Masz do tego zaciska podać (+), a nie robić pomiar napięcia. Wtedy zrób pomiar napięcia B+ i B-
Do sprawdzenia przerywacz. Najpierw regulator napięcia-puszka po prawej stronie przy siodełku. Pomiar czy coś tam dochodzi.
Regulatory napięcia do paneli zwykle mają pomiar i włącznik obciążenia na masie. Więc nie da się tego podłączyć do jednego akumulatora który ma być ładowany też z alternatora samochodu.
Regulator koryguje napięcie, a ECU dostaje dane z niego. Słaba masa, lub styki. Ja trzy regulatory wymieniłem zanim było jak należy, ale u mnie pomiar 16,2 v. Chińszczyzna w oryginale.
Wyjmowałeś silnik do wymiany cylindra? Napięcie na instalację świateł zasilanych z alternatora jest napięciem przemiennym, ustaw miernik na pomiar napięcia przemiennego i sprawdź czy na pinach 1 i 2 regulatora masz napięcie. Sprawdź przełącznik świateł, bo z czasem potrafią się stopić lub skorodować.
Jeśli sprawdzasz ładowanie poprzez pomiar napięcia na wyjściu regulatora bez podłączonego akumulatora, to nie mamy o czym dalej dyskutować.
Czy są jakieś przeciwwskazania, aby jedne czujnik Pt100 podpiąć do dwóch regulatorów temperatury? Ponieważ PT100 niesie informację o T w wartości swojej aktualnej rezystancji, a tą z kolei regulator mierzy zapewne jakąś metodą pośrednią (np. pomiar prądu przy zadanym napięciu) - proste podłączenie dwóch urządzeń odczytowych wydaje mi się raczej niemożliwe...
To jest alternator typu „dynamo” i w zasadzie nie wiele różni się tym co można spotkać w skuterach i mniejszych motocyklach. Na obrotach biegu jałowego będzie bardzo słabe ładowanie. Teoretycznie występowały dynamo 20 A, ale możliwe że były też słabsze wersje. Regulator napięcia może być typu „open” czyli szeregowy który mniej...
Witam Chcę kupić taką pompę paliwa [i]POMPA PALIWA ZEWNĘTRZNA UNIWERSALNA - 4 BARY- NOWA z Allegro: /oferta/pompa-paliwa-zewnetrzna-uniwersa... Jaki najtańszy można dać potencjometr który się nie spali i będzie można nim...
Witam. Interesuje mnie jak wykonac z wykorzystaniem wzmacniaczy operacyjnych porownanie napiecia i pradu zmierzonych w ukladzie z wartoscia zadana i regulacja U oraz I do wartosci zadanej. Wszelka forma pomocy mile widziana. Pozdrawiam.
Witam, gromadzę materiały do budowy regulatora obrotów silnika 3F. Natknąłem się na coś takiego: http://obrazki.elektroda.pl/1671088200_1... Chodzi mi o element zaznaczony na czerwono. Z analizy kodu wynika, że jeżeli zmierzona wartość napięcia na linii STROM przekroczy 0,97V, to program zmniejsza moc silnikowi bo (cytuję komentarz z...
Może z drugiej strony. Odłącz regulator napięcia i sprawdź jakie napięcie generuje stojan na wolnych obrotach i lekko podwyższonych ale nie za dużo bo napięcie może przekroczyć 100V. Napięcie przemienne, pomiar pomiędzy fazami. Ja obstawiam uszkodzony regulator.
Witam tak jak w/w - na jakich elementach wykonać taki potencjometr o: - ch-ce liniowej - aby spełniał rolę potencjometru 1k Wiem, że można wykonać go w 2 wersjach: - microswitche - potencjometr z "nieskończoną ścieżką" Nie wiem tylko jednego na jakich elementach: - układy z serii 4xxx - AtMega/Attiny - i tak mam zamiar wykorzystać mikroprocesor więc...
Samochod Seat Ibiza (1990) posiada regulacje nadmuchu powietrza w trzech pozycjach 1-wylacznik 2-wolne obroty silnika 3-szybkie obroty silnika, chcialbym poddac to modernizacja by poprzez np. dodatkowy potencjometr byl regulowany nadmuch plynie a nie jak w fabrycznie przeskokiem (mocno - lekko). Problem polega na tym ze nie wiem jakiego potencjometra...
Witam. Proszę o zrozumienie dla nowiucjusza na forum i typowego laika. Wiele potrzebnych mi wiadomości zawsze znajduję na tym forum, ale do tego jakoś nic nie powiązałem. Posiadam czujnik wstępnego ciśnienia paliwa (30-419kPa / 318-4750mV) i chciałbym go zastąpić potencjometrem lub czymś innym aby samemu regulować wstępne ciśnienie paliwa dla sterownika....
Potrzebuje regulatora obrotow silnika elektrycznego na prad staly (12V, 10A), z czujnikiem cisnienia. Zeby obroty zmieniely sie, a cisnienie pozostawalo takie same (z mozliwoscia zmieny danego cisnienie, regulacje w zakrecie np. 0-1 bara). Mysalem zmodyfikowac jakis regulatow wentylatorow, tylko ze one sa na 150mA, a ja nie bardzo sie na tym znam. Jestem...
Witam Mam zbudowany regulator obrotów wentylatora (12V) na układzie LM317T. Problem w tym, że układ ten jest regulowany dość nieciekawie wyglądającym potencjometrem obrotowym. Chciałbym zastąpić go dwoma przyciskami: "+" zwiększający obroty i "-" zmniejszający obroty. Jak to zrobić? Jakiego układu użyć? Będę wdzięczny za wszelkie sugestie.
Precyzyjny pomiar płynącego prądu, jest kluczowym aspektem w zwiększaniu wydajności systemów sterowania z zamkniętą pętla sprzężenia zwrotnego, np. kontroli silników elektrycznych. W poniższym artykule opisano i porównano szereg metod pomiaru prądu w typowych dla nich aplikacjach. Szeregowe oporniki są często używane w przemyśle, gdyż oferują dosyć...
cześć, problem w tym....... potrzebuje płynnej regulacji napięcia od 0 do 1,5 V....... myślałem o potencjometrze wieloobrotowym..... + bateria..... potrzebuje mierzyć równocześnie prąd (do 50 uA) i napiecia ( do 1000 mV)...... ------------------ czy po prostu mogę użyć potencjometru i baterii........ nie znam się na tym.. to trudne ( opór miernika.......
Posiadam kompensator jak w temacie, właściwie jest to sam regulator. Nie mam zatem baterii kondensatorów, bo i tak nie będę tego dołączał do prawdziwej sieci. Ma to współpracować z symulatorem pracującym w czasie rzeczywistym. Symulator taki pracuje z modelem sporej sieci NN. Posiadany przeze mnie regulator to model DCRE firmy Lovato. Moje urządzenie...
Witam jako że jestem zielony z eletroniki potrzebuję pomocy w obsłudze miernika. Wiem które ustawienia pokrętła odpowiedają za pomiar: napięcia prądu stałego, zmiennego, pomiar rezystencji, pomiar amperażu, pomiar ciągłości obwodu. I mam takie pytania jak: co oznaczają poszczególne wartości w zakresach pomiaru prądu stałego "200m, 2000m, 20, 200, 1000"...
Panowie, potrzebuję rozwinięcia idei, ew. wręcz gotowca - pomiar prądu na boczniku przez WO i sterowanie przy jego pomocy przekaźnikiem. Bocznik 100A/60mV, bosko by było gdyby dało się regulować próg powiedzmy od 10A do nieskończoności i histerezę. Podpowiecie coś?
Witam, mam silnik wykręcony z kuchenki mikrofalowej. Napędzał on wentylator. Jest na napięcie przemienne 230V. Jak można regulować jego obroty/moc? Mam go przykręconego w garażu z tym samym śmigiełkiem od mikrofali i chłodzi mnie w garażu w upalne dni. Ale czasami jest aż za zimno. Próbowałem użyć regulatora takiego prostego za 12zł z allegro, ale nie...
Z tą częstotliwością trochę przesadziłem. Tranzystory zamierzam kluczować z częstotliwością 20 kHz, więc wystarczyła by mi częstotliwość próbkowania minimum 40 kHz. Zastanów się, jakie będziesz miał pasmo pętli regulatora napięcia?
Parę dni temu stworzyłem prosty zasilacz regulowany w oparciu o stabilizator LM 317 korzystając z programu do tworzenia tych oto zasilaczy, który znajduje się także na forum. Zasilacz wykonany przeze mnie różnił się tylko ilością kondensatorów i praktycznie niczym więcej, ale to nie ma większego znaczenia. Otóż mój problem polega na tym że po zmontowaniu...
http://obrazki.elektroda.pl/2972559900_1... Urządzenie powstało na zlecenie kierownictwa mojego zakładu pracy i pracuje już na maszynie ponad rok. Regulator ciśnienia Ideą regulatora ciśnienia jest wybór i utrzymanie odpowiedniego ciśnienia w danym kroku cyklu technologicznego. Maszyna, przez zainicjowanie odpowiedniej krańcówki, wybiera...
Witam Was. Tak szukam i szukam i nie moge trafic - chodzi o prosta sprawe: do samochodu (12V) potrzebuje mieć zmienne napięcie od np 3V do 12V ale regulowane potencjometrem obrotowym - jakimś małym (ze wzgledu na braki miejsca). Czy ma ktoś jakis skromny układ, który działał by dobrze i nic nie spalił? napiecie wykozystywane do silniczków bedzie wiec...
Witam. Mam taki oto prostownik bez żadnej regulacji https://obrazki.elektroda.pl/2045916400_... Po 3-4 godzinach ładowania dość rozładowanego akumulatora prostownik pokazuje 10A a napięcie na kremach jest jak widać. Akumulator trochę szumi ale się nie grzeje. https://obrazki.elektroda.pl/6586830300_... Mam pytanie,...
Witam Mam do wysterowania siłownik zaworu o sterowaniu 3-punktowym (PAT) z dwóch typowych wyjść ON/OFF. Układ ma pracować w regulacji temp. wody zasilającej piony C.O. z czujnikiem temp. na zasilaniu. Do przeprowadzenia regulacji użyłem modułu regulatora PID o wyściu 0-100%. (można go zastąpić podwójnym modułem regulatora ON/OFF). Problem mam z dalszą...
Witam. Mogli byście mi podpowiedzieć jak podłączyć potencjometr z wyłącznikiem do regulatora obrotów, ja jestem zielony w temacie ,ale lutować umiem i kolory kabli znam dodam że elektronicy w okolicy jakoś nie dają rady, jak jesteście chętni wrzucę fotki czego dokonał ostatni elektronik ( oczywiście nie działa) Pozdrawiam i życzę szczęsliwego a w szczególności...
Oświetlenie tył: Żarówka(10W), dwie malutkie żarówki po bokach, Rozwiń to, skąd się wzięła żarówka 10W do światła pozycyjnego? Wolne obroty ze światłami: 11.4V (tył + dwie żarówki 18W przód) Średnie obroty ze światłami: 12.2V (tył + dwie żarówki 18W przód) Taki duży spadek napięcia może wskazywać na akumulator o niezbyt dobrej kondycji. Poza tym wskazuje...
Czy to nie jest zasilanie/pomiar napięcia regulatora? Nie. Pomiar jest miedzy wyjściem na akumulator, a masą. Jest jeszcze wyjście na kontrolkę ładowania. Zdejmij tą czarną osłonę. Pod nią jest cała kontrola prądu wirnika, którą reguluje się napięcie wyjściowe.
Kolego albo dioda wzbudzenia albo regulator tylko pomiar napięcia da odpowiedź.
Jaka rezystancja powinna być na wale (tj. w punktach styku szczotek) tego generatora? Na pierścieniach ślizgowych wirnika powinieneś mieć poniżej 100 om. Pomiar przy odłaczonym regulatorze. Wynik 6,7Mom świadczy o tym że masz gdzieś przerwę w obwodzie magnesicy(wirnika).
Można przerobić instalację wyrzucając wiązkę od prądnicy, na następnie dołożyć przewód alternator-rozrusznik i przewód do kontrolki, o ile to jest alternator z wbudowanym regulatorem. Można i też wykorzystać istniejącą wiązkę od prądnicy do podłączenia alternatora, tylko że wówczas prąd ma dłuższą drogę przez przewód od stacyjki (tak jak w ciągnikach...
na allegro masz dostępne pod nazwą regulator 253V https://obrazki.elektroda.pl/1493922400_... regulator analogowy z trakiem bta41 pomiar napięcia i sterowanie triaka na lm358
Jeżeli jest tam prądnica, to do sprawdzenia sama prądnica - szczotki, kable, masy. Dalej winny może być regulator napięcia. Winne mogą być połączenia pomiędzy prądnicą a regulatorem. Dużo zabawy... Zrób pomiar woltomierzem na baterii akumulatorów, na prądnicy (bezpośrednio). Podaj wyniki. Będzie widać co może być zepsute. Możesz też zaryzykować i podłączyć...
Nie wiem czy zamykanie pętli stabilizacji napięcia poprzez mikrokontroler to dobre rozwiązanie, a z Twojej wypowiedzi wynika, że tak chcesz zrobić. Z tego co się orientuję, tak się raczej nie robi. Odpowiednia rozdzielczość PWM to tylko jeden problem. Układ taki będzie prawdziwym regulatorem cyfrowym i jako taki należy go analizować, a analiza tak może...
Jak na moje oko to kolega mierzy co popadnie. Nam wrażenie, że m. in szuka napięcia stałego przy regulatorze w okolicy zasilania. I wreszcie skoro pomiar napięć niereprezentatywny to właśnie jak już podpowiedziano pomiary ciągłości obwodów. Jakoś trudno uwierzyć aby uszkodzenie/zadziałanie bezpiecznika 1 A nie zapobiegło dewastacji. A zatem spokojnie...
Wymień przewód za przewód, ładowanie sprawdź na akumulatorach (spadki napięcia na instalacji). Dodano po 4 Lepiej niech kupi elekonomiczny, gdyż mechanidzie nie lubią drgań jakie występują w cognisku. Najlepiej pomiar zrobić tu i tu ,lecz istotne ile jest na akumulatoracz.
jestem za uszkodzeniem regulatora - zwarcie. pomiar napięcia powinien to wyjaśnić. przemawia za tym stan wymienionego akumulatora i zachowanie kontrolki ładowania. jak tam pomiary?
Tylko podczas pomiarów akumulator nie był w stanie w pełni naładowanym? Napięcie 12-12.5V świadczy o niedoładowanym akumulatorze. Dlatego radzę mierzyć prąd ładowania akumulatora (amperomierz w miejscu bezpiecznika głównego lub miernik cęgowy przy większych prądach), a pomiar napięcia ładowania dokonać przy w pełni naładowanym akumulatorze. Oczywiście...
Czy tą drugą prądnicę tez podłączyłeś pod regulator?.Gdzie robiłeś pomiar napięcia.
Sprawdź prąd podłączając regulator i akumulator - wiemy że panele są sprawne więc teraz trzeba sprawdzić jak zachowują się z regulatorem. To czy prąd mierzysz w gałęzi dodatniej czy ujemnej nie ma znaczenia - jedynie miernik należy ustawić na pomiar A ( prądu ) i włączyć go szeregowo w układ - między panele a regulator. Jednak wstępnie można wskazać...
Skoro producent triaka napisał że BTA41 jest izolowany a BTB41 nie izolowany to znaczy że tak jest, możesz sobie zrobić pomiar napięcia na obudowie i się przekonać na własne oczy, ten regulator ma wyjątkowo blisko radiator od obudowy więc jeśli było by zagrożenie że nastąpi przebicie na obudowę to starał by się oddalić ten radiator kosztem rozmiarów...
Wątłe te przewody. Agregat grzewczy źle podłączony, powinien być bezpośrednio do akumulatora. Pomyśl co może się stać gdy zostanie odłączone zasilanie pracującego urządzenia (rozgrzane wnętrze i zatrzymany wentylator). "Webasto" ma wbudowany pomiar napięcia i w razie spadku napięcia samo się wyłączy, nie musi być zasilane z wyjścia regulatora. Sam regulator...
Nigdy nie miała c330 minusa na masie, piszesz głupoty i myślisz że wiesz lepiej, w tamtym roku osobiście przerabiałem na alternator z ostatniego roku produkcji c330M i musiałem zmienić biegunowość niestety, tak że niemów mi tego co nie wiesz Fabrycznie nigdy nie miały w Polsce, poza granicami Polski mnie nie interesuje co tam kto montował Od 1987 roku...
Jak byś mógł, podaj oznaczenia alternatora i regulatora napięcia. Nie wiem jakie rozwiązania są stosowane w Nissanie. Japońskie samochody są wyposażone w alternator, w którym potrzebne jest zasilanie po stacyjce do wzbudzenia alternatora (IGN). Toyota dodatkowo stosuje regulatory napięcia z osobnym zaciskiem S (sense) połączonym wewnątrz instalacji...
Nie powinieneś odłączać akumulatora przy pracującym silniku ani uruchamiać silnika bez podłączonego akumulatora. Po pierwsze grozi to uszkodzeniem regulatora, po drugie pomiar napięcia multimetrem w takich warunkach jest zupełnie niemiarodajny.
Nawet w sporo droższych regulatorach informacja o stanie naładowania baterii często słabo odzwierciedla rzeczywisty stan rzeczy. Więc jeśli po odłączeniu akumulatora od ładowania i obciążenia pomiar napięcia wskazuje na pełen akumulator to chyba nie ma się czym martwić. Ale jakbyś napisał więcej o parametrach panelu, przez jaki czas na dobę jest oświetlony...
DC, oczywiście. Pomiar napięcia zmiennego w obwodzie którego jest zamontowany stratny regulator nie ma sensu zwykłym mienikiem
Panowie już sobie poradziłem jest to regulator stratny jak napisał gromleon . Przy wzroście obrotów napięcie maleje . Sytuacja rozchodziła się oto czy walnięty mam generator (cewki) czy regulator napięcia. Należy wykonać kilka pomiarów z kompletnym układem, z wypiętą masą a później z wypiętym plusem regulatora napięcia . Pierwszy pomiar względem masy...
mozliwe ze nie ma kabelka tak jak napisał kolega powyzej ,ale ja bym sie czepił innego jeszcze kabelka który ma za zadanie pomiar napięcia między alternatorem a akumulatorem. Jezeli z altrnatorem jest cos nie tak to pojawia sie spadek napięcia na zarówce .jest to szeregowe połączenie z regulatora napięcia przez zarówke do plusa akumulatora .
Ta wersja nie ma żadnego sycznika. Napięcie idzie przewodem czerwonym z akumulatora do stacyjki, do stacyjki dochodzi też przewód z regulatora napięcia ładowania aku. Po stacyjce wychodzi na czerwony przycisk zapalania, z niego idzie do przekaźnika sterującego rozrusznik. Miernik napięcia do ręki i w pierwszej kolejności zobacz, czy dochodzi napięcie...
prądy <1A, słyszałem, że lepiej mierzyć na ujemnym biegunie zasilania jednak to nie rozwiązuje przytoczonych problemów:( Przglądnij ten projekt, a na pewno rozwiażesz swój problem: http://www.elfly.pl/multimetr/multimetr_... albo ten sam trochę zmodyfikowany (w jęz ang.) http://www.electronics-lab.com/projects/... e marcus
Z tym, że LM317 tu się nie nada, za duże napięcie A. LM 317 to był przykład zasady pracy. Zasady pracy = pomiar napięcia wyjściowego względem "plusa" Uwy.
Jak na trzech końcówkach XYZ uzyskałeś cztery pomiary? To jakiś cud, choć wyniki są do przyjęcia. Nie zaplątał ci się tam pomiar z końcówką 86 alternatora. Czy przypadkiem nie są pomylone połączenia między alternatorem (końcówki XYZ i 86) a prostownikiem i przekaźnikiem? Pomiary rezystancji wyglądają OK. Dlaczego nie zrobiłeś innych pomiarów i prób?????...
Najczęściej w tych płytach nie licząc kondensatorów uszkadzają się : regulator napięcia L6916 (wymagany pomiar napięcia zasilającego procesor), tranzystor CMOS poniżej mostka północnego, tranzystor (?1202) obok gniazd pamięci oraz "L" przy podstawce procesora (z winy użytkownika). Manual dostępny bez problemu w necie.
A pomiary kolega wykonywał pod obciążeniem czy bez obciążenia ? Włącz światła nadmuch i np podgrzewanie szyby i wtedy wykonaj pomiar . Jeśli lampka świeci to coś jest nie tak mogą być uszkodzone diody w alternatorze ,może być wina regulatora bądź szczotek .
jest jedyna metoda sprawdzenia regulatora napięcia to pomiar na zacisku D+ i +prądowy napięcie prądnicy wzdlędem masy powinno wynosić 13,8 do 16 woltów niższe lub wyższe wartości będą wskazywały na uszkodzenie regulatora a najlepiej jeśli jak pisali wyżej koledzy wymontuje się alternator rozbierze i sprawdzi po koleji diody dodatnie i ujemne obwodu...
I co z tego wynika? Otrzymasz RMS prądu. Chodziło o MOC... Chyba nie łykasz?... Zastanów się jak jak mierzą moc i energię liczniki prądu. Dobrze wiem kolego. Przy grzałce nie ma przesunięcia fazowego pomiędzy napięciem i prądem. Są 2 możliwości : 1. Jeżeli grzałki nie posiadają regulatorów fazowych to wystarczy pomiar napięcia zasilania true RMS. 2.Jeżeli...
Przecież to spina PV z aku na sztywno do puki się nie naładuje Niestety nie. PWM'em reguluje ten czas "spięcia" z panelem. W czasie gdy klucz (tranzystor MOSFET) jest wyłączony przeprowadza pomiar napięcia akumulatora. Tak jest w tych najtańszych regulatorach jak tytułowy.
Pomiar napięcia regulatora należy wykonać zawsze na akumulatorze. Bez akumulatora regulacja nie działa. Przewody wychodzące z silnika wszystkie trzy są od ładowania? Czy może dwa z nich są do zapłonu CDI? Przydałoby się, abyś zmierzył rezystancję pomiędzy tymi przewodami do masy i między sobą.
Kolego pomiar napięcia na wsówce regulatora i na kablu prądowym dużo ci powie.
No to ponowny pomiar/ wymiana alternatora - regulatora napięcia.
Pozytywny wynik mierzony przez gniazdo zapalniczki (napięcie) daje praktycznie gwarancje właściwego pomiaru Dodam jeszcze taki teoretyczny przypadek - masz skorodowane połączenia po drodze od akumulatora do gniazda zapalniczki, oraz uszkodzony regulator napięcia który daje zbyt wysokie napięcie ładowania. Podczas pomiaru w gnieździe zapalniczki pomiar...
Sprawdz czy nie padł tranzystor typu fet ktory zasila odchylanie ? Regulator B+ i elementy(q811 ZD802 D820 L812 T404) tego układu muszą działać prawidłowo a jesli chodzi o opornosc cewek troche mała ale czym mierzyłeś?Najprosciej to 60W zarowka w miejsce CE i zmieniając rozdzielczosc sprawdzic jak zmienia sie napięcie na niej.Oscyloskopem sprawdzić...
Właściwie to co (jakie napięcie) chcesz uzyskać? Pomiar należy wykonywać pod obciążeniem lub zastosować regulator napięcia. Jeżeli nie zastosujesz regulatora napięcia to wartość tego napięcia będzie zależała znacząco od wydajności transformatora, obciążenia i wartości kondensatora filtrującego.
Nie o to chodzi, zapłon CDI tak "sieje" zakłóceniami, że mierniki wariują. Trzeba by zlutować równolegle 2 kondensatory: elektrolit powiedzmy 470 do 1000µF/25V z jakimś foliowym 100nF i wpiąć bezpośrednio w gniazda miernika, tam gdzie wpinamy przewody pomiarowe, wtedy da się wykonać jakiś sensowny pomiar przy pracującym silniku
Pamiętaj że napięcie z regulatora bez obciążenia może być sporo wyższe. Spróbuj pomiędzy akumulator a regulator napięcia wpiąć szeregowo jakąś żarówkę (oczywiście na przewodzie +). Np 10W mocy. I powtórz pomiar, skoki już nie powinny występować ;) .
pomiar regulator napiąć pomiar regulator płytka regulator napiąć napiąć
awaria ekspresu philips wyłącznik paliwa wstrząsowy odkręcić filtr pralce whirlpool
Zbiornik na płyn do wspomagania kierownicy - funkcje i konserwacja Audi Q7 2017 – ciągła praca tylnego nawiewu, regulator J126, diagnostyka VCDS, naprawa HVAC