Problem rozwiązany ,wymieniony moduł olejowy Dodano po 2 Co to za pompa że niema zaworu ciśnienia ?Zawór może być w bloku obok obudowy chłodnicy oleju i filtra oleju.Może ktoś podłożył podkładkę pod sprężyne ? Starego typu pompy miały wewnętrzny zaworek .
Możesz mieć za niskie ciśnienie oleju w silniku [ zawieszony zaworek w pompie oleju] lub uszkodzony czujnik ciśnienia albo też jak kolega wspomniał wcześniej za mały poziom oleju. Jeżeli oleju jest ful ,sprawdz ciśnienie czujnikiem mechanicznym . Pozd.
Pompy oleju nie zobaczysz bo jest w pokrywie rozrządu. Sprawdź jeszcze czy zaworek w obudowie filtra nie jest uszkodzony. Choć nie wiem czy taki tam jest. A miskę można zdjąć by ocenić czy smok nie przytkany i sprawdzić panewki. Bo jak będą zajechane to wymiana pompy będzie raczej nieopłacalna. I trzeba będzie szukac motoru.
ciśnienie oleju na silniku około 2,8 bara nie wzrasta ani nie spada po dodaniu gazu Raczej trzena pomiar wykonać prawidłowo i lepszym sprzętem. Możliwe.że na walku rozrządu nie trzyma ciśnienia. Zetory miały ten feler,że przy pompie oleju w misie pękała rurka co wychodziła z pompy do bloku. Jeśli by by£o te 2,8 bar na ciepłym to jest ok. Co do...
Można zacząć u źródła, czyli sprawdzić szczelność na zasysaniu oleju między smokiem a pompą. Następnie chłodniczka oleju, zaworki przelewowe filtra. Za mało wiadomości z historii silnika aby celnie domniemywać. Wiadomo, że im cieplejszy olej tym niższe ciśnienie. Na gorącym i na biegu jałowym 1 bar to nie jest bardzo źle, to może czujnik wymienić.
Cześć jeżeli na niskich obr. ciśnienie oleju było by powiedzmy gdzieś w okolicach 0,5 bar rozebrał bym dół i sprawdził panewki, wał, ale tu problemem jest wysokie i na 99% obstawiam problem z pompą, to ona ma zaworek który, ma za zadanie wyhamować ciśnienie do max 5 bar, kanały masz drożne, filtr i olej wymieniony, w podstawie filtra jest też zaworek...
Sprawdź ciśnienie oleju przypadłość dafa odkręcony zaworek od pompy oleju wkręć go do końca i zapunktuj aby się nie odkręcił wiecej.
Koledzy takie pytanie. Żeby pompę olejową wymontować to dużo roboty i czasu? Bo tak myślę że jakby ten zaworek zwrotny był ok lub nie czy coś będzie widać że to pompa?
Ciśnienie na pompie jest uzyskiwane za pomocą tego zaworka . Kolego nikusert wspomniany zaworek, to ciśnieniowy zawór przelewowy - ogranicza ciśnienie maksymalne pompy - nic za jego pomocą nie jest uzyskiwane. Spada ciśnienie po rozgrzaniu silnika, czyli rozrzedzeniu oleju - silnik do naprawy.Żadne cuda z podkładkami nic tu nie pomogą. Jeżeli dasz...
Zwróć uwagę na te wszystkie adaptery pod filtry puszkowe do czujników. Człowieku, nawet 100000000000 much nie ma racji co dobre, czujnik ma mierzyć ciśnienie oleju na magistrali smarowania a nie na pompie, wiesz o tym że są filtry z różnymi zaworkami i innym g...... .
Wymieniłem ten zaworek o którym pisaliśmy ale pomogło tylko połowicznie więc niestety musiała wjechać nowa pompa oleju. Teraz jest git. Zaworek pomógł tylko na tyle że auto odpalało bez problemów ale gdy olej się nagrzewał to zmienne fazy grzechotaly. Czyli zbyt niskie ciśnienie góry o ile ktoś ma dobre koła zmiennych faz.
Bo Pany 40stka miała zawór przelewowy na filtrach a na pompie brak trzeba założyć zaworek do pompy i ende , Tu już o tym było [url=http://www.elektroda.pl/rtvforum/to...
Nikt nic nie wnosi do tematu a szkoda bo to częsty problem w silnikach EA189 CGLC D CJCA B C CAY itd... Może większa ilość użytkowników uniknęła by niepotrzebnych kosztów choć wiem jak ciężko to zdiagnozować a wiec- po wymianie; -czujnika -pompy oleju -panewek -podstawy filtra -hydrauliki (wałki bez śladów zużycia) ciśnienie przy temp 100 C 5w30 pozostało...
Panowie pomocy !!! Mam ciągły problem ze swoim sprinterem 2.2 cdi... OM651. Temat stary jak węgiel, ale ponieważ walczę ostatnio z takim przypadkiem, to mam swoje 3 grosze do dodania. Główną przyczyną zacierania się silników 2.2 cdi po 2011 roku to wadliwy układ smarowania silnika i dość wysoka temperatura pracy (powyżej 95'C). Na wstępnie należy wspomnieć,...
Jutro będę sprawdzał jeszcze raz ciśnienie sprężania i podmienię zaworek, bo dostałem drugą pompę olejową. Głównym problemem w tym silniku jest właśnie podpieranie zaworów i zbyt duże ciśnienie oleju. Odpalony zimny pracuje kilka minut, po czym gaśnie. Jak się próbuje odpalać ponownie to kręci jakby bez kompresji. Pytanie czy uszkodzone popychacze hydrauliczne...
Witam To jest sprężarka z Ziła np. 130. Ma ona od razu na sobie regulator ciśnienia powietrza. Reguluje on w zakresie 6- 7.7 atm, regulacja przez podnoszenie zaworów ssących. ciśnienie oleju smarującego 3atm Tutaj masz dane tej sprężarki http://tdpal.ru/130350900911 Czyli nominalne obroty 2000 max 2500 zapotrzebowanie na moc 2,17kW Wydajność 240l/min...
Filtr zmieniany dwa razy na MANN Smok był czyszczony teraz jest nowy olej.. A ten zaworek w pompie jest w którym miejscu? Bo mam drugą zapasową rozebraną na części i nie kojarzę tego zaworku..
Wylot z baku to M16, wkręcona przejściówka na 3/8 dalej króciec na wąż 12mm, dalej oczko przy pompce zasilającej już standard. Przewody stalowe pomiędzy filtrami a pompą wymieniane były rok temu a cały korpus filtrów wymyty w benzynie, bak oczywiście też wyczyszczony na błysk, odstojnik przed pompą też sprawdzałem nie raz. Przewody od pompy do wtrysków...
Hej! Elektrozawór sterowania pompy oleju ten w misce masz dobry, bo miałbyś na niego błąd. Jeśli masz co do niego wątpliwości to zdejmij z niego wtyczkę, wtedy pompa daje max ciśnienie. Fabryka każe zdjąć wtyczkę i mierzyć ciśnienie jeśli jest za niskie by wykluczyć jego uszkodzenie. Piszę o tym po to byś się nie bał zdjąć tę wtyczkę. Ona jest na kablu...
Zmierzyłem ciśnienie oleju w silniku - zero, zero, zero. Jak przepompuję silnik wkrętarką ręcznie, to zapalam i jest wszystko ok. Czyżby zaworek w pompie nie trzymał?? I takie pytanko - tu czujnik ciśnienia jest przed filtrem czy za?? Dodano po 5 Problem rozwiązany - zmieniłem filtr oleju...
1. sprawdź czy filterek płynu chłodniczego w chłodnicy oleju nie jest zapchany.Jak jest to wywal cały filterek- nie musisz czyścić tylko wyrzuć ten filterek.Gdzie on jest to pisałem tutaj nie raz na forum. 2.Jeśli dalej jest niskie a filterek już został przez poprzedników wywalony, to miska w dół i sprawdź czy zaworek nadciśnieniowy w pompie oleju się...
witam ja bym poszukał przyczyny na panewkach lub pompy oleju możliwe że sie zawiesił zaworek bezpieczeństwa w pompie olejowej ale, najprawdopodobniej to któraś z panewek a jeszcze zapytam na jakim oleju jeździsz ??.pozdrawiam
http://obrazki.elektroda.pl/6529124700_1... http://obrazki.elektroda.pl/7573445200_1... Problem opisywany nie raz, jednak u mnie wszystkie metody zawiodły. Przy rozgrzanym silniku ok. 92 st zapala się na niskich obrotach kontrolka od ciśnienia oleju. Pomiar cisnienia manometrem wpiętym w miejsce czujnika ciśnienia oleju...
Jeżeli po odpaleniu zimnego silnika ciśnienie oleju nie osiągnie 6 bar lub na rozgrzanym spadnie poniżej 1 bar pompa do wywalenia, oczywiście gdy wszystkie inne rzeczy odpowiedzialne za utrzymanie ciśnienia są w porządku jak panewki, czopy wału, wałka, itd. Warto jeszcze sprawdzić te zaworki od natrysków do chłodzenia tłoków. Często w tym silniku ciśnienie...
Witam podepnę się do tematu bo ostatnio walczyłem z podobnym przypadkiem. Golf IV 1,9 sdi ciśnienie oleju do 7bar przegazowanie i podpierało zawory więc miska w dół pompa wymyta zaworek w obudowie filtra też było brudne bo klient chyba przeciągnął wymiane oleju bo był jak smoła. Olej nowy Castrol 5w40 po odpaleniu to samo ale po nagrzaniu silnika przeszło...
Co za wspaniały wątek, przyznam, że nie doczytałem wszystkich postów, ale prawie każdy, w szczególności te, które zawierały wiedzę. Zacznijmy od tego po co mi ta pompa. Domek będzie ogrzewany kominkiem z płaszczem oraz piecem na wszyćko, w szczególności na drewno. Do tego będzie posiadał spory bufor. Niestety będzie się zdażało, że dom zostanie na 2-3...
No i samochód jest w nowym lepszym/droższym warsztacie. Mieli zacząć od początku, krok za krokiem (od miski olejowej do na koniec otworzenia silnika), sprawdzać drogę i ciśnienie oleju. Po tygodniu prac nie ma poprawy. Też porozumieli się z poprzednim warsztatem i otrzymali od nich starą chłodnicę oleju i montowali ją; pomyślałem wcześniej że może sprawdzić...
Sugestia wymiany pompy podyktowana wyłącznie moją autopsją, z czasów kiedy jeszcze robiłem takie rzeczy. Nie każę Ci przecież wymieniać, to jedynie sugestia ;). Mógłbym tutaj podawać namnażające się przykłady oszczędności typu: "przecież ciśnienie na zegarach było dobre, to nie będziemy wymieniać pompy". Rozumiem, że silnik już masz rozebrany, więc...
Na wstępie zaznaczę, że chciałbym otrzymać konkretne odpowiedzi, od osób które mają pojęcie o tych silnikach, a nie zgadują. "Wcześniej" było tak, że po odpaleniu kontrolka ciśnienia oleju potrafiła świecić parenaście sekund. Wszyscy obstawiali że to zaworek upustowy, choć ja nie chciałem w to wierzyć - zaworek to 3-4 sekundy maks, a nie 15-30 sekund,...
Zrobione wtryskiwacze jak pisałem, zrobiona pompa wtryskowa ( sekcje, zaworki, pompka... ustawienie na stole) Zrobił się zupełnie inny ciagnik - ma "siłę" i to już od wolnych obrotow! Niemniej jednak zamierzam wymienić zestawy tuleje, tłoki sprawdzić głowice - jednak nie jest to to co powinno być nadal kopci (chociaz o wiele mniej, ale też "wali" spalinami...
Mam problem z odpaleniem Transita 2,5d 1990r, silnik 4CA. Hm... Silnik 4CA to turbo diesel/Lucas Epic z lat 1992-1995. Silnik z roku 1990 to może być 4BA, 4AB lub 4AE. Czy silnik jest na Boschu, czy na CAV Lucasie? (nie mylić z Lucas Epic-em)... Próbowałem pokręcić na sprawnym akumulatorze i widzę , że rozrusznik kręci dosyć wolno. To typowe dla tych...
U mnie jest połączone bezpośrednio sprzęgłem kłowym od hydroforu, a wał przetoczyłem ze stożków na walce z obydwu stron. Smarowanie ciśnieniowe z pompy wspomagania od hondy civic VI. Dorobiony dekielek z simeringiem na wał i spływem oleju do zbiorniczka. Reduktor ciśnienia oleju z reduktora od sprężarki z manometrem (mogę sobie regulować ciśnienie....
Masz dobre ciśnienie, 5bar działa już jak hamulec hydrokinetyczny, to nie jest wysilony silnik, nie potrzeba mu 5 bar, 3.5bara to idealnie dla takich silników. Najlepszym wyjściem będzie wyrzucenie tego zaworka z stopy łoża wału i zaślepienie otworu śrubką i zamontowanie pompy olejowej z c330.
Witam wszystkich jak widać macie problemy z jednym cylindrem który nie pali tak dla sprostowania napisze bo kolega wyżej napisał że głowicę można sprawdzić podłączając ciśnienie do gniazda wtrysku otóż nie bardzo dlatego że ciśnienie może uciekać przez pierścienie moja propozycja jest nie kombinować skoro wtrysk jest wyjęty sprawdzić ciśnienie sprężania...
Przyjechał na 3 cylindrach ponieważ coś było z jednym zaworem i się nie domykał czy nie otwierał nie pamiętam to już było jakiś czas temu pompa na zimnym silniku tak jak napisałem pompuje do 3.2 bara i po minucie zaczyna spadać olej który jest zalany to 5w30 Dodano po 2 Możliwych przyczyn jest dużo - źle złożony, opiłki były w układzie i uszkodziły...
Ile ta kontrolka się świeci po odpaleniu? Dobrze by było zmierzyć mechanicznie ciśnienie oleju. 6-8 sekund Długo, zmierz ciśnienie oleju zegarem. Będzie wiadomo czy to problem czujnika czy czegoś innego. OCZYWISCIE JUTRO TO SPRAWDZE Dodano po 44 znalazłem jeszcze cos takiego Problem jest dość znany fiatowi, problem leży po stronie chłodniczki oleju,...
Silnik nie jest sprzedawany z pompą ze względu na tzw.production tolerancing - czyli spasowanie dwóch komponentów.To znaczy tyle, że nie każda, przypadkowa pompa z półki będzie dobrze pasować do każdego przypadkowego silnika elektrycznego z półki.Moim zdaniem, to że pompa nie pracuje po złożeniu nie oznacza, że pompa jest zepsuta tylko ktoś kto to składał...
Musze sprawdzić ciśnienie oleju. A zawór w pompie olejowej da sie nowy kupić ? czy jest on razem z pompą dostępny ? ewentualnie jakiś nr katalogowy tego zaworka Dodano po 0 Musze sprawdzić ciśnienie oleju. A zawór w pompie olejowej da sie nowy kupić ? czy jest on razem z pompą dostępny ? ewentualnie jakiś nr katalogowy tego zaworka
Gdzie masz czujnik a gdzie mierzyłeś ciśnienie? Mało prawdopodobne, żeby na jednym oleju kontrolka świeciła (jak dobrze pamiętam ok 0,3 bar) a na drugim oleju było 2 bar, tym bardziej że mają ten sam indeks lepkościowy. Olej jak woda to też nało miarodajne-mam stary silnik, wyjeżżdzony, i wlewam 5W50, konsystencję ma znacznie bardziej wodnistą niż wcześniej...
http://obrazki.elektroda.pl/4970552400_1... Przedstawiam wykonany przeze mnie kompresor warsztatowy. Sprężarka produkcji zssr o pojemności skokowej 154,7 cm3. Panewka korbowodowa smarowana ciśnieniowo, wał osadzony na dwóch łożyskach kulkowych smarowanych rozbryzgowo. Powrót oleju do miski olejowej. Obroty sprężarki na wale ok. 1400/min....
Witam wszystkich... Mam taki sam problem w swoim Seacie Toledo 1,9 TDI AHF. Historia była taka: Autem jeżdżę od dwóch miesięcy. Przed wymianą rozrządu przy dynamicznej jeździe (160, 170 km/h) raz na jakiś czas tracił moc (wchodził w tryb awaryjny). Dodatkowo przy rozgrzanym silniku klepał popychacz. Po wymianie rozrządu i popychaczy auto gdy jest rozgrzane...
Samochód odpalił ale zaczął grzechotać i sprawdzili ciśnienie i nie było teraz muszą odkręcić miskę ale trzeba silnik podwiesić żeby miskę odkręcić i sprawdzic pompę i łańcuch i co mówili to że nie było oleju w filtrze olejowym czy to może być zaworek w podstawie filtra
witam, mam problem z silnikiem deutz 913 chłodzony powietrzem- problem wygląda tak, że zawsze rano po uruchomieniu silnika pracuje około minuty i przez odmę wyrzuca dość dużą ilość oleju po czym w ciągu dnia mogę zgasić maszynę np. na pół godziny- odpalam i problem nie wraca. domyślam się, że problem ma związek z tym, że rano olej jest zimny dodam,...
Witam mam problem z 1.5 dci silnik kręci ale nie odpala, zrobiłem diagnostykę Delphi ds150 i mam błąd DF053 - Funkcja regulacji ciśnienia w rampie , więc wymieniłem zawór w pompie wysokiego ciśnienia i dalej to samo, jak sprawdzam ciśnienie na listwie CR na żywo to coś mi nie pasuje bo po włączeniu zapłonu mam na listwie 1bar, zaczynam kręcić rozrusznikiem...
Przepraszam, że post pod postem. Zacięty był zaworek w pompie wstępnej, przeczyściłem i teraz na wolnych obrotach jest 4,5 bara na pompie wstępnej, więc ok. Zauważyłem, że np na 3 biegu jak wcisnę gaz do końca, to dochodzi do 3 tyś obrotów i nie chce dalej przyśpieszać. Jak wciskam gaz powoli to wchodzi na ponad 4,5 tyś. Maksymalne ciśnienie jakie mi...
Mam silnik Z12XEP. Zmierzyłem ciśnienie smarowania i manometr wskazał mi takie wartości (na rozgrzanym): 3tys obr - 6,5Bara 4 tys obr - 7Barów natomiast na jałowych nie spada poniżej 3,5Bara Czy to nie za dużo? Trochę nie to martwi. I druga sprawa -ważniejsza, czy w całym układzie ciśnienie jest takie samo? chodzi mi o takie coś: na wyjściu z pompy...
Chciałbym opisać mój dość nietypowy problem mający jak myślę związek z popychaczami w silniku 2.0cdti. Mam nadzieje, ze ktoś spotkał się już z podobnym przypadkiem i będzie w stanie mi coś doradzić, gdyż pomysły powoli się kończą. Cierpliwość tez. Ale do rzeczy: Pacjent to Astra EcoFlex, rok produkcji 2012, silnik A20DTH, 165 koni. Silnik miał typowa...
Tak wynika z tego że problemy mam dwa, ciśnienie na wolnych 2,4 bara mierzone zaraz przed pompami, przy obrotach 1500 5 bar.Ciśśnienie za pompą podającą około 11bar. Pompa podająca nowa, była zf teraz jest luk, zf już niedostępny. Rozmiar opon 315/80. Dzisiaj sprawdzałem poziom oleju w retarderze, jest ok. Pytałem w serwisie i mechaników twierdzą że...
Jak wcześniej pisałem przyczyną szorowania czy mielenia jest luźny łańcuch napinacza pompy oleju.Ja u siebie wymieniłem napinacz wraz z łańcuszkiem i byłem szczęśliwy,że pomimo sporych kosztów problem mam z głowy.Szczęście trwało przez kilka tysięcy kilometrów i znowu te same szorowanie.A teraz o napinaczu.Jak mechanik zobaczył to się przeraził,kto...
Silnik Z10XE, po nagrzaniu i dłuższym postoju przy uruchamianiu silnika kontrolka oleju świeci przez dłuższy czas - tak około 5 sek. (wcześniej tego nie było) Problem pojawił się po wymianie uszczelki miski olejowej, wymianie oleju, filtra. Uszczelkę wymieniałem nawet dwa razy ponieważ problem pojawił się od pierwszej wymiany a za drugim razem podejrzewałem...
Witam Mam nadzieje że ktoś z was miał podobny problem i ma na to rade, mianowicie Ursus miał robiony remont pierścienie, głowica(prowadnice zawory,planowanie), pompa olejowa remont był spowodowany małym ciśnieniem oleju i wyrzucaniem oleju z miarki co się później okazało jeden tłok był pęknięty, po naprawie wszystko w porządku, ciśnienie ok i reszta,...
Nie należy podłączać zewnętrznego rozdzielacza pod wyjścia A B innego rozdzielacza. Przy błędnym ustawieniu dźwigni będziesz miał odwrotne podłączenie zewnętrznego rozdzielacza, czyli ciśnienie na powrót. Rozdzielacz i hydraulika nie będzie działać prawidłowo, a w skrajnych przypadkach może dojść do ich uszkodzenia (np. odwrotne podłączenie rozdzielacza...
Proponuję sprawdzić: odstojnik, filtr odstojnika, przewód łączący zbiornik z odstojnikiem, sprężynki i zaworki pompy zasilająceji sprężynki. Podczas pompowania pompką ręczną powinno być słychać działanie zaworu przelewowego , ciche "tzzzzyt" i oczywiście pompka ręczna powinna stawiać opór podczas tłoczenia , jeżeli tłoczek się cofa, to oznacza nieszczelność...
Mierzyłem ciśnienie wczoraj dwoma manometrami o większym zakresie mniej dokładny i o mniejszym zakresie bardziej dokładny początkowo na zimnym silniku ok. 1 bara na wolnych obrotach koło 3000 obr/min 2,5 bar po nagrzaniu spadło ale na tym mniej dokładnym manometrze - drugi manometr silnik rozgrzany wolne obroty 0,6 bara 3000 obr/min 2,6 bara. Zakres...
witam, daf xf 95 e3 430km wtryski po regeneracji (wcześniej), aktualnie zregenerowane pompki UPEC, nowa pompa paliwowa. Po odpaleniu nie wyrzuca błędu ale nie pali na trzecim cylindrze, po popuszczeniu przewodu przy pompce upec nie tryska mgła jak na innych ale toczy pianę z paliwem bez dużego ciśnienia. Pompki podmieniane dalej to samo w tym cylindrze....
Po pierwsze- takie ciśnienie, to dramat, musi byc 4,5- trzeba wkręcić normalny manometr dla pewności i misa w dół, bo za chwilę obróci panewkę i nawet urwie wał. Odkręcaj panewki, oglądaj pompę oleju ( wstaw zdjęcia jej wnętrza- przylgni dekli i trybów) sprawdź, czy nie zaciął się zaworek przelewowy w jej korpusie. Co sie zebrało na korku spustowym...
świece nowe prąd dochodzi grzeją ok. wtryski zmieniane różne i na wszystkich to samo. mam pytanie, jak odkręcę przewód od pompy na wtrysk jakie ma być ciśnienie w czasie rozruchu z pompy wtryskowej czy palcem to utrzymam? bo podejrzewam przyczynę ale nie mam pewności. Dodano po 3 wtryski oczywiście wyregulowane ok. i zawory również ok. nie wiem jakie...
Po raz 2 piszę odepnij zasilanie zaworka gaszenia i ci nie poda paliwa. Zresztą jak podasz 5 ml oleju na każdy gar to powinien odpalić od strzała bo olej uszczelni pierścienie. Jest też opcja rozrządu przestawionego lub niewłaściwych wtrysków bo chyba są 2 rodzaje różniące się ciśnieniem otwarcia i firmą. Dzięki za cenną wskazówkę - bardzo dobry pomysł...
Parę lat temu robiłem taki automatyczny separator dla znajomego. Niewielki zbiorniczek z przegrodą o którą uderzał strumień wydmuchiwanego powietrza a dno zakończone stożkowo z lekką gumową kulką, ciśnienie tłoczone dopychało kulkę do stożka zamykając odpływ. Po napompowaniu zawór elektromagnetyczny uwalniał ciśnienie pomiędzy separatorem a zaworem...
Witam, Panowie mam mały problem w golfie 1.9 tdi ahf a mianowicie czasem jak by niedomykały mi się zawory, silnik głośno pracuje, twardo klekocze i mocno nim rzuca. Zdarzyło mi się to jak dotąd trzy razy, przy przyspieszaniu i utrzymuje się kilkanaście minut aż kilkakrotnie naciskając pedał gazu, manipulując nim, przechodzi. . Czytałem o podobnym problemie...
Witam, Posiadam Golf'a IV 1,9 TDI 90KM, rocznik 2000, przebieg 228tyś. Spalanie 5-6l. PROBLEM: Rano na zimnym silniku auto zapali od razu, tylko że, przez okres około 1min silnik pracuje nie równo obroty skaczą w granicach 890-950 przy czym strasznie dymi jasnawym dymem. Gdy już się zagrzeje wszystko chodzi prawidłowo. Wymienione były: - Olej w silniku...
Witam, Posiadam Golf'a IV 1,9 TDI 90KM, rocznik 2000, przebieg 228tyś. Spalanie 5-6l. PROBLEM: Rano na zimnym silniku auto zapali od razu, tylko że, przez okres około 1min silnik pracuje nie równo obroty skaczą w granicach 890-950 przy czym strasznie dymi jasnawym dymem. Gdy już się zagrzeje wszystko chodzi prawidłowo. Wymienione były: - Olej w silniku...
Kolego wajktor123 - ja nie pytałem i ciśnienie oleju. Pytałem czy robiłeś pomiar ciśnienia sprężania (kompresji) połączony z próbą olejową. I ile wtedy miałeś bar. Cały czas uważam, że problem jest w zbyt niskiej kompresji. Zakładam, że paliwo które w nim masz jest rzeczywiście olejem napędowym. Wszystko inne sprawdziłeś i ustawiłeś dobrze, a te 25...
Ja jeżdżę moją Toyotą na oleju z Biedronki i Lidla już 10 lat i powiem tak: żeby nie było niespodzianek typu cieknąca pompa wtryskowa i inne to trzeba sobie silnik trochę przysposobić. Prawdą jest, że producenci pojazdów optymalizują silniki pod kątem ON. Olej sojowy lub rzepakowy olejem napędowym nie jest, dlatego silnik zasilany takim olejem (czystym)...
Sprawdziłbym ciśnienie sprężania - to mówi wszystko o silniku diesla. Dopiero jak ciśnienie byłoby nie mniejsze jak 28-29 barów, sprawdziłbym: - czy statyczny kąt wyprzedzenia wtrysku jest prawidłowy, - czy dawka rozruchowa wtrysku jest ok (pompa wtryskowa). Warto sprawdzić czy się nie zapowietrza, bo temperatura 0 stopni to jest jeszcze całkiem ciepło...
Może się zapędziłem. Jeżeli to jest 8V i smarowanie wałka jest takie jak w oplu 1.6 8V to gdy zatkasz-przytkasz ten otworek to olej nie ma ujścia poprzez dziury w krzywkach i smarowanie czopów. Zwiększa się w wyniku tego cisnienie na magistrali zasilającej popychacze. Sam ostatnio zwiększyłem ten otworek z ok 1,9-1,95 do 2,5mm. to wszystko dzięki właśnie...
Dlaczego nie napisałeś, że drgała na postoju? Potem napisałeś, że drgania ustały, czyli zapewne układ się odpowietrzył. To po co piszesz że drga, więc drga, czy nie drga? takie drżenie, (buczenie) ewidentnie zapowietrzenie, coś z w rodzaju kawitacji, lub zbyt mała ilość oleju, nawet zapchany filtr. Jeśli jest nieszczelność po stronie ssącej pompy, to...
Nikt nie pisze o sprawdzeniu zaworka ciśnienia oleju. Może puszczać na zimnym.
Moim zdaniem to wszystko pusta gadka...z takim pojęciem nic z tego nie będzie. Po pierwsze to fabryczna uszczelka wytrzymuje dużo więcej niż 0,5bar, samo ciśnienie sprężania dochodzi do 1,3bar, ale nie o to chodzi. Jak nie odprężysz silnika to zacznie palić stukowo i długo nie pożyje. Uszczelek do tego celu nie robi się zwykle z litej blachy miedzianej....
Witam. Ta pompa to Lucas czy Bosch. Bardzo mnie dziwi, ze w Twojej pompie nie znalazłes przedmiotowego filterka, ale dobrze że chociaż ten zaworek jest zrobiony. Tak ciśnienie, to 1 bar = 0,99 atm, albo 0,1 MPa, albo 14,5 psi, ale tam powinno być oznaczenie w atm. Czekam, na wiadomość jak zapalił, a pewnie będzie trzeba rano, szybki skrobać. D o p i...
Panowie pozwolicie, że podepnę sie pod temat, ale w kwestii łańcucha pompy oleju. Problem z łańcuchami nie wynika z powodu wady napinacza, tylko z dość dziwacznej konstrukcji silnika i napędu pompy olejowej oraz wałków balansowych. Stare napinacze Tsubaki posiadały zębatkę która spełniała rolę samoregulatora, ale niestety wałki balansowe są bardzo ciężkie...
Witam, dopiero teraz wróciłem odebrałem wtryski od dziadka, powiedział ,że jeden wtrysk leje i wymienił końcówkę, i je odpowiednio wyregulował. Skręciłem ciapka parę minut temu i ciapek chodzi więc wtrysk gdzieś się zabrudził, może iglica nie odbijała.Więc teraz działa tak jak przed problemem, ale nic się nie poprawiła ani pogorszyło. Zapłon ustawiałem...
Witam Może jestem nowy i zakładam nowy temat ale takiego problemu nie znalazłem. Auto w temperaturze ok 20 stopni pali bez problemu,poniżej zaczynają się schody. Po prostu odpala i natychmiast gaśnie... Co sprawdziłem: 1.czujnik temperatury-jest ok.(nawet podłączałem nowy oryginalny) 2.świece - były dwie spalone - wymieniłem wszystkie cztery (nie mają...
Nie do końca przyznaję ci rację. Po prostu tak przekomarzać można się jeszcze długo i nic z tego nie będzie. Każdy z nas ma swoje doświadczenia, ich się trzyma i niech tak zostanie. Zużycie cylindra.... bo ja wiem. W moim c-4011 luz na zamkach dochodził do 4mm, pierścienie zgarniające nie miały rowkach, szczelina pomiędzy tłokiem a cylindrem miała...
Witam !! kilka dni temu kupiłem mojego pierwszego dieselka... sądziłem przy zakupie że brak mocy związany będzie z przepływką, ewentualnie EGR do przeczyszczenia lub wymiany. Niestety po wielu różnych próbach nie mam już pomysłu z czym może wiązać się przedmiotowy fakt;( Autko pali na dotyk, silnik równo pracuje, tylko że nie wchodzi na obroty jak powinien,...
Troche ciezko pali zimny, albo sie zapowietrza albo jeszcze nie ten kat Sprawia wrazenie za wczesnego wtrysku - a przyspieszony wtrysk pomaga w odpaleniu silnika. Więc przyczyna musi być inna. Być może lekkie zapowietrzenie. Na taką okoliczność warto zmienić pompkę podającą paliwo - jeżeli ma wypracowane zaworki, to nie trzymają statycznie paliwa (na...
Witam. Kupiłem audi za dość okazują kasę z silnikiem do wymiany (panewka) tak twierdził sprzedający. Poskladalem do kupy ( była zdjęty pokrywa zaworow) i obecnie audik chodzi jak na filmiku. Czy ten dźwięk to uszkodzona panewka? Czy to tylko klepie góra+ napinacz lancuszka? Bo nie ma cisnienia oleju ( kontrolka sie świeci) moze uszkodzilo sie pompa...
Dzień dobry, Panowie mam problem z Mini One 1, 4 benzyna 70kW. Auto kupiłem z uszkodzoną głowicą. Głowica naprawiona, założony nowy rozrząd, wymienione koło zmiennych faz na wałku wydechowym. Wymienione również zawory zmiennych faz, wymienione zaworki głowicy, wymieniona pompa oleju. Chyba wszystko. Efekt jest taki że auto ładnie odpala ale bardzo hałasuje,...
Jako że moja odbudowa karchera 790c się zakończyła postanowiłem podsumować naprawę. 1.Zakup myjki https://obrazki.elektroda.pl/7600980500_... https://obrazki.elektroda.pl/5124914700_... https://obrazki.elektroda.pl/4611073000_... https://obrazki.elektroda.pl/7376838700_... https://obrazki.elektroda.pl/3577802200_...
kontrolka cisnienia oleju się świeci i nie ma cisnienia oleju na głowicę a także po wykręceniu filtra oleju i brak wycieku oleju po rozruchu silnikiem czyżby pompa nawaliła?czy jest w tym modelu jakiś zaworek podcisnieniowy? Dodano po 2 kontrolka cisnienia oleju się świeci i nie ma cisnienia oleju na głowicę a także po wykręceniu filtra oleju i brak...
Witam Wszystkich. Postanowiłem kupić Żonie Passata, żeby było bezpiecznie i bez zawracania głowy, że coś nie tak. W okolicy stał taki fajny B5 przed FL z 1.8t ANB 150km. Rzekomo 198tys., Tiptronic, ale fajnie działa, obejrzany, niewielkie pieniądze, no to "biere". Do domu około 80km, to na spokojnie posprawdzałem wszystko, po prostu lalka. Nic nie stuka,...
Witajcie (Szukałem i szperałem, uzupełniłem wiedzę, prosiłbym o potwierdzenie moich przypuszczeń z Waszego doświadczenia) Citroen Xsara II 2.0 HDi (RHZ DW10ATED) w automacie 109KM 2002 rok. Dwie dolegliwości: 1 Dolegliwość Jak osiąga temperaturę pracy (75st i więcej) to sporadycznie podczas ostrego przyspieszania (niski bieg na skrzyni auto - np 2,...
zbyt duze cisnienie oleju podpiera zawory,zaworek w pompie odmawia posluszenstwa
A więc do naprawy wszystkie wtryski, dostały po du.. od paliwa i miały ślady oleju, prawdopodobnie od pompy wstępnej która padła ok 9 m-c temu. Trzy zaworki na pompie wysokiego ciśnienia. Auto wtrakcie naprawy
W tych silnikach zaworek pompy olejowej potrafi się zablokować(zatrzymać w pozycji otwarty) Czujnik ciś. oleju nie jest połączony bezpośrednio z kontrolką . Jak się tak stanie brak ciśnienia powinien od razu zapalić kontrolkę ale tak nie jest. Jak zasymuluję u siebie w megane2 brak ciś. oleju, zapalam jadę 15/20 min. i dopiero zapala się STOP i kontr....
Witam. Jestem posiadaczem Leona 1.9 tdi asv 110. Kupiłem go 4 miesiące temu i od tej pory zrobiłem ok 10 000 km. Auto spisywało się bez zarzutu, komputer podpinałem do niego dość regularnie bo mam w pracy, zero błędów, ostatnie śmigałem po górach i też było ok. Jakieś 2 tysiące km temu dostawiłem tempomat, działa on prawidłowo we wszystkich pozycjach...
Witam, proszę o jakąkolwiek pomoc. Pacjent Volvo FL 6, 220 KM, 2001 rok, problem z ciśnieniem oleju. Po rozgrzaniu silnika i przejechaniu około 20 km zapala się kontrolka ciśnienia oleju. Wymienione panewki główne i korbowodowe, wymieniona pompa oleju bo miała rysy, zalany świeży olej Rimula 15w40, nowe filtry Filtrona i problem nie znikł. W miejsce...
Musisz poczekać tak jak radzą moi poprzednicy. Jeśli głowica nie była dawno sciągana i samoregulatory, dźwigienki i tzw. "pastylki" ruszane to trzeba było zapewnić ich dokładny powrót w takim samym położeniu jak były. Ponieważ ściągałem to w swoim ponad 10 razy(kłopot tkwił w czym innym-w sworzniach tłokowych) to znaczyłem markerem nawet jak jest ustawiony...
Panwewek nie slychac wiec raczej sa w porządku, Wyczytalem w podobnych tematach że może to byc czujnik cisnienia oleju albo jakis zaworek na pompie oleju, narazie musze zmierzyc cisnienie oleju i dalej bede myslal. Dodam jeszcze że przebiegu mam prawie 300tys i jest tez taka dolegliwosc ze na cieplym silniku co niedawno dopiero go zgasilem próba odpalenia...
Dziś zrobiłem pomiar ciśnienia oleju. Zrobiłem to nieco inaczej niż piszą w książce, żeby się nie poparzyć. Wczoraj wróciłem z roboty i wprosiłem się po znajomości do garażu. Auto stało całą noc nie palone do rana. Wtedy wykręciłem czujnik ciśnienia oleju i wkręciłem manometr. Po wykręceniu czujnika oleju nie wyciekła ani kropelka oleju - magistrala...
Z ciśnieniem oleju to odpowiem cos w późniejszym czasie pompa jeszcze w aucie na razie olej spuszczony i ocieka, podejrzewam zaworek w pompie ale wydaje mi się że coś nie tak jest z filtrem oleju jest dziwnie odkształcony. Jak wygospodaruje czas to popchnę robotę dalej i odpiszę, luzu na panewkach nie czuć na boki nie latają.
Zawór jest częścią pompy, rurki bez zaworów. Tylko stare silnik chłodzone powietrzem miały zaworki. Ale to bez znaczenia. http://obrazki.elektroda.pl/8201271300_1...
Samochód został naprawiony. Dla zainteresowanych napiszę ,że przyczyną braku smarowania na wałku rozrządu był uszkodzony zaworek ciśnienia oleju który znajduje się w kielichu wkładu filtra oleju od przodu .Usterkę namierzono poprzez weryfikację pracy pompy olejowej i układu smarowania .Zdemontowano ta podstawkę i defekt został naprawiony .Przy okazji...
Witam Sprawdziłem masę silnika i wyczyściłem, ale rdzy tam nie zobaczyłem. Dzisiaj podłączony został komputer diagnostyczny. Nie wykazał błędów znaczących. które po wykasowaniu nie powtórzyły się. Więc elektryka jest ok. Po potraktowaniu dezodorantem, zaczyna palić. Jednak kontrolka od silnika nie gaśnie przy włączonym zapłonie. Wydaje mi się że to...
Miałem podobne objawy jak u Ciebie w takim samym samochodzie. Dymienie na czarno, zużycie oleju na poziomie 1 litra na 1000km pełno oleju na kolektorze dolotowym, brak mocy przy przyśpieszaniu (nie wchodzi na obroty) . Co zrobiłem. Wymieniłem podkładki pod wtryskami oraz uszczelniacze wtrysków (wyczyściłem kolektor dolotowy) - ustąpiło dymienie i zużycie...
Jeśli masz miarkę uszkodzoną to musisz taką na chwilę pożyczyć od takiego samego samochodu, silnika i swoją na wzór tamtej wytrasować, obstalować, czy lepiej powiedzieć, wymierzyć i koniec Twojego problemu z olejem. Drugi twój kłopot z zapalaniem, podejżewam powietrze w układzie zasilania w paliwo, lub nie trzyma zaworek zwrotny na filtrze paliwa /...
Po podłączeniu pod VAG wyskoczył mi tylko błąd czujnika kolektora dolotowego ten p.1516 czy to może mieć jakieś znaczenie??? Klekot nie jest od tego, ten błąd to zaworek N156 (zawór zmiany długości kolektora dolotowego. Może tylko olej nie dociera w odpowiedniej ilości do napinacza? na rozg. silniku i na wolnych obrotach miał 2bary a na 2000tys obr...
Witam panowie. Mam pewien problem,mianowicie zrobiłem remont silnika c-328.Wstawiłem wał od c-330,korbowody od c-330 wraz z panewkami i panewki martwe od c-328,wymieniłem również pompe olejową(myslałem ze przyczyne remontu,poniewaz przed remontem ścieły sie zamki na panewkach na wale z braku smarowania). Złozyłem wszystko,podłączyłem manometr a tu wyskoczyło...
Witam, Mam problem z Nissanem Murano z50 3.5 CVT wersja europejska.Kupiłem auto z uszkodzoną skrzynią samochód jechał 40km/h przy 3-4 tyś obrotów,skrzynia prawdopodobnie była zalana złym olejem co uszkodziło zaworek na pompie oleju był zniszczony zregenerowałem zaworek kupiłem nowy oring pompy/sprzegła złożyłem auto w całość odpalam niby wszystko ok...
macie jakieś pomysły? Nie piszesz z jakiego roku masz auto i z jaką pompą. Zakładam, że z Boschem. 1. Raz ruszony filtr - zwłaszcza na mrozie - często jest nieszczelny i powoduje zapowietrzenie układu. Zakłada się nowy filtr po oczyszczeniu powierzchni przylegania we wsporniku szmatką z benzyną ekstrakcyjną, gumkę uszczelki oraz wyoblenie na filtrze...
pompa oleju silnik zaworek pompa oleju zaworek ciśnienie filtr pompa oleju zaworek
zmniejszyć moment obrotowy drzwi zmywarki opadają coding ibiza
Błąd 2742 i migający klucz w Renault - diagnostyka i naprawa Kod błędu C1531 w Oplu Vectra - przyczyny i diagnostyka