AI: Czy był robiony pomiar kompresji na wszystkich cylindrach albo sprawdzana szczelność zaworów/stan rozrządu? Jeśli tak, to jakie były wyniki?Rozrząd był wymieniony na nowy około pół roku temu. Cylinder 1 - 10, 2 - 9,5, 3 - 10, 4 - 9,5. Pomiary na mokro zrób i porównaj.
Tekst ten znalazłem w necie i nie jestem jego autorem. Najczęstsze usterki dotyczą pracy silnika na pełnym obciążeniu Jest to oczywiste, ponieważ dla świadomego właściciela, silnik stanowi serce, kręgosłup i wszystko razem wzięte, a do niego poprzyczepiano jedynie jakieś blachy, siedzenia i jeszcze kierownicę. Jeżeli silnik zawodzi, to żeby nie wiem...
Mozesz napisac wiecej na temat sposoby mierzenia kompresji ktory podales bo jest interesujacy. Mówisz i masz (własny tekst przedrukowuję z innego forum). Pomimo tego, że obecne jednostki napędowe ze stajni HDi i nie tylko pracują na innej zasadzie niż "klasyczne" diesle lub pompowtryskiwacze VW/Audi, to nadal potrzebna jest dostatecznie dobra szczelność...
6-7,5 bar ale w tych silnikach jest odprężnik automatyczny i trzeba albo szybko kręcić (by się deaktywował automatycznie) albo deaktywować go ręcznie np przez zwiększenie luzu zaworowego na zaworze dolotowym. Bez tego pomiar może być zaniżony przez działanie odprężnika. Ja ogólnie teraz wolę robić pomiar szczelności cylindra. Polega to na ustawieniu...
Wartościowo diagnostycznie mają: sprawdzenie ciśnienia sprężania (są takie manometry, które mają końcówkę kątową do wkręcenie w otwór świecy- nie wymaga to demontażu baku) sprawdzenie grzanie się cylindra i pomiar zużycia paliwa. Jeśłi cylinder mocno się grzeje i jest duże zużycia paliwa - a przy tym chodzi miękko w trakcie przyśpieszenia- to świadczyć...
Do tematu, kopniak daje sporo wyższe obroty na starcie niż rozrusznik stąd "słabszy silnik" najpierw przestaje palić z rozrusznika. To że cylinder ma 2000 km to nic nie znaczy, pomiar kompresji jest miarodajną diagnozą. Jeśli kompresja oki to sprawdziłbym simmeringi na wale i szczelność dolotu. Oczywiście wszystko to po sprawdzeniu elektrozaworu ssania,...
Zdarza się że tłok wypali ale nie z powodu niewypalonego paliwa. Zazwyczaj jest to wina specyficznego uszkodzenia wtryskiwacza gdy paliwo jest kierowane nie w komorę sprężania tylko obok lub zatkanych otworów w końcówce gdy paliwo rozpyla w jedno miejsce. I znając życie musi do tego dojść jeszcze kilka innych niedociągnięć. Wypalenie tłoka to zjawisko...
(at)E8600 Przedstawiłeś swoją niewiedzę w temacie. Cylinder jest żeliwny a nie aluminiowy z powłoką nicasilową, a to jest widoczne na zdjęciach. Metalowe uszczelki pod głowicą stosuje się także w silnikach motocyklowych z aluminiowym cylindrem, jednak z punktu widzenia serwisowania jest to rozwiązanie upierdliwe. Dobre jest w silnikach 4T gdzie zakładasz...
Niby nic. Ale jesteś kulturalny więc Ci odpowiem. Patrzyłeś na ten 4 cylinder? Musiałeś, w końcu głowica zwalona. Co tam widziałeś? Nic nie widziałem i nie czułem. Palcem objechałem cylinder dookoła gładziutki jak pupcia niemowlaka. Żadnego progu, tys, nawet nagaru. Normalny cylinder. Przed włożeniem tłoka namotałem na patyk dość grubą ilość waty,...
Ja bym zrobił pomiar szczelności cylindrów. Wykonuje się go przez wtłaczanie kompresorem sprężonego powietrza przez wkręcenie końcówki w gniazdo świecy. Oczywiście wtedy wał musi być zablokowany a tłok na którym robi się test w położeniu GMP na początku suwu praca. Wtedy ładnie wychodzi czy powietrze ucieka odmą ( uszkodzony dół silnika ,pierścienie...
Pomiar kompresji , sprawdzenie szczelności łącznika gaźnik-cylinder. http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic17... http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic21...
nie chce tu być złym prorokiem ale chyba uszczelka pod głowicą albo głowica , jeśli możesz to zrób pomiar szczelności cylindrów (nie ciśnienia sprężania) ale to nie koniecznie jest miarodajne ale daje pewne wyobrażenie. gazowanie w chłodziwie jest typowe dla powyższej usterki a znikający olej to najlepiej zobaczyć na świecach po ilości nagaru - może...
Zrób próbę szczelności cylindrów lub pomiar ciśnienia w cylindrach.
Proponowałbym na początek sprawdzić szczelność układu chłodzenia i zmierzyć szczelność cylindrów (nie mylić z ciśnieniem). Pomiar wykonać przy otwartym zbiorniczku wyrównawczym. Szczelność i poziom w zbiorniczku obserwować przez co najmniej kilka minut na każdym cylindrze. W Twoim przypadku może być uszkodzona uszczelka głowicy pomiędzy cylindrem a...
W takim razie jak nawet na zmywaczu (skrajnie latwopalnym ) nawet nie podbije obrotów, to musi nie mieć kompresji. A jak kręci rozrusznikem, to czy jest jakiś opór? Przecież to słychać jak kręci, czy jest w ogóle sprężanie. Może sadze z olejem podkleiły zawory? Próba szczelności cylindrów lub pomiar ciśnienia sprężania, albo to i to.
Podczas obracania silnika rozrusznikiem opory ruchu będą większe przy większej szczelności tłoka z cylindrem i zaworów. Stąd ocena stanu silnika, stopnia sprężania, poprzez obserwację obciążenia rozrusznika, a właściwie odpowiadającego mu spadku napięcia akumulatora i prądu rozruchowego. Czujnik cęgowy zakładany na przewód zapłonowy 1 cylindra służy...
Jeżeli załączy się wentylator zanim silnik się zagrzeje to z powodu problemów z obwodem temperatury silnika, ciśnienia klimatyzacji, temperatury na zewnątrz. Co do szczelności gniazd to nie wiem czy się rozumiemy. Bo pomiar kompresji to jedno a badanie szczelności cylindra to drugie... A i zmień opis silnika w temacie z TSi na FSI, nie to żebym się...
Omyłkowo sklasyfikowałem Twoją Aśkę jako 4 gen.Ale skoro jest to XEP niestety mamy tu podobny problem. Ten silnik bardzo lubi pić olej.A skoro silnik chodzi równo i zauważyłeś swąd przepalanego oleju, najprawdopodobniej nie trzymają Ci pierścienie. Tu najbardziej miarodajny byłby pomiar kompresji na cylindrach lub sprawdzanie szczelności(to już więcej...
Nie było by przymulone. Wszystko zależy od wielkości. Zdziwił by się co jest w stanie znieść 1.9 tdi i dla niektórych jechać mimo iż dla mechanika po rozebraniu to masakra. Już nieraz brak szklanki w 1.9 tdi pd a co za tym idzie drgania silnika i wolne obroty tak kulawe. Ale dopiero kontrolka oleju zaniepokoiła właściciela. Sprawdź jeszcze odmę ale...
Pomiar ciśnienia sprężania to za mało.Sprawdż cylindry na szczelność.
Przy takiej kompresji reszta parametrów w zasadzie jest nieistotna. Możesz jeszcze zrobić próbę szczelności cylindra (to nie to samo co pomiar kompresji). Wtedy okaże się gdzie jest nieszczelność. Oczywiście wysokie spalanie jest związane z tym cylindrem. Cena naprawy raczej duża.
Miałem styczność z takim zestawem: https://obrazki.elektroda.pl/9583060100_... Jak widać tylko końcówki stożkowe posiadają zaworki zwrotne, a końcówki gwintowane nie. Poza tym okazał się uszkodzony, powietrze uciekało na szbykozłączce, więc od razu poleciał do zwrotu. Widzę że można znaleźć zestawy posiadające zaworki w końcówce, ale...
Tester szczelności cylindrów pożyczyłem to profesjonalny sprzęt, wkręcany na gwint. Sprawdziłem 3 razy pomiar na wszelki wypadek aby nie było pomyłki. Na ciepłym silniku pomiar cylindrów 12-6-12-12 barów licząc od strony rozrządu. Dolałem kilka cm3 oleju przez otwór w świecy i pomiar 12-12-12-12 bar wciskając gaz do dechy i kręcąc rozrusznikiem. Przez...
NIe widziałem też by jakimkolwiek testerem dezaktywować wtryski do pomiaru ciśnienia. NIe jest to prawdą do końca. Są opcje gdzie robi się pomiar kompresji. Ale czy wyłącza to tylko wtryski czy również cewkę to nie wiem. Także mój błąd.
w sumie to jest taka opcja, żeby ustawić rozrząd na znaki, oczywiście z paskiem, i mierzyć kompresję, albo szczelność. Jest szansa, że w którymś cylindrze obu zaworom się udało i nie będą pogięte. A jak będą tylko lekko trącone? Pomiar kompresji nie wykaże błędu a za kilkadziesiąt kilometrów zawór się wypali. Albo właśnie urwie się grzybek i narobi...
Pomiar przeprowadzony właściwie? Skąd różnica prawie 100% pomiędzy pierwszym a drugim cylindrem? Wygląda, że na drugim krzywki wałka są wytarte. Stąd zawyżona kompresja. Najpierw zrobiłbym pomiar szczelności silnika, dla pewności jeszcze próbę olejową, będzie wiadomo jak trzyma dół. Dodano po 1 Iskra na tym niepracującym cylindrze jest? Sprawdzona na...
Mam u siebie podobny przypadek i po wszelkich próbach oraz testach okazało się,że zawory wydechowe na 2,3 i 4 cylindrze nie trzymają szczelności. pomiar kompresji wyszedł niby po 14 na każdym,ciagle zalewało świece,więc wszystko co było możliwe sprawdziłem,podmieniłem itd,w końcu ściagnąłem półgłowiczkę w celu sprawdzenia szklanek,ale jak się okazało...
To po co w takim razie stosuje się próbę olejową? Nie da się idealnie wlać olej pomiędzy roboczą powiechnię tłoka a cylindra w celu "uszczelnienia". Im więcej wleje oleju, tym wyższe ciśnienie, teoretycznie nawet przy szczelności układu tłok-cylinder(albo nowe auto) ciśnienie tak czy inaczej teoretycznie wzrośnie?!
Witam. Mam BMW 523i 3 l benzyna 204 KM. Opiszę całą sytuację: gdy zakupiłem w lutym auto, kopciło, wydawało mi się, że na szaro, nawet podczas jazdy, i brało około 1 l oleju na 1500 km. W marcu albo lutym wymieniłem uszczelkę pod miską olejową, bo był wyciek. Miesiąc później pompę wysokiego ciśnienia oraz drugi katalizator, przy czym przy wymianie był...
zrobiłem pomiar ciśnienia w cylindrach i na pierwszym 6 MPS na 2 –4 niecałe 4 MPS rozebrałem głowice i zrobiłem pomiar na szczelność benzyna okazało się ze na 2-4 benzyna w krótkim czasie przeszła przez zawory a w 1 było prawie ok. .Jutro dostaje się do zaworów mam nadzieje ze nie mam wypalonych gniazd zaworowych może wystarczy je tylko dotrzeć...
Niestety te silniki mają pewną wadę konstrukcyjną głowicy. Powoduje to sporadyczne "wypadanie" zapłonów, system (sterownik silnika) zlicza ów zdarzenia oddzielnie dla każdego z cylindrów i po osiągnięciu limitu odcina wtryskiwacz w celu uniknięcia uszkodzenia silnika / katalizatora. W blokach pomiarowych można znaleźć kanały z liczbą misfire'ów dla...
Skoro koniecznie chcesz jednak wyrzucić pieniądze w błoto, to nie zadawaj dziwnych pytań, tylko rozbierz ten silnik - to jedyna w 100% wiarygodna metoda weryfikacji. Nikt wirtualnie nie określi czy się uda. Pomiar luzu pierścienia w rowku tłoka, szczeliny zamka pierścienia, średnicy cylindra, szczelności głowicy i dopiero możemy rozmawiać dalej.
Pomimo braku sukcesu w znalezieniu przyczyn(y) dziwnego zachowania się silnika i jego przegrzania podziwiam twój upór i konsekwencję w drążeniu problemu. :D Niejeden dawno by rzucił Simsona w kąt lub wystawił na aledrogo.:| Sądzę również, że wiele się nauczyłeś prowadząc temat. Wygląda na to, ze wszyscy popełniamy jakiś błąd lub umknął nam jakiś szczegół....
Jaka powinna być kompresja w silniku 2.0 HDI RHK Wstępna ocena dostępnych informacji: Pytanie dotyczy prawidłowej wartości kompresji w silniku 2.0 HDI RHK. Silnik ten jest jednostką wysokoprężną stosowaną w samochodach marek Peugeot i Citroën. Kompresja w silniku diesla jest kluczowym parametrem, który wpływa na efektywność spalania i ogólną wydajność...
Obawiam się, że wskazanie będzie niemiarodajne. Silniki chłodzone powietrzem pracują w wyższej temperaturze niż chłodzone cieczą. Poza tym pomiar temperatury powietrza za cylindrami też będzie niedokładny i zależny np. od szczelności osłon cylindrów, tego, czy ogrzewanie jest włączone czy nie, czy termostat otwarty lub zamknięty. Obawiam się różnych...
Bez czujnika wału nie odpalisz - brak informacji o pozycji wału - brak iskry. Z tego co pisałeś po kilku zliczeniach wypadających zapłonów ECU odłącza błędnie działające cylindry ze względów bezpieczeństwa i zaczyna telepać silnikiem - normalne. To że silnik na oko wydaje się pracować równo na biegu jałowym, wcale nie oznacza, że jest dobrze - pod obciążeniem...
(...)Pomiar ciśnienia sprężania w tym przypadku swiadczy jedynie o szczelności zaworów.Cylindry dmuchają sobie ciśnienie nawzajem.Ciśnienie w cylindrze jest ale nie wtedy kiedy ma nastąpić zapłon bo w sasiednim cylindrze akurat zawory są otwarte i ciśnienie ucieka.(...) Chyba, że pomiar wykona się prawidłowo, tj. wykręcając na czas pomiaru świece nie...
Przy rosnącym zużyciu oleju należy podejrzewać zły stan pierścieni tłokowych. Aby to stwierdzić należy zmierzyć ciśnienie na poszczególnych cylindrach na zimnym silniku. Jeżeli będzie niskie to dla pewności sprawdzić szczelność zaworów a potem niestety pomiar luzów na zamkach pierścieni.
a powiedzcie jak wy sprawdzaliście czy zaworki są idealnie proste?? pożycze od kogoś manometr i sprawdze jakie jest siśnienie na cylindrach. e tak się zapytam jakie powinno być dokładne ciśnienie na cylindrze?? Próba szczelności zdjętej głowicy, pomiar ciśnienia sprężania silnika. Ewentualnie w szlifierce do zaworów przy użyciu czujnika zegarowego....
Ja sprawdził bym czujnik walka i synchronizację w pierwszej kolejności ( skorygować testowo na +- 1). A robiles pomiar ciśnienia na cylindrach? Przy dobrej kompresji to przy tych temperaturach świece i tak się nie włącza. Dodatkowo szczelność układu paliwowego, czy nie dostaje gdzieś powietrza. Bipy na pompowtryskach do sprawdzenia.
Szczelność "cylindra" bo w zasadzie to całego zestawu tłok-pierścienie-cylinder-głowica, możesz sprawdzić za pomocą manometru, są dedykowane do tego celu, wkręcasz zamiast świecy odkręcasz manetkę gazu na full i kręcisz rozrusznikiem, dla pewności powtarzasz próbę jeszcze raz czy dwa.. i potem chwalisz się nam jakie wartości maksymalne uzyskałeś. Można...
Wpadłem na prosty pomysł odłączenia odmy od przepustnicy. Oczywiście zatkałem od strony przepustnicy, wąż od odmy zaś wsadziłem do puszki po piwie, podziurkowanej od góry. Efekt- wóz jeździ o niebo lepiej! Wniosek - silnik ma gigantyczne przedmuchy, dławią go spaliny z odmy. Dodam, że pomiar kompresji i pomiary szczelności świeżo wykonywałem (13,5-15bar)...
kompresja nominalna 13,0 kompresja minimalna 9.5 prócz tego trzeba sprawdzić czujnik doładowania powietrza, szczelność układu za turbiną, pneumatykę podciśnienia,nie wiem czy tam masz układ sterowania kierownicą łopatek w turbinie-też sprawdzić, sonda, katalizator. trudno tak orzec na prędce. Te silniki mają kłopoty z zaworami, więc zmierz ciśnienie,...
Właśnie wróciłem od mechanika oczywiście byłem już u normalnego:D pomiar ciśnienia w cylindrach wykazał 1 cylinder 28,5 atm 2 cylinder 29,3 atm 3 cylinder 28,0 atm 4 cylinder 28,5 atm Mechanik stwierdził że jeszcze tragedii nie ma, Pomiar ciśnienia zrobiono w rejonowej stacji kontroli pojazdów Rewelacji nie ma ,dlatego jest słabszy i dużo pali ,zakres...
Ja zawsze ustawiam dolot 0,05 mm, wydech 0,08 mm. To, że masz iskrę to jedno. Ale Twoja iskra może przeskakiwać w nieodpowiednim miejscu, albo może być za słaba. Trzeba odkręcić fajkę z przewodu WN, a następnie sprawdzić jaka jest jej fizyczna długość i jak w ogóle wygląda. Zalecam ostrożność, bo nie ma tam 12 V. Pomiar ciśnienia sprężania ma nam przybliżyć...
okazało się, że na jednej świecy był przedmuch... sonda do wymiany i czujnik wiatraka na chłodnicy był zły... oprócz tego poduszki były zjebane(jakieś przewody) ogólnie naprawił mi elektrykę. Wyczyszczone wszystko w silniku... z tego co pamiętam to jakaś przepustnica, wtryski, tłoki i cylindry o ile dobrze pamiętam. POmiar na szczelność silnika we wszystkich...
Dużo! Zrób na początek ten pomiar szczelności układu, wymień oringi na pompach i ponownie zmierz szczelność. Ps. A płynu chłodzącego nie ubywa? Jak gęsty to się nawet dobrze miesza z olejem, jesli ten wzrost poziomu był niewielki. Dodano po 11 Jeśli wtryski będą lały wszystkie jednakowo to diagnostyka będzie raczej mało wiarygodna w odczycie dawkowania...
ja bym na twoim miejscu przedewszystkim posprawdzał ciśnienie w cylindrach tym bardziej że auto jeździ na gazie,druga rzecz to szczelność układu wtryskowego bo z tego co piszesz wynika że jest nieszczelny(jak hamujesz dodaje gazu),pózniej wtryski dokładny pomiar,a stronę elektryczną zostawiłbym w spokoju, przede wszystkim SZCZELNOŚĆ.regulator obrotów...
Czy wymieniając głowicę sprawdziłeś jej szczelność? Większość dostępnych na rynku tanich głowic posiada pewien mankament zwany niedotartymi zaworami. Zrób pomiar ciśnienia sprężania na zimnym i gorącym silniku. Zapewne zawory są nieszczelne, a ciśnienie z komory spalania ucieka. Jeśli w dolot to zawór ssący, jeśli w wydech to zawór wydechowy. Jakie...
już pomysłu co to może być ;/ Wyobraź sobie silnik w którym jeden z cylindrów nie osiąga ciśnienia nominalnego, do tego wtrysk podlewa. Jaki będzie schemat działania ECU w takim wypadku? Wróć do początku. Pomiar ciśnienia sprężania jeśli możliwe na zimnym i ciepłym silniku. To da obraz mechanicznej kondycji silnika. Próba przelewowa, sprawdzenie zaworu...
pomiar szczelność pomiar cylinder pomiar gładzić cylinder
obsługa mikrofon behringer miernik lampa elektronowy naprawa panela radia pioneer
lutownica transformatorowa naprawa samsung qe65q90tat
Audi A3 8P TFSI Quattro 2005 – opis pierwszej kostki wiązki fabrycznej, T10e i Quadlock Peugeot 3008 Engine Fault – przyczyny, typowe błędy, AdBlue, DPF, PureTech, BlueHDi