Może jakieś podciśnienie ?
Masz zbyt małe podciśnienie vacc (pokpa nieszczelność) ,gruszka nie pada.
Witam, właśnie podczas czyszczenia przepustnicy pękał mi zaznaczony na zdjęciu osłona wężyka i moje pytanie czy koniecznie jest wymiana na nowy ? czy wystarczy jak zrobię to byle było bo jest to nie istotne. Pozdrawiam
Sprawdz węzykiem i ustami czy masz szczelną membranę EGR i siłownika kolektora. Jak masz wakuometr czy masz odpowiednie podciśnienie z króćca pompy vac.
Można też zerknąc na podciśnienie w kolektorze ssącym.
Nie miałem z tym silnikiem wiele do czynienia, ale jak są cały czas zamknięte to pewne, że zgaszą silnik. ( Myślałeś o tym co Ci na PW wysłałem?) Dodano po 1 Odepnij podciśnienie od siłownika tycz klap
Regulator ciśnienia na listwie nie popuszcza Ci paliwa na podciśnienie?
Prawdopodobnie cofa Ci się paliwo do zbiornika. Sprawdź czy w zbiorniku nie robi Ci się podciśnienie.
Odczytaj błędy , sprawdź szczelność membran egr i siłownika w kolektorze oraz wężyków zasilających elektrozawory w podciśnienie.
Jeśli membrany szczelne to źle podłączone zawory lub podciśnienia. Zakładam że podciśnienie ok.
Może nie napiszę niczego odkrywczego, ale skoro świeci się check, warto byłoby zacząć od podłączenia testera diagnostycznego, bo na pewno da to lepszą podpowiedź niż zgadywanie na forum... Do tego fajnie byłoby zmierzyć podciśnienie.
Nie ma. (Musisz wpisać większą treść wiadomości przed wysłaniem. W przypadku wysyłania plików opisz szczegółowo plik w treści wiadomości.)
Sprzedalwm samochód
Niższe napięcie pojawia się chwilowo przy schodzeniu z obrotów na zamkniętej przepustnicy. Widocznie większe podciśnienie powoduje takie ustawienie ośki, która w tej pozycji ma luz. Prawdopodobnie chodzi o wytartą klapę przepustnicy przy ośce i luz poosiowy.
A jak ma się zawór podciśnieniowy w komorze silnika? Podciśnienie i sterowanie.
A gdzie niby jest ten termostat?? Rozbierałem to juz wiele razy i nic takiego nie znalazłem...Rurka z podciśnieniem biegnie do zespołu wyrskowego, dokładniej do miejsca skąd wychodza 3 przewody z podciśnieniem. Jedna z nich steruje EGR-em, druga właśnie ta klapką od powietrza, a trzecia czymś jeszcze... Czekam na dalsze sugestie. Rurka od klapki powinna...
Ja bym obstawiał że klapa gaszaca blokuje się w pozycji zamkniętej. Odepnij i zaslep podciśnienie od niej na próbę.
Sprawdź przewody podciśnieniowe. Któryś może być przetarty. W szczególności zobacz w jakim stanie jest przewód gumowy łączący korpus przepustnicy z czujnikiem podciśnienia...
Dzieje się to tylko na gazie? Bo jeśli tak to może są źle podłączone przewody wodne do parownika. Mikser musi mieć mniejszą średnicę wewnętrzną niż dolot, wtedy powstaje podciśnienie.
Kolego diagnostyka się kłania,możliwy błąd układu krytycznego 2 ,jak nie masz czym jedz do kogoś,a sam posprawdzaj dokładnie przewody podciśnienia.
zobacz co się dzieje na map-sensorze,jakie masz podciśnienie.
Na początek sprawdź korek wlewu paliwa (odkręć go lekko), czy nie robi się podciśnienie w zbiorniku.
hehe. drugi kluczyk działa... dzięki wielkie, pozdrawiam!
Ten miernik do tego się nie nadaje. Zauważ że to vacuometr i manometr w jednym. Możesz mierzyć ciśnienie do ok 0,7bara oraz podciśnienie. W tej chwili to co zaznaczyłeś jest na skali podciśnienia więc jeżeli wskazówka od zera poszła w prawą stronę to masz powyżej 0,7bara ale tak naprawę ile to nikt nie wie. Jak wskazówka idzie w lewo od zera to mierzysz...
Brak podciśnienia z vacu pompy będzie powodował problemy z układem hamulcowym jak również problemy z mocą , przy słabym podciśnieniu siłownik regulujący wydajnoscią turbosprężarki nie uzyskuje odpowiedniego skoku i stąd brak odpowiedniego ciśnienia doładowanie i brak mocy . Sprawdź układ podciśnienia od vacu pompy do serwa jak również obwody podciśnienia...
Sprawdź podciśnienie wytwarzane przez vacumpompke, sprawdź sam zawór elektromagnetyczny turbiny.
jak by on padl to nieodpalilbys autka
Mimo wszystko PLak do ręki i sprawdzać...lubi spaść podciśnienie ze srodka kolektora(dołu) po wystrzale...
chodzi ci o wszystkie? Pytaj po kolei to Ci podpowiem.
E, tam bywał uruchamiany podciśnieniem zawór nagrzewnicy jak pamiętam?
Nie. Wejście VAC powinno być niezależne - od pompy Mówisz , że każdy zaworek powinien być podłączony bezpośrednio do pompy. Szkoda bo pompa ma tylko jedno wyjście . Trójnik rozdziela podciśnienie na obydwa zawory. A dokąd idą przewody podciśnieniowe z tego zaworu ????
Musi być podciśnienie.Czasami też regulator puszcza trochę membraną paliwo do kolektora.Sprawdz czy po wyjęciu go nie ma paliwa w środku od strony podciśnienia.
Wszystkie świece są jednakowo okopcone? Wskazuje podczas diagnostyki poprawne parametry? Podciśnienie w kolektorze, temperatura? Jak chodzi na gazie?
Można wakuometrem, wpiąć się równolegle trójnikiem przed elektrozaworami i skontrolować podciśnienie zasilające oraz za każdym z zaworów i sprawdzić sterowanie siłowników klap i turbosprężarki. Oznaczenia są inne dla odróżnienia, ale zasada działania i parametry te same, że sprawują się zamiennie bez problemu, sprawdzone.
Domyślam się że to sekwencja, sprawdź podciśnienie (cieńki wężyk który idzie od reduktora do map sensora i gdzieś do kolektora ssącego lub wpięty gdzieś w podciśnienie przy kolektorze) prawdopodobnie wężyk spadł!
Jeżeli sterowanie jest podciśnieniem, to nie.
Witam. Na 90% zawór EGR jest zapchany ale sprawdź jeszcze wężyki podciśnienia te od gruszki.
Nie ma żadnych błędów podciśnienia.
"Tyka" ci, bo słyszysz spaliny cofające się do węża pompy przy otwartym zaworze. Zaślep to podciśnienie i problem zniknie
podejrzewam że masz reduktor uruchamiany podciśnieniem sprawdź cienki przewód podciśnieniowy od kolektora do reduktora
A że tak zapytam-sprawdziłeś jakie podciśnienie robi vacumpompka? Sprawdziłeś szczelność połączeń? ( przedziurawiały się wężyki).
o przepływka pokazuje normę. To znaczy ile? sprawdzone wszystko Nic nie sprawdzone tak naprawdę. Membrana siłownika EGR cała? Podciśnienie wytwarzane prez pompkę vaku jaką ma wartość? Elektrozawór szczelny?
Zaworek nie daje podciśnienia, jedynym jego źródłem jest pompa podciśnienia, zaworek je tylko puszcza na siłownik. Steruje nimi komputer. Jak zawór jest w pełni (sterownie PWM) otwarty to za nim jest takie podciśnienie jakie daje pompa czyli 0,5-0,7MPa.
Pomoże ktoś jaka może być przyczyna tych problemów z podciśnieniem?
Witam.Zacznij od podciśnienia vacu.Pompa jest po to zeby wytwarzała stałe podciśnienie bez zadnych wahań.Sprawdzić cały układ podciśnień a nie tylko turbo.Ciśnienie turbo rzeczywiste od ok.2000obr. pomiędzy 1.0-1.2 pedał w podłodze.
Kolego,na początek powinno się zacząć od pomiaru podciśnienia jakie daje vacum ,min.0,8bara.Potem w układzie(trójnik).Jak nie będzie podciśnienia ,będzie generowało błąd egr i błąd systemu krytycznego 2.Oczywiście auto będzie słabe i będzie się palił check.Jak ciśnienie jest ok,możesz sprawdzić te wężyki podciśnienia jak ich prawidłowość połączeń.Na...
Bardzo ważne spięcie rozrządu sprawdzałeś?Ząbek w tą ząbek w tamtą stronę ale przy tym zmienia się podciśnienie w kolektorze ssącym i parametry na przepływomierzu prawda?Pozdrawiam.
Witam. 1.Opornośc elektrozaworu może być ok.ale czy przełącza podcisnienie? 2.podciśnienie w układzie 0,6-0,8 bar 3.Szczelność zaworu EGR.
domex, czwarty cylinder.. Niekoniecznie, zależy który silnik, bo np. z kolanka kolektora czwartego gara brane jest podciśnienie na servo hamulca.... Tak jest w X16SZR
Kolego, jakie podciśnienie robi vacumpompka z założonym cienkim wężykiem idącym do zaworków, a jakie bez tego wężyka?
Plus po zapłonie i masa sterująca wystawiona przez sterownik silnika jeśli ten chce otworzyć zawór.
To jest zawór nagrzewnicy. Sterowany jest podciśnieniem. Dochodzi do niego tekalan, nie linka. Ogólnie dostępny.
Przeczytałem na wielu forach, że to może być jakiś przewód podciśnienia.... To prawda?
elektrozaworki podciśnienia ?
Jeżeli się nie mylę to podciśnienie bierze się z kolektora ssącego.Jak jest zamknięta przepustnica podciśnienie otwiera egr i zasysa spaliny(ekologia :D )Nie domykająca się przepustnica,dziurawy lub nie podpięty wężyk
Akurat ten motor z uszkodzoną przepływką ciężko pali, ale objawy są inne. Reduktor gazu nie puszcza, regulator ciśnienia paliwa przez podciśnienie nie puszcza? Może gaz źle wyregulowany i się trochę mapy rozjechały.
Jak ją odetkasz to zmniejszy się podciśnienie w dolocie i na gazie prawdopodobnie nie będzie chciał poprawnie pracować, może wystarczy regulacja, może mikser źle dobrany albo parownik już wysłużony.
W trakcie robienia testu zawór może okazać się sprawny ale pewnie tak nie jest. Wymień zawór i po kłopocie, ale nie na używkę bo zaraz napiszesz że dalej to samo. Poza tym zastanów sie jakie katorgi on przeżywa w trakcie pracy, z jednej strony ogień z drugiej zimno, jakaś sadza, nadciśnienie , podciśnienie. Można zgłupieć :) i jeszcze mieszka wtym silniku.
sprawdź reduktor ciśnienia na listwie wtryskowej czy nie sika paliwem przez podciśnienie do kol. ssącego i w 2.0 był manualny reduktor obok zbiornika u ciebie jest?
Zmienna geometria jest to sterowanie turbiny (taka gruszka na turbinie) sterowana na podciśnienie, przy dodawaniu gazu ma być widać jak pracuje ćięgno sterowania. Poza tym zawór EGR można zaślepić.
mi się widzi że jednak odpowietrzenie zbiornika jest zapchane i wytwarza się podciśnienie w zbiorniku lepiej na próbę wyciągnij mu uszczelkę z korka wlewu albo włóż jakiś inny (zastępczy) z dziurką
Układ wn do kontroli, podciśnienie ssania i ciśnienie sprężania. Gwałtowne szarpnięcia, oznaczają w większości wypadków brak spalania. Możesz tracić chwilowo zasilanie sterownika (brak błędów).
MAP mierzy podciśnienie w kolektorze ssącym,przy sprawnym silniku i prawidłowo wysterowanym przez komputer powinno być 0,6 bar na biegu jałowym.
Po uruchonieniu silnika pedał i schodzi to normaqlne, zadziałało podciśnienie w serwie wspomagania hamulców. A jeśli zapala się kontrolka w trakcie ruszania, to sprawdz czujniki ABS przy każdym kole. Być może zaśniedziały złącza.
Normalnie - albo zamykają szczelnie przepływ, albo nie - wszystkie trzy są identyczne.
Inaczej czujnik podciśnienia
Sprawdź wężyk czujnika podciśnienia, mieliśmy w Vectrze B takie same objawy, po prostu pękł.
Albo namieszane w sterowaniach podciśnieniem
Raczej nie bo w serwie masz podciśnienie a to trafia do kolektora a nie do miski. Pewnie pozostałości. Pojeździsz parę dni i jak się okaże. Wcześniej nie kopciła - może olej bierze?
Witam potrzebuje schemat układu podciśnienia (przewodów) do vectry B 96r 2.0 cm3 100kW, ponieważ nie wiem skąd wypadły mi dwa przewody gdzieś za kolektorem ssącym jeden gruby gumowy a drugi z plastiku.
to jak tak to opisałeś to wygląda faktycznie jakby brak paliwa i dopiero po chwili się jakieś podciśnienie wytwarza i przy następnej próbie zaskakuje. Ktoś już sugerował że filtr paliwa może być przytkany. Napisz więcej danych: rok przebieg, żeby coś można było sądować
Sprawdź jakie masz wskazania przepływomierza,na wolnych obrotach powinno być około 520mg\suw. jak dodasz gazu spadnie do około 360 mg\suw i po chwili podniesie się do ponad 600 mg\suw. Sprawdź ciśnienie doładowania-na wolnych będziesz miał wskazanie "sensor barometru 098-1010 bar",jak dodasz gazu poniesie się do około 1470-1500 bar. Sprawdź EGR-techem...
wymień pompę vacum to ona ssie olej z silnika Ale ona robi podciśnienie i co to ma do rzeczy z EGR że mokry,jak zasysa z EGR.Jakby tłoczyła ciśnienie do EGR to by mógł być mokry.
Jeżeli nie ma widocznych usterek,to naprawdopodobniej bedzie konieczne wykonanie ustawień pierwotnych-integratora sondy lambda i regulatora biegu jałowego. Wskazane by było jak zaobserwowanie jak bardzo jest rozjechana adaptacja,widziałem sytuacje że wartość integratora biegu jałowego wynosiła 156 (wartość środkowa 128).Było to spowodowane instalacją...
Jeśli winny byłby moduł,to chyba byłoby wiecej objawów?? A co do EGR to jak najlepiej go zaślepić?? Moze poprostu zdjąć z niego wężyk podciśnienia??
Zakładam że uszczelka była raz robiona, to ile mogli splanować głowicę, 0,2mm ? Taka wartość chyba nie będzie miała wpływu na pasek rozrządu? Nie wiem, ale dolicz rolkę, zużycie kół zębatych, i dokładnego ustawienia na znakach, może można już się nie spodziewać. Grubość UPG. Trzeba samemu zdecydować, z której strony znak bardziej pasuje, gdy nie bardzo...
Darek a od kiedy na wolnych obrotach masz doładowanie ??? Mi się zawsze wydawało że wtedy jest minimalne podciśnienie wywołane oporem filtra powietrza Drogi kolego jak w temacie podłącz pod tester w warsztacie a ominą Cie niepotrzebne wydatki i przemyślenia pozdrowienia.
Kiedyś uruchomiłem silnik ze zdjętą rurą dolotową powietrza i zauważyłem, że te objawy wiążą się z przedostawaniem spalin do układu dolotowego, wygląda to jakby zawór EGR był wysterowywany i wpuszczał spaliny do dolotu. Sam zawór był czyszczony, tak że odpada jego mechaniczna nieszczelność, poza tym po około minucie spaliny przestają się przedostawać...
Posprawdzaj podciśnienia. Swego czasu w Vectrze B z X18XE1 miałem identyczny objaw. I przyczyną był właśnie nieszczelny przewód podciśnienia na parowniku.
Chłopie lewe powietrze , zobacz dobrze. Zobacz przy uszczelce kolektora. Jeżeli masz lpg sekwencję zobacz ten wężyk z podciśnieniem.
Było dużo tematów o błędzie 0400 więc poczytaj, generalnie sprawdź czy rusza ci się sztanga na turbo pewnie nie, więc szukaj dalej nieszczelności w przewodach podciśnienia
Witam, Zakupiłem vacumetr na jednym zdj wpiołem bezpośrednio do vacum i wyszło ponad zielony wskaźnik gdy trujnikiem wpiołem sie do węża miedzy turbem a zaworkiem wskazówka była na poczatku zielonego pola przy dodawaniu gazu nie szła w prawo czyli większe podciśnienie tylko w druga(lewa) stronę na czerwone pole o co chodzi . Prosze o pomoc w odczytaniu...
A jak sprawdzić te podciśnienie ?I zaworki?Musze dodać ,że auto jakieś dwa miesiące temu zaczeło szwankować.I wtedy tylko takie byly objawy jak zamochod był zimny odalony po nocy ale po jakiś 10 km wszystko wracalo do normy i caly dzień było ok .A już dziś nic nie pomagało cały czas tak samo chodzi nawet po przejechaniu 100km.
Jeśli zamierzasz samodzielnie pogrzebać przy aucie to polecam kupić wakuometr. Dzięki niemu sprawdzisz układ podciśnienia.
witam kolegów mam problem taki że mechanik pozamieniał mi wężyki podciśnienia i auto faluje na obrotach
Kolego sprawdź podciśnienia przy silniku
Aby to odpaliło są potrzebne trzy rzeczy: paliwo, iskra, kompresja. Obstawiam że nie masz kompresji, ale to Ty musisz to sprawdzić i powiedzieć czego nie ma. Uprzedzam, odpowiedzi typu "wydaje mi się" , "jest ok" nie będą brane pod uwagę.
Obejrzyj dokładnie dolot czy gdzieś jakiegoś podciśnienia nie zwaliło.
Zobacz jak zachowuje sie obrotomierz, jeśli coś jest nie tak to wymień czujnik. Posprawdzaj też podciśnienia.
Czyli pompa wtryskowa robi jeszcze za podciśnienie .. Dodano po 2 Jak to odpowietrzyć ??? Tu widzę że pompa jest nowa , świeci nowością i szkop mnie zapewniał że tak jest. Zatankowałem paliwo przyjechałem pod dom , a na drugi dzień nie mogłem odpalić auta aż do dziś ..
Głupie pytanie, a dobrze podciśnienia pozakładał?
Wtryskiwacze.Komplet nowych uszczelek.Numery opla 0821675,0821093,0821091.Razy 4 wtryski.Razem ok 150zł w zależności od sklepu ew.serwis,troszke drozej.Tak czy siak pewno cię to czeka.Przelew,podciśnienie,tak jak pisali.Zawory turbiny,jeden czarny,drugi szary-ciężko ustalić ale padają,owszem.Legalnie kosztują ok 400zł więc na zgadywanki za drogie. Oring...
Iskra jest,paliwo jest to musi palic ,chyba że iskra nie w tym miejscu ,albo wydech nie drożny. Iskra nie w tym miejscu znaczy rozrząd źle ustawiony co by błąd odczytany o podciśnieniu sugerował.
Witam, moja dłuższa nieobecność spowodowana była falą usterek z którymi musiałem sobie poradzić. Więc w chwili obecnej wyskakuje mi błąd P0400. Bezpośrednio z pompy vac mam podciśnienie 0.9 w całym układzie z podpiętymi elektrozaworami ciśnienie wynosi 0.5 w porywach do 0.6. Po wypięciu z układu elektrozaworu EGR podciśnienie wzrasta do 0.8 Na chwilę...
Co sprawdziłem: -podciśnienie w zaworze EGR- OK -turbina- OK -odpowietrzony- OK -sczytanie błędów- NOK, dziś jadę z nim do mechanika to może się co wyjaśni. Nic nie sprawdziłeś bo: Podciśnienie ma być min 0.8 bar nie tylko na egr ale przed każdym elektrozaworem a nic nie wiadomo jakie jest. Przy odłączonym egr nie będzie mocy Przy nie szczelnych przewodach...
SORKA ale jeszcze zapomniałem dodać ze gdy załaczy sie ''awaria" to słychać buczenie elektro-zaworu podciśnienia od turbiny
Najpierw diagnoza komputerem. Jeżeli będzie błąd P1220 lub P1222 to tłok w pompie. Sprawdz podciśnienia do turbo!
Cześć, U mnie zmierzone miernikiem uniwersalnym ok 6 ochm na elektrozaworze od turbiny. Co prawda to silnik 2.0 DTH ale elektrozawory są chyba takie same, dwa pozostałe elektrozawory nie mierzyłem bo jest trudny dostęp, ale powinny być takie same. Ja mam dodatkowe pytanie dot. tych elektrozaworów, są niedostępne żadne zamienniki, tylko oryginał po 500...
Przecież tam jest wszystko jak na stole, idź po wężykach od turbiny i dotrzesz do takiego zaworu czarnego i sprawdź jego rezystancję - sprawdź też wężyki często pękają i brakuje podciśnienia
Tak sobie jeżdżę z wpiętym wakuometrem po między EZ a gruszkę od turbo.Z tego co widzę,to coś jest nie tak z tym podciśnieniem.Czasem w czasie jazdy waku pokazuje prawie -0.9 a czasem na moment spadnie do ok.-0.3 i powoli wzrasta.Raz podcisnienie spadło jak stałem na światłach więc podejrzewałem że widocznie coś jest nie tak ze serwem.Założyłem używane...
przewód podciśnienie vectra czujnik podciśnienie vectra zawór podciśnienie vectra
nissan primera rozrusznik indesit instrukcja pralka półprzewodnikowy czujnik temperatura
galmet wyswietlacz galmet wyswietlacz
Błąd P0400, podwyższone obroty, VSC i 4WD w Toyota 2.2 D-4D Termet Silver Pro - Optymalizacja zużycia gazu