Skoro iskrzy, to znaczy, że ten model oscyloskopu nie ma izolowanej masy wejść sygnałowych. Ale jak masz dwa kanały, to możesz go skonfigurować na pomiar różnicy. Myślę, że ma takie ustawienie.
Na początek demontaż i kontrola wtryskiwaczy. Pomiar ciśnienia sprężania w cylindrach.
Witam serdecznie. Czy jest ktoś w stanie odczytać wyniki z pomiaru wtrysków? Sprawdzane byly ponieważ samochód na zimnym silniku (trafic) stuka. Po przejechaniu 400m około przestaje. https://obrazki.elektroda.pl/1631230900_... https://obrazki.elektroda.pl/1127727900_...
Zrób pomiar przelewów wtryskiwaczy na ciepłym silniku.
wymieniono końcówki wtryskiwaczy
Rozumiem że kody odczytane z obudowy wtryskiwaczy zgadzają sie z kodami zapisanym w zakładce "identyfikacja" na CLIP. Proponuję wykonać pomiar oporności wtryskiwaczy . Prawidłowo 150 -210 kom . Kontrola czy pod wtryskami znajduje się jedna podkładka ogniowa. Kontrola kompresji silnika.
Witam Według serwisówki MAN-a błąd 5018 wskazuje na usterkę elektryczną w module dozowania. Moja rada dla Ciebie to pomiar rezystancji cewki elektrozaworu(wtryskiwacza) dozownika adblue. Powinno być ok 16 Ohm. W razie czego nie musisz wymieniać całego dozownika, można kupić samą część elektryczną dozownika.
Wtryskiwacz powinien charakterystycznie "cykać", można też zmierzyć rezystancję około 12Ω ale to nie zawsze jest wiarygodny pomiar, ewentualnie można zamienić ten wtryskiwacz z którymś z innego cylindra i zobaczyć czy będzie pracował. Co do sprawdzenia sygnału to wtryskiwacze mają plus na stałę a sterowane są masą ze sterownika silnika
Do sprawdzenia świece zapłonowe wtryski wyjąć i sprawdzić jak rozpylają, pomiar kompresji. Odłączaj wtyczki od wtryskiwaczy jeśli będzie przygasał to ten wtrysk dobry, na tym co nie będzie różnicy w pracy silnika będzie uwalony.
Czujnik położenia wału korbowego (przy kole pasowym) odpowiada również za generowanie iskry - więc raczej sprawny. Pomiar rezystancji wtryskiwacza - jak najbardziej, jednak to tylko pomiar cewki. Wtryskiwacz może być mechanicznie zablokowany lub zapchany. W ramach testu można go na krótko do zasilania podłączyć i zobaczyć, czy żyje.
Pewnie pompka poszła z dymem. Warto by pomiar ciśnienia paliwa zrobić. A z tym wtryskiwaczem to pewnie odcina go przekaźnik a nie emulator i wywala błąd.
Witam wszystkich tak jak w temacie podczas jazdy np ze wzniesienia obroty falują od 900 do 1500 obr a także delikatnie na postoju zrobiłem pomiar wtryskiwaczy czy to może być uszkodzony wtrysk ?
No to jak się zapowietrza, to spróbuj podpompować paliwo przed uruchomieniem. Pomiar kompresji, sprawdzenie wtryskiwaczy, zatankowanie dobrego paliwa. Jeżeli wolno obraca się silnik przy odpalaniu, to zregenerować rozrusznik, zapewnić sprawny akumulator; kable, przetestuj bez pompy hydraulicznej.
SPN 3679 Napięcie dodawcze, rząd 2 Strategia monitoringu Kontrola napięcia wzmacniacza wtryskiwaczy rzędu 2 pod kątem granic napięcia, zwarcia i wiarygodności wskazania Odbiór przez klienta/opis objawów • Lampka ostrzegawcza żółta • Lampka kontrolna żółta • Brzęczyk Failure Mode Identification (FMI) FMI 1 za wysokie Wskazanie na wyświetlaczu Priorytet...
Pomiar korekty dawki paliwa na wtryskiwaczach robiłeś w momencie, kiedy silnik jest zimny(występuje objaw opisany przez Ciebie)?
Szczelność dolotów, ewentualnie zamienić wtryskiwacz tak jak cewki zamieniałeś. Reszta warsztat, pomiar kompresji i szczelności silnika, oscyloskopowy podgląd sterowania wtrysku i cewki.
Jak widać sygnał z drugiej sondy jest zawyżony; 700mV czyli trochę za dużo. Typowy sygnał. Żadne 400mV zerknij sobie na ten zawężony wykres który podpiąłeś do pierwszego postu, tam pięknie jedzie na 400mV. Jak dla mnie to pięknie stoi na bias-ie sonda zimna/martwa, jak się rozgrzewa to napięcie zaczyna się zmieniać i rośnie do normalnej wartości ze...
1. Pomiar kompresji 2. Regulacja dawkowania pompy ale nie menzurkami na wyjściach tylko z podłączonymi wtryskiwaczami (pomiar tego co zostało wytryśnięte). Ogólnie to nie ma co się przejmować - ideału z tego nie zrobisz.
A wtrysk - motor 0,1 Masz na myśli pomiar pomiędzy pinami wtryskiwacza a korpusem wtryskiwacza/masą silnika? Cewka elektrozaworu wtryskiwacza lub stos piezo są elektrycznie izolowane od obudowy, jeżeli nastąpiło przebicie to wtryskiwacz uznaje się za niesprawny i skutkuje zatrzymaniem pracy silnika.
Łatwiej byłoby Ci pomóż gdybyś chociaż rok produkcji podał, bo już abstrahuje od tego, że nie ma czegoś takiego jak DAF 106. Wiemy, o co Ci chodzi, czyli o DAF XF Euro 6 ale nie wiemy który model, czy przedliftem(przed 2017) czy poliftem (po 2017). Błąd P3844 oznacza zbyt niskie natężenie prądu w obwodzie wtryskiwacza Adblue wiec obstawiam uszkodzony...
Pomiar ciśnienia na wstępnej,tandem , i grupy 13.18.23 to mnie się wydaje że to podstawa by co dyskutować przez forum. A gniazda t opowinieneś ocenić przed montażem .Czujnik trzeba sprawdzić jasne ,choć nie wiem czy to pasuje do objawów.
Dobre masz. Na wszystkich jednakowe?
Znowu pomiar na oko. Wtryskiwacze dobre też rozpylają paliwo a złe kropelkują przy tym samym ciśnieniu. Dzieje się coś oprócz tego?
Tych wtrysków nie wymienia sie pojedynczo, jak zacznie spadac rezystancja stosu w ktorejś parze, sterownik zaczyna podbijać napięcie i uszkadza do konca półmartwy wtrysk a przy okazji ten dobry, potem zakładasz nowy a ten stary nowy jest juz poprzebijany i koło się zamyka. Po wymianie wtryskiwaczy KOMPLETU nowych, pomiar oscyloskopem sygnału sterującego...
Przy takich korektach nie wywala Ci czerwonego silniczka i STOP na liczniku? Sugestie --> Pomiar kompresji, -->> wtryskiwacze. Demontaż i na ponowne sprawdzenie. PS. Ręczny nie blokuje kół? :D
Najważniejsze są czujniki. W jakiej postaci podają wyniki pomiaru, jaka dokładność jest wymagana.
Co najmniej kilkaset kΩ? Oczywiście pomiaru dokonujesz we wtyczce od wtryskiwacza benzyny. A czy masz wiązkę od STAGa wpiętą pomiędzy wiązkę silnika a wtryski benzynowe na złączach, czy wlutowaną w wiązkę silnika?
Czasami podczas czyszczenia filtra może coś większego wpaść do komory poniżej i później zwyczajnie blokować wirnik pompki, jak się ma niefart (ziele angielskie, kawałek kostki z talerza czy nawet odłamek stłuczonego szkła). Zacznij od sparwdzenia czy ta pompka działa, ja dostaje napięcie to jej nie katuj, odłącz zmywarkę z gniazda zasilającego i sprawdź...
Sprawdzenie wstępne wtryskiwaczy odłączyć wtyczki od wtryskiwaczy odłączyć przewód przelewowy wtryskiwaczy na przewód zbierający przelew założyć zaślepkę następnie przez 15sekund kręcić rozrusznikiem i sprawdzić czy z przewodu przelewowego wydobywa się paliwo docelowa wartość przelewu=oml(dopuszcza się pojedyńcze krople) SPRAWDZENIE WTRYSKÓW NA PRZELEWY;...
Kupiłem własnie przyrząd do mierzenia ciśnienia sprężania w silnikach wysokoprężnych. Jako adapter służy dołączony do kompletu wtryskiwacz. I tak się zastanawiam. Czy jest to pewny pomiar gdy mierzymy przez wtryskiwacz?.
przekaźniki sprawdziłem wszystkie dwa pod maską i trzy nad nogami kierowcy wszystkie są ok. jutro sprawdzę pomiar na wtyczce wtryskiwacza i dam znać.
Pomiar rezystancji cewki wtryskiwacza nic nie powie o jego sprawności. Konieczne jest zmierzenie indukcyjności cewki wtryskiwacza, ponieważ ona powie czy nie doszło do tzw. zwarć międzyzwojowych. Właściwa indukcyjność cewki jest ważna z tego względu, iż za pomocą niej jest generowane wysokie napięcie w sterowniku, wymagane do szybkiego otwierania wtryskiwacza...
(at)Flaman11 Wybacz Kolego, ten powyższy wywód zaczyna mi przypominać niesławnej pamięci projekt ,,Kameleon", przedstawiony w tym dziale. Bo ten opis to niestety, techniczny bełkot :cry: . Wydajność wtryskiwacza można bardzo prosto zmierzyć przepływomierzem przy otwarciu go impulsem elektrycznym o ściśle określonym czasie i zasileniu stałym ciśnieniem...
Problem rozwiązany. Przyczyną był wadliwy wtryskiwacz drugiego cylindra, a dokładniej jego cewka. łatwo było to sprawdzić dokonując pomiaru rezystancji pinów wtyczki na listwie wtryskiwaczy (jeden nie miał przejścia) po wymianie samochód jeździ jak nowy. Dziękuję wszystkim za pomoc i Pozdrawiam. Doceniamy, że podałeś rozwiązanie problemu, Twój temat...
Jak masz precyzyjnie zmierzone spalanie pb wg. czasu wtrysku można też sygnał wtryskiwacza wykorzystać do pomiaru zużycia lpg . + - 20%. Kwestia przeliczenia zmian czasów otwarcia. Ale to taki PIC na wodę.
jakie napięcie jest na wtryskiwaczu gazu lpg w Lanzi Renzo instalacji ? Dodano po 3 Bezpośrednia odpowiedź na pytanie Napięcie zasilające wtryskiwacz gazu LPG w instalacji Landi Renzo wynosi zazwyczaj około 12 V (pochodzące z instalacji elektrycznej pojazdu). Jednak faktyczny sygnał otwierający i zamykający wtryskiwacz jest sygnałem impulsowym (PWM),...
termostat jest nowy i sprawny Wahler,kod silnika AVF 2005r.. Blok 023 podam jutro. W takim razie jedna para czujnika wygląda na uszkodzoną. Prócz bloku 023 podaj również oznaczenia pompowtrysków oraz wyniki pomiarów ciśnienia paliwa. Jeśli to będzie ok, zostaje jeszcze dla pewności przed stwierdzeniem nie drożnych wtryskiwaczy, pomiar kompresji.
Był tu podobny temat. Najlepsze rozwiązanie to pomiar czasu otwarcia wtryskiwaczy. Chyba, że ma sie przeplywomierz ale widzę, że macie problemy ze zdobyciem.
Vacupompa jest w jednej obudowie z pompą paliwa wstępną na pompo-wtryskiwacze. Należy wykonać pomiar ciśnienia paliwa jakie napełnia pompo-wtryski. Poniżej 1-1.5 bara ciśnienie jest za małe aby prawidłowo napełnić pompo-wtryski co skutkuje problemami z odpalaniem silnika. Częstą usterką typową dla tego silnika jest uszkodzenie uszczelnień pompo-wtrysków...
Pomiar kompresji i zamiana wtryskiwaczy miejscami.
Witam odpowiedzią na mój problem jest zawór zwrotny na przewodzie przelewowym po wymianie błąd p0200 znikł i samochód zaczął normalnie działać. Zawór jest przykręcony do góry po lewej stronie. Dzięki za porady. Pozdrawiam.
Pomierz oporność cewek wtryskiwaczy i zwróć uwagę na czas ustabilizowania się pomiaru. Wyniki napisz na forum. Pewnie i tak się skończy na wymianie.
Jak samemu to manometr do 30 bar i zaworek zwrotny koncowka do wkrecenia w miejsce wtryskiwacza w bezynie zawotek to zwykly wetylek samochodowy
Biorę pod uwagę pojedyncze impulsy i je sumuję co sekundę bo nie potrzebuję dokładniejszych pomiarów. robokop co mają do tego inne czynniki skoro paliwo jest wtryskiwane tylko wtryskiwaczem? Chcę pomiar ilości wtryskiwanego paliwa, tyle mi starczy.
Od sprawdzenia i regulacji wtryskiwaczy, dalej pomiar ciśnienia sprężania. Wykręcisz wtryski to za jedną robotą zmierz.
P1267 Możliwe objawy Problemy z napędem Zredukowana moc Szorstki silnik pracuje Zwiększone wartości emisji Możliwe przyczyny Przekroczono czasy regulacji Oporność na kontakt Możliwe rozwiązania Sprawdź wtryskiwacze i okablowanie wtryskiwaczy Zobacz Pomiar. Blok wartości 018 Sprawdź rezystancję wtryskiwaczy / okablowania P0180 G81 uszkodzony Moduł wadliwy...
No to nasz kompetentny kolega to sprawdzi. Opcje ma trzy -pomiar napięcia na stykach czujnika -pomiar czasu otwarcia wtryskiwacza -testerem
Ścieżka diagnozy dla P0304 mówi o sprawdzeniu czujnika wałka rozrządu , czujnika wału korbowego , wtryskiwacza 4 cylindra , moduł zapłonu . Na twoim miejscu postarałbym się na próbę o cewkę zapłonową to czasem się wymienia. Po za tym oględziny świec i gum cewki czy nie mają przebicia ( najlepiej podmienić). Impuls sterowania wtryskiwaczem może zanikać...
Witam Może ktoś wie jak dokonać pomiaru czasu otwarcia wtryskiwaczy w samochodzie. Chodzi mi o pomiar każdego z wtryskiwaczy. Wtryskiwaczy jest 6. Wtryskiwacze są sterowane masą cokolwiek to znaczy i pomoże w zrobieniu układu. Czy macie jakieś sugestie. Chcę zrobić coś ala komputer gazowy tzn podpiąć wtryskiwacze benzynowe i w zależności na czym chcę...
pomyłka chodziło ja zrobić pomiar kompresji? i test wtryskiwaczy na przelew??
Czy ktos zbudowal uklad do pomiaru ilosci spalanego, jak wykorzystac sygnal z wtryskiwacza do tego celu?
do wtryskiwaczy dochodzi napięcie 4,5v Tu masz problem. No chyba, że pomiar wykonany dziwnie.
Wtryskiwacz trzeba wykluczyc . Bo to jest w sumie droga rzecz . Ale nie wydaje mi się ze to to . Bo jak silnik nie chiał palic miał napiecie na wtryskiwacz 10 v a nie 12 podłaczajac się pod te kalle co do niego dochodza. A tak normalnie jak odpalał miał 12,14. i się wydaje ze tu jest sprawa . Ze dostaje za małe napiecie do wzbudzenia wtryskiwacza....
Można kupić gotowy moduł generator za 3,50 PLN plus wysyłka w Gotronik lub 5,60 PLN w drugim sklepie, dodać jakiś przekaźnik i gotowe. Opisane testy są testy pomiarowe: "Pomiar parametrów generatora impulsów NE555"
Czyli chodzi o EPC a nie ESP. Żarówka do ręki i podłącz ją zamiast pierwszego wtryskiwacza. Jaki tego skutek? Zmierz opór uzwojenia wtryskiwacza, jaki pomiar wyszedł ? P1666 to obwód pierwszego wtryskiwacza P0301 (412D) to wiadomość o niepoprawnym zapłonie w pierwszym cylindrze
Najprawdopodobniej zostały wypalone ( wypłukane) wszelkie nagary, laki mające wpływ zarówno na ciśnienie i rozpylanie paliwa jak i kompresję. Wpierw dokładna kontrola wtryskiwaczy - pod kątem jakości rozpylania, ciśnienia otwarcia, pomiar ciśnienia sprężania silnika , regulacji kąta wtrysku. Może się okazać że to czyszczenie było "niedźwiedzią przysługą"...
Witam Zdejmij obudowe wtryskiwacza, aż zobaczysz sam wtryskiwacz i wtedy niech druga osoba probuje odpalic auto, a ty zobacz czy wtryskiwacz wtryskuje paliwo do komory. Innym sposobem jest pomiar samego wtryskiwacza. Zreszta bardzo dobrze jest to opisane w ksiazce naprawczej (podejrzewam ze jej nie masz). Jest rozpisany caly obwod zaplonu i wartosci...
A tak zapytam oprócz tych dziwnych wyników ( które są nierealne), dzieje się coś niepokojącego czy po prostu szukasz dziury w całym. PS Aby poprawnie wykonać test sprężania trzeba odpiąć wtryskiwacze (po co lać paliwo przy teście). Dwa otworzyć przepustnicę na max (częsty błąd zaniżający pomiar). Trzy dobrze jest wykonać dwa pomiary na zimnym silniku...
W moim GP próba zdemontowania wtryskiwaczy zakończyła się niepowodzeniem, trzeba je było rozebrać na silniku, a w takim przypadku nie ma co składać do sprawdzenia, tylko od razu pełna regeneracja. Z wymianą końcówek wyszło ponad 500zł za wtryskiwacz. Teoretycznie korekta na minusie oznacza za duży wydatek wtryskiwacza (moje ECU w ogóle nie podaje korekt)...
Zrób test przelewowy wtryskiwaczy i pomiar kompresji. I tak jak kolega Pisał,pompa w baku do sprawdzenia
...mierzona jest ilość paliwa jaka przeszła (a właściwie miałaby przejść ) przez wtryskiwacz.... oraz ... Pomiar spalania jest bardzo prosty i dokładny - każdy wtryskiwacz ma określoną charakterystykę dawki wtrysku - przelicznik czasu otwarcia na dawkę paliwa. ... Czy ja dobrze to sobie tłumaczę, że dla uszkodzonych wtryskiwaczy (gdy przelewają) pomiar...
PLD czyli Pompa przewód wtryskiwacz to komplet w pomiarze komputerem. W tym pomiarze 4 Zylinder jest niewydolny. Może to być przyczyna również braku kompresji której brak w pomiarach. Najczęściej wina leży po stronie pompy lub nieszczelności np. przetyczki wtryskiwacza, pod warunkiem że pozostałe Zylindry są sprawne i zapewniają w miarę miarodajny pomiar....
hmmm. Stanowisko do kontroli wtryskiwaczy wyglada nastepujaco: szklana menzurka o pojemnosci ok 100cm3 , zrudlo zasilania ok12v, pompka elektryczna paliwa utrzymujaca stale cisnienie ok 3 atm i stoper pomiar wykonuje sie nastepujaca: na wtryskiwacz podajesz cisnienie paliwa i podlaczasz do wtryskiwacza na moment napiecie pomiar wykonujesz najpierw wzrokowo...
Czyli jakiś kondziorek dać na wejsciu? Jaki najlepiej? Dodano po 1 ale lepiej chyba za optoizolatorem? Raczej nie bezpośrednio na sygnał z wtryskiwacza?:)
(...) y mi tylko na otwarciu żeby sprawdzić czy zawór działa. (at)ElektrodaBot AI: Czy możesz podać konkretny model wtryskiwacza Wartsila, z którym pracujesz? VV0-G071EV3 188 7054 167 710 PAAE172665 AI: Czy masz dostęp do jakiejkolwiek dokumentacji technicznej lub schematów dotyczących tego wtryskiwacza? Nie Wstępna ocena dostępnych informacji - Użytkownik...
Witam, ma problem z Meagną II 2003 Rok 1.5 dci 82km Osprzęt DELPHI. Problem polega na Ciężkim odpalaniu po nocy, jak i również po zgaszeniu rozgrzanego silnika i Ponownej próbie uruchomienia po 3 min (po 10, 15 minutach odpala od razu). Wyskakuje również komunikat ,,FAULT INJECTION" przy próbie przyśpieszania 4 i 5 Bieg 2500-3000 obr/min. Czytałem inne...
Jeżeli chcesz mieć w miarę dokładny pomiar bazując na pomiarze czasu wtrysku to trzeba jeszcze wymierzyć statyczny wydatek wtryskiwacza i teoretyczny czas otwarcia ww. wtryskiwacza.
Czy wina może leżeć po stronie zaworku n108? Jak najbardziej. Uruchom basic setings blok 4. Powinien się przestawiać z jednej skrajności w drugą. Wtryskiwacz sterujący z pękniętą sprężyną w środku daje podobne objawy.
A jednak ma. Komputer zlicza ilość wtrysków (co ok. 1-3 sek.), mnoży je przez czas otwarcia wtryskiwaczy i dzieli przez przejechany dystans, porównując ze wskazaniami ze zbiornika. Lejące wtryskiwacze zafałszowują pomiar i komputer głupieje.
Hmmm ....nie bardzo zrozumiale ....." tylko że osobno" , a za chwile sumujesz wynik z przelewem ..."co razem po zsumowaniu ". Nie wiem do czego moze przydac sie suma tych dwoch ,zupelnie rozniacych sie od siebie testow . Jednakze wydajnosc pompy 770 ml/min jest wynikiem satysfakcjonujacym , przelew wtryskiwaczy 35 ml/min .... wydaje sie byc troche malo...
A guzik prawda tylko cały czas coś źle robisz. Ważne są opóźnienia tak samo przez OBD jak i te oscyloskopem. Dlatego powtarzam. Nie wyrabiasz z pomiarami weź daj sobie spokój. Ściągnąć na zakład osobę zdolną je wykonać z całkowitym i stanowczym pominięciem tych urządzeń, bo dla Ciebie to ewidentna kupa kłopotu. Co do czujników MAJĄ BYĆ SPRAWNE, a nie...
musisz miec odpowiedni miernik i bierzesz demontujesz wtryskiwacze w miejsce wtryskiwacza montujesz miernik i kręcisz rozrusznikiem tylko zadbaj o dobry akumulator żeby pomiar był wiarygodny. później bierzesz wlewasz olej do cylindra tak z 50-dziesiatkę kręcisz walem żeby olej się rozprowadził po ściance cylindra i pomiar jak wzrośnie to pierścienie...
Nazwa emulator MAPsensora jest niebyt adekwatna do dzialania - emu, MAP. obniza napiecie podawne przez MAP do ECU, A to napięcie to obniża w jakiś "inteligentny" sposób czy o stałą wartość, bo jak jest stała wartość to można wpiąć zwykłą diodę (ewentualnie 2, 3) i obnizyć napięcie o 0,7V (1,4; 2.1V). No ale ciśnienie w kolektorze dolotowym i tak jest...
Nieszczelny wtryskiwacz, za wysokie ciśnienie mocznika. Zloguj jeszcze ciśnienie doładowania - zmierzone i rzeczywiste względem obrotów ale w pełnych zakresach obrotów, pierwszy pomiar przyspieszanie na dość wysokim biegu (najlepiej 4+) od 1500 do 4500 i przy stałych +- obrotach miedzy 2500 a 3500 obrotów.
Odświeżam temat. Jednym z winowajców była sonda lambda - Pęknięty bezpiecznik na zasilaniu grzałki. Ale nie zlikwidowało to (i nie mogło) zalewania silnika w trakcie zapalania. Po posprawdzaniu wszystkich czujników, potencjometrów w akcie desperacji podpiąłem oscyloskop do wtryskiwacza. Pomiar szerokości impulsów wykazał impulsy na wtryskiwaczu o szerokości...
UKP może realizować niezależnie pomiar zużycia paliwa dla gazu i benzyny. W instrukcji masz wyjaśnione, że są dwie różne metody pomiaru (co kto woli). 1)na podstawie sygnału z wtryskiwacza benzynowego z odpowiednim przelicznikiem gdy auto pracuje na gazie. Sygnału nie można pobrać bezpośrednio z kostki wtryskiwacza (jest odcinany przez instalacje gazową...
Ma 3701 mth Hahaha - 37tys mth to bliżej prawdy, chyba że masz od nowości to i tak ciężko uwierzyć. W temacie, do sprawdzenia/korekty luzy zaworowe, pomiar kompresji, spr wtryskiwaczy i czy nie schodzi paliwo z pompy.
Wydaje mi się że problem leży po stronie systemu paliwowego brak utrzymania ciśnienia poprzez nieszczelność w układzie paliwowym wysokiego ciśnienia. Trzeba sprawdzić system niskiego ciśnienia za pompą paliwową (7), zawór awaryjny listwy (4) i przelew wtryskiwaczy wyjście (3) na 1 minutę za pomocą pomiaru menzurki. Schemat paliwowy poniżej.
a po odpaleniu silnika do czwartej kostki nie dochodzi zasilanie Opisz dokładnie. Czym , jakim przyrządem to mierzyłeś? To , co usiłujesz ustalić nigdy nie bada się takimi metodami! Sugerowałem kontakt z diagnostą. Do pomiaru napięcia trafiającego na cewkę wtryskiwacza używam oscyloskopu! Można użyć specjalnego przyrządu diagnostycznego i na tym koniec!...
E kłamczuszek, przy tym ciśnieniu brak "zezwolenia" na rozruch. Zrób pomiar ciśnienia i test przelewowy wtryskiwaczy ponadto sprawdzić zawór bezpieczeństwa na szynie CR.
i silniczek krokowy i \ Za takie porady to sie powinno ale kopać w gruczoł krokowy. Mała szansa że to wina sondy,przy uszkodzonej sondzie nie przekracza ponad 4,5%.Na początek sprawdź czy nie cieknie z wtryskiwacza-chodzi o sławetny oring który pęka. No i pomiar czasu otwarcia wtryskiwacza-około 4ms
Oporność cewek wtryskiwaczy na przejście wynosi 000,4 Sprawdzałem na dwóch miernikach pomiar wychodził tak samo na wszystkich 4 wtryskiwaczach. ECU nie rozbierałem. Tylko odkręciłem od wspornika.Podobno z tyłu powinna się znajdować nalepka jaki to jest model ECU, ale tam tego nie znalazłem. Jeżeli wtryskiwacze pokazują ta samą oporność to uszkodzony...
Stuki tak jak by zawory? I przy tym kopci na czarno? Lejacy wtryskiwacz. Zrób pomiar na powrotach, na goracym silniku zapnij menzurki. Wtryskiwacz który nie leje wogóle bedzie uszkodzony. Nie leje do powrotu, tylko do komory spalania. Stad te stuki. Jest to grozne zjawisko poniewaz moze ci wypalic dziure w tloku.
cd. Vw crafter 2.5 2006r, opiłki w układzie paliwa. wtryskiwacze pomiar wartości: 1.+50 2.-12 3.-12 4.-12 5.+50
no to policzmy I (injection) - stała wtrysku (wyrażona w [l/s]), R (road) - stała, ilość impulsów z przetwornika na 1m drogi r - ilość impulsów zliczona w ostatnim cyklu pomiarowym (interwał 1s) s - pokonany odcinek drogi w ostatnim cyklu u (usage) - zużycie paliwa w [l/100 km] zapis jest mieszany,...
Kolega ma problem z dojściem do okienka koła zamachowego a nie brakiem znaków. Jeśli chodzi o sam ruch tłoka w GMP i jego pomiar wiarygodny (bo wtryskiwacz jest pod katem) To wystarczy dać pierwszy tłok w GMP, zdjąć zamek i sprężyny zaworowe jednego z zaworów na tym cylindrze, oprzeć go o tłok i jego skokiem się sugerować bo on porusza się pionowo do...
- napięcie na wtryskach (sygnał) - po wadliwej stronie cały czas mam 7V Pomiar z zapiętym wtryskiwaczem czy na samej kostce? Mierzyleś sygnał do plusa akumulatora czy do masy? Gdyby stale było 7V to lałoby się paliwo do cylindrów. Stąd wnoszę, ze pomiar do powtórzenia z zapiętym wtryskiem. Dla pewności jeszcze zasilanie tego wtrysku sprawdź tą małą...
Ten silnik idzie uruchomić? Czy tylko praca na wtryskiwaczu rozruchowym. Pomiar ciśnienia paliwa był robiony? Domyślam się że to system KE-Jetronic?
Wykręć i obejrzyj świece, świeca cylindra na którym wypada zapłon powinna być ciemniejsza niż pozostałe. Zamień miejscami z inną, po przejechaniu nie mniej niż 20 km znów daj popracować silnikowi na jałowym biegu, później wykręć i obejrzyj świece, jeśli okopcenie powędrowało ze świecą- winna świeca, jeśli pozostało na tym samym cylindrze- podejrzana...
Musisz jeszcze wtryski sprawdzić masz VCDS? W temacie z linku opisałem to i co mierzymy który blok pomiarowy. Nie mam dostępu do opisu bloków pomiarowych dla twojego silnika, może kto podesłać do ATJ? Trzeba sprawdzić te wartości: (18) Stan elektrozaworów. (13). Korekcja dawek paliwa. (23). Korekcje dawek paliwa. Te wartości z dwóch ostatnich bloków...
Nawet jeśli pompa tłoczy paliwo, to gdy nie ma odpowiedniego ciśnienia to silnik nie odpali. Trzeba zacząć od pomiaru ciśnienia paliwa manometrem, powinno być min 3bar. Jeśli nie dysponujesz manometrem to można spróbować odłączyć przewód powrotu paliwa z listwy wtryskiwaczy, podstawić jakąś butelkę i zobaczyć czy regulator ciśnienia upuszcza nadmiar...
Najpierw pomiar kompresji, a potem sprawdzenie wtryskiwaczy na stole probierczym.
Witam. Wtryskiwacze, świece żarowe, pomiar kompresji. Znajdziesz niedziałający cylinder "luzując"(odkręcając) na odpalonym silniku przewody wysokiego ciśnienia idące do wtryskiwaczy jeden po drugim. Pozdrawiam
Witam. Posiadam Renault Clio 1.5dci 2002r. 82KM. Otóż poszła mi pompa wtryskowa (opiłki w zbiorniku) i wtryskiwacze też dostały. Wymieniłem pompę na regenerowaną i wtryski też regenerowane. Niestety autko nadal nie odpalało. Była wymieniona pompa jeszcze raz na używaną ale nie po regeneracji ale auto nadal nie pali. Dodam, że po podaniu samostartu odpala...
po pomiarach stwierdzili ze jest idealny i wykonano tylko honowanie W takim razie z jakich powodów wykonujesz naprawę? sprężanie wykonujemy z włączona pompą, podającą paliwo na wtrysk? Jeśli dobrze pamiętam tam nie ma świecy więc jak wykonać pomiar bez wyjęcia wtryskiwacza? Ja nie znam zalecanych firmowo wielkości ciśnienia ale przy dobrym zestawie...
https://obrazki.elektroda.pl/7737928200_... Zaczynam się skłaniać co do tego że problem leży w sterowniku silnika. Pojawiło się ciekawych informacji. Zrobiłem pomiar natężenia prądu pompy paliwa w trakcie sterowania wtryskiwaczami pojawia się nagły wzrost natężenia prądu zdjęcie nr 2 ,gdy przełączę na lpg wtryski przestają być sterowane...
Przy takim rozrzucie zrób pomiar ciśnienia w cylindrach.Potem profesjonalne sprawdzenie wtryskiwaczy.
Bo tak ogólnie to już chyba wszystko zrobione oprócz pomiaru ciśnienia paliwa, wymiany pompy i chociaż próby wtryskiwaczy na szarym papierze...
O japier... Masz sprawdzić ciśnienie podczas kręcenia. A jak odpali to zrób próbę przelewową wtryskiwaczy. I do tego pomiar na wstępnej jak jest. I sprawdź zawór na pompie np czy oringi dobre i nie ma opiłków.
To proponuje mierzyć tym drugim i od pomiaru odjąć 0.4 wtedy powinieneś mieć wiarygodny pomiar.
pomiar otwarcie wtryskiwacz kodować wtryskiwacz wtryskiwacz piezoelektryczny
skuter bassa rejestrator trasy tda2030a zasilanie
jacuzzi dmuchane jacuzzi dmuchane
Schemat podłączenia przekaźnika kosiarki Hecht 1434, 1844, 5484 SXE – opis i wyjaśnienia Bosch GC2300iW, EasyControl – zbyt duża histereza CWU, ustawienia, czujnik NTC, regulacja