Uszkodzony zawór na pompie wtryskowej.
Witam Z tego co pamiętam to błąd czujnika położenia wału Który to rok jaki silnik ? Jeśli to common rail to spróbuj palić z wypiętą wtyczką z czujnika ciśnienia paliwa w pompie
Stawiam na wadliwy zawór na pompie.
po pierwsze jak kupiłeś iveco to nie zajedziesz daleko hehehehe ale do rzeczy nowa pompa nie powinna się zatrzeć chyba że to bubel bez smaru w łożysku szkoda że nie masz tej która zatarła się pierwsza bo byś mógł zrobić sekcję zwłok i zobaczyć co się zatarło ale podejżewam że w drugiej to samo czyli łożysko bo nie sądzę żeby wogóle istniała jakaś inna...
Wygląda że regulator obrotów wyzionął ducha. Czyli pompa na stół.
Sprawdź czy na przewodzie paliwowym powrocie z pompy jest wkrecona śruba-zawór z napisem OUT i czy jak silnik pracuje idzie paliwo na powrót.
Model samochodu bądź kod silnika.
Ma ktoś rozeznanie jak to jest z tym paliwem z powrotu, który łaczy się na trójniku z przewodem do świecy płomieniowej? Tam wgl nie podaje paliwa co może być przyczyną? Pompa ??
Być może jest to uszkodzona pompa ale nigdy nie ma pewności. Na wydanie kilku tysięcy ludzi stać i trafianie w ciemno zamiast zdiagnozować za niższą kasę i wymienić to co potrzeba. Są systemy że nawet gdy jeden z ważniejszych elementów jest uszkodzony to pompa milczy.
Problem w tym, iż jest tylko jeden elektrozawór, ten na pompie CR, na listwie występuje tylko czujnik ciśnienia. Węże przelewowe z wtrysków przechodzą w wąż od powrotu z pompy.
Zaczął bym od wiązki między sterownikiem silnika a pompą.
Napisałeś że turbina okej i wtryski podpinałeś kompa turbina ma zmienną geometrie sprawdż podciśnienie do zaworu VGT.A jak z regulatorem ciśnienia na pompie.
Blokuje szynę komunikacji, Albo elektronika pompy ABS lub na kablach do pompy. A jak pompa ABS jest podłączona przy diagnostyce są błędy w samej pompie?
Master z tym silnikiem tylko na tych trzech śrubach.
https://obrazki.elektroda.pl/4501257900_... 90% to zawor zwrotny pompy WC paliwa
Przekaźnik który prezentujesz na zdjęciu w modelach 2000 w ogóle nie występuje,wszystkie te małe powinny mieć 5 pinów.Takie są w Daily po 2006r.W niektórych modelach może się trafić zespół diód ,który wygląda podobnie,ale jest minimalnie mniejszy. Teraz pytanie, czy po włączeniu zapłonu zapala się kontrolka wtrysku,a następnie gaśnie, a morze świeci...
W tym silniku są normalne wtryskiwacze i wirowa pompa bez zaworu sterującego. Szukaj zatkanego filtra paliwa, wody w zbiorniku. Warto ściągnąć zbiornik i wypłukać (robi się bardzo prosto). Do sprawdzenia przewód do gaszenia silnika(na pompie) lubi się ułamać.
może być brak napięcia na zaworze głownym pompy
Ja u swojego Iveco III przed liftem szukałem zasilania do pompy do gaszenia. W końcu zostało osobny wyłącznik do gaszenia i jest spokój.
Na jednej z gumek widać takie małe wybrzuszenie, ale jest naprawdę niewielkie. Czy to już może mieć wpływ na działanie pompy?
Już doszłem Była zaduza dafka Paliwa na pompie.
Przypadek z silnika- klient przy remoncie dobrze uszczelnił miskę olejową nie żałując silikonu. Gluty zatkały smoka do pompy olejowej.
Sprawdź działanie automatu (tego na drugim zdjęciu), mogą być wypalone styki, lub wina silnika napędzającego pompę hydrauliczną.
W komorze silnika , skrzynka bezpieczników . Przekaznik T10 zaznaczony na czerwono. https://obrazki.elektroda.pl/7145583400_...
Prosty sposób na sprawdzenie . Jeżeli po zagrzaniu silnik nie odpala należy polać pompę wtryskową zimną wodą.Jeżeli schłodzona pompa i silnik odpala to mamy usterkę (zużyte elementy pompy).
Sprawdź szczelność układu paliwowego. Jak go podpompujesz i odpala normalnie to tam szukaj przyczyny. Sprawdź cały układ zaczynając od oringow na pompie
A ten regulator to został nowy wstawiony,filtry paliwa do wymiany jest ich tam dwa i otym wsępnym za pompa elektryczna czesto sie zapomina
W którym miejsciu dokładnie znajduje sie ten zawór ? Demontaz pompy jest potrzebny ?
Czyli wychodzi na to że lipe odstawili sprawdzając pompę.
Nie, kolego. Nie ma potrzeby demontażu rozrządu.
Moj mechanik nie sprawdzal cisnienia paliwa. Dzis będzie wymienial pompe paliwa. A wczoraj sprawdzał wtryski, to wtryski sa idealne. Zobaczymy co będzie sie dzialo po wymianie tej pompy.
kolego , idacym od filtra do pompy
Pompa paliwa wymieniana ta podautem/w baku? Podlacz boxer pod kompa duzo podpowie. Sprawdz owy przelaznik pompy paliwa o ktorym piszesz. W 2.8 iveco ta pompa ma sie zalacxac przy kazdym wlaczeniem zaplonu.
Witam Potrzebuję schematów do ustawienia pompy paliwa w silniku IVECO, chodzi mi głównie o znaki rozrządu. Dodam iż jest to silnik przemysłowy. Numer Silnika Iveco:196858, Numer pompy paliwa Bosch :5640600014
licznik jest elektryczny, często pada wiązka przy wtyczce od impulsatora, czujnik obrotomierza zależy od wersji, czujnik z boku skrzyni przy kole zamachowym albo przy pompie wtryskowej mechaniczny czujnik generujący impulsy.
Zamieszczony tu schemat nie zgadza się z tym w Iveco. Z filtra paliwa paliwo idzie na zawór dawki, który jest normalnie otwarty, prądem jest zamykany. Z zaworu dawki idzie na pompkę zębatą. Jak poda się napięcie na zawór dawki to ciśnienie powinno skoczyć. Zawór zamknie przepływ przez pompę WC.
Mnie martwiło by troszkę ciśnienie pracy tego siłownika. Aż dziwne, że ma tylko 180 bar. To chyba siłownik przeznaczony dla rolnictwa. Niemniej jednak rzekomo ma przenosić 11 ton. Jeśli więc umieścisz go w środku skrzyni ładunkowej i faktycznie będziesz ładować 8 ton, to powinien dawać radę. Pompa jaką masz zamontowaną to zębata czy tłoczkowa? Podejrzewam,...
Powietrza nie ma i nigdzie nie cieknie a pedał wpada czyli pompa przepuszcza i innej przyczyny nie będzie. Kup ori pompę, zalej markowy płyn a nie no name ze stacji (ja stosuję z powodzeniem Organika) i problem powinien na długo zniknąć. Zamienniki pomp do iveco firmy LPR często są zepsute od nowości lub padają po tygodniu.
dzięki za podpowiedź, spróbuję to sprawdzić, oczywiście ja też mam tylko jeden kluczyk :/ Jednak to nie immo, teraz już nie odpala w ogóle. Po wyciągnięciu zaworka z pompy okazało się że jest tam pełno syfu, także prawdopodobnie skończyła się pompa...
wielkie dzięki a może wiesz gdzie się wkłada blokadę do pompy wspomagania?
Musisz odkręcić kolektor ssący. Przychód i powrót od pompy. A następnie trzy śruby mocujące pompę i wysunąć.
Może najpierw odkręć misę olejową i zobacz czy smok nie jest zamulony. A olej zmieniałeś?
Paliwo do pompy dochodzi Dodano po 1 Paliwo do pompy dochodzi
P0094? Nie otwiera wtryskiwaczy z powodu niskiego ciśnienia paliwa. Masz zasilania na regulatorze w pompie? Co widzi ECU podczas kręcenia? Jest prąd na pompę paliwa w zbiorniku?
Wtryskiwaczy kupione nowe w serwisie iveco pompa sprawdzona w serwisie Boscha i nadal problem ten sam
I co, udało ci się zdiagnozować usterkę odnośnie ciśnienia oleju? U mnie w dalszym ciągu auto stoi, świeci żółty trójkąt, brak reakcji na pedał gazu, nowe filtry, oleju, olej, czujnik ciśnienia oleju, nowa pompa i zero poprawy.
Jak nie świeci lampka kontrolna, może nie jest spełniony jakiś warunek? np. hamulec pomocniczy, body nie ma jakiejś informacji itp. Schemat poglądowy ale powinien wystarczyć.
Jeżeli paliwo dochodzi do pompy a ta nie daje rady z wtryskiwaczem to chyba wiesz co dalej. Cudów nie ma , elektrozawór sprawny?
Pewnie znowu pompa do wymiany.
No właśnie trzeba, bo dopiero pod nią są śrubki od pokrywy pompy. Śrubkę od max obrotów spr suwmiarką, a od wolnych ustawisz na pracującym silniku. Ja piszę o śrubie dawki głównej. Z nią będziesz miał problem to złożyć. Tym bardziej, że masz w pompie kominek Dodano po 1 Gdybym miał to naprawić po znajomości za darmo, to wolałbym wyjąć pompę.
Ten włącznik nie steruje przekaźnikiem, który włącza pompę?
Jakie są dokładnie błędy. Może rozrząd został przestawiony.
Jeśli nie pompowtryski, nie pęknięta głowica to jest możliwość też pompą paliwową? Czy to jest pompa paliwa, która jest przy sprężarce i pompie wspomagania?
Cześć, nad filtrem jest elektryczna pompka była zmieniana? jak zmieniałeś pompy wymieniałeś filtr paliwa? czy ktoś go otworzył i sprawdził czy nie ma opiłków? czy czyszczony był zbiornik paliwa i przewody? złe paliwo - pompa się łuszczy - powstają opiłki - padają wtryski przeważnie jako pierwsze , póżniej pompa. wtryski sprawdzone na przelew? pompa...
problem był w zaworku na pompie wtryskowej
Tak .To częsta usterka hebla.Ale skąd w IVECO silnik 2.3?To przecież 2.8.Elektrozaworem i świecą steróje ten sam sterownik zamontowany po prawej stronie kabiny.Możesz jeszcze sprawdzić czujnik temperatury(na pompie wodnej).
Bardzo możliwe że nie masz luzu między pompą hydrauliczną a sztyftem pedału hamulca w efekcie tłoczek się nie cofa i nie zwalnia płynu z cylinderka hamulca. Lub przycina sie pompa hamulca.
Jest jeden parametr nieodpowiedni ,"za wysokie ciśnienie na listwie",mechanik mówi ,że jeżeli to nie ten drugi regulator to musi być zajechania pompa i wtryski
Znalazłem schemat tych kabli na necie jutro będę sprawdzał ale dzięki. Mam jeszcze jedno pytanie mam wyciek oleju gdzieś koło czujnika obrotomierza (czujnik jest mechaniczny i znajduje się obok pompy ) skąd może być ten wyciek chciałbym to sprawdzić bez rozkręcania samochodu.Wyciek jest duży.Za pompą cieknie ropa też nie wiem czy może lać się z przewodu...
Witam i jak udalo sie rozwiazac problem ?
Witam immo sprawdzone jest OK,dodatkowo mruga kontrolka wtrysku. Dodano po 2 Witam moze ktos zna temat brak napiecia na cewke przekaznika pompy paliwowej prosze o pomoc Dodano po 13 Witam ,czy ktos posiada schemat zasilania pompy paliwowej Iveco daily silnik 2,3 rok 2002
Takie pytanie Czy uszkodzony wtryskiwacz może być powodem zapowietrzania się układu ? sprawdziłem wszystko poza wtryskami. Ręce opadają . Uład sprawdzony pod ciśnieniem i pompą vacum
Witam, Immo znajduje się nad kolumną kierowniczą pod parapetem i jest on połączony bezpośrednio po Can-ie do elektroniki silnika. Żeby go wyłaczyć trzeba pojechać na serwis Iveco, złożyć stosowne podanie z prośbą o wyłączenie immo i zapłacić od 1500-2000zł. Ja bym na tą chwilę sprawdził instalację elektryczną na silniku. Często w tych pojazdach zużywały...
Dzięki! jestem w Hiszpanii. Odnośnie silnika czego konkretnie powinienem szukać? W zasadzie pytanie brzmi co jest łatwiej włożyć zamiast 8140.43C, wersję S czy N. Widziałem kilka silników S na rynku w cenie 1200-1500 EUR, +przekładka i robi się pewnie koło 2000-2500 (lub więcej). Za samą regenerację pompy chcą 1200EUR.
Wydaje mi się, że opcje są tylko dwie (mimo iż szczerze mówiąc nie widziałem tego silnika na oczy). 1. Jeżeli pompa paliwa jest chłodzona/smarowana olejem z obiegu silnika lub jest napędzana z rozrządu silnika a rozrząd jest "mokrą" konstrucja to ropa przedostaje sie poprzez pompe paliwa 2. Wtryski niepoprawnie dawkują paliwo (uszkodzone, zużyte rozpylacze...
Panowie potrzebuje schemat pinologi sterownika EDC16 w tym aucie. Wymieniony ster. immo, pastylka i brak taktowania wtrysków. Wszystko ładnie gaśnie, pompa rusza.
Jeśli chodzi o cenę przetwornice to w granicach 1000zl. Podobna kupowałem.
Witam, mam problem wymieniałem rozrząd w Iveco 2004, przeskoczył mi na zębach, podczas demontażu ustawiłem głowice i dolny wałek odpala ale nie chodzi tak jak powinien! Jak ustawić pompę paliwa?
Czy opis błędu który odczytuje autocom to" 01 zawór paliwa immobiliser nie podłączony lub nie skonfigurowany" czy to są dwa błędy,czy jest jakiś numer bł. Podaj dokładnie jakie to jest Iveco czy jest to benzyna czy diesel . Jaki posiada system paliwowy common rail z pompą cp3 czy pompa rotacyjna.
Jakie ciśnienie tłoczy pompa na rozruchu?
193 Fuel pressure sensor -high input 1. Zawór regulacji ciśnienia paliwa 2. wtryski 3 Pompa 4 Czujnik lub przewody
Na pompie czy na CR ???
wody nie ma na pewno auto od 3 lat stoi w garażu nie jeżdzone. Dwa tygodnie temu je odpalałem chodził ja biegu jałowym i było ok. robiłem tak kilka razy dziennie przez 4 ,5 dni. Po czym zabrałem akumulator i dzisiaj po założeniu klem od razu słychać było pracę silnika pompy ABS
Witam! Ja bym sprawdził czujnik położenia wału. Znajomy miał tak, że był wymieniony czujnik na nowy zamiennik i pompa nie podawała paliwa po wymanie na oryginał śmiga (tylko to było 2,3 w ducato) A ja mam takie pytanie czy w Iveco 2004r 2.3 116km pompa elektryczna działa po przekręceniu kluczyka przez cały czas, w czasie pracy silnika też? Pozdrawiam!
Witam, problem jest z Iveco Daily 2.3 JTD 2000r, mianowicie: zimny odpala, po rozgrzaniu już nie. Auto świeżo zakupione, rozrząd sprawdzony i zmieniony, a przy okazji sprawdzona pompa wysokiego ciśnienia, ale jest bez zmian. Może ktoś miał podobny przypadek?
Jesteś pewien, że pompa jest w porządku? Ja osobiście ufam tylko oryginalnym częściom. Gdzie kupowałeś pompę? Problem jednak może tkwić w zupełnie innej części. Na twoim miejscu odwiedziłabym mimo wszystko mechanika, bo pompa to nie przelewki, a wymiana drobnych elementów jest często dość kłopotliwa.
Dziękuję kolego za konkretne info ponieważ zawór paliwa kojarzył mi sie i zapewne wszystkim z zaworem paliwa owszem ale pompy wtryskowej
Ostatnio miałem taki przypadek ducato 2.3 - rdza w zaworze pompy CR - wymiana zaworu rozwiązała problem .
Pisałem że dobrze jak byś podał numer podwozia wtedy można sprawdzić go w systemie. Jeśli jest błąd dotyczący ciśnienia w skrzyni korbowej to może to być też przyczyną sterownik wchodzi w safe mode i ogranicza obroty, do tego jeszcze sprawdził bym turbo czyli wykonał pełny test silnik i turbosprężarki (zwróć uwagę na prędkość turbosprężarki) i moim...
https://obrazki.elektroda.pl/3573355200_... Kilka razy już spotkałem się z tym, że w fiatowskich silnikach 2,5 i 2,8 przeskakuje rozrząd o 3 zęby tylko na pompie wtryskowe. Kolega ma Ducato 2,5 D to jeżdzi bez osłony rozrządu i co jakiś czas na drodze ustawią rozrząd na pompie zdejmując tylko górne kółko prowadzące pasek.
Sprawdziłem, czyściłem z wyciągniętą pompą i tragedii nie było. Zainstalowałem też manometr, który mierzy ciśnienie paliwa (wstępne), kierowca jeździ z tym i sprawdza, czy ciśnienie nie spada, gdy samochód wywala check i okazało się, że ciśnienie stabilne, około 4,5-5 bar. Więc pompa i zasilanie też odpada.
Ja tez mam ten sam problem w iveco daily pompa hamulcowa zmieniona i dalej to samo na zapalonym silniku przy pierwszym wciśnięciu pedał wpada w podłogę po trzech naciśnieciach robi się twardy ale przy ciągłym trzymaniu wciśniętego opada do podłogi ma ktoś jakieś sugestie
Wtryski, pompa ciśnienia, pompa w baku paliwa, czujnik wału, czujnik wałka.
Ta tulejka ośki jest jakaś standardowa tzn taka jak do pompy z ducato czy iveco czy sa różne wymiary ? A druga sprawa to jesli juz mam pompe na wierzchu to chciałbym zdemontować immobiliser z pompy tylko nie wiem który mam później podpiąć kabel na pompe z kostki 3 pinowej nr pompy 0460424147
A elektryka będzie pasowała? om602 to wiele różnych silników Są z pompą rzędową z gaszeniem podciśnieniowym - zero elektroniki - Te pasują P&P (elektrycznie) Są z cyfrową pompą rzędową - Te wymagają przełożenia pompy analogowej (lub komputerka z gazem i czujnikiem obrotów) Są też z elektronicznie sterowaną rozdzielaczową pompą VP - J/w analogowa z...
U mnie na Delpi komunikacja ok choć przekłamuje kody do odczytu używam diagnostyki migowej a do podglądu parametrów i kasowania Delpi.Co do błędu 81-monitorowane ciśnienie paliwa ,Ciśnienie zadane nie odpowiada ciśnieniu uzyskanemu,wymień regulator ciśnienia na pompie CR.Siateczka lubi się zapychać przy kiepskim paliwie.
jeżeli nie chodzi elektryczna pompka paliwa w zbiorniku to normalne że wyrzuci ci czujnik ciśnienia paliwa, bo sterownik silnika nie widzi ciśnienia na rampie. Zaczął bym od naprawy tej pompki, żeby podawała paliwo na pompę wysokiego ciśnienia.
Witam winna byla pompa paliwa zamykam temat pozdrawiam
zmień filtr paliwa, ten na ramie pod kierowcą obok pompki elektrycznej, taki jak do starego poloneza i wyczyść regulator paliwa na pompie cp, problem zniknie
Sprawdź samoregulatory w bębnach. Jeżeli są zatarte to nie pracują i nie wybierają luzów pomiędzy szczękami a bębnem. Jeżeli są nie sprawne to efekt jest właśnie taki jakby hamulce były zapowietrzone. Chyba, że jak ktoś składał to po wymianie cylinderka coś źle założył.
Wyślij mi fotke silnika , albo samej pompy na pw
Nie twierdzę ze sprinter ma pompę jak wyżej ktoś wspomniał. Tak, masz chyba rację że to w iveco widziałem tę pompę. Po prostu jak wspomniałem wcześniej, w którymś busie widziałem pompę i tyle. Pozdrawiam szanowne grono 😉
Witam. Błąd 148 to : Błąd dostawy paliwa / pompa paliwa / pompa wtryskowa. Tu tkwi twój problem. Pozdrawiam
Regulator na pompie CR wymieniony- nic nie pomogło.. Ręce opadają
Zaciski najpierw miałem nowe ale chińskie a później kupiłem oryginalne regenerowane przez bosch. To jest Iveco z 2018r i ręczny jest na zaciskach. Pompa hamulcowa jest nowa firmy bosch. Zastanawia mnie, czy zaciski po regeneracji mogą być wadliwe, ale to raczej mało prawdopodobne by 2 z rzędu zaciski powodowały te same objawy
Proponuję sprawdzić pompę wody bo większość pomp ma łopatki wirnika z tworzywa (a nie metalu jak było kiedyś) i lubią się z temperatury pękać lub odłamać całkiem co może prowadzić do mało wydajnej pracy obiegu chłodzenia a czasami jak oberwie cały wirnik to auto się gotuje. Czasami zdarza się że pęknie wirnik przy ośce i wtedy łopatki nie kręcą się...
0,9 v do 3,40 v
Cześć. Mam problem, a właściwie brak danych jak ustawić pompę w Iveco AIFO 8210 SRI. Pompa Bosch PE6P120A700RS3192-1 Nie mogę znaleźć manuala jaka jest procedura ustawienia, montażu w silniku pompy Jakby mi ktoś podpowiedział coś byłbym wdzięczny lub podzielił manualem.
Wizualnie podobne pompy widziałem do VW, Iveco itd... może ktoś z kolegów wie gdzie kupić taką pompę w używce na szybko, sprawa bardzo pilna a pompa na internecie nie dostępna pod tymi symbolami,przeszukałem już wszystko
ale na wale jest 4otwory a pompa wtryskowa musi byc na znak ustawiona bo mam ustawioną i nie chce zapalic
iveco pompa pompa wtryskowa iveco pompa paliwa iveco
przerobić spawanie aluminium telewizor elemis 5550tm skuter chiński schemat
wymiana głowica dysku mechanicznie holzing silnik
Zagięty wężyk w Siemens EQ9 a wolny przepływ kawy Szum w grzejnikach: przyczyny i rozwiązania