Uszkodzony przewód nie skręca się tylko wymienia, ewentualnie wstaw w miejscu uszkodzenia złączkę. Ten przewód nie może być zatkany, zagięty itp. bo hamulec będzie właśnie taki twardy.
w bębnowych jest łatwy dostęp do zaworka. jest on zamocowany z tyłu za bębnem to znaczy jak zaciągniesz koło to będziesz miał spokojny dostęp on jest od góry na cylinderku tam gdzie wchodzi przewód hamulcowy. na zgaszonym silniku powinien być twardy pedał twardy jak troche wpada do środka to może być zapowietrzony.
Oczywiście, można zmierzyć podciśnienie w układzie wakuometrem
Witam. Mam także ten sam problem z hamulcami, wymienione servo, pompa abs, nawet zaciski i przewody hamulcowe, dalej to samo. Odpowietrzony cały układ, pedał twardy, po odpaleniu wpada w podłogę. Ktoś pomoże? Pacjent Movano II także prawie to samo co Master 3.
Witam. Zafira a 1.8 16v. Pedał hamulca twardy. Ledwo hamuje. Przy zbiorniku z płynem hamulcowy słychać jak syczy powietrze. Jeszcze nie znalazłem skąd. Mam wrażenie że z okolic wtyczki z przewodem. Od tego jest pedał twardy?
Kolego nie podajesz marki auta i czy ma ABS. Ma to znaczenie np. przy cofaniu tłoczków hamulcowych i regulacji hamulca w tylnej osi. Inne są też metody odpowietrzania układu hamulcowego.
Jadąc z pracy zauważyłem dziwny objaw. Chcąc przegonić auto na każdym biegu (oprócz pierwszego) tak do 3800 obr na 4 biegu było ok. Po wrzuceniu 5 biegu auto nie miało reakcji na gaz. Po puszczeniu całkowicie pedału gazu i znowu wciśnięcie auto odzyskalo podciśnienie i przyspieszało dalej. Drugi objaw stojąc na światłach jak wcisnąłem pedał hamulca...
Układ nie jest zapowietrzony bo na zgaszonym silniku pedał nie wpada, po nocy jest twardy. Z przewodami hamulcowymi to dobry pomysł !
Płyn do wymiany
Autko podnieś do góry, odkręć wszystkie koła, pozakładaj na wszystkie odpowietszniki przezroczyste wężyki, i podstaw małe buteleczki, odkręć jednocześnie wszystkie odpow. i pilnuj stanu płynu w zbiorniczku hamulcowym. Czekaj aż w ten sposób przepłynie przez układ h. Około 4setki płynu.
Warto zainteresować się stanem elastycznych przewodów hamulcowych.
Na pewno to sprawdzę, tylko przy tak dużym opadaniu pedała hamulca musiała być duża nierówność. Co do ręcznego, to jak jest zaciągnięty pedał ma być twardy, na odpalonym silniku oczywiście? Jeszcze pytanie o pompę ABS. Podobno jak płyn hamulcowy wyleje się prawie cały to w tradycyjny sposób nie można odpowietrzyć pompy ABS?
BMW E60 520d n47d20a Pedał hamulca dosłownie kamień Serwo szczelne podciśnienie jest Trzeba dobrze się zaprzeć żeby hamowało A jak się lekko wciśnie to pomału wchodzi pedał co może być przyczyną ? Dodam że po cofnięciu tłoczka hamulcowego i odpaleniu silnika pedał jest normalny
Przyczyną jest nie odpowietrzenie kanałów hamulcowych
A co z cylinderkami hamulcowymi nie są przypadkiem zapieczone? To one mogą stawiać ten opór na pedale. A powiedz jeszcze czy ta dolegliwość wystąpiła nagle czy stopniowo narastała.
Pompa vacum robi tylko podciśnienie, a podciśnieniem jest sterowane turbo i serwo hamulcowe. Na przewodach / króćcach trzeba szukać nieszczelnosci. Do serwa hamulcowego jest felerny plastikowy przewód.
Zaopatrz się w cztery zaciski elastycznych przewodów hamulcowych i zaciśnij je przy wszystkich kołach. Zobacz czy hamulec jest twardy i wysoki. Jeżeli tak to zdejmuj pojedynczo aż znajdzesz co bruździ.
To z tymi grzejącymi bębnami to wiadomo, coś trzyma szczęki. A co może być przyczyną twardego hamulca? Może to być spowodowane nagrzaniem płynu hamulcowego?
Zaciski na prowadnikach chodzą lekko? Tył kolego rozbierałeś? Pedał "wpada" czy jest twardy?
Jak pedał będzie twardy, odkręcasz pompę hamulcową jakbyś jąchciał wymienić, ale tylko połączenie z serwem, żebyś nie odkręcał przewodów. I wtedy sprawdź jak pompa będzie odkręcona. Nie zapytałem :-( ... ABS auto posiada ??? Przyczyna może tkwić w module ABS-u. :-) Pozdro
Krzywe tarcze albo niewłaściwie zamontowane. Jak już sie podniesie i ruszysz to zapewne pierwsze hamowanie ( do zatrzymania ) będzie w podłodze a następne już twarde
Z tego co wyczytałem jeśli byłaby popa vacum to miałbym twardy pedał hamulca lub inne problemy hamulcowe. A umnie nie ma takich objawów. Jutro jeszcze zobaczę zawór n75 lub wężyk podciśnienia na gruszce do podnoszenia sztangi turbiny i na akumulatorze podciśnienia czy jest podciśnienie. Wszędzie wymieniałem wężyki , ale na akumulatorze podciśnienia...
teoria mówi zapowietrzony ,pedał robi sie twardy a tutaj tego nie słychac .Przyczyna ,sprawdzic dokładnie odległość tłoczka zacisku od klocka a w układach z szczekami grubosc szczęk hamulcowych plus srednica bebna .We wszyskich układach podane są odległosci klocek -tłoczek To nie są objawy zapowietrzenia. I odległości nie mają tu zastosowania. Hamulce...
Dzięki za podpowiedź , W związku z tym wystarczy tylko wymienić płyn hamulcowy i problem powinien ustąpić.
Witam borykam sie z problemem hamulcowym w mojej "Aczy" mianowicie: pedał poł twardy , brak takiego momentu gdzie powinien delikatnie dohamowywać po "muśnięciu pedału " , wymieniłem Serwo, tarcze klocki zregenerowałem zaciski , bez zmian , przepompowałem płyn ok, 4 l przez pompę z ciśnieniem , bez zmian , kupiłem vacuometr , pompuje bardzo ładnie ,...
Pod maską. Brak podciśnienia w serwie hamulcowym. Szukaj nieszczelności w przelotce grodzi silnika, bądź na pompie vacum.
Żona zalała do zbiornika z płynem hamulcowym płyn do wspomagania. Po tygodniu pedał hamulca zaczął być twardy, a gdy mi powiedziała, że pomyliła zbiorniki, zdecydowałem się na przepłukanie układu hamulcowego. Jednak teraz mechanik nie może odpowietrzyć układu, mimo że próbował mechanicznego odpowietrzania. Teraz szuka używanej pompy ABS. Czy faktycznie...
Zapowietrzenie układu hamulcowego? :D
Problem rozwiązałem poprzez odpowietrzenie pod ciśnieniem. Założyłem pompkę do podciśnienia na zbiorniku płynu hamulcowego i odpowietrzyłem hamulce.
Witam sprawdz odpowietrzenie zbiornika płynu ,jak jest dobrze to wymień pompę hamulcową
Pompie hamulcowej.
Jeśli nie masz sprawnego ABS-u, to narażasz się na utratę panowania nad autem podczas silnego hamowania.Twoje auto nie ma korektora siły hamowania tylnych kół, a więc będą one się blokować i wpadniesz w poślizg. Układ hamulcowy do szczegółowego sprawdzenia.
Wymieniłem klocki hamulcowe przy Volkswagenie B-5 2003r po wymianie klocków blokują kola i świeci się cały czas stop i pedał hamulca jest niski i twardy tak jakby utrzymywało się ciśnienie w układzie hamulcowym . Z góry dziękuje . Pilnie.
Wiesz co to serwo hamulcowe i jak działa?
Po uruchomieniu silnika pedał hamulca powoli sam się wciska aż do podłogi i blokuje wszystkie koła. Po zatrzymaniu silnika pedał hamulca powraca powoli do góry i wszystkie hamulce się odblokowują. Sytuacja tak jakby pompa podciśnienia (silnik diesel) wytwarzała zbyt duże podciśnienie i servo samo ciśnie pompę hamulcową - oczywiście to nie możliwe żeby...
Witam. Dzisiaj wymieniałem klocki z przodu i postanowiłem przy okazji wymienić płyn hamulcowy. Wszystko szło dobrze i klapa... Od strony pasażera z przodu leci piana :idea: :o :o :o i nie potrafię odpowietrzyć hamulców. Na wyłączanym silniku jest pedał twardy, ale jak się włączy silnik robi się miękki i brak hamulców. Co jest nie tak?
Sprawdź serwo hamulców. Napompować pedałem hamulca aż się zrobi twardy i z wciśniętym pedałem hamulca odpalić silnik. Przy sprawnym serwie pedał powinien w miarowym tempie "zejść" do połowy jeśli tak jest to z serwem powinno być ok. Do sprawdzenia przewody elastyczne ew. pompa hamulcowa.
Witam Mam pytanie jakie podciśnienie powinna wytworzyć pompka aby prawidłowo mogło wspomagać serwo hamulcowe . [ Czasem zbyt twardy pedał i słabe hamulce ] . Typ auta jak w temacie . Proszę o rzeczowe odpowiedzi , za co dzięki . Pozdrawiam
Witam forumowiczów, Mam problem z układem hamulcowym w mojej Hondzie Civic VIII, układ odpowietrzony, płynu nie ubywa a pedał hamulcowy wpada w podłogę. Przy szybkim naciśnięciu hamuje, jest twardy, auto staje dęba. W korku gdy auto się toczy bądź dojeżdżam do skrzyżowania naciskając powoli pedał, wpada on w podłogę stopniowo. Co mogę sprawdzić w pierwszej...
Prawdopodobnie pompa hamulcowa nie wraca do swojego jałowego położenia. Sprawdź luz pomiędzy pompą hamulcową, a trzpieniem wystającym z serwa. Sprawdź sprężynę w pompie hamulcowej.
Pytanie 1. O czym świadczy to, że pedał hamulca po napompowaniu, po odkręceniu lewego odpowietrznika twardo się trzyma? Po odkręceniu prawego odpowietrznika, pedał powoli wchodzi do podłogi. W obu przypadkach płyn wychodzi bez bąbelków. Tak W Peugeot Partner, rocznik 2005, z ABS, wymieniłem przewody hamulcowe z tyłu, na odcinkach od regulatora siły...
właśnie szukałem odpowiedzi o podobnym problemie - słaba skuteczność hamowania.. u mnie jest tak, że przy wyłączonym silniku pedał hamulca jest dosyć twardy a po uruchomieniu silnika pedał zaczyna pomalutku wpadać tak jakby m-dzy sekcjami pompy płyn się przelewał.. ale bardziej podejrzewam serwo Tak jak kolega syczy mi kiedy "podpompowuje" hamulce tak...
Moze byc tez problem z plynem hamulcowym jak sie nagrzeje to pedal twardy i hamowcow brak :-(
Ostatnio pękł mi przewód hamulcowy w tylnym kole. Płynu wyciekło tyle że zbiorniczek był suchy. Przewód został wymieniony a hamulce dobrze odpowietrzone. Niestety hamulce są słabe, pedał hamulce za pierwszym naciśnięciem wpada głęboko dopiero za drugim jest twardy i hamuje dobrze. Czy jeszcze coś się odpowietrza?
Zazwyczaj nie trzeba odkręcać przewodów hamulcowych od pompy, da się ją odciągnąć na tyle by wyjąć serwo
Po drugim, trzecim nacisnięciu na włączonym silniku, pedał hamulca staje się twardszy ?
Pompa hamulcowa padła (ta dokręcana do serwa ze zbiorniczkiem płnyu ham.).
żeby wykluczyć usterkę pompy hamulcowej to spróbuj wcisnąć pedał na wyłączonym silniku. jeśli za drugim razem zrobi się twardy i nie bedzie chciał przepuścić do podłogi to pompa raczej ok
Cześć! Dzisiaj został wymieniony przewód hamulcowy lewego koła (patrząc od tyłu ciągnika), a to dlatego, że poprzedni był załamany ok 3 cm za wyjściem z pompki. Nie było możliwości żeby odpowietrzyć hamulec. Jednak po wymianie i odpowietrzeniu hamulce nie działają tak jak powinny.......... Ja powiem tak: ciągnik pewnie dłuższy czas jeździł na jednym...
Sprawdź szybko które z kół się grzeje - masz problem mechaniczny - trzeba też po naprawie wymienić w obwodzie płyn hamulcowy.
sprubuj wymienić płyn hamulcowy i sprawdź czy żaden przewód elastyczny nie jest gdzies spuchnięty
Taa, to trzeba przyznać, łatwo trafić na totalny złom. Ja na szczęście sam się uczyłem w domu na złomie (400tys licznikowego przebiegu, a realnego nie znam) więc się wcale nie zdziwiłem, że sprzęgło wpada w podłogę po położeniu na nim nogi, kierownica pływa a hamulce są twarde, jakbym pedałem naciskał na klocki hamulcowe :D Motocykl i jego krzywa kierownica...
Pedał twardy??? Tzn. taki jaki był normalnie gdy nie świeciła się kontrolka??? Koniec klocków nie ma nic do "twardości" pedału, a słabsza siła hamowania wynikać może z tego, że klocki zaczęły opierać się o próg na tarczy hamulcowej.
Popychacz pompy hamulcowej jest elementem serwa, Powodzenia !!!
Płyn chłonie wilgoć.Stary po długim hamowaniu może sie zagotować a wtedy...... miękki pedał twarde hamowanie. :)
Witam Mam problem z hamulcem w VW passat B5 FL 2002 rok 1.9 TDI Jak nasickam pierwszy pedał hamulca to hamulec jakis tak w miarę a drugi zaraz nacisk na hamulec juz pedał jest twardy i nie ma hamulca. A na wolnych obrotach to hamulec jest twardy. Jak zapalam silnik i naciskam na hamulec to pedał bardzo powioli schodzi prawie jak by nic. Jak by wspomaganie...
Witam Na tym przewodzie o którym pisze vills jest jednokierunkowy zawór, który prawdopodobnie jest przyczyną tego problemu.Jest on nierozbieralny i musisz go raczej wymienić bo to jest układ hamulcowy więc nie należy eksperymentować z tym układem.
Jeśli jest tam ABS odpowietrzaj przy zapalonym silniku,czasem to jedyny sposób na odpowietrzenie. Jeśli nie ma,zaślep uszkodzoną sekcję pompy np:starym zagiętym przewodem hamulcowym i sprawdż czy pedał jest dużo twardszy niż przed zaślepieniem. Pamiętaj by w tylnych zaciskach wyregulować cylinderki.Zaślepka a pod nią śruba na klucz ampułowy.
Witam może mi ktoś powiedzieć co jest przyczyną różnego hamowania czyli raz dobrze a raz słabiej w fordzie mondeo 2.0 tdci 2004 r . Jak hamuje to pedał jest jakiś gąbczasty jakby zapowietrzony ale na 100 % był odpowietrzony . Jak zahamuje ostro to już dobrze hamuje pedał twardy ale po chwili znów to samo . Czy to pompa hamulcowa . Żadnych wycieków płynu...
Tylnych kół nie odpowietrzałem nigdy, nawet przednich po wymianie pompy abs, czasem się grzebie przy hamulcach a pedał jest twardy to nie ma potrzeby odpowietrzać, z czasem samo się naprawi. Chłopie ochłoń
Jeśli po takiej próbie okaże się że serwo jest sprawne to - a rozumiem że pedał "wchodzi do podłogi"- prawdopodobną przyczyną braku skuteczności hamowania są wytarte uszczelki wewnątrz pompy hamulcowej i płyn zamiast popychać tłoczki hamulcowe przy kołach przelewa się w pompie pomiędzy sekcjami.
Witam Ostatnio mam problem taki ze mam miekki pedal hamulca. Wymienilem plyn hamulcowy wrocilo na krotki czas do prawidlowego stanu ale znowu pedal hamulca jest miekki. Przed uruchomieniem samochodu pompuje pedal hamulca staje sie twardy ale po uruchomieniu silnika znowu jest miekki i trzeba glebiej naciskac niz wczesniej. Prosze pomoc
Jeżeli pedał jest niski ale twardy - radzę sprawdzić samoregulatory luzu szczęk hamulcowych. Luz jest za duży, gdy bolce na których siedzą są wypracowane albo same samoregulatory maja otwór o zbyt dużej średnicy - przy zamiennikach jest to możliwe. Ekstremalna sytuacja to mocno przegrzane hamulce (np jazda na ręcznym), które spowodowały częściowe rozhartowanie...
Jeśli zmierzyłeś podciśnienie sprawnym przyrządem i wynosi tyle co podałeś, to sprawdź dokładnie serwo. Może być uszkodzona "przepona" lub dziurawa (skorodowana) obudowa. Czy ktoś robił coś przy pompie hamulcowej, może potrzebna jest regulacja.
Odpowietrzane były ? Jak się zachowuje pedał hamulca - miękki, twardy ?
przewody nie byly przytkane. Wymienilem pompe hamulcowa i problem zniknal. Zamykam
A gdyby samochód był na luzie, to może nie zadziałać hamulec? Przy jakiejś sporej nieszczelności układu podciśnienia może się zdarzyć, że przestanie wtedy działać wspomaganie. M. in. z tego względu nigdy nie należy wrzucać luzu kiedy samochód jedzie, ani nie należy jeździć z wciśniętym sprzęgłem. Wyjątkiem są tzw. "miękkie hybrydy" ze skrzynią automatyczną,...
Proszę o pomoc z tym, gdzie szukać usterki! Audi a6 c5 1.8t 1997 Podczas jazdy po wyboistej drodze i wciśnięciu gwałtownie hamulca dało się usłyszeć dźwięk pęknięcia/strzelenia i od tej pory: 1. Stopniowo coraz gorzej hamował, zaczynał dopiero przy wciśnięciu praktycznie do końca hamulca, ale po kilku próbach hamuje bardzo kiepsko, dopiero gdy wciśnie...
Witam posiadam renault megane coupe cabrio 1998r, Mam problem z Hamulcami a więc z rana jak jadę do pracy przemierzam jakieś 600 metrów pod górkę i na samej górze podczas hamowania przed skrzyżowaniem pedał hamulca zaczyna być twardy i o wiele gorzej hamuje, później zaczyna być dobrze, i tak co dziennie. Od niedawna zauważyłem że podczas silnego wciśnięci...
Witam Wszystkich. Mam problem polegający na tym, iż po wymianie cylinderków hamulcowych i przewodów metalowych obydwu kół tylnych i po odpowietrzeniu układu hamulcowego pedał hamulca wchodzi w podłogę po uruchomieniu silnika. Po wyłączeniu silnika pedał hamulca jest twardy. Proszę o jakąś radę co robić.
Po wymianie tarcz i klocków przód i tył, przewodów elastycznych tył i płynie hamulcowym. Gdy silnik nieuruchomiony jest ok (brak oznak zapowietrzonych hamulców, pedał twardy). Po uruchomieniu silnika pedał wpada prawie do końca po czasie ok 5 sekund. Podczas jazdy hamulec brzytwa. Czy tak ma być czy coś jest nie tak ?
Witam Państwa Postanowiłem napisać ponieważ po całym dniu walki poległem. Ale od początku. Ursus C 360 3p. Wczoraj wymieniałem pompki hamulcowe i płyn bo już nie było w ogóle hamulców. Po wymianie oczywiście standardowa procedura odpowietrzania. Zużyłem prawie 2 litry płynu. Efekt taki że prawe koło brzytwa. Dotknę pedał i blokuje natychmiast, lewe...
Ja tez mam ten sam problem w iveco daily pompa hamulcowa zmieniona i dalej to samo na zapalonym silniku przy pierwszym wciśnięciu pedał wpada w podłogę po trzech naciśnieciach robi się twardy ale przy ciągłym trzymaniu wciśniętego opada do podłogi ma ktoś jakieś sugestie
Czytam jeszcze o odpowietrzaniu układu. jest napisane, że w automacie odpowietrza się tak jak w manualu, ok. Jednak z abs jest już inaczej. znalazłem taki oto opis. dpowietrzanie układu hamulcowego dla kół przednich Wyłączamy zapłon i wciskamy pedał hamulca kilkadziesiąt razy, pozbywając się w ten sposób ciśnienia regulacji układu ABS. Napełniamy zbiornik...
Diagnostyka. Masz elektrohydrauliczne wspomaganie ukł. hamulcowego, związane z działaniem układu ABS. Napraw ABS, będziesz miał lepsze hamulce.
Od razu jest powietrze praktycznie.. pompę hamulcowa wymieniłem juz ale na używke niby sprawna. I dokładnie ten sam efekt . W warsztacie drugim powiedziano mi ze nie potrzebnie wymienili mi pompę hamulcowa ponieważ gdyby ona była wadliwa to pedał byłby twardy a nie miękki w podłodze
Wymieniłem dziś jeszcze przewód od serwa do kolektora i uszczelkę na wtyczce przy kolektorze. Pojechałem sprawdzić i sytuacja jest taka sama, aczkolwiek może już nie taki twardy ten pedał się robi ale jest twardszy niż jak bym depnął w hample przy 70km/h. Generalnie jeszcze wymienię płyn hamulcowy bo dziś juz nie zdążyłem. I zobaczymy, może faktycznie...
Podczas jazdy zaświeca się kontrolka czerwona i żółta oraz piszczy brzęczyk. Wymieniony został zawór hamulcowy pod pedałem i nadal to samo. Auto podczas jazdy lekko przyhamowuje, tak jakby retarder hamował. Pedał sprzęgła robi się twardszy, pedał hamulca miększy i po chwili włączają się kontrolki i piszczyk. Zatrzymuję auto rozłączam i włączam wtyczkę...
Byłem wczoraj u znajomego mechanika. Nie miał czasu żeby bardziej się przyjrzeć, sprawdził tak połowicznie i powiedział, że według niego jest ok, luz prawidłowy. Wcześniej jestem pewien, że pedał był twardszy. Pytałem czy to przewody hamulcowe a może pompa hamulcowa. Wykluczył przewody, pompę hamulcową, serwo powiedział, że można by było sprawdzić zawór...
Witam. Przeszukałem sporą część tematów ale nie znalazłem nic co by mi pomogło bliżej. Mam taki problem świecą mi się stale kontrolka ABS i hamulca, pedał hamulca jest twardy i wysoko stoi hamowanie jest bardzo długie i ciężkie - można złamać pedał próbując mocniej hamować, płyn hamulcowy jest powyżej max'a. Z autopsji odnośnie innych płynów wiem że...
zaczynam hamować do pewnego stopnia można powiedziec do połowy naciśnięcia pedału jest ok Mi to nadal wygląda na hamowanie połową tarczy, po drugie skoro taki duży skok jest pedału to któryś z elementów układu hamulcowego jest zużyty i to pokaźnie.
jeżeli Jesteś pewien , że tyl nie jest zapowietrzony stawiał bym na nieszczelność między sekcjami pompy hamulcowej. Sprawdz czy przy hamowaniu w zbiorniczku nie podnosi się poziom plynu.Po zaślepieniu w pompie hamulcowej odprowadzenia na tyl pedal powinien być twardy i wysoki.Czy niema przecieków płynu z pompy do serwa.
Witam, może ktoś miał podobny przypadek. Problem dotyczy e60 2004r benzyna. Miesiąc temu zapaliła się czerwona lampka - brak płynu hamulcowego, pedał twardy ale bierze od połowy - dało się normalnie hamować ale tylko przednią osią. Faktycznie okazało się że płynu nie ma , oraz nie ma hamowania tylnej osi - całkowity brak ciśnienia na zaciskach, pompie...
Witam Zalałeś nowym płynem? Stary płyn gęstnieje i traci swoje właściwości, łapie wodę, gotuje się przy niższej temperaturze. Przewody doprowadzające płyn muszą być ułożone tak aby pęcherzyki powietrza mogły się swobodnie przemieszczać do góry i w ten sposób pompa się odpowietrza. Co do odpowietrzania układu hamulcowego - płyn hamulcowy dość długo trzyma...
Udało się odpowietrzyć wystarczyło strzykawką podać olej do pompek odkręciłem przewody hamulcowe idące do zacisków i tam podałem płyn zakręciłem przewody i normalnie po kilku depnięciach pedał był twardy;)
Jak użyje więcej siły na wduszenie pedała koła blokuje. Ale znając auto wiem napewno że pedał był bardziej miękki i przewidywalny. Jak wduszam to do połowy. Ja sobie radzę. Żona juz ma problemy. To chyba o czymś świadczy. Po hamowaniu auto swobodnie się toczy. Auto było na dwóch warsztatach. W układzie hamulcowym są dwie pompy? Czy cały czas chodzi...
Witam po mojemu na 90% jest walnięty zawór główny hamulca ten pod pedałem hamulca dlaczego tak stwierdzam w firmie w której pracuje jest około 30 sztuk reno premium DXI i w każdej z nich przyczyną był ten zawór pamiętam poraz pierwszy kierowca wrócił z trasy i mówił zę podczas hamowania hamulce zniknęły pedał sie zrobił twardy i siła hamowania mocno...
Chyba że myślenie boli. 90% wymieniaczy wymienia tylko co tam kupi , a nie naprawia układu hamulcowego. Po wymianie szczęk i dopasowaniu hamulec robi się twardy i szybki i pedał nie wpada w ogóle. Ale jak jest rant nie zeszlifowany , albo linka ręcznego w stanie agonalnym to nie będzie sukcesu pełnego.
Pada deszcz i nie chciałem moknąć pod samochodem. Pojechałem na warsztat żeby mi koło i bęben zdjęli. markslew trafiłeś w sedno,linka jest popękana i trzymała szczęki. Mechanik mi ją wypiął i już nie trzyma bębna. Po jego operacji pedał powoli wpada w podłogę - jak pod pompuję to jest twardy. Zapowietrzył się układ ? Czy to wina braku linki ?
Jeżeli pedał hamulca zatrzymuje się po silnym wciśnięciu, w tym samym miejscu ( nie płynie dalej), to wszystko jest w porządku. Oczywiście, badanie przy włączonym silniku. Przy wyłączonym - pedał po kilkukrotnym naciśnięciu powinien być w górnej pozycji (tzw. twardy) i nie powinien opadać. Oczywiście, jak zaznaczył kol. MoniTOX, warto sprawdzić te wszystkie...
Często robię hamulce w tych sprzętach i trafia uszkodzona nowa pompka i uszkodzony nowy wyrównywacz. a gdy jest sytuacja taka jak autor postu opisuje spinam 2 pedały i robię rundę ciągnikiem po placu hamując i nie wiadomo czemu hamulec na kole na którym nie było znajduje się sam. ważna sprawa to regulacja tego bolca co popycha tłoczek pompki tak aby...
Witam, mam dość poważny problem. Pewnego razu podczas mocniejszego hamowania straciłem wspomaganie hamulca. Pierwsza moja diagnoza - padło serwo. Ale po zdjęciu węża podciśnienia z vacu zauważyłem, że podciśnienie jest dość liche. Wymieniłem więc pompę podciśnienia. Niestety nic to nie dało, więc zamówiłem serwo. Przyszło wraz z pompą hamulcową i wężem...
wojtek2812 czy u ciebie z powodu tego przewodu zablokowało wszystkie koła? Nie, tylko jedno koło blokowało. Chodziło mi o to by udowodnić że jednak sparciały od wewnątrz przewód hamulcowy może być przyczyną blokowania hamulców ale oczywiście nie w tym przypadku
Samochód to Opel Corsa D, silnik benzyna 1.2 A12XER, problem objawia się nierówną praca na biegu jałowym (przebieranie), oraz kiepskimi hamulcami (twardy pedał) Brak błędów w sterowniku. Po dodaniu gazu trzymając jednocześnie drugą nogą wciśnięty pedał hamulca, czuć że pedał mięknie. Zostało wymienione serwo hamulcowe, problem nadal występuje. Wykluczony...
Sytuacja wyglada następująco: podczas jazdy pierwsze naciśnięcie pedału hamulca jest - OK (lekko i hamuje), drugie natomiast - pedał staje się twardy. Hamuje ale jakby brakowało "wspomagania" Co to może być? Gdzie szukać przyczyny?
Zajrzyj do bębna hamulcowego tylnego prawego koła. Czy pedał cały czas wpada w podłogę, czy po kilku naciśnięciach robi się twardy? Jak zachowuje się pod stałym naciskiem?
Witam. Mam taki problem z hamulcami, że podczas jechania na biegu hamuje się nawet nieźle ale, gdy wybije na luz i nacisnę 3 razy pedał hamulca, to tak, jak bym hamował bez zapalonego silnika. Pedał twardy, hamulców praktycznie brak. Dodam, że świeci się lamka ABS, ASP i mruga kontrolka z wykrzyknikiem . Dodam, że płyn hamulcowy jest.
Po wymianie 2 cylinderków hamulcowych w swojej asterce przystąpiłem do odpowietrzania układu (wg. ksiazki tylne prawe ,tylne lewe, przednie prawe,przednie lewe). Wszystko bylo by ok gdyby na drugi dzien nie wystapilo cos takiego: - na zapalonym silniku - hamulec nie jest twardy przy samej górze i nie daje sie podpompowac (wzrasają nieco obroty silnika...
Do sprawdzania podciśnienia to tylko próżniomierz (vakuometr) i podłącza się go bezpośrednio do pompy, jeśli podciśnienie jest niższe jak -0,6bar to pompa jest ok. Servo można sprawdzić w bardzo prosty sposób. Po zgaszeniu silnika naciśnij kilka razy pedał hamulca, aż stanie się "twardy", następnie trzymaj naciśnięty pedał i odpal silnik, jeśli pedał...
Według mnie pedał hamulca byłby twardy przy uszkodzonym,gdyby zaś płyn wyciekał z pompy do serwa płynu by ubywało.Może pompa ABS jest zapowietrzona lub przepuszcza płyn między sekcjami pompa hamulcowa ale tą już wymieniłeś na teoretycznie sprawną.Objawy wskazują na typowe zapowietrzenie.
twardy pedał twardy pedał hamulec twardy pedał twardy pedał hamulca twardy pedał
falujące niskie obroty kosiarka radio honda civic radio lodówka oświetlenie
kukirin prędkość kukirin prędkość
ACEMAGIC S1 – oprogramowanie do wyświetlacza LCD, S1 Control Program, sterowanie LED, Linux Nissan Murano 2006 automat – rozrusznik kręci, silnik nie odpala rano