od jakiego mastera ta dysza? Elementy zastosowane pochodzą z nagrzewnicy olejowej MASTER, a do pompy łopatkowej dorobiłem napęd. Są dwa rodzaje nagrzewnic, z pompą oleju i te drugie z pompą powietrza.
Termostat jest przy chlodnicy a nie nagrzewnicy. Termostat utrzymuje temperaturę silnik i nie wie czy jest lato czy zima. Otwierając zawór ogrzewania do końca wyłączasz szeregowo nagrzewnice z obiegiem oleju silnika. Przy mniejszym otwarci układ szeregowo równoległy. Tak to wygląda gorący silnik Smok-pompa oleju-chłodnica-filtr-oleju- wał korbowy itd....
Wymieniona pompa wody, uszczelka chłodnicy oleju, chłodniczka przepłukana (drożna), nagrzewnica przepłukana (drożna), wymieniony termostat, dalej słabo grzeje. Na obrotach jest ok na wolnych słabo.
Dzień Dobry, posiadam problem z OETF 10. Nagrzewnica się przelewa olejem(kapie z przelewu z pod spodu). Pompa - 1,4l/h, świeca się rozgrzewa do czerwoności przy dotknięciu do masy. Po podaniu źródła ciepła do środka, np. zapalonej szmaty nasączonej olejem nagrzewnica startuje. Czemu nie startuje ze świecy?
Z tym webastem to chyba do mnie:D a więc pierwsza sprawa to większa średnica rurki 8mm podającej olej na wirnik, kolejna rzecz webasto musi stać wylotem powietrza do góry i olej ma kapać na wirnik rozpylający też z góry i przed wyłączeniem konieczne jest wystudzenie nagrzewnicy przez odłączenie pompy oleju w przeciwnym wypadku rurka się zapcha spalenizną...
Zdejmij wtyczkę lub cewkę zaworu na pracującej i zobacz co się stanie. Normalne palniki wyłączały się dość szybko i skutecznie. Przy czym: cholernie dymi, pojęcie względne :) Swoją drogą skoro znalazłeś właściwą pompę oleju, to ciekawe co to jest to z kodem kreskowym do którego dochodzi wężyk? I co tam robi kolejny elektrozawór? Daj zdjęcie tej pompki...
Termostat odpada bo układ chlod,enia pracuje prawidłowo. Jeżeli jest prosty termostat, to tak, ale jeżeli jest z dodatkowym 'talerzykiem' na końcu, to już nie jest tak prosto - przy zamkniętym termostacie jednocześnie jest otwarty 'skrót', czyli powrót płynu do pompy, omijający nagrzewnicę (łączy we i wy nie tylko nagrzewnicy, ale też chłodniczki oleju,...
Jeśli garaż ogrzewasz tylko czasem nie możesz zastosować nic z wodą bo przecież ci zamarznie i nagrzewnice diabli wezmą. Najprostsze to rozwiązanie elektryczne jakiś grzejnik olejowy niski koszt inwestycji ale drogi w exploatacji korzystny gdy naprawdę rzadko się korzysta podobnie na propan-butan. Piece na oleje są drogie i dochodzi do tego instalacja...
Witam Posiadam nagrzewnicę olejową MASTER. Mam problem i nie jestem pewny czy jest to wina: dyszy czy fotokomórki czy pompy. Na początku odpala i wszystko jest dobrze a gdy się wyłączy to już nie odpala. I tak za każdym razem gdy ją odpalę od nowa. Proszę o pomoc. Jest mi bardzo potrzebna w warsztacie.
Takie paliwo które zaciera pompę można spróbować spalić w palniku który nie używa pompy. Mam tu na myśli tanie nagrzewnice olejowe działające na zasadzie eżektora napędzanego małą sprężarką powietrza. Taka nagrzewnica spali wszystko, olej, starą benzynę, o ile dysza się nie zapcha. Droższe nagrzewnice maja normalnie pompę oleju opałowego, więc też powstanie...
No dobra i tak musiałem wymienić rozrząd przy 200000km więc to zrobię i wymienię pompę oraz nagrzewnicę. Dzięki za wszystko.
Wykręć rurkę od pompy do palnika. 1 Wymontuj z obudowy dmuchawy palnik. 2 rozkręć palnik dostając się do dyszy.3 przedmuchaj dokładnie filterek wkręcany w palnik 4 Sprawdz i przedmuchaj dysze palnika. Przyczyną może być również fotoopornik który nie widzi płomienia.Jak dmuchawa chodziła na oleju napędowym może wymaga korekty składu mieszanki powietrze...
Nie rozliczałem się jeszcze z mechanikiem bo jak dla mnie to też spierdolił swoje dlatego całkowitą cenę będziemy musieli przedyskutować. Ale cena wyjęcia/włożenia to koszt ok 1000-1500 zl w zaleznosci od zakladu, na pewno nie wiecej. Do tej pory wyszło że zapłaciłem 7300 dla firmy rege + 600 zl kurs + 1400 wtryski + 1000 turbina + oleje/filtry/plyny...
Wężyk z pompy idący do serwa jest ok, ale pomiędzy z trójnika idzie dalej razem z wężami ogrzewania przez ścianę grodziową do środka kabiny. Od czego jest ten wężyk? W nagrzewnicy są siłowniki podciśnieniowe sterujące klapami, z tym, że wersja z klimą różni się od wersji bez klimy. W obu wersjach podciśnieniowo pracuje przełączanie nawiewu zewnętrznego...
EDIT: dwa pytania. http://alle Czy taka pompka samochodowa, 12v bedzie działała jak ją podłącze do zasilacza takiego zwyklego sieciowego 12v? i drugie: Czy taka pompka oleju http://alle da sobie rade ze smarowaniem spreżarki? Linki do aukcji. REGULAMIN!
Gdyby chłodniczka EGR-a była nieszczelna, to spaliny by szły do układu chłodzenia i w zbiorniczku płyn by bąblował. Generalnie Transity Mk6/7 mają bardzo skomplikowany układ wodny, z chłodniczką EGR-a. chłodniczką oleju i skomplikowanym systemem zaworów sterowanych (do nagrzewnic) i automatycznym (do EGR-a). A u ciebie jeszcze dochodzi ogrzewanie niezależne...
Jeżeli w filtrze nie będzie paliwa to palnik może nie zassać go. Jak regulowałeś ilość paliwa bez paliwa? Masz manometr aby teraz ustawić ciśnienie na prawidłowe? Znasz wartość tego ciśnienia? Nakręciłeś coś w ślepo, teraz będziesz musiał pokombinować aby to zadziałało. Zalej filtr olejem. Wkręć manometr do pompy i ustaw ciśnienie oleju na dyszę. Jeżeli...
Lubi cieknąć z samej pompy, z jej armatury, z przewodów do chłodniczki oleju, a także ze stalowego przewodu do nagrzewnicy.
Żeby wyciągnąć wirnik pompy-muszę odkręcić miskę?To pewnie kupa roboty, a co z pompą oleju,bo wyczytałem,że jest na jednym wałku?
A w okolicach rozrządu z pompy wody wycieku brak? Można zdjac górna obudowę rozrządu i zobaczyć czy nie jest mokro w okolicy rozrządu, czasami lubiły tam przeciekać, jeżeli stwierdzono ze chłodnica silnika i nagrzewnice nie mają wycieku, plus pompa wody zostaje UPG. Ewentualnie sprawdzić poziom oleju czy nie przybywa od strony chlodniczki oleju, rozumiem...
Witam Nie będzie pracowała na oleju przepracowanym .W nagrzewnicy a rozpatruję nagrzewnicę o mocy około 20kW są trzy filtry w pobliżu zbiornika jeden wstępny ,jeden w samej pompie wysokiego ciśnienia i kolejny filtr paliwa jest zamontowany na palniku. Widziałem w pracy piec w wykonaniu fabrycznym na olej przepracowany pracujący w dużej hali firmy wulkanizacyjnej...
Zacznij czytać dokumentację od tego silnika zamiast wymyślać niestworzone rzeczy. Krytyczną temperaturą dla tego silnika jest 150-155°C. Do 130 masz zielone pole na wskaźniku. Czujniki jak są mają nastawy wyłaczeniowe na135-145°C. Chłodnicę to masz na 100% brudną a nie czystą. Ile to ja już kilometrów po Polsce zrobiła słysząc takie teksty panie 100%...
Hej, witam ponownie forumowiczów. Udało się odblokować i jest możliwość kontynuacji. Teraz powrót do wątku mojej pompy. Wyniki badania wody są imonujące: żelazo 3,803 mg/l dopuszczalne dla wody spożywczej - 0,2. Mangan jeszcze lepiej 0.857 dopuszczalne 0, 05. Chyba otworzę hutę i zarobię na ogrzewanie . Co do wydajności dolnego źródła to zgadza się,...
Witam Panów, Jak powinna być podłączona oryginalna nagrzewnica w U-912 ? W tej chwili mam stan jak na fotografii: https://obrazki.elektroda.pl/2990905800_... Gruby wąż z zielonym paskiem idzie od pompy wody, opasuje blok i po drugiej stronie wchodzi do (chyba) chłodnicy oleju. "Parciany" wąż odpięty został od czegoś; biegnie do nagrzewnicy...
Moje propozycje: 1. Mało płynu chłodniczego 2. zamulona nagrzewnica, przewody nagrzewnicy, zanieczyszczony i pompa przy niskich obrotach nie przepcha ciepłego płynu do nagrzewnicy.. (jeśli będziesz miał ubytek płynu chłodniczego sprawdź także czy Ci nie przybyło oleju-możliwe wtedy że uszczelka pod głowicą) Wymień termostat, jest otwarty, lub nie zamyka...
Przy tych 100 °C z termostatem, nagrzewnica grzeje gorącym powietrzem? Jeśli nie, to zapewne problem jest w tym, że pompa cieczy chłodzącej nie pracuje. Poza tym, pomiędzy obudową termostatu a pompą cieczy jest wąż gumowy małego obiegu. Przepływ jest potrzebny aby element woskowy termostatu był obmywany cieczą o aktualnej temperaturze, termostat działał...
Mam RAV 4 D4D rok modelowy 2008. Moja nagrzewnica wysokoprężna Ebersprecher D5Z-H nie uruchamia się. Chciałbym uzyskać schemat połączeń i instrukcję obsługi oraz zastanawiam się, gdzie znajduje się pompa oleju napędowego.
Po wymianie głowicy,pompy wspomagania ,nagrzewnicy kabiny pasażerskiej,oraz wielu innych pomniejszych elementów,okazało się że brak jest wskazań poziomu paliwa,temperatury chłodziwa,nie świeci kontrolka oleju,oraz nie działają świece żarowe. Może ktoś miał podobny problem,lub bardziej się na tym zna bo ja już obsiadłem.Wygląda na to że coś ze skrzynki...
Powiedziałbym że zaj.... twarde , na dole jest chłodnica filtra oleju i jeszcze jedna . Zastanawia mnie dlaczego przewody od nagrzewnicy nie są jednakowej temperatury . Jeden bardzo gorący a jeden ledwo ciepły . Czy jest zapchana czy pompa nie tłoczy .
Problem jest w zasadzie komiczny. Można to zrobić na dwa sposoby: 1. Wstawić chłodnicę w główną magistralę oleju (pełno tego na szrotach), warunkiem skuteczności jest porządny nadmuch powietrza, wentylatorki od karty graficznej można se odpuścić. Cały problem sprowadza się w zasadzie do wstawienia zablokowania przepływu oleju w magistrali i wstawieni...
Jak chcesz , żeby pompa i rozdzielacz się nie grzał to wywal tak zwaną zwężke w przewodzie . Ona jest po to żeby grzała nagrzewnica w kabinie . Przez to cały czas pompa pracuje na przeciążeniu i szybko siada . :| Dodano po 1 Normalna sprawa , przy rozgrzanym oleju łatwiej mu przejść przez nieszczelnośći tłoka lub rozdzielacza . Dodano po 49 Dlatego...
Cześć lelek_der_1 Tutaj na forum przeczytałem, że nie jest za dobrze jak ma się pompę wtryskową Lukasa, ja mam w citroenie c15 1.8 diesel, jestem na maksa zdecydowany na przeróbkę na czysty olej z nagrzewnicą oleju, już załatwiłem sobie prawie 100l oleju po frytkach. Mam w sumie dwa auta opel kadett 1.7 d i tam jest pompa boscha więc napewno będzie...
Po pierwsze to wycieki se sprawdz,może z pompy wody lać z nagrzewnicy z pękniętego węża chłodnicy itp.olej to pierścienie uszczelniacze i też wycieki na początek,w najgorzszym wypadku to uszczelka głowicy ale kto to wie ,sam nic nie sprawdziłeś, nie dymi na biało?
Chodzi mi tylko i wyłącznie o koszty korzystania czy będzie to dla mnie korzystne rozwiązanie. Opłacalność i koszty musisz sobie przekalkulować sam. Typowa nagrzewnica olejowa o mocy znamionowej 15kW zużywa od 0,9-1,1 kg oleju na godzinę. Większa nagrzewnica olejowa 20 kW zużywa od 1,45 do około 1.7 kg/h. W garażu możesz także rozważyć użycie nagrzewnicy...
Witam. Mam problem z ogrzewaniem w Astrze H 1.6 benzyna. Temperatura cieczy chłodządzej jest prawidłowa i utrzymywana na odpowiednim poziomie. Pompa wody pracuje, płynu chłodniczego nie ubywa, nie przybywa oleju, nie dymi z tłumika, brak wycieków z nagrzewnicy na podłogę jak bywało to w Astrach G. Po prostu nie działa ogrzewanie. Temperatury wylotu...
Zrobię tak że się nie wymiesza czyli odpowiednio zabuduje i pokierujie w odpowiednie miejsce powietrze z wyrzutni i tak teraz ucieka bezpowrotnie w atmosferę a tym sposobem mamy jeszcze rozwiązany problem zimnego oleju a dodatkowo mogę jeszcze zrobić dodatkową nagrzewnice sprężynę z alupexa w rurze wyrzutni zaraz przed agregatem mam takie coś na przeciwzamarzanie...
Miałem kiedyś podobnie z Meganką 1. Padła pompa, wywaliło płyn. Założyłem nową, zalałem, odpowietrzyłem. Nie grzeje. Wąż do nagrzewnicy pusty. Po ściskaniu napełnia się, grzeje z 5 min i pusty. Płynu nie ubywa, oleju nie przybywa, brak śladu oleju w płynie. Test prawie niczego nie wykazał, po pół godzinie delikatne zabarwienie. Zrzuciłem głowicę, uszkodzona...
sprawdz ten olej silnikowy jaki ma kolor ,czy czasem nie zrobiła sie jasna emulsja ,wtedy wiadomo ze płyn idzie do oleju ale moze równie dobrze dostawac sie do cylindrów ,wycieki zewnetrzne rozumie sprawdziłes i niema np na pompie czy połaczeniach i jak wyzej pisza nagrzewnicy ,a te bulgotanie jak piszesz to nie musi koniecznie wystepować przy uszkodzonej...
Po przeczytaniu tego musze dodac troche wiedzy z wlasnego doswiadczenia i ludzi ktorzy sie tego podjeli ja mialem zalozone turbo w seryjnym silniku z lublina olej wziety z miejsca czujnika oleju ale turbo od 2.5l prawie sie nie obracalo wiec i efekt mizerny, ale widzialem tez jak to dziala z turbo od vw 1.6 D (male turbo) i juz nawet gwizdalo i mocy...
Niech kolega ma w regulaminie warsztatu aby klient przyjezdzał tylko sprawnym autkiem Tyle że zanim zrobisz jedną usterkę, musisz usunąć 10 innych, których klient nie zgłaszał. Wymieniasz zgodnie z życzeniem klienta uszczelkę głowicy, a tu się okazuje że cieknie i chłodnica i pompa wody i nagrzewnica. Co zrobisz? Za tydzień będzie reklamacja, bo auto...
Witam, mam pytanie otóż w moim Mercedesie atego 1222 2008r euro 5 z ad blue, silnik 924 la od pewnego czasu znika płyn chłodniczy. Przy dodaniu gazu w zbiorniku wyrównawczym wyraźnie podnosi się poziom wody, ciśnienie się nie robi bo nie wyrzuca go tym zaworkiem z tyłu zbiornika. Po jeździe i ponownym odpaleniu silnika np. na drugi dzień woda w zbiorniku...
Witam------ z tego opisu moje prognozy: rozrusznik nie chciał obracać silnikiem bo na tłoku zebrał się płyn chłodniczy który swoją objętością nie pozwolił obrócić wałem , ,,,jeżeli w zbiorniczku wyrównawczym płynu chłodniczego ubyło , to może znajdować się w oleju w silniku (na miarce będzie wskazywać podwyższony stan ) ,,,,,jeżeli zamarzalność płynu...
Witam, pacjent Avensis T25 2005 r. 2.2 D-CAT 177 KM, nalot 261 tys. Problemem jest, że w trakcie jazdy wyrzuca płyn chłodniczy ze zbiorniczka wyrównawczego. Przy normalnej jeździe (V max 120), przejadę ok. 100 km i wskazówka od temperatury zaczyna iść do góry, gdy pojadę mocniej V powyżej 140, to nie zrobię więcej niż 50 km i wskazówka już się podnosi....
Spróbuj odpiąć ten przelacznik pb i gaz i spróbuj go zapalić jak zapali to będzie chodził na pb i przełącznik trzeba nowy kupić A tak na marginesie to sprawdź czy pompka paliwa się nie spaliła i czy podaje ciśnienie Brak reakcji. Dziś będę siedział przy samochodzie i sprawdzę sobie czy wogóle idzie sterowanie. Z tego co widzę o schematach to są dwie...
Witam, samochód niby prosty, ale problem jest zagadkowy. Samochód przyjechał z usterką polegającą na braku ogrzewania. Co zostało wykonane: 1. Wymieniona nagrzewnica i zrobione klapy w mikserze (nagrzewnica w połowie ciepła po zalaniu gorącą wodą, klapy częściowo z uszkodzoną gąbką ) 2. Wymieniony termostat (ponieważ podczas jazdy spadała temperatura...
Laguna II 1.9 dCi 107 koni. Zrobiona uszczelka pod głowicą, wymienione pierścienie,panewki, pompa oleju, silnik chodzi jak marzenie, ale jest problem z odpowietrzeniem układu chłodzenia. Ciepłe powietrze w kabinie pojawia się losowo, po odkręceniu korka odpowietrzającego na nagrzewnicy, leci płyn, para, znów płyn. Korek od zbiorniczka jest szczelny,...
Problemy widoczne: - zalany cały silnik olejem /paliwem poniżej glowicy, kompresor klimy zalany strona przeciwna pompa itd pod dolot zalana aż po miskę, front silnika zalany ponizej pompy vaccum - twardy hamulec - wyciek olej z węży podciśnienia bardzo mocne zapocenie pod kolektorem na wężach, na rozejściu - delikatny wyciek u góry na dwóch wtryskach...
Sprężarka orgigalna ma takie same koło pasowe jak ta od BMW i jest napędzana od pompy wody :) do skraplacza mam wentylator już :) . Umieszczę to wszystko przed chłodnica wody i chłodnica oleju . Chyba że to nie wypali to skraplacz może być w innym miejscu ?
ale masło przy krótkich odcinkach się nie zrobi. A kiedy według ciebie się zrobi. Płyn ucieka w szybkim tempie, ponieważ ciśnienie - kompresja robi swoje. Po oleju się nie zorientujesz - w ten sposób tego nie sprawdzisz. Tego w ogóle nie rozumiem..... Trzeba sprawdzić układ chłodzenia na zawartość CO2. Sprawdź wycieki na zewnątrz silnika(pompa wody,...
Witam, panowie pamiętajcie, że BV 77E miały dwa rodzaje sterowników i obie bardzo niewdzięczne do naprawy. Z reguły kończyło się wymianą na nowe (dość drogie).Życzę powodzenia. Dodano po 14 Do kol. Skwy. Ustawienia fabryczne to 10bar oraz szczelina 20mm. Sprawdź, czy przez przewody paliwowe wraz z paliwem nie idzie powietrze. Zobacz czy filtr posiada...
Witam uzytkownikow forum jak i Carnivali. Problem jak w temacie. Zadnych typowych objawow tzn. Olej czysty plyn czysty babli nie ma . Test CO2 OK. Nie dymi nie kopci . Temperatura OK nawet w trakcie wywalania plynu. Chlodnica nowa korek i termostat rowniez. Jeszcze zastanawiam sienad pompa wody ale tak mozna wszystko powymieniac. Jedyne co to twarde...
Witam. Nowy nabytek. Nagrzewnica olejowa DEDRA9952 30kW. To sprzęt z pompą powietrzną. Miałem duży problem z odpaleniem po pierwszym zalaniu. Błąd E1. Masa dymu chwila pracy i stop. Jako, że to druga nagrzewnica w gospodasrwie, postanowiłem zajrzeć. Wewnątrz wszystko wydaje się OK. Czujka płomienia na miejscu i prawidłowo. Odpaliłem na zdjętej pokrywie....
Zwykle przy trafionej uszczelce samochód kopci, pod korkiem oleju / płynu chłodniczego zauważalna może być maź itp. Oglądana była nagrzewnica? Dywaniki, szczególnie przednie kierowcy/pasażera nie są wilgotne? w szczególności jeśli na trasie znajdują się ekspresówki , gdzie auto zostaje przegonione z prędkościami ok 160km/h To mogłoby właśnie wskazywać,...
Witam piszę w imieniu kolegi, na początku sierpnia chce on zakupić piec, kocioł do ogrzewania nowo wybudowanego domu o powierzchni użytkowej aż 450 mkw, w całym domu jest pociągnięte ogrzewanie podłogowe, i grzejnikowe, nagrzewnica w rekuperatorze, podgrzewany podjazd do domu i ścieżka do domu. Pompa ciepła odpada, myślę nad gazem lub olejem. Oczywiście...
Chodzi o to, że jest zbiornik maszyny pojemność 1500 litrów i ze względu na zawilgocenie oleju w niskich temperaturach maszyna nie chce pracować. Rozwiązanie na szybko - dmuchanie na instalację nagrzewnicą powietrza nie zdaje rezultatu (15 minut pracy potem znowu postój). Zbiornik został tymczasowo okryty wełną. Teraz jest pomysł, żeby do zbiornika...
Witam. Pewnego dnia przetarł się wąż od chłodzenia i w efekcie pękł po jego naprawie poszła nagrzewnica (od pół roku auto parowało i schodził płyn więc dłuuuugo ciekła) i podczas tych wycieków auto kilkukrotnie doszło do temperatury 105 stopni tak więc odłączyłem nagrzewnice i do zimy (3mies) jeździłem na odpiętej a przewody od niej złączyłem ze sobą....
Kiepsko. W zasadzie chodzi na ON. Na oleju opałowum nie bardzo. Wlejesz i jak nową to jeszcze, ale potrafi pochodzić godzinę czy dwie i walnąć chmurę dymu. Że nic nie widać. Pochodzi sezon dwa góra trzy. Pękają łopatki rozsypią si3 sprzęgła wybierają korpusy pomp. Co tankujesz paliwo to w zasadzie po sezonie już musi być drobną regulacja. Lepiej kup...
Witam kolegów mam kłopot z nagrzewnicą a dokładnie usterka powstała po wymianie pompy wody Zaczęło się tak obywało mi płynu nastąpił wyciek po przez pompę wody którą wymieniłem na nowo uzupełniłem płyn w układzie chodzenia w zbiorniczku wyrównawczym mam pomiędzy minimum a maximum .Płynu teraz nie ubywa temperatura po nagrzaniu auta około 90stopni i...
Witam. Rozważam opcję chłodzenia wodnego mojego cpu ,a w późniejszym czasie gpu i ram. Chłodzenie wodne ma zamknąć się w kwocie max 200-250 zł. Rozważam: -blok wodny cpu - ponieważ tata jest spawaczem blok z aluminium pospawany i wypolerowany :) -chłodnica - myślę nad nagrzewnicą wiem wiem... :) z OPEL KADETT E (nowa)daje link do allegro http://allegro.pl/nagrzewnica-grzejnik-o...
Udało się mi zrobić sprężarkę z silnika 126p. Do testów podłączone miałem rury stalowe w ocynku. Wtedy na mosiężnym kolanku blisko głowicy temperatura maksymalna po jakiejś 1 minucie pompowania wynosiła 152°C. Mojej sprężarki chciałbym okazyjnie używać do piaskowania małym pistoletem. Gdyby piaskować bez przerwy, sprężarka zatrzymała by się raz na jakiś...
Witam, Problem polega na przegrzewaniu sie silnika, Termostat sie otwiera (chłodnica robi sie ciepła-cała), wiatrak działa, nagrzewnica jest drożna tak jak i chłodnica, nie widać nigdzie ubytków płynu ani nie przybywa go do oleju, sprawa wygląda co najmniej tajemniczo z uwagi na to że płynu jednak ubywa co za tym idzie układ sie zapowietrza i rośnie...
Witam mam 416si jak mi siadało ogrzewanie za pierwszym razem była to pompa wody za drugim uszczelka pod głowica pierwsza rada odkręć korek wlewy oleju do silnika i sprawdź jak masz nalot <kawa z mlekiem> uszczelka jeśli nie to sprawdź czy nagrzewa się przewód prowadzący do nagrzewnicy jest on za silnikiem i prowadzi do kabiny tam jest zawór odcinający...
http://obrazki.elektroda.pl/8114339400_1... http://obrazki.elektroda.pl/7985645500_1... Na powyższych zdjęciach nakrętka od wlewu oleju i "widok" do zbiornika wyrównawczego płynu chłodniczego przy mocno ciepłym silniku, według mnie nie widać tam nic niepokojącego. Więc jeżeli nie uszczelka i nie nagrzewnica to które...
Witam :D Tak przeglądałem i wpadłem remont głowicy przy takim przebiegu to ktoś musiał ostro czadować. Jeżdze podobną laguną 2.0 8V F3R 1994 rok przebieg 326 tyś. na gazie od 150 tyś. można było by już nieco zrobić ale kiedy :) oczywiście dalej jeździ. Były problemy ale proste z którymi dałem se rade. A dawała do vivatu. Po krótce : Zawieszenie dwa...
Witam!!! Mam problem z moim autkiem, a mianowicie ubywa mi płyn chłodniczy ze zbiorniczka. Ostatnio miałem widoczny wyciek przy bloku. Został on usunięty ale płyn dalej ubywa. Wykluczyłem uszczelkę pod głowicą bo nie ma żadnych typowych objawów: temperatura jest ok, w oleju nie widać płynu, autko nie "kopci" na biało, silnik pracuje równomiernie, oleju...
auto stało u zaufanego mechanika dwa dni sprawdzali pod względem wycieku z węży, chłodnicy, korka, pompy wody, obudowy termostatu - brak widocznych wycieków, auto stało całą sobotę i niedzielę żeby obciekło ze śniegu, następnie wjechało na podnośnik pod samochodem została umyta podłoga było to w poniedziałek samochód został odpalony chodził prawie godzinę...
A przypadkiem te świece nie podgrzewają oleju napędowego zanim nie zmiesza się z powietrzem i trafi do komory spalania? Chyba tak jest i nie ma to nic wspólnego z nagrzewnicą, domyślam się że chodzi o temperaturę silnika a nie o temperaturę we wnętrzu. Po dłuższej jeździe jak jest w zbiorniku wyrównawczym płynu chłodzącego? Jest tam ciśnienie, jaka...
Cześć wszystkim Opel Tigra 1.4 90km Ubywa mi płyn i nie wiem gdzie. Węże suche i cale, plam nie ma nigdzie na ziemii również, w okolicy pompy też sucho, nagrzewnica raczej ok (pod dywanikami sucho itd), chłodnica też dobra.. Gdzie to może lecieć? Leci sporo co traske dolewka. Jechałem godzinę temu wlalem ponad połowę zbiorniczka zrobiłem raptem 18km...
Sterownik powinien szybko odłączyć dopływ paliwa nie czekając na obniżenie się temperatury wody .Można wykorzystać układ sterowania od nagrzewnicy zasilanej olejem opałowym.Po włączeniu urządzenia włącza się wentylator oraz moduł zapłonowy który pracuje przez cały czas podając wysokie napięcie na dwie elektrody na których występuje łuk elektryczny oraz...
Cześć, mam punto II 1.2 8v 44KW Pierwszym objawem było chłodne powietrze podczas postoju, stania na światłach na skrzyżowaniu, gdy podczas jazdy normalnie grzało. Jakiś czas później temperatura weszła na max, zaświeciła się kontrolka temperatury. Zgasiłem auto, trochę ostygło, kupiłem płyn, dolałem niewiele i pojechałem do domu ale dalej się grzał (do...
przyczyną było pęknięcie bloku. najprawdopodobniej poprzedni właściciel zostawił na zimę wode w układzie chłodzenia. jak woda zamarzła to rozerwało blok. Dodatkowo przemawia za tym fakt, że chłodnica była wymieniona na nówkę oraz zakamieniała nagrzewnica. Silnik wymieniłem na inny (w całości, sprawny) a głowice w idealnym stanie mam do sprzedania. Również...
Witam Kolego napiszę od początku jak było z moim silnikiem 1.7 dtl (oplowski) samochód wstawiłem do mechanika na wymianę paska rozrządu a przy okazji została wymieniona pompa wodna ,po remoncie silnik szybko łapał 95-100 stopni a wentylator się nie włączał ,mechanik jeszcze raz wymontował pompę okazała się sprawna ,do pewności wymieniłem chłodnice nic...
Witam, mam problem z audi a6 1.8turbo. Miesiąc temu zaprowadziłem je do mechanika, na wymianę rozrządu i pompy wodnej. Po kilku dniach zaczęła zapalać się kontrolka oleju a temperatura przekraczała 120 stopni. Od razu pojechałem z tym do mechanika stwierdził ze termostat do wymiany, wiec wymienił mi go, ale to nie pomogło. Nadal się silnik grzeje....może...
Cześć wszystkim, Dzisiejszy pacjent to Citroen C3 1.4 8V. W czym problem. Otóż autko mam już ponad 3 lata i jakiś czas temu żona zaczęła sugerować że po trasie 15km miasto/droga średnicowa jak zgasi auto coś się jej jakby przelewa w środku... Parę razy jechałem i nic. Raz zajrzałem pod maskę jak stanąłem po podróży i pusto w zbiorniku. Odkręcam korek...
Witam, Samochód to Volvo FL 618, silnik TD61F. Kilka dni temu kierowca zjechał bo zapaliła się kontrolka temperatury silnika. Odkręciłem korek zbiornika wyrównawczego aby sprawdzić poziom płynu. Poziom był ok, ale w płynie był olej. Rozebraliśmy silnik, wymienione uszczelki pod głowicą (na starych nie było widać ewidentnych oznak przebicia między kanałami...
wymieniłem ten termostat ustawiony jest na 87 C. raczej nic to nie pomogło przejechałem 10 km. przy dzisiejszej temperaturze otoczenia 21 C. i też włączył się wentylator nie wiem czy źle odpowietrzyłem robiłem to według instrukcji tzn. nalewając płyn odkręciłem odpowietrzniki na wężach idących do nagrzewnicy i na chłodnicy nalałem płyn aż się przelało...
Ja u siebie chciałem wyeliminować jakiekolwiek dymienie do środka i piec miał zamkniętą komorę spalania. Butla LPG 100L stoi pionowo, na dolocie jest wentylator z klapą od nagrzewnicy, na wylocie lambda, która steruje klapą, wentylatorem i pompą dozującą olej. Na piec jest naspawany płaszcz wodny ze starego zbiornika hydrofora i wchodzi tam około 30l...
Witam. Kupiłem myjkę Karcher hds 895 rok 1998. Nie miałem nigdy odczynienia z takimi sprzętami, dlatego chciałbym o wskazówki dobrego użytkowania, tzn dolewanie oleju bo chyba tam się nie wymienia? Czy po użyciu wypuszcza się jakoś wodę Czy można zostawić oczywiście nie na mrozie. Poważniejsza sprawa jest taka, że silnik się załącza, korków nie wywala...
A ja powiem tyle, skoro cały czas pracuje nagrzewnica 3kW, to lepiej tą energie przeznaczyć na transport ciepła (najlepiej inverter) za pomocą klimy. Ja miałem podobną sytuację. Mam pomieszczenie 12m2 ale wysokie 3,8m. Co roku ta sama jazda bo budynek nie ocieplony i 6kW nie starczało z piecyka jak sie przewiew robił. W sezonie spalałem po 350l OO....
Bardzo się cieszę z konkretnej odpowiedzi autora tematu. Moim zdaniem z istniejącego układu można by spróbować coś więcej "wydusić" - kolega z pracy zbudował coś podobnego i prawie 10kW na jednofazowym zasilaniu wyciągał (bezpiecznik większy niż 16A oczywiście). Rdzeń (3C90) był zbudowany z prostopadłościennych bloków w kształcie litery "C" i "I", kondensator...
Witam. Mam problem z chłodzeniem w Fiacie Punto I 55 1.1 z 97 roku. Auto gotuje płyn w chłodnicy, a po osiągnięciu temperatury momentalnie się zapowietrza i wywala płyn przez korek. Zapowietrza się tylko chłodnica. Po rozgrzaniu silnika ( ostro prze gazowany) temperatura na wskaźniku jest poniżej 1/2 wszystkie węże gorące, chłodnica też, odkręcam odpowietrznik...
Co mierzy na pierwszym zdjęciu? https://obrazki.elektroda.pl/1976800800_... https://obrazki.elektroda.pl/9594326300_... To coś z tym J533? Dodano po 33 Ja miałem ten błąd J533, ale sam znikną po wymianie czujnika tego w okolicy pompy Vacum i naprawiałem też nagrzewnicę pomocniczą -było inaczej. Już przypomniałem sobie:wentylator...
Sprawdź najpierw czy drożna i przede wszystkim szczelna, budowa od podstaw kotła do myjki to raczej sporo roboty, jak sobie policzysz podstawowe elementy takie jak pompa paliwa, wentylator, transformator wysokiego napięcia, czy kilka innych drobnostek, to uzbiera się niezła kwota. Brałem to pod uwagę . Pisałem o tym z pewnym gościem z agrofoto to zrobił...
Witam, mam problem z ogrzewaniem, wyczytalem na kilku forach ze moze to bys spowodowane niedroznym przewodem od zbiornika wyrownawczego i dlatego sie zapowietrza jednak to sprawdzilem i jest wszystko ok, nie widze tez zadnych wyciekow na dywanikach czy zaparowanych szyb o poranku (co mogloby wskazywac na peknieta nagrzewnice), nie miesza mi sie rowniez...
Oleju nigdy nie przybywało... raczej ubywało (uszczelka pokrywy zaworów) w nie dużym stopniu ale pod koniec sezonu można było dolewkę zrobić mała... Co do zapowietrzania układu to ciężko powiedzieć, bowiem nawet nie wiem czy i kiedy jest zapowietrzony bowiem zaworu do odpowietrzania nie widziałem, nawet chyba pisało w serwisówce o samoczynnym odpowietrzaniu...
Kolega widzę błyszczy.... "ura bura, szef podwóra się znalazł" Więc tak, wyjmowałeś kiedyś silnik i rozbierałeś w mak? Ile płynu jeszcze wyleci gdy goły blok mimo odkręconej pompy obrócisz do góry nogami? Wyjmowałeś kiedyś nagrzewnicę z samochodu? Ile jeszcze płynu wyleci gdy nią będziesz potrząsać? A z reguły nagrzewnica jest niżej niż wejście do niej....
Witam Jak w temacie chodzi o koszta w TDI może być ASO i poza ASO Ciągle chodzi o moje problemy z ogrzewaniem wymieniłem już chyba wszystko każdymechanik co innego mówił Mam nową pompę wody, termostat, czujnik temperatury płynu, płyn, sprawdzona nagrzewnica woda przepływa przez nią bez żadnych otworów Więc ostatnim powodem przez który odmroziłem sobie...
Witajcie :) Mam problem z Doblo benzyna+lpg. Dzieje się tak i na samej benzynie i na LPG, to samo z wyłączonymi odbiorniki prądu jak i z obciążeniem Zawsze rano, gdy samochód stał kilkanaście godzin i całkowicie wystygł temperatura rośnie do ok. 110°C (przy temp. powietrza ok. 20°C) i nawet do 130°C (przy ok. 10°Cna zewnątrz) wtedy wskazówka jest na...
Witam ! Mam problem z A160 CDI a dokładnie z płynem chłodniczym którego ubywa. Na trasie 400km - 1,5 litra. - Olej idealnie czysty (jak na CDI) - Brak mleka na bagnecie i pod korkiem - Utrzymuje się ciśnienie w układzie (syknięcie ze zbiorniczka wyrównawczego) - Nie podnosi się stan oleju - Brak widocznych wycieków - Brak kopcenia (czarnego ani siwego)...
Jeśli chodzi o cenę części zależy też gdzie kupisz. Mnie kupuje mechanik w hurcie więc nie drogo. Dam przykład z moich napraw, biorąc też pod uwagę częste usterki opisywane na forach: 1. Pompa wody ok 300 zł - jak nie wymieniona niedawno to pewnie wymienisz. Tylko z metalowym wirnikiem jak to ma pochodzić. 2. Cewka zapłonowa - ja mam używkę, oryginał,...
witam kolegów dziś dzwoniłem do warsztatu do polski tam gdzie dałem moja starą chłodnice spalin do sprawdzenia i co ???? jednak niemieliscie wogole racji koledzy i jak bym was posłuchał to bym tylko niepotrzebnie kupywał i wymieniał pompę wody problem tkwił w samej chłodnicy spalin miała dziurkę a ten olej mobil 1 . 5/w30 to gówno tylko castrol edge...
Witam. Przymierzam się do spuszczenia płynu chłodniczego z układu. Samochód to: Toyota Avensis T22 z roku 1997 z silnikiem benzynowym 1.8 o numerze: 7A-FE. 1. W poprzednim temacie o nagrzewnicy pisaliście o kraniku pod chłodnicą którym można spuścić płyn z układu chłodzenia ( wiem gdzie ten kranik jest, ale w książce która jest do toyoty cariny e, (ale...
Witam Szanownych Forumowiczów, Ostatnio zauważyłem znikający płyn ze zbiorniczka wyrównawczego. Po oględzinach moich a później mechanika nie stwierdziliśmy żadnych wycieków/przecieków, mokrych dywaników, płynu w oleju etc. Samochód posiada instalację gazową. Nic nie wskazuje również na spalanie płynu w komorze silnika, nie ma białych spalin, osłabienia...
"wodę na płyn chłodniczy"....cóż -może układ ma już dość(centralka) zakamieniony i dodatkowo dajmy na to mogło kiedyś "puścić" z uszkodzonej uszczelki głowicy nieco oleju w obieg co dodatkowo załatwiło drożność rzeczonej nagrzewnicy, bo jak się jeździ na wodzie to się ma kamień, a ten ma dużą zdolność do wyłapywania zanbieczyszczeń i oczywiście narastania....
Dobry wieczór, mam problem z bąbelkami pokazującymi się w zbiorniku wyrównawczym, i to problem który już występuje tak od około 50 000 km. Postaram się krótko w punktach opisać objawy: auto: Passat B7 2.0 140 km, CFFB, 248 000 km, 1. Przy przebiegu około 200 000 km, wyskoczyła mi informacja w zimie o niskim poziomie płynu chłodniczego. Jednak nie przypominałem...
https://obrazki.elektroda.pl/7620949300_... Dzisiaj zrobiłem następujące rzeczy. Opisze je chronologicznie. Samochód stał z odpiętą klemą plusową (+) prawie dwa dni. Nie padał deszcz i wilgotność była na pewno mniejsza niż w dniu wystąpienia usterki. Podłączyłem klemę plusową i od razu wiedziałem, że nie odpali bo wyskoczył czerwony...
Nie znam się za bardzo na prawidłowości instalacji LPG, ale jeżeli gorąca woda biegnie do nagrzewnicy przez parowacz gazu, to ma prawo być chłodna- parowacz pobiera ciepło, na wyższych obrotach przepływ jest szybki, wiec parowacz nie nadąża z wychładzaniem, bo jego powierzchnia wymiany jest stosunkowo mała, poza tym ilość gazu odparowującego jest określona...
Temat znów otworzyłem, powód jeden. O ile lusterko można zasilić po kluczyku i to już czujnik deszczu światła z akumulatora, tu zaczynają się schody. Okazuje się ze podłączenie tych zasilań przypadkowo do skrzynki bezpiecznikowej ma wpływ na pracę innych sterowników, tym samym problem z ich wygaszeniem po zamknięciu z pilota.Teraz muszę z korektować...
hmm drogi kolego po pierwsze dzieńdobry po drógie, taką pompe pewnie chodzi do chłodzenia wodnego zgadłem?? bo do czego innego ci pompa, najleprza taka od oczka wodnego niezapłącisz za taką więcej niż 60 zł. niemusi być wcale super, ważne rzeby w miare szybko przepompowywała ciecz ze wszystkich radiatorów do chłodnicy Może lepiej niech kolega nie mówi,...
Myślałem że będę do podłogówki potrzebował taki rozdzielacz bo na zaworze termostatycznym z kapilara ustawiam sobie temperaturę wody jaka ma iść na obieg podłogówki a zamiast tych ręcznych zaworów zastosować chciałem elektrozawory na poszczególne pomieszczenia ... Z widocznego na zdjęciu rozdzielacza (u mnie w pracy) jest zasilane jedno pomieszczenie...
nagrzewnica pompa pompa nagrzewnica pompa oleju pompa oleju toyota
sprawny stator odblokować karte pomiar szerokości
falownik hitachi sj700 falownik hitachi sj700
Instrukcja obsługi klawiatury Kenwood BM350 Instrukcja obsługi klawiatury Kenwood BM 350