Masz do tego zaciska podać (+), a nie robić pomiar napięcia. Wtedy zrób pomiar napięcia B+ i B-
Jeśli sprawdzasz ładowanie poprzez pomiar napięcia na wyjściu regulatora bez podłączonego akumulatora, to nie mamy o czym dalej dyskutować.
Do sprawdzenia przerywacz. Najpierw regulator napięcia-puszka po prawej stronie przy siodełku. Pomiar czy coś tam dochodzi.
Regulator koryguje napięcie, a ECU dostaje dane z niego. Słaba masa, lub styki. Ja trzy regulatory wymieniłem zanim było jak należy, ale u mnie pomiar 16,2 v. Chińszczyzna w oryginale.
Regulatory napięcia do paneli zwykle mają pomiar i włącznik obciążenia na masie. Więc nie da się tego podłączyć do jednego akumulatora który ma być ładowany też z alternatora samochodu.
Wyjmowałeś silnik do wymiany cylindra? Napięcie na instalację świateł zasilanych z alternatora jest napięciem przemiennym, ustaw miernik na pomiar napięcia przemiennego i sprawdź czy na pinach 1 i 2 regulatora masz napięcie. Sprawdź przełącznik świateł, bo z czasem potrafią się stopić lub skorodować.
Oświetlenie tył: Żarówka(10W), dwie malutkie żarówki po bokach, Rozwiń to, skąd się wzięła żarówka 10W do światła pozycyjnego? Wolne obroty ze światłami: 11.4V (tył + dwie żarówki 18W przód) Średnie obroty ze światłami: 12.2V (tył + dwie żarówki 18W przód) Taki duży spadek napięcia może wskazywać na akumulator o niezbyt dobrej kondycji. Poza tym wskazuje...
Czy są jakieś przeciwwskazania, aby jedne czujnik Pt100 podpiąć do dwóch regulatorów temperatury? Ponieważ PT100 niesie informację o T w wartości swojej aktualnej rezystancji, a tą z kolei regulator mierzy zapewne jakąś metodą pośrednią (np. pomiar prądu przy zadanym napięciu) - proste podłączenie dwóch urządzeń odczytowych wydaje mi się raczej niemożliwe...
Jeżeli jest tam prądnica, to do sprawdzenia sama prądnica - szczotki, kable, masy. Dalej winny może być regulator napięcia. Winne mogą być połączenia pomiędzy prądnicą a regulatorem. Dużo zabawy... Zrób pomiar woltomierzem na baterii akumulatorów, na prądnicy (bezpośrednio). Podaj wyniki. Będzie widać co może być zepsute. Możesz też zaryzykować i podłączyć...
DC, oczywiście. Pomiar napięcia zmiennego w obwodzie którego jest zamontowany stratny regulator nie ma sensu zwykłym mienikiem
Wątłe te przewody. Agregat grzewczy źle podłączony, powinien być bezpośrednio do akumulatora. Pomyśl co może się stać gdy zostanie odłączone zasilanie pracującego urządzenia (rozgrzane wnętrze i zatrzymany wentylator). "Webasto" ma wbudowany pomiar napięcia i w razie spadku napięcia samo się wyłączy, nie musi być zasilane z wyjścia regulatora. Sam regulator...
Jaka rezystancja powinna być na wale (tj. w punktach styku szczotek) tego generatora? Na pierścieniach ślizgowych wirnika powinieneś mieć poniżej 100 om. Pomiar przy odłaczonym regulatorze. Wynik 6,7Mom świadczy o tym że masz gdzieś przerwę w obwodzie magnesicy(wirnika).
To jest alternator typu „dynamo” i w zasadzie nie wiele różni się tym co można spotkać w skuterach i mniejszych motocyklach. Na obrotach biegu jałowego będzie bardzo słabe ładowanie. Teoretycznie występowały dynamo 20 A, ale możliwe że były też słabsze wersje. Regulator napięcia może być typu „open” czyli szeregowy który mniej...
Wymień przewód za przewód, ładowanie sprawdź na akumulatorach (spadki napięcia na instalacji). Dodano po 4 Lepiej niech kupi elekonomiczny, gdyż mechanidzie nie lubią drgań jakie występują w cognisku. Najlepiej pomiar zrobić tu i tu ,lecz istotne ile jest na akumulatoracz.
mozliwe ze nie ma kabelka tak jak napisał kolega powyzej ,ale ja bym sie czepił innego jeszcze kabelka który ma za zadanie pomiar napięcia między alternatorem a akumulatorem. Jezeli z altrnatorem jest cos nie tak to pojawia sie spadek napięcia na zarówce .jest to szeregowe połączenie z regulatora napięcia przez zarówke do plusa akumulatora .
prądy <1A, słyszałem, że lepiej mierzyć na ujemnym biegunie zasilania jednak to nie rozwiązuje przytoczonych problemów:( Przglądnij ten projekt, a na pewno rozwiażesz swój problem: http://www.elfly.pl/multimetr/multimetr_... albo ten sam trochę zmodyfikowany (w jęz ang.) http://www.electronics-lab.com/projects/... e marcus
Czy to nie jest zasilanie/pomiar napięcia regulatora? Nie. Pomiar jest miedzy wyjściem na akumulator, a masą. Jest jeszcze wyjście na kontrolkę ładowania. Zdejmij tą czarną osłonę. Pod nią jest cała kontrola prądu wirnika, którą reguluje się napięcie wyjściowe.
Tylko podczas pomiarów akumulator nie był w stanie w pełni naładowanym? Napięcie 12-12.5V świadczy o niedoładowanym akumulatorze. Dlatego radzę mierzyć prąd ładowania akumulatora (amperomierz w miejscu bezpiecznika głównego lub miernik cęgowy przy większych prądach), a pomiar napięcia ładowania dokonać przy w pełni naładowanym akumulatorze. Oczywiście...
No to ponowny pomiar/ wymiana alternatora - regulatora napięcia.
Jak na moje oko to kolega mierzy co popadnie. Nam wrażenie, że m. in szuka napięcia stałego przy regulatorze w okolicy zasilania. I wreszcie skoro pomiar napięć niereprezentatywny to właśnie jak już podpowiedziano pomiary ciągłości obwodów. Jakoś trudno uwierzyć aby uszkodzenie/zadziałanie bezpiecznika 1 A nie zapobiegło dewastacji. A zatem spokojnie...
Nie wiem czy zamykanie pętli stabilizacji napięcia poprzez mikrokontroler to dobre rozwiązanie, a z Twojej wypowiedzi wynika, że tak chcesz zrobić. Z tego co się orientuję, tak się raczej nie robi. Odpowiednia rozdzielczość PWM to tylko jeden problem. Układ taki będzie prawdziwym regulatorem cyfrowym i jako taki należy go analizować, a analiza tak może...
Tak jak kolega dybas pisze, sprawdzenie samego regulatora wymag odpowiedniego stanowiska, z regulowanym źródłem zasilania i obciążeniem. Czyli trudna sprawa. Regulator należy sprawdzać wmontowany. Jak masz trudności z dostaniem się do przewodów, to wymontuj regulator, wyprowadź przewody na zewnątrz (przedłuż, dorób przejściówki, czy inne rozgałęźniki...)...
Skoro producent triaka napisał że BTA41 jest izolowany a BTB41 nie izolowany to znaczy że tak jest, możesz sobie zrobić pomiar napięcia na obudowie i się przekonać na własne oczy, ten regulator ma wyjątkowo blisko radiator od obudowy więc jeśli było by zagrożenie że nastąpi przebicie na obudowę to starał by się oddalić ten radiator kosztem rozmiarów...
Sprawdź prąd podłączając regulator i akumulator - wiemy że panele są sprawne więc teraz trzeba sprawdzić jak zachowują się z regulatorem. To czy prąd mierzysz w gałęzi dodatniej czy ujemnej nie ma znaczenia - jedynie miernik należy ustawić na pomiar A ( prądu ) i włączyć go szeregowo w układ - między panele a regulator. Jednak wstępnie można wskazać...
na allegro masz dostępne pod nazwą regulator 253V https://obrazki.elektroda.pl/1493922400_... regulator analogowy z trakiem bta41 pomiar napięcia i sterowanie triaka na lm358
Pomiar napięcia regulatora należy wykonać zawsze na akumulatorze. Bez akumulatora regulacja nie działa. Przewody wychodzące z silnika wszystkie trzy są od ładowania? Czy może dwa z nich są do zapłonu CDI? Przydałoby się, abyś zmierzył rezystancję pomiędzy tymi przewodami do masy i między sobą.
Z tym, że LM317 tu się nie nada, za duże napięcie A. LM 317 to był przykład zasady pracy. Zasady pracy = pomiar napięcia wyjściowego względem "plusa" Uwy.
Nie o to chodzi, zapłon CDI tak "sieje" zakłóceniami, że mierniki wariują. Trzeba by zlutować równolegle 2 kondensatory: elektrolit powiedzmy 470 do 1000µF/25V z jakimś foliowym 100nF i wpiąć bezpośrednio w gniazda miernika, tam gdzie wpinamy przewody pomiarowe, wtedy da się wykonać jakiś sensowny pomiar przy pracującym silniku
Nawet w sporo droższych regulatorach informacja o stanie naładowania baterii często słabo odzwierciedla rzeczywisty stan rzeczy. Więc jeśli po odłączeniu akumulatora od ładowania i obciążenia pomiar napięcia wskazuje na pełen akumulator to chyba nie ma się czym martwić. Ale jakbyś napisał więcej o parametrach panelu, przez jaki czas na dobę jest oświetlony...
Ta wersja nie ma żadnego sycznika. Napięcie idzie przewodem czerwonym z akumulatora do stacyjki, do stacyjki dochodzi też przewód z regulatora napięcia ładowania aku. Po stacyjce wychodzi na czerwony przycisk zapalania, z niego idzie do przekaźnika sterującego rozrusznik. Miernik napięcia do ręki i w pierwszej kolejności zobacz, czy dochodzi napięcie...
Kolego pomiar napięcia na wsówce regulatora i na kablu prądowym dużo ci powie.
Przecież to spina PV z aku na sztywno do puki się nie naładuje Niestety nie. PWM'em reguluje ten czas "spięcia" z panelem. W czasie gdy klucz (tranzystor MOSFET) jest wyłączony przeprowadza pomiar napięcia akumulatora. Tak jest w tych najtańszych regulatorach jak tytułowy.
Właściwie to co (jakie napięcie) chcesz uzyskać? Pomiar należy wykonywać pod obciążeniem lub zastosować regulator napięcia. Jeżeli nie zastosujesz regulatora napięcia to wartość tego napięcia będzie zależała znacząco od wydajności transformatora, obciążenia i wartości kondensatora filtrującego.
Jak na trzech końcówkach XYZ uzyskałeś cztery pomiary? To jakiś cud, choć wyniki są do przyjęcia. Nie zaplątał ci się tam pomiar z końcówką 86 alternatora. Czy przypadkiem nie są pomylone połączenia między alternatorem (końcówki XYZ i 86) a prostownikiem i przekaźnikiem? Pomiary rezystancji wyglądają OK. Dlaczego nie zrobiłeś innych pomiarów i prób?????...
Taki czteropinowy wiele mówi. Najlepiej model lub zdjęcie. Możliwe też że alternator nie wydala, ale trzeba by miernik i pomiar napięcia.
A pomiary kolega wykonywał pod obciążeniem czy bez obciążenia ? Włącz światła nadmuch i np podgrzewanie szyby i wtedy wykonaj pomiar . Jeśli lampka świeci to coś jest nie tak mogą być uszkodzone diody w alternatorze ,może być wina regulatora bądź szczotek .
Kolego albo dioda wzbudzenia albo regulator tylko pomiar napięcia da odpowiedź.
I co z tego wynika? Otrzymasz RMS prądu. Chodziło o MOC... Chyba nie łykasz?... Zastanów się jak jak mierzą moc i energię liczniki prądu. Dobrze wiem kolego. Przy grzałce nie ma przesunięcia fazowego pomiędzy napięciem i prądem. Są 2 możliwości : 1. Jeżeli grzałki nie posiadają regulatorów fazowych to wystarczy pomiar napięcia zasilania true RMS. 2.Jeżeli...
Panowie już sobie poradziłem jest to regulator stratny jak napisał gromleon . Przy wzroście obrotów napięcie maleje . Sytuacja rozchodziła się oto czy walnięty mam generator (cewki) czy regulator napięcia. Należy wykonać kilka pomiarów z kompletnym układem, z wypiętą masą a później z wypiętym plusem regulatora napięcia . Pierwszy pomiar względem masy...
Sprawdz czy nie padł tranzystor typu fet ktory zasila odchylanie ? Regulator B+ i elementy(q811 ZD802 D820 L812 T404) tego układu muszą działać prawidłowo a jesli chodzi o opornosc cewek troche mała ale czym mierzyłeś?Najprosciej to 60W zarowka w miejsce CE i zmieniając rozdzielczosc sprawdzic jak zmienia sie napięcie na niej.Oscyloskopem sprawdzić...
Czy tą drugą prądnicę tez podłączyłeś pod regulator?.Gdzie robiłeś pomiar napięcia.
Panowie w tym przypadku nie ma najmniejszego problemu z pomiarem diod głównego mostka bo są przykręcane za pomocą nakrętki. Odkręci 3 nakrętki widoczne w środku alternatora, rozłączy od śrubek diody i mierzy miernikiem ustawionym na pomiar diody. W jednym kierunku ma 0.5V spadku napięcia bo tak wskaże miernik w drugim nic nie wskaże, to cały pomiar....
Pozytywny wynik mierzony przez gniazdo zapalniczki (napięcie) daje praktycznie gwarancje właściwego pomiaru Dodam jeszcze taki teoretyczny przypadek - masz skorodowane połączenia po drodze od akumulatora do gniazda zapalniczki, oraz uszkodzony regulator napięcia który daje zbyt wysokie napięcie ładowania. Podczas pomiaru w gnieździe zapalniczki pomiar...
4 przewody do regulatora - nie zawsze wszystkie związane z ładowaniem, sprawdzić które do ładowania, zmierzyć napięcie przed regulatorem bez obciężenia (powinno nawet do 50V polecieć) i później pomiar za regulatorem(pod obciążeniem). Ewentualnie pominąć chwilowo regulator diodą i sprawdzić napięcie
A jaki związek z prądem ładowania aku ma ten pomiar??? Poprawność pracy regulatora sprawdza się mierząc napięcie na 100% sprawnym aku! Oczywiście przy założeniu, że wszystkie połączenia elektr. (kable, złączki itp) są OK. Podejrzewam zwarcie jednej celi aku. Do wymiany.
Dzięki, czyli z tego co rozumiem, gdy brak obciążenia, to pomiar napięcia na wyjściu takiego regulatora nie ma sensu. (Zmontowałem i mierzyłem bez obciążenia, to napięcie wyjśćia oscylowało w granicach 8V). Zakładam, że dopiro obciążenie pozwala na poprawne regulowanie napięcia (rozpływ prądów)
ładnie gra na kolumnach po kilku testach tylko do połowy skali Jakiej "skali" Położenie gałki nie pokazuje faktycznego wysterowania wzmacniacza! https://www.youtube.com/watch?v=NUWfrXj1... Sprawdź czy na wejście podajesz sygnał (powiedzmy 1 kHz sinus) o odpowiedniej wartości. (czułość wejścia !) Sprawdź jakie napięcie zmienne (powiedzmy 1 kHz sinus)...
A pomiar tylko z akumulatorem lub żarówką, jak Kolega pisał. Może być że brakuje regulatora. Nie ma tam żadnego regulatora.
Do czego te kable? Gniazda głośnikowe związane z regulatorem przód-tył. Oryginalne radio dla tego samochodu miało 2 wyjścia głośnikowe. Na osłonie tunelu, w okolicach dźwigni biegów, był regulator (pokrętło). Tu instalacja jest przerobiona - kostka ISO głośnikowa. Uwaga - jeśli przypadkiem głośniki nie były wymieniane to pomiar może pokazać 8 om. I...
Sam pomiar napięć już wyjaśnia problem z zasilaniem. Sprawdź napięcia na regulatorze napięcia AF1117 , układ UP02.
Sprawdź czy elektrolity nie straciły pojemności ( widzę 2 szt ) . To oprócz tego co wyżej sprawdź kondensator w zasilaczu (ten czerwony) , ewentualnie pomiar napięcia na U1 - najprawdopodobniej stabilizator.
Zmierzone napięcie wskazuje, że kondensator ma jakąś pojemność. Sprawdzić uzwojenia można poprzez pomiar rezystancji na zaciskach kondensatora. To będzie ich sumaryczny opór. https://obrazki.elektroda.pl/4707266400_...
Myślę że powinieneś najpierw wstawić nową baterię a potem ewentualnie wymienić regulator. Chociaż na próbę . Jak zmieni się napięcie ładowania. Pomiar napięcia przeprowadzałeś przy padniętym akumulatorze ?
przy niskim nasłonecznieniu prąd nie wzrośnie a napięcie na panelach spadnie I tu dochodzimy do sedna. Jak panele nie wydolą to żaden regulator w tym nie pomoże. Panele możesz traktować jako źródło prądowe o wydajności zależnej od aktualnego nasłonecznienia. Co z tego że regulator będzie "pilnował" MPP jak panele nie dadzą rady?
ogólnie to zrób pomiar napięcia nie na przewodach razem jako + - jak napisałeś ale każdy przewód z obudową silnika ponieważ mogą to być dwie cewki jedna z napięciem do świateł a druga do ładowania aku, jeżeli potrzebujesz napięcia tylko do oświetlenia to nawet nie będziesz potrzebował żadnego układu prostowniczego
Edit: W sumie, tak teraz pomyślałem że mogłbyś jeszcze ewentualnie spróbować dać dwa ogniwa li-ion szeregowo. Dzięki temu, nawet gdy będą rozładowane to ich sumaryczne napięcie będzie wynosiło 6V, a więc i tak więcej niż wymaga grzałka o niskim oporze. Tutaj mógłby się sprawdzić ten Twój regulator PWM, ale i tak musiałbyś na bierząco kontrolować napięcie...
Jak byś mógł, podaj oznaczenia alternatora i regulatora napięcia. Nie wiem jakie rozwiązania są stosowane w Nissanie. Japońskie samochody są wyposażone w alternator, w którym potrzebne jest zasilanie po stacyjce do wzbudzenia alternatora (IGN). Toyota dodatkowo stosuje regulatory napięcia z osobnym zaciskiem S (sense) połączonym wewnątrz instalacji...
jestem za uszkodzeniem regulatora - zwarcie. pomiar napięcia powinien to wyjaśnić. przemawia za tym stan wymienionego akumulatora i zachowanie kontrolki ładowania. jak tam pomiary?
Czy ten regulator się nie przegrzewa ? Chyba nie powinien mikroprocesor attiny13 bo obciążenie jest niewielkie, chociaż diabli wiedzą. Mógłbyś również zrobić pomiar oscyloskopem. Na zdjęciu widać, że użyłeś kondensatorów MLCC, producent zaleca używanie tantalowych o określonych parametrach. Wejściowy kondensator MLCC spolaryzowany relatywnie dużym napięciem...
Dobra mniejsza o ten pomiar.... (może być zwykły multimetr z zakresem amperomierza do 10A) regulator osobno ładuje akumulator i osobno zasila obwody oświetleniowe.. nie wymieniałeś żarówek na mocniejsze ?? Jeżeli nie to masz do przeglądu klosze lamp i włącznik oświetlania , gdzieś tam musi być zwarcie.. jakiś latający "styk" który robi to zwarcie.
Nie powinieneś odłączać akumulatora przy pracującym silniku ani uruchamiać silnika bez podłączonego akumulatora. Po pierwsze grozi to uszkodzeniem regulatora, po drugie pomiar napięcia multimetrem w takich warunkach jest zupełnie niemiarodajny.
Sprawdź jeszcze raz czy dobrze zlokalizowałeś zacisk IG. W japońskich alternatorach nie ma opcji aby ładowanie działało bez zasilania po stacyjce. http://datsun1200.com/modules/mediawiki/... Tu masz schemat podobnego rozwiązania. Jak widać z zacisku IG idzie zasilanie na uzwojenie wzbudzenia (zacisk F). Zacisk N to punkt...
Ale takie transformatory by obniżyć po stronie falownika a do sieci dać wyższe są nielegalne. A jak dostawca sprawdzi że wpuszczamy do sieci powyżej 256V to takie kary dostaniemy że nam się wszystkiego odechce.. Gościu techniczny od tego regulatora mówił ,że były wykonane pomiary przez Tauron i z nich wyszło, że owy regulator nie wprowadza wyższego...
Najprostszym sposobem sprawdzenia alternatora motocyklowego jest pomiar napięcia międzyfazowego (prąd zmienny)na wyjściu (odłączony od regulatora).Napięcie to powinno wynosić ok.20 V na wolnych obrotach i ok.55V przy 3000 obr/min.i być jednakowe.Natomiast napięcie pomiędzy poszczególnymi fazami a masą 0 V.
Witam Odłącz regulator napięcia,podłącz gruby przewód zasilający alternator,zrób pomiar czy nie pobiera prądu.Jeżeli nie ma poboru ,to diody dobre,a winny będzie regulator napięcia.
Gdyby cie urządzał pomiar wartości średniej, wyprostowanej, to mógł byś dorobić prostownik z filtrem i mierzyć miernikiem ustawionym na DC Przydałoby się więcej szczegółów tego układu wraz z opisem jego funkcji. Sadzę, że autora jednak bardziej interesuje rzeczywista wartość skuteczna (True RMS).
A więc zrobiłem pomiar jak radziłeś i amperomierz wskazał 1,40A przy czym wartość powoli spadała i po chwili było 1,30A. Pomiarowi towarzyszyło obniżenie obrotów silnika i rzężenie z alternatora. O czym to świadczy? Uszkodzone co najmniej dwie diody pomocnicze, łożyska do sprawdzenia na obecność luzu, regulator można powiedzieć że sprawny, choć po...
Szukaj danych na www.motelek.net. Są tam rzetelne pomiary dla różnych prądnic. Choć raczej tych mniejszych mocy. Może znajdziesz "swoją" pradnicę. Jak nie to szukaj takiej o podobnej mocy i układzie połączeń. Wg. mnie napięcie AC bez obciążenia będzie sie bardzo wahać w zależności od RPM. Od ok 10-15VAC dla biegu jałowego do nawet 100VAC dla ok 5-6k...
Mniejsza moc grzałki będzie mniej obniżać napięcie fazy. Regulator fazowy powoduje dużo zakłóceń i pomiar napięcia zwykłym miernikiem może być obarczony dużym błędem. Czemu kończysz grzanie przy 75 stopniach? Do 90 stopni nie da się dogrzać wody? Chcesz dłużej grzać, to musisz grzać więcej wody, lub marnować ciepło na grzanie powietrza czy innego ośrodka.
jest jedyna metoda sprawdzenia regulatora napięcia to pomiar na zacisku D+ i +prądowy napięcie prądnicy wzdlędem masy powinno wynosić 13,8 do 16 woltów niższe lub wyższe wartości będą wskazywały na uszkodzenie regulatora a najlepiej jeśli jak pisali wyżej koledzy wymontuje się alternator rozbierze i sprawdzi po koleji diody dodatnie i ujemne obwodu...
Pisałem, abyś narysował schemat. Jeżeli nie potrafisz, to na YouTube jest film, jak sprawdzić baterią tego triaka, a resztę elementów, rezystory, potencjometry, kondensatory można sprawdzić miernikiem. Co do kondensatorów, to wymagany jest pomiar pojemności. Cudów nie ma musi działać..
A nie lepiej zmierzyć prąd poprzez spadek napięcia na boczniku, zamiast temperatury i przetwarzania jej na napięcie ? Tak bym wolał, ale jak byś to zrobił i co ten pomiar będzie odzwierciedlał?
Jeszcze lepszą stabilizacją jest pomiar napięcia generowanego przez silnik. Polega to na tym, że przez jakiś czas cyklu silnik jest zasilany, zaś w cyklu kiedy silnik pracuje rozpędem mierzone jest napięcie jakie wytworzył. Ta zasada była stosowana miedzy innymi w regulatorze UL1901 Określoną stabilizację można też osiągnąć w układzie: http://pdf1.alldatasheet.com/datasheet-p...
Z tą częstotliwością trochę przesadziłem. Tranzystory zamierzam kluczować z częstotliwością 20 kHz, więc wystarczyła by mi częstotliwość próbkowania minimum 40 kHz. Zastanów się, jakie będziesz miał pasmo pętli regulatora napięcia?
1. Czy dobrym pomysłem jest sumowanie wartości zwracanych do zmiennej przez obydwa scalaki do µC w wypadku gdy zechcę użyć zasilacza w konfiguracji mostkowej ("+ i -" zamiast "+ i GND oraz GND i -")? Czytaj: Scalak #1 zwraca X, scalak #2 zwraca Y, więc wynikowe napięcie między biegunem + i - będzie równe wartości Z, przy czym Z=X+Y (plan jest...
Miernik i pomiar ciągłości uzwojeń.
Tak jak kolega wyżej wspomniał - pierścienie ślizgowe a nie komutator. ASL9008 - pierścienie do tego alternatora. ARE0008 - regulator napięcia - tutaj polecam oryginał Boscha a nie jakieś zamienniki. Idziesz do sklepu motoryzacyjnego, podajesz numer alternatora i tam dobiorą części. Możesz wejść na stronę: https://as-pl.com/pl/main Tam w wyszukiwarce...
Kolego . Tu jest zastosowana prądnica, nie alternator. Regulator ma zaciski; -19 zasilanie (+) z akumulatora, a raczej z amperomierza -18 wzbudzenie prądnicy -16 wyjście napięcia z prądnicy. Jeżeli przewody OK, to można teoretycznie sprawdzić działanie prądnicy w samochodzie. W ten sposób jeżeli prądnica sprawna, wyjdzie że regulator należy sprawdzić....
Co Ty z tym mierzeniem oporu. Tam jest cewka więc pomiar rezystancji nic nie daje i nic nie wyjaśnia. To nie czujnik żeby tak mierzyć. Regulator jest sterowany sygnałem PWM, ale żeby go zmierzyć to potrzebny jest oscyloskop lub ewentualnie częstotliwościomierz. Te 1000 bar rozumię że to dane z komputera? Jaka jest wastość napięcia na czujniku ciśnienia...
w tym miejscu pomiar również wskazał 1.70V A stabilizator jest 3,3V. Wpisz w gogle CA33G regulator i wszystko stanie się jasne. CA33G to kod elementu SMD. Dokładny typ tego stabilizatora to AIC1734-33GAX. 33 oznacza że napięcie wyjściowe ma 3,3V. Gdybyś miał napisane np. CA18G to napięcie wyjściowe miał byś 1,8V itd.
Czy ja twierdzę, że to jest normalny objaw? Wyrażam tylko swoje spostrzeżenie, że wszystko wymieniłem, a ładowanie jakie było takie jest i akumulator padł po 2 latach, co więcej w/g procedury testowej opisanej w książce wszystko z ładowaniem jest ok. http://punto.autokacik.pl/Zrobtosam/lado... <- sprawdź to łączenie przewodu "+" przy elektrowłączniku...
Generalnie nie chce przekroczyc napiecia sieciowego 253V. Zdaje się, że norma mówi o dopuszczalnych krótkotrwałych przekroczeniach, ale pewności jeszcze nie mam. W tym środowisku w którym piszę skrypt mam do dyspozycji: kod wykonywany co: 1sekunde 100ms oraz nieregularnie co około 5ms Tak wygląda sprzęt (zdj), całość po skończonym kodzie będzie na github....
Pomiar miernikiem jakie daje napięcie.może regulator napięcia strzelił i daje za wysoki voltarz
Czy Ty naprawdę nie rozróżniasz schematu blokowego/funkcjonalnego od ideowego? To do szkoły! czyli u chińczyka potencjometr oznacza układ pomiar napięcia akumulatora Ogólnie symbol potencjometru jest często stosowany na schematach blokowych gdzie oznacza blok pomiarowo-regulacyjny.
Pomiar napięcia będzie niezbyt wiarygodny- uzwojeń jest więcej a wystarczy że jedno ma zwarcie. Prostownik też jak będzie padnięta jedna strona a druga nie to nie zrobi zwarcia na akumulator (to normalny 3 fazowy prostownik ). Sprawdź miernikiem a uzwojenia oglądnij. Warto wziąć na hamownię- szlifierka kątowa z założonym kołem pasowym wielorowkowym,...
Sprawdzanie na innym komputerze w tym przypadku nic nie daje. Jak widać płyta ma problem z pamięcią RAM. Albo jest nieodpowiednie napięcia zasilania pamięci (sprawdź czy w biosie jest możliwość podniesienia napięcia),albo brudne styki w slotach pamięci albo uszkodzony regulator napięcia na RAM. Potrzebny byłby miernik i pomiar napięcia na module pamięci....
obstawiam, że może regulator napięcia jest walnięty i przez to jest problem z rozrusznikiem ? Walnięty regulator skutkuje brakiem ładowania albo uszkodzeniem bezpiecznika akumulatora. Tylko w tym drugim przypadku rozrusznik nie będzie kręcił. Zacznij od sprawdzenia akumulatora. Po naładowaniu trzeba sprawdzić akumulator pod obciążeniem - najprościej...
Ale ma dokładniej dobrane charakterystyki, kompensację tego, co mogłoby zakłócać pomiar... jeśli już dioda, to zasilana ze źródła prądowego - zasilanie przez opornik spowoduje nieliniowość charakterystyk, i zależność od wahań napięcia zasilania, wprawdzie niewielką, ale przy wymaganiu dokładności 0.1 C... Jeszcze do rozważenia - jeśli nie układ scalony...
Namagnesowanie toru przesuwu taśmy, nie jest raczej przyczyną złego kasowania zapisu. Namagnesowanie ma wpływ na poziom szumów i reprodukcję wysokich częstotliwości. Czy niedokasowywanie poprzedniego zapisu występuje na wszystkich rodzajach taśm? Czy sprawdzałeś zależność pomiędzy poziomem zapisanego sygnału, a efektem kasowania? Czy magnetofon w identyczny...
"Regler" oznacza końcówkę regulatora na której fizycznie następuje regulacja napięcia - a dokładnie zbijanie nadwyżki energii do masy, oraz ładowanie akumulatora. Jest to biały przewód ze statora, koniec jego uzwojenia. "Sense" to pomiar napięcia oświetlenia. Typowo żółty przewód, odczep uzwojenia statora który zasila oświetlenie. Pomiar tego napięcia...
Zrobiłeś pomiar napięcia za tym regulatorem? Jeśli tak to sprawdź teraz w dokumentacji wentylatora - przy jakiej prędkości wentylator startuje. Ale to tylko już dla potwierdzenia, gdyż nie da się tej granicy obniżyć w prosty sposób.
gdy ciągnik pracuje to 12.7 V przy obrotach silnika grubo ponad 1500 i więcej dobija ledwo do 13.3 V więc ewidentnie bardzo słabe napięcie prądnica do wywalenia Sam pomiar napięcia nic nie powie o prądnicy, przecież w regulatorze jest jeszcze ogranicznik prądu. Aby prądnicę sprawdzić w pojeździe, należy mierzyć jednocześnie napięcie i prąd. Jeśli akumulator...
Można byłoby się jeszcze pokusić o pomiar napięcia na żarówkach, ale jeżeli w tak krótkim czasie spaliły się 2 żarówki to na 100% regulator napięcia jest uszkodzony.
Ja w swoim motocyklu wymieniałem żarówkę z tyłu codziennie... Ja przy swoim kiedyś wymieniałem co około 2 tygodnie, dwuwłóknowe żarówki i zawsze spalone światło pozycyjne, rzadko światło stopu. Do czasu kiedy przerobiłem mocowanie i zamontowałem lampę poprzez przepusty gumowe do wiązek przewodów, podobnie jak to było robione w motocyklach Hondy. Od...
Pamiętaj że napięcie z regulatora bez obciążenia może być sporo wyższe. Spróbuj pomiędzy akumulator a regulator napięcia wpiąć szeregowo jakąś żarówkę (oczywiście na przewodzie +). Np 10W mocy. I powtórz pomiar, skoki już nie powinny występować ;) .
Dlaczego powtarza się wejście D3 na H2 i H11? Pierwotnie było programowo możliwe tylko przełączanie pomiędzy trybem manualnym albo automatycznym "Pulsador MODO" (schemat innej płytki) i myślę, że ta opcja została zachowana. Długo nie śledziłem tego tematu, dlatego aby odpowiedzieć trzeba znowu zagłębić się w założenia projektu. Wejście H3 to nie zasilanie,...
Agran ma rację , pomiarów dokonaj jak świece żarowe przestaną grzać. Po stwierdzeniu już że nie grzeją i masz takie napićia jak piszesz to uszkodzony regulator, ale należy cały alternator poddać przeglądowi Powinno być blisko 14 do 14,4V!!!!!! Sprawdź jeszcze przewód od klemy ujemnej do masy samochodu czy ma dobre połączenie bo tam też spadek napięcia...
Ale przy 50% słońca ? myslicie że w kondensatorach zmagazynujecie np 0.5kW energii potrzebnej przy wyłączonym kluczu i niedopasowaniu ? Ja uważam, i to podstawa,że nawet przy stałym MPP przy 50% oświetlenia na kondensatorze jest 100% nagromadzonej energii... Nie czujesz tego?? PWM pobierze tylko tyle, ile wolno przy tym oświetleniu. To jak stabilizator...
Montaż innej żarówki jet niemożliwy z kilku powodów: - kształt lustra reflektora jest projektowana=y pod konkretne i niezamienne źródło światła, - prądnica w skuterze dysponuje określoną mocą i nie można zakładać większych odbiorników prądu, - to samo instalacja - pewnie wykonana z cienkich przewodów i też może nie znieść większego obciążenia, Należy...
Pomiar bez sensu. Załóż sprawny i naładowany aku.
regulator pomiar napiąć pomiar regulator płytka regulator napiąć napiąć
dodanie filmu youtube testy akumulatorów moduł zaprogramowany
tranzystor klucz maszyny rolnicze ciężkie
Regulacja łańcucha w rowerze trzykołowym - jak to zrobić? Schemat płyty głównej Asus X73S - gdzie znaleźć?