Masz do tego zaciska podać (+), a nie robić pomiar napięcia. Wtedy zrób pomiar napięcia B+ i B-
Jeśli sprawdzasz ładowanie poprzez pomiar napięcia na wyjściu regulatora bez podłączonego akumulatora, to nie mamy o czym dalej dyskutować.
Do sprawdzenia przerywacz. Najpierw regulator napięcia-puszka po prawej stronie przy siodełku. Pomiar czy coś tam dochodzi.
Wymienilem ostatnio regulator napiecia, wszystko pasuje z wyjatkiem jednej rzeczy, kostka ma wejscie na jeden pin a nowy regulator ma 2 piny. Czy da sie to podlaczyc czy trzeba koniecznie kompatybilny z jednym gniazdem pin kupic? Dodano po 26 Chodzi dokladnie swap rrgulator BOSCH BR14 M1 / F 00M 145 230 na BOSCH BR14 M1 / F00M 144 128
Regulator koryguje napięcie, a ECU dostaje dane z niego. Słaba masa, lub styki. Ja trzy regulatory wymieniłem zanim było jak należy, ale u mnie pomiar 16,2 v. Chińszczyzna w oryginale.
Witam. Interesuje mnie jak wykonac z wykorzystaniem wzmacniaczy operacyjnych porownanie napiecia i pradu zmierzonych w ukladzie z wartoscia zadana i regulacja U oraz I do wartosci zadanej. Wszelka forma pomocy mile widziana. Pozdrawiam.
Mam trzy mechaniczne (wibracyjne) regulatory napięcia do Bizona RC1/28. Dwa ładują za mocno, a jeden nie ładuje wcale. Chciałbym naprawić chociaż jeden z nich. Czy za pomocą woltomierza i zasilacza regulowanego 20-30V można by było ustawić progi napięć przełączania styków. Do regulacji służą: -Dolne mocowanie sprężyny, który można doginać. -Po z luzowaniu...
Witam. Mam problem w motorowerze ogar 900 z ładowaniem. Mianowicie na starym reg. napięcia było na wolnych ładowanie 4-5V a po przegazowaniu spadało, po wymianie regulatora ładowanie na wolnych jest takie samo, ale po przegazowaniu tak do 3/4 gazu dochodzi do 11V. Nie wiem co może być przyczyną? Z góry dziękuję za pomoc.
Samochod Seat Ibiza (1990) posiada regulacje nadmuchu powietrza w trzech pozycjach 1-wylacznik 2-wolne obroty silnika 3-szybkie obroty silnika, chcialbym poddac to modernizacja by poprzez np. dodatkowy potencjometr byl regulowany nadmuch plynie a nie jak w fabrycznie przeskokiem (mocno - lekko). Problem polega na tym ze nie wiem jakiego potencjometra...
Witam, mam silnik wykręcony z kuchenki mikrofalowej. Napędzał on wentylator. Jest na napięcie przemienne 230V. Jak można regulować jego obroty/moc? Mam go przykręconego w garażu z tym samym śmigiełkiem od mikrofali i chłodzi mnie w garażu w upalne dni. Ale czasami jest aż za zimno. Próbowałem użyć regulatora takiego prostego za 12zł z allegro, ale nie...
Witam, mam dziwny problem z ładowaniem. Na średnich obrotach wynosi ono idealnie 28.9 - 29.02V, czyli jest wszystko okej. Problem się zaczyna gdy się zwiększy obroty, ładowanie się wyłącza, problem znika jeśli przed wkręceniem na obroty włączy się obciążenie, np. światła, czy koguty. Regulator napięcia jest nowy (mechaniczny).
Próbuje naprawić regulator podawania drutu do migomatu. Regulator jest zbudowany na tyrystorze. Schemat w załączniku. Wymieniłem tyrystor, rezystor mocy, którego nie ma na schemacie, tranzystor, diody prostownicze. Regulator podaje na wyjście napięcie w zakresie 5-10V, ale po podłączeniu obciążenia napięcie to spada do zera. W czym szukać problemu ?...
pomocy!!!! mój tato chce żebym podłączył mu regulator napięcia do prądnicy prądu stałego do jakiejś maszyny w pracy tyle że on chce taki standardowy regulator raczej potencjometr dużej mocy. pomóżcie koledze w potrzebie
Jak w temacie,regulator od mz trophy,6v 60w.Dzieki
Witam mam pytanie jaki regulator dobrać do tej prądnicy i jak go podłaczyć. Prądnica bedzie ładowac akumulator 12v 45ah. Z góry dziękuje za wszystkie odpowiedzi http://obrazki.elektroda.pl/2915943700_1... http://obrazki.elektroda.pl/2564977600_1...
Witam :) Od dłuższego czasu szukam w internecie/forum schematu regulatora ładowania, który działałby podobnie jak regulator w alternatorze tzn. załączał by tranzystor lub jakis inny element wykonawczy który działałby jak przekaźnik ale nim nie był wtedy gdy jest spadek napięcia i rozłączał gdy będzie jego wzrost. Napięcie jakie by miał utrzymywać na...
Witam! Posiadam prądnice prądu stałego 24V o mocy 1,5kW (62.5A) , do niej kiedyś dołączony był regulator napięcia typu rrt-24, niestety regulatora nie posiadam (chętnie zakupię), myślę o zbudowaniu takiego regulatora samemu, ale już w wersji elektronicznej, lecz wiąże się to z problemem iż przy 62,5A i 24V dołączenie po wzbudzeniu prądnicy do instalacji...
Witam. Proszę nie namawiać mnie na alternator bo właściciel nie chce nieoryginalnych części w swoim "ciapku" rok produkcji 1978. Proszę o pomoc w wyregulowaniu i wyjaśnieniu działania regulatora. Obecnie prąd ładowania zawiera się w granicach 1-3A a górny pojedynczy styk w regulatorze iskrzy od około 800RPM silnika. Prądnica raczej jest ok , gdy przycisnę...
Regulatory napięcia do paneli zwykle mają pomiar i włącznik obciążenia na masie. Więc nie da się tego podłączyć do jednego akumulatora który ma być ładowany też z alternatora samochodu.
Chciałbym prosić Was o poradę czy jest możliwość i w jaki sposób podłączyć ten regulator z linku do pompki powietrza załączam zdjęcie. Chodzi mi o to aby regulować ilość podawanego powietrza tj mniej/więcej. Czy poprostu przecinamy kabel zasilający i wpinam regulator? https://allegro.pl/oferta/regulator-obro...
Nie wiem czy dobry dział ale próbuje coś wygooglowac i nic nie znajduje. Szukam schematu regulatora obrotów silnika prądu stałego 24V prąd rzędu 60-80A z regulacją obrotów potencjometrem podobnie jak w zasilaczu kolejki Piko. Potencjometr po środku silnik stoi obracamy w lewo silnik kręci się w lewo . Obracamy w prawo silnik kręci się w prawo. Potencjometr...
Witam mam problem z zippem pro,gdzieś we wrzesniu zrobilem swapa na pojemność 200cc z quada pod standardowa elektryke i wszystko bylo dobrze az do stycznia,spalilo mi regulator napiecia,kupilem nowy ale spoalilo mi zarowki zmierzylem napiecie i mial jak dodalem gazu 19 to o wiele za duzo wiec kupilem znowu nowy regulator i jest teraz za male 11.86 jak...
Witam wszystkich. Dodam na początku ze jestem ciemny z elektryki. Kupiłem zestaw do samodzielnego montażu posklejałem wszystko według schematu i problem tkwi w tym że nie mam regulacji prądu, daje dużo ponad 19V. Co mogłem źle zrobić? Zamieszczam fotkę tego regulatora http://obrazki.elektroda.net/55_12544079...
Witam. Posiadam pompę cyrkulacyjną do akwarium jak w temacie. Potrzebuję obniżyć jej prędkość obrotową. Regulator obrotów silnika/ mocy/ napięcia z allegro nie zdaje egzaminu. Przy potencjometrze w skrajnym polożeniu pracuje normalnie, obniżenie mocy skutkuje brakiem obrotów.
Witam, potrzebuję sterownik do silnika prądu stałego z regulacją obrotów. Najprostszy na Mosfecie tak jak na schemacie poniżej. Działa jednak potrzebuję porady które parametry zmienić lub dodać aby można było ustawić minimalną wartość obrotów silnika trochę wiekszą niż prawie zero. W tej chwili schodząc potencjomatrem do minimum silnik staje co w moijej...
Wyjmowałeś silnik do wymiany cylindra? Napięcie na instalację świateł zasilanych z alternatora jest napięciem przemiennym, ustaw miernik na pomiar napięcia przemiennego i sprawdź czy na pinach 1 i 2 regulatora masz napięcie. Sprawdź przełącznik świateł, bo z czasem potrafią się stopić lub skorodować.
Oświetlenie tył: Żarówka(10W), dwie malutkie żarówki po bokach, Rozwiń to, skąd się wzięła żarówka 10W do światła pozycyjnego? Wolne obroty ze światłami: 11.4V (tył + dwie żarówki 18W przód) Średnie obroty ze światłami: 12.2V (tył + dwie żarówki 18W przód) Taki duży spadek napięcia może wskazywać na akumulator o niezbyt dobrej kondycji. Poza tym wskazuje...
Czy są jakieś przeciwwskazania, aby jedne czujnik Pt100 podpiąć do dwóch regulatorów temperatury? Ponieważ PT100 niesie informację o T w wartości swojej aktualnej rezystancji, a tą z kolei regulator mierzy zapewne jakąś metodą pośrednią (np. pomiar prądu przy zadanym napięciu) - proste podłączenie dwóch urządzeń odczytowych wydaje mi się raczej niemożliwe...
Jeżeli jest tam prądnica, to do sprawdzenia sama prądnica - szczotki, kable, masy. Dalej winny może być regulator napięcia. Winne mogą być połączenia pomiędzy prądnicą a regulatorem. Dużo zabawy... Zrób pomiar woltomierzem na baterii akumulatorów, na prądnicy (bezpośrednio). Podaj wyniki. Będzie widać co może być zepsute. Możesz też zaryzykować i podłączyć...
DC, oczywiście. Pomiar napięcia zmiennego w obwodzie którego jest zamontowany stratny regulator nie ma sensu zwykłym mienikiem
Wątłe te przewody. Agregat grzewczy źle podłączony, powinien być bezpośrednio do akumulatora. Pomyśl co może się stać gdy zostanie odłączone zasilanie pracującego urządzenia (rozgrzane wnętrze i zatrzymany wentylator). "Webasto" ma wbudowany pomiar napięcia i w razie spadku napięcia samo się wyłączy, nie musi być zasilane z wyjścia regulatora. Sam regulator...
Może z drugiej strony. Odłącz regulator napięcia i sprawdź jakie napięcie generuje stojan na wolnych obrotach i lekko podwyższonych ale nie za dużo bo napięcie może przekroczyć 100V. Napięcie przemienne, pomiar pomiędzy fazami. Ja obstawiam uszkodzony regulator.
Jaka rezystancja powinna być na wale (tj. w punktach styku szczotek) tego generatora? Na pierścieniach ślizgowych wirnika powinieneś mieć poniżej 100 om. Pomiar przy odłaczonym regulatorze. Wynik 6,7Mom świadczy o tym że masz gdzieś przerwę w obwodzie magnesicy(wirnika).
To jest alternator typu „dynamo” i w zasadzie nie wiele różni się tym co można spotkać w skuterach i mniejszych motocyklach. Na obrotach biegu jałowego będzie bardzo słabe ładowanie. Teoretycznie występowały dynamo 20 A, ale możliwe że były też słabsze wersje. Regulator napięcia może być typu „open” czyli szeregowy który mniej...
Wymień przewód za przewód, ładowanie sprawdź na akumulatorach (spadki napięcia na instalacji). Dodano po 4 Lepiej niech kupi elekonomiczny, gdyż mechanidzie nie lubią drgań jakie występują w cognisku. Najlepiej pomiar zrobić tu i tu ,lecz istotne ile jest na akumulatoracz.
mozliwe ze nie ma kabelka tak jak napisał kolega powyzej ,ale ja bym sie czepił innego jeszcze kabelka który ma za zadanie pomiar napięcia między alternatorem a akumulatorem. Jezeli z altrnatorem jest cos nie tak to pojawia sie spadek napięcia na zarówce .jest to szeregowe połączenie z regulatora napięcia przez zarówke do plusa akumulatora .
prądy <1A, słyszałem, że lepiej mierzyć na ujemnym biegunie zasilania jednak to nie rozwiązuje przytoczonych problemów:( Przglądnij ten projekt, a na pewno rozwiażesz swój problem: http://www.elfly.pl/multimetr/multimetr_... albo ten sam trochę zmodyfikowany (w jęz ang.) http://www.electronics-lab.com/projects/... e marcus
Tylko podczas pomiarów akumulator nie był w stanie w pełni naładowanym? Napięcie 12-12.5V świadczy o niedoładowanym akumulatorze. Dlatego radzę mierzyć prąd ładowania akumulatora (amperomierz w miejscu bezpiecznika głównego lub miernik cęgowy przy większych prądach), a pomiar napięcia ładowania dokonać przy w pełni naładowanym akumulatorze. Oczywiście...
Czy to nie jest zasilanie/pomiar napięcia regulatora? Nie. Pomiar jest miedzy wyjściem na akumulator, a masą. Jest jeszcze wyjście na kontrolkę ładowania. Zdejmij tą czarną osłonę. Pod nią jest cała kontrola prądu wirnika, którą reguluje się napięcie wyjściowe.
No to ponowny pomiar/ wymiana alternatora - regulatora napięcia.
Nie wiem czy zamykanie pętli stabilizacji napięcia poprzez mikrokontroler to dobre rozwiązanie, a z Twojej wypowiedzi wynika, że tak chcesz zrobić. Z tego co się orientuję, tak się raczej nie robi. Odpowiednia rozdzielczość PWM to tylko jeden problem. Układ taki będzie prawdziwym regulatorem cyfrowym i jako taki należy go analizować, a analiza tak może...
Jak na moje oko to kolega mierzy co popadnie. Nam wrażenie, że m. in szuka napięcia stałego przy regulatorze w okolicy zasilania. I wreszcie skoro pomiar napięć niereprezentatywny to właśnie jak już podpowiedziano pomiary ciągłości obwodów. Jakoś trudno uwierzyć aby uszkodzenie/zadziałanie bezpiecznika 1 A nie zapobiegło dewastacji. A zatem spokojnie...
Tak jak kolega dybas pisze, sprawdzenie samego regulatora wymag odpowiedniego stanowiska, z regulowanym źródłem zasilania i obciążeniem. Czyli trudna sprawa. Regulator należy sprawdzać wmontowany. Jak masz trudności z dostaniem się do przewodów, to wymontuj regulator, wyprowadź przewody na zewnątrz (przedłuż, dorób przejściówki, czy inne rozgałęźniki...)...
Skoro producent triaka napisał że BTA41 jest izolowany a BTB41 nie izolowany to znaczy że tak jest, możesz sobie zrobić pomiar napięcia na obudowie i się przekonać na własne oczy, ten regulator ma wyjątkowo blisko radiator od obudowy więc jeśli było by zagrożenie że nastąpi przebicie na obudowę to starał by się oddalić ten radiator kosztem rozmiarów...
Sprawdź prąd podłączając regulator i akumulator - wiemy że panele są sprawne więc teraz trzeba sprawdzić jak zachowują się z regulatorem. To czy prąd mierzysz w gałęzi dodatniej czy ujemnej nie ma znaczenia - jedynie miernik należy ustawić na pomiar A ( prądu ) i włączyć go szeregowo w układ - między panele a regulator. Jednak wstępnie można wskazać...
Pomiar napięcia regulatora należy wykonać zawsze na akumulatorze. Bez akumulatora regulacja nie działa. Przewody wychodzące z silnika wszystkie trzy są od ładowania? Czy może dwa z nich są do zapłonu CDI? Przydałoby się, abyś zmierzył rezystancję pomiędzy tymi przewodami do masy i między sobą.
na allegro masz dostępne pod nazwą regulator 253V https://obrazki.elektroda.pl/1493922400_... regulator analogowy z trakiem bta41 pomiar napięcia i sterowanie triaka na lm358
Z tym, że LM317 tu się nie nada, za duże napięcie A. LM 317 to był przykład zasady pracy. Zasady pracy = pomiar napięcia wyjściowego względem "plusa" Uwy.
Nawet w sporo droższych regulatorach informacja o stanie naładowania baterii często słabo odzwierciedla rzeczywisty stan rzeczy. Więc jeśli po odłączeniu akumulatora od ładowania i obciążenia pomiar napięcia wskazuje na pełen akumulator to chyba nie ma się czym martwić. Ale jakbyś napisał więcej o parametrach panelu, przez jaki czas na dobę jest oświetlony...
Nie o to chodzi, zapłon CDI tak "sieje" zakłóceniami, że mierniki wariują. Trzeba by zlutować równolegle 2 kondensatory: elektrolit powiedzmy 470 do 1000µF/25V z jakimś foliowym 100nF i wpiąć bezpośrednio w gniazda miernika, tam gdzie wpinamy przewody pomiarowe, wtedy da się wykonać jakiś sensowny pomiar przy pracującym silniku
Kolego pomiar napięcia na wsówce regulatora i na kablu prądowym dużo ci powie.
Ta wersja nie ma żadnego sycznika. Napięcie idzie przewodem czerwonym z akumulatora do stacyjki, do stacyjki dochodzi też przewód z regulatora napięcia ładowania aku. Po stacyjce wychodzi na czerwony przycisk zapalania, z niego idzie do przekaźnika sterującego rozrusznik. Miernik napięcia do ręki i w pierwszej kolejności zobacz, czy dochodzi napięcie...
Właściwie to co (jakie napięcie) chcesz uzyskać? Pomiar należy wykonywać pod obciążeniem lub zastosować regulator napięcia. Jeżeli nie zastosujesz regulatora napięcia to wartość tego napięcia będzie zależała znacząco od wydajności transformatora, obciążenia i wartości kondensatora filtrującego.
Przecież to spina PV z aku na sztywno do puki się nie naładuje Niestety nie. PWM'em reguluje ten czas "spięcia" z panelem. W czasie gdy klucz (tranzystor MOSFET) jest wyłączony przeprowadza pomiar napięcia akumulatora. Tak jest w tych najtańszych regulatorach jak tytułowy.
Jak na trzech końcówkach XYZ uzyskałeś cztery pomiary? To jakiś cud, choć wyniki są do przyjęcia. Nie zaplątał ci się tam pomiar z końcówką 86 alternatora. Czy przypadkiem nie są pomylone połączenia między alternatorem (końcówki XYZ i 86) a prostownikiem i przekaźnikiem? Pomiary rezystancji wyglądają OK. Dlaczego nie zrobiłeś innych pomiarów i prób?????...
Taki czteropinowy wiele mówi. Najlepiej model lub zdjęcie. Możliwe też że alternator nie wydala, ale trzeba by miernik i pomiar napięcia.
A pomiary kolega wykonywał pod obciążeniem czy bez obciążenia ? Włącz światła nadmuch i np podgrzewanie szyby i wtedy wykonaj pomiar . Jeśli lampka świeci to coś jest nie tak mogą być uszkodzone diody w alternatorze ,może być wina regulatora bądź szczotek .
Kolego albo dioda wzbudzenia albo regulator tylko pomiar napięcia da odpowiedź.
I co z tego wynika? Otrzymasz RMS prądu. Chodziło o MOC... Chyba nie łykasz?... Zastanów się jak jak mierzą moc i energię liczniki prądu. Dobrze wiem kolego. Przy grzałce nie ma przesunięcia fazowego pomiędzy napięciem i prądem. Są 2 możliwości : 1. Jeżeli grzałki nie posiadają regulatorów fazowych to wystarczy pomiar napięcia zasilania true RMS. 2.Jeżeli...
Panowie już sobie poradziłem jest to regulator stratny jak napisał gromleon . Przy wzroście obrotów napięcie maleje . Sytuacja rozchodziła się oto czy walnięty mam generator (cewki) czy regulator napięcia. Należy wykonać kilka pomiarów z kompletnym układem, z wypiętą masą a później z wypiętym plusem regulatora napięcia . Pierwszy pomiar względem masy...
Sprawdz czy nie padł tranzystor typu fet ktory zasila odchylanie ? Regulator B+ i elementy(q811 ZD802 D820 L812 T404) tego układu muszą działać prawidłowo a jesli chodzi o opornosc cewek troche mała ale czym mierzyłeś?Najprosciej to 60W zarowka w miejsce CE i zmieniając rozdzielczosc sprawdzic jak zmienia sie napięcie na niej.Oscyloskopem sprawdzić...
Czy tą drugą prądnicę tez podłączyłeś pod regulator?.Gdzie robiłeś pomiar napięcia.
4 przewody do regulatora - nie zawsze wszystkie związane z ładowaniem, sprawdzić które do ładowania, zmierzyć napięcie przed regulatorem bez obciężenia (powinno nawet do 50V polecieć) i później pomiar za regulatorem(pod obciążeniem). Ewentualnie pominąć chwilowo regulator diodą i sprawdzić napięcie
Panowie w tym przypadku nie ma najmniejszego problemu z pomiarem diod głównego mostka bo są przykręcane za pomocą nakrętki. Odkręci 3 nakrętki widoczne w środku alternatora, rozłączy od śrubek diody i mierzy miernikiem ustawionym na pomiar diody. W jednym kierunku ma 0.5V spadku napięcia bo tak wskaże miernik w drugim nic nie wskaże, to cały pomiar....
Pozytywny wynik mierzony przez gniazdo zapalniczki (napięcie) daje praktycznie gwarancje właściwego pomiaru Dodam jeszcze taki teoretyczny przypadek - masz skorodowane połączenia po drodze od akumulatora do gniazda zapalniczki, oraz uszkodzony regulator napięcia który daje zbyt wysokie napięcie ładowania. Podczas pomiaru w gnieździe zapalniczki pomiar...
Dzięki, czyli z tego co rozumiem, gdy brak obciążenia, to pomiar napięcia na wyjściu takiego regulatora nie ma sensu. (Zmontowałem i mierzyłem bez obciążenia, to napięcie wyjśćia oscylowało w granicach 8V). Zakładam, że dopiro obciążenie pozwala na poprawne regulowanie napięcia (rozpływ prądów)
ładnie gra na kolumnach po kilku testach tylko do połowy skali Jakiej "skali" Położenie gałki nie pokazuje faktycznego wysterowania wzmacniacza! https://www.youtube.com/watch?v=NUWfrXj1... Sprawdź czy na wejście podajesz sygnał (powiedzmy 1 kHz sinus) o odpowiedniej wartości. (czułość wejścia !) Sprawdź jakie napięcie zmienne (powiedzmy 1 kHz sinus)...
A jaki związek z prądem ładowania aku ma ten pomiar??? Poprawność pracy regulatora sprawdza się mierząc napięcie na 100% sprawnym aku! Oczywiście przy założeniu, że wszystkie połączenia elektr. (kable, złączki itp) są OK. Podejrzewam zwarcie jednej celi aku. Do wymiany.
A pomiar tylko z akumulatorem lub żarówką, jak Kolega pisał. Może być że brakuje regulatora. Nie ma tam żadnego regulatora.
A nie lepiej zmierzyć prąd poprzez spadek napięcia na boczniku, zamiast temperatury i przetwarzania jej na napięcie ? Tak bym wolał, ale jak byś to zrobił i co ten pomiar będzie odzwierciedlał?
regulator pomiar napiąć pomiar regulator płytka regulator napiąć napiąć
przełącznik smart uszkodzony antena zewnętrzny modemu gniazdo seasonic platinum
reloop beatmix interfejs multidiag
TVN7 MUX-2 zakłócenia przy nagrywaniu DVB-T2, Opticum Sloth Combo, firmware, USB Pilarka Stihl, Husqvarna traci moc na wysokich obrotach – przyczyny, diagnostyka, naprawa