Pisałem, że schemat jest do d... Masz jakąś obsesję z pomiarami napięć. Pomiary napięć przebiegów mocno różniących się od sinusoidy i częstotliwości 50 Hz, a z takimi masz do czynienia, trzeba traktować mocno orientacyjnie. Natomiast z twoich opisów nie można dojść co i jak łączysz. Czuć spory chaos w twoich działaniach. Trzeba wyraźnie rozróżnić zintegrowaną...
Czytaj dokładnie co ludzie piszą. Oba pomiary dokonujemy bez podłączenia cewki do modułu!!! Jakbyś dał zdjęcia to można by było cię dokładniej pokierować. Masy zrobione?
Ale na zdjęciu on ma 4 kable. Ten który podałeś. Głowy nie dam, ale strzelam że ten zielony (nadprogramowy) to będzie po prostu masa. Najwyraźniej w twoim iskrowniku masa jest przylutowana po prostu na obudowę iskrownika i już, a w nowym iskrowniku jest osobny kabel który musiałbyś pociągnąć na ramę motoru. Jeśli jest jak mówię, to wtedy te 2 cewki...
Nie będzie lepszego sposobu na dojście do wiedzy niż pomiary i badania. Chodzi o to, że zupełnie znamy efektów działań. Zapewne okaże się, że każdy nabiegunnik wyindukuje swoje napięcie. W efekcie uzyskasz zwielokrotnienie częstotliwości. Czy fazy pokryją się ? Raczej nie. Pytanie czy uda się je nałożyć czyli sumować, czy też wręcz przeciwnie będą się...
Fajnie to wygląda i jakieś rozwiązanie już jest ... Ponadto nawiązując do tematu wykonałem pomiary innego iskrownika od kosiarki listwowej AGRIA 3300 z silnikiem 4 suwowym model: 1026srlx465 https://obrazki.elektroda.pl/5228951200_... Jako właściciel miałem możliwość wymiany uszkodzonej cewki zapłonowej co widać na foto jest teraz...
Witam Mam problem z moim ogarem 900, rocznik 2008. Na początku motor palił i zgasł. Po tym już nie mogłem go odpalić. Zdjąłem kapturek ze świecy i kręciłem rozrusznikiem na początku była iskra ale słaba później już nie było. Kupiłem nową cewkę zapłonową wymieniłem nadal nie ma iskry czytałem trochę na internecie że mogła paść cewka zasilająca albo impulsator...
Widzę, że jesteś uparty, co mogłoby się chwalić, gdybyś tak uparcie studiował działanie układów zapłonowych. Ty jednak chcesz iść na skróty. Tak się nie da. Sorry. Aby prowadzić dyskusję a nawet zadać pytanie, trzeba mieć pewną bazę wiedzy i słownictwa. W przeciwnym razie zadawane pytania będą zbyt ogólne, a możliwe do napisania (nie będące wykładami)...
Witam! To mój pierwszy post, więc dopiero nabieram rozeznania na forum odnośnie kategorii. W razie problemów prosiłbym moderatora o pomoc. Tak więc już piszę jaki mam problem: http://obrazki.elektroda.pl/5626938500_1... Zamówiłem niedawno transformator sieciowy 50Hz 2000V o mocy 100W produkcji TELTO. Przeznaczeniem transformatora miał...
Po prostu masz iskrownik o stopniach rozdzielonych :D Sprawdzić przerywacz (styki) i kondensator. Pomierzyć rezystancje cewek na otwartym przerywaczu.
Jakieś pomiary wykonałeś ? Świece oczywiście zmieniałeś ?
A więc co z wyłącznikami. Czy stacyjka zwiera do masy. Przecież jasno Ci to opisałem. Co z połączeniami. Gdzie ten schemat i pomiary.
Czyli stator i cewka są w porządku? Nie wiadomo. Faktycznie na schemacie jest kabel czarno-czerwony a nie brązowo czerwony. Moja pomyłka. Cały czas robisz błedy w pomiarach. Czy nie warto było by się skupic na tym co ktoś napisał i próbować zrozumieć? Jak coś jest nie jasne to lepiej zapytać a nie pisać po raz kolejny bzdur o pomiarach na złączonym...
W takim razie dokonam pomiarów czujnika a otrzymany wynik przedstawię na forum,a jeśli chodzi o zasilanie ac z cewki mojego iskrownika wychodzą dwa przewody czy w takim razie jeden z nich to również masa a drugi napięcie?
jarewa Na początku też używałem czujnika, ale później mi przeszło. Zapłonu nie da się idealnie ustawić. Przerywacz się wypala a czujnik "trochę" przeszkadza w dynamicznym pomiarze. :D Lepsza jest metoda stroboskopowa, po wcześniejszym sprawdzeniu czujnikiem znaków ustawczych. Twoja rada jest oczywistą oczywistością, tylko kolega Pawem2 ma "troszkę"...
Jest zmienne wyprzedzenie realizowane przez odwrócenie fazy z triggerow. To do przeskoczenia. Cewka jest dobra bo iskra jest. Inne silniki dają takie same pomiary cewki. Numer z komplikacja układu służy monopol producenta zapewne - 1000 dolarow z a 1 modul
To już mamy konkrety. Skoro twój skuter odpalał bez akumulatora, to masz zapłon AC CDI. I jest zasilany bezpośrednio z cewek w iskrowniku. Z cewek zawsze będziesz miał napięcie AC. Pomiary napięć rób wyłącznie przy podłączonej żarówce. Napięcia nieobciążone zawsze będą ci szaleć po skali :P . Generalnie im wyższe napięcie dasz, tym mocniej będą świecić...
Rewelacja! Pierwszy od dłuższego czasu temat przedstawiony w sposób w pełni profesjonalny. :D Miło poczytać. Proponuję aby moderator dołączył go do bazy schematów. Wszystkie znane mi schematy Mińska są tylko schematami łączeniowymi a nie ideowymi. Dzięki wspaniałej pracy ukaaasz mamy pełen schemat. Brakuje tylko pomiarów rezystancji. I to od nich proponuję...
Witam, problemem jest brak iskry i zdiagnozowanie co konkretnie jest przyczyną tego. Pacjent: Yamaha TZR 50 z modułem CDI 5WX-00 Zrobiłem pomiary: Napięcie idące na cewke pomarańczowym przewodem -2,3V - po przekreceniu kluczyka ( tylko przez sekundę ) - 0,04V - przy kręceniu rozrusznikiem ( pomiary robione na odpiętym przewodzie od cewki, przy podłączonym...
Witam. Mam problem z pojazdem mojego syna ;) Buggy z chińskim silnikiem 48cm3. Iskry brak lub bardzo słaba. Zakupiłem nowy komplet zapłonu: iskrownik, moduł, cewka, świeca. Niestety brak poprawy. Pomierzyłem instalację, zastosowałem się do porad które przeczytałem na forum( odpięcie czarno-białego przewodu gaszenia). Z pomiarów wynika że: Napięcie na...
Mogłeś uszkodzić moduł. Nie wiadomo jaki iskrownik do jakiego modułu połączałeś. Pasuje schemat i solidne pomiary diagnostyczne.
Przerobiłem iskrownik, będzie mocniejsze ładowanie, pomiary przeprowadziłem i efekty są zadowalające, z tym, że wyeliminowałem cewkę zasilającą, chciałem zapłon bateryjny wykonać. Zresztą z tego co wiem, to zapłon bateryjny jest lepszy od iskrownikowego.
w s50 jest zapłon na przerywacz. opis oryginalnie do s50: jak ustawić zapłon mechaniczny (wersje N, B, B1): Najpierw, podobnie jak w przypadku elektronika, trzeba wiedzieć, w jakiej odległości od maksymalnego górnego położenia tłoka ma nastąpić zapłon. W przypadku Simsona S50 jest to 1,5-1,8 mm. Oznacza to że zapłon ma nastąpić gdy tlok, poruszając...
Panowie wilu2 i kajapa. Czy sprawdziliście to o czym pisałem wyżej? Chyba nie, bo nie odnosicie się do porad. Cewki nie da się na 100% sprawdzić prostymi sposobami. Pomiary rezystancji dają mało informacji. W zasadzie informują o całkowitym "padzie" cewki. Rezystancje do masy powinny wynosić: 1. Uzwojenie pierwotne (wyprowadzenie na przerywacz) - ok....
Jeżeli chodzi o cewkę CDI, impulsator oraz cewkę zasilającą układ do usterki wykluczyłem. Rozbierałem iskrownik i nic niepokojącego nie znalazłem. Pożyczyłem nawet od kolegi iskrownik z impulsatorem z innego skutera i cewkę WN do porównania Wartości po pomiarach były takie same. Elementy przekładałem i było dokładnie tak samo. Wydaje mi się że któraś...
Silnik jest po remoncie cylek przebieg 200 km wał 1000 km rozrząd i zawory ustawione prawidłowo świeca zmieniana kable przeglądałem i wszystko jest dobrze pomiary też robiłem ale gdy odepnę kabel od cewki co z zapłonu wychodzi to po dostawieniu do ramy iskrzy czyli iskrownik jest sprawny
Siema. Na wstępie to mój pierwszy post, gdyż wcześniej wszystko co szukałem mi wystarczało. Sprzęt jak w tytule, jak wiadomo, oryginalne moduły są drogie więc na wstępie odpuściłem sobie jego kupno i zabrałem się za przerobienie instalacji. A więc tak: Nowy iskrownik - stator od 2T - chińczyk Nowy moduł zapł - chińczyk 2t Nowa cewka zapł - chińczyk...
Sprawdź cewkę (cewki - nie wiem czy masz impulsator?), które są podłączone do modułu zapłonowego. "Idź po kablach" dołączonych do modułu aby sprawdzić gdzie który dochodzi. Procedury sprawdzania były wielokrotnie opisywane na forum. Szukaj tematów typu "brak iskry". Musisz postępować na zasadzie analogii. Pierwszy z brzegu: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic17...
Problem polega na tym że jechałem skuterem do sklepu i zgasiłem Tak to poważny problem... Trzeba było nie gasić... A może by łaskawca poczytał trochę postów o "braku iskry". Zamieścił schemat lub dokładny opis instalacji i zrobił podstawowe pomiary opisane w tych przeczytanych postach... A rady typu : kolego sprawdż moduł powinny być usuwane. A czy...
Witam. Mam problem, mianowicie nie ma iskry w skuterze. Zaczoł] przerywać i jak zgasł to już go nie odpaliłem. Kupiłem miernik, tylko nie mam pojęcia jak to obsługiwać i jakie pomiary wykonać. Może ktoś doradzi. Cewkę i świecę podmieniałem, niby coś tam w iskrowniku mierzyłem ale nie jestem pewny czy on jest sprawny. Wydaje mi się, że to może moduł...
Witam, kable biały i żółty są odpowiedzialne za ładowanie i zasilanie świateł. Za zapłon odpowiada kabel z czerwonym paskiem, to zasilanie CDI- powinno być około 470 omów. Kabel z niebieskim paskiem jest podłączony do impulsatora,pomiar powinien pokazać około 150 omów, jeżeli jest inaczej to impulsator do wymiany. Jeżeli powyższe pomiary będą OK pozostaje...
Oryginalnie światła krótkie/długie oraz pozycja tył swiecily dopiero po odpaleniu silnika czy były pod akumulator ? Ogólnie nie podoba mi się oporność 100ohm na zmasowanym iskrowniku , tam coś jest nie tak bo pomiary powinny byc podobne a nawet takie same tylko z tym ze początek jednego uzwojenia jest polączony do masy (na punkcie lutowniczym wraz z...
Prawdopodobnie uwaliłeś kluczowe elementy układu zapłonowego. Moduł, być może cewkę w iskrowniku. Mogło paść dosłownie wszystko. Najgorzej że własnie bezpiecznik 10A zastąpiłeś bezpiecznikiem 25A. TYM uwaliłeś instalację. Wyciągnij wszystkie żarówki jakie są zamontowane w skuterze aby nie zaburzyły pomiaru oraz stacyjka przełączona "na kontrolki". Odepnij...
68.5 To wynik pomiaru? Zmierz jeszcze rezystancję tej cewki. Zakres 2000 om lub 2k Pomiar jak napięcia ale bez "kopania". Podobnie jak dla cewki zasilającej zmierz napięcie na impulsatorze. Wcześniej zmierz jw jego rezystancję. Jak rezystancja względem masy wyjdzie poza zakres pomiarowy (rozwarcie) to szukaj drugiego kabla z impulsatora i przeprowadź pomiary...
Witam, otóż mam problem z Simsonem, posiada on instalację 6v z platynkami. Problem zaczął się od tego że iskra zaczęła dosyć mocno skakać po świecy i w pewnym momencie zniknęła całkiem. W chwili obecnej napięcie wychodzące z cewki zapłonowej w iskrowniku wynosi 5-8 wolt gdy nie jest podpięta cewka WN. Po podłączeniu napięcie spada do 0,5-2 wolt. Bez...
Witam, mam problem z kotłem Buderus Logamax U042-24. Początkowo kocioł zgłaszał błąd czujnika różnicy ciśnień. Uruchamiał wentylator zaraz po podłączeniu do prądu, winne okazały się przekaźniki wentylatora. Po wymianie na nowe kocioł nie zgłasza błędów, ale nie odpala płomienia. Po pomiarach, brak napięcia na cewkach 230 V. Wymiana przekaźników na nowe...
Koleżankce przypomniało się że kiedyś w piwnicy stało coś podobnego do aparatury przedstawionej w poście #8 Ale dokładnie nie mógł być to system firmy Fischer, bo te iskrowniki znacząco się różniły konstrukcją obudowy. I raczej te o których mówimy tutaj, były gdzieś schowane w obudowie. A za to firma Fischer zdecydowanie wolała iskrowniki uczynić ozdobą...
Jak możesz wymieniać coś, czego tam NIE MA??? Wyjaśnienie masz w poście wyżej! Może jakieś pomiary? Jakieś czynności kontrolne? Jakaś diagnostyka? Cokolwiek, co miałoby ułatwić postawienie diagnozy? Chyba, że lubisz wymieniać, to wymień ile się da, może w końcu zadziała.
Dzień dobry forumowicze, Zwracam się do Was z zapytaniem, czy ktoś miał kiedyś tak ciężki problem z ładowaniem w skuterze, że po wymienieniu niemalże wszystkiego - ładowania nadal nie było? Pacjent: ZIPP GP 500 4T Wymieniłem; moduł, iskrownik, koło magnesowe, cewkę zapłonową, fajkę z przewodem, świecę, regulator napięcia, akumulator .... nadal nic....
jedyne co mi przychodzi do głowy to to ze po zamontowaniu cewki na miejsce masz zamknięty obwód z masą czyli jest uszkodzona cewka, jeżeli się mylę to niech mnie koledzy poprawią. I nie zależnie od tego czy iskrownik jest zwarty czy też nie UWAGA! Ważne żeby prawidłowo podłączyć na przerywaczu. W tym styku na przerywaczu na śrubce musi (musi, musi..)...
Tak zrobię. Chciałem się tylko upewnić czy poszła cewka za elektrozaworze bezpieczeństwa (z pomiaru). Bo mam już kilka czujników (sprawnych) z poprzednich odwiedzin serwisantówi już chyba nie pracujących w zawodzie. Reasumując moja prośba taka: Czy tak duża wartość ponad 100 kiloohmów na stykach (w porównaniu do 100 ohmów na dwóch pozostałych) jest...
Odlutowałem impulsator i odkreciłem iskrownik okazało się że przewód który szedł od impulsatora był przyszczypniety w obudowie pod śrubką od statora, zlutowałem, zamontowałem i iskra jest, pomijam fakt że skuter nie chce zapalić ale teraz to już będę szukać gdzieś indziej niż w elektronice. Dziękuję wszystkim za pomoc. Tak na przyszłość, jaki powinien...
zmieniłem w nim na nowe-- iskrownik Kompletny? Wraz z impulsatorem? Co z kołem magnesowym? Od kiedy to się iskrę sprawdza palcem? Chyba, że jesteś masochistą. Pomiary jakieś robione: - oporność w obwodzie cewki zasilającej, - oporność w obwodzie impulsatora, - oporność w obwodzie cewki zapłonowej, - napięcie podczas kręcenia z cewki zasilającej, -...
Mam miernik indukcyjnosci i pojemnosci LC200A,chinszczyzna ale pomiary dosc dokladne jak testowalem na fabrycznych cewkach,wtorne zmierze jak nawine,narazie skladam nawijarke,bo ta od SSTC za krotka troche wiec przerabiam. A moze jest jakis link do pogramu co wylicza parametry w miare podobne do rzeczywistych??? Te 180n to wychodzilo podobnie w JAVASCRIPT...
Pomierzyłem wszystko i wygląda na to że totalne zwarcie 0 kohm jest na tym przewodzie niskiego napięcia co wychodzi z iskrownika i idzie do przerywacza. Na jakim zakresie mierzyłeś? Tam jest w iskrowniku cewka która ma niewielką rezystancje (pojedyncze ohm'y może kilkadziesiąt). tak samo jest jak wykręcę przewód wysokiego napięcia tu więcej ohm ale...
Pomiary wiem, że wychodzą "magiczne", ale takie wychodzą :/ mierzę według twoich porad. Masy sprawdzane były w pierwszej kolejności i są dobre. Zaraz idę robić blokadę wariatora i ściągacz do magneta i zobaczę co siedzi w iskrowniku. 10mm iskry nie ma na pewno
oddzielne problemy a jeszcze jedno zasadnicze pytanie do (at)wskocyklista - czy silnik jest zdrowy i odpala - bo te napięcia pojawiają się tylko podczas pracy. Jeżeli nie odpala, to trzeba wykręcić świecę zapłonową i pomiary robić po energicznym kopnięciu startera. Dodano po 27 Druga opcja: rozepnij czerwony przewód na listwie zaciskowej (nr 10 na...
A najlepsze jest to, że niczego nie należy przewijać, tylko zmienić układ instalacji :D A tak naprawdę to połączyć dwa przewody i druty ze sobą :) Nie mniej jednak jutro zakupię drut 1,15 mm i spróbuję go nawinąć na tyle zwoi ile się da.... Oczywiście, aby wszędzie było tyle samo ;-) Mam kilka iskrowników i zobaczę czy będzie duża różnica między drutem...
Dzień dobry mam problem z Yamaha Aerox Mam taki nietypowy problem jak sprawdzałem ostatnio akumulator miał 11,80v jak odpaliłem skuter zmalało do 11,64v wiecie z czym może być problem. Jeszcze mam p... 1. Krótka odpowiedź Opis objawów – napięcie akumulatora spada po uruchomieniu silnika, kierunkowskazy gasną po krótkiej jeździe, klakson i światło STOP...
Jeżeli kręcisz kołem magnesowym, to w iskrowniku zaczyna się wzbudzać napięcie. Jest ono duże z racji specyfiki działania tego elementu i raczej go w prosty sposób nie usuniesz z układu pomiarowego. Poza tym specyfika pomiaru oporności a szczególnie małych oporności wyklucza obce napięcia na elemencie mierzonym. Pytanie dodatkowe jest jeszcze takie...
Rysunek pokazuje przykładowo, jak są wykonane połączenia. Przewody połączone z rdzeniem nie muszą być widoczne. Jaki jest wynik pomiaru, jest jakaś oporność, czy całkowite zwarcie. Uzwojenie ma małą ilość zwojów, więc miernik, o małej dokładności, może pokazywać zwarcie. Sprawdź kondensator, czy jest sprawny (np. zwarcie do masy) Sprawdź czy przewód...
cewki iskrownika pomiary iskrownika cewki przewijanie iskrownika
zasilacz panasonic martwy scenic blokada kierownica próg punktowy technikum
zasilacz budowa schemat elektryczne szyby
Wskaźnik płynu chłodzącego w Peugeot Boxer 2.2 HDI - diagnostyka i naprawa Optymalizacja paneli fotowoltaicznych 420W z Eco Solar Bost 3500pro