Witam szanownych forumowiczów. Od jakiegoś czasu mam problem z pracą pompy paliwa w moim citroenie berlingo (2008, 1,6 benzyna, 16V, 110KM). Zdarzą się, że pompa przestaje działać. Połowicznie zdiagnozowałem usterkę. Do pompy nie zawsze dochodzi odpowiednio wysokie napięcie. Jak dochodzi wyżej 10V to jest ok , ale czasami pompa dostaje około 5V i wtedy...
Witam. W moim Berlingo rok 2006 przestała działać pompa paliwa. Sprawdziłem pompa, okazała się sprawna. Udało mi się na mierzyć przewód zasilający pompę w module BMS-B2. Okazuje się że nie wychodzi sygnał na pompę z BMS, bezpieczniki sprawdzone(chyba F15 i F2). Problem ten czasami mija i auto normalnie odpala. Czy winą takiego stanu może być źle działający...
Może uszkodzeniu uległ sterownik świec. Może pada pompa paliwa. Do sprawdzonego warsztatu i niech szukają. Podpowiem Ci, że sprawdziłbym również kontrolki. Może być uszkodzona lub usunięta żarówka. Może to zmień podpis w profilu... Sterownik świec przy problemach z rozruchem ciepłego silnika? Czujnik położenia wału korbowego, po nagrzaniu silnika "łapie...
Do sprawdzenia też elektrozawory sterowania turbo i klapy gaszącej, zawór w pompie WC i czujnik na rampie + obecność opiłków w filtrze paliwa.
Właśnie wróciłem z warsztatu, z ciekawości zacząłem dobierać się do pompy, udało mi się wykręcić śruby zrywalne i zdemontować pancerną osłonę zaworu sterowanego immobiliserem, po czym odkręciłem pokrywkę pompy paliwa. Prawdopodobnie ukręcił się wałek ponieważ wirnik pompy paliwa stoi w miejscu podczas obracania wałkiem pompy wtryskowej..
Witam Wszystkich, mam problem z przekaznikiem pompy niskiego cisnienia paliwa. Ten przekaznik steruje pompa ktora znajduje sie w baku. Niestety przekaznik przestal dzialac i pompka w baku nie wlacza sie przez co samochod nie odpala. Przekaznik juz kupilem ale nie moge zlokalizowac starego przekaznika. Przeszukalem juz cala komore silnika cala przestrzen...
Auto zgasło podczas jazdy.Po diagnostyce w silniku błedy wszystkich wtrysków, zaworu EVAP, błedy grzałek sond. Bezpieczniki sprawdzone wszystkie dobre. Nie słychac też pompy paliwa. Po sprawdzeniu okazuje się że jest brak zasilania na dwoch bezpiecznikach od sterowania silnikiem F2 i F15. Co steruje tym przekażnikem który zasila te bezpieczniki BSI,BSM?...
Witam Citroen XM 2.1TD 1997r z pompą wtryskową Lucas Epic Jeździł dobrze, zajechałem na podwórko, zgasiłem, kilka godzin później chcę go uruchomić ale silnik nie wstaje. Okazało się że pompa odcięła dopływ paliwa. Podpiąłem kompa i wypluł mi dwa błędy: Teraz pytanie do znawców, czy awaria zaworu EGR będzie skutkowała odcięciem zapłonu w tej pompie?
Instalacja gazowa jest stara i nie posiada funkcji dotrysku benzyny, co do zasilania w benzynę to po podłączeniu rurki do przewodu zasilającego przy zbiorniku i przy dmuchnięciu w niego to resztki paliwa zostają wydmuchane przez przewód z oznaczeniem zielonym, czyli powrót, nawet przy odłączonym przewodzie dolotowym przy listwie wtryskiwaczy, czyli...
Witam po kompletnym uszczelnieniu pompy Lucas Epic w Citroenie XM 2.1TD 1997r. mam problem z uruchomieniem auta. Odpala tylko siłowo na samostarcie ale pracuje w porządku, lecz gdy ostygnie to nie idzie go uruchomić na samym rozruszniku. Odłączyłem rurki od wtrysków i pompa nie podaje paliwa. Pomierzyłem rezystancje elektroniki w pompie i jest ok. Przeskanowałem...
Witam!! Jestem początkujący na forum. Mam citroena C4 3d 1.6 hdi 90 km 2006 rok. TYP: 9hx dv6ated4. Na poczatek opisze swoje doswiadczenia z C4 ;) Od roku czasu borykałem się z różnymi problemami.. Auto bylo jako samochod przedstawicielski, moim zdaniem nie byl to dobry pomysl, zaniedbane. Rok czasu zajeło mi doprowadzenie do ładu i składu: - do kabiny...
Proszę o pomoc.Posiadam Citroena jumper 2.2 hdi 2002r.i mam takie objawy uszkodzenia.Samochód odpala od tyka i na postoju wchodzi na obroty nawet do 4000 i wszystko ok,gdy zaczyna się jazda to przy obrotach na 2500 zapala się kontrolka ikona silnika i auto przechodzi w tryb awaryjny.Byłem u mechanika a ten stwierdził po podłączeniu kompa że może czujnik...
Pompa paliwa jest zasilana z przekażnika systemowego K 46 nogi 1 przewód żółto czerwony masę ma stałą z nadwozia. Przekażnik jest sterowany masą która dochodzi na nogę 10 z modułu silnika z nogi 3 do roku 1996 bez włącznika uderzeniowego a po roku 1996 z włącznikiem i plusem po zapłonie na nogę 2. Powodzenia. A może to alarm on też może rozcinać zasilanie...
No to jeszcze raz: 1. Def. "zbyt wysokie ciśnienie turbo" - u ciebie ta usterka wywołana była/jest brakiem załączania się SWIRL na wyższych obrotach. Informacje jak tu postępować (mieszek, przegub oski, sterowanie podciśnieniem SWIRL - rurki, kolanka,akumulator podcisnienia, nieszczelności, drożność - generalnie cała instalacja vacuum do sprawdzenia)...
Witam Skrzynka bezpieczników BSM wymieniona na używkę (150zł) Wszyskim za poradę dziękuję. ps. Ale dla zbadania przyczyny awarii oraz sprawdzenia który przekaźnik steruje pompą skrzynka zostanie w wolnej chwili rozebrana.
Witam mam problem z autkiem a mianowicie po przekręceniu zapłonu nie słychać nabijania czy dobijania paliwa.Sprawdziłem bezpieczniki napięciowe, przeczyściłem je napsikałem con takt sprejem.Przekaźniki również wyjąłem i przeczyściłem i chyba są sprawne bo słychać że działają.Na przekręconym zapłonie sprawdziłem napięcie na kostce od pompy paliwa i jest...
witam (c8 2.0 hdi 2005r) mój problem polega na tym że na wyświetlaczu jest komunikat engine fault immobiliser i samochód nie pali , przez pewien czas odpalał na kilka minut czasami na godzinę potem gasł teraz w ogóle nie pali , może ktoś miał podobny problem lub ktoś potrafi to naprawić .Podłączony komputer nie łączy się ze sterowaniem silnika (jestem...
Witam wszystkich Chciałbym zapytać czy ktoś rozpoznaje główny problem usterek... Samochód: Citroen Xsara 2 rocznik 2002r. Opis: Jechałem w deszczu. Pojawia się komunikat komputera braku - usterki ładowania i oczywiście piktogram braku ładowania na desce rozdzielczej , po chwili znika, po czym ponownie pojawia się. Ta sytuacja powtarza się kilkukrotnie....
To sprawdź zasilania do sterownika silnika. Dlaczego od razu uznałeś, że BSM jest winne? Sterownik silnika steruje przekaznikiem głównym, który jest w BSM, ale żeby go wysterowac, musi mieć zasilanie stałe "30" lub "15"
Sprawdziłem przewody, jest przejście z czujnika do komputera, podwójnego przekaźnika również sprawdziłem przejścia. Pytanie zasadnicze to dlaczego przekaźnik nie podaje napięcia na pompę paliwa, i czym jest sterowany? Po przekręceniu kluczyka pompa paliwa nie działa, zaczyna działać dopiero podczas kręcenia rozrusznikiem.
Pompę paliwa załącza przekaźnik znajdujący się w BSM pod maską. A ten moduł jest sterowany przez BSI.
Co można odciąć w tym aucie aby nie generowało błędów? Nic. Możesz próbować sterowanie rozrusznikiem (niebieski przewód z modułu "stacyjki") lub czujnik pedału sprzęgła względnie czujnik pedału hamulca przy automacie. Jednak nie "dam głowy", czy przy niektórych "blokadach" i w niektórych sytuacjach samochód nie zapisze błędu i jak będzie funkcjonować...
Pompa paliwa i cewki zasilane są przez ten sam przekaznik. Stały plus na sterowniku pin , nr. 18 , po kluczyku pion n r, 37 - sprawdz czy są napięcia. W czasie kręcenia rozrusznikiem , ma być masa na pinie nr.3 sterownika. Tą masą jest sterowany przekaznik pompy i cewek.
obejrzyj przekaźnik podwójny koło aku Istotnie - taki objaw może powodować przekaźnik pompy paliwa. Przemierz jego styki, ale nie miernikiem.
Wyjście na pinie 94 steruje przekaźnikiem pompy paliwa zas wyjście na pinie 21 ecu steruje przekaźnikiem głównym.
Brak załączanie się jednego z przekaźników w BSM przez co nie dochodziło zasilanie do ECU silnika, nie było sterowania wtryskiem,iskry, nie pracowała pompa paliwa, zasilanie podane przez przekaźnik zewnętrzny sterowany po zapłonie i maszyna gada.
Sterowanie pompy odbywa się przez przekaźnik podwójny który jest za komputerem, i idzie przez wyłącznik bezwładnościowy (uderzeniówka) do pompy paliwa w zbiorniku. Sterowanie przekaźnikiem odbywa się przez komputer. Więc do sprawdzenia jest instalacja.
Witam ! C8 to mój nowy nabytek, rok produkcji 2004 , silnik 2.2 hdi. Jako , że mam go od nie dawna to dopiero zauważam rzeczy , które są do zrobienia. Jedna z nich jest dogrzewacz. Nie działa. Po podłączeniu diagnoskopu wyskakuje błąd: pompa wody obwód przerwany lub zwarcie do masy. Błąd da się skasować. Gdy robimy testy elementów, słychać pompę paliwa,...
Witam, Posiadam Citroena C3 1.4i (tylko benzyna) z 2003 roku. Od Początku użytkowania (ponad rok) mam kłopoty z falującymi obrotami na biegu jałowym (nie ważne, czy silnik nagrzany, czy nie). Objawy nasiliły się po wyregulowaniu zaworów (regulacja przeprowadzona dobrze, sprawdzana 3 razy). Od tej pory zrobiłem i wymieniłem: 1.2 sondy lambda (przed i...
Nie jest taki tani. On ma dwie usterki, brak sterowania pompą paliwa, brak sterowania rozrusznikiem.
Jak masz taką skrzynkę BSM [url=]Link To + po stacyjce jest na D1
witam ponownie. Zasilania sprawdzone żarówką wszystko poprawnie. Miedzy pinem 35(+) a 36, 54(masa) żarówka pali ciągłym światłem. Zasilanie na ecu poprawne. Pompa paliwa startuje. Na pinie 7 pojawia się masa w chwili przekręcenia zapłonu. Pompa pracuje 5 sec. po czy się wyłącza. Gdy puszczę masę na pin 7 pompa paliwa także się odzywa. Dalszy ciąg braku...
Autko jezdzilo bez problemow. Pewnego dnia nie udalo sie go uruchomic. Niestety, moj komputer diagnostyczny nie chce sie z tym pojazdem polaczyc. Pompa paliwa dziala, wszystko zachowuje sie poprawnie. Jedynie brak iskry. "Na oko" wydaje mi sie ze to immobilajzer. A moze ktos spotkal sie z czyms takim? Moze ktos ma jakis pomysl co z tym zrobic? Sterownik...
nie robiłem,ale dostałem jakieś informacje od znajomego,może coś ci to pomoże :pompa paliwa na czarnym,zamek centralny jak w peugeocie 307-bezpośrednie sterowanie siłownikami:niebieski i czarny,kierunki pomarańczowy i biały,krańcówki na czerwonym.Musisz to wszystko sam zweryfikować,ale masz jakiś punkt zaczepienia.
w brązowym module sa 2 przekaźniki jeden z nich steruje pompą paliwa a drugi zasilaniem otwórz i szprawdź działanie przekaźników bo to też lubi sie popsuć ....
Sterowanie pompą paliwa jest czerwonym przewodem z kostki 6-pinowej z numeru 6 na tej kostce(przewód ten idzie bezpośrednio do pompy paliwa).Ten przewód nie jest wyprowadzony(bo nie miałoby to sensu) na to duże płaskie złącze.
Witam . mam problem z odpaleniem Citroena C2 1,6 16 V z 2006 roku . Kupiłem auto po wypadku i drugie nadwozie . Auto po wypadku bez problemu paliło , po przekładce całej elektroniki włącznie z silnikiem , komputerami , stacyjką itd. auto nie odpala .Mruga kontrolka akumulatora, świecą światła pozycyjne po przekręceniu zapłonu , nie działa sterowanie...
Witam Jeśli to dalej aktualne to proszę podać ostatnie 8 cyfr z numeru vin. Jedynie wtedy mogę udostępnić schemat instalacji sterowania wtryskiem. Pozdrawiam. Ps. Pompa paliwa, cewka, wtryski siedzą na jednym zasilaniu, co do zaworu odpowietrzania to jest to zawór od zbiornika paliwa do filtra węglowego. Odpowietrzanie skrzyni korbowej nie jest sterowane...
Mam problem z Citroenem c4 picasso 2.0.hdi rok 2007, samochód robi ostatnio małe przebiegi i dziwnie szarpie przy ruszaniu na wyświetlaczu pokazuje się możliwość zapchania filtra fap. Doczytałem na forum żeby przegonić auto po autostradzie i tak też zrobiłem i pomogło na jakiś czas ale po przejechaniu kilkuset kilometrów znowu zaczęło przerywać ( po...
Sprawdzałem przekaźnik żaróweczką. Wszystkie zasilania są (sterowany zerem) bazowałem na schemacie z przekaźnika. Wychodzi na to, że jest dobry. Odkryłem, że po podłączeniu zasilania na pin nr10 pompa cały czas chodzi a silnik gaśnie. Dodatkowo znalazłem za kierunkowskazem od strony pasażera złącze, w którym był urwany zaśniedziały przewód(+). Naprawiłem...
Zastawiana mnie też fakt, że jeżeli na zewnątrz jest -20, spada ciśnienie na listwie- ślinik jest trudno odpalić. Jeżeli samochód zostawię w takiej temperaturze przez kilka dni, po czym temperatura wzrośnie do -10, to silnik odpala za pierwszym razem, pozostaje tylko objaw rzucania przez kilkanaście sekund. Czy w takiej sytuacji była by to wina ciśnienia?...
Podmieniałem pompę wysokiego ciśnienia obydwa zawory przed pompą i za pompą i żadnych efektów. Jakie zawory przed pompą i za pompą? Może określ się, o które zawory chodzi, bo są dwa elektrozawory (3 i 4 - schemat poniżej i opisane we wskazanych wątkach) i obydwa zamontowane na pompie wysokiego ciśnienia (pwc) Ponadto drugi błąd ( "regulacja ciśnienia...
Bardzo proszę o pomoc.do tej pory nie było z samochodem problemu.Wieczorem było wszystko ok a rano po odpaleniu dziwnie przerywał albo całkiem gasł jak by nie było paliwa.Paliwo jest.W warsztacie powiedzieli mi ze to imobilaizer, ale widzę ze kluczyk gaśnie.Nastraszyli mnie że będą z pompy ''wyłamywać '' jakiś sterownik imobilaizera i wezmą za to 400zł.To...
Witam, mam od dwóch tygodni problem z Citroenem Jumperem. Samochód nie chce odpalić. Pompa ładuje ciśnienie na rozruch ok 200bar także jest ok. Ale co mnie zmartwiło, to brak impulsu na wtryskiwacze ze sterownika. Komputer nie pokazuje korekty dawki paliwa. Wyświetlane są takie błędy: p0200, p0251- elektrozawór regulacji wydatku paliwa, p062B- obwód...
W cuda nie wierzę że ktoś ci kasę zwróci. Pompa na 100% delphi. Byłem sprawdzić czy zapali załapał ładnie i obrazu zgasł,później tylko próbował zapalic ale mam wrażenie takie jak by nie było paliwa.Pompowanie nic nie daje.I zauważyłem że po wyjęciu kluczyka ze stacyjki cyka co jakis czs taki przekaźnik albo sterownik nie jestem pewien co to ale ma numer...
Pojawił się błąd jak w temacie. Po wykasowaniu, pojawia się ponownie. Silnik ciężko uruchomić, zwłaszcza jak jest zimny. Dodatkowo pracuje bardzo głośno. Z tego co ustaliłem, to ten błąd oznacza problem z korekcją dawki paliwa. Jak to jest fizycznie realizowane? Czy steruje tym element u dołu pompy wtryskowej? Nie widzę innych elementów elektrycznych...
Jeżeli pompa podaje paliwo na wtryskiwacze to nie szukaj w elektryce tylko sprawdź silnik mechanicznie. To jest diesel a w nim cudów nie ma - wtryskiwacze pracują to musi zapalić. Wiem o tym, i sprawdziłem wszytko co przyszło mi do głowy. Mimo to nie pali, może pasek rozrządu przeskoczył widać że bardzo stary jakoś jednak mało to prawdopodobne, wygląda...
Wtryski sa na pewno Siemensa (Conti) i z mojej wiedzy piezoelektryczne. No to masz poważnego "bolaka", ponieważ bez oscyloskopu, cęgów prądowych lub specjalnego przyrządu nie jesteś w stanie dokonać pomiarów elektrycznych na pracującym silniku, a tym samym potwierdzić pełną sprawność elektryczną wtryskiwaczy. Uwaga! Nie wolno wyłączać wtyczek elektrycznych...
W tym temacie umieszczę wszystkie informacje i zdjęcie związane z naprawa zbiornika AdBlue w samochodzie PEUGEOT BOXER III. Mam nadzieję, że komuś z kolegów ten materiał będzie pomocny przy podobnej naprawie. ========================================... Mega ważna uwaga przed przystąpieniem do naprawy...
Dwa podstawowe parametry to prędkość obrotowa i obciążenie silnika, do tego sterownik dodaje korekty na temperaturę silnika, paliwa itp. Przy czym kąt sterowany jest przez komputer, natomiast dawka paliwa regulowana jest mechanicznie, jest to wypadkowa stopnia wciśnięcia pedału gazu i prędkości obrotowej pompy.
francuski jest dobry ale sex :) mialem ten sam problem w c3 1.4 hdi 2004r. mianowicie: zima raz nie zapalil, kilka dni temu zrobilo sie tak ponownie. odpalil, po czym zaczal tracic moc, po kilku km zapalila sie kontrolka od sterowania silnikiem i podczas dalszej jazdy zgasl dalej laweta. nie traccie czasu na wymiane niepotrzebnych rzeczy. nalezy sprawdzic...
Niczego w zasadzie nie treba szukac poomacku. Otwieramy skrzynke z przekaznikami i wszstko powino byc opisane ktory od czego. Na przekaznikach mamy schematy ktory styk od czego. W mojej C15 przekaźniki od wentylatora są osobno przytwierdzone po wewnętrznej stronie błotnika przed akumulatorem, w takim foliowym woreczku :). Nic nie jest opisane, przeznaczenie...
Pytam z ciekawości - udało Ci się zdiagnozować problem? Wg mnie gaśnie bo nie dostaje paliwa, a paliwa nie dostaje bo albo włacza się immo albo pompa w baku się wyłacza - częsty przypadek w tym silniku z wypalonymi stykami przekaźnika w bsm pod maską, możesz też mieć upalony któryś z pinów we wtyczce silnika do ecu. wg mnie dobry elektromechanik z lexią...
Wymieniony regulator , na pompie , i na ciepłym jest troszkę lepiej ale i tak musi kręcić długo zanim zapali ( około 5-10s). Błąd 0091 zapala się tylko przy bardzo wysokich obrotach -powyżej 3500 obr/min. Dalej trochę dymi na czarno. Czy ktoś wie , czy paliwo które jest tłoczone przez pompę w zbiorniku -napełnia też listwę RAIL ??( czyli czy po odkręceniu...
Witam, trafił do mnie citroen który na zimno ciężko odpala, za ok 5 razem pali przy wciśniętym gazie w podłogę, chmura dymu, potem chodzi nie równo przez ok 3 sek i jest ok. Na ciepło pali na dotyk. Wtryski sprawdzone 2 krotnie (wcześniej 1 uszkodzony); niewielka ilość opiłków w obudowie filtra paliwa; świece żarowe oraz sterowanie; brak kodów błędów;...
Witam. Problem rozwiązałem sam. Byłem nawet w ASO i tam stwierdzili że z takim przebiegiem leży turbina heheh. Zaproponowali mi wymianę turbiknki za niemałą kwotę.... szok Nie poddałem się. W piątek zabrałem się zam za diagnozowanie. 1. Zacząłem od zaślepienie EGR. - brak poprawy. 2. Podłączyłem kompa - brak błędów 2. Sprawdziłem luzy na turbinie i...
Witam mam problem z turbiną w Citroenie C4 2.0 Hdi 136 km. Problem polega na tym ze gdy odpale samochód i wyruszę w drogę turbina przez niedługą chwile pracuje (dmucha lecz słychać że turbina przerywa nie ma tego ciągłego dmuchania tylko tak jak by kicha ale ciągnie) , po ujechaniu tej dłuższej chwili turbina całkowicie przestaje podawać i auto ledwo...
Witam wszystkich, Walczę ze swoim samochodem i brak mi pomysłów na uruchomienie silnika. Pacjent to Citroen C5 mk2 2.0 HDI 138 FAP AM6 na osprzęcie Siemensa, 226 201 km przebiegu. Historia: Samochód w pewnym momencie (18.04.2019) podczas jazdy zaczął się mocno krztusić, dławić, pedał gazu wpadał w podłogę, był jakby z gumy, a silnik nie wchodził powyżej...
Komuś udało się dowiedzieć co wywołuje te błędy. Mam to samo auto na chwile obecną nie odpala . Odciął Ci zasilanie - to kluczowe pytanie - odpowiedz? Jeśli masz dokładnie te same błędy to po prostu wymień akumulator. ;-) Mi pomogło. Kluczowe. Sprawdź nim wymienisz akumulator czy masz ładowanie alternatora bo przy tych błędach miałem padnięty alternator....
Witam Auto po zimie, nie da się odpalić, na wyświetlaczu komunikat ARRANGE SERVICE, żadnych komunikatów o IMMO. Zasilania na komp na pinie 1, jest masy na pinach 33.49,51,53 też są Widać rezystancje czujnika położenia wału między pinami 14, 41, jakieś 500Ω. Przewody do czujnika wałka rozrządu na pinach 12,18,40 sprawdzone. Przewody do czujnika...
witam, walczylem kiedyś zHDI, 2 tyg, czy jak włączysz stacyjke pompa niskiego załącza sie na2-3sek, jęzeli padło sterowanie to bedzie albo 0 wysterowania pompy albo pompowac bedzie stale, na rozruchu powinien miec min 250bar na listwie, a ili powietrza ?, u mnie było ze padł sterownik pompował stale paliwo, i zalane przekazniki, sprawdż oczywiście połączenia...
Cewka potrafi paść nie dając żadnych usterek w ECU a tylko wywołując niesprawności w pracy silnika i pozostałej elektroniki samochodu. BSI sobie odpuść, po uruchomieniu silnika, BSI nie ma już nic do gadania ani w kwestii zasilań ani sterowań a prądami na ECU steruje samo ECU przez podwójny przekaźnik mocy. Objawy jakie opisujesz wskazują na problem...
WITAM Citroenem Berlingo 1,6 hdi zgasł podczas jazdy Pojazd po dwóch innych warsztatach. Po odczytaniu błędów, zawór dawki paliwa, sterowanie wtryskiwaczy. przepływomierz, fazy rozrządu.Błędy nie dały się kasować. Po weryfikacji stwierdzono zwarcie instalacji przy zaworze dawki paliwa przy pompie wtryskowej.pozostał błąd synchronizacji rozrządu i przepływomierza,...
Jaka jest, wg ciebie, roznica miedzy "0" (V?) i "masa"? Dodano po 26 11 - zasilanie mocy 1 przekaznika 2 - zasilanie cewki 1 przekaznika 1, 9 - wyjscie mocy 1 przekaznika 10 - sterowanie cewki 1 przekaznika 8, 15 - zasilanie mocy 2 przekaznika 14 - zasilanie cewki 2 przekaznika (normalnie +APC) 12 - zasilanie ECU (wyjscie) polaczony z 14 przez diode...
Witam. Mam problem ze swoim Citroenem - mianowicie taki, że kopci jasnym, gryzącym dymem. Czuć po prostu z wydechu olejem napędowym. Kopcenie jest dość intensywne - bez różnicy, czy na ciepłym, czy zimnym silniku. Razem z kopceniem występuje objaw nieregularnych obrotów biegu jałowego - chwilę pracuje silnik prawidłowo, a za chwilę jakby się dławi,...
Tak czytam i wszystko się kręci wokół usuwania skutków a nie przyczyny. Skoro problemem zaistniałej sytuacji jest wysoka temperatura głowicy, to może warto się zastanowić dlaczego tak jest. W moim przypadku zaczęło się od nieszczelnego termostatu. Pęknięcie na zgrzewie. Wymiana, problem powrócił zimą. Brak ogrzewania, zapchana nagrzewnica. Czyszczenie...
Moim zdaniem jesli obecnie odpala jedynie na plaka (odrebne zasilanie paliwa - plak )to przyczyny raczej poszukiwal bym w ukladzie zasilania -sterowania wtryskami , skoro wg testu na listwie znajduje sie cisnienie medzy 200-230 bar rozruch ( starter elektryczny), i ponad 400 praca silnika to te elementy mechaniki , czyli pompa zostana definitywnie wykluczone...
Cały problem polegał na tym, że silnik (po odpaleniu starterem w sprayu) pracował w miarę normalnie. Coś dziwnego działo się z obrotami, nagle spadały i nie dawało się dodać gazu, dlatego wymieniłem pompę w baku, wyczyściłem bak, wymieniłem zawory sterujące podawaniem paliwa i nic. A teraz, po wymianie BSI, najwyraźniej po prostu immo blokuje start....
Nie ten czujnik nie steruje paliwem, tylko napisałem że to bym odrzucił, bo pompa powinna cały czas utrzymywać daną ilość ciśnienia. No właśnie nie zawsze występuje falowanie obrotów. Falowanie obrotów występuje bardzo często jak masz silniczek krokowy, lub walnięty jest prze. powietrza. A Ty masz kanał osobno. Dlatego ja bym spróbował podmienić całą...
Sterowanie paliwem pompa wtryskiwacze do sprawdzenia. Poszedł tak bo działało ssanie automatyczne 3.1.11. Nie wysyłaj wiadomości, które nic nie wnoszą do dyskusji. Wprowadzają w błąd, są niebezpieczne czy nie rozwiązują problemu użytkownika.
A ja stawiam na sterownik pompy. Pewnie się tranzystor przepalił - jak jest opór przy sterowaniu zaworkami to zwiększa podawany prąd, żeby dobrze działało, a starczy 15 Amper żeby go zajechać. Sam możesz mieć problem, żeby to wymienić, chyba że lutować umiesz i coś tam z elektroniki kojarzysz. A skoro poszedł sterownik będziesz miał niewłaściwą dawkę...
Dziękuję za podpowiedź. Znalazłem usterkę, problem rozwiązany. Jakiś magik wcześniej wlutował się jakimś przekaźnikiem w instalację za BSI prawdopodobnie miał on czymś sterować po zapłonie a zamiast tego zaczął dawać zwarcie w instalacji. Niestety pan magik nie dokończył roboty a przekaźnik był wrzucony za zbiornik paliwa koło pompy nie podłączony do...
Witam. Przedstawiam moją konstrukcję ogrzewania garażu na piecu webasto thermo top Z diesel. Piecyk zakupiłem ze dwa lata temu z myślą o ogrzewaczu. Często czas spędzam w garażu przy modyfikacjach auta lub po prostu dla zabicia czasu i tworzeniu różnych rzeczy. Całość składa się z kilku rzeczy: - piecyk webasto diesel; - chłodnica z Citroena (modelu...
Witajcie (Szukałem i szperałem, uzupełniłem wiedzę, prosiłbym o potwierdzenie moich przypuszczeń z Waszego doświadczenia) Citroen Xsara II 2.0 HDi (RHZ DW10ATED) w automacie 109KM 2002 rok. Dwie dolegliwości: 1 Dolegliwość Jak osiąga temperaturę pracy (75st i więcej) to sporadycznie podczas ostrego przyspieszania (niski bieg na skrzyni auto - np 2,...
Czy gdyby nie było tej diody to na 100% przyczyniłoby się to do zepsucia BSI? - przyczyniłoby się to raczej do ewentualnego uszkodzenia wyjścia w alarmie, jeżeli odcięcie jest na głównym po stacyjce. To, że nie można robić odcięcia w citroenie to jakieś bajki. Nie można robić odcięcia czego?. Pompy paliwa w benzynie?, głównego +15?, czy może sterowania...
Witam. Przede wszystkim: nie mam żadnego warsztatu, wszystkie rzeczy robie dla siebie, znajomych itp.. Powiem jeszcze że nie znam się zbytnio na tych testerach/skanerach, nie miałem żadnego takiego sprzętu, tylko ELM327 ale to jest badziew lekko mówiąc. Mam Lagune II 1.9dci z 2001r. i Peugeota 1007 1.4 hdi 2005r. Z Laguną to z pewną biedą, ale zawsze...
Poszukuję schematu sterowania silnika Citroena XM 2,5 TD rok 1997 (brak zasilania elektrozaworu pompy paliwa).
Witajcie. Zakładam nowy temat ponieważ w temacie "Jak podłączyć WEBASTO Thermo Top C?" jest trochę na ten temat ale poprzeplatane z innymi informacjami. A chciał bym żeby pozostał przejrzysty opis jak uruchomić dogrzewacz (Zuheizer). Żeby było przejrzyście najpierw o piecu. Program Webasto Termo Test połączył się z piecem po pinie nr.1 który nie ma...
Podczas jazdy nie ma żadnych zmian , auto jedzi normalnie , nie traci mocy , nie kopci . Akumulator był kupowany nowy w styczniu i rozrusznik rowniez był kupiony jakos na początku roku . No, widzisz i od razu zrobiło się prościej i lżej na sercu, prawda? Podejrzewam, że jak zwykle problem leży w jakimś banalnym kabelku, także stykach, pinach, szwankującej...
(-) mam problem mianowicie z dymem z rury wydechowej, wydobywa sie czarny na obciążonym silniku (-). Ogólnie można powiedzieć, że masz zakłócenie w spalaniu typu: albo za mało powietrza, albo za dużo paliwa . Natomiast w szczegółach powinien na to pytanie odpowiedzieć najbliższy mechanik/diagnosta, a nie forum, które jednostki napędowej nie widzi i...
No to na początek zacznę od poinformowania wszystkich miłośników alternatywnych źródeł zasilania, że każdy diesel można zasilać OR bez różnicy czy ma pompę Luckasa czy Bosha, oprócz HDI, z piezowtryskiwaczami. Żeby nie być gołosłownym... sam mam Citroena BX Diesla 1.9 z pompą Luckasa i jeżdżę na OR przez praktycznie cały rok (z wyjątkiem mrozów <-20...
Witam, Odkopię i przyłącze się do tematu mam nadzieje, że prawidłowo. Mam Citroena C4 2.0HDI 136KM z 2006 roku. Auto przy wysokich prędkościach(ok.160-170km/h) traci moc, spada prędkość i zapala się żółta kontrolka silnika, następnie po ponownym uruchomieniu moc wraca. Robiliśmy diagnostykę i wyświetliły się następujące błędy: - P1351 Przekaźnik wstępnego...
W których silnikach TDCI czy TDDI jest ta pompa paliwowa w której wirnik zdziera opiłki z obudowy, tak że do wymiany i czyszczenia są wtryskiwacze i cały układ paliwowy? Generalnie nowoczesny diesel (nie wolnossący) za 10 tyś. będzie moim zdaniem drogi w późniejszych naprawach, to co na paliwie zaoszczędzisz wydasz na kiepskich mechaników i wymianę...
Witam Mam problem z Citroenem Berlingo 2.0 HDI z 2003 roku mianowicie urwał się pasek alternatora i po założeniu auto nie odpala.Po podłączeniu testera pokazuje błąd P1177-czujnik ciśnienia paliwa zwarcie w obwodzie do masy.Po sprawdzeniu wszystkiego okazuje się że niema sterowania masy z sterownika silnika na ten dwu-pinowy zawór przy pompie,wystarczy...