Do wypowiedzi spth-a - tam raczej nie ma tego co opisujesz,żadnych regulacji,czy mosiężnych śrub - to działa raczej na zasadzie EGR- podciśnienie zasysa powietrze i klapka sie zamyka-tylko dlaczego ciągle zamyka to zimne powietrze?? A co do uszczelki pod głowicą to rzeczywiście trochę sie poci olejem,ale to bardzo niewielkie wycieki,bo oleju praktynie...
Wszystko OK z podciśnieniami znaczy sie nie ma nieszczelności a pompa wytwarza dobre podciśnienie. To może kolega napisze gdzie i jak szukać przyczyny problemu wtedy napewno skumam o co loto :) Podciśnienie na wyjsciu vacumpompy -0,98bara na wejsciach do poszczegolnych elektrozaworów -0,8
nie nie to nie siłownik traci szczelność tylko w momencie zapalenia się check engine jest tak jakby podciśnienie było upuszczane gdzieś bokiem. Do momentu aż nie zapali się check "ssie jak odkurzacz" a w momencie zapalenia lampi jakby pompa przestawała pracować(sprawdzałem trzymając odpięty wężyk od egr)
Zaworek nie daje podciśnienia, jedynym jego źródłem jest pompa podciśnienia, zaworek je tylko puszcza na siłownik. Steruje nimi komputer. Jak zawór jest w pełni (sterownie PWM) otwarty to za nim jest takie podciśnienie jakie daje pompa czyli 0,5-0,7MPa.
olej zasysa właśnie z pod pokrywy zaworów z napędu Totalna bzdura nie widziałem jeszcze w wężykach oleju?? Pomyśl przez chwile, czym jest smarowana vacuum pompa, gdzie jest przepompowywane powietrze z instalacji VAC, gdzie jest olej a gdzie może się dostać i co najważniejsze "kiedy" - to nie takie trudne. No pomyśl że jak zasysa np;wspomaganie serwa...
Nie. Wejście VAC powinno być niezależne - od pompy Mówisz , że każdy zaworek powinien być podłączony bezpośrednio do pompy. Szkoda bo pompa ma tylko jedno wyjście . Trójnik rozdziela podciśnienie na obydwa zawory. A dokąd idą przewody podciśnieniowe z tego zaworu ????
Czyli pompa wtryskowa robi jeszcze za podciśnienie .. Dodano po 2 Jak to odpowietrzyć ??? Tu widzę że pompa jest nowa , świeci nowością i szkop mnie zapewniał że tak jest. Zatankowałem paliwo przyjechałem pod dom , a na drugi dzień nie mogłem odpalić auta aż do dziś ..
Samochód (vectra 97r 2,0 dti) normalnie jeździł, zgasiłem go i później już nie chciał zapalić. cały czas miga ta żółta kontrolka od silnika, normalnie rozrusznik kręci i nie chce załapać. wcześniej na niskich obrotach świeciła mi się ta żółta kontrolka i na diagnostyce wyszło ze podciśnienie mam słabe. prawdopodobnie przez podciśnienie. ale później...
Musi coś być, jeśli mechanik mówi, że ktoś próbował sam coś robić i zrobił tam taki bałagan, że nie może dojść z tym do ładu. Tak jak wcześniej już opisałam po zakupie vectry, gdy następnego dnia rano chciałam jechać do pracy samochód nie chciał odpalić, ponieważ rozładował się akumulator przez podpięty na krótko wentylator (a Pan, który ją sprzedawał...
A wiec tak: Cały dolot sprawdzony-szczelny Egr podmieniony- nie pomogło Czujnik doładowania zmieniony-nie pomogło N75 zmieniony- sterowanie turbina lepiej dziś (mój pewnie uwalony) lecz błąd nadal występuje Przeplywka zmieniona- nie pomogło Wymienione wszystkie części na raz- nie pomogło(z wyjątkiem lepszego sterowania turbiny ) Grucha turba podpięty...
Witam Pompa zaczeła wyć niemiłosiernie. Odłączyłem kostkę i ok jednak głośniej(tykanie jak zawory) zaczął pracować zawór sterujący tą pompą (taki cylinder 5x5cm przyręcony do bloku). Po wyjęciu z tego zaworu cienkiej rurki w której jest podciśnienie zaczeło być cicho. Zatykając rurkę palcem nadal było wszystko ok. Oczywiście wszystko przy zimnym silniku...
poszukaj na necie jest o tym dużo. Nie wiem jaki masz tam typ tego EGR czy podciśnieniowy czy elektryczny. Tak pisał jakiś koleszka na forum opla: ''w 2,0 dti są dwa zawory egr jeden jest na podciśnienie wystarczy go wyciągnąć i wymyć a jeżeli chodzi o elektryczny to jest problem bo trzeba wyczyścić wejście do kolektora i sam egr trzeba zdjąć plastykową...
Sprawdz węzykiem i ustami czy masz szczelną membranę EGR i siłownika kolektora. Jak masz wakuometr czy masz odpowiednie podciśnienie z króćca pompy vac.
Witam.Mam dziwny przypadek z zasilaniem listwy cr ,pacjent to vectra c 1,9 dtl 101 km na pompie wtryskowej cp1h1 .Mianowicie pompa nie daje żadnego ciśnienia ani nie zasysa paliwa z baku.Po podpięciu pod komputer błąd p0090-5b i p0090-0a w parametrach jest ciśnienie na listwie cr25,4mpa a ciśnienie żądane 18mpa.Po wypięciu wtyczek z czujnika ciśnienia...
Witam serdecznie. Posiadam w/w autko jakim jest opel vectra. Jak kazdy pewnie uzytkownik tego auta wie, że często sa z nim problemy - zapowietrza się. Wszystko zostało już sprawdzone, szczelność, ciśnienia, pompa wtryskowa jest dobra. Auto stalo już u 4 elektromechaników. Auto po tygodniu jazdy przestaje po prostu palić... Po przepchaniu go ok. 20m...
Witam kolegów Mam Vectrę C i mam kłopot z kładem wysokiego ciśnienia na listwie CR po prostu błąd 0002. Podłączyłem kompa na boczne siedzenie i w drogę co się okazuje. Ustawiłem parametry do podglądu wartości ciśnienia na listwie z ciśnieniem żądanym przez sterownik i co się okazuje !!!!! że przy spokojnej jeździe oba parametry się pokrywają lecz przy...
witam posiadam vectre b z 97r 1800 benzyna gaz i mam z nia klopot czasami nie chce zapalic pompka w zbiorniku dostaje wtedy tylko 4,5 volta pradu o co tu chodzi jak to naprawic od czego zaczac????z gory dziekuje pozd to byl jeden problem teraz drugi nie dzialaja mi kierunkowskazy na lewej stronie przekazniki sprawdzilem bezpiecznik awaryjnych tez nie...
Witam. Posiada ktoś schemat elektryczny pompy. Najlepiej który pin jest od czego w kostce. Pompa podaje za mało paliwa, chce wstawić mały opornik między przewody od nastawnika.
Wydaje się że wszystko jest ok. Pompa pompuje benzyne z tym że jest coraz głośniejsza. Auto kupiłem 2 miesiące temu i w tedy już było ją słychać. Z czasem "bzyczenie" nasiliło się. Wydaje mi sie że ona powinna podac paliwo zaraz po przekręceniu stacyjki do miejsca kiedy zapalaja się wszystkie kontrolki, tak się nidziej , może tak ma być, zapala normalnie....
Pierwszy temat więc nie linczujcie. Dzieki 😃 Mam problem z moją viki. W niedzielę sprobowalem odpalić auto i kręciło bez powodzenia. Nie słyszałem nawet zeby krecila sie pompa paliwa. Odlaczylem akumulator, wyjąlem bezpiecznik pod kierownicą (chyba 18 nr) i przekaźnik pod maską. Zostawilem auto na 5 minut z odłączoną pompką, pozniej poskładałem...
Witam, Vectra b 2003r 2.0dti. Podczas ruszania auto zgasło i już nie zapala. Z pompy która nie dawała ciśnienia wydobywała się czarna ropa jakby z olejem. Zmieniłem pompę i dalej nie dają ciśnienia. Trzeba ją jakoś zakodować ? Czy może jakiś czujnik np halla padł ? Z góry dzięki za odpowiedzi.
Borykam się z tym problemem już trzeci sezon. Ciśnienie na ssaniu sprężarki oscyluje około 4,5 bar, natomiast na tłoczeniu 25 bar i w związku z powyższym sprężarka strasznie hałasuje(300g czynnika w układzie a powinno być 900g ) i temepatura z nawiewu oscyluje w okolicy -(minus)3stopnie. Wymieniłem sprężarkę, zawór regulacyjny w tej drugie sprężarce...
Witam ma problem z moją Viki a mianowicie od kilku dni zaczeła głośno piszczeć pompa paliwa. Objawia się to tym, że odpalę auto po kilku minutach potrafi zgasnąć nie równa praca silnika . Uaktywnia się jakiś alarm tzn nie miałem pojęcia, że w ogóle go mam zaczynają mrugać kierunki znalazłem przycisk ukryty w dziwigni ręcznego hamulca, który to dezaktywuje...
Witam ,mam taki problem zakupiłem owy pojazd,i przy skręcie kierownicą słychać głośną prace pompy.Wymieniano zbiornik na płyn do tej pompy i stan tego płynu nie jest zbyt wysoki(jest mniej niz połowa) czy może to być tego wina i jaki płyn się stosuje.Proszę o porade.
Vectra jak w temacie. Po zatankowaniu do pełna (pierwsze odbicie pistoletu), wskaźnik paliwa szybko doszedł do połowy po czym przez jakieś 45 minut doszedł do ok 2/3 pojemności. Jak można sprawdzić czy zawiesza się wskazówka, czy pływak, czy coś jeszcze jest uszkodzone? Samochód przed długi czas (2 - 3 lata) był tankowany po kilka litrów (za 10 - 20...
Witam Wszystkich Vectra jeździła bezproblemowo do momentu padnięcia pompy paliwa. Samochód oddałem do naprawdę dobrego mechanika. Wymienił pompę wyczyścił zbiornik i odjechałem. Od następnego dnia silnik zaczął co jakiś czas tracić moc na 2 lub kilka sekund. Po chwili odzyskiwał moc i wszystko ok. Potrafił zgasnąć (rzadko). Potrafił przydławić się dwa...
witam mam problem z autem chodzi o vetre b z 1999r 2,0 dti (dth) 16V 101KM mój problem polega na tym ze autko po rozgrzanniu sie do temp 80-85 stopni szaleje z obrotami a nawet gasnie wystarczy ze zgasze go na 10-15 min i juz koniec,po odpaleniu pojade ok.50meterów i sie zaczyna szarpanie po czym gasnie zazwyczaj i musze czekac az ostygnie.i tak za...
Witam. Mam opla vectre c 150KM z19dth w którym pompka paliwowa nie dostaje zasilania z przekaznika, dokładnie nie jest on wysterowany. Jeżeli podłącze opcoma i w testach wysteruje pompka to dziala, po włączeniu zapłonu tylko cyknie na 1 sek a powinna pochodzić z 20s. Miałem błąd czujnika skrętu kierownicy na forach pisali źe może robić problem z odpalaniem,...
Mam Vectre A 1.6i (silnki C16NZ) jak w opisie. Nie wiem moze tak juz powinien chodzic ten silnik ale pytam z ciekawosci. Podczas przyspieszania gdy gaz wcisne do polowy to zbiera sie lepiej niz gdy jej depne do spodu, wtedy tak jakby sie przymula i przyspiesza zamiast lepiej to gorzej. Komp mi nie wykryl zadnych bledow, ale juz sam nie wiem. Czy przyczyna...
Witam wszystkich mam takie pytanie jaki element w komputerze auta jest odpowiedzialny za załączanie przekaznika sterującego pompką paliwa? W tym modelu jest to podwujny przekażnik jeden podaje napięcie na wtryski a drugi załącza pompkę paliwa w moim przypadku na wtryski podaje, a na ten od pompkę nic . Pozdrawiam ps. silnik 2.0 NE
Witam mam problem z vectra B 2.0 dti. W aucie padl sterownik pompy wtryskowej, sterownik zostal wymieniony i silnik zaczol pracowac ale od czasu do czasu wypadal blad regulacja poczatku wtrysku, odeslalem pompe na reklamacje ale stwierdzono ze wszystko jest ok, zalozylem ja z powrotem ale problem pozostal, doradzano mi regulacje rozrzadu pompa było...
W jaki sposób można sprawdzić czy pompa benzynowa(opel vectra b 2.0 16 v ) podaje odpowiednim ciśnieniem benzynę ? Za niskie ciśnienie wiadomo- słabe osiągi auta.A co by było gdyby pompa np. zamontowana od innego modelu dawała większe ciśnienie :?:
Witam Mam problem z Moim opelkiem. Szukałem problemu tu na forum lecz jest tylko opis Vectry B a ja mam VA 93r Wczoraj próbowałem wyjechać z garażu lecz nie mogłem odpalić, nie słychać w ogóle pompy paliwa. Chciał bym najpierw sprawdzić przekaźnik czy jest ok a potem obwiniać pompę. Gdzie takowy przekaźnik się znajduje? Różnie każdy podaje. Prosiłbym...
Pompa prawdopodobnie ma znikomą wydajność, to raz. Dwa diagnostyka się kłania - czy nie ma błędów z wiązanych z EGR.
moze zatkany jest odpowietrznik baku i robi sie podcisnienie i nie moze ssac pompa
Sprawsz szczelność układu podciśnienia i sama pompę vacum.
Najpierw diagnoza komputerem. Jeżeli będzie błąd P1220 lub P1222 to tłok w pompie. Sprawdz podciśnienia do turbo!
a jesteś wstanie wyssać 3 atm ? ;) Ten wężyk wcale tak bardzo potrzebny nie jest.. bez niego też działa. służy do kompensacji ciśnienia paliwa w funkcji ciśnienia (podciśnienia) w dolocie. Chcesz pompę sprawdzić ? prosty test: spróbuj wylot zatkać palcem. Jak nie będziesz w stanie to cisnienie dobre Oczywiście metodą jest zmierzenie ciśnienia manometrem....
temat wiele razy poruszany potrzebny tech2 inaczej trudno jest ustalić podam kilka mozliwości : pompa paliwa, przepływka czujnik podciśnienia, zapachany katalizator
Nieszczelne przelewy wtryskiwaczy? Te cienkie wężyki łączące się trójnikami w okolicach wtrysków? Tak dokładnie! Nie wiem czy zauważyłeś gdzie tam są wpięte przelewy, a są do zasilania pompy, czyli jesli masz nawet najmniejszą nieszczelność na przelewach to całość spływa z pompy i filtra do baku. Nie można powiedzieć aby to było inteligentne ale jednak...
Pompa znajduje się w głowicy po przeciwnej stronie niż rozrząd, jest przykręcona na 4 śrubki i odchodzą od niej dwa wężyki, grubszy do serwa cieńszy do zasilania elektrozaworów, ostatnio kosztowała 1100,00 zł, możesz kombinować z używką ale to nigdy nie wiesz na co trafisz, przed wymianą tej pompy należy zrobić pomiar podciśnienia wakuometrem.
0,8 bar? Pompa vacuum powinna robic podcisnienie ok 0,1bar. Albo masz nieszczelność w podcisnieniach albo pompa jest za slaba
Opel Vectra B 2.0 DTL Mam problem z brakiem wkręcania na obroty powyżej 2 tys. i bardzo kopci przy dodaniu gazu, wymieniona turbina, bo już puszczała olej, auto na biegu jałowym równo pracuje i nie kopci, jedyny błąd jaki jest to P1220 błąd kąta wtrysku, Kompresja jest 27 bar. Czy to może być wina pompy wtryskowej, że nie wkręca się na obroty i przy...
Ne zapomnij osprawdzeniu na podcisnienie pompy vacum,jesli będzie niewydajna też będą takie problemy.
Jeśli zamierzasz samodzielnie pogrzebać przy aucie to polecam kupić wakuometr. Dzięki niemu sprawdzisz układ podciśnienia.
sprawdzone wszystko Taa jasne. Pierwsze co powinieneś sprawdzić to ręczna pompka i to co się dzieje na MAF. Wtedy masz już połowę diagnozy za sobą. Druga sprawa to wartość podciśnienia ,elektrozawór, olej w przewodach,pompa vac, itd.
Czyli sprawa sterowania podciśnieniem odpada, zaślepienie też nic nie da bez modyfikacji softu, który jest w pompie wtryskowej PSG16. Zacznij od wyczyszczenia EGRa i kolektora.
Na pewno pęknięty przewód przy servie. Wspomaganie hamulca tam dochodzi taki sztywny przewód. Tu gdzie pompa hamulca. Sprawdź ciągłość tego przewodu aż do wakopompy (pompy podciśnienia) po drodze pewnie się rozgałęzia ten przewód do czujników itd. sprawdzić szczelność tych przewodów.
Miałem 3 lata Corsę C 1,7 DI, silnik Isuzu i wymieniałem tylko filtry i olej :) Dodano po 1 Spalanie 5l/100 km. Minus, w zimę dość długo się nagrzewa. I ta dziwna pompa podciśnienia z tyłu alternatora cieknie.
Bzdura. Z całym szacunkiem, ale jest możliwe, jeśli pompa hamulcowa zgon, a servo wypełnione już płynem, a płyn podciśnieniem do silnika. Poza tym nie rozumiem o co chodzi w temacie.
Otrzymałem specyfikację dla pojazdu po podłaczeniu do komputera: Kod błędu:P0400 tj. system AGR obniża poprzez doprowadzenie spalin do komory spalania składników toksycznych w spalinach, obniżenie temp. spalania, obniżenie wytwarzania NOx. Oprócz tego w pomocy diagnostycznej widniało: bardzo często uszkodzenie masowego przepływomierza powietrza przez...
Po uruchonieniu silnika pedał i schodzi to normaqlne, zadziałało podciśnienie w serwie wspomagania hamulców. A jeśli zapala się kontrolka w trakcie ruszania, to sprawdz czujniki ABS przy każdym kole. Być może zaśniedziały złącza.
Witam mam problem z Vectrą B 2.0 DTL samochód przechodzi w tryb awaryjny tylko gdy chwilę pochodzi na wolnych obrotach, wygląda to tak że po odpaleniu zawór EGR jest zasysany do końca po około 5 sekundach zamyka się i wtedy przechodzi w tryb awaryjny, podmieniany zawór EGR, elektrozawór sterujący, pompa vacum (stara nie miała takiego podciśnienia i...
Witam.Zacznij od podciśnienia vacu.Pompa jest po to zeby wytwarzała stałe podciśnienie bez zadnych wahań.Sprawdzić cały układ podciśnień a nie tylko turbo.Ciśnienie turbo rzeczywiste od ok.2000obr. pomiędzy 1.0-1.2 pedał w podłodze.
Witam. Zajrzałem do filtra dzisiaj po robocie. Rozebrałem i wyciągnąłem go. Od góry był czysty aż do połowy, tak około 3cm przed ķońcem było widać że jest lekko szary. Czarny nie był ale przejechałem dopiero 100 km. Poskładałem wszytko, odpowietrzyłem i auto odpaliło po paru sekundach kręcenia. Po ok 8 km przestał delikatnie szarpać i jechał normalnie...
Brak podciśnienia z vacu pompy będzie powodował problemy z układem hamulcowym jak również problemy z mocą , przy słabym podciśnieniu siłownik regulujący wydajnoscią turbosprężarki nie uzyskuje odpowiedniego skoku i stąd brak odpowiedniego ciśnienia doładowanie i brak mocy . Sprawdź układ podciśnienia od vacu pompy do serwa jak również obwody podciśnienia...
Skoro dalej pokazuje egr to go sprawdź - wykręć go, wciśnij grzyb i zatkaj króciec który idzie do pompy vacum. Puść grzyba - jak wróci to egr zwalony, jak będzie w miejscu a na palcu z króćcem poczujesz ssanie to jest ok. Jeśli masz vacumetr pomierz podciśnienia: na wężu od egr, na zaworach od klap w kolektorze i turbinie. Schemat podłączenia oraz prawidłowe...
Wszystkie wężyki i rurki cieńkie plastikowe od podciśnienia sprawdź.Idą od pompy vacum na głowicy do 3 elektrozaworów (dwa obok aku , jeden pod rurą filtr-turbina). Czujnik jest w bloku silnika ale sprawdź jego wtyczkę bo lubi gnić.
Zacznij od błędów, może być tak jak napisał jorge..., może być EGR, może być również przepływomierz, za dużo gdybania, zacznij od podciśnień, zobacz jak przesuwa się cięgno przy turbinie i przede wszystkim kody błędów
Nie mam problemu z naprawą samochodu samemu, tylko dopytuję ludzi którzy mogą mi pomóc z takim problemem. Wszystko co jest opisane w błędzie 0108 mam zrobione i działa prawidłowo bo robiłem to przy ostatnich naprawach, zawór jak i czujnik mam wsadzone nowe a przewody są całe, nie pokazuje już żadnego check engine. Samochód ma muła przy obrotach 800-2000...
Jeśli plus idzie jak twierdzisz ze stacyjki to również jak podłączysz go bezpośrednio do pompy - świece nie powinny się załączać. Jeśli nie ma plusa po przekręceniu stacyjki, sprawdź kostkę stacyjki. Ja jednak twierdzę, że to coś z przekaźnikiem. U mnie (volvo) na przykład przekaźnik podaje prąd na świece z chwilą wyłączenia świec podaje prąd na przekaźnik...
Okazało się, że odpowiedzialny za brak mocy był jakiś zaworek, nie pamiętam jaki, ale mniejsza o to. Pompa wakum wymieniona, tak samo jak EGR i siłownik klap kolektora (pęknięta membrana), podciśnienia sprawne ale nadal wyskakuje Check. Samochód ogólnie zdaje się jeździć prawie ok, nie licząc zapowietrzającej się pompy wtryskowej i problemów z odpalaniem...
Kurna, na początku myślałem, że coś skrzypi, a to psisko :D Mnie to wygląda na świst zasysanego, lewego powietrza. Ustaje dopiero chwilę po zgaszeniu silnika. Obsikaj z atomizera wodą obszar wokół EGR-a, uszczelkę kolektora dolotowego i elementy w których panuje podciśnienie. Jak usłyszysz odgłos siorbania, to masz przeciek. Testowo możesz wyjąć drugi...
Siłowniki wszystkie chodzą tylko właśnie wydaje mi się, że podciśnienie w tym układzie jest za niskie żeby je ruszyć... i chciałbym się zapytać jak je sprawdzić i jakie ma być. Jeśli ktoś ma Astrę, Zafirę lub Vectrę z takim silnikiem to czy mógłby zdjąć ten rozdzielacz z króćca na pompie i sprawdzić jakie ona wytwarza podciśnienie (jeśli to w ogóle...
Złóżmy że układ podciśnienia jest ok i przewody pozakładałeś prawidłowo.Jest jeszcze kwestia podciśnienia w układzie ,musi być min 0,8 bara.Ale dalej to nie wszystko ,musisz bić pewien że pompa podciśnienia jest ok i nie puszcza oleju do układu.Jednocześnie musisz się upewnić czy w przewodach podciśnienia nie ma oleju.Powoduje to potem nieprawidłowości...
Witam. Pompe demontował i montował mechanik o dobrej renomie. Chciałbym jeszcze zapytać o ,rzeczy jakie mi dzisiaj zasugerowł niemiecki mechanik, mianowicie; pompa niskiego podciśnienia czujnik ruchu wału korbodowego, który rzekomo ma wpływ na kąt ustawienia wtrysku i gdzieś czytałem że to może być rozrząd a konkretnie naciągnięty już łańcuch??? Pozdrawiam
Opór przepływu to może być dobry pomysł. Mało prawdopodobny, ale sprawdzę. Przy odpowietrzaniu starczyło podciśnienia 0,8 bar (przewód + filtr + pompa). Jutro przepuszczę przez odpowietrzacz do hamulców. Ma pojemność 1 litra. Nie bardzo jeszcze rozumiem co ma się dziać z tymi obrotami pompy. Patrzyłem na parametry: obroty wału i pod nimi wałka pompy....
Dalej walczymy z tą naszą vectrą.Nie ma mocy i bok.Odpala normalnie ale jest bardzo słaba podczas jazdy.W układzie podciśnienia było przetarcie naprawione ale to nie wiele pomogło.Gruszka turbo wysterowana z komputera działa normalnie.Cały czas ten błąd p1590.Od czasu do czasu pokazuje bład pompy złe działanie i to mnie martwi.W parametrach pompy wartośc...
Najlepiej było by ten płyn spuścić stamtąd. Możesz odłączyć wąż podciśnienia od serw, zatkać go od strony silnika i zobaczyć czy wtedy też będzie kopcić po przegazowaniu. Uwaga bo wtedy hamulce będą słabe!
Błędów żadnych nie ma. Tak jak wspomniałem wcześniej,problem pojawił się po naprawie sterownika-przed naprawą było ok. . Auto jest słabe-samemu da się jechać jak emeryt-przyśpiesza powoli ,a z przyczepką to już masakra-na 3cim biegu ledwo co ciągnie.Spalanie w mieście wynosi ok.12/100km. trasa to 9.5l/100km .Wcześniej max.spalanie w mieście jakie udało...
vectra podciśnienie pompa podciśnienie przewód podciśnienie vectra
vestel 17ips72 głośny parownik lodówka makro excel zapis pliku
Autotest Beko DFS – tryb serwisowy, uruchamianie, kody błędów, diagnostyka zmywarki Piekarnik nie grzeje po wyłączeniu blokady dziecięcej