, zwłaszcza sprawdź ssący, bo to przez niego może uciekać na filtr powietrza. Dopiero potem ostrzejsze działania - pomiar kompresji z próbą olejową - i decyzje naprawcze.
Przydałoby się zrobić jakieś pomiary, np. jak się zachowuje ciśnienie na listwie po odpaleniu itd. Do tego dokładny pomiar kompresji, a nie w sensie "wygląda dobrze". Świece przydałoby się sprawdzić czy rzeczywiście dostają prąd po odpaleniu.
pomiar kompresja silnik renault kompresja pomiar pomiar kompresja silnik przyrząd
cyfra moduł podłączyć niemiecki telefon pralka whirlpool bęben ociera
lodówka haier a3fe742cmj schemat elektryczny
Lokalizacja PTCU w Mercedes W213 200d Dokręcanie korbowodu w Peugeot 207 1.4 - momenty i procedura