Witam.To zależy od mocy rozrusznika.Pewny sposób to pomiar
Ja przypuszczam że akumulator w samochodzie jest uszkodzony. Aku wciąga prąd, ale napięcie utrzymuje się na poziomie 12.1 V, przy czym alternator się grzeje (pracuje z pełną wydajnością) ale też w takim przypadku akumulator powinien się mocno nagrzewać. Wyciągnij akumulator, podłącz pod prostownik i sprawdź jaki prąd pobiera, czy napięcie wzrasta podczas...
Diagnoza podstawowa to pomiar napięć zasilających radio. Powinno być ich 2x 12V (bezpośrednio z aku i po stacyjce. Jeśli ich brak to uszkodzenie w instalacji sam. (np. bezpiecznik). Jeśli napięcia są, to samo radio uszkodzone.
I jak założy przekaźniki to wierz Mi że światła ożyją pełnym mocnym światłem. O ile odbłyśniki i klosz w dobrym stanie. H4 55/60W dostanie odpowiedniego napięcia. O ile szwagier dobrze to wykona. A napięcie pobrane zostanie jak najbliżej z akumulatora i przewody o odpowiednim przekroju. Sterowanie przekaźnikami z istniejącej instalacji lamp. A i nie...
Do czego te kable? Gniazda głośnikowe związane z regulatorem przód-tył. Oryginalne radio dla tego samochodu miało 2 wyjścia głośnikowe. Na osłonie tunelu, w okolicach dźwigni biegów, był regulator (pokrętło). Tu instalacja jest przerobiona - kostka ISO głośnikowa. Uwaga - jeśli przypadkiem głośniki nie były wymieniane to pomiar może pokazać 8 om. I...
Witam. Od paru dni pracuje nad swoim projektem komputerka do samochodu na ATMEGA8. W założeniu będzie miał funkcje: - pomiar temperatury wewnętrznej i zewnętrznej - pomiar napięcia w instalacji samochodu - pomiar poziomu paliwa w baku - pomiar ilości spalonego paliwa - ostrzeżenie o nie zapalonych światłach przy odpalonym silniku. - migająca sygnalizacja...
http://obrazki.elektroda.net/55_12731771... Chciałbym zaprezentować swoją własną konstrukcję tuningującą standardowy zegarek samochodowy, poszerzającą nieco zakres prezentowanych informacji. Całość konstrukcji oparta jest na procesorze ATMega16L i wyświetlaczu LCD Nokia 6100. Zegar właściwy to układ PCF8583. Dodatkowo układ posiada dwa termometry...
jakie napięcie jest na wtryskiwaczu gazu lpg w Lanzi Renzo instalacji ? Dodano po 3 Bezpośrednia odpowiedź na pytanie Napięcie zasilające wtryskiwacz gazu LPG w instalacji Landi Renzo wynosi zazwyczaj około 12 V (pochodzące z instalacji elektrycznej pojazdu). Jednak faktyczny sygnał otwierający i zamykający wtryskiwacz jest sygnałem impulsowym (PWM),...
Z tą teorią mógł ym się zgodzić gdyby w czsie spawania ekektronika byłaby zasilona. Ponawiam pytanie. Jakie majsymalne napięcie może się pojawić w instalacji elektrycznej samochodu. Pomiar oscyloskopem.
ustawiony jest na prąd zmienny V. Pomiary w samochodzie należy wykonywać multimetrem ustawionym na DC (napięcie lub prąd stały) z uwzględnieniem zakresu pomiarowego wartości prądu [A] lub napięcia [V]. Inaczej podłączasz multimetr gdy mierzysz napięcie [DCV] w instalacji (miernik włączony równolegle) a inaczej realizujesz pomiar prądu [DCA] pobieranego...
Dodatkowo możesz te dwa białe przewody wychodzące z sondy sprawdzić omomierzem(nie pamietam jaki zakres ale gdzieś w porzedziale od 5-14ohm zależnie od temperatury sondy i układu katalitycznego)). Jeżeli będzie miała więcej tj.niż 50 ohm to napewno jest uszkodzony podgrzewacz sondy,tym samym sonda do wymiany.Druga ważna rzecz to jak kolega wspomniał...
Potrzebuję informacji, ponieważ chciał bym założyć loger stanu paliwa w samochodach MAN, czy odczyt paliwa z czujnika w zbiorniku odbywa się z pośrednictwem magistrali CAN czy może analogowo (poprzez pomiar napięcia)? Ewentualnie prosiłbym o podesłanie jakiegoś schematu instalacji elektrycznej tych samochodów. Modelu dokładnego nie znam ale wiem że...
Trochę dziwna ta dyskusja. Po pierwsze w tradycyjnym samochodzie niczemu nie służy taki element. Jak już wspomniano pomiar napięcia na instalacji daje wyobrażenie o stanie jej elementów. Po drugie amperomierz to bocznik i miliwoltomierz odpowiednio wyskalowany. Bocznik to jakby nie patrzeć straty energetyczne. I wreszcie chyba chodziłoby o pomiar całkowity...
Jak byś mógł, podaj oznaczenia alternatora i regulatora napięcia. Nie wiem jakie rozwiązania są stosowane w Nissanie. Japońskie samochody są wyposażone w alternator, w którym potrzebne jest zasilanie po stacyjce do wzbudzenia alternatora (IGN). Toyota dodatkowo stosuje regulatory napięcia z osobnym zaciskiem S (sense) połączonym wewnątrz instalacji...
Ale nie wiemy w którym miejscu kolega mierzy napięcie. Dla alternatora miarodajny pomiar na jego zaciskach. Każde inne miejsce obciążone cechami instalacji samochodu. Ale gdyby były to wyniki z zacisku alternatora to przyczyna leży np w diodach (być może jednej), połączeniach wewnętrznych lub przebiciach na uzwojeniu.
Problem z brakiem załączania sprzęgła klimatyzacji w Fordzie Focusie MK3 1.6 105 KM z 2011 roku, przy braku napięcia na cewce sprzęgła, może mieć kilka przyczyn. Poniżej przedstawiam krok po kroku, co i jak sprawdzić, aby zlokalizować usterkę, zaczynając od najprostszych i najbardziej prawdopodobnych przyczyn: 1. Sprawdzenie bezpieczników i przekaźników...
Po włączeniu silnika alternator podnosi napięcie w instalacji. Czyli wystarczy pomiar nawet na "zapalniczce", może wystarczy dać jakąś zenerke i tranzystor i po sprawie...
Numery błędów: P0221, P0222, P2101, P2110, P2118, P2135. Oczywiście nie odpiąłem wszystkich czujników, do dwóch z nich trzeba by zdemontować kolektor dolotowy. Z odpięciem źródeł zasilania chodziło mi o te wyposażone w akumulator, kondensator. Jeżeli chodzi o pomiar napięć to wyskoczyło inne ciekawe dla mnie zjawisko. Akumulator został doładowany w...
Rezystancja akurat jest przez tester mierzona, nie szacowana... co prawda metodą dynamiczną, ale jednak mierzona (i o dziwo jest to pomiar 4-ro przewodowy). To prąd rozruchowy jest szacowany (na jej podstawie). 14,7V to maksymalne dopuszczalne napięcie w instalacji samochodu. Dla akumulatorów bezobsługowych nie podaje się warunków ładowania poza pojazdem,...
reszty możemy się tylko domyślać chociaż by czy jest wzbudzany przez zwykłą żarówkę czy może jest tam system inteligętnego ładowania To pierwsze kryterium które wymaga podkreślenia - bo jak widać dalej pojawiają się pytania ogólnikowe "czy tak jest dobrze" Na tak zadane pytanie można otrzymać odpowiedź w przypadku starszego auta klasy głównie popularnej...
Ze względu na potrzebę poruszania się w trudnym terenie jestem współwłaścicielem ( bardziej serwisantem ) pojazdu UAZ. W instalacji tegoż był wskaźnik prądu ( trudno nazwać go amperomierzem ) który w sytuacji gdy pojazd i instalacja pracowały poprawnie ... niczego nie pokazywał. Zakres plus minus 30A był potrzebny, ale tylko kilka razy widziałem tak...
radio wylacza sie z kluczyka Z kluczyka wyłącza się zacisk mierzone bylo u elektryka 0,5 godz po postoju,pobor na jego mierniku wzkazywal 0,00,ladowanie 14,4v stwierdzil ze wszystko w porzadku.sprobuje jak tam kolega radzil naladuje i zdejme kleme i pomiar co dzien.
wlutowałem równolegle rezystor 2x560ohm, ale bez rezultatu, nawet 5 rezystorów 560ohm połączonych ze sobą nie pomaga. Ze zdjęcia wynika, że wspomniane 2x560ohm wlutowałeś równolegle do zasilania , natomiast same rezystory łączysz ze sobą szeregowo, a nie równolegle. Czy w dalszym opisywanym przypadku, czyli 5 rezystorów, również łączysz je szeregowo?...
Specjalistą nie jestem, (moja praktyka z LPG to niecałe 3 tygodnie) więc moje uwagi mogą nie być trafne. Po pierwsze nie zwalałbym winy na mikser. On był istotny w instalacjach I generacji, w krótkich należało zachować odpowiednią proporcję gazu do obrotów, bo nie było "dynamicznej" nastawy registra. Instalacje II generacji moim zdaniem nie są tak czułe...
mianowicie po uruchomieniu silnika obroty są na poziomie 700 RPM, po dodaniu gazu i puszczeniu nie jest w stanie utrzymać obrotów i gaśnie. Co ciekawe po odłączeniu kabli od alternatora i uruchomieniu silnika na samym akumulatorze problem znika, silnik pracuje elegancko tak jak powinien. czyli alternator stawia silnikowi bardzo duży opór Oczyściliśmy...
Gdyby to doradzający zapoznali się z instalacją samochodu w miarę współczesnego to chyba zamilkliby. O ile wiem w większości przypadków zacisk alternatora, rozrusznika i akumulatora to jeden punkt galwaniczny. Zmiana tego układu i włączanie bocznika zupełnie bez sensu. A więc pozostaje pomiar napięcia, który dość dobrze obrazuje stan instalacji elektrycznej...
http://obrazki.elektroda.pl/2929008000_1... Witam. Po raz pierwszy zdecydowałem się przedstawić na łamach forum swoją konstrukcję. Chciałbym zaprezentować swój pomysł na Termometr Samochodowy. Podczas upalnego lata zauważyłem że po zainstalowaniu instalacji gazowej moje auto ma bardzo duże wahania mocy silnika w zależności od temperatury...
Witam Mam podobny problem jak kolega z poprzedniego posta. Posiadam VW Polo 1,4 16V silnik AFH. Po sczytaniu błędów czytnikiem wyszedł kod 525 G39 - błąd sondy lambda. Grzałka zmierzona omomierzem-sprawna, zasilanie grzałki 12V jest. Po podłączeniu przyrządu do kabelków czarnego i szarego napięcie około 45mV, po naciśnięciu pedału gazu napięcie wzrosło...
Alternator w razie potrzeby doładuje akumulator, po to w końcu jest. Już pisałem że nie doładuje. Podtrzyma na kompromisowym poziomie miedzy naładowaniem a brakiem gazowania - ale to nie jest ładowanie ! Przykład zdjęcia autora z gęstością elektrolitu przy 14,2V dobrze to obrazuje. Gęstość jest na minimalnym pożądanym poziomie, czyli akumulator nie...
eurotips - Może podaj namiary na te przepisy (link do dokumentu, nie do wyszukiwania w Google, ani nie porada "poszukaj sobie")? Jeśli jest akceptowalny spadek napięcia na oporniku pomiarowym około 0.1V, to można zrobić układ z 2 tranzystorów PNP; jeśli jest akceptowalny 0.02V, to można użyć komparatora, ale nie wiem, czy łatwo będzie znaleźć taki,...
Witam.Mam pytanko:czy istnieje możliwość sprawdzenia stanu akumulatora (naładowania) przez pomiar napiecia na dowolnym punkcie instalacji elektrycznej w samochodzie(np pomiar na przewodach zasilajacych od radia przy właczonym silniku)?Jaka powinna byc wartosc napiecia w takim przypadku z i bez właczonych odbiorników (światla itp)? Słyszalemze ok 13,2...
Pytanie początkującego o wykonanie pomiaru oscyloskopem Hantek 1008C w instalacji samochodowej. Czy do pomiarów z napięciem 12V wystarczą oryginalne przewody z zestawu Hanteka ( pomiar x1) czy muszę dokupić sondę z dzielnikiem x10? Jakie jest bezpieczne napięcie by nie uszkodzić sprzętu bez zastosowania sondy z dzielnikiem?
Na początek radziłbym kolego zająć się pracą regulatora napięcia - widzę, że ten temat całkowicie pomijasz. Kiedyś osobiście robiłem doświadczenie w tym kierunku, a wniosek wstępny był taki, że dużo więcej niż połowa dostępnych alternatorów nie wykorzystuje swojej pełnej mocy do ładowania. Przyjmując wtedy końcowe napięcie ładowania akumulatora na poziomie...
Zapomnij o pomiarze cęgami prądu napięcia stałego . Weż jakiś amperomierz (prądu stałego)choćby z zailacza do ładowania akumulatorów i to da ci w miarę prawidłowy pomiar . Powodzenia:D
W samochodzie nie mierzy się prądu ładowania i nie ma to sensu bo zbyt wiele czynników ma na to wpływ między innymi: napięcie jakie daje alternator, pojemność akumulatora, jego stan, stopień rozładowania, wydajność alternatora. Natomiast napięcie jakie daje alternator jak najbardziej mierzymy. Do pomiaru dużych prądów używamy kleszczy - pomiar bez ingerencji...
Witam. Robię pewien projekt na AVR, będzie używany w samochodzie. Postanowiłem użyć przetwornicy DC/DC aby z napięcie w instalacji otrzymać 5V. Jedną z części projektu jest pomiar pewnych sygnałów, do czego użyłem optoizolacji. I to jak rozumiem będzie działać. 1. Co jeśli będę chciał mierzyć jakieś napięcie przetwornikiem AC Atmegi? Bo przecież muszę...
Witam. Uważam,że można wykonać taką przeróbkę (choć brak opisu jakiego samochodu będzie dotyczyć). Końcówki kabla muszą być starannie zainstalowane. Należy pamiętać o przewodzie masowym aby miał punkt połączenia dobrze wybrany i by zapewniał prawidłowy przepływ prądu. Po instalacji konieczny jest pomiar napięcia ładowania i pomiar napięcia w czasie...
Ja się tego spodziewałem, ale chciałem to sprawdzić żeby mieć pewność. Mógłbyś troszeczkę "jaśniej"?. Co do pomiaru napięcia instalacji w aucie to wystarczy jeden moduł. prądu między akumulatorem i instalacją w samochodzie Biorąc pod uwagę że maksymalny pomiar prądu tego modułu to 10A a w chwili np. uruchamiania auta to: XXX A, (bez dodatkowego bocznika...
Jedynie pomiar napięcia i prądu bezpośrednio na akumulatorze ma jakiś sens. I od tego nie ma odstępstw. Kolego (at)piotr0piotr a może pomyśl nad wersją 2.0 swojego urządzenia. Czujnik montowany przy akumulatorze. Tam pomiar napięcia. Do tego pomiar prądu w oparciu o efekt Halla. Dane gromadzone w pamięci urządzenia i przesyłane do telefonu przez BT...
Audi a4 b5 ADR .Topi się niebieski kabel od stacyjki,podczas rozruchu.Ponoć idzie on do kontrolki ładowania.Ostatnio świeciło się brak ładowania,na chwilę gasło,lub migało.Pierwsza myśl alternator.Ale czemu przewód stacyjki się topi.Teorytycznie np.uszkodzony przewód alternatora miałby na to wpływ? 1. Bezpośrednia odpowiedź na pytanie użytkownika:...
Chyba nie rozumiesz. Przy rozruchu prad moze przekroczyc 300A, To chyba Ty nie rozumiesz. http://obrazki.elektroda.pl/8663171400_1... Wszystko sie zgadza, tylko w samochodzie to troche nie tak. Tak byloby po przerobkach, o ktorych pisze. I teraz wyobraz sobie w miejscu twojego amperomierza, bocznik, pozwalajacy na pomiar malych pradow....
Podany w DS prąd to maksymalny. U Ciebie użyteczny zakres to 3-10 mA. Ponadto taki układ montowany w samochodzie powinien sterować diodami przez PWM z czujnikiem oświetlenia, bo inaczej w nocy będzie raził a w dzień nie będzie widoczny. więc przyjąłem rezystory dzielnika 20k i 44k masz rezystor 44k ? Więc chyba (biorąc z szeregu) 22k i 47k, a lepiej...
Witam. Mam w sumie identyczny problem tyle że na LPG. Mój problem polega na tym że na LPG pokazuje mi się check błąd P0130(na początku za niskie napięcie sensora o2 później zawyskie napięcie sensora o2), na beznzynie gaśnie, tzn jak odpalam samochód i przełączy się na LPG to za chwile pojawi check z błędem P0130, jak przerzucę na benzynę check nie zgaśnie,...
Napięcie podczas kręcenia trudno jest dokładnie sprawdzić, jeśli samochód odpala za drugim obrotem wału. Nieprawda. podłączasz oscyloskop i wszystko jest jasne. Można nawet zmierzyć prąd sondą cęgową. Pomiar oscyloskopem dużo mówi o stanie instalacji i samego akumulatora.
Z ciekawości czy któryś z kolegów miałby techniczną możliwość wykonać taki pomiar napięcia na akumulatorze i prądu przepływającego przez klemę akumulatora od momentu rozruchu do np 5 minut po z sensowną rozdzielczością? Może być fimowanie fabrycznego amperomierza w UAZie oraz multimetru pokazującego napięcie w instalacji samochodu? Jeśli tak to da...
Witam potrzebuję mierzyć - napięcie zasilania wentylatora 6V, 9V, 12V - oporność czujnika temperatury w filtrze FAP/DPF aby uzyskać wskazanie 350, 400, 450 stopni układ ma wskazywać dane diodami led trzy na każde wskazanie - zasilanie instalacja samochodowa, a układ ma być prosty najlepiej na tranzystorach problem dotyczy wskazania w samochodzie kiedy...
Zrób kiedyś prosty test- pomiar napięcia akumulatora 12V. Jeden przewód multimetru na zakresie 20V DC bezpośrednio do (-) klemy a drugi przewód multimetru ściśnij w palcach a palcem drugiej ręki dotknij (+) 12V. Lepszy efekt jest jak się poślini palec Jak szukasz napięć w instalacji samochodu a masz gdzieś zwarcia / przegnicia przewodów klasyczna żarówka...
ale tu nie o instalacje chodzi bo 14mm2 kabla 0,5metra jest znacznie lepsze niz 20mm2, poprostu pomiaru dokonywalem w domu, a akumulator wyciąglem jakis ktory leżał w garazu, pozniej sie okazalo ze jest zuzyty i nie bardzo sprawny stąd spadki napięcia 7V... jutro pojde poprostu pod samochod i na załączonym alternatorze zrobie pomiar...
Kolego w akumulatorach AGM mówienie o gęstości elektrolitu w takim kontekście jak przy zwykłych kwasiakach to poplątanie z popyrtaniem - w nich tej gęstości nie da się sprawdzić (zmierzyć), bo są całkowicie zamknięte. Tu możesz sobie coś poczytać na ich temat https://centra-akumulatory.pl/akumulator... podane tam że napięcie ładowania...
Witam samochód został podłączony pod vaga. Błędy : uszkodzony ABS,ESP, brak napięcia na zacisku Nr30,uszkodzona pompa wspomagania, oraz wiele innych błędów związanych z w/w elementami samochodu. Pomierzyłem napięcie z alternatora ( OK ), póżniej na akumulatorze, niby wszystko w normie.Prześledziłem kabel + (zacisk Nr30 czyli ten wychodzący ze skrzynki...
pomiar napiąć samochód pomiar samochód niski napiąć samochód
czujnik temperatura analog zafira wymiana generator 36khz
electrolux mruga start interfejs delphi
Migająca kontrolka wykrzyknika - przyczyny i diagnostyka Kocioł Termet GCO-DP-21-03 przegrzewa wodę użytkową