Dziwne że osoba z takimi papierami i być może miernikiem nigdy u siebie nie zrobiła przeglądu starej instalacji. Nie każdy jest ciekawski :) Ja z samej ciekawości i dla samego siebie, mając tylko E/30kV, dawno miernik z firmy pożyczyłem, doczytałem sobie normy i przedzwoniłem wykonałem pomiary całej instalacji domowej - no i powychodziło, że może i...
Wynik będzie zależał od włączania odbiorników prądu. Np. włączasz światła i termometr pokazuje inną temperaturę.
https://obrazki.elektroda.pl/6005292300_... Czyli tutaj, tak? Jeżeli tak, to sprawdzałem już z innego auta, a pomiary multimetrem zrobię później w wolnym czasie. Dodano po 2 Wykonałem na szybko pomiary multimetrem odpiąłem wtyczke od map sensora i sprawdzając buzzerem każdy pin po kolei przykładając do masy akumulatora oraz do masy...
Równi dobrze można zapytać o stan instalacji, połączeń zwłaszcza masy do karoserii no i stan klem bo te zdarza się trzeba wymienić
Jakiś czas temu w Lidlu wpadła mi w oko lampka warsztatowa, sygnowana przez Parkside, na odwrocie informacja o modelu: PBSL 5000 B2 Lampka wygląda tak: https://obrazki.elektroda.pl/3683475400_... Lampka jest w miarę uniwersalna, ma w podstawce magnesy wystarczające do utrzymania swojej masy gdy jest przyłożona do solidnej płaskiej blachy...
Proszę o mi checklistę pomiarową ,mój VIN :VF7SXHMRVLT634208. (at)ElektrodaBot Checklista pomiarowa – Citroën C3 III 2020, 1.2 (VIN: VF7SXHMRVLT634208) Poniżej masz praktyczną, „warsztatową” procedurę krok‑po‑kroku. Uwzględniam różnice w rozkładzie bezpieczników dla rocznika 2020 i to, że w C3 III sterowanie grzaniem szyby jest realizowane przez moduły...
To tak z pamięci, zamontowany był akumulator AGM 105Ah które z racji swej konstrukcji posiadają niższą rezystancję wewnętrzną od typowego akumulatora kwasowego, suma długości przewodów do rozrusznika i karoserii o przekroju 35mm2 nie więcej jak 1,5m(wartość rezystancji ok 1mΩ), doliczając dodatkową rezystancję klem, połączeń na silniku i częściach...
Do karoserii jest przykręcony ani drgnie. Pomiary wykonuję prawidłowo. Poczekajmy do jutra zobaczymy co będzie.
Dokładnie Tak... drzwi nie da się zamknąć centralnym czy to z kluczyka czy to z przycisku na desce, nawet przekręcając kluczykiem w klamce w drzwiach kierowcy. Zamek nie reaguje.. Natomiast po zamknięciu centralnym pozostałych drzwi, przy otwieraniu drzwi pasażera centralny otwiera wszystkie zamki. Dodano po 52 https://obrazki.elektroda.pl/9335330800_...
Karoseria jak już zauważyliście też jest szyną zasilania. Pomiary spadków będą się różnić w zależności od przekroju przewodów, jakości połączenia, długości przewodów. Robiąc połączenie na karoserii można je spaprać i przy dużych prądach mogą pojawić się problemy. Dl;a małych mocy lepiej użyć karoserii ale przy dużych można się zastanowić co zrobić -...
.Aha chciłbym zeby trzepało mi fotelami od basssssuuuuu :) Do trzepania fotelami raczej pomiary TS nie będą potrzebne. Przykręć go do karoserii :)
w jakim celu mam używać probówki skoro mam miernik? ... bo miernik w niektórych przypadkach nie jest dobrym rozwiązaniem w samochodzie. Bardzo duża rezystancja wewnętrzna woltomierza powoduje , że pomiary są zafałszowane. Mierzy nawet jeżeli biegun (-) miernika odłączysz od karoserii i złapiesz do ręki.
To sprawdź czy na złącze 42 pin 7 dociera sygnał, jeżeli tak to dalej sprawdź to co napisał kolega Strumień. Udało mi się dzisiaj dokonać paru pomiarów. Na pinie 7 kostki X42 jest "sygnał" - masa - sprawdzone z masą karoserii Piny 10 i 11 na sterowniku podpięte bezpośrednio mostkiem pod pin 7 X42 lub do masy powodują uruchomienie sprężarki - działa...
No właśnie ty chyba nie wzmacniacz. Odłącz zasilanie od wzmacniacza i zmierz na samych kablach po włączeniu radia. Oczywiście wszystkie pomiary względem masy. Do wzmacniacza powinny dochodzić dwa plusy 12V. Ty masz na którymś 5,8V Dwa plusy? Zawsze miałem podłączone i działało. Czyli Remote od radia, gnd do śruby pasów (nawet teraz dałem nowy kabel),...
Nie twierdze że podłączenie minusa z karoserii to błąd ale jeśli mam klemy z wyprowadzanymi już złączami to dlaczego nie skorzystać z tej opcji?. Jutro wykonam wszystkie pomiary i napisze co i jak. Co do wiekszego akumulatora był montowany i efektów żadnych... ...a czy to normalne że gdy zwiększa się obroty napiecie spada ??
Napięcia na MAP: pin 1 i 3 4,21V pin 1 i 2 bez podciśnienia 0,98 pin 1 i 2 z podciśnieniem 0,98 takie same zarówno w starym czujniku jak i w drugim (używka) Który to jest dla ciebie pin 1? Mi się wydaje że ty mierzysz pomiędzy sygnałowym i plusowyn i dlatego ci tak wychodzi. To weź se zmierz między według twojej numeracji pinem 3 i 2 i napisz co ci...
Tak, zwykłym miernikiem - omomierzem. Sprawdż w kierunku przewodzenia i w kierunku zaporowym, porównaj te pomiary względem innych diod (po odłączeniu diody przynajmniej z jednej strony), sprawdż też i same uzwojenia, stan szczotek, szczególnie zwróć uwagę na ich luzy. Sprawdż stan podłączenia masy silnika do karoserii (taka płaska taśma miedziana)....
Witam wszystkich serdeczne. Mam następujący problem. Posiadam Dodge Caliber 1.8 (2006 r.), zapalił mi się błąd przepustnicy. Przepustnicę i pedał sprawdziłem u fachowców zajmujących się ich regeneracją, są podobno sprawne. Z pomocą interface ELM 327 odczytałem kody usterki, sugerują one sprawdzenie przewodów pod kątem zwarć. W tym celu odpiąłem wtyki...
Witam. Posiadam Corolle z 1998r, silnik 1.3 benzyna. Od trzech miesięcy, nie potrafię (nawet elektryk nie potrafi) poradzić sobie z poborem prądu podczas postoju. Wszystkie pomiary wskazują poprawny pobór podczas postoju (0,02 - 0,03A). Wystarczy jednak, aby samochód stał dwa dni, i nie ma prawie wcale prądu w akumulatorze. Kupiłem drugi akumulator...
Różnica potencjału to inaczej napięcie .Zmierz napięcie pomiędzy biegunem ujemnym akumulatora a nadwoziem,silnikiem,punktami gdzie do karoserii przykręcone są brązowe przewody.Zwykły multimetr wystarczy.Chodzi o to żeby nie było spadków napięcia na połączeniach śrubowych przewodów masowych.Od klemy minusowej do nadwozia i silnika idą grube przewody...
hm I koniec zagadki :) Dwie sprawy . Wymontowałem altka po raz drugi na stoli i jazda po 30 minutach wszystko wróciło do normy szczotki sie poukładały i jest ok . Wsadziłem do auta odpaliłem pomiary altek silnik 0,6V Aha i pomiar silnik buda 0,1V Aha . Piękna nowa plecioneczka pod kielich i alternator i spadek na plecionce przy max obciążeniu 0,05 V...
Dziś zrobiłem kilka pomiarów. Akumulator ładowałem przez noc bo wczoraj bardzo słabo kręcił na mrozie. Napięcie na sucho 12,70V, po włączeniu świec troszkę spadało przy około 12,40V przestały grzać. Nastepnie rozruch napięcie spadło do ok 10,0-10,5V. Następnie ładowanie 14,3V po włączeniu swiateł długich, grzania tylnej szyby i fotela spadło do 14,0V....
Do Tomy86 oni Ci nie odpowiedzą na twoje pytanie są za bardzo zafascynowani pokazywaniem sobie dziur w blacharce jakiegoś paścia i tym podobnych pierdół nie związanych z tematem powinni zmienić nazwe tego forum na takie tam bajanie. Tak ode mnie popytaj na innym forum jest na elektrodzie dużo. Zadaj najpierw pytanie sobie komu pomogłeś że wszystkich...
Witam serdecznie jestem po wymianie radia i po wymianie anteny. Do rzeczy : Jak się okazało poprzednie radio było najprawdopodobniej w pełni sprawne. Po sprawdzeniu nowego na sztucznym obciążeniu 50 ohm 10W miernik pokazał 1 na SWR, moc nadawania w granicach 4 wat. Ok podłączona została moja antena president florida, niestety na nowym radiu to samo...
1. Sztuczne obciążenie też powinno mieć dobry SWR bardzo bliski 1.0 ... (z tym że szerokopasmowo - od DC do max. częstotliwości pracy) 2. Źle słychać ? Może już czas założyć normalną antenę - do otworu w głównej części metalowej karoserii (a nie gadżety niebezpieczne podczas najmniejszej kolizji, służące gł. do sprzedawania i do robienia problemów mocowane...
zdobyłem dzisiaj drugi wahacz i rozebrałem grata i oto efekty: wahacze jeden Mexico drugi Germany ze znaczkami VW Audi i jak najbardziej orginalne i prawidłowe (potwierdza się że w dwójkach był jeden rodzaj) po przyłożeniu zdobytego dzisiaj na ten niby krótszy wychodziło że poza krojem się niczym nie różnią, ale dla pewności wymontowałem tylną tuleję...
Witam! Z ładowaniem akumulatora kwasowego 12V jest tak.* Są dwie metody ładowania akumulatora: 1. Ładowanie przy stałym napięciu - (napięcie ładowanie 14,2V; +/-0,3V ), prąd zależny od oporności wewnętrznej akumulatora (im bardziej rozładowany tym większy prąd zgodnie z prawem Ohma). Tak doładowywany jest akumulator w sprawnym układzie ładowania samochodu....
Teraz pomiary. Sprawdzić jeszcze masę na karoserię, tą co idzie z ujemnej klemy akumulatora. Bez pomiarów to właśnie takie szukanie po omacku. Jak masz kable rozruchowe, takie porządne, nie supermarket, to podłącz masę z akumulatora, bezpośrednio do silnika. Zobacz czy zapali. Jak nie, to tym kablem, daj zasilanie na śrubę rozrusznika. Znowu spróbuj.
Często są na ebay. Jest jeszcze możliwość pomiaru karoserii - szerokość i rozstaw osi i adaptowanie podwozia z modeli.
AVE... Teoretycznie tak. W praktyce musiałbyś odizolować całą karoserię samochodu od potencjału masy, a następnie dokonywać pomiaru [url=http://ww1.microchip.com/downloads/... CVD. Mogą być problemy ze względu na dużą powierzchnię karoserii. Alternatywą byłoby przyczepienie do każdej blachy czułego akcelerometru i w ten sposób...
Sprawa myślę rozwiązana, powodem była słaba masa na karoserie. Wszystkie pomiary wewnątrz auta dokonywałem względem karoserii, stąd było słabe napięcie...
Na rozruszniku przed kręceniem jest 12.60V, przy kręceniu spada do około 10V. Jak to było mierzonę ? Między "+" na rozruszniku a "-" na akumulatorze, "-" karoserii czy obudową rozrusznika? W jakim stanie jest plecionka pomiędzy karoserią a silnikiem? Na tym przewodzie może być duży spadek napięcia czego nie uwzględni miernik przy pomiarach pomiędzy...
Coś Ci sie kolego kolory pomyliły. Ja nie widzę białego pod fotelem. Te z podłogi - brązowy masa. Z pod fotela - widać dwa w jednej izolacji i jeden osobno. Ten osobno to najprawdopodobniej masa. Masy razem a pozostałe nie mają znaczenia. Dla pewności możesz miernikiem sprawdzić czy ten brązowo-biały pod fotelem jest połączony ze stalową konstrukcją...
Kolego, sam naprawiasz sprzęt więc wiesz,że bez pomiarów się nie obejdzie, czekamy na wyniki pomiaru napięcia ładowania, zobacz także spadki napięć między alternatorem (grubszy przewód) a (+) akumulatora i miedzy masą silnika a (-) akumulatora oraz między masą karoserii a (-) akumulatora.
Dokonaj pomiaru względem masy (karoserii). Przyłóż minusową sondę multimetru do jakiejś śrubki, czy innego elementu metalowego, dodatnią końcówką pomierz kolejno przewody i podaj wyniki.
No i trzeba go otworzyć i zrobić pomiary czego brakuje. Sprawdź też przelotkę między karoserią a klapą, często tam pękają przewody.
Bardziej coś do pomiaru pojemności. Dotykając karoserii zmienisz jej pojemność. Padający descz, śnieg niestety też. Do tego dobry układ autokalibracji bo każdy czynnik na karoserii zmieni odczyt. Nie lepiej użyć czujnika mikrofal o krótkim zasięgu?
Mam wrzuconą dodatkową masę między (-) Aku a blokiem silnika i z bloku na karoserię. Różnica w pomiarach ładowania na alternatorze i akumulatorze to 0,16 V. Spadek napięcia między obudową altka a (-) Aku to 0,08 V. Natomiast złącze B a plusowy słupek akumulatora to niecałe 100 mV. Wiesz może, z jakiego punktu wczytywane jest napięcie, które pokazuje...
Witam szukam programu lub fotki do pomiaru karoserii do naprawy blacharskiej.
witam, mam na warsztacie cirtoena c3 pluriera i potrzebne info serwisowe dotyczące dachu otwieranego, kinematyka tego wynalazku i schemat elektryczny, klient wykonał salto ze śruba i dach blokuje sie przy otwieraniu i nierówno przesuwa sie w prowadnicach, karoseria wyprostowana i obmierzona , pomiary zgodne z danymi fabrycznymi, pozdrawiam
siła uderzenia aku do pomiaru. Masy na silniku i karoserii. + na rozrusznik ew. tulejki.
multimetrem sprawdzam że plus i minus akumulatora mam na karoserii Opisz technikę tego pomiaru - wynik zakrawa o herezję. Ogólnie Alu trzyma prąd ale światła mijania nie działają. Kierunki i tylne dzialaja. Światła mijania do naprawy. Do sprawdzenia żarówki, bezpieczniki, przekaźnik, przełącznik, przewody. Długie działają?
zawsze można coś skopać, z tym że spójrz na te sanki. Jak je przestawi uderzenie, to nowe części nic nie wniosą, bo przykręcone masz je do sanek - oprócz amortyzatora na górze do kielicha. Niedawno też "prostowaliśmy" zawieszenie, ewidentnie było widać świeże ślady przy mocowaniu sanek do karoserii. Wg mnie masz teraz tak jak na rys "Przesunięcie koła",...
Wygląda na to że nie pracuje przetwornica zasilająca końcówki mocy. Powiedz mi - czy z napięciem na końcówce "Remote" jest wszystko ok? Kolejna sprawa która mnie interesuje, to względem której masy dokonywałeś pomiarów tych napięć? Jeśli względem masy zasilania (karoserii) pokładowego, to wyniki tych pomiarów są bezużyteczne :| . Przepraszam - nie zwróciłem...
Bezpiecznik wyjmujesz, sprawdzasz za obwodem ! Czarny do jednej końcówki, czerwony do drugiej. Istnieje możliwość sprawdzenia w obwodzie ale musisz mieć dostęp do obu końcówek i mieć pewność iż w danej chwili jest napięcie w obwodzie z tym bezpiecznikiem. W takim przypadku ustawiasz miernik 3 pozycje w lewo na 20. Czarny do masy np do karoserii a czerwony...
Kluczyk mechanicznie przestawia zamek. Sprawdzić na początek połączenia pomiędzy drzwiami i karoserią. Jeśli są w porządku to zdjęcie tapicerki drzwi i pomiary przy siłowniku.
Coś mi się we łbie telepie że sonda masę miała szarą a sygnał czarny. Masę dodatkową jak najbardziej możesz dać. Ważne jest żeby potemcjał masy na sondzie, czujnikach i sterowniku silnika był jednakowy. Inaczej mówiąc jeśli mierzysz napięcie na masie w złączu sterownika czy złączu sondy to w obu miejscach ma być takie samo napięcie. Oczywiście mierzysz...
Masz taki cyrk z licznikiem że zacznij od tego. I pomiary napięcia silnik jak pracuje. Masa miernika z aku i z karoserii.
to światło ledowe mnie zmyliło dlatego sądziłem że jakieś dorabiane. Sprawdź tą masę jak radził sandamiano i bezpieczniki. Przy pomiarze napięcia na kostce weź masę z karoserii nie z kostki.
Witam. Kolego, jeżeli posiadasz miernik uniwersalny lub woltomierz na zakres 15V, to podłącz go zaciskiem (+) do masy silnika i (-) do masy karoserii. Uruchom rozrusznik ,odczytaj wynik pomiaru i go podaj.
rezonans karoserii naprawa karoserii napiecie karoserii
regeneracja mostu instrukcja obsługi ładowarki impulsowej silnik napędu bramy hormann
interfejs diagbox bateria parkside styki
Bojler Kwadro - utrata pojemności: przyczyny i rozwiązania Zamarzanie odpływu wody w lodówce Whirlpool - przyczyny i rozwiązania