Dziwne że osoba z takimi papierami i być może miernikiem nigdy u siebie nie zrobiła przeglądu starej instalacji. Nie każdy jest ciekawski :) Ja z samej ciekawości i dla samego siebie, mając tylko E/30kV, dawno miernik z firmy pożyczyłem, doczytałem sobie normy i przedzwoniłem wykonałem pomiary całej instalacji domowej - no i powychodziło, że może i...
Wynik będzie zależał od włączania odbiorników prądu. Np. włączasz światła i termometr pokazuje inną temperaturę.
https://obrazki.elektroda.pl/6005292300_... Czyli tutaj, tak? Jeżeli tak, to sprawdzałem już z innego auta, a pomiary multimetrem zrobię później w wolnym czasie. Dodano po 2 Wykonałem na szybko pomiary multimetrem odpiąłem wtyczke od map sensora i sprawdzając buzzerem każdy pin po kolei przykładając do masy akumulatora oraz do masy...
Równi dobrze można zapytać o stan instalacji, połączeń zwłaszcza masy do karoserii no i stan klem bo te zdarza się trzeba wymienić
Jakiś czas temu w Lidlu wpadła mi w oko lampka warsztatowa, sygnowana przez Parkside, na odwrocie informacja o modelu: PBSL 5000 B2 Lampka wygląda tak: https://obrazki.elektroda.pl/3683475400_... Lampka jest w miarę uniwersalna, ma w podstawce magnesy wystarczające do utrzymania swojej masy gdy jest przyłożona do solidnej płaskiej blachy...
Proszę o mi checklistę pomiarową ,mój VIN :VF7SXHMRVLT634208. (at)ElektrodaBot Checklista pomiarowa – Citroën C3 III 2020, 1.2 (VIN: VF7SXHMRVLT634208) Poniżej masz praktyczną, „warsztatową” procedurę krok‑po‑kroku. Uwzględniam różnice w rozkładzie bezpieczników dla rocznika 2020 i to, że w C3 III sterowanie grzaniem szyby jest realizowane przez moduły...
To tak z pamięci, zamontowany był akumulator AGM 105Ah które z racji swej konstrukcji posiadają niższą rezystancję wewnętrzną od typowego akumulatora kwasowego, suma długości przewodów do rozrusznika i karoserii o przekroju 35mm2 nie więcej jak 1,5m(wartość rezystancji ok 1mΩ), doliczając dodatkową rezystancję klem, połączeń na silniku i częściach...
Do karoserii jest przykręcony ani drgnie. Pomiary wykonuję prawidłowo. Poczekajmy do jutra zobaczymy co będzie.
Dokładnie Tak... drzwi nie da się zamknąć centralnym czy to z kluczyka czy to z przycisku na desce, nawet przekręcając kluczykiem w klamce w drzwiach kierowcy. Zamek nie reaguje.. Natomiast po zamknięciu centralnym pozostałych drzwi, przy otwieraniu drzwi pasażera centralny otwiera wszystkie zamki. Dodano po 52 https://obrazki.elektroda.pl/9335330800_...
Karoseria jak już zauważyliście też jest szyną zasilania. Pomiary spadków będą się różnić w zależności od przekroju przewodów, jakości połączenia, długości przewodów. Robiąc połączenie na karoserii można je spaprać i przy dużych prądach mogą pojawić się problemy. Dl;a małych mocy lepiej użyć karoserii ale przy dużych można się zastanowić co zrobić -...
w jakim celu mam używać probówki skoro mam miernik? ... bo miernik w niektórych przypadkach nie jest dobrym rozwiązaniem w samochodzie. Bardzo duża rezystancja wewnętrzna woltomierza powoduje , że pomiary są zafałszowane. Mierzy nawet jeżeli biegun (-) miernika odłączysz od karoserii i złapiesz do ręki.
.Aha chciłbym zeby trzepało mi fotelami od basssssuuuuu :) Do trzepania fotelami raczej pomiary TS nie będą potrzebne. Przykręć go do karoserii :)
To sprawdź czy na złącze 42 pin 7 dociera sygnał, jeżeli tak to dalej sprawdź to co napisał kolega Strumień. Udało mi się dzisiaj dokonać paru pomiarów. Na pinie 7 kostki X42 jest "sygnał" - masa - sprawdzone z masą karoserii Piny 10 i 11 na sterowniku podpięte bezpośrednio mostkiem pod pin 7 X42 lub do masy powodują uruchomienie sprężarki - działa...
No właśnie ty chyba nie wzmacniacz. Odłącz zasilanie od wzmacniacza i zmierz na samych kablach po włączeniu radia. Oczywiście wszystkie pomiary względem masy. Do wzmacniacza powinny dochodzić dwa plusy 12V. Ty masz na którymś 5,8V Dwa plusy? Zawsze miałem podłączone i działało. Czyli Remote od radia, gnd do śruby pasów (nawet teraz dałem nowy kabel),...
Nie twierdze że podłączenie minusa z karoserii to błąd ale jeśli mam klemy z wyprowadzanymi już złączami to dlaczego nie skorzystać z tej opcji?. Jutro wykonam wszystkie pomiary i napisze co i jak. Co do wiekszego akumulatora był montowany i efektów żadnych... ...a czy to normalne że gdy zwiększa się obroty napiecie spada ??
Napięcia na MAP: pin 1 i 3 4,21V pin 1 i 2 bez podciśnienia 0,98 pin 1 i 2 z podciśnieniem 0,98 takie same zarówno w starym czujniku jak i w drugim (używka) Który to jest dla ciebie pin 1? Mi się wydaje że ty mierzysz pomiędzy sygnałowym i plusowyn i dlatego ci tak wychodzi. To weź se zmierz między według twojej numeracji pinem 3 i 2 i napisz co ci...
Witam wszystkich serdeczne. Mam następujący problem. Posiadam Dodge Caliber 1.8 (2006 r.), zapalił mi się błąd przepustnicy. Przepustnicę i pedał sprawdziłem u fachowców zajmujących się ich regeneracją, są podobno sprawne. Z pomocą interface ELM 327 odczytałem kody usterki, sugerują one sprawdzenie przewodów pod kątem zwarć. W tym celu odpiąłem wtyki...
Tak, zwykłym miernikiem - omomierzem. Sprawdż w kierunku przewodzenia i w kierunku zaporowym, porównaj te pomiary względem innych diod (po odłączeniu diody przynajmniej z jednej strony), sprawdż też i same uzwojenia, stan szczotek, szczególnie zwróć uwagę na ich luzy. Sprawdż stan podłączenia masy silnika do karoserii (taka płaska taśma miedziana)....
Witam. Posiadam Corolle z 1998r, silnik 1.3 benzyna. Od trzech miesięcy, nie potrafię (nawet elektryk nie potrafi) poradzić sobie z poborem prądu podczas postoju. Wszystkie pomiary wskazują poprawny pobór podczas postoju (0,02 - 0,03A). Wystarczy jednak, aby samochód stał dwa dni, i nie ma prawie wcale prądu w akumulatorze. Kupiłem drugi akumulator...
Różnica potencjału to inaczej napięcie .Zmierz napięcie pomiędzy biegunem ujemnym akumulatora a nadwoziem,silnikiem,punktami gdzie do karoserii przykręcone są brązowe przewody.Zwykły multimetr wystarczy.Chodzi o to żeby nie było spadków napięcia na połączeniach śrubowych przewodów masowych.Od klemy minusowej do nadwozia i silnika idą grube przewody...
hm I koniec zagadki :) Dwie sprawy . Wymontowałem altka po raz drugi na stoli i jazda po 30 minutach wszystko wróciło do normy szczotki sie poukładały i jest ok . Wsadziłem do auta odpaliłem pomiary altek silnik 0,6V Aha i pomiar silnik buda 0,1V Aha . Piękna nowa plecioneczka pod kielich i alternator i spadek na plecionce przy max obciążeniu 0,05 V...
Dziś zrobiłem kilka pomiarów. Akumulator ładowałem przez noc bo wczoraj bardzo słabo kręcił na mrozie. Napięcie na sucho 12,70V, po włączeniu świec troszkę spadało przy około 12,40V przestały grzać. Nastepnie rozruch napięcie spadło do ok 10,0-10,5V. Następnie ładowanie 14,3V po włączeniu swiateł długich, grzania tylnej szyby i fotela spadło do 14,0V....
Do Tomy86 oni Ci nie odpowiedzą na twoje pytanie są za bardzo zafascynowani pokazywaniem sobie dziur w blacharce jakiegoś paścia i tym podobnych pierdół nie związanych z tematem powinni zmienić nazwe tego forum na takie tam bajanie. Tak ode mnie popytaj na innym forum jest na elektrodzie dużo. Zadaj najpierw pytanie sobie komu pomogłeś że wszystkich...
Witam serdecznie jestem po wymianie radia i po wymianie anteny. Do rzeczy : Jak się okazało poprzednie radio było najprawdopodobniej w pełni sprawne. Po sprawdzeniu nowego na sztucznym obciążeniu 50 ohm 10W miernik pokazał 1 na SWR, moc nadawania w granicach 4 wat. Ok podłączona została moja antena president florida, niestety na nowym radiu to samo...
1. Sztuczne obciążenie też powinno mieć dobry SWR bardzo bliski 1.0 ... (z tym że szerokopasmowo - od DC do max. częstotliwości pracy) 2. Źle słychać ? Może już czas założyć normalną antenę - do otworu w głównej części metalowej karoserii (a nie gadżety niebezpieczne podczas najmniejszej kolizji, służące gł. do sprzedawania i do robienia problemów mocowane...
zdobyłem dzisiaj drugi wahacz i rozebrałem grata i oto efekty: wahacze jeden Mexico drugi Germany ze znaczkami VW Audi i jak najbardziej orginalne i prawidłowe (potwierdza się że w dwójkach był jeden rodzaj) po przyłożeniu zdobytego dzisiaj na ten niby krótszy wychodziło że poza krojem się niczym nie różnią, ale dla pewności wymontowałem tylną tuleję...
Witam! Z ładowaniem akumulatora kwasowego 12V jest tak.* Są dwie metody ładowania akumulatora: 1. Ładowanie przy stałym napięciu - (napięcie ładowanie 14,2V; +/-0,3V ), prąd zależny od oporności wewnętrznej akumulatora (im bardziej rozładowany tym większy prąd zgodnie z prawem Ohma). Tak doładowywany jest akumulator w sprawnym układzie ładowania samochodu....
Teraz pomiary. Sprawdzić jeszcze masę na karoserię, tą co idzie z ujemnej klemy akumulatora. Bez pomiarów to właśnie takie szukanie po omacku. Jak masz kable rozruchowe, takie porządne, nie supermarket, to podłącz masę z akumulatora, bezpośrednio do silnika. Zobacz czy zapali. Jak nie, to tym kablem, daj zasilanie na śrubę rozrusznika. Znowu spróbuj.
Często są na ebay. Jest jeszcze możliwość pomiaru karoserii - szerokość i rozstaw osi i adaptowanie podwozia z modeli.
AVE... Teoretycznie tak. W praktyce musiałbyś odizolować całą karoserię samochodu od potencjału masy, a następnie dokonywać pomiaru [url=http://ww1.microchip.com/downloads/... CVD. Mogą być problemy ze względu na dużą powierzchnię karoserii. Alternatywą byłoby przyczepienie do każdej blachy czułego akcelerometru i w ten sposób...
Sprawa myślę rozwiązana, powodem była słaba masa na karoserie. Wszystkie pomiary wewnątrz auta dokonywałem względem karoserii, stąd było słabe napięcie...
Na rozruszniku przed kręceniem jest 12.60V, przy kręceniu spada do około 10V. Jak to było mierzonę ? Między "+" na rozruszniku a "-" na akumulatorze, "-" karoserii czy obudową rozrusznika? W jakim stanie jest plecionka pomiędzy karoserią a silnikiem? Na tym przewodzie może być duży spadek napięcia czego nie uwzględni miernik przy pomiarach pomiędzy...
Coś Ci sie kolego kolory pomyliły. Ja nie widzę białego pod fotelem. Te z podłogi - brązowy masa. Z pod fotela - widać dwa w jednej izolacji i jeden osobno. Ten osobno to najprawdopodobniej masa. Masy razem a pozostałe nie mają znaczenia. Dla pewności możesz miernikiem sprawdzić czy ten brązowo-biały pod fotelem jest połączony ze stalową konstrukcją...
Kolego, sam naprawiasz sprzęt więc wiesz,że bez pomiarów się nie obejdzie, czekamy na wyniki pomiaru napięcia ładowania, zobacz także spadki napięć między alternatorem (grubszy przewód) a (+) akumulatora i miedzy masą silnika a (-) akumulatora oraz między masą karoserii a (-) akumulatora.
No i trzeba go otworzyć i zrobić pomiary czego brakuje. Sprawdź też przelotkę między karoserią a klapą, często tam pękają przewody.
Dokonaj pomiaru względem masy (karoserii). Przyłóż minusową sondę multimetru do jakiejś śrubki, czy innego elementu metalowego, dodatnią końcówką pomierz kolejno przewody i podaj wyniki.
Bardziej coś do pomiaru pojemności. Dotykając karoserii zmienisz jej pojemność. Padający descz, śnieg niestety też. Do tego dobry układ autokalibracji bo każdy czynnik na karoserii zmieni odczyt. Nie lepiej użyć czujnika mikrofal o krótkim zasięgu?
Mam wrzuconą dodatkową masę między (-) Aku a blokiem silnika i z bloku na karoserię. Różnica w pomiarach ładowania na alternatorze i akumulatorze to 0,16 V. Spadek napięcia między obudową altka a (-) Aku to 0,08 V. Natomiast złącze B a plusowy słupek akumulatora to niecałe 100 mV. Wiesz może, z jakiego punktu wczytywane jest napięcie, które pokazuje...
Witam szukam programu lub fotki do pomiaru karoserii do naprawy blacharskiej.
witam, mam na warsztacie cirtoena c3 pluriera i potrzebne info serwisowe dotyczące dachu otwieranego, kinematyka tego wynalazku i schemat elektryczny, klient wykonał salto ze śruba i dach blokuje sie przy otwieraniu i nierówno przesuwa sie w prowadnicach, karoseria wyprostowana i obmierzona , pomiary zgodne z danymi fabrycznymi, pozdrawiam
siła uderzenia aku do pomiaru. Masy na silniku i karoserii. + na rozrusznik ew. tulejki.
multimetrem sprawdzam że plus i minus akumulatora mam na karoserii Opisz technikę tego pomiaru - wynik zakrawa o herezję. Ogólnie Alu trzyma prąd ale światła mijania nie działają. Kierunki i tylne dzialaja. Światła mijania do naprawy. Do sprawdzenia żarówki, bezpieczniki, przekaźnik, przełącznik, przewody. Długie działają?
zawsze można coś skopać, z tym że spójrz na te sanki. Jak je przestawi uderzenie, to nowe części nic nie wniosą, bo przykręcone masz je do sanek - oprócz amortyzatora na górze do kielicha. Niedawno też "prostowaliśmy" zawieszenie, ewidentnie było widać świeże ślady przy mocowaniu sanek do karoserii. Wg mnie masz teraz tak jak na rys "Przesunięcie koła",...
Wygląda na to że nie pracuje przetwornica zasilająca końcówki mocy. Powiedz mi - czy z napięciem na końcówce "Remote" jest wszystko ok? Kolejna sprawa która mnie interesuje, to względem której masy dokonywałeś pomiarów tych napięć? Jeśli względem masy zasilania (karoserii) pokładowego, to wyniki tych pomiarów są bezużyteczne :| . Przepraszam - nie zwróciłem...
Bezpiecznik wyjmujesz, sprawdzasz za obwodem ! Czarny do jednej końcówki, czerwony do drugiej. Istnieje możliwość sprawdzenia w obwodzie ale musisz mieć dostęp do obu końcówek i mieć pewność iż w danej chwili jest napięcie w obwodzie z tym bezpiecznikiem. W takim przypadku ustawiasz miernik 3 pozycje w lewo na 20. Czarny do masy np do karoserii a czerwony...
Kluczyk mechanicznie przestawia zamek. Sprawdzić na początek połączenia pomiędzy drzwiami i karoserią. Jeśli są w porządku to zdjęcie tapicerki drzwi i pomiary przy siłowniku.
Coś mi się we łbie telepie że sonda masę miała szarą a sygnał czarny. Masę dodatkową jak najbardziej możesz dać. Ważne jest żeby potemcjał masy na sondzie, czujnikach i sterowniku silnika był jednakowy. Inaczej mówiąc jeśli mierzysz napięcie na masie w złączu sterownika czy złączu sondy to w obu miejscach ma być takie samo napięcie. Oczywiście mierzysz...
Masz taki cyrk z licznikiem że zacznij od tego. I pomiary napięcia silnik jak pracuje. Masa miernika z aku i z karoserii.
to światło ledowe mnie zmyliło dlatego sądziłem że jakieś dorabiane. Sprawdź tą masę jak radził sandamiano i bezpieczniki. Przy pomiarze napięcia na kostce weź masę z karoserii nie z kostki.
Witam. Kolego, jeżeli posiadasz miernik uniwersalny lub woltomierz na zakres 15V, to podłącz go zaciskiem (+) do masy silnika i (-) do masy karoserii. Uruchom rozrusznik ,odczytaj wynik pomiaru i go podaj.
Te mierniki tak mają i jest to normalne. Czasami podczas pomiarów, kiedy wyzeruję miernik "w powietrzu" po zliżeniu do karoserii odbiegnie od nastaw i na nowo musze go wyzerować. Nie uznaje tego za uciążliwe. Mam tez inny miernik cęgowy ( Kyoritsu KEWMate 2001) który zachowuje się podobnie.
Informacyjnie. Analizator w porządku. Pomogło zdecydowanie podłożenie kilku warstw folii aluminiowej między magnes a karoserię. SWR zjechał do stabilnej bardzo niskiej wartości ;)
Ja dokonuje pomiaru przykładając szpilki jedna do minusa akumulatora a druga do klemy od minusa i obwód jest jak się patrzy ... Nigdy nie przykłądałem do karoserii, chyba to nie ma znaczenia.
>> renegat... Przeczytaj uważnie.. włączenie świateł, dmuchawy itp stosujemy zarówno w 1 jak i 2 pomiarze więc przy tych samych warunkach poboru prądu.. pzdr
Mam GL-1. Odczyt nie ma dużo wspolnego z rzeczywistą grubościa lakieru ale do pomiarów porównawczych w różnych miejscach karoserii nadaje się jak najbardziej. Wcześniej miałem testerek lakieru (magnesik na sprężynce, AT200 czy jakoś tak) w obudowie flamastra - przy wprawnej ręce możliwości podobne do GL-1 (chodzi w końcu aby wykryć gdzie jest druga...
Z tego co wyświetla radio wszystko jest OK.Jesteś na "bandzie"D czyli jest to podstawowa czterdziestka wg.klasyfikacji ALAN/MIDLAND. Więcej nic nie zrobisz bez sprzętu i kogoś kto potrafi go obsłużyć. Potrzeba ci reflektometr z pomiarem mocy,trzeba zmierzyć SWR, w razie czego można dopiąć trochę żelastwa.Jednak pamiętaj że antena mobilna i to jeszcze...
(at)irek2 z całym szacunkiem dla Ciebie i twojej konstrukcji, ale poczytaj posty kolegi (at)Adamcyn w temacie pomiaru prądu ładowania akumulatora, tam przewód masowy o grubości palca zaciśnięty klemą i przykręcony śrubą do karoserii ma rezystanję 0.6 mΩ ! Zobacz że większość takich urządzeń które można kupić już od dawna na różnych portalach rzadko...
Widocznie jeszcze coś pożera prąd. Jutro wszystko będę mierzył, bo deszcz padał i nie dało się do końca zrobić dokładnego pomiaru. Jutro wrzucę fotki oraz opisy, co i jak — bez deszczu to powinno rozjaśnić podejście do naprawy. Z drugiej strony to jest na rzeczy, bo coś jeszcze wcina mi ten prąd. Robiłem teraz pomiary: 0,00 A na aku i to jest licznik,...
Kolego miałem takich usterek mnóstwo. Odpal silnik włącz wszystkie odbiorniki w aucie i niech silnik pracuje na wolnych obrotach, miernikiem zmierz napięcie między zaciskiem B+ alternatora a jego obudową, jeśli tam masz napięcie około 13,5V~ 14V, a na akumulatorze jest znacznie mniej, to 99% słaba masa silnika. Mądre głowy w fabrykach wymyśliły, że...
Pierwszy nie będzie, ale obecny nie mierzy natężenia, stąd potrzeba zmiany. Mierzenie na minusie jest dla mnie oczywiste. Cęgowy raczej mi się nie widzi. To czego nie wiem, to to, czy najtańsza chińszczyzna może mi zrobić jakąkolwiek krzywdę w czasie pomiaru obciążenia w aucie na postoju. O przypadkach typu mierzenie na plusie i zwarcie do karoserii...
Jest proste i tanie rozwiazanie: są magnetyczne przyrzady do pomiaru warstwy lakieru na blasze, np. zobacz tu: http://www.swistak.pl/aukcje/1288283,TES...
Z klemy dodatniej aku do bloku silnika? Może być pleciony miedziany pasek uziemiający? Jeśli tak to są jakieś minimalne wymiary? I czy można jakoś sprawdzić jak wygląda "umasowienie" karoserii? Oprócz testera ciągłości obwodu jest jakaś inna metoda pomiaru?
Witam Chcialem sobie zrobic miernik kondycji akumulatora., a przy okazji czegos madrego sie nuczyc.:D Chcialbym to zrobic na bazie jakiegos opornika jako bocznika o jakiejs logicznej rezystencji, aby nie pokrecilo plyt, no i rownolegle wpiac amperomierz. Ja mam 15A od zera, ale pewnie bedzie bezuzyteczny, bo potrzebny bedzie pewnie z ujemna skala ?...
Tato wyciągał pokolei bezpieczniki i mierzył poziom napięcia i wszędzie było OK W stosunku do czego? Masy przy zdjętej minusowej klemie? To miernik żadnego napięcia nie pokazał. W stosunku do słupka minusowego akumulatora (przy niepodłączonej minusowej klemie)? To wszędzie było napięcie akumulatora, nawet na masie (karoserii). I wnioski przy takich...
Porównaj połączenie z prawą lampą. Kolorystka przewodów a nawet kostka są takie same. niestety w tej lampie wszystkie przewody są czarne Mam durne pytanie: czy kiedykolwiek to działało? Jeżeli NIE, trzeba mierzyć i znaleźć właściwą kolejność przewodów Jeżeli TAK, problem jest zapewne TYLKO z JEDNYM przewodem, który stracił styk i to zapewne w miejscu...
Podaj przewodem konkretną masę do lampki. Jak zaświeci, to posprawdzaj ciąg oprawka - przewód - wyłącznik - karoseria. Takie mierzenie miernikiem jest psu na budę. Posłuchaj i nie trać czasu na bezsensowne pomiary.
Do pomiaru spadki napięć między alternatorem a akumulatorem (bezpośrednio na słupkach akumulatora), pomiędzy minusem akumulatora i masą karoserii, pomiędzy głównymi zasilaniami i plusem akumulatora.
trochę późno ale zawsze coś http://i137.photobucket.com/albums/q222/... kable co idą do masy białe muszą być podłączone oddzielnie do 2 różnych punktów w karoserii. a ktoś wie jak sprawdzić sam bagnet czy działa?
Wyłącznik wstrząsowy sprawdzony i podmieniony na sprawny, poprawy brak. Pomiary wykonałem, napięcie 12v jest, masa jest ( nawet zostały dołożone dodatkowe przewody masowe do silnika i karoserii) po rozebraniu dwuprzekaźnika bitron 240107 i zwarciu w środku obu przekaźników auto odpala i pracuje normalnie. Wydaje mi się że gdzieś jest problem z sterowaniem...
Napisz po kolej kiedy i jakie jest napięcie na których pinach, na przekręconym kluczyku z uruchomionym silnikiem i całkowicie wyjętym kluczykiem ze stacyjki. Bo z tego co napisałeś to wynika że nie masz doprowadzanego napięcia po stacyjce do zasilenia radia. Ja mam te napięcie wzięte z gniazda bezpiecznika auta -akurat było wolne miejsce i napięcie...
Zrob tzw. big 3 czyli zdubluj polaczenie masy akumulatora z karoseria i pomiedzy alternatorem, a plusem akumulatora. Przy tej operacji stare kabelki i polaczenia oczysc i zabezpiecz np.wazelina . Potem powtorz pomiary .
Ten dziwoląg antenowy ma bardzo złe sprzężenie pojemnościowe z karoserią pojazdu. Więcej promieniuje kablem niż promiennikiem. Przemieszczenie mikrofonu po kabinie samochodu, dotknięcie ręką kabla czy radia, powoduje znaczne rozstrojenia. Żeby tego efektu uniknąć należy poprowadzić kabel bezpośrednio przy elementach metalowych karoserii, radio przymocować...
przyczyn może być kilka, od uszkodzonego radia przez, instalacje głośnikową czy tez same głośniki, no ale bez podstawowych pomiarów to nic konkretnego nie można powiedzieć. Jasnowidzem nie jestem ale stawiam na przywierającą instalacje głośnikową do karoserii, samochód nie był bity?
Sprawdzam więc pompę i przy podaniu prądu bezpośrednio z akumulatora, pompa pracuje normalnie bez problemów, cichutko czyli pompa dobra, zasilanie w przekaźniku jest, dodam że wskaźnik paliwa działa i prąd dochodzi do kostki przy pompie z przekaźnika - sprawdzone na kostce przy pompie. Gdzie jest masa lub na jaki pin do sterownika idzie uziemienie...
Witam. Mam takie pytanie. Wykonuje pomiar agregatu prądotwórczego który generuje napięcie 230V. Po podłączeniu miernika do wykonywania pomiarów instalacji elektrycznych (z atestem i ważnymi badaniami kalibracyjnymi) w gnieździe na agregacie miernik pokazuje takie parametry: między zaciskiem L-N 238V między zaciskiem l-Pe 127V między zaciskiem N-Pe 123V...
Impedancja i rezystancja to dwie różne rzeczy. Impedancji falowej nie zmierzysz jak opornika rezystancje. Jak chodzi o proste pomiary to zmierz czy masz dobre połączenie ekranu koncentryka z obudową radia i karoserią samochodu, jeszcze można zmierzyć czy jest przejście pomiędzy promiennikiem anteny(koniec metalowy anteny) a żyłą gorącą(środek wtyczki...
Radio ma pamięć podłączoną na stałe "bezpośrednio" do akumulatora (poprzez skrzynkę bezpieczników oczywiście). Problem Będzie po stronie + lub - Rozumiem że nigdy nie było problem z kręceniem rozrusznikiem? Jeśli tak to masa silnika jest w porządku. Brak dobrej masy pomiędzy karoserią a instrumentami, lub coś po stronie + (znacznie więcej poszukiwań)...
Witam. Pytanie moje brzmi: czy jedyną moją opcją (wykluczając ingerencję Zakładu Energetycznego, czyli po "mojej" stronie licznika) jest tzw. "zerowanie" tychże 'bolców'? Szukałem prostych metod na wydzielenie PE i N ze wspólnego PEN, ale wszyscy sugerują uziemienie tegoż punktu, a ja zwyczajnie nie mam gdzie. Wszyscy laicy to sugerują. Dobrze mówisz,niema...
Sporo teorii i każda najważniejsza i prawdziwa. Ja uważam w swoją prawdę, czyli praktyczne znaczenie zabiegu. Otóż odłączanie akumulatora zaczynamy od klemy ujemnej (jeśli nie występuje na karoserii plus) głównie dlatego, że stosując narzędzia typu klucz płaski nie powodujemy katastrofy przy dotknięciu do jakiegokolwiek elementu karoserii. Nic nie zaiskrzy...
Koledzy zrobiłem trochę pomiarów i co się okazuje. Alternator mam obecnie odpięty i jak mierzę przejście z przewodu + do masy na karoserii (oczywiście akumulator jest odpięty) to na mierniku pokazuje mi 350 ohm. Po dalszym szukaniu okazuje się, że coś się dzieje w skrzynce z bezpiecznikami w komorze silnika. Jest to 7 bezpiecznik od strony kierowcy...
Pobór prądu przy wyjętym kluczyku 12mA. Wręcz bardzo dobrze, tak samo jak inne podane wartości oprócz: Napięcie podczas rozruchu - tu trochę kłopot był z odczytem, ale zauważyłem na mierniku nawet wartość 6-8V Wątpię by komputer samochodu poniżej 8-10 V był w stanie zadziałać, ale mniejsza z tym. Ładowanie masz, nadmiernego poboru prądu podczas postoju...
Można by robic kalibrację jak teraz i zapamiętywać wynik dla danej temperatury do wykorzystania gdy jest ciągły wiatr to dobry pomysł Zastanawiam się czy przy bezwietrznej pogodzie nie dałoby się też skalibrować prędkości wiatru umieszczając czujnik na samochodzie. to się raczej nie uda. Trzeba by zamontować czujnik na jakimś wysięgniku, żeby czujnik...
Wzywasz firmę, pokazujesz dokumenty samochodu, otwierają, płacisz i gotowe. Albo odchylasz ramkę drzwi, wkładasz drut albo "wędkę" (cienka rurka, np hamulcowa z przewleczonym cienkim drutem albo sznurkiem) i próbujesz pociągnąć za klamkę albo wcisnąć przycisk otwierania w środku, albo wyciągąć blokadę . Jeżeli zamek jest z "deadlockiem" to może być...
Chyba w taki sposób nigdy nie zakończy się dyskusja. Moim zdaniem rozważa się dwa raczej niezależne zagadnienia. Mianowicie wymagania dla pojazdów, uczestników ruchu drogowego i wymagania dla systemów zasilania energetycznego AC. Łącząc te wymagania można dojść do wniosku, że w autobusie nie wolno przewozić przewodu do wysokich napięć. Jakoś nie zauważono...
Blaupunkt GTA270 w mostku napedzajacy rowniez niebieska kropeczke, zamkinieta GTb300. Pomiary wykazaly 130W znamionowej sinudoidalnej mocy (przy ~85% wysterowania sinudem 48Hz). Roznica jest wyrazna. Przy zalozonej polce miekki bas pozostaje prawie bez zmian, poza wiekszym graniem karoserii, natomiast krotkie uderzenia sa dosc silnie tlumione. Nie ma...
Rzeczywiście czas zatrzymania jest wydłużony ponad dwukrotnie, ale również w zależności od prędkości i masy pojazdu z pomiarów wynikało brak około 30÷40% energii kinetycznej. Jaki brak - w porównaniu do czego? Wszystko rozchodzi się po konstrukcji samochodu, otoczeniu i bez tego zderzaka! Nie trzeba nic ujmować żadnych pędów, żadnych energii z karoserii...
Hms a mozecie mnie uswiadomic....w pewnej sprawie. Ja mierzylem volty na akulumatorze i mam 13,80... jak dodam gazu troszke to nawet ponad 14 podskoczy.Na dlugich swiatlach i przy wlaczonej muzyce(2 wzmacniacze audison srx i cp 1502) tak na 60% mocy moze nawet 70 mam prad na aku okolo 13,70-13,78 na wolnych obrotach.Oczywiscie volty skacza w gore i...
Witam szanownych forumowiczów. Do rzeczy. Chce wykonać tester uszkodzenia izolacji przewodów w aucie, ale nie coś w stylu megaomomierza do pomiaru rezystancji izolacji, a bardziej wykrywania styku pomiędzy żyłą przewodu, a inną uszkodzoną żyłą albo masą auta. Najprostsze co mi przychodzi do głowy to pomiar napięcia gdzie na badany przewód podajemy plusa,...
No i stało się! Po miesiącu grania nagle nie chce się włączyć. Dioda świeci na pomarańczowo zamiast na zielono. Kumpel wyjął bezpiecznik i po tygodniu włączyliśmy ponownie i grało 1 godzinę i ten sam objaw. Rozkręciłem tego wzmaka i po pomiarach nic nie jest uszkodzone. Czy mogę sądzić, że problem leży po stronie zasilania? Masa brana z karoserii a...
Nie rozumiem trudności w pomiarze prądu zmiennego i jego ograniczania. Alternator z racji swojej budowy sam ogranicza sobie maksymalny prąd/maszyna wchodzi w stan nasycenia i więcej prądu nie da/,patrz budowa maszyn elektrycznych.
To fakt prawda lezy jak zwykle po srodku.Calkiem niezla natomiast wydaje sie byc kalibracja z uzyciem licznika rowerowego na ktore wpadl jeden z uczestnikow tego forum.Kalibracja samochodem tez w sumie jest ok ale musi byc bezwietrzna pogoda a takze warto bylo by ten miernik dac w takim miejscu zeby zawirowania powietrza spowodowane karoseria nie wplywaly...
masa 5mm . To z pewnością nie pomaga. Skąd wiesz że brakuje prądu, robiłeś jakieś pomiary? Jeśli tak to opisz jakie i gdzie. Podłącz radio bezpośrednio (przez bezpiecznik) do akumulatora. Masy też mają być pewne. Mam nadzieję że zasilanie wzmacniacza również jest prosto z akumulatora (przez bezpiecznik), masa może być z karoserii byle była pewna.
Projekt wykonany bardzo profesjonalnie, za wykonanie obudowy wielki szacun. Ja również sprawdzałem w którym miejscu czujnik temperatury będzie najmniej narażony na jej wahania. Ostatecznie wykonałem otwór w dolnej części lusterka i wysunąłem nieco czujnik tak że podczas jazdy powietrze spokojnie go opływa i nie świeci na niego słońce. Zaletą takiego...
Kondensatory nie pomogą ! Jesli włączenie jakiegokolwiek odbiornika sprawia problem,dla mnie znaczy że jeśli + jest czysty to ; -problem jest z masą/potrzeba dokonać pomiaru U podczas włączania kolejnych odbiorników. Jesli U aku. wzrasta -słaba masa,zacisk akumulatora-klema . Przewód "-"aku do karoserii .Linka masa z silnika do karoserii. Zapomnieć...
Nie ma dwóch antem o idealnej ch-ktyce przestrzennej. Ta sama ant. po zestrojeniu, szczególnie dotyczy to anten magnesowych i na to pasmo nieszczęsne 11m,to już nie ta sama antena. Posadowienie takiej aneny na karoserii w różnych miejscach zmienia jej promieniowanie w przestrzeni, wystaczy niekiedy parę cm. To też dotyczy położenia samochodu bądż obiektu...
Ja po prostu Posiadam CC898 cm3 z rocznika 98 pod podwoziem brak śladów rdzy tak samo w profilach zamkniętych.Po tylu latach zaczyna dopiero rdza dobierać się do podszybia.Delegacja fachowców przybyła z Czech do serwisu Skody i sprawdzała wyrywkowo grubość pokrycia karoserii samochodów cynkiem i z ciekawości sprawdziła grubość pokrycia cynkiem oblachowania...
Pozamiatane. Wyszło że ma problemy z pneumatycznym zawieszeniem. Potrafi na trasie go napompować do maksimum i nie zbija. Gdy popytałem w serwisach (na szybcika) krzyczeli: 4000, 5000, 6000 więc darowałem sobie. Na dodatek w ostatniej chwili wyszła podwyżka i koszt całkowity auta wyniósł by 15000zł (w chwili obecnej można go kupić już za 7000) Fakt,...
bezsensowne pomiary mogly dac tylko bezsensowne wyniki i takie same wnioski. A czego sie spodziewales na wyjsciu cincz? 230V? Jasne ze bedzie tam zero napiecia a sygnal audio ma tak maly poziom ze nie jestes w stanie go zmierzyc, pozatym audio jest napieciem zmiennym. No i kto mierzy napiecia wzgledem plusa akumulatora?? Zawsze wzgledem minusa czyli...
Bardzo proszę o pomoc: Auto: Honda Civic VII benzyna 2001r. Od kilku dni po odpaleniu auta nie gaśnie kontrolka ładowania. Na początku dodam że przeczyściłem klemy, masę silnika oraz styki i kostki na alternatorze. Oto co zaobserwowałem: - Przy przegazówce kontrolka gaśnie, ale po spadku obrotów znowu świeci - należy przegazować do 3tys i utrzymywać...
Witam.A gdzie dotykales miernikiem mase?Jak do karoserii to zaden pomiar."+"koncem miernika dotknij blaszki w oprawce (tam gdze dotyka zarowka),a "-" dotknij do siedzenia zarowki(gniazda zarowki).Wtedy otrzymasz wiarygodny pomiar.Musisz tam miec napiecie okolo 12V(a napewno takie jak masz na akumulatorze).Jezeli pomiar wskaze ci 0V lub mniejsza wartosc...
rezonans karoserii naprawa karoserii napiecie karoserii
kondensator silnik pompa zmywarka automapa błąd moduł enkodera
zewrzeć kondensator przetwornica zewrzeć kondensator przetwornica
Wymiana ekranu w Samsung LED 3D UE40F6329 Problemy z zacinaniem odtwarzacza DVD Starlogic