Pisałem wcześniej, że chodzi o N239 i właśnie z niego spadł Ci dolny dekielek osłaniający filterek powietrza od strony kanału wyrównującego podciśnienie z ciśnieniem atmosferycznym w tym elektrozaworze. O ile nie wypada z N239 ten filtr w postaci gąbeczki to nie ma to żadnego wpływu na poprawne funkcjonowanie tego elektrozaworka. Szef tego warsztatu...
Kolego byłes na komputerze i nic nie wywnioskowałeś bo ten kto go podpinał nie wiedział gdzie patrzeć. Równodobrze mogłeś nic nie wpinać. Chciałbym dokonać na własną rękę pomiary To podepnij kompa i patrz na pomiar przepływki na biegu jałowym i po pełnym wciśnięciu gazu.
No tak, można podejrzeć, pomiar ciśnienia paliwa już poza zakresem, wartości z przepływki też... Jedyna sensowna metoda, to kolejność o której pisałem..
Zainteresuj się pomiarem powietrza na przepływce, dlaczego jest go tak dużo na biegu jałowym??? Ta wskazówka powinna pomóc doprowadzić do celu, poszedłeś w paliwo a nie tędy droga.
Pomiar przepływki skacze do 600 na postoju nie miałem jak sprawdzic sam podczas jazdy. Na wolnych obrotach jest ok i tu przepływki sie nie czepiam. Auto nawet normalnie jeździ co dziwniejsze ma moc wczoraj z lawetą pełną zrobiłem 500km przecież bym się zorientował w braku mocy. Chodzi mi o to co może być przyczyną iż komp chce na wolnych obrotach tak...
a może jednak zasięgnąć porady innego elektromechanika? zauważyłem też jeszcze że jeśli wcisnę pedał gazu i przytrzymam obroty na 2 tys to silnik pracuje około 10sekund równo i na około 1 sekundę obroty spadną tak do 1800 i znów wraca 2000tys obrotów jeszcze przy gaszeniu auta po przekręceniu stacyjki autem dziwnie zatrzęsie. Dodano po 2 Kolego poeta5...
Pomiaru przepływki dokonujemy na rozgrzanym silniku do temp. pracy przy utrzymywaniu stałych wartości prędkości obrotowych. Zwiększający się przepływ powietrza schładza rezystor pomiarowy, przez co zwiększa się prąd przepływający przez niego wraz ze wzrostem masy przepływającego powietrza (w dużym uproszczeniu, bo wpływ ma również temperatura powietrza)....
Przytrzymująć gaz do dechy i jednocześnie hamulec włączamy stacyjkę. Zaczyna migać kontrolka immobilaizera. 0- to 10 mrugnięć, 1-9 - zgodne z ilością mrugnięć. Kod 0170 wygląda tak: 10-1-7-10. Każda cyfra jest odddzielona krótką przerwą. Przejadę się z laptopem i docisnę pedał gazu - podam pomiar z przepływki.
Pomiar napięcia na wtyczce przepływki jaki?Jaki sygnał zwrotny do ecu?Tego nie sprawdziłeś.Jak te parametry by były ok to wtedy byś decydował o wymianie ecu.A tak wymieniasz na pałę.Powiedz jeszcze czym to czytasz bo takie odczyty biorą się jak podłączysz szajs zamiast testera.
Sprawdź sobie szczelność dolotu pomiędzy przepływką a turbosprężarką (ze szczególnym zwróceniem uwagi na szczelność wejścia odmy do dolotu) skoro są tak niskie jej wskazania nawet po podmianie na nową. Gasnąć jednak nie powinien z powodu nieszczelności więc nie jest wykluczone, że będzie tego jeszcze inna dodatkowa przyczyna. Po odpięciu przepływki...
spruguj z przewężeniem przed przepływką czyli pierścieńz papieru o średnicy antywybuchu prubuj rużnych średnic pomiar na przepływce ne obrotach do 3 wolt
Wczoraj właśnie wyjechałem z kanału swoim W 168 miałem to samo co ty kolego wymieniałem listki w przepływce i nic to nie dało .Szukałem przyczyny tydzień aż w końcu kupiłem najtańszy manometr do pomiaru ciśnienia paliwa, to był strzał w dziesiątkę pompa paliwa dawała 1.5 Bara wymiana pompy i smaga.
Humor kolegi xyro jest jak najbardziej na miejscu :) Oczywiście bez względu czy jest to silnik ARL czy słaby 100 KM AHF lub ASV to i tak potrzebna jest minimalna jego diagnostyka czyli sprawdzenie wartości cisnienia doładowania z pomiarem przepływki - to standard czyli logi dynamiczne grup 003 z 011 i 008 z 010 a przy okazji sprawdzenie logu statycznego...
W przypadku kolegi Kamil-driver łatwo było po logach stwierdzić co jest źle a dlaczego a dlatego, że w dynamicznym logu grupy 011 ciśnienie rzeczywiste było mniejsze od ciśnienia zadanego o 400 mbarów a jednocześnie pomiar z przepływki zasysanego powietrza w grupie 003 na full i to właśnie świadczy o nieszczelności w dolocie pomiędzy turbo a kolektorem...
zrób pomiar na odpietej przepływce czy masz napiecie na dwóch przewodach, teraz nie mam schematu przed soba ale czy czasem nie powinno być tam 5V
Może dlatego że fizyka i matematyka nie są mi obce. Co tu zyskasz? Prawie nic. Tak jak pisałem w granicach błędu pomiaru. Dasz więcej powietrza i przepływka to zobaczy więc trochę więcej da paliwa. Ale tylko w granicach zaprogramowanej mapy paliwa. Więc jak zobaczysz na hamowni te dwa konie więcej, to jest w granicach błędu pomiarowego.
Pomiar oporności to niezbyt dobry pomysł na sprawdzenie przepływomierza. pomiar napiecia no tak juz mozna sprawdzic czy przepływka działa, najlepiej pomiar napiecia oscyloskopem.
Łykać lewe powietrze raz w tygodniu?raczej niemożliwe,pomiar napięcia na kostce dużo wyjaśni.
Uważm że diagnoza komputerowa to jest podstawa, tym bardziej w takich usterkach jednak tutaj komputer nie wykazał żadnego błedu. Natomiast przepływkę (jeśli jest takie podejrzenie) sprawdzam na komputerze porównując wartość rzeczywistą z wartością zadaną. Można sprawdzić i bez komputera dokonując pomiaru napięcia na przepływce. Natomiast w nowych konstrukcjach...
A podmieniałeś przepływkę? może źle mierzy jeśli ją odepniesz to komputer ładuje dawkę paliwa "awaryjną" bez pomiaru zasysanego powietrza. przepływkę kupiłem fakt że używaną od znajomego i nic się nie zmieniło, a ostatnio podjechałem i podmieniłem na przepływkę z kolegi 2.8 i też nic no chyba że wszystkie te przepływki mają coś nie tak
Istotne dla sprawdzenia przepływki wartości to właśnie wskazania w 4 polu grupy 008, grupa 003 pokazuje jak pracuje zawór EGR i te wskazania są tylko wspomagające i stanowią tylko pewien punkt odniesienia dla prawidłowej oceny pomiaru przepływomierza. Jak przeczyścisz przepływomierz to zobaczysz od razu, że wartość dawki paliwa w polu 4 wzrośnie - o...
1. Auto wyposażone w przepływkę - czyścić podmienić od innego, nie stosować zamienników. 2. Pomiar czujników wałka G40 i wału G28 tylko na oscyloskopie lub podmiana, inne pomiary to shit 3. Jeżeli w aucie coś było robione i potem awaria - robimy to jeszcze raz (np. rozrząd - usawienie, filtr paliwa i rurki czy nie pozamieniane i filtr w złą stronę założony)...
Termoanemometr lub przepływomierz automotive? Przepływce trzeba by wyznaczyć krzywą skalowania. Ew. zwężka i różnicowy czujnik ciśnienia? Bez skalowania i tak się nie obejdzie, ale przynajmniej bez kręcących się wynalazków wirnikowych. I mniejsza bezwładność, co dla PIDa ma znaczenie.
Maskę podnosiłeś w tym żelazie? odkręć dwie srubki ,wyjmij element pomiarowy przepływki i wypsikaj sprayem do czyszczenia przepustnic. Ale to nie to . Wtedy by zanizał,anie zawyzał pomiar
Przepływka jest wyłączona z pomiaru, brany jest pod uwagę tylko MAP Sensor:). Czym podlać więcej paliwa? Nastawnikiem już nie ruszy chyba...
On się zalewa paliwem więc dodanie plaka tylko pomoże mu zgasnąć. Jeśli to Motronik czy coś podobnego to czujniki temp, położenia przepustnicy i sonda służą do obliczania korekt podstawowowej mieszanki wynikającej z ilości powietrza. Inaczej mówiąc jeśli po odpaleniu odłączyć mu czujniki temp, lambdę i tps to i tak jakoś nawet w miarę stabilnie powinien...
W pierwszych logach przeładowanie turbiny.1.3 bar rzeczywiste do 1.0 bar wymaganego .Przepływka przekłamuje wynik bądź nieszczelny egr,420-440 powinno być 470mg/suw. Z pomiaru przepływomierza wychodzi ze masz pojemnosc silnika 1700cm3. Góra przepływomierza wskazuje faktycznie ze doładowanie wynosi 1.3 bar -985mg/suv Niestety dawka paliwa nie idzie w...
Czego nie rozumiesz, tym zarypiastym testerem nigdy dobrze nie sprawdzisz, nie masz żadnej pewności prawidłowego pomiaru już lepiej miernikiem sprawdzić napięcia na przepływce to pewniejsze
Co do tych 12V zasilania czujnika wału i przepływki to jest pewna informacja. Pytam bo byłem przekonany że tam powinno być 5V Gnd i sygnalizacyjny Dodano po 7 Trochę zdjęć porobiłem i pomiarów na zdjęciach zapisałem opór jak pokazał miernik. Pomiar odbywał się pomiędzy przewodem zielonym na wtyczce od czujnika wałka rozrządu a pinami od ECU. Odnośnie...
Mogę dziś sprawdzić czy potencjometr w tej oplowskiej przepływce jest liniowy czy logarytmiczny, mam 1 taką rozebraną po wystrzale. Dzięki - w takim razie czekam na wynik (przepływomierz z charakterystyką liniową daje sygnał logarytmiczny, bo wychylenie klapy jest proporcjonalne do logarytmu z przepływu). Jednak z praktyki wiem, że omomierzem trudno...
Witam. Moje autko to bmw e36 1.6 95rok. Od jakiegoś czasu coś ciężko mi pali. Zarówno na ciepłym i na zimnym. Na kompie wyskakuje mi cały czas błąd sondy lambda. Sonda wymieniona i dalej to samo. Sprawdziłem już wszystko poza przepływomierzem. Niestety nie mam od kogo pożyczyć więc muszę sam coś kombinować. W programie ESI jest napisane jak sprawdzić...
2PIN przy gazowaniu w zależności od obrotów napięcie wacha się od 0.24 do 0.37. czyli brak pomiaru przeplywu powietrza. Ecu leża ? ,ale oba ? czy te przepływki mogą być uszkodzone ? Wtyczki teoretycznie na 5pinów , ale tylko po 3 kable z wiązki. ( przepływomierze 5pinów)
erdaniel dobre dobre na ssaniu spaliny i przy depnięciu.Poplawszy takie coś jak przepływka to należało by sprawdzić po przez pomiar mas powietrza hmm tylko że do tego musi być ktoś kto wie jak wygląda pomiar.Dobrze ci radzimy szkoda twojej kasy udaj się do kogoś kumatego to jest najprawdopodobniej turbina może być to tylko kwestia reg bo ktoś tam paluchy...
Ostatno załatwiałem gosciowi taką przepływke Boscha za 279zł (nowa w opakowaniu). A zapytam skąd wiesz ze to napewno przepływka. Z przepływka to jest roznie , lepiej pożyczyć od kogoś i sprawdzić. A jak nie to dokładny pomiar oscyloskopem. Dodano po 4 A jeszcze jedno totalne uszkodzenie (brak sygnału lub sygnał stały)przepływki generuje błąd w sterowniku....
a więc poskładałem auto, podłączyłem INPA poniżej zrzuty, auto kopci na biało na maxa, 1 dlaczego po odłączeniu przepływki mam dalej taki sam pomiar ?? nic sie nie zmienia ( czy dlatego też z chwilą jak podłącze czujnik ciśnienia doładowania to sztanga od turbo idzie w duł i auto nie ma jak oddać spalin ??) 2 oczytałem w iNPA ciśnienie, i czujnik wygląda...
No właśnie o tym napisałem, Ciebie interesuje tylko to co trafia za przepływkę. Wszystko złożyłem, poszły nowe uszczelki. Pomiar niezależnie od tego czy odma jest podłączona czy nie to 3g/s więc nic się nie zmieniło. Albo wartość 3.9g/s jest błędna albo silnik dokonuje żywota w co wątpie. Błąd nadal się wyświetla po każdej jeździe samochodem.
Sztomel- wielkie dzięki za wszelką okazaną pomoc i za poświecony dla mnie prywatny czas. Twoje rady okazały się bezcenne, a dzięki Tobie mój passat odzyskał ducha. Po próbach z miernikiem, któremu kończyła się bateria (pokazywał głupoty podczas pomiaru napięcia na wtyczce do przepływki) i innych przeciwieństwach losu udało nam się wreszcie stwierdzić,że...
Niezupełnie smietnik , przeczytaj jescze raz dokładnie pierwszego posta u samej góry ...:D Z pierwszego nic nie wynika, a z któregoś nastepnego - że trzeba wstawić (cos tam)- w niektorych przepływomierzach jest jakas dioda półprzewodnikowa ale czy ona jest dodana w celu regeneracji?- sprawdzę na regenerowanych. Powierzchnia pomiarowa w nich ma około...
Gdzie logi przepływki? Turbo nie trzyma ciśnienia. Ładnie startuje, choc może trochę późno, ale od 2700 jest tylko gorzej jak lepiej. Na którym biegu robiłeś pomiar? Która dawka jest rzeczywista?
Nie chcę zakładać nowego tematu dlatego zapytam tutaj. Z uwagi na małe doświadczenie w kwestii diagnostyki silników benzynowych mam pytanie do kolegów na co zwrócić uwagę podczas testów dynamicznych tego silnika (1.6 benzyna 200rok) klient narzeka coś na moc, choć nawet jeszcze dobrze z nim nie gadałem bo nie miałem czasu o co mu tak tam dokładnie chodzi)....
Witamn nie znalazłem nic podobnego na forum stąd nowy temat, może ktoś ma pomysł co dalej z moim 2.0 HDI. Zacznę od początku - Zapaliła się autodieagnostyka, przedtem silnik był nieco słabszy. Komp pokazał błąd przepływomierza a konkretnie podał, że przepływka podaje stale maksymalną wartość. Po wymianie na podróbkę błąd sam zgasł zaraz po odpaleniu...
Czy zwarcie do plusa oznaczac moze brak masy Miernik w rękę i będziesz wiedział. Brak zasilania lub przepływka trup. Możliwe też uszkodzenie sterownika. Pomiar wiązki przepływomierza wyjaśni sprawę
Witam, co do przepływki to niestety bolączka tych aut. Przepływomierz powietrza mierzy ilość zasysanego powietrza korzystając z pomiaru prądu potrzebnego do ogrzania platynowego drutu wewnątrz urządzenia. Będziesz miał nierówne obroty auto będzie mulić, czasem gasnąć, wzrośnie spalanie, itp. Co do EGR to czasem wystarczy dobrze wyczyścić i rozruszać...
Na temat wartości nic nie mogę powiedzieć .Diagnosta stwierdził tylko że ma odczyt z przepływki ale nie był pewien że jest ona w pełni sprawna .Dodam że silnik podczas pomiaru nie pracował dłużej niż kilka sekund .
Czy może mi kolega powiedzieć jakie powinny być wartości przepływki . Na jednej pokazuje ok 240 na kolejnej pokazuje ok 64 . Wartości czego? Pomiaru, ceny za używkę, czy jakiejś innej?
Jeśli masz silnik AJM lub AUY to jeszcze do kolekcji błędów musi dojść błąd elektrozaworu N239 sterującego klapą gaszącą bo jest zasilany z tego samego bezpiecznika co elementy, które wymieniłeś w swoim poście. Przydałyby się logi dynamiczne grup 003, 008, 010 i 011 by kolega wilqmax wiedział na czym stoi. Przy braku zasilania ww. elektrozaworów silnik...
Witam. 3 przepływomierze zostały włożone a następnie sprawdzony ich pomiar na komputerze. Moja przepływka oryginalna która się zepsuła to tak jakby jej nie było komputer ustawiał automatycznie tryb awaryjny i przepływ na 550. Przepływomierz ten który kupilem (zamiennik) jest również uszkodzony, ponieważ przy dodawaniu gazu jego pomiar był bezsensowny...
dużo czasu minęło i faktycznie należy się odpowiedź jak rozwiązałem problem ... trochę kasy poszło na wymianę różnych niepotrzebnych elementów które i tak nie rozwiązały problemu. Zacząłem rozbierać powoli przepływkę która jest na nieszczęście zintegrowana z komputerem ( zemsta niemca) nie można samemu jej wymienić jest firma w Biłgoraju która zajmuje...
Jest jeszcze coś takiego jak przysłowiowa "przepływka" która jest np stosowana w samochodach (ale i nie tylko) jesli znamy temp powietrza i dany X element grzejemy i przedmuchujemy go powietrzem o znanej temp a zarazem mierzymy jego temp możemy ocenić poziom szybkości przepływu powietrza. Oczywiście jest to pomiar mniej dokłada ale jest ...
Witam, mam prośbę do speców z zakresu odczytu logów z turbiny i przepływomierza. Mam wrażenie jakby bora była trochę leniwa na pedał gazu, rozgrzałem borę do 65-70 stopni i dokonałem pomiaru, może ktoś zerknąć fachowym okiem na te logi. http://vaglog.pl/log-003_5WUXI7N.html http://vaglog.pl/log-011_uMv01g.html
Tzn, na samej wtyczce chciałem zmierzyć napięcia i przydał by mi sie krótki schemat jakie napięcia tam powinny być 12V, 5V ?, marcin.koz2910 - napięcie podczas biegu jałowego 0V - a jak to zmierzyć jak wtyczka jest wpięta w przepływkę - nie ma możliwości pomiaru, musiałbym kable odizolować. Kolego wg. tego schamatu, co wysłałeś, mógłbys wyjaśnić jak...
No i sprawa się zakończyła POZYTYWNIE. Po części winę ponosił przepływomierz, lecz prawdziwym sprawcą był znak na kole. Poprostu ktoś dorobił (namalował) sobie punkt którego wszyscy przy pomiarze zapłonu się trzymali. Po odszukaniu właściwego punktu i ustawieniu zapłonu oraz wymianie przepływki śmiga aż miło. Co do spalania to 8l tryb mieszany.
Żeby było śmieszniej mam model bez przepływki. Tam przecież siedzi tylko zwykły czujnik temperatury. Aby się czymś z wami podzielić wykonałem pomiar testerem Vaku. No i tak: przy odpaleniu silnika zaworek steruje podciśnieniem zaraz po starcie(EGR się otwiera) tak ok. 3 sec Następnie zaworek zamyka podciśnienie(EGR się zamyka). Po ok. 6 sec. znowu EGR...
Witam po raz pierwszy Mam problem i walczę dość długo i nic Do rzeczy: jak odpalam na zimnym ma za niskie obroty ok 600 obr/min i telepie całą budą,jak się rozgrzeje wszystko jest dobrze na D ma 830 obr/min a na P prawie 1000 obr/min. Czyściłem krokowca,przepływkę i przepustnicę.Sprawdzałem wszystkie węże i doloty.Byłem parę razy na kompie i raz pokazało...
Pomiar składu spalin z tego co mi wiadomo, odbywa się na wolnych obrotach, platformy diagnostyczne podają zawartości co i ppm'ów tez na wolnych obrotach. Odepnij przepływkę i zobacz czy obroty dalej będą szły w górę.
To jest czujnik temperatury , w serwisie mercedesa powiedzieli ,że on działa jako przepływomierz i też mieli problemy żeby go znaleźć . Ja go znalazłem przemierzyłem , komputer pokazuje prawidłową temperaturę więc jest chyba OK Zwykłej przepływki ten silnik nie ma i mnie to bardzo zdziwiło ! http://obrazki.elektroda.pl/3974628500_1...
Witam. Tak jak w temacie, mam problem z błędami: 34 - czujnik wzniosu igły na pierwszym wtryskiwaczu 47 - czujnik położenia wału korbowego. Przydały by się normy rezystancji oraz sposób pomiaru. Jutro do tego sprawdzę jeszcze przepływkę, ale tu parametry już znalazłem:) Problem polega na tym, że zapala się check engine i co za tym idzie autko traci...
bylem 5 razy zrobiłem do nich i spowrotem ponad 500km (mam kawał drogi do znanego zakładu partnerskiego stag..) i co i nic za kazdym razem gorzej gorzej i gorzej.. teraz jeżdzę na benzynce, nie jedną instalacje stag ustawilem i ta też ustawie - ale najpierw musze dojsc do ladu na benzynie - a nie mam doświadczenia w turbo i to mnie martwi :( bo mam...
Irons, masz rację, to ma sens! Dzisiaj podłączałem już kabelek, ale dopiero po powrocie przeczytałem Twój post. Faktycznie Prc=f(t) mogłoby już coś wyjaśnić. Z dotychczasowych pomiarów ułożyłem tabelkę z wynikami, z której widać, że wtryskiwacze otwierają się w 7sek. przy ciśnieniu 126bar. Wydaje mi się, że ciśnienie trochę faluje, mimo, że próba była...
Witam, mam pytanie miał już ktoś do czynienia z zaniżonym zasilaniem przepływki, efekt jest taki że na podłączonej wtyczce na pinie gdzie ma być +5V mam 3.8V, ale po odłączeniu wtyczki od przepływomierza pomiar 5V, wychodzi że pod obciążeniem przepływomierza spada do 3.8V nawet czasem 3.5V, i mam problem bo przy pełnym otwarciu przepustnicy sygnał z...
Mianowicie autko ma wymienioną : MAF, egr, IAT,ECT. Po zmianie przepływki było chwilowo dobrze bo przestał kopcić, ale nadal na jałowym ma pomiar powietrza zamiast 6kg ma 25kg, po depnięciu rośnie do 60Kg. Tym szajsem nie da sie jeździć bo robi kangurki , musi być pedał w podłoge wciśnięty i jakoś sie normuje. Na jałowym sam sobie gazuje od 780 do 1700obr/min....
Mam problem z utratą mocy na jakieś parę minut jazdy . Zacząłem od przepływomierza Wpiąłem się miernikiem w przepływ-kę i tak przy 750 obr / min było 3,08 V i wraz ze wzrostem obrotów napięcie malało .Pomiar wykonywany na biegu jałowym . Czy z tą przepływką jest coś nie tak . Narazie nie posiadam interfejsu tez z odczytem błędów kłopot a mechanicy kasują...
Dzięki za szybką odpowiedz. Człowiek jednak zawsze ciekawski a niestety w tych sterownikach jest czasochłonne przekładanie nowych kości z programem więc może już bardziej doświadczeni udzielą paru odpowiedzi. 1. Po zaślepieniu EGR przepływomierz nie będzie pokazywał niskiego przedziału np. 250 (wyłączając nieszczelności w dolocie) a bardziej pomocne...
Błędy: brak Ciśnienie: ok Przepływka: ? Jak sprawdziłeś ciśnienie?Nie sądzę żeby pomiar wiarygodny skoro nie wiesz co to przepływka.Przyczyn spadku macy może być kilka: 1.pompa vacum 2.popękane(załamane) lub nieszczelne wężyki podciśnienia 3.olej w wężykach podciśnienia 4.zaworki sterujące elementami wykonawczymi 5.przepływka itp. Podciśnienie w układzie...
Witam serdecznie , posiadam A4 1.8 Turbo z roku 95 . Chciałbym sprawdzić na vagu co jest przyczyną tego że obroty same podrastają na biegu jałowym do ponad 1300. Podejrzewam przepływkę i lecz błąd nie wyskakuj to chciałbym dokonać pomiar zrobić logi ale nie wiem jakie bloki pomiarowe posiada ten model auta? bo standardowe chyba 003 na przeplywke nie...
Witam wszystkich, witajcie. Prowadząc ożywioną dyskusję ze "zdunvw" i za jego namową, chciałem dorzucić coś od siebie do tego tematu, bo sądzę, że może to pomóc, tym którzy już opadają z sił😉. Ja ze swoim problemem walczyłem od wakacji, aż do teraz. To jakieś 7 miesięcy i bynajmniej po tym okresie stwierdzam, że dobrych fachowców od MB, to szukać...
Witaj. Nie piszesz jaki to silnik. Domyślam się jednak że to x18xe1. Jeżeli tak to pomiary powinny być następujące: Pin 1 -masa oporność względem masy 0 lub bliska 0. Pin 3 - zasilanie. napięcie wzgl. masy równe napięciu akumulatora. Pin 4 - pomiar temperatury powietrza. Napięcie wzgl. masy 4,5 do 5,2 V. Pin 3 - przepływomierz włączony zapłon 0,3 V...
Sprawdzić czy pompa wtryskowa dobrze dokręcona do silnika - czy się czasem nie rusza. Sprawdzić poprawność ustawienia rozrządu - być może przeskoczył. Sprawdzić i z pewnością skorygować kąt wtrysku. Jeżeli w/w są ok a ew. prawidłowe ustawienia kąta wtrysku nie przyniosły żadnych widocznych zmian to lecimy dalej: Jaki olej zalany w silnik ? Kiedy zmieniany...
Pivvo. Brawo!!!!!! Wytłumaczyłeś nam bardzo dokładnie coś co doskonale my Warsztatowcy wiemy, a ty jak założysz przepływkę uczciwą nową , chociażby pierburg (wkład nie jest drogi) to dopiero zobaczysz różnicę. Co do tego jak oceniasz moją wiedzę ito co widzę w twoich logach szkoda dyskutować, za stary jestem. Zyczę pokory w swoich osądach. nie będę...
Autoas, daj spokój, widzisz że wszystko jest "ok", tylko odpalić nie chce... Dla twojej Wiadomości kolego Wczoraj została wykonany precyzyjny pomiar który nie wykazał nic...prawidłowe ciśnienie na listwie,przepływka ok,imo oraz szereg innych pomiarów które niczego nie wniosły nowego.Auto zostało podłączone na krótko zewnętrzna pompą w baniaku i nieczego...
Problem nadal jest nie rozwiązany, z tego co czytałem to jest zbyt ogólny kod błędu więc usterka może być w czymkolwiek, co do pomiaru przepływu powietrza to nie mam w kompie jaki powinien być zadany przepływ, mam tylko rzeczywisty ale zgodnie z TD to jest za niski i teraz albo przepływka albo faktycznie jest taki niski i gdzieś ciągnie lewe powietrze....
Witam. Mam Toledo 97r. i problem jak w temacie. Od jakiegoś czasu mruga mi kontrolka żarzenia świec. Znajomy podpiął go do vaga i zczytał takie błędy: 00575 - ciśnienie w kolektorze ssącym - odstępstwo od reguły - usterka występująca sporadycznie 00553 - czujnik pomiaru masy powietrza G70 (przepływka) - przerwa/zwarcie z masą 01268 - nastawnik wielkości...
Pisałem, że egr zaślepiony i wyprogramowany. Klapy usunięte i wyprogramowane.. Dpf 14g, mogę wypalić spróbować, choć się boję, że coś na wysokich obrotach pier****** i silnik wogóle odleci.. Przepływka ok. Synchoronizacje w autcomie mam w grupie 34, a w 4 mam regulacja kąta trysku włównego i z tego co pamiętam z -1.7 na postoju wjeździe tak -3,5 a jak...
Witajcie. Pacjent o11.6 avu + lpg. Zauważyłem od jakiegoś tygodnia że auto łapie muła. Przyspieszenie jest słabsze i przy rannym wyjezdzaniu z garażu przy dodaniu gazu opóźniona reakcja na gaz. Dzisiaj zobaczyłem te błędy. Okazało się że wąż od pompy sai był nie wciśnięty w skrzynkę filtra i wąż od przepływki do przepustnicy spadł z przepływki. Założyłem...
Rozumiem ze napięcia mierzysz względem masy? Na pinie 4 masz mieć plusa po bezpieczniku F2. A z Twój pomiarów wychodzi ze masz 0V, wiec warto go sprawić.
w sterowniku czyli rozumiem ze w ECU czyli komputerze ?? Bo gdy czytam inne posty użytkowników to napięcia na kablu sterującym od przepływki mają właśnie w granicach od 0.5 do 0.7V mierząc niezależnie czy miernikiem czy kablem diag. Dodano po 5 I rozumiem że jak odepnę kabel od komputera to wartości mam sprawdzać na poszczególnych pinach na włączonym...
Panowie dzisiaj po przeczytaniu prawie całego internetu, sprawdzeniu całej instalacji itp. wykonałem pomiary miernikiem cyfrowym(takim z marketu za 60zł) i oto wyniki: Przepływka REC Germany pomiary: a) Silnik wyłączony(przekręcony kluczyk): 1. 3,41V (czujnik zassanego powietrza?) 2. 12,51V (zasilanie) 3. 0,00V (masa) 4. 5,00V (nie wiem co to) 5. 0,97V...
Kup puste ECU i programuj. Zobacz że jednak lepiej jest mieć więcej niż mniej. To na pewno. Rzecz w tym, że przepływomierz jest elementem mocno zawodnym , wikipedia mówi, że: "Wady: media o dużej wilgotności zakłócają, zawyżając wskazania, pomiar, gdy na czujniku pomiarowym skondensuje się woda ograniczony górny zakres pomiarowy (w porównaniu do innych...
Witam ponownie wszystkich. Problem jest następujący a mianowicie, jednym z błedów był bład z przepływomierzem. Po usunięciu wszystkch błędów, błąd z przepływką wracał, za kolejnym razem udało się go wykasować, wówczas robiąc jazdę próbna auto nabrało mocy, i gładko przyspieszało nie było falowania obrotów. Natomiast teraz nastepuję falowanie obrotów...
Witam Mam pytanie dotyczące przepływomierza od Audi A6 C4 2.5 TDI (AEL) Czy może ktoś z kolegów orientuje się jakie powinny być prawidłowe rezystancje na 4 pinowym wtyku tego przepływomierza? Głównie chodzi mi o opór czujnika temperatury - styk 1 i 4, oraz rezystancję potencjometru - styk 2 i 4 http://obrazki.elektroda.pl/7654924500_1...
Przepływomierz na gazie jeśli ma powrót to i na powrocie. Przepływomierz musi być do instalacji LPG. Zliczać impulsy , różnica , iloraz i już mamy spalanie , średnie spalanie w jednostce czasu. Jak chcesz średnie spalanie na 100km to już musisz mieć impulsy z drogi. Jak masz ABS to z abs-u jak nie masz to ze skrzyni ( ale że to gaźnik to na 100% ma...
Kolego Albus Łatwo powiedzieć - przepływka do wymiany :) Grupa 000BS http://vaglog.rtnet.pl/temp_7415_76923.h... logi zrobione wcześniej po krótkiej jeździe: http://vaglog.rtnet.pl/temp_74_75773.htm... oraz grupy razem 000, 001, 002 z przygazowaniem w czasie pomiaru http://vaglog.rtnet.pl/temp_74_70165.htm... CZyli przy mojej pompie wtryskowej, regulacja...
Podmieniłem przepływkę na Magneti Marelli ,pomiar napięcia na niej zgodny ze specyfikacją.Wymieniłem sondę lambda na NGK,oscyluje w zakresie 0.1-0.9 na wolnych obrotach i na podniesionych do 3000.Zrobiony reset O2 bloków BLM. Ciśnienie na listwie sprawdzone (z odpiętym podciśnieniem ma wartość 3.0 Bar)Wtryski wyciągane ,wyczyściłem i sprawdziłem (drugi...
może czujnik temp i go zalewa bo widzi mróz może przepływka zablokowana (tam chyba jest klapowa) osusz świece i kręć go z gazem w podłodze - trzeba nawet do minuty pokręcić ale jeśli go zalewa to powinien odpalić wymrugaj błędy - może czegoś nie podłączyłeś albo nieświadomie odłączyłeś przewody zapłonowe - może niewłaściwa kolejność (nie wiem czy zdejmowałeś...
Mam auto datę i sprawdzałem niby się pomiary zgadzają ale jest dziwna rzecz po odłączeniu kostki przepływki w opcomie pokazuje temperature powietrza 35 stopni cały czas tak jakby sterownik cały czas widział temperature
Witam, Od niecałego miesiąca mam problem z corsą B 1.0 12V, czyli słynna kosiarka. Samochodu używam sporadycznie, ale jest w użyciu awaryjnym, jednak od miesiąca strasznie mi się dusi, po dodaniu gazu podczas jazdy strasznie muli, nie reaguje dalej na gaz i czasami kanguruje. Postanowiłem wymienić przepływomierz, gdyż miałem akurat taki sam na miejscu....
Zaczyna powiewac optymizmem to i na żarty się zbieram :-) Czy z odpieta wtyczka jest szansa, że auto odpali normalnie? Sporty za brak Polskich znaków, ale pisze z telefonu gdzie nie ma ojczystego języka. Wyjąłem przepływomierz, zmierzyłem napięcia na kostce na właczonym zapłonie i wygląda to tak: http://obrazki.elektroda.pl/4968361100_1...
Witam, dziękuję za odpowiedź. Szukam źródła lewego powietrza za przepływką. Objawy to szarpnięcia silnika podczas jazdy i chwilowy spadek mocy, czasem nierówna praca na biegu jałowym. Sprawdziłem wszystkie wężyki wokół przepustnicy i są ok. Sprawdzałem układ odsysu oparów ze zbiornika i doszedłem do tego urządzenia którego przeznaczenia nie znam. Jest...
Prawie całą diagnostykę zrobisz prostym miernikiem, przepływomierz :klapka ma mu chodzić bez ocierania, potem weź miernik zmierz napięcie na kablu sygnałowym przy włączonym zapłonie bez wypinania wtyczki, to kabel drugi od tyłu, jak ręcznie otwierasz klapkę napięcie ma płynnie rosnąć od ok 0,25 do ok 4.7V. Normy czujnika temperatury: opór na gorącym...
podepnę się pod temat. Mianowicie. Mam daleko nieodbiegający problem od tego. Mam Vento 2.8 vr6 z 1993 roku, hamowałem go 3 razy i raz podpinałem pod kompa. Pierwszy wykres z hamowni mnie przeraził bo było tylko 131KM i 202Nm na rozgrzanym silniku. Natomiast pół roku później na zimnym silniku robiłem pomiar gdzie wyszło 165KM i 245Mn kolejny trzeci...
Za niskie korekcje i zbyt mała dawka paliwa jak na uszkodzenie pompowtrysków. Siwy dym, prawdopodobnie olej, na gorącym silniku pod obciążeniem może przechodzić w ciemny. Dokonaj pomiaru kompresji w silniku. Sprawdź jak wygląda turbo, czy nie ma zbyt dużego luzu osiowego(czy wirnik nie dotyka muszli). Sprawdź czy olej nie dostaje się z odmy do rury...
WItam. Pytanie co do przepływki w Oplach, ktoś podjął się naprawy drucika platynowego na mierniku w tych przepływomierzach, tj. chodzi mi o pęknięte po strzale w dolot, często padają, zamienniki sie w wiekszosci nie sprawdzają a oryginały są drogie.. Wzieło mnie na zastąpienie tego "elementu pomiarowego" czymś ogólnie dostępnym, Z tego co wiem element...
Galaxy 110PS. Przy bardzo spokojnej jeździe (bez klimy i innych odbiorników elektrycznych) spala prawie 8l/100km i mocno kopci na czarno przy ostrym przyśpieszaniu. Czasami coś się mu odwidzi i prawie nic nie kopci. Pomiar spalania jest wiarygodny, podłączyłem pompę wtryskową (ssanie i przelew) do bańki 5l i zrobiłem na niej 63km i to silnik był już...
Witam. Mam Primere p11 2000 rok kombi 2.0 benzyna 141 km silnik SR20DE manualna skrzynia. Brak żadnego błędu Check Engine. Otóż od początku kupna auta miałem problem z obrotami na biegu jałowym. Są po prostu za wysokie, stoją na poziomie 1200-1300 obrotów, kiedy zimny silnik jest na sssaniu ma 1500 obrotów. Była czyszczona przepływka preparatem do tego...
sonda cztero-przewodowa- nie wydaje mi się żeby była to sonda bo ona pracuje - a wskaźnik diodowy + multimetr (fluke) to też nie taki zły pomiar - dobra sonda (oryginał) to duży wydatek a szanse żeby była to ona uszkodzona są małe. Po odłacząniu całkowitym sondy lub czarnego przewodu nadal "bije w tłumik". Po zdjęciu rury od dolotu i iodsunięciu go...
A więc tak turbina założona, wylądowała pod maską td eskorta z 97r. pompa lukasa z komputerem i przepływką .Musze przyznać że było trochę problemów z upchnięciem ale się udało a teraz to co pomierzyłem po jazdach próbnych; turbina zaczyna ładować od 1200obr.mamy wtedy 0.1bara 1500obr. mamy już 0.6bara 2000obr.-1bar 2500obr.-1.3bara az do 4000obr. 4500obr....
Pisaliśmy już wcześniej ale opiszę ponownie ogólnie auto ma założony gaz, ale pomijam ten fakt chodzi o pracę na benzynie. Objawy: auto po nocy zimne odpala od strzału ale pracuje bardzo nierównie i nie ma tego efektu ,,pracy na ssaniu" do tego strasznie szarpie silnikiem i tak jest ok 2 min. Po tym czasie obroty się normują ale nie do końca tak jak...
Witam. Czy udało Ci się rozwiązać problem ? bo ja walcze ze swoim m50b20 i już kończą mi się pomysły. Czas wtrysku u mnie cały czas 131ms, czuć że auto zalewa, dół ma tragicznie słaby, a czasami potrawi falować na obrotach. Sonda na pomiarze multimetrem oscyluje praktycznie w pełnym zakresie, a po podłączeniu kompa w parametrach jest cały czas 0V, dodam...
Turbo bez zmiennej geometrii. Jak to masło maślane? Opisuje jak jest , to nie matematyka . Jak mam to opisać? Auto teraz jeździ tak samo czy to z przeplywka podlaczona czy rozłączona. Nie rozumiem już tego auta , albo to jakiś zbieg okoliczności albo mało w nim przewidywalności ... Zrobiłem logi przez DDT2000 ponownie ( z podłączoną przepływką ) : https://obrazki.elektroda.pl/3814651700_...
Przyczyny są takie : przycina się zmienna geometria w turbosprężarce i/lub sztanga siłownika podciśnienia przy turbo (popularnie zwanego gruchą ze sztangą) gdyż czujniki : ciśnienia barometrycznego i ciśnienia doładowania mierzą prawidłowo. Nie dzieje się to zawsze ale widać to w niektórych logach. Nie ma również znaczenia fakt, że ręką da się poruszać...
sprawdzanie przepływki czyszczenie przepływki schemat przepływki
zacisk hamulcowy ręczny ikona stanu naładowania baterii klawiatura zalać spirytus
kupowanie unitra kupowanie unitra
Sofar Solar 3.3–12 KTLX-G3 – reset falownika, factory reset, ustawienia EN50549, hasło instalatora LED4202 CV9202H-A39 – brak PANEL_ON na pinie 151 procesora, diagnostyka i typowe usterki