Na tłok w pompie hamulcowej działa siłownik hydrauliczny zasilany ciśnieniem z pompy hydraulicznej a steruje tym rozdzielacz w którym suwak przesuwa cisnienie wytwarzane przez pompkę hamulcową sprzęgniętą z pedałem hamulca. Pompa hamulcowa, siłownik i rozdzielacz to skręcony jeden element a zobaczysz to jak wsuniesz się pod maszynę. Po zgaszeniu silnika...
Pompa hamulcowa do wymiany.
Naciśnij hamulec z podłączonym wakuometrem do cienkiego króćca na wężu podciśnieniowym, zobacz o ile spada i jak szybko pompa "robi" z powrotem podciśnienie
Jeśli dobrze odpowietrzone to pozostają dwie rzeczy. Zapieczone regulatory na szczękach lub uszkodzona pompa hamulcowa (przepuszcza).
Za nisko jest włącznik świateł hamowania lub nie ma luzu pomiędzy tłokiem pompy hamulcowej a popychaczem od pedału hamulca.
Może któreś złącze (po wymianie) jest nie dokręcone i przepuszcza delikatnie przy dużym ciśnieniu więc warto przejrzeć dokładnie wszystkie rurki czy któraś nie robi się mokra po takim pompowaniu. Ewentualnie pompa hamulcowa może przepuszczać.
Sprawdź pompę hamulcową. Czy pedał hamulca ma właściwy luz? Czy właściwy jest luz między pompą a serwem hamulcowym?
Odpowietrzyć pompę Odpowietrzyć układ hamulcowy Sprawdzić zaciski jeszcze raz
Zobacz czy nie jest wciśnięty lekko tłoczek pompy hamulcowej (wówczas jest przytkany otworek powrotu płynu hamulcowego co powoduje blokowanie jednej sekcji po skosie) pedał hamulca jest delikatnie wciśnięty pompa nie ma luzu. Dodano po 2 i koniecznie wymiń płyn hamulcowy stracił swoje parametry z racji wysokiej temperatury
Odpowietrzyłem tak samo jak pompę hamulcową, podpompowałem pedał hamulca, popuściłem przewody pedał zlazł dokręciłem przewody.
Oczywiście, można zmierzyć podciśnienie w układzie wakuometrem
żeby wykluczyć usterkę pompy hamulcowej to spróbuj wcisnąć pedał na wyłączonym silniku. jeśli za drugim razem zrobi się twardy i nie bedzie chciał przepuścić do podłogi to pompa raczej ok
Witam! będziesz musiał wymienić pompę hamulcową. Ewentualnie dla pewności rozbierz wszystkie hamulce, wyczyść je, prze smaruj tłoczki i spróbuj odpowietrzyć (mogą się urwać odpowietrzniki) jeśli to nie poskutkuje to pompa hamulcowa. Spróbuj odpowietrzyć.
Witam sprawa jest załatwiona . Trochę informacji odnośnie naprawy. 1 po naprawie sprzęgła wyskoczył błąd ABS 2 wymiana wszystkich czujników w kołach + regeneracja zacisków 3 sprawdzenie oscyloskopem poprawności odczytu 4 w programie Delphi ,,brak odpowiedzi na pytania diagnostyczne" 5 luzowanie przewodów za pompą ABS (jest przejście płynu na 4 przewodach)...
Podmień pompę hamulcowa.
Wymiana pompy hamulcowej załatwiła sprawę. Hamulec teraz działa jak należy.
Jeżeli brak wycieków to tylko pompa hamulcowa.
Brak wspomagania pompy hamulcowej.
Serwo szczelne a przewód do waku pompy musi być drożny i również szczelny (tam panuje podciśnienie wytwarzane przez waku pompę i dzieki temu masz wspomaganie hamulca, pedał nie jest twardy).
Należy sprawdzić czy pompa hamulcowa serwo jest szczelna. Dodatkowo poziom płynu hamulcowego, podciśnienie pompy vacum, szczelność układu.
Jeśli syczy to nie masz zamkniętego układu hamulcowego więc jest nieszczelny albo już po wciśnięciu pedała hamulcowego pompa przepuszcza ciśnienie
Odpowietrzałeś pompę hamulcową?
W tej historii o której mówisz pedał naciska delikatnie tłok serwa i zaciski hamulcowe są przyblokowane niezależnie od tego czy silnik pracuje czy nie. Nie, jak samochód postał z 10 min ze zgaszonym silnikiem to dało się trochę przejechać nim hamulec zaczął blokować. I tak samo jak u ciebie po wypięciu przewodu od podciśnienia przestało blokować. Oczywiście...
Mimo wszystko spróbował bym jeszcze raz odpowietrzyć. Pompa wymieniona na nową czy używana? Może zacisci łapią lewe powietrze przy tłoczkach? Jakie przewody hamulcowe? Czy jest ABS? Ale napewno już to wszystko masz sprawdzone :)
Skoro pedał powoli opada to może pompa hamulcowa delikatnie przepuszcza. Na zapalonym silniku serwo wspomaga nacisk nogi, pompa trochę przepuszcza a pedał opada. Samo wciśnięcie tłoczka jeżeli nie było wycieków płynu nie powinno zapowietrzyć pompy.
Uszkodzony Cylinderek ,lub przewód hamulcowy nie szczelny .lub tez nie sprawna pompa hamulcowa.
Witam. Mam także ten sam problem z hamulcami, wymienione servo, pompa abs, nawet zaciski i przewody hamulcowe, dalej to samo. Odpowietrzony cały układ, pedał twardy, po odpaleniu wpada w podłogę. Ktoś pomoże? Pacjent Movano II także prawie to samo co Master 3.
z tym ręcznym to nie tak do końca jak będzie puszczał któryś cylinderek to płyn hamulcowy zabrudzi szczęki hamulcowe a to jest po prostu olej to mimo że zaciągniesz ręczny bęben może się obracać ale skoro piszesz że nie ubywa płynu w zbiorniczku to może być wina uszczelek w pompie hamulcowej
Masz uszkodzoną pompę hamulcową.
Na pewno to sprawdzę, tylko przy tak dużym opadaniu pedała hamulca musiała być duża nierówność. Co do ręcznego, to jak jest zaciągnięty pedał ma być twardy, na odpalonym silniku oczywiście? Jeszcze pytanie o pompę ABS. Podobno jak płyn hamulcowy wyleje się prawie cały to w tradycyjny sposób nie można odpowietrzyć pompy ABS?
Tłoczek w tyłu zawieszał się i pompa była nieszczelna . Po wymianie uszczelek w pompie pedał jest miękki niż wcześniej ale hamują wszystkie koła bo wcześniej tylko 3 .
Czyli padła pompa hamulcowa.
Bez różnicy - jeśli chodzi o funkcjonalność. W Ursusie C-360 są dwie, bo rozdzielone są oba hamulce na różne pedały. Jeśli chcesz zastosować jedną pompę do 2 kół wystarczy krótka.
Witam. Z tego co piszesz to wskazuje na nieszczelność sekcji w pompie hamulcowej. Przy zapowietrzonym układzie pedał byłby "sprężysty". Przy powolnym opadaniu pedału płyn przechodzi za tłoczki pompy. Miałem tak kiedyś w Vectrze B.
Gdyby był zapowietrzony tompo kilku nacisnieciach pedał był by wysoko i nie opadał. Gdy opada to jest nieszczelność. Gdy nie ma ubytków płynu - to jest nieszczelność wewnętrzna czyli na pompie hamulcowej.
To normalne że widać w przewodzie do zbiorniczka ruch powrotny płynu , jednak płyn [sprężony] wraca do zbiorniczka po puszczeniu pedału , w innym razie blokowały by hamulce . Pozdrawiam Zbyszek
No to ja opowiem (jeśli coś pominę to przepraszam) Nic nie trzeba wycinac ani spawać. Do wymiany musisz mieć z europejskiego brata następujące części: 1. Lampy przód (kąt padania świateł) 2. przekładnie kierownicy (pasuje na mocowania UK) 3. ścianę grodziową (sklejona, przykręcona) 4. przewody wspomagania do przekładni kierownicy (zdolny spawacz da...
-ale są jakieś objawy , podczas pompowania pedał rośnie czy cały czas podłoga? pompę hamulcową odpowietrzyłeś po podmianie?
Witam, mam problem z RENAULT MASTER III. Pedał hamulca spada do podłogi, wymieniłem cały tył: klocki, tarcze, z przodu klocki, zestaw naprawczy zacisków. Dodatkowo zmieniłem pompę hamulcową. EFEKT ciągle ten sam, spada pedał hamulca do spodu, hamuje nie najgorzej. Układ odpowietrzony. Proszę o pomoc, jak ktoś miał podobny problem. AI: Czy sprawdzałeś...
Prawdopodobnie pompa hamulcowa nie wraca do swojego jałowego położenia. Sprawdź luz pomiędzy pompą hamulcową, a trzpieniem wystającym z serwa. Sprawdź sprężynę w pompie hamulcowej.
Ja skupił bym się na pompie hamulcowej , przepuszczania płynu pomiędzy stopniami lub niesprawny jeden stopień. Jak dotkniesz pedału , uruchomisz zawór i podciśnienie pociąga membranę . A że oporu na pompie nie ma to i pedał leci w dół . Syczenie jednak wskazuje ,że może być nieszczelność w serwie . Uszkodzona membrana ale bardzo delikatnie , stąd ten...
Odpowietrz układ bo może być zapowietrzony jeśli się pedał da napompować. A jak nie pomoże podmień pompę hamulcową. Miałem kiedyś podobny przypadek, winna była pompa.
Może pedał hamulca na stałe lekko wciśnięty?
Sprawdź serwo hamulców. Napompować pedałem hamulca aż się zrobi twardy i z wciśniętym pedałem hamulca odpalić silnik. Przy sprawnym serwie pedał powinien w miarowym tempie "zejść" do połowy jeśli tak jest to z serwem powinno być ok. Do sprawdzenia przewody elastyczne ew. pompa hamulcowa.
Była uszkodzona pompa hamulcowa
Wpadanie pedału do podłogi wskazywałoby na zapowietrzenie układu. Proponowałbym sprawdzić pompę hamulcową.
Problem może być banalny, przyjechał do mnie klient który miał wymienione klocki przód w Seicento, po wymianie miękki pedał , słaby hamulce zasadniczy. Koleś wymienił pompę hamulcową, serwo, przewody hamulcowe, odpowietrzał 10 razy. Nie przyszło mu do głowy zajrzeć do zacisku co się dzieje z klockami, po wyjęciu klocków co stwierdziłem że tak nazwę...
W skrzyni wybierak biegów , pedały + pompa sprzęgła , przewody sprzęgła w zależności od modelu wysprzęgnik (siłownik w skrzyni) , kodowanie tech , mdi lub opcom , zbiorniczek płynu hamulcowego musi mieć wyjście na zasilanie pompy sprzęgła i pewnie jeszcze jakieś drobne głupoty ..
Nie może przepuszczać stawiam na pompę ewentualnie elementy gumowe układu hamulcowego.
Jeżeli nie ma wycieków i nie ubywa płynu hamulcowego to pompa hamulcowa będzie przyczyną.
Panowie, czy przed wymianą klocków hamulcowych itd. pompa ABS-u była sprawna, bo jeśli tak, to w niewłaściwy sposób odpowietrzono hamulce. Układ hamulcowy z ABS-em wymaga nieco innego sposobu odpowietrzania - na forum znajdują się szczegółowe opisy i filmiki. U mnie ABS zimą normalnie się załączał.Tą przypadłość wpadającego hamulca mam już od momentu...
Mozliwe przyczyny: gdzies jest nieszczelnosc w ukladzie hamulcowym, zle odpowietrzone hamulce problemy pompa hamulcowa - serwo Plynu hamulcowego nie ubywa?
Jakie ciśnienie panuje w układzie podczas wbicia pedału hamulca? Jaka pewność, że serwo i pompy zostały wymienione na sprawne? A co z cylinderkami hamulcowymi nie są przypadkiem zapieczone? To one mogą stawiać ten opór na pedale. Przy sprawnej pompie i reszcie to prędzej nie odpuści jakby miał nie zacisnąć.
Blokowała przepływ i przepływomierz przekłamywał. A pompa hamulcowa jest do zmiany jak pedał wpadł w podłogę.Z tym nie ma żartów nawet jak raz tak zrobiła.
Pompa hamulcowa.
Zrób tak: odkręć od pompy przewody, wduś pedał, płyn wyleci, zatkaj palcem krócce, i puść powoli pedał. I tak kilka razy.
Witam sprawdz odpowietrzenie zbiornika płynu ,jak jest dobrze to wymień pompę hamulcową
Abs , nastawy, grupa2 pompa wtedy wytworzy cisniienie. No własnie próbowałem ale pokazuje mi bład/funkcja nie możliwa i nie mam takie opcji nawet w pożyczonym vcds. A robiłem tak w audi a4 gdzie tych pomp hamulcowych z 2-3 wymieniłem bo pedał wpadał po kilku naciśnięciach(typowa usterka). Zastanawia mnie ten brak ciśnienia zupełny. Pompy TRW pierwsza...
Jeden do samochodu trzy razy przyciska pedał hamulca i trzyma pedał wciśnięty a ty zakładasz klucz i wężyk przeźroczysty na odpowietrznik i w momencie jak kolega trzyma pedał to odkręcasz odpowietrznik. I zabieg powtarzać aż w przeźroczystym przewodzie poleci czysty płyn bez powietrza. I zaczynamy od najdalszego koła pompy hamulcowej.
Z tym bezpiecznikiem to bobry pomysł :-)). Masz odkręcić pompę hamulcową, przy serwie. Przy silniku jest waku pompa (podciśnieniowa).
Tył zawsze słabiej hamuje. Opadający pedał, to bardzo ogólne stwierdzenie. wpada w podłogę? Czy da się zablokować przednie koła? Prawdopodobnie pompa hamulcowa kończy żywot. Klocki w jakim stanie?
to wewnetrzna nieszczelnosc pompy hamulcowej. Z tym że nigdy nie spotkałem, aby uszkodzona pompa wewnętrzna dało się cokolwiek mieć hamulców, nie mówiąc o odpowietrzaniu. Natomiast, nie byłoby nic dziwnego, gdyby rzeczywiście pedał hamulca od razu opuszczał się do połowy bądź podłogi, co wówczas można stwierdzić uszkodzenia pompy hamulcowej po stronie...
A gdy "pompujesz" to pedał rośnie ?
Witam Właśnie jest problem ponieważ u mnie znajduje się pompka za pompą hamulcową i serwem , nawet ręką za bardzo nie dostanie , na ścianie grodziowej , więc jak nie dobierze się do niej demontując wszystkie pedały to pewnie trzeba wyciągać pompę hamulcową .Przymierzałem się do wymiany wczoraj ale odpuściłem .Pewnie kolego w I wersjach było w środku...
Witam! Po uporaniu się ze skrzynią biegów przyszedł czas na układ hamulcowy. Aby nie było zbyt prosto, tu też jest kłopot. Sytuacja wygląda w ten sposób, iż maluch jest z 1977 r., wiec ma stary typ układu hamulcowego - z bębnami hamulcowymi z szerokim rozstawem śród i felgami tzw. cytrynkami. Stara pompa hamulcowa nadaje się tylko na śmietnik, wiec...
Czy kiedykolwiek był wymieniany płyn hamulcowy? Zalecany okres wymiany to 2 lata. Miękki padał wskazuje na: zapowietrzony układ (źle odpowietrzasz) lub puszczającą pompę hamulcową (regeneracja lub wymiana).
... Nie dzieje sie to cały czas , serwo działa chyba prawidłowo bo po podpompowaniu hamulca i odpaleniu pedał po mału opada... Jak dla mnie, to jest typowy objaw zużytej i przepuszczającej pompy hamulcowej. Opadanie pedału/a jest najbardziej wyczuwalne przy niewielkim nacisku, przy silnym dociśnięciu ciśnienie bardziej doszczelnia tłoczek i pedał nie...
Sprawdź czy tłoczek pompy hamulcowej nie jest cały czas wciśnięty. Po demontażu pompy jest dostęp do trzpienia, który wciska tłoczek pompy hamulcowej. Istnieje możliwość regulacji jego długości. Sprawdź też, czy pedał wraca do samego końca i nie jest blokowany np. przez czujnik stopu, pęknięta sprężynę, korozję.
Pompa vacum robi tylko podciśnienie, a podciśnieniem jest sterowane turbo i serwo hamulcowe. Na przewodach / króćcach trzeba szukać nieszczelnosci. Do serwa hamulcowego jest felerny plastikowy przewód.
Pompie hamulcowej.
Jeżeli jest odpowietrzony to nie może być miękki. Przepływ nie ma nic do tego. Podam przykład: wkręć w pompe ham. zamiast przewodów odpowietrzniki, odpowietrz i zobacz jaki będzie efekt. Pedał jak beton, a przepływ zerowy. Więc klient zamordował pompę hamulcową wypompowując płyn z układu, albo cuda. Nie napisałeś, że pedał twardnieje po kilkukrotnym...
Przewody hamulcowe w nie właściwych miejscach przy bloku ABS, Pompa daje ciśnienie aby zwolnić blokowanie koła ,a u Ciebie to ciśnienie idzie na pompę hamulcową i dlatego sam hamuje.
Jeśli po takiej próbie okaże się że serwo jest sprawne to - a rozumiem że pedał "wchodzi do podłogi"- prawdopodobną przyczyną braku skuteczności hamowania są wytarte uszczelki wewnątrz pompy hamulcowej i płyn zamiast popychać tłoczki hamulcowe przy kołach przelewa się w pompie pomiędzy sekcjami.
a jak się odpowietrza pompę
Pompa musi się tyle cofnąć tyle żeby odsłonić otwory do uzupełniania płynu. Jak są zamknięte za każdym dobiera płynu. Z tego powodu hamulce są OK po upuszczeniu płynu do następnego przyciśnięcia na pedał.
No te bezpieczniki były bardzo zaśniedziałe. Wyczyszczone i wymienione na nowe. Też musiałem luzować przewody hamulcowe na pompie i odpowietrzać vagiem. Pedał jest zrobił się wyższy i nie ucieka. Na razie jest dobrze. Zobaczymy jak autko pojeździ i co się będzie działo. pozd
Zasugerowałbym jeszcze jedną rzecz. Sprawdź dokładnie czy masz dokładnie tak samo wyregulowaną długość łącznika serwa z pedałem. Jeżeli jest źle wyregulowany, np za długi to będzie blokowało Ci hamulce. Czasami w różnych typach może to być regulowany popychacz serwa, który wchodzi w pompę hamulcową.
Jeśli nie ma wycieku z pompy, wysprzęglika lub przewodu, a płyn jest w zbiorniczku hamulcowym, to tylko sprzęgło. Ale wyjąć skrzynię w tym aucie to max dwie godziny.
Witam! z tego co opisujesz zakładając że nie masz ubytku płynu w zbiorniczku to może być uszkodzona pompa hamulcowa, przepuszczają tłoczki.
Vito 110D 98r efekt zapowietrzonego hamulca. nic nie daje odpowietrzanie. Pedał ciągle miękki. Pompa hamulcowa dobra na 100%. Zaciski dobre. podczas odpowietrzania nie ma śladu powietrza. przewody gumowe nie puchną. Może ma ktoś jakieś pomysły. Tarcze i klocki nowe. pedał 1,3 wysokości i nawet podczas pompowania nie rośnie.
A wiecie może czy trzeba najpierw odpowietrzyć pompę hamulcową czy od razu brać się za koła? I jak tę pompę odpowietrzyc?
Sprawdź przewody od podcisnienia. Grubsze czarne po prawej stronie silnika i w okolicy zbiorniczka z płynem hamulcowym. Szukaj albo pękniętego albo takiego co luźno siedzi. Straciłeś podciśnienie i nie masz wspomagania hamulców i sterowania turbiną. Ostatecznie może być pompa vacum uszkodzona. Usterka łatwa w diagnozie i naprawie.
Nie wiem czy dobry temat wybrałem ale do rzeczy. Na początku tego roku zakupiłem samochód marki Audi A4 B5 98 rok po pewnym czasie ok. 3 miesiące po zakupie odczułem coraz głębiej wpadający pedał hamulca, z czasem było coraz gorzej aż wpadł do podłogi i klapa, hamulców prawie zero. Pierwsze co, to odpowietrzyłem wszystkie 4 koła i nadal bez zmian. Następnie...
Miałem tak w autokarze. Tylko z pompka pedała sprzęgła. Był jakiejś kiepskiej jakości zamiennik
Trza zmienić pytanie. Pedał normalny czy "gumowy"?
Układ ABS z pompą ABS odpowietrza się zaczynając od prawego przedniego koła pompując pedałem hamulca na wyłączonym zapłonie,to samo dotyczy drugiego przedniego koła.Natomiast jeżeli chodzi o tylne hamulce,włącza się zapłon aby zaczęła pracować pompa ABS oczywiście zapłon włącza się przy poluzowanym odpowietrzniku.Najpierw jedno koło potem drugie.Jeżeli...
Tak jest taka opcja w interfejsie diagnostycznym odpowietrzanie pompy ale często też jest uszkodzona 1 z 2 uszczelek w pompie hamulcowej ok fajnie pozdrawiam
Od razu jest powietrze praktycznie.. pompę hamulcowa wymieniłem juz ale na używke niby sprawna. I dokładnie ten sam efekt . W warsztacie drugim powiedziano mi ze nie potrzebnie wymienili mi pompę hamulcowa ponieważ gdyby ona była wadliwa to pedał byłby twardy a nie miękki w podłodze
Witam Mam problem z hamulcami od malucha. Sadze że pompa hamulcowa nie działa. Kiedy wleje płyn prosto w otwór którym idzie wężyk od zbiornika to on sie nie wleje do pompy przy wciskaniu pedała nic sie nie dzieje płyn tam cały czas stoi i sie nie wlewa Czy pompa do wymiany ?
Problem rozwiązany winowajcom okazała się pompa ABS która cały czas Zapowietrzala układ hamulcowy . Wysłałem pompa do regeneracji koszt 650 zł plus robocizna wyjęcie i wsadzenie 360zl
Jeżeli doszło do zapowietrzenia agregatu ABS, ani zapłon ani odpalony silnik nic nie da, należy użyć testera diagnostycznego, i wykonać procedurę. To co opisujesz to klasyczny objaw zapowietrzonego układu, lub uszkodzonej pompy hamulcowej.
Dowiedziałem się, ze w układach hamulcowych z ESP trzeba podłączać komputer i coś ustawić. Nie wykluczone, że brak takich ustawień przez mechanika, który mi zacisk i płyn wymieniał, powoduje że hamulec nożny "błędnie" sugeruje nieodpowietrzone hamulce - miękki pedał, awarię pompy hamulcowej. Trzeba prawidłowo odpowietrzyć układ hamulcowy. Przy układach...
pompa hamulcowa do wymiany czasem pomaga wymiana uszczelniaczy w pompie ale to zobaczysz jak rozbierzesz czy na obudowie w srodku nie ma rys i wyrobień.
Jak ci wpada pedał a nie ma powietrza pompa hamulcowa szrot,innej opcji nie ma. Nawet nowa moze być wadliwa.
Ok Mam tylko pytanie jak wyjąć pedał lub cały zastrzał z pedałami, bo nawet ręki nie można wsadzić. Czy Trzeba zdejmować deskę ? bo po zdjęciu zegarów widać tylko serwo i pompę hamulcową. Myślałem o wysunięcia osi pedałów. Czy ktoś z Was to demontował?
Masz uszkodzoną pompę hamulcową.
witam jak wciskałeś tłoczki robiłeś to na odkreconym odpowietrzniku?-nie? No to masz przyczyne cały syf z zacisków wpompowałeś do abs i pompy hamulcowej. Pewnie na zgaszonym silniku jes wysoki pedał a jak zapalisz to leci do ok. 2cm nad podłoge?
Kup nową pompę hamulcową - skopałeś sprawę przy wymianie gumek.
Ciężki temat, czy hamulec trzyma po ostrej jeździ np po użycia ABS\ESP? Czy dokładnie odpowietrzyłeś cały układ hamulcowy? W momencie kiedy trzyma poluzuj przewód hamulcowy przy zacisku, zobacz czy płyn wypłynie, jeśli wypłynie pod jakimś nawet małym ciśnieniem, powtórz operacje tak aby znów złapał, następnie jak złapie odkręć przewód przy pompie hamulcowej...
No więc w manualu jest tak, że zakładamy przewód na odpowietrznik tego wysprzęglika i pompujemy pedałem sprzęgła-i tyle co wyczytałem, oczywiście w układzie pompa sprzęgło i wysprzęgliku uzupełniamy płynem hamulcowym-tj. do zbiorniczka układu sprzęgła dolewamy płyn hamulcowy???
twardy pedał hamulcowy pompa hamulcowy hamulcowy pompa wspomaga
styki bateria telefonu samsung mazda diagnostyczny czujnik tlenu
archiwizacja danych dysku naprawa obudowy kolumny głośnikowej
FunBox 2.0 Orange – jak włączyć router, podłączenie, diody, konfiguracja Wi-Fi Radio 418 Diory/Eltry – prąd dochodzi, nie działa, diagnoza zasilania, wymiana kondensatorów