Miałem styczność z takim zestawem: https://obrazki.elektroda.pl/9583060100_... Jak widać tylko końcówki stożkowe posiadają zaworki zwrotne, a końcówki gwintowane nie. Poza tym okazał się uszkodzony, powietrze uciekało na szbykozłączce, więc od razu poleciał do zwrotu. Widzę że można znaleźć zestawy posiadające zaworki w końcówce, ale...
Pomiar kompresji , sprawdzenie szczelności łącznika gaźnik-cylinder. http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic17... http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic21...
nie chce tu być złym prorokiem ale chyba uszczelka pod głowicą albo głowica , jeśli możesz to zrób pomiar szczelności cylindrów (nie ciśnienia sprężania) ale to nie koniecznie jest miarodajne ale daje pewne wyobrażenie. gazowanie w chłodziwie jest typowe dla powyższej usterki a znikający olej to najlepiej zobaczyć na świecach po ilości nagaru - może...
AI: Czy był robiony pomiar kompresji na wszystkich cylindrach albo sprawdzana szczelność zaworów/stan rozrządu? Jeśli tak, to jakie były wyniki?Rozrząd był wymieniony na nowy około pół roku temu. Cylinder 1 - 10, 2 - 9,5, 3 - 10, 4 - 9,5. Pomiary na mokro zrób i porównaj.
W takim razie jak nawet na zmywaczu (skrajnie latwopalnym ) nawet nie podbije obrotów, to musi nie mieć kompresji. A jak kręci rozrusznikem, to czy jest jakiś opór? Przecież to słychać jak kręci, czy jest w ogóle sprężanie. Może sadze z olejem podkleiły zawory? Próba szczelności cylindrów lub pomiar ciśnienia sprężania, albo to i to.
Zrób próbę szczelności cylindrów lub pomiar ciśnienia w cylindrach.
z tego wynika, że trzeba najpierw rozkrecić cały silnik by wykluczyć np. zapowietrzenie lub termostat ? Dodano po 12 szczelność układu chłodniczego była sprawdzana manometrem założonym na zbiorniku wyrównawczym (ca. 3 h). Układ chłodniczy jest szczelny (VW serwis) Czym sie różni wykonanie pomiaru szczelności cylindrów od pomiaru ciśnienia ? Dodano po...
Nie było by przymulone. Wszystko zależy od wielkości. Zdziwił by się co jest w stanie znieść 1.9 tdi i dla niektórych jechać mimo iż dla mechanika po rozebraniu to masakra. Już nieraz brak szklanki w 1.9 tdi pd a co za tym idzie drgania silnika i wolne obroty tak kulawe. Ale dopiero kontrolka oleju zaniepokoiła właściciela. Sprawdź jeszcze odmę ale...
Napisal że sprawdził Jakie wyniki pomiaru luzów? Wyklepanie powierzchni zaworu-dźwigienki ? Nie szczelność przylgni zaworu i gniazda? Przestawiony rozrząd? Podciśnienie za wysokie, więc w cylinder jest zasysane za mało powietrza , albo ma nieszczelny dolot.
Jeżeli załączy się wentylator zanim silnik się zagrzeje to z powodu problemów z obwodem temperatury silnika, ciśnienia klimatyzacji, temperatury na zewnątrz. Co do szczelności gniazd to nie wiem czy się rozumiemy. Bo pomiar kompresji to jedno a badanie szczelności cylindra to drugie... A i zmień opis silnika w temacie z TSi na FSI, nie to żebym się...
Witam.Polecam dokananie pomiaru ciśnienia sprężania .Wynik pomiaru będzie świadczył o szczelności cylindrów.
Z tego co widzę analizator umożliwia pomiar CO i HC, w 95% przypadków wystarczy do diagnozy układu wtryskowo-zapłonowego. Robiła go nawet dosyć porządna firma. Diagnoskop rewelacją już nie jest, ma parę przydatnych funkcji, ale widzę, że ma manometry pewnie do pomiaru szczelności cylindrów i układu ssącego silnika. Jeżeli jesteś mechanikiem (a nie mechamolem,...
Pomiar ciśnienia sprężania to za mało.Sprawdż cylindry na szczelność.
Omyłkowo sklasyfikowałem Twoją Aśkę jako 4 gen.Ale skoro jest to XEP niestety mamy tu podobny problem. Ten silnik bardzo lubi pić olej.A skoro silnik chodzi równo i zauważyłeś swąd przepalanego oleju, najprawdopodobniej nie trzymają Ci pierścienie. Tu najbardziej miarodajny byłby pomiar kompresji na cylindrach lub sprawdzanie szczelności(to już więcej...
Najprawdopodobniej silnik do remontu. Wyrobione tuleje, pęknięty pierścień lub jedno i drugie. Zawory raczej odpadają ponieważ bierze dużo oleju. Brak szczelności (kompresji) powoduje, że silnik nie może uzyskać temperatury samozapłonu.. Radziłbym zacząć, od pomiaru ciśnienia sprężania w cylindrach. Przedmuch do komory sprężania, będzie widać na pracującym...
W testach na szczelność głowicy, ani przy pomiarze ciśnienia też nie wyjdzie?
Przy takiej kompresji reszta parametrów w zasadzie jest nieistotna. Możesz jeszcze zrobić próbę szczelności cylindra (to nie to samo co pomiar kompresji). Wtedy okaże się gdzie jest nieszczelność. Oczywiście wysokie spalanie jest związane z tym cylindrem. Cena naprawy raczej duża.
Pomiar przeprowadzony właściwie? Skąd różnica prawie 100% pomiędzy pierwszym a drugim cylindrem? Wygląda, że na drugim krzywki wałka są wytarte. Stąd zawyżona kompresja. Najpierw zrobiłbym pomiar szczelności silnika, dla pewności jeszcze próbę olejową, będzie wiadomo jak trzyma dół. Dodano po 1 Iskra na tym niepracującym cylindrze jest? Sprawdzona na...
Mam u siebie podobny przypadek i po wszelkich próbach oraz testach okazało się,że zawory wydechowe na 2,3 i 4 cylindrze nie trzymają szczelności. pomiar kompresji wyszedł niby po 14 na każdym,ciagle zalewało świece,więc wszystko co było możliwe sprawdziłem,podmieniłem itd,w końcu ściagnąłem półgłowiczkę w celu sprawdzenia szklanek,ale jak się okazało...
NIe widziałem też by jakimkolwiek testerem dezaktywować wtryski do pomiaru ciśnienia. NIe jest to prawdą do końca. Są opcje gdzie robi się pomiar kompresji. Ale czy wyłącza to tylko wtryski czy również cewkę to nie wiem. Także mój błąd.
Podczas obracania silnika rozrusznikiem opory ruchu będą większe przy większej szczelności tłoka z cylindrem i zaworów. Stąd ocena stanu silnika, stopnia sprężania, poprzez obserwację obciążenia rozrusznika, a właściwie odpowiadającego mu spadku napięcia akumulatora i prądu rozruchowego. Czujnik cęgowy zakładany na przewód zapłonowy 1 cylindra służy...
To po co w takim razie stosuje się próbę olejową? Nie da się idealnie wlać olej pomiędzy roboczą powiechnię tłoka a cylindra w celu "uszczelnienia". Im więcej wleje oleju, tym wyższe ciśnienie, teoretycznie nawet przy szczelności układu tłok-cylinder(albo nowe auto) ciśnienie tak czy inaczej teoretycznie wzrośnie?!
w sumie to jest taka opcja, żeby ustawić rozrząd na znaki, oczywiście z paskiem, i mierzyć kompresję, albo szczelność. Jest szansa, że w którymś cylindrze obu zaworom się udało i nie będą pogięte. A jak będą tylko lekko trącone? Pomiar kompresji nie wykaże błędu a za kilkadziesiąt kilometrów zawór się wypali. Albo właśnie urwie się grzybek i narobi...
Tester szczelności cylindrów pożyczyłem to profesjonalny sprzęt, wkręcany na gwint. Sprawdziłem 3 razy pomiar na wszelki wypadek aby nie było pomyłki. Na ciepłym silniku pomiar cylindrów 12-6-12-12 barów licząc od strony rozrządu. Dolałem kilka cm3 oleju przez otwór w świecy i pomiar 12-12-12-12 bar wciskając gaz do dechy i kręcąc rozrusznikiem. Przez...
zrobiłem pomiar ciśnienia w cylindrach i na pierwszym 6 MPS na 2 –4 niecałe 4 MPS rozebrałem głowice i zrobiłem pomiar na szczelność benzyna okazało się ze na 2-4 benzyna w krótkim czasie przeszła przez zawory a w 1 było prawie ok. .Jutro dostaje się do zaworów mam nadzieje ze nie mam wypalonych gniazd zaworowych może wystarczy je tylko dotrzeć...
Niestety te silniki mają pewną wadę konstrukcyjną głowicy. Powoduje to sporadyczne "wypadanie" zapłonów, system (sterownik silnika) zlicza ów zdarzenia oddzielnie dla każdego z cylindrów i po osiągnięciu limitu odcina wtryskiwacz w celu uniknięcia uszkodzenia silnika / katalizatora. W blokach pomiarowych można znaleźć kanały z liczbą misfire'ów dla...
Skoro koniecznie chcesz jednak wyrzucić pieniądze w błoto, to nie zadawaj dziwnych pytań, tylko rozbierz ten silnik - to jedyna w 100% wiarygodna metoda weryfikacji. Nikt wirtualnie nie określi czy się uda. Pomiar luzu pierścienia w rowku tłoka, szczeliny zamka pierścienia, średnicy cylindra, szczelności głowicy i dopiero możemy rozmawiać dalej.
Obawiam się, że wskazanie będzie niemiarodajne. Silniki chłodzone powietrzem pracują w wyższej temperaturze niż chłodzone cieczą. Poza tym pomiar temperatury powietrza za cylindrami też będzie niedokładny i zależny np. od szczelności osłon cylindrów, tego, czy ogrzewanie jest włączone czy nie, czy termostat otwarty lub zamknięty. Obawiam się różnych...
Jaka powinna być kompresja w silniku 2.0 HDI RHK Wstępna ocena dostępnych informacji: Pytanie dotyczy prawidłowej wartości kompresji w silniku 2.0 HDI RHK. Silnik ten jest jednostką wysokoprężną stosowaną w samochodach marek Peugeot i Citroën. Kompresja w silniku diesla jest kluczowym parametrem, który wpływa na efektywność spalania i ogólną wydajność...
Witam ponownie. Nie miałem na myśli pomiaru ciśnienia sprężania w cylindrze, ale tą metodą też da się sprawdzić i określić poprawność jego działania. Oczywiście zużycie w obrębie cylindra, tłoka, pierścieni, oraz szczelność zaworów, odpowiedni luz zaworów, będzie miała wpływ na wyniki tego pomiaru. Producent założył, że przy sprawnym silniku i mechanizmie...
a powiedzcie jak wy sprawdzaliście czy zaworki są idealnie proste?? pożycze od kogoś manometr i sprawdze jakie jest siśnienie na cylindrach. e tak się zapytam jakie powinno być dokładne ciśnienie na cylindrze?? Próba szczelności zdjętej głowicy, pomiar ciśnienia sprężania silnika. Ewentualnie w szlifierce do zaworów przy użyciu czujnika zegarowego....
W pierwszym poście dane z Edia5 albo pro ? Porównaj to z parametrami z pomiaru rzeczywistego , odczyty z manometrów pomogą uzyskać rzeczywisty obraz .
(...)Pomiar ciśnienia sprężania w tym przypadku swiadczy jedynie o szczelności zaworów.Cylindry dmuchają sobie ciśnienie nawzajem.Ciśnienie w cylindrze jest ale nie wtedy kiedy ma nastąpić zapłon bo w sasiednim cylindrze akurat zawory są otwarte i ciśnienie ucieka.(...) Chyba, że pomiar wykona się prawidłowo, tj. wykręcając na czas pomiaru świece nie...
Bez czujnika wału nie odpalisz - brak informacji o pozycji wału - brak iskry. Z tego co pisałeś po kilku zliczeniach wypadających zapłonów ECU odłącza błędnie działające cylindry ze względów bezpieczeństwa i zaczyna telepać silnikiem - normalne. To że silnik na oko wydaje się pracować równo na biegu jałowym, wcale nie oznacza, że jest dobrze - pod obciążeniem...
Ja sprawdził bym czujnik walka i synchronizację w pierwszej kolejności ( skorygować testowo na +- 1). A robiles pomiar ciśnienia na cylindrach? Przy dobrej kompresji to przy tych temperaturach świece i tak się nie włącza. Dodatkowo szczelność układu paliwowego, czy nie dostaje gdzieś powietrza. Bipy na pompowtryskach do sprawdzenia.
Przy rosnącym zużyciu oleju należy podejrzewać zły stan pierścieni tłokowych. Aby to stwierdzić należy zmierzyć ciśnienie na poszczególnych cylindrach na zimnym silniku. Jeżeli będzie niskie to dla pewności sprawdzić szczelność zaworów a potem niestety pomiar luzów na zamkach pierścieni.
Pomimo braku sukcesu w znalezieniu przyczyn(y) dziwnego zachowania się silnika i jego przegrzania podziwiam twój upór i konsekwencję w drążeniu problemu. :D Niejeden dawno by rzucił Simsona w kąt lub wystawił na aledrogo.:| Sądzę również, że wiele się nauczyłeś prowadząc temat. Wygląda na to, ze wszyscy popełniamy jakiś błąd lub umknął nam jakiś szczegół....
Do tematu, kopniak daje sporo wyższe obroty na starcie niż rozrusznik stąd "słabszy silnik" najpierw przestaje palić z rozrusznika. To że cylinder ma 2000 km to nic nie znaczy, pomiar kompresji jest miarodajną diagnozą. Jeśli kompresja oki to sprawdziłbym simmeringi na wale i szczelność dolotu. Oczywiście wszystko to po sprawdzeniu elektrozaworu ssania,...
Zdecydowanie za niska, żeby silnik prawidłowo pracował. Mierzyłeś przy odkręconej manetce gazu na max? Teraz trzeba znaleźć przyczynę tak niskiej kompresji, do sprawdzenia: - czy rozrząd prawidłowo ustawiony, - czy klawiatura/mostek z popychaczami/dźwigienkami zaworów prawidłowo założony, - czy zawory nie są podparte (luz zaworowy), - czy kompresja...
Robiłem test kompresji i test szczelności cylindra. Na tylnym cylindrze oba testy wypadają bardzo dobrze. Na przednim test szczelności cylindra wyszedł równie dobrze jak na tylnym, test kompresji koło 50psi. Powinno być koło 160psi a dla tylnego chyba 175psi i na tylnyn tyle wyszło (nie pamiętam dokładnych wartości z serwisowki). Na przednim cylindrze...
Wpadłem na prosty pomysł odłączenia odmy od przepustnicy. Oczywiście zatkałem od strony przepustnicy, wąż od odmy zaś wsadziłem do puszki po piwie, podziurkowanej od góry. Efekt- wóz jeździ o niebo lepiej! Wniosek - silnik ma gigantyczne przedmuchy, dławią go spaliny z odmy. Dodam, że pomiar kompresji i pomiary szczelności świeżo wykonywałem (13,5-15bar)...
okazało się, że na jednej świecy był przedmuch... sonda do wymiany i czujnik wiatraka na chłodnicy był zły... oprócz tego poduszki były zjebane(jakieś przewody) ogólnie naprawił mi elektrykę. Wyczyszczone wszystko w silniku... z tego co pamiętam to jakaś przepustnica, wtryski, tłoki i cylindry o ile dobrze pamiętam. POmiar na szczelność silnika we wszystkich...
Szczelność "cylindra" bo w zasadzie to całego zestawu tłok-pierścienie-cylinder-głowica, możesz sprawdzić za pomocą manometru, są dedykowane do tego celu, wkręcasz zamiast świecy odkręcasz manetkę gazu na full i kręcisz rozrusznikiem, dla pewności powtarzasz próbę jeszcze raz czy dwa.. i potem chwalisz się nam jakie wartości maksymalne uzyskałeś. Można...
Dziękuję za wskazówki. Liczę się z tym, że do momentu zdjęcia głowicy nie będę mógł na 100% stwierdzić co jest do wymiany, ale nie jest to duży problem. Części, które mogą wymagać wymiany są stosunkowo tanie i za kilkaset złotych mogę przeprowadzić remont silnika. Doświadczenia nie mam dużego, ale będę to robił z pomocą osoby, która w swoim życiu wykonała...
Skusiłem się i zrobiłem z tym olejem i efekt jest taki I efekt jest taki, że dodatkowo masz do wymiany przyrząd do pomiaru kompresji. Jeżeli nie masz przyrządu do pomiaru szczelności można to zrobić w prosty sposób. Dorób na tokarce imitację wtryskiwacza albo świecy żarowej z przejściem na kompresor. Ustaw dany cylinder w górnym martwym punkcie. Podłącz...
Jak nie gada na plaku to masz po pierwsze masz problem mechaniczny. Siwy dym przy odpalaniu i brak reakcji na plak to raczej słaba kompresja lub zatkany dolot/wydech. Pierwsze najprostsze to klapa gasząca do sprawdzenia. EGR jak jest czy nie zablokowany w pozycji otwartej. Wydech nieraz można rozpiąć by sprawdzić czy nie zatkany. Do pomiaru kompresji...
Wartościowo diagnostycznie mają: sprawdzenie ciśnienia sprężania (są takie manometry, które mają końcówkę kątową do wkręcenie w otwór świecy- nie wymaga to demontażu baku) sprawdzenie grzanie się cylindra i pomiar zużycia paliwa. Jeśłi cylinder mocno się grzeje i jest duże zużycia paliwa - a przy tym chodzi miękko w trakcie przyśpieszenia- to świadczyć...
kompresja nominalna 13,0 kompresja minimalna 9.5 prócz tego trzeba sprawdzić czujnik doładowania powietrza, szczelność układu za turbiną, pneumatykę podciśnienia,nie wiem czy tam masz układ sterowania kierownicą łopatek w turbinie-też sprawdzić, sonda, katalizator. trudno tak orzec na prędce. Te silniki mają kłopoty z zaworami, więc zmierz ciśnienie,...
Zmierz może ciśnienie sprężania na zimnym silniku. Wiadomo szczelność zawory, tłok, pierścienie - zapewniają pasowność, siła otwierania pierścieni, owalność cylindra, owalność tłoka, smarowanie powierzchni cylindra/pierścieni, ciśnienie nad tłokiem (rozpiera pierścienie i dociska je do rowków i dociska zawory do przylgni), temperatura itd... Wygląda...
Nie ja tym razem dokonywałem pomiaru, tylko gość, tokarz z dwudziestoletnim stażem. Może na silnikach się nie znać, na pomiarach zapewne tak. Wstępnie ustawił wymiar na 76,00 przy pomocy mikrometru w średnicówce zegarowej. Wynik wyszedł jaki wyszedł. różnica wynosi 0,2 mm. Jak w osi wzdłuż silnika pomiar wynosił 76,55, a w osi prostopadłej 76,68 to...
Sprawdź połączenie między gaźnikiem i cylindrem oraz między karterami, na ciepłym lubi tam występować lewe powietrze. Ale objaw słabnięcia na ciepłym może świadczyć o 4 awariach. Zaciera się tłok, siada gaźnik. Samo czyszczenie rzadko kiedy daje efekt, należy wymienić membrany. Poza tym objaw słabnięcia na ciepłym to padająca świeca albo cewka zapłonowa....
Ja zawsze ustawiam dolot 0,05 mm, wydech 0,08 mm. To, że masz iskrę to jedno. Ale Twoja iskra może przeskakiwać w nieodpowiednim miejscu, albo może być za słaba. Trzeba odkręcić fajkę z przewodu WN, a następnie sprawdzić jaka jest jej fizyczna długość i jak w ogóle wygląda. Zalecam ostrożność, bo nie ma tam 12 V. Pomiar ciśnienia sprężania ma nam przybliżyć...
Właśnie wróciłem od mechanika oczywiście byłem już u normalnego:D pomiar ciśnienia w cylindrach wykazał 1 cylinder 28,5 atm 2 cylinder 29,3 atm 3 cylinder 28,0 atm 4 cylinder 28,5 atm Mechanik stwierdził że jeszcze tragedii nie ma, Pomiar ciśnienia zrobiono w rejonowej stacji kontroli pojazdów Rewelacji nie ma ,dlatego jest słabszy i dużo pali ,zakres...
Witam! Walczę od pół roku z moim ostatnim nabytkiem - Moto Guzzi Quta - jest to 2cylindrowy motocykl czterosów. Pojemność 1064cm, układ wzdłużny (czyli cylindry wystają na boki, a wał jest wzdłuż osi motocykla). Na wtrysku, dwie cewki. Nie posiada miernika przepływu powietrza - bada ilość powietrza w mieszance dzięki TPSowi oraz czujnikom temperatury...
Mozesz napisac wiecej na temat sposoby mierzenia kompresji ktory podales bo jest interesujacy. Mówisz i masz (własny tekst przedrukowuję z innego forum). Pomimo tego, że obecne jednostki napędowe ze stajni HDi i nie tylko pracują na innej zasadzie niż "klasyczne" diesle lub pompowtryskiwacze VW/Audi, to nadal potrzebna jest dostatecznie dobra szczelność...
co ma do zmiany cylindra szczelność zaworów? Słowo, którego nie znasz lub nie rozumiesz - KOMPRESJA. Akurat zależna jest od kilku parametrów. Jakich? Poszukaj sobie. Co do całości wątku - nie podajesz najistotniejszej sprawy, czyli tego, że pchałeś łapy w silnik. Podstawowego pomiaru, czyli właśnie wielkości kompresji nie zmierzysz, bo nie. Piszesz...
Dużo! Zrób na początek ten pomiar szczelności układu, wymień oringi na pompach i ponownie zmierz szczelność. Ps. A płynu chłodzącego nie ubywa? Jak gęsty to się nawet dobrze miesza z olejem, jesli ten wzrost poziomu był niewielki. Dodano po 11 Jeśli wtryski będą lały wszystkie jednakowo to diagnostyka będzie raczej mało wiarygodna w odczycie dawkowania...
już pomysłu co to może być ;/ Wyobraź sobie silnik w którym jeden z cylindrów nie osiąga ciśnienia nominalnego, do tego wtrysk podlewa. Jaki będzie schemat działania ECU w takim wypadku? Wróć do początku. Pomiar ciśnienia sprężania jeśli możliwe na zimnym i ciepłym silniku. To da obraz mechanicznej kondycji silnika. Próba przelewowa, sprawdzenie zaworu...
Odnośnie szczelności zaworów to wypompował po 29 bar na każdy cylinder. Wałek mam rozumieć czujnikiem zegarowym sprawdzić wysokość każdej krzywki tak. Bo wzrokowo wygląda idealnie a widziałem nie jeden wytarty np. od PD. Jedyne co mnie zdziwiło po remoncie głowicy to zawory wystawały bardziej nad powierzchnię głowy. Nie mierzyłem przed i po. Sprawdziłem...
Czy wymieniając głowicę sprawdziłeś jej szczelność? Większość dostępnych na rynku tanich głowic posiada pewien mankament zwany niedotartymi zaworami. Zrób pomiar ciśnienia sprężania na zimnym i gorącym silniku. Zapewne zawory są nieszczelne, a ciśnienie z komory spalania ucieka. Jeśli w dolot to zawór ssący, jeśli w wydech to zawór wydechowy. Jakie...
Jeśli zapłony wypadają i na benzynie i na gazie to jest to usterka silnika. Jeśli tylko na gazie to może świadczyć o zużyciu wtryskiwaczy (nic nie napisałeś o instalacji lpg). Prawidłowo wykonana sekwencyjna instalacja lpg nie uszkadza zaworów. Najprostszy test to sprawdzenie ciśnienia w cylindrach ( taki specjalny manometr wkładany w otwór po wykręconej...
Z dozownika oleju do mieszanki cieknie? To mógł się zatrzeć, ten układ musi być szczelny i ogółem jest kaprysny. A kaprys w jego wypadku kończy się wymianą tłoka i cylindra. Ja z niego nie korzystam nigdy w każdym motocyklu. W pierwszej kolejności należy sprawdzić co się z nim dokładnie dzieje. Pomiar kompresji wiele by wyjaśnił ale nie zakładał bym...
Z pomiarami napięć w takiej instalacji instalacji to nie jest łatwo a przynajmiej jeśli mają być wyniki miarodajne. Mamy do czynienia z napięciem przemiennym o zmiennej częstości i amplitudzie. Każde urządzenie pomiarowe pokaże inne wyniki. Należałoby budować układy pomiarowe a to trochę bezcelowe. Impulsator też może różnie uruchamiać zapłon a impulsy...
Też mam yato i jeszcze jeden , stawiam że chinol. Tak mnie temat zaciekawił że aż zszedłem do warsztatu aby oblukać te przyrządy. Zarówno yato jak i ten drugi mają zaworki na wejściu wężyka. W chinolu zaworek widać, w yato nie, ale w obu przypadkach wężyka ustami nie przedmuchasz. Karenz - weź ten wężyk odłącz od manometru i spróbuj przedmuchać, jak...
(at)E8600 Przedstawiłeś swoją niewiedzę w temacie. Cylinder jest żeliwny a nie aluminiowy z powłoką nicasilową, a to jest widoczne na zdjęciach. Metalowe uszczelki pod głowicą stosuje się także w silnikach motocyklowych z aluminiowym cylindrem, jednak z punktu widzenia serwisowania jest to rozwiązanie upierdliwe. Dobre jest w silnikach 4T gdzie zakładasz...
Witam posiadam A4 z silnikiem AFN, wtryski 0.216, pompa ,aku 60AH a 25tys km temu miał wymienione wszystkie pierścienie,oleju mało co zjada ale turbo ma luz wzdłużny. Samochód odpala praktycznie na dotyk bez problemu lato czy zima nie kuleje z tym ze od zawsze kopcił i głośno pracował coś w stylu złego kata wtrysku(dźwięk silnika) a przykładając ucho...
(at)ddamianekk18 Masz bardzo naiwne podejście do tych podawanych danych. Bez urazy,ale po tym co napisze możesz się trochę mniej stresować. Do pewnego czasu (nie wiem jak teraz,ale się zmieniło) warunki testów spalania nie były do końca sprecyzowane. Producenci robili co chcieli żeby ludzie kupowali nawet największy szmelc,bo kłamanie było legalne....
ja bym na twoim miejscu przedewszystkim posprawdzał ciśnienie w cylindrach tym bardziej że auto jeździ na gazie,druga rzecz to szczelność układu wtryskowego bo z tego co piszesz wynika że jest nieszczelny(jak hamujesz dodaje gazu),pózniej wtryski dokładny pomiar,a stronę elektryczną zostawiłbym w spokoju, przede wszystkim SZCZELNOŚĆ.regulator obrotów...
pierwsze co musiał byś zrobić przed regulacją to oczywiście zdjąć rozebrać na czynniki pierwsze i wymyć wyczyścić i najlepiej byłoby przedmuchać wszystkie kanałki w gaźniku sprężarką-kompresorem jeśli miałbyś do niego dostęp (postaraj się), zanim zaczniesz składać gaźnik w całość obejrzyj go dokładnie każdy element a zwłaszcza obudowę czy nie jest gdzieś...
Zdarza się że tłok wypali ale nie z powodu niewypalonego paliwa. Zazwyczaj jest to wina specyficznego uszkodzenia wtryskiwacza gdy paliwo jest kierowane nie w komorę sprężania tylko obok lub zatkanych otworów w końcówce gdy paliwo rozpyla w jedno miejsce. I znając życie musi do tego dojść jeszcze kilka innych niedociągnięć. Wypalenie tłoka to zjawisko...
(at)ElektrodaBot Witam mam VW Lupo 1.0 i gdy próbuję odpalić to wchodzi na obroty do 500 i gaśnie potem już nie odpala tylko po kręceniu rozrusznikiem nie odpala tylko coś syczy i śmierdzi paliwem świece zmieniłem na 3 iskrowe. Macie jakieś pomysły co to może być auto nie odpala Bezpośrednia odpowiedź na pytanie Najbardziej prawdopodobne przyczyny...
Jakiekolwiek paliwo ma jakiś wpływ na wynik pomiaru. W cylindrze ma być sprężane możliwie czyste powietrze. Cokolwiek wtryśniętego, dostarczonego razem z tym powietrzem ma wpływ na przebieg przemian termodynamicznych. Na podstwie ich silnik pracuje. W celu porównywania ciśń. spręż. nie można jednemu podczas próby dolać benzynki a drugiemu nie. Wyniki...
a więc poskładałem auto, podłączyłem INPA poniżej zrzuty, auto kopci na biało na maxa, 1 dlaczego po odłączeniu przepływki mam dalej taki sam pomiar ?? nic sie nie zmienia ( czy dlatego też z chwilą jak podłącze czujnik ciśnienia doładowania to sztanga od turbo idzie w duł i auto nie ma jak oddać spalin ??) 2 oczytałem w iNPA ciśnienie, i czujnik wygląda...
Cisnienie sprężania mierzy się na zimnym silniku.Zaniżone ciśnienie na jednym cylindrze może być spowodowane nieprawidłowo wyregulowanymi luzami zaworów ,podpalonymi zaworami,zapieczonymi pierscieniami.Najlepiej to sprawdzić przez próbę olejową.Przedostający się olej do układu chłodzenia może być spowodowany uszkodzoną uszczelką głowicy. Proponuję...
Witam. Pacjent to remont silnika w thalii 1.4 8V LPG 2004r. spowodowaną uszkodzoną uszczelką pod głowicą(olej w układzie chłodzenia),wymieniono: -pierścienie -remont głowicy w zakładzie(wymiana prowadnic,planowanie, sprawdzenie szczelności itd.) -wymiana wszystkich uszczelek (miska,głowica,pokrywa) -wymiana paska rozrządu -czyszczenie układu chłodniczego...
Nie podoba mi się, że niektórzy rzucą komentarz że jest źle, ale bez żadnych wyjaśnień. Zasieją trochę niepewności, ale informacji zero, bo przecież tajemnica zawodowa, nie dla hołoty. Nie wiem czemu to służy. Albo krzewimy wiedzę, albo siedzimy cicho. A jak ktoś jest wielki serwisant... nie ma przymusu pisać w "amatorskich" tematach. Tyle, że w końcu...
https://obrazki.elektroda.pl/6671459600_... Aby sprostać wyzwaniom stawianym konstruktorom przez kolejne przyjęte normy emisji, poziom zaawansowania technicznego jednostek napędowych stał się bardzo wysoki. Obecnie jedynym stosowanym układem zasilania w samochodach osobowych z silnikiem Diesla jest system COMMON RAIL. Zadebiutował...
Kolego wajktor123 - ja nie pytałem i ciśnienie oleju. Pytałem czy robiłeś pomiar ciśnienia sprężania (kompresji) połączony z próbą olejową. I ile wtedy miałeś bar. Cały czas uważam, że problem jest w zbyt niskiej kompresji. Zakładam, że paliwo które w nim masz jest rzeczywiście olejem napędowym. Wszystko inne sprawdziłeś i ustawiłeś dobrze, a te 25...
maszyna do lodow carpigiani EF 131/iecs maszyna na termometrze pokazuje okolice 5 st ale masa dalej jest rzadka. moim przypuszczeniem jest zepsuty termostat. jak do dobrać? skraplacz jest czys... 1. Bezpośrednia odpowiedź – Przy temperaturze ok. +5 °C w cylindrze masa ZAWSZE będzie płynna; w trybie produkcji lody muszą schodzić co najmniej do –6…–8...
Witam. Jeżeli piszę w złym dziale, proszę o przeniesienie. Pytanie , jak w temacie. Potrzebuje zmierzyć ciśnienie oleju w motocyklu i mam problem. Czy do oleju musi być jakiś specjalny manometr? Mam dwa manometry- jeden firmy Geko, a drugi Yato. Ten Geko jest niby do oleju, tylko nie wiem, czy jest sprawny. Jak go podłączyłem do koła od roweru, gdzie...
Witam po sprawdzeniu szczelności głowicy też doszedłem do wniosku że najwidoczniej są uszkodzone pierścienie i silnik nie nadąża go spalić podczas pracy. - Świadczy o tym ubytek oleju ponad 1L na 200Km. Swoją drogą ciekawe jak katalizator dostał po tyłku bo auto nie kopciło na niebiesko jak katalizator nabrał temperatury i zaczynał pracować. Wczoraj...
Robię codziennie 120 km po autostradzie. Efekt się nasila, kiedy nagle dodam gwałtownie gazu, ale bywa to bardzo rzadkie. Dodano po 55 Wstępna ocena dostępnych informacji - Użytkownik pokonuje dziennie długą trasę (120 km po autostradzie), więc układ dolotowy i silnik osiągają temp. roboczą. To znacząco zmniejsza prawdopodobieństwo, że mamy do czynienia...
Sygnał TPS też mi się nie podoba i sygnał temp dolotowej. Okej czyli MAP sensor jak to sprawdzić? Sprawdzić rezystancję ? szczelność rurek? Napięcie dochodzące? Może kogoś nakręcę i skołuję pomiar kompresji. Stało się to tak nagle że stawiam na elektronikę. Zawsze silniczek jest trzymany na wysokich obrotach więc jakoś nie stawiam na nagar. Dodano po...
Witam i podłączam się do dyskusji. Mam zbliżony problem przy wersji 8V. Może mój post nic nie wniesie ale chciałbym podzielić się spostrzeżeniami. Pacjent: Opel Astra F 1600cm, 8V, 75KM, silnik C16NZ A dzieje mi się podobnie. Zarówno zimny jak i nagrzany silnik (choć na nagrzanym bardziej) szarpie i pracuje nie równo. Przy dojeżdżaniu do świateł i wrzucaniu...
Bloki pomiarowe na vag 5053 Ogólne:1 1-a)RPM,b)temperatura płynu chłodzącego silnik,c)wartość kontroli lambda (%) (regulacja wtrysku),d)wartość osiągnięta(10110011) 2 i 3 Systemy z czujnika ciśnienia kolektora ssącego: 2-a)RPM,b)obciążenie (%),c)Średni czas wtrysku (ms),d)ciśnienie na kolektorze wlotowym (Mbar) 3-a)RPM,b)ciśnienie na kol.wlotowym (Mbar),c)kąt...
Witam mam taki problem z pasatem 1.6 benzyna bez gazu 2003 rok. Zaczęło się od sporadycznego błędu(brak sygnał) czujnika wału korbowego. czasami trzeba było dość długo kręcić aby zapalił. Ale występowało to sporadycznie. Pomiar rezystancji mieścił się w normie wiec pomyślałem, pewnie zbliża się jego koniec. Nic z tym nie robiłem bo nie było to aż tak...
Nie chcę się spierać, przykro mi nie jest, wróżenia nie wymagam, próbuje wymyślić sensowny plan dalszych prac / diagnostyki. Postawiłem 3 pytania na początku i zakładałem, że odpowiedzi mi pomogą pchnąć temat dalej. Dzięki za wyjaśnienie kwestii przestawienia rozrządu, skoro nie było kolizji to ten temat jest czysty. W związku z tym rozumiem, że teorię...
Problem w tym, że parafina nie jest jak wódka - parafina krzepnie i osadzi sie na wylocie rurki. Gdy przewężenie osiągnie wartość krytyczną to przestanie napełniać znicze. Wystarczy podgrzewać rurkę. Zgadza się, można komplikować ile się chce. Szukajmy najprostrzego rozwiązania. Co do zmiany długości korbowodu, (...) system zmiany długości korbowodu...
Witam, opiszę moje doświadczenia z lpg. Może się przyda. Początek - w 2001 roku założyłem instalacje sekwencyjną BIGAS w renault Scenic 1,6 i przejeździłem na niej ok. 120tys km. Żadnych negatywnych zmian spowodowanych zasilaniem lpg nie stwierdziłem. Te wszystkie opowiesci o zaworach i głowicach można wlożyć między bajki. Fakt, że wymienilem kolektor...
http://obrazki.elektroda.net/19_11990628... Najważniejszą częścią różnych detektorów promieniowania jonizującego jest czujnik. Jest ich kilka typów: mogą to być detektory półprzewodnikowe, komory jonizacyjne, scyntylatory z fotopowielaczami, liczniki Geigera- Mullera. Są to te czujniki, które w reakcji na promieniowanie jonizujące dają sygnały...
Widzisz, tak się składa, że kiedy ja zaczynałem grzebać w silnikach spalinowych to Ty zapewne wchodziłeś na stojąco pod stół. Nikomu do pesela nie zaglądam. Ale skoro dawno zaczynałeś to jak widać na zaczęciu skończyłeś. Wiedzy teoretycznej i praktycznej brak. Nic nie rozwinąłeś umiejętności. Zresztą z niczego nie da się rozwinąć czegoś. Dałem ci szansę...
Tekst ten znalazłem w necie i nie jestem jego autorem. Najczęstsze usterki dotyczą pracy silnika na pełnym obciążeniu Jest to oczywiste, ponieważ dla świadomego właściciela, silnik stanowi serce, kręgosłup i wszystko razem wzięte, a do niego poprzyczepiano jedynie jakieś blachy, siedzenia i jeszcze kierownicę. Jeżeli silnik zawodzi, to żeby nie wiem...
Kod usterek: MID 128 - PSID96 - FMI1 Informacje ogólne o kodzie usterki: MID128 A14 - Komputer zarządzający pracą silnika PSID96 Czujnik wysokiego ciśnienia paliwa FMI-1 Dane istniejące, lecz poniżej zakresu normalnego działania Urządzenie(a) objęte kontrolą: A14 Moduł elektroniczny sterowania pracą silnika B139 Czujnik wysokiego ciśnienia paliwa B51...
Pierwsza sprawa jak nie pali na jeden na dwóch paliwach (benzyna i gaz) to trzeba wykluczyć problem z iskrą. Wiem, napisałeś, że iskra jest, jak weryfikowana? Czasem iskra jest na zewnątrz cylindra a w środku już jej nie ma. Druga sprawa to szczelność dolotu. Trzecia sprawa: kompresja, jeśli zero to test na szczelność zaworów oraz wałek/wałki do pomiarów....
– Czy lampka spirali migała, czy świeciła ciągle? za kazdym razem -ciągle- , tak samo chech engine/nie migała/ – Na jakim przebiegu była ostatnio wymiana świec i filtrów? zapytam, ale pewnie dawno /auto jest pozyczone – Czy mulenie występuje także na gazie po przełączeniu? zapewne tak, bo na zimnym nie zdarzyło sie... powrót po usterce był tylko na...
Hej, jestem właścicielką Audi a3 8p z 2009r. Jeżdżę nim od roku i przyszedł czas na pojawienie się pierwszej usterki. Zaświecił się czek silnika a znim epc. Auto nie ma mocy, pedal gazu w podłodze a o... 1. Krótka odpowiedź W ponad 80 % podobnych przypadków w 2.0 TFSI (EA113) przy kodach „nieszczelność układu dolotowego” i „system pomiaru paliwa/jałowy”...
Jest to opel kadett z silnikiem c14nz na monowtrysku. Spalanie mam w granicach około 8-9l/100km. Chciałbym podłączyć go pod kompa i ustawić (lub wgrać nowsze oprogramowanie) abym go mógł odpalić w trybie awaryjnym na LPG bo narazie nie mogę. Gdzieś jeszcze wyczytałem na jakimś forum że dostęp do kalibracji może być zabezpieczony jakimś kodem, prawda...
dzięki za informację podejrzewam że nie ma pinu(widocznie ktoś wykręcił) bo tam jest tylko dziura. co do gazu jestam laikiem jeżdziłem do gazownika i go mordowałem wiem że sterownik jest w tej chwili na autokalibracji założył dodatkowy wężyk na podciśnieniu i rozkalibrował wtryskiwacze (ciśnienie turbosprężarki rozregulowało wtryski) wstawiam artykł...
W jaki sposób dokręcić, dokręcać głowicę silnika 1.4 TSI Cavd Jakie wartości momentu dokręcenia? Jakie informacje jeszcze będą potrzebne? Wstępna ocena dostępnych informacji Dziękuję za pytanie dotyczące procedury dokręcania głowicy w silniku 1.4 TSI o kodzie CAVD. Dokręcanie głowicy jest kluczowym etapem w procesie montażu silnika i wymaga precyzyjnego...
Witam wszystkich. Od paru dni borykam sie w mojej Astrze H 1.4 90km z LPG (nie seryjne LPG) z problemem szarpania, prykania i innych takich dziwnych zachowań mojego silnika (dziura około 3000obr/min). Po podłączeniu się do OBD II występują następujące błędy: Konfiguracja pierwsza: P0170 Fuel Trim, Druga: P0130 O2 Sensor Circuit, Trzecia: P0304 Cylinder...
pomiar szczelność pomiar cylinder pomiar gładzić cylinder
adapter kasety schemat świecą diody laptopie prosty regulator oświetlenia
lodówka haier a3fe742cmj parkside szczotki
Zamiana akumulatora 18650 Li-ion 800mAh na 2000mAh Brak iskry w kładzie 110 cm³ - diagnostyka i naprawa