Na jakich obrotach silnika był pomiar napięcia?
Mam taki w pracy. Kiedyś miałem wykonany samodzielnie. Amperomierz może być analogowy-nie jest wymagany dokładny pomiar-voltomierz, są gotowe moduły ~50zł. A jak zrobisz regulację obrotów silnika napędzającego, w fabrycznym jest falownik. Pozostaje pomiar obrotów, obciążenie alternatora. Ogólnie do zrobienia.
A więc zrobiłem pomiar jak radziłeś i amperomierz wskazał 1,40A przy czym wartość powoli spadała i po chwili było 1,30A. Pomiarowi towarzyszyło obniżenie obrotów silnika i rzężenie z alternatora. O czym to świadczy? Uszkodzone co najmniej dwie diody pomocnicze, łożyska do sprawdzenia na obecność luzu, regulator można powiedzieć że sprawny, choć po...
Zmierz, na pracującym silniku jakie pokaże miernik napięcia podłączając raz plus z alternatora a druga końcówka do plusowego słupka akumulatora (własnie tak, to nie błąd, plus do plusa i podaj wynik), drugi pomiar podobnie masa z alternatora i drugi przewód miernika do ujemnego słupka akumulatora. Specjalnie mówię by mierzyć właśnie na słupkach akumulatora,...
Jaki ciągnik? Ciągłość przewodu z alternatora do obrotomierza jak i jego sprawność? Gdyby uzwojenie się przepaliło to nie uzyskał byś takich napięć podczas pomiaru. Napięcie ładowania jest , na wyjściu W napięcie także jest, można przyjąć, że alternator sprawny nie masz co tam szukać. Przewód lub sam obrotomierz, albo brak zasilania po stacyjce.
Witam Jaka jest częstotliwość sygnału pomiaru obrotów silnika podawanego z alternatora ? Pytam ponieważ muszę poprawić obroty biegu jałowego a obrotomierz na desce nie nadaje się do dokładniejszego odczytu 850 rpm. Tak więc pomyślałem, że wystarczy zmierzyć częstotliwość sygnału na alternatorze (mam PFL-34), tyle tylko, że nie wiem jest zależność tej...
To jest alternator typu „dynamo” i w zasadzie nie wiele różni się tym co można spotkać w skuterach i mniejszych motocyklach. Na obrotach biegu jałowego będzie bardzo słabe ładowanie. Teoretycznie występowały dynamo 20 A, ale możliwe że były też słabsze wersje. Regulator napięcia może być typu „open” czyli szeregowy który mniej...
Jak ten silnik steruje obrotomierzem, w ogóle co to za silnik? Jest to Isuzu 1.7 TD z Opla Vectry, jeśli miał obrotomierz to pomiar był z alternatora, z braku alternatora zamontowałem alternator z VW golf 2 benzyna.
Pomiar robisz bez podłączonych nowych wzmacniaczy. Efekt za słabego alternatora będzie taki że akumulator będzie niedoładowywany i w pewnym momencie samochód nie odpali. Mocno przeciążony alternator może się też uszkodzić a wtedy akumulator na długo nie wystarczy. Od biedy możesz sprawdzić po podłączeniu nowych wzmacniaczy czy alternator "wyrabia" W...
mianowicie po uruchomieniu silnika obroty są na poziomie 700 RPM, po dodaniu gazu i puszczeniu nie jest w stanie utrzymać obrotów i gaśnie. Co ciekawe po odłączeniu kabli od alternatora i uruchomieniu silnika na samym akumulatorze problem znika, silnik pracuje elegancko tak jak powinien. czyli alternator stawia silnikowi bardzo duży opór Oczyściliśmy...
Ten wyświetlacz biegów wymaga silnika wyposażonego we wskaźnik położenia wałka krzywkowego skrzyni biegów z osobnymi stykami na bieg, więc praktycznie nadaje się do chińskich silników które takie czujniki mają w standardzie. Niestety silnik Piaggio nie posiada możliwości zamontowania takiego czujnika. Pozostaje montaż wyświetlacza działającego na zasadzie...
No to i ja wtrącę swoje trzy grosze na ten temat, bo też mam Toyotę tyle że corollę. U mnie na zimnym alternatorze, uzyskuję napięcie ładowania 14,4 V, ale w miarę jak się alternator nagrzewa, to napięcie ładowania stopniowo spada do wartości 13,8-13,9 V (mierzone na biegunach akumulatora). Pomiar był robiony na wolnych obrotach, przy otwartej pokrywie...
Golf 4 i pochodne miały Boscha 120 A z regulatorem wbudowanym, można je nabyć nawet za 50 PLN, tylko koło pasowe do zmiany bo tam były na pasek 6pk. Z doświadczenia z montażem alternatora w C360 jest problem z obrotami niestety te silniki pracują normalnie na obrotach około 1600 RPM a to są za małe obroty aby uzyskać nominalne prądy z alternatora. Czasem...
Moje spostrzeżenia są takie ze do napraw samochodów w zasadzie oscyloskop o pasmie 1mhz starczy tu nie ma szału ja za dobry kupisz to i tak go nie wykorzystasz. A co do tematu to wydaje mi się że sprawa jest prosta . Alternator w zasadzie na wtyczce 3 pinowej ma +12 sygnał prostokątny -tak jak myślałem- z tym że sygnał bliski zeru wyzwala alternator...
Możesz zrobić zdjęcie alternatora. Należy sprawdzić mostek prostowniczy alternatora oraz stojan, stan szczotek wirnika, jeżeli alternator ten posiada. Zrób pomiar jakie napięcie jest na zacisku B+ i zacisku D+, do którego podłączona jest kontrolka. Obroty silnika średnie. Ważny jest również naciąg paska klinowego.
Czyli coś nie tak z alternatorem, ale pomiar na B+ i D+ daje pozytywny obraz oscylogramu ( tętnienie 480 mV ) Obroty silnika napędowego 4800 ob/min po zadaniu obciążenia spadają do 2500 ob/min przebieg oscylogramu prawidłowy.
http://obrazki.elektroda.net/63_12895772... Witam. W tym dziale jestem pierwszy raz, więc nie wiem czy składnie przedstawię swoją konstrukcję. Teraz nakreślę ją ogólnie ale jeżeli temat będzie miał zainteresowanych to go rozszerzę. Ponieważ miałem w swoim ciągniku (URSUS C330) problem z licznikiem obrotów i motogodzin postanowiłem pobawić...
jeśli zależy Ci na stałości obrotów przy obciążaniu alternatora to taniej będzie dorobić jakiś układ regulacji obrotów - napięcie z pradniczki DC małej mocy jako sprzężenie zwrotne i jednocześnie pomiar przeskalowanym woltomierzem , komparator ,zadajnik z potencjometra, optotriak i triak do tego silnika 2kW. prądniczka pomiarowa na wale z silnikia napędzającego.
Jak koło ślizga to ma ponad 150'C szybko rdzewieje. Tylko pomiar na śrubie prądowej alternatora +miernika i obudowie alternatora -miernika, da jakiekolwiek rozpoznanie . Obroty silnika ok 2000obr/min. nie mniej. Na wolnych jest mało wydajny ten alternator.
Puki co olej ten alternator, problem masz ewidentnie z silnikiem. Pomiar ciśnienia oleju, na wolnych i na wyższych obrotach, przy okazji można strzelić pomiar sprężania i będzie wszystko wiadomo.
W silnikach diesla obroty brane są z alternatora (impulsy z dodatkowego wyjścia lalteranatora.
Jak alternator na wolnych obrotach bez obciążenia daje napięcie 14V to nie jest tak tragicznie. Powinno być 14,4V Eeee tam. Chyba żaden samochód tak nie ma. Vw w standardzie miały ładowanie w okolicach 14-14.2V i było dobrze. To górna granica ładowania - przyjmiecie w końcu do wiadomości, że jeśli napięcie na klemach w trakcie pracy silnika zawiera...
Czy ja twierdzę, że to jest normalny objaw? Wyrażam tylko swoje spostrzeżenie, że wszystko wymieniłem, a ładowanie jakie było takie jest i akumulator padł po 2 latach, co więcej w/g procedury testowej opisanej w książce wszystko z ładowaniem jest ok. http://punto.autokacik.pl/Zrobtosam/lado... <- sprawdź to łączenie przewodu "+" przy elektrowłączniku...
Testery do aku mają taką funkcję jak pomiar pulsacji prądu. Trzeba sprawdzić jak duże są to różnice. Pytanie jaki tam jest zamontowany obecnie alternator?
A użyj sobie funkcji SZUKAJ lub jakiejś globalnej wyszukiwarki i wrzuć hasła typu: obrotomierz, bezdotykowy/bezkontaktowy pomiar prędkości, czujniki indukcyjne, zapłon bezstykowy (bo tam też są wykorzystywane tego typu czujniki), obrotomierz do diesla. I wcale nie trzeba używać halla. Można pomiar zrobić na zasadzie zliczania impulsów z cewki zapłonowej...
Witam, prawdopodobnie padł Ci mostek w alternatorze. Naprawa w punkcie ok. 100 zł. Używany alternator też tyle kosztuje- możesz przełożyć sam, będzie taniej. Zanim jednak weźmiesz się do "naprawy" proponuję wykonać pomiar napięcia na akumulatorze na wolnych i wysokich obrotach. Pozdrawiam
sprawdz szczotki na alternatorze, moga byc juz zjechane. pomiar predkosci obrotowej w tym silniku bierze sie z altenatora.. pozdrawiam
A w jaki sposób jest realizowany pomiar obrotów?? Przez jakiś sensor magnetyczny na kole zamachowym, może on uległ uszkodzeniu?? Przez pomiar częstotliwości napiecia generowanego przez prądnicę, Profesorze -Generatorze :D . Natomiast alternator silnika podaje napięcie zmienne do obrotomierza, jak w każdym uczciwym Dieslu przystało. Pomagamy czy pytamy...
Witam. Badania diagnostyczne alternatorów wykonuje się na dwa sposoby, są to badania wraz z regulatorem. Pierwszy sposób są to badania wyrywkowe. Są one wykonywane przy mniejszej mocy zainstalowanego w stole silnika i obrotach do 4000 obr/ min. Są to badania uproszczone ponieważ niejednokrotnie nie stanowią one nawet obrotów znamionowych badanego alternatora....
Po pirsze czy tam jest alternaror, czy może jeszcze tradycyjna prądnica? Po drugie jeśli alternator to raczej poprawnie, jako że przy wolnych obrotach pracuje na granicychrakterystki Silnik pierwotnie nie przewidywał zapotrzebowania na napęd alternatora. Po przecie chwytamy w garść miernik wielkości elektrycznych, ustwiamy na pomiar napięcia do 25 V...
shoko_gora napisał: Powiem tak,tobie się "wydaje",że na wolnych obrotach układ działa jak należy. Tak naprawde prąd dostarczany z alternatora silnie zależy od obrotów. Np. na biegu jałowym uzyskasz koło 20A, reszta pobierana jest ze źródła o mniejszej rezystancji tj.akumulatora. Wszystko fajnie w porach wiosna/jesień,ale w zimę drastycznie skracasz...
Na początek zmierz napięcie na akumulatorze przy wyłączonym silniku, następnie po odpaleniu, i jeszcze gdy dodasz gazu, aby silnik miał obroty, jak podczas normalnej jazdy. Podczas pomiaru przy włączonym silniku, zrób też pomiary przy włączonych światłach, i obciążeniach, które normalnie używasz w czasie jazdy. Na podstawie tego będzie dużo wiadomo...
zapalała a Albo pasek ci slizga albo masz cienkie przewodyi niskie obroty podczas pomiaru. Dodano po 46 Pasek ma byc tak napiety zebys łapiac za wiatrak alternatora pokrecił walem silnika.
Sądząc po regulatorze alternatora to masz silnik 1,4NZ lub 1,2NZ(na pojedynczym wtrysku), w tych silnikach alternator jest zamocowany na gumowych podkładkach i powinien być dodatkowy kabelek od śruby naciągu przy alternatorze do masy silnika. Zmierzyć spadek można woltomierzem przykładając sondy do obudowy alternatora i silnika (pomiar spadku na masie),...
Witam mam dość spory problem z moim autem a jest to BMW E38 z silnikiem 2.8L z 1998roku i alternatorem firmy Bosch. Problem objawia się iż po uruchomieniu silnika i rozpoczęciu ładowania akumulatora radio zaczyna słabo odbierać stacje oraz pojawia się pisk w głośnikach który zmienia częstotliwość wraz z wzrostem obrotów silnika. Miernik unit ut71d na...
Jak tam jest stabilizowane napięcie? Regulator w alternatorze czy wzbudzanie sterowane zewnętrznie przez ECU? Czy możesz, może z pomocą innej osoby, zrobić takie pomiary ale zewnętrznym woltomierzem podłączonym np: przy klemach? Te padnięte akumulatory wykończone niedoładowaniem czy przeładowaniem? Sprawdzono to w ogóle? Nie jestem ani elektrykiem,...
W BMW stabilizator był całościowy, mówie na przykładzie dwóch alternatorów. Zgaduję że u Ciebie jest tak samo. Aby go przetestować najpierw musisz zrobić pomiar oporności uzwojenia. Jak znajdziesz jaka powinna być katalogowa to dowiesz sie czy jest sprawne. Potem to tylko pomiar napięcia i prądu przy pracy aby stwierdzić sprawność stabilizatora i parametry...
Ale dostarczony do alternatora 1 kW nie daje 1 kW na wyjściu z alternatora !! Pomiaru momentu mozesz użyć przeciez do obliczenia mocy i zbudowania wykresu (tabeli ) podającej zależność prąd alternatora -> moc badanego silnika. Obawiam się tylko, że alternator rozsypie się przy obrotach jakie dają silniczki o których pewnie myślisz, trzeba chyba dać...
Właśnie tutaj utknołem i się zastanawiam jakie obciążenie dać 0,43 kW to 430W h4 ma 55W X3 =165W a potrzeba by 500W obciążyć... Problem też z ustaleniem czy uzwojenie jest w gwiazdę czy w trójkąt da się to jakoś sprawdzić... oczywiscie tabliczki znamionowej nie ma ani dokumentacji. Silnik elektryczny ciężko podłączyć by było ale można precyzyjnie obroty...
dzisiaj zrobilem pewne pomiary i o to co mi wyszlo: napiecie ladowania (na odpalonym silniku, wolne obroty, wylaczone zrodla pobierajace prad) - +-14,6V - wiec alternator jest chyba ok. napiecie na akumulatorze przy wlaczonych swiatlach na wolnych obrotach - 14,4V a teraz najlepszy pomiar - amperomierz na plusie akumulatora, przy wylaczonym silniku...
Jest mały problem, bo nie napisałeś czy wirnik jest z dodatkowym uzwojeniem, czy na magnesach stałych. Stawiam że są magnesy. Zatem zwykły miernik, może się nie nadawać do pomiaru napięcia zmiennego, wytwarzanego przez uzwojenia. Większość jest przystosowana do prądu przemiennego 50Hz. Przy innych częstotliwościach (obrotach), będzie występował błąd....
zaczyna się: Zapaliłem samochód, i odpiąłem kabel plusowy od alternatora ja już nie wiem co pisać bo się nie oriętuję już zbardzo w mechanice. w alternatorach chyba też nie Zapamiętaj: NIE ODŁĄCZAJ ALTERNATORA PODCZAS PRACY SILNIKA Po odpaleniu samochodu i wyłączonych wszystkich odbiornikach za zaciskach akumulatora jest 13,8V Na wolnych obrotach ten...
Tu nie ma w pewnym słowa znaczeniu przewodu wzbudzenia,Na alternatorze jest zacisk(D+)do kontrolki ładowania ,oraz zacisk (W)do obrotomierza.Napięcie na przewodzie kontrolki ładowania po przez regulator pomaga przy wzbudzeniu alternatora .Lecz nie wszystkie alternatory tak mają.W Twoim alternatorze kontrolka gaśnie w inny sposób (elektronicznie ,tak...
Wartość DFM procentowa skacze przy tym pomiarze od 90 - 45 - 3 % i tak cały Renowki tak mają, maja za niskie jalowe obroty by obciazony alternatir mogl produkować prądu ile trzeba. Teraz nie wiadomo czy wyładowany akumulator, czy obrotów jalowych nie trzyma po przejsciach z 17v.
Bardzo proszę o pomoc: Auto: Honda Civic VII benzyna 2001r. Od kilku dni po odpaleniu auta nie gaśnie kontrolka ładowania. Na początku dodam że przeczyściłem klemy, masę silnika oraz styki i kostki na alternatorze. Oto co zaobserwowałem: - Przy przegazówce kontrolka gaśnie, ale po spadku obrotów znowu świeci - należy przegazować do 3tys i utrzymywać...
Schematy super! Przekaźnikiem się nie przejmuj - na razie. On pełni tylko funkcję informacyjną dla kierowcy i nie pływa na pracę alternatora. Uwaga: napięcia mierzymy względem masy, chyba, że wyraźnie napiszę o innym sposobie. Najpierw odłącz kable XYZ od prostownika. Nie znam koloru. powinny być trzy w jednym kolorze. Nie zaznaczaj ich przed odpięciem....
Siemanko.Mój szanowny przedmówca nie wspomniał tylko o stopniu komplikacji takiego zestawu . Prądnica plus miernik to najprostszy obrotomierz zarówno do wykonania jak i wyskalowania . I o to chodzi. Bo urządzenie ma być proste w konstrukcji i łatwe w użytkowaniu. Obciążenia prądnicy nie będą miały żadnego wpływu na badany obiekt. Bo nie mam zamiaru...
To nie jest tak jak myślisz, w starych dieslach bez elektroniki, do obrotomierza idzie po prostu prąd zmienny z jednej z faz uzwojenia stojana alternatora. Elektronika w obrotomierzu to przetwornik f/u, który po uwzględnieniu przełożenia pomiędzy wałem korbowym a alternatorem wysterowuje woltomierz analogowy, który spełnia rolę obrotomierza. Mamy tutaj...
Da radę określić co jakie to coś ma parametry? No przecież właśnie robisz pomiary parametrów. Ampery są za duże i ciężko coś sprawdzić.mam miernik do 20 amper a sprzęty się palą żeby to uciagnąć. Na zwarciu 10 amper przy 100 rmp. Czy kolega jest niereformowalny albo ma problemy z zapamiętywaniem porad? W wątku z alternatorem wspomniano o braku sensu...
Minus jest od silnika do karoserii, następnie od niej idzie do akumulatora. Pomiar robiłem i na akumulatorze i na alternatorze. Plus i obudowa alternatora Po 10 minutach jazdy stan akumulatora jeż jest 11.8V po wyłączeniu wszytkich odbiorników. Alternator sie strasznie grzeje oraz plusowa klema przy akumulatorze.
Inny kod silnika, ale w ostatnim poście są screeny jak przebiega pomiar ciśnienia na tandemie. Dzięki kolego już to przeglądałem. Jutro wymieniam w tym aucie rozrząd i postanowiłem posprawdzać w tym autku jeszcze kilka rzeczy które przyszły mi do głowy. 1. Sprzęgło alternatora. 2. Alternator jak ładuje. 3. Masę na silniku. Poprzedni właściciel mówił...
Dzisiaj sprawdziłem ładowanie na zimnym silniku włączonych światłach i dmuchawie na 2 i pomiar bezpośrednio na zaciskach alternatora wynosi 14.20 volt a bezpośrednio na akumulatorze 14.10 volt i w miarę rozgrzewania się zaczynało spadać do 13.80 na akumulatorze. regulatora nie będę wymieniał bo cena regulatora jest taka sama jakbym miał kupić sprawny...
Sprawdzenie ładowania akumulatora w pojeździe polega na: 1. Sprawdzeniu napięcia instalacji w trakcjie pracy silnika, najlepiej na średnich obrotach lub na obrotach roboczych - napięcie powinno być w przedziale 13.8-14,4V lub 13.9-14,5V w zależności od tego jaki jest regulator napięcia w alternatorze. Czy napięcia sa poprawne, to zależy od instrukcji...
Jerzy ma rację. Ja ze swej strony zapomniałem dodać, że obudowa hamulca (obojętne już jakiego) musi być zamocowana wahliwie. Tomgart, nie rozumiem dlaczego tak upierasz się przy tych współczynnikach. Twój wywód o przenoszeniu momentu w 100 czy tam w ilu % jest błędny, ponieważ jaki ten moment by nie był i tak zostanie wyznaczony na podstawie pomiaru...
Witam. Co to może być?, a mianowicie alternator ładuje prawidłowo wg. pomiaru wykonanego miernikiem, regulator utrzymuje napięcie 13,77V przy każdych obrotach silnika, natomiast kontrolka od ładowania świeci się cały czas jasnym normalnym światłem. Po wyciągnięciu kostki z przewodami (dwa przewody) z alternatora kontrolka pali się cały czas oczywiście...
To nic nie da - musisz pomierzyć napięcie i najlepiej jeszcze prąd ładowania przy włączonych odbiornikach.Jeżeli będzie "głupiała" dioda wzbudzenia (jedna z trzech) w alternatorze,to będzie taki efekt.Uwaga alternator nie może chodzić bez podpiętego obciążenia (przy pomiarze prądu ładowania) albo dokładny miernik cęgowy albo metoda "luźnej klemy".
Pomiar napięcia ładowania wykonuje się na biegu jałowym jak również na pewnych obrotach silnika - zazwyczaj około 2 tysięcy. Natomiast: To po co mierzysz na wolnych obrotach, z pustego i Samolon nie naleje. i w pełni się zgadzam, gdyż po odpaleniu silnika alternator stara się wyrównać bilans energetyczny akumulatora i nie zawsze będziesz miał pełne...
A czy nie ma czegoś takiego jak wzbudzenie alternatora? Jest i generalnie jest zasilane przez D+. Przed rozruchem silnika D+ jest zasilane przez kontrolkę ładowania (i dlatego świeci przy zatrzymanym silniku). Takie zasilanie jest wystarczające do generacji napięcia po włączeniu silnika, wytwarzane napięcie trafia na B+ ale także na D+ i dzięki temu...
Pisząc "z pracującym alternatorem" miałem na myśli poprawnie wzbudzony alternator - a więc odpalenie silnika, pomiar napiecia, wyłączenie silnika - potem z wyłaczonym alternatorem: odpiecie wzbudzenia, odpalenie silnika i pomiar napiecia. Róznica napięcia jest minimalna - w prądzie pobieranym z akumulatora jest różnica znacząca (3,6A vs ponad 8A) -...
Zamontowałem regulator typu ARE2032. Jest znacznie lepiej, na zimnym na wolnych obrotach ma 13,85 V, może być błąd pomiarowy miernika +- 0,1 V, bo dogrzewają świece żarowe do czasu rozgrzania silnika takimi impulsami, jak podłączę żarówkę zamiast świecy żarowej to mruga. Pomiar przy włączonych światłach mijania.
OK. To tak dla wyjaśnienia: pomiar ładowania alternatora wykonuje się gdy alternator pracuje - czyli gdy silnik pracuje. Wtedy napięcie powinno zawierać się w przedziale 14,0 - 14,7 V. Sam akumulator zaś po zgaszeniu silnika i odłączeniu od instalacji powinien mieć ok 13V, które szybko spadną do 12,7 - 12,5 V. Jeśli będzie mniej niż 12,5 to akumulator...
Mam problem z moja Cytrynką. Od kilku dni zauwazyłem , że samochód kiepsko odpala. Pierwsze co przyszło mi do głowy to sprawdzenie prądu ładowania. podczas pomiaru na włączonym silniku miernik pokazuje 11,8 - 12,2 V. Podejrzenie padło na niesprawny alternator. Tylko co mogło paść, regulator napiecia, diody... Kontrolka ładownia na desce działa prawidłowo,...
/Nie wiem, czy to odpowiedni dział, więc w razie niedopasowania proszę o przeniesienie/ Mam agregat prądotwórczy. Na silniku Deutz TBD243 v06 (V6, 11 litrów, Turbina, wtrysk mechaniczny). Silnik ma ustawioną stałą prędkość obrotową 1500RPM. Problem pojawił się, gdy wymieniłem sterownik tego silnika. Zastosowałem RGAM40, z oferty Lovato. Wszystko działa,...
Kolego . Tu jest zastosowana prądnica, nie alternator. Regulator ma zaciski; -19 zasilanie (+) z akumulatora, a raczej z amperomierza -18 wzbudzenie prądnicy -16 wyjście napięcia z prądnicy. Jeżeli przewody OK, to można teoretycznie sprawdzić działanie prądnicy w samochodzie. W ten sposób jeżeli prądnica sprawna, wyjdzie że regulator należy sprawdzić....
Hej Napiecie na alternatorze sprawdzalem i wynosilo 14,4 V (pomiaru dokonalem jakis miesiac temu gdy zauwazylem, ze kontrolka do konca nie gasnie nawet przy wyzszych obrotach silnika... zaraz sprawdze ponownie) Niestety od tamtej pory nie mialem czasu sie za to zabrac i aktualnie gdy ciagnik postoi dzien to na zajutrz trzeba podładowywać akumulator...
No i niestety zbyt szybko się cieszyłem. Zaślepiłem EGR i sprawdziłem wszystkie rurki podciśnienia. Gdy włącze światła mijania albo nawiew zaczyna falować. Wygląda to tak jakby alternator dusił silnik. Mam miernik cęgowy i po pomiarze kabla idącego z alternatora do akumulatora wychodzi na to że gdy silnik zwalnia ampery pobierane z alternatora skaczą...
Witam. Mam taki dość "specyficzny" problem z Clio II (PH1) 1.9D. Otóż jakiś czas temu zaobserwowałem, że nie włącza się wentylator chłodnicy. Sprawdziłem przejścia po przewodach - wszędzie jest OK. Wentylator na krótko - OK. Przekaźnik - OK. Zacząłem się uważniej przyglądać gdy wentylator raz się włączał, a raz nie. Na źródło problemu naprowadziło mnie...
Napięcie na zaciskach akumulatora jest zbyt niskie, ważne są też warunki pomiaru. Proszę sprawdzić napięcie przy różnych obrotach (powinno wzrosnąć do ok. 14,5 V już od 1000 obr/min). Skoro regulator został wymieniony, należy wrócić do alternatora, oraz sprawdzić połączenia. Oczywiste jest że sprawdzałem na odpalonym silniku i przy różnych obrotach.Silnik...
A mierzone bezpośrednio na alternatorze? Zrobiłem pomiar na alternatorze i na akumulatorze, jest to samo. Zmieniłem pasek, zmieniłem również regulator napięcia, niewiele to zmieniło. Aku 12,4 V Po uruchmieniu silnika 14,5 V przez około 10 sek pózniej spada ładowanie do 13,4 V wraz z rozgrzewaniem silnika spadają obroty i ładowanie do 12,8V dodając...
Pobór prądu 0,01 A jest prawidłowy. Zanim zaczniemy rozbierać samochód sprawdzamy akumulator - czy jest naładowany, jeśli nie - doładowujemy. Sprawdzamy stan klem akumulatora - mają być czyste nie tylko z zewnątrz ale też w miejscu gdzie się stykają z końcówkami akumulatora. Potem sprawdzamy napięcie ładowania alternatora - na gorącym silniku po jeździe,...
Tak, dokonalem pomiaru zarówno prądu wychodzacego z alternatora na regulator jak i wychodzacego na akumulatorze Wynik przed regulatorem wynosil nie wiecej niz 0.5 v A na akumulatorze nie było zmiany Masa jest na obudowie alternatora To nie prąd, tylko napięcie. Do 0.5V jest dopuszczalne Zmierzyłem prad z alternatora i laduje max 0.5 V poniewaz jest...
Po odpaleniu auta, gdy silnik pracuję na wolnych obrotach napięcie nie zmienia się , jest oczywiście mniejsze niż przed odpaleniem , dopiero jak zwiększę znacząco obroty silnika(nie powiem ile , bo auto nie ma obrotomierza) to wtedy dochodzi do 14,2V-14,5V. Pobór prądu sprawdzę jutro, chodzi ci czy w spoczynku nic nie podkrada prądu? Wygląda na uszkodzony...
Wygląda że zasilanie (+) jest na lewej śrubie M6. Prawa powinna być M5, czy kontrolka świeci na postoju i gaśnie po uruchomieniu silnika. Oczywiście (minus akumulatora na masę. Słabe ładowanie(w zasadzie brak), może być spowodowany luźnym paskiem klinowym, zbyt dużą średnicą koła pasowego. Koniecznie należy dobrze naładować akumulator(akumulatory),...
Niedawno wymieniałem u znajomego alternator któy padł...zakupiłem używany ale działający.Po zamontowaniu ładowanie wróciło do normy, jednak nie do końca bo przy kilku próbach pomiaru dla różnych obrotów w pewnym momencie napięcie(mierzone bezpośrednio na klemach akumulatora) zaczeło rosnąć doszło nawet do 19V. Po ponownym uruchomieniu silnika, znów...
Witam, tak obstawiam, że to regulator. W zasadzie nic innego nie spowoduje nadmiernego wzrostu napięcia w instalacji. Można się jeszcze upewnić dokonując pomiaru napięcia ładowania w zależności od obrotów (oczywiście na postoju). Nie bardzo w tej chwili pamiętam dokładną konstrukcję alternatora w cc, ale zdaje się, że jest bardzo podobna do tej w maluchu....
Schemat regulatora niedokładnie zrysowany, z resztą ten regulator był nieprawidłowo wykonany. Brak regulatora napięcia ładowania, zamiast niego wstawiona zwykła dioda prostownicza. Budowę i funkcjonowanie regulatora napięcia przedstawia schemat od p. Rosnera: https://obrazki.elektroda.pl/1073890500_... Tutaj jest przedstawiona topologia...
Witam posiadam fiacika włoskiego 125p z '71r wystąpił 2 razy problem uszkadzających się diod w alternatorze :( nie wiem co moze być przyczyną ostatnio gdy spaliła sie dioda na jednej z faz spaliło sie takze uzwojenie stojana . Wymieniłem uzwojenie i diody na nowe ale po paru miesiącach eksploatacji zauważyłem ,że coś jest znowu nie tak z ładowaniem...
Witam wszystkich. Czy ma ktos jakis pomysł na zbudowanie stanowiska do pomiarów prądu i obrotów alternatora? Mam alternator, który daje prąd 85A przy 6000 obr/min. Jaki sprzęt bym potrzebował?. Zakładam że przy tym prądzie musi być silnik 3-fazowy na około 3 kW. A co do typu falownika i samego schematu podłączenia całego stanowiska to nie mam pomysłu....
:arrow: irys - szczotki w alternatorze owszem ale w dieslu. Tam prędkość obrotowa silnika mierzona jest pośrednio poprzez pomiar napięcia na alternatorze (chociaż możliwe że w tym przypadku jest tak samo). W przypadku benzyny tak jak napisali koledzy pomiar ciśnienia i jak jest ok. to sprawdzenie i/lub wymiana czujnika. p.s. ciśnienie znamionowe czujnika...
Więc tak przez żarówkę nie idzie, aku+ - zarówka wzbudzenie. Żarówka świeci bardzo słabo po zapaleniu gaśnie niby ok ale prądu ładowania nie ma. Alternator na stół odlutowałem przewody stojana od diód pomiar diody przepuszczają prąd tylko w jedną stronę,nie ma zwarć miedzy diodami prąd płynie tylko do w jedną stronę oporność wszędzie taka sama czyli...
Nieprawidłowe. Powinna zgasnąć tuż po zapaleniu silnika - przekroczeniu ok 500obr/min i zapalić się dopiero po jego zgaszeniu lub spadku obrotów poniżej 500obr/min. Wartość obrotów zależy od przekładni pasowej. Przydał by się pomiar napięcia ładowania.
Ja na maszynie do testów alternatora rozpędzam wirnik do ponad 1000 rpm Pan tak poważnie, 1000rpm, poważne obroty jak na alternator. :D Jakie rpm uzyskuje alternator, nawet przy pracy silnika na średnich obrotach, nie mówiąc o maksymalnych? Bez obrazy. Pozdrawiam Jak najbardziej na poważnie. Rpm to taki skrót z języka angielskiego ( revolutions per...
Nigdy w motocyklach nie ma ładowania akumulatora na obrotach biegu jałowego - za niskie napięcie generowane przez alternator. Należało włączyć światła, zwiększyć obroty silnika do 3-5 tys. i czekać aż napięcie na akumulatorze osiągnie 14.4V. Jeśli jest to możliwe, mierzyć przy tym prąd ładowania akumulatora miernikiem cęgowym do pomiaru prądu stałego...
Akumulator nie jest sprawny w 100% jak potrafisz odczytać z wydruku. Najniższe napięcie zarejestrowane to 8,35 V nie wiem w jakim momencie . Przy rozruchu masz prawie poniżej 11V co też nie jest najgorzej ale to pomiary kiedy masz auto rozgrzane i trochę pojeździłeś nim więc alternator doładował jakiś tam ułamek tego co zabrało odpalenie samochodu....
Witam. W altrnatorze od T2 najprawdopodobniej nie masz styku W do pomiaru obrotów niezbędnych do układu podwójnej kontroli ciśnienie oleju jaką masz w Audi. czy na pewno? i objawia się to dopiero po nagrzaniu silnika a podniesienie obrotów zmienia sytuację ,przecież i tak nie liczy obrotów.
Masz w swojej odśnieżarce akumulator? Te 10 V w którym punkcie zmierzyłeś, pod obciążeniem czy bez, napisałem Ci też wyraźnie abyś dokonał pomiaru na różnej ilości obrotów. To już 10 wiadomość i ciągle jesteśmy na początku drogi. Może alternator nie daje rady, może akumulator się uszkodził, może włącznik świateł jest skorodowany i dlatego rozłącza....
Wybaczcie że długo nie pisałem ale bez powodu nie chciałem zaśmiecać tematu. Problem z ładowaniem(mam nadzieję) rozwiązany. Stator po przewinięciu(110zł) został sprawdzony, tzn, opory i przejścia na masę, ale wszystko ok. Przejścia brak a oporność uzwojeń 0,8ohm dla każdej fazy. Motocykl miałem rogrzebany bo robiłem wymianę łańcuszka rozrządu, także...
12,15V pod obciążeniem tylko radiem - akku nie doładowany .. albo zdechnięty. 13,7V na wolnych obrotach pod obciążeniem jest wartością krytyczną, wzrasta po dodaniu gazu czy nie? jeśli nie to jednak ładowanie nie jest dobre . Zresztą nawet bez obciążenia owe 14,0 już jest lekko zastanawiające, może masy skorodowane itd. Kolejna sprawa, między prawdą...
amperomierz między stacyjkę a akumulator No nie tak do końca. Jest dużo odbiorników działających poza stacyjką, na przykład światła. Amperomierz ma służyć do pokazania prądu płynącego do i z akumulatora, nie alternatora. To, co proponujesz nic nie powie czy bateria jest ładowana, gdy pojazd ma włączone światła. Przy sprawnej baterii i generatorze mamy...
Sprawdziłem spadek napięcia na masie w swojej fabce. Pomiar napięcia pomiędzy korpusem alternatora a minusowym słupkiem akumulatora. Miernik UT33D+ zakres 200mV DC. Poniżej wyniki: 16 mV - przy włączonym silniku (bez odbiorników poza włączonym radiem) 26 mV - j. w. plus włączone światła drogowe. 39 mV - j. w. plus światła drogowe plus dmuchawa na max....
Spokojnie mam trochę inny sposób.Obciążę alternator 10A, odpalę silnik z przymocowanym zbiornikiem, gdzie będzie przykładowo 5l paliwa. Zbiornik zamocuje tak, aby wyssał wszystko co do kropli. Będę mierzył czas w jakim silnik skonsumuje to paliwo. Wyjdzie mi wówczas spalanie na godzinę przy stałym obciążeniu.Tak wiem, że w trakcie ładowania alternatorem...
Zauważcie, że kształt napięcia jest taki sam jak prądu więc do pomiaru porównawczej kompresji w cylindrach wystarczy pomiar napięcia np z zapalniczki 🙂 Podobno tak mierzą choć nie wiem jak dokładnie wg mnie wyjdzie tylko kompletny brak kompresji czy np niedokręcona swieca. Na upartego możnaby to nagrać smartfonem jak sygnał z mikrofonu 🙂...
Mam problem z vectrą c 2.0dti. Padło mi wspomaganie kierownicy a po niedługim czasie wszystkie kontrolki. Na pomiarze błędów wyskoczył błąd C1523 system napięcia za niski a przy zwiększeniu obrotów c1523 za wysokie napięcie. Przy załączonym silniku na akumulatorze napięcie falowało 12.77v. 15,04v 17,2. Z tego co wyczytałem w internecie to regulator...
Nie powinien trochę podnieść obrotów sterownik silnika przy włączeniu klimy? Zdefiniuj "trochę". Ile? 200 obr, 300obr? Sterownik ponosi obroty o 50 co widać na pomiarze napięcia. Wcześniej zużyty pasek najwyraźniej ślizgał się po kole. Pewnie że powinno ale co tam , szukać po własnym widzimisię to zmora tego forum. Kolegi post nic nie wnosi do tematu....
Witam. Mam problem. Ostatnio zauważyłem że po włączeniu świateł drogowych i kierunkowskazu światła przygasały. Pomiar miernikiem wykazał 12,8 V na akumulatorze a 13,8V po odpaleniu silnika ale po włączeniu świateł drogowych spadek napięcia do ok 13V. podnosząc obroty silnika 2,3 tyś obr. napięcie wzrasta do 13,9V. (z włączonymi światłami drogowymi)...
Tylko skąd bład czujnika jeśli w parametrach widzi obroty? Z interpretacją widocznych na ekranie obrotów trzeba uważać - wcale nie muszą pochodzić z czujnika na wale korbowym. Drugim punktem odczytu obrotów jest alternator który wysyła sygnał do modułu FR. Jest jeszcze trzeci sygnał - z czujnika na wale rozrządu. Ale w tej chwili nie pamietam gdzie...
Walcze z tym ustrojstwem i nie moge sobie poradzić. Zacząłem od podstaw czyli od sprawdzenia wiązki, jest ok. Porównywalna z drugim quadem. Niestety sprawny quad ma alternator 3 fazowy, wychodzą z niego 3 kable zółte a drugi (pacjent) ma jednorazówkę i wychodzi kabel różowy i żółty. Jednak robiąc pomiar na przejście do masy wyniki mam takie: zółty -...
Najpierw zrób pomiar napięć na odpalonym silniku. To podstawa. 1.Na wyłączonym silniku 2.Na wolnych obrotach 3.Na lekko podniesionych (nieco ponad 1000/min) 4.Przy około 3000/min. Potem to samo na światłach. Zwróć uwagę czy napięcia są stabilne czy nie skaczą lub nie pływają.I czy świeci-żarzy lampka ł. Wtedy można będzie powiedzieć coś więcej. Może...
alternator jest prądnicą prądu zmiennego z ukladem prostującym i regulatorem prądu wzbudzenia twornika uklad prostujący są to 6 diody w układzie prostującym trójfazowym lampka ładowania jest podłączona między plusem akumulatora a plusem diody w alternatorze gdy przekręcisz kluczy kontrolka swieci bo alternator nie daje napięcia zapalając silnik alternator...
Rozwiązanie może byc również inne: Każde auto ma w jakiś sposób mierzone obroty silnika(aparat zapłonowy,czujnik Halla,alternator) .Wystarczy dorobić jakiś układ do pomiaru prędkości wału za skrzynią(auta z AS to mają fabrycznie) i porównać obydwa sygnały wg zadanych progów...Mozna też wykorzystać do porównania sygnał ABS. Dobrze że temat został poruszony,...
pomiar obrotów alternatora pomiar obrotów silnika pomiar obrotów silnika spalinowego
bezpieczniki octavia pilot zmiennym kodem ładowarka wallbox
philips senseo licznik geigera
Kalibracja młynka w ekspresie Krups EA810870 Nierówna praca kosiarki po ciężkim koszeniu - przyczyny