Jeśli podczas pracy silnika - jazdy, pedał hamulca będzie "twardy", to albo serwo zamarzło, albo pompa próżniowa niesprawna (nie wytwarza podciśnienia). Wciśnij pedał hamulca i uruchom silnik, jeśli pedał wyczuwalnie "wpadnie", to wspomaganie hamulca (serwo) sprawne.
Duży przebieg tego wozu? Na moje ucho, to albo serwo hamulca straciło szczelność, albo przewód między pompą podciśnienia a serwem. Ale raczej stawiałbym na serwo. Schyl się pod kierownicę i nasłuchuj w okolicach popychacza łączącego pedał hamulca z tłokiem serwa.
To jest GDI więc podciśnienie do wspomagania jest brane z pompy podciśnienia, jak w dieslu. Jak bieg jest zapięty i koła się obracają to i pompa pracuje. Poza tym podciśnienia w zasobniku powinno wystarczyć na 2-3 wciśnięcia pedału hamulca. Niemniej i przy utracie podciśnienia hamulce działają, tylko jak ktoś nigdy nie jechał samochodem bez wspomagania...
Wychodzi że nie ma podciśnienia. Może być rurka do pompy vakum. Wypchnięty bagnet oleju, to pompa vakum pompuje duże ilości powietrza.
W mojej stacji do rozlutownicy od kilku lat mam włożoną pompę podciśnienia hamulców od skoda/vw/audi. Pompa łopatkowa duże podciśnienie i wydajność. Pobór prądu około 5-6A. Pomimo dłuższej pracy nie nagrzewa się i pracuje dosyć cicho. https://obrazki.elektroda.pl/4249514700_...
Masz słabe podciśnienie w układzie i efektem tego jest to, że turbo nie może się zebrać z dołu. Właściwe ciśnienie uzyskuje dopiero przy 3170 obrotów lecz dalej przeładowuje aż do 3820 obrotów. Możesz spróbować podłączyć podciśnienie na "krótko" kawałkiem wężyka bezpośrednio z trójnika na wężyku pomiędzy pompą podciśnienia a serwem hamulców z siłownikiem...
To jest psg5 i masz albo nie szczelne podciśnienia albo słabą vakum pompę i nie daje tyle podciśnienia ile trzeba, przytrzymaj na wyższych obr, czyli ok 1.5 tyś i wtedy naciskaj hamulec.
Serwo jak pada to znaczy, że jest dziurawe i powinno coś syczeć, można je sprawdzić pompą podciśnienia - ręczną pompa i zobaczyć czy podcisnienie spadnie i wtedy bedzie wiadomo. Usterki serwa zdarzają się, ale rzadko, prędzej przewody się uszkadzają, złączki.
Szukaj podciśnienia zaworek przewody podciśnieniowe przetarte pękniete sprawę masz prosta od vacu pompy do turbo . Hamulec nie jest twardy ??
Wymieniona przepustnica a adaptacja przeprowadzona? Pompa podciśnienia? Pedał hamulca twardy? Nie odczułeś ze słabiej hamuje? A kiedy ta usterka nastąpiła? Po regeneracji skrzyni czy głowicy. Czy wszystkie te naprawy były ze względu na falujące obroty. Mało danych, musiał byś wszystko po kolei opisać wraz z dokumentacją fotograficzną co było robione...
W zasadzie zawsze jest przy serwie jak wejscie podciśnienia.
Czy można dostać vacum pompe na 12 v , albo z jakiego auta nabyć to, ma to wspomagać hamulce
Jest to pompa podciśnienia m.in do wspomagania hamulców.
Czyli brak podciśnienia w układzie bo pompa vacum nie pracuje ?
Witam jestem początkującym na tym forum.Mam problem z stukającą pompą podciśnienia wspomagania hamulców VW T4 2.4D 94r.Jak nacisnę pedał hamulca odzywa się pompa a po czasie cichnie i tak ponownie.Mówiono mi że to luz albo pomiędzy pompą a trzonkiem albo pomiędzy trzonkiem a wałkiem w głowicy.Nie do końca wiem czy to prawda no i jak to naprawić.Gdy...
hamulce: sprawdź czy pompa podciśnienia pracuje (ta z prawej strony głowicy) odpalanie: brakuje + na zaworze w pompie, coś w kablach poplątane
Zasada jest taka, że mierzy się wakuometrem podciśnienie zaczynając od trójnika na wężyku idącym od pompy podciśnienia do serwa hamulców i kolejno przed a potem za każdym elektrozaworem, przed i za akumulatorem (zasobnikiem) podciśnienia jak i przed oraz za zaworkiem jednokierunkowym (czarno-białym). W miejscu układu podciśnienia gdzie na ostatnim pomiarze...
Witam Sprawdzałeś czy dobrze działa serwo. Dokładnie szukałbym w tą stronę. Częstą usterką w tym samochodzie jest rozszczelnienie się vacum pompy. Brak podciśnienia i hamulec tak się zachowuje. U siebie zdiagnozowałem to po reakcji hamulca na różne obroty silnika. Przy wysokich hamulce były ok, na niskich podciśnienie było na tyle niskie, że hamowanie...
Chłopie, pomiń stacyjkę, zgaś podciśnieniem z samej pompy, jak ładnie zgaśnie masz gaszak sprawny, jeśli nie, membrana puszcza i trzeba wymienić. Możliwe, że masz słabą pompę podciśnienia ale wtedy i hamulec będzie twardy. Toż to auto daje się ładnie zdiagnozować w 5 minut. Tylko trzeba myśleć.
Pompa Vacum? A jak zdiagnozować to? Pompa jest odpowiedzialna za wytwarzanie podciśnienia? Za wspomaganie hamulca itd jeśli dobrze rozumiem.
Na pewno pęknięty przewód przy servie. Wspomaganie hamulca tam dochodzi taki sztywny przewód. Tu gdzie pompa hamulca. Sprawdź ciągłość tego przewodu aż do wakopompy (pompy podciśnienia) po drodze pewnie się rozgałęzia ten przewód do czujników itd. sprawdzić szczelność tych przewodów.
Witam. Niestety w 123 nie ma pompki centralnego zamka.Cały układ jest obsługiwany podciśnieniem które wytwarza pompa podciśnienia(do wspomagania hamulca,gaszenia silnika ) montowana na i napędzana z silnika.Po wyłączeniu silnika podciśnienie jest akumulowane w zbiorniczku znajdującym się w bagażniku pod tylną półką.Najczęściej przyczyną usterki jest...
Nie wiem co tam powinno być podłączone. Generalnie jeśli chodzi o pedał to są trzy opcje: -Nie szczelny układ podciśnienia. -Kończąca się pompa vacum. -Uszkodzone serwo. Sprawdź jakie masz podciśnienie w układzie z odbiornikami podciśnienia i bez. Przy krućcu pompu vacum to - 0,75 bara po maksymalnie 5 sekundach od odpalenia auta.
Sprawdź podciśnienie pompy VAcum i wszystkie wężyki podciśnienia. Potem napisz. Czekamy.
Panowie mam tutaj dylemat szukalem w Elsa ale nic sensownego nie znalazlem, poszukuje prawidlowej wartosci podcisnienia vacum pompy na wolnych obrotach silniki ANU/AUY/AVB/AWX/BTB/BVK itd. generalnie 1.9 VAG bo wszedzie to samo siedzi, wiec chetnie dam repute za podpowiedz jakie powinno byc podcisnienie na tej pompie tandem w ukladzie wysterowania podcisnieniami/hamulcem.
Serwo najczęściej jest czarne i do niego przymocowana jest pompa hamulcowa. Od czoła musi być podłączony przewód podciśnienia i być może na nim jest nieszczelność.
Cześć a ja proszę pana stawiam na wakuum pompę jeżeli układ podciśnienia masz szczelny i pedał hamulca nie "wpada w podłogę". Sprawdź jeszcze czy serwo jest szczelne jeżeli tak to wakuum "siada"
w tym samochodzie nie ma, bo wspomaganie kierownicy jest elektryczne. Zapewne to usłyszałby gdyby zaprowadził auto do warsztatu na wymianę pompy wspomagania :) Za niedługo podciśnieniowe wspomaganie hamulców też odejdzie do lamusa. W moim niedawno kupionym autku serwo hamulców jest elektryczne. Szczerze to szkoda. Układy na klasycznym serwie bardzo...
Brak wspomagania hamulców. Uszkodzona pompa podciśnienia, dziurawy przewód lub pęknięta membrana w serwo. Zdejmij przewód podciśnienia z serwo. Zapal silnik i zatkaj przewód palcem jeśli efekt będzie podobny ja przy zatykaniu rury od odkurzacza to przewód i pompa są sprawne. Pozostaje serwo.
https://filmy.elektroda.pl/52_1727883038... Witam, pacjent Kia sportage 2009, 2.0l, od kilku dni po włączeniu zapłonu świeciła mi się kontrolka podciśnienia hamulców, po uruchomieniu silnika gasła normalnie, jednak dziś na włączonym silniku na postoju mocniej wciskając pedał hamulca wraz z wciśnięciem zaświeciła się po czym pi podpompowaniu gaśnie...
Sprawdź pompę podciśnieniową, w szczególności szczelność połączenie "wychodzącej" z niej rurki łączącej się z serwem pompy hamulcowej. Jest to miejsce, gdzie zwykle powstaje nieszczelność (od drgań silnika), w wyniku czego hamulec jest "twardy" i mniej skuteczny. Ponadto utrata podciśnienia ma również wpływ na działanie turbiny ze zmienną geometrią....
Podajesz kolego, że po 2 - 3-krotnym wciśnięciu pedału hamulca brak jest efektu hamowania, to sugeruję Ci sprawdzić wydajność pompy podciśnieniowej. Miałem podobnie w Golfie (IV tdi), w którym w wyniku drgań silnika i zbyt krótkiej rurki łączącej pompę podciśnienia z serwem "wyrobiło" się połączenie pompy z tą rurką. Efektem tego były "słabe" hamulce...
Witam pompą vacum steruje ECU silnika ,przy serwie jest czujnik podciśnienia i na podstawie sygnału z czujnika ECU uruchamia vacum pomp .
I co po podmianie?, bo na logach widać poprawę. Chociaż idealnie jeszcze nie jest. jaką januszu widzisz poprawę bo ja żadnej : pierwsze logi dotyczą silnika ALH a drugie AHF ale patrząc na temat to pewnie chodzi o te drugie więc : turbo wcale nie pompuje i normalnym jest, że przepływka wskazuje tak niskie wartości i sterownik wchodzi w tryb pracy awaryjnej...
Witam, mam następujący problem. Po rozpięciu i ponownym spięciu wtyczki od immobilizera (6 kabli) samochód nie chce zapalić. Po przekręceniu kluczyka zapalają się tylko kontrolki ciśnienia oleju, ładowania akumulatora, temperatury i żółta kłódka. Nie chodzi pompa podciśnienia od hamulców, rozrusznik kręci ale samochód nie odpala. Da się coś z tym zrobić?...
(at)m.siupik Component N65/3 (Brake booster vacuum pump control module) is faulty or the lead has open circuit Komponent N65 / 3 (moduł sterujący pompą podciśnienia wspomagania hamulców) uszkodzony lub przerwa w obwodzie* *tłumaczenie własne:)
Wymień i zapomnisz o problemie. Gdyby było za małe podciśnienie z pompy vacum, hamulec byłby twardy przy drugim naciśnięciu. Zapewniam, że mielibyśmy temat o słabych hamulcach. W pompie nic się nie dzieje i nie ma tam co regulować.
Może być kilka przyczyn, proponuję sprawdzić: - stary lub niskiej jakości płyn hamulcowy (jest b. higroskopijny i chłonie wodę do układu) - zapieczone tłoczki w zaciskach hamulcowych lub zużycie gumowych osłon tych tłoczków, - awaria wzmacniacza siły hamowania (serwo) lub nieszczelny przewód podciśnienia w tym układzie, - awaria zaworu zwrotnego wzmacniacza...
Jak wyżej , zacznij od paska rozrządu i oględzin napędu pompy oleju i pompy podciśnienia .Wydaje mi się . że jeżeli zdemontujesz pompę podciśnienia to sprawdzisz tez zęby na wałku .
Rzadko zdarza się, aby oba podzespoły tj. serwo i pompa vacum uległy jednocześnie awarii. Może uszkodzeniu uległa tylko pompa podciśnienia i serwo jest sprawne lub na odwrót. Nie opisujesz jaki masz objaw usterki np. czy masz "twardy" pedał hamulca i przez to mniej skuteczny hamulec lub dzieje się to dopiero przy drugim lub trzecim naciśnięciu pedału...
Pomiędzy pompą a serwo jest akumulator podciśnienia taka puszka po piwie (grube rurki) spróbuj podmienić z kimś.Od niego zależy podciśnienie po kilkukrotnym naciśnięciu pedału hamulca i tam chyba siedzi zawór zwrotny serwa (ale nie jestem pewien)
Zobacz czy odpuszczą jak odepniesz przewód podciśnienia serwa. Czy pompa - luz jałowy-ustawiona odpowiednio?
Z tego co pamiętam to z głównego przewodu podciśnienia /pompa- serwo/ przy zaworze zwrotnym podpięte są dwa przewody. Główny przewód SERWO-POMPA ma tylko jedno wyjście pod które podłączony jest wężyk zasilający cały układ podciśnienia.
Pierwszy pomiar bezpośrednio na wyjściu vacu. Jeśli będzie podciśnienie to szukaj po przewodach nieszczelności. Jak na pompie podciśnienia brak to dzwoń mam taką pompę .691#957#340
Po uruchomieniu silnika pedał hamulca powoli sam się wciska aż do podłogi i blokuje wszystkie koła. Po zatrzymaniu silnika pedał hamulca powraca powoli do góry i wszystkie hamulce się odblokowują. Sytuacja tak jakby pompa podciśnienia (silnik diesel) wytwarzała zbyt duże podciśnienie i servo samo ciśnie pompę hamulcową - oczywiście to nie możliwe żeby...
Ta pompa do spalania ma dużo i nie dużo jest potrzebna do wytworzenia podciśnienia dla serwa hamulca czy też działania zaworu egr
Sprawdź pompę podciśnienia, to częsta przyczyna, po sprawdzaj przewody często się luzują, ewentualnie będzie problem z serwem.
W dieslach tak jest często z pedałem hamulca, bo nie ma w nich za bardzo skąd wziąć podciśnienia do serwa, dlatego wytwarza je specjalna pompa. Jak naciśniesz kilka razy hamulec to do serwa najdzie powietrze i minie chwile czasu zanim pompa je wypompuje:) Może również być taka możliwość, że gdzieś masz nieszczelność, ale wątpię.
Kolego do serwa idzie wąż z podciśnieniem wyciągnij go i sprawdź czy vacum pompa tworzy podciśnienie jak jest ok to możesz teraz sprawdzić na jeździe próbnej czy jest różnica powinien być bardzo twardy i słaby bez tego podciśnienia później wsadź go i zobacz powinien być miękki i bardzo skuteczny ;). Jeśli nie będzie różnicy to SERWO jeśli nie robi się...
Odnośnie "słabego" podciśnienia wytwarzanego przez pompę podciśnienia, a wyczuwalnego podczas hamowania, to proponuję sprawdzić szczelność króćca wychodzącego z pompy. W wyniku drgań silnika wyrabia się połączenie pompy z przewodem od serwa a zmniejszone podciśnienie ma wpływ na skuteczność hamulca zasadniczego. Niektórzy z różnym skutkiem starają się...
dw8 nie miały przepustnicy , pompa podciśnienia ciągnie zawór egr i serwo od wspomagania hamulców
Pod maską. Brak podciśnienia w serwie hamulcowym. Szukaj nieszczelności w przelotce grodzi silnika, bądź na pompie vacum.
Pompa vac , serwo,przewód podciśnienia....
Witam sprawdzałeś poprawnośc podłączenia przewodów podciśnieniowych,a jak zachowóje się serwo hamulca bo to dosyć potrzebuje podciśnienia
Pomiar podciśnienia- vacuometr.
Tam gdzie idzie przewód od sprzęgła (rurka) będzie w jego okolicy odpowietrznik. Twój opis bardziej pasuje do uszkodzonej pompki sprzęgła bądź wysprzęglika. Możesz spróbować odpowietrzenia, lecz efekt może być niezadowalający. To że nie masz wspomagania hamulców (serwo nie działa) może być spowodowane uszkodzonym przewodem podciśnienia, pompa vacum,...
Dałem mechaniczną pompę podciśnienia i problem jest rozwiązany, taka jak w poście powyżej
Zmierz ile pompa daje podciśnienia i czy nie ucieka gdzieś ono.
Jakie panuje podciśnienie w układzie na zimnym silniku, jakie na ciepły i jak długo zajmuje pompie vacum wytworzenie odpowiedniego podciśnienia na ciepłym silniku?
Jeśli będzie luźna, to będzie strata podciśnienia, tym samym będzie "twardy" i mniej skuteczny hamulec (serwo mniej wydajne). Ponadto podciśnienie wytworzone przez pompę vacum steruje pracą turbiny, od której zależy m.in. moc silnika. Aby usunąć usterkę jedni uszczelniają klejem (lepiszczem) a inni wymieniają to połączenie. Ma być szczelne (ciasno wciśnięte).
Znajdź główny przewód podciśnienia z pompy, odpinaj po kolei wszystkie odbiorniki podciśnienia. Po każdym, sprawdzaj szybkość narastania podciśnienia. Jeśli to nic nie wykaże, istnieje duża możliwość uszkodzenia pompy.
Przewody elastyczne raczej nie, jeżeli puszczają hamulce po odpięciu przewodu podciśnienia od serwo. Ale może pompa hamulcowa?
Nowa pompa, nowy płyn, hamulce odpowietrzone, pedał hamulca nadal miękki idzie ponad połowę skoku w dół, na zgaszonym silniku jest twardy mur beton jak trzeba, czy to możliwe żeby samo wspomaganie tak zmiękczało pedał hamulca? zaobserwowałem jeszcze , że podczas hamowania na piaseczku abs podbija hamulec mocno w górę, właściwie tak, że wraca do górnej...
Pompa hamulcowa używa podciśnienia silnika - tak mocno ogólnie napisane, mechanikiem nie jestem. Auto dostaje za dużo powietrza/paliwa, auto dostosowuje mieszankę, podnoszą się obroty. Wciśnięcie hamulca zabiera powietrze, komputer kontruje, zmniejszając paliwo. W dieslu gaz steruje przepustnicą - nie wykluczone że się zakleiła od nagaru i podaje za...
Witam, Mam problem z zdiagnozowaniem usterki usterki układu hamulców w Golfie. System ABS nie posiada żadnych błędów a hamulców praktycznie w ogóle nie ma. Trzeba bardzo mocno cisnąć. Nie wiem co może być uszkodzone ponieważ czujnik ciśnienia układu hamulcowego podczas naciskania pedału hamulca osiąga wartość ok 40Bar i nie wskazuje to na uszkodzenie...
Serwo szczelne a przewód do waku pompy musi być drożny i również szczelny (tam panuje podciśnienie wytwarzane przez waku pompę i dzieki temu masz wspomaganie hamulca, pedał nie jest twardy).
Jeśli CHECK zapala się przy mocniejszym wciśnięciu hamulca to prawie na pewno wskazuje to na problem z pompą podciśnienia. Zawór brzęczy jak steruje EGRem, może po prostu wcześniej się tak w to nie wsłuchiwałeś.
Tam ma być podciśnienie czyli ma zasysać powietrze. Trzeba by spawdzić czy podciśnienie dochdzi do zaworòw. Mogą też być dziury w wężykach, serwie hamulca i podciśnienie ucieka. Możliwe również że pompa pociśnienia powiedziała papa.
Zatem turbo złożyłeś poprawnie. Schemat oczywiście ciut różni się od Twojego bo ten odpowiada już dla silnika AJM ale to szczegół - zasada ta sama. Przygotuj sobie zatem kawałek wężyka o średnicy wewnętrznej 3,2 lub 4 mm i wypnij oryginalny wężyk z trójnika pomiędzy pompą podciśnienia a serwem hamulców a w jego miejsce wepnij jeden koniec tego uprzednio...
temat wiele razy poruszany potrzebny tech2 inaczej trudno jest ustalić podam kilka mozliwości : pompa paliwa, przepływka czujnik podciśnienia, zapachany katalizator
W samochodzie jest pompa wytwarzająca podciśnienie, które obsługuje serwo hamulca i układ sterowania silnika. skoro nie stwierdziłeś ,że hamulec jest twardy i mało skuteczny to znaczy że podciśnienie jest. Znajdź schemat podciśnienia dla twojego silnika i sprawdzaj wszystko po kolei. Element który wskazałeś to nie żaden moduł tylko elektrozawór a pod...
Nadal to samo, turbo pompuje wartość zadaną dopiero od 2100 obrotów. Zrób jeszcze jedną próbę a mianowicie weź kawałek wężyka podciśnienia i połącz nim bezpośrednio (z pominięciem wszelkich elektrozaworów) gruchę przy turbo z trójnikiem na wężu pomiędzy pompą podciśnienia a serwem hamulców i zloguj 011 dynamicznie ale tylko do 2500 obrotów i wklej ten...
W dokumentacji masz pewnie podaną histerezę. Szukaj pompek do pracy ciągłej. Zawsze też można się podratować dodatkowo czujnikiem stopu by załączyć pompkę. W chwili naciśnięcia na hamulec. Zawsze można dać ori od samochodu elektrycznego. Czujnik podciśnienia masz też w pompach od centralnego zamka.
Jednak coś jest, ponieważ elektryk samochodowy stwierdził na niej brak zasilania. Twardy hamulec po rozruchu silnika samochodu spowodował, że elektryk to sprawdził i przyłączył ją na krótko. Cały czas słyszę ją po przekręceniu stacyjki ( gdy nie zagłusza jej pracujący silnik samochodu). Hamulec działa ze wspomaganiem, nawet jak nie pracuje silnik samochodu....
Cześć. Uporałeś się jakoś z tym problemem? Też Master III. Ja dodatkowo wymieniłem pompę hamulcową, bo objaw wskazywał na nią - totalnie nic to nie dało. Kiedy silnik nie pracuje pedał jest twardy, jak serwo dostanie podciśnienia, pedał wciskam, jest jakiś tam opór, samochód hamuje. Ale na postoju, po dłuższym przytrzymaniu hamulca, pedał wpada z lekkim...
Serwo oraz pompa podciśnieniowa do sprawdzenia na szczelność. Proszę sprawdzić przewód wychodzący z pompy podciśnienia tj. czy nie jest luźno w niej osadzony. Sprawdź hamulec m.in. w ten sposób: naciśnij pedał i uruchom silnik, jeśli pedał nieco "wpadnie", to można przyjąć, iż serwo działa poprawnie.
Układ podciśnienia ewentualnie pompa podciśnienia do sprawdzenia. Albo gdzieś gubisz, albo pompa siedzi. Przydałby się manometr podciśnieniowy.
Za mała przekładnia hydrauliczna, zmiana pompy na taką z mniejszą średnicą tłoczka, zmiana długości ramienia, serwa nie dołożysz, bo nie masz podciśnienia ssania.
A gdzie mierzyłeś podciśnienie ? Jeśli na rurkach sterowania EGR to może pompa podciśnienia szwankuje albo masz gdzieś nieszczelność w obwodzie podciśnienia. A jak wspomaganie hamulców?
(-) mam problem z twardym pedałem hamulca. Haynes wylicza następujące przyczyny "twardego hamulca", inaczej "Excessive brake pedal effort required to stop vehicle / Nadmierny nacisk na pedał hamulca potrzebny do zatrzymania pojazdu" : 1. Uszkodzone vacuum servo (siłownik podciśnieniowy) 2. Uszkodzona pompa podciśnienia (na przedłużeniu wałka rozrządu)...
Jesteś pewien że padło serwo? Bardzo często tandem pompy spod marki LUK'a (z tego co pamiętam) często obluzowywały się króćce podciśnienia i przez to występował problem ze wspomaganiem hamulców, sterowaniami itd. W pompach Bosch'a był trochę inaczej skonstruowany króciec i problem ten nie występował.
Z dopasowaniem membrany możesz mieć problem , średnica, grubość , sprężystość , sposób łączenia na środku ( najczęściej nierozbieralny )musi ona współpracować z zakresem podciśnienia. Musiał byś mieć dostęp do kilku membran aby dopasować tą jedną . Poza tym sposób zamknięcia serwa ? Zdecydowanie łatwiej będzie ci dopasować całe serwo , przy montażu...
Czy jest możliwe abym coś zle poskładał w pompie hamulcowej ? Choć nie ma tam żadnych cudów . Parę oringów , dwie sprężyny, tłoczek . Złóż to do kupy. Odpal samochód powciskaj hamulec aż to koło się zablokuje. Nie musisz jeździć do tego. Potem rozepnij podciśnienie od serwa i sprawdź czy przypadkiem nie puści wtedy. Ruszałem regulację luzu serwo-pompa?...
Witam. Mam dwa auta z tym silnikiem. W obu był ten sam problem. Jeśli ktoś nie może znaleźć przyczyny, to sugeruję sprawdzenie jednej rzeczy. Na wyjściu pompy wakum jest plastikowy trójnik. Wychodzą z niego dwa wężyki, jeden do serwa hamulca, a drugi do podciśnienia regulacji turbiny. Wymontować go i wyczyścić, przemyć i przedmuchać powietrzem. W obu...
Witam, auto jak w temacie rocznik 2008 silnik n43. Prosta naprawa brak podciśnienia na serwie hamulca, zlokalizowałem uszkodzony luźny króciec w vaccu pompie. Wymontowałem była oryginalna, zamontowałem nową firmy "trucktec"(miał ktoś z nimi styczność? Nie wygląda to na "chińczyka" firma niby Niemiecka produkuje tylko dla Mercedesa/ Bmw/Audi i scani...
Pompa vac sprawna? , hamulec jest ok? Jak nie ssie to łatwo znalezć usterkę. Wężyk ,rurka i usta. :)
Jak to blokują Ci się koła, chyba masz w aucie sprawny ABS, czy nie. Zwróć uwagę na sprawność podmienionej pompy podciśnienia, ("używka") oraz na szczelność wężyków podciśnieniowych. Tzw. "twardy pedał" świadczy raczej o niedomogach układu wspomagania. Sprawdź jakie pompa wytwarza podciśnienie. Np. w mojej 308-ce hamulce są "brzytwa". Nieraz podczas...
Witam wszystkich! Mam problem w mojej Skodzie Octavi2 jak w tytule objawiło się duże pulsowanie pedału hamulca i drżenie kierownicy przy niewielkiej już prędkości. Kilka tygodni temu przy dużych mrozach rozleciało się kolanko przewodu podciśnienia z pompy do serwa jak się okazało ktoś je wcześniej lutował nieudolnie i zakleił czarną taśmą. Po rozszczelnieniu...
płyn zostaw w spokoju chyba że dawno nie wymieniany to nie zaszkodzi problem masz ze wspomaganiem więc do przeglądu przewody podciśnienia od serwa (może gdzieś pęknięty) i pompa podciśnieniowa - po prostu jest objaw za małej wydajności pompy -za mało podcśnienia
Może zabraknąc wspomagania hamulca, więc niebezpieczne, jedź do sklepu i powiedz że potrzebujesz zawór zwrotny od pompy vacum do serwa + z wyjściem podciśnienia. Najlepiej weź w rękę i pokaż sprzedawcy.
Pompa vacuum w Twoim akurat silniku nie ma żadnego wpływu na turbodoładowanie. Jak trzymasz pedał gazu wciśnięty i jednocześnie wciśniesz pedał hamulca to normalnym objawem jest spedek obrotów gdyż tak właśnie reaguje sterownik silnika na sygnał z czujnika F47 pod pedałem hamulca mimo, iż masz wciśnięty pedał gazu więc nie słuchaj głupot o walniętej...
Z tym podłączeniem do kolektora ciekawy pomysł. Norma w samochodach z silnikiem benzynowym gdzie przy zamkniętej przepustnicy masz podciśnienie poniżej -0,5bara. W zwykłych dieslach nie ma przepustnicy ani podciśnienia. Przykładowo Ford Transit 2.5TD miał pompę próżniową łopatkową zintegrowaną z alternatorem. W starszych pojazdach nie było pomp podciśnienia...
Zgadzam się. Brak luzu tu i tam to jest problem. Nie zgrzeszysz natomiat jeśli wymienisz od razu pompę, prawdopodobnie sie już rozlatuje - brak luzu nie bierze sie znikąd. To tania rzecz- wymień koniecznie. Dodano po 5 Raz jeszcze ;) Spróbuj z odłączonym przewodem podciśnienia od serva (zaślep przewód śrubą i opaską metalową). Hamulec będzie ciężko...
Witam, Miałem ostatnio kłopot z pompą podciśnienia, ponieważ po odpaleniu samochodu po długim postoju trzeba było chwilkę poczekać (minutę-dwie) na wspomaganie hamulców. Wymieniłem pompę podciśnienia (ze względu na aktualną pogodę i brak czasu w ciągu dnia) zawiozłem samochód do mechanika. Pompa została wymieniona na sprawną używaną. Problem ze wspomaganiem...
Wiem że ten golf ma 75kM ale jakieś ciśnienie w kolektorze dolotowym powinno być, wąż choć trochę powinien pęcznieć. - powinien minimalnie pęcznieć, ale ciśnienie podczas gazowania na postoju nie powinno przekroczyć ok. 0,1 bara. I może dla tego też nie czujesz, że wąż twardnieje. Ciśnienie doładowania sprawdza się w tym modelu podczas próby drogowej...
Po crashu z hamulcami nie było nic robione (jedyne to wymiana przewodu podciśnienia z serwa), a regulacji tego czujnika nie ma wkłada się go na pół obrotu. Diagnostyka usunęła usterką ale "stopy" świeciły a jak nie świecą stopy to wywala błąd czujnika hamulca. Zastanawiam się czy przypadkiem przy bardzo mocnym naciśnięciu hamulca coś się nie poprzestawiało...
Witam. Mam pewien problem z hamulcami w moim golfiku. Gdy przykładowo dojeżdżam gdzieś do skrzyżowania lekko naciskając hamulec pedal potrafi odbijać jakby pracował ABS. Dzieje się tak nie ważne czy nawierzchni jest sucha, mokra, błoto, szutr czy piasek. Dzieje się tak i na nowych ziomowkach 195/65r15 i na tylnich 225/45r17. Trację już pomysły co może...
Witam, mam dość poważny problem. Pewnego razu podczas mocniejszego hamowania straciłem wspomaganie hamulca. Pierwsza moja diagnoza - padło serwo. Ale po zdjęciu węża podciśnienia z vacu zauważyłem, że podciśnienie jest dość liche. Wymieniłem więc pompę podciśnienia. Niestety nic to nie dało, więc zamówiłem serwo. Przyszło wraz z pompą hamulcową i wężem...
W pompie tandemowej jest szczelne podciśnienie ? Jaki był hamulec w tym aucie ?
Pompę podciśnienia zrobiłem z łopatkowej pompy jaka jest stosowana w samochodach w układzie podciśnieniowego wspomagania hamulców. Wytwarza podciśnienie -0,8 bara i ma dosyć sporą wydajność ze względu na to, że nie ma czegoś takiego jak ruch jałowy, kiedy to w tłokowej tłok idzie w górę. Ta pompa łopatkowa stwarza dosyć wyraźny opór na wale; wiertarka...
błąd podciśnienia hamulca pompa podciśnienia podciśnienia pompa
tablica pascal kosiarki rotacyjne funkcja excel adres
Domofon Hikvision, Dahua, Cyfral – pulsujące zielone światło LED, co oznacza? BMW K1200LT 2002 – lokalizacja gniazda diagnostycznego, 10-pin, pod siedzeniem