Ja z tego zdjęcia prawie nic nie mogę wywnioskować. Nie napisano w jakim pojeździ dokonana modernizacja. Mianowicie nie wiemy jak pracuje układ chłodzenia w tym przypadku. Tzn, czy nagrzewnica na małym obiegu (pewnie tak), czy na dużym. Następna sprawa to sposób załączania obiegu ogrzewania (zawór, kierownice powietrza). I wreszcie możliwa automatyzacja/sprzężenie...
Sprzęgielko na alternatorze.
Daj znać jak ci poszło. Pozdrawiam.
tandem-pompa (zintegrowana pompa paliwa z pompą podciśnienia) jest stricte mechaniczna... nie ma żadnego zasilania po stronie elektrycznej... napędzana jest mechanicznie z wałka rozrządu... jeśli pompa paliwa (elektryczna) która jest w baku podaje poprawnie paliwo, to tak jak już Ci pisałem... najprawdopodobniej tandem pompa do wymiany...
może zapowietrzona pompa paliwa....
Powiem ci tak, to jest druga pompa ABS, co sprawdzam i dupa. Dzwoniłem w sprawie regeneracji fabrycznej pompy, nie robią takich... Znasz kogoś, co regeneruje pompy ???
Zwykła pompa hydrauliczna napędzana z silnika auta.
znak jest na kole zamachowym np 0 lub kreska i musi sie pokrywac ze znakiem obudowy skrzyni, znak widac przez nieduzy otwirej ktory moze masz zaslepiony plastikowa zaslepka, walek rozrzadu ustaw tak zeby krzywki 1 cylindra byly w gorze i wtedy wsadz linial, a znak na kole pompy musi nie pokrywac ze znakiem na pompie i wtedy blokujesz specjalnym kolkiem...
Zamontuj pompę paliwa zewnętrzną elektryczną.
Odświeżę temat, czy da się dostać do pompy w sharanie VR6 bez opuszczania zbiornika?
Pompa wody jest na dobrym przewodzie ,ale ma pompować w drugą stronę,zmienić kierunek czyli zamienić króćce na pompie.
Wszystko zależy od Ciebie,ale ja wolał bym ściągnąć alternator,pompę i sprężarkę na bok,niż ręce podrapać.Tylko kolego pomyśl,jak Ci się urwie śrubka w obudowie,to i tak będziesz musiał odkręcać obudowę,ale to tylko mój mały czarny scenariusz,który przytrafił mi się 4 razy.
Grupa 003 to jak dobrze pamiętam to -wentylator -świeca - pompa paliwa
są dwie rolki ,to z nr.3 to nie rolka ,jest to koło wałka napędzającego pompę podciśnieniową i olejową.
Jest w pompie ABS, niestety w sharanie bez wyciągnięcia akumulatora i jego podstawy, pompy nie zobaczysz.
Zatarta pompa sharan 1,9 TDI 110KM Mam problem tydzien temu zatarła mi sie pompa, dokladnie perscien sterujacy dawka. Przy doczycie bledow byl blad dotyczacy mechanizmu dawkowania. Wymienilem pompe na druga przejechalen 200 km i to samo. Wiec wylalem cale paliwo z baku nalalem swiezego i wymienilem pompe na trzecia przejechalem 32 km i to samo zatarta....
Ok będę testować. Mógłby ktoś odpowiedzieć czy rsw jest strojone pod daną pompę czy pod samochód. Tak jak wspominalem u mnie jest 0.66V. Pompe którą kupiłem miała 0,74. Czy mam zmniejszyv rsw do 0.66V na drugiej pompie?
jak pali sie abs i reczny to padnieta jest pompa absu
Więc wykręć z obudową zmień na wierzchu i wkręc z powrotem lub musisz zdjąć rozrząd i koło napędu pompy oleju żeby wymienić to co chcesz bez demontażu całości
Co do powietrze nie powinno być i ma duży wpływ na palenie. A po zmianie pompy był ustawiany kąt wtrysku?
Ubity steronik walczyłem z takim. Najlepiej kupić o identycznych nr. Da się go wymienić bez wyjmowania pompy.
Mirek, Po pierwsze: termostat ktory sie zaklada trzeba najpierw ugotowac w wodzie sprawdzajac termometrem temperature otwarcia i zamkniecia. Nawet oryginalnie zapakowane nowe termostaty czasem sa strzelone. Po drugie: Brak zalaczenia dodatkowej pompki moze dawac taki efekt. Trzeba sprawdzic sprawnosc przekaznika (czy w ogole dziala) a jak nie to jego...
Ok dziękuję za pomoc pozdrawiam Co do dymu to sprawdź czy taki masz ecu VW Passat 1.9 tdi 0281010305, 038906019BK AJM 115 km bo wychodzi że jest od Passata bo tam były montowane pompy chłodzenia a sharan nie miały pompy, silniki 115 km w tym roczniku sharan miał typ silnika raczej AUY nigdy w tym roczniku nie wyszedł w sharan silnik AJM Prawdopodobnie...
Sprawdź co z przekaźnikiem od pompy paliwa .
Zle ustawiona pompa
Jak dasz na krótko na pompę?Bezpieczniki?
Dzięki za pomoc tylko to chciałem wiedzieć czy są łączone czy idą od pompy
Nie ma diagnozy z ABS oraz ze sterownikiem silnika? Jeżeli tak to odłącz pompę ABS i zobacz czy będzie diagnoza - może kupiłeś uszkodzoną pompę.
Rzeczywiście - jeśli tak przedstawiasz sprawę - to wskazuje to na pompę. Niestety ale w sharanie co jakiś czas trzeba ją zregenerować lub wymienić. Można kupić regenerowaną o wiele taniej wystarczy popytać. Od razu wymienisz pasek klinowy i problem zniknie. Możesz tak też jeździć jednak jeśli problem będzie postępował możesz chwilami tracić wspomaganie...
0,680V, a jeśli dalej będzie problem, podmień ECU.
Jeśli nic nie popsułeś, sprawdź kostkę tej pompy. Przerabiałem to kiedyś w Renault - pomogła wymiana kompletu gniazdo-wtyczka zasilających pompę.
Dzis pomierzyłem napięcie na gniazdach abs w nadkolach i tak z prawej strony 2,4V z lewej 0V. Chyba raczej odwrotnie skoro nie widzi prawej strony. Świadczyło by to o uszkodzeniu porzewodów pomiędzy pompą a czujnikiem bądź uszkodzeniu pompy.
Sharan 115KM, silnik najprawdopodobniej AUY. Nie ma pompy wtryskowej.
Na stole stand, chyba to się zwie u mechanika od pomp.
W niektórych dogrzewaczach również występują pompy obiegowe.
dzieki wielkie , to by nawet pasowało, w kwietniu 2010 zmieniałem komplet rozrządu, i po tym zaczęły się problemy. Czy jest jakiś prosty sposób żeby bez demontażu to obluzowanie pompy stwierdzić ?
sterownik zespolony z pompą
No raczej. Co nie tak było ze starą pompą/sterownikiem?
przewody podciśnieniowe sprawne ? , szczelne pompa vacum sprawna ?
Nie działa pompa paliwa i miga kontrolka świec żarowych
Z Twojego opisu wszystko wskazuje na pompę.
Pompa się chyba skończyła. A nawet na pewno, jak mi się zdaje.
Sprawdzić ciśnienie oleju na zimnym silniku, pewnie zakończy się wymianą pompy oleju.
Stopień spięcia zależy od ciśnienia podanego na sprzęgło (wielopłytkowe mokre). Ciśnienie z tego co pamiętam było w blokach pomiarowych modułu haldex przy podpięciu VCDS (dokładnie było tam ciśnienie zadane i aktualne osiągnięte przez pompę).
A ja myślę, że na wspomaganie nie idzie pk tylko klinowy naciagany pompą
A jeśli pompa ma zwiększona dawkę paliwa ? To czy nie wyjdzie więcej mocy?
Gdzie w sharanie siedzi fabryczny alarm ? Auto gaśnie po nagrzaniu, wywala błąd elektrozaworu na pompie. W 2000 roku były te alarmy z odcinaniem na przekaźniku ? Czy wymieniać zawór na pompie ? Pozdrawiam
No i się nie rozwiązało. Rozrusznik rozebrany, powymieniane co było trzeba. kręci zdecydowanie szybciej ale auto nadal nie odpala. Chyba zabiorę się teraz za pompę tandem.
Kolega bezpiecznik sprawdził oczywiście? Nie wiem jak w sharanie, ale np w golfie jest na aku. I będzie to sztaba, bo prąd tam płynie konkretny...A jak kolega podłącza "kontrolkę" do którejkolwiek świecy i włącza zapłon, to napięcie dochodzi? I co to za silnik? Pompki czy pompa?
koledzy mam pytanko jak podnieść obroty na pompie w VW Sharanie rok 97 1.9tdi 110 km bo ma troszkę za mało 840 troszkę nim trzęsie na wolnych proszę o pomoc.
Dobra reasumujmy, radzicie bym sobie dał spokój z tym immo, i zostawił tak jak jest, wystarczy że alarm odcina pompę???
Sprawdź pod pedałem sprzęgła czy nie jest mokro, wszystko wskazuje na uszkodzoną pompę sprzęgła.
Witam Czym różnią się pompy elektryczne w baku w Sharanach 115KM PD i 130KM PD? Ta od 115KM ma oznaczenie 7M3919050A, natomiast ta od 130KM ma oznaczenie 7M3919050B. Przecież ta pompa ma za zadanie tylko dać paliwo podczas uruchomienia. Z zewnątrz są identyczne.
Przedzwoń 2 przewody jak jest ciągłość na zarówke to pomierz rezystancje w złączu pompy ABS, jak ok to pompa uwalona.
Witam. Padł mi sterownik pompy ABS w VW Sharan 1.9 AUY 2003r. który nigdzie nie jest dostępny nr . sterownika 7M3907379F czy jest możliwość że inny sterownik będzie pasował do tej pompy lub cała pompa z innym sterownikiem. Jak tak to jaka? Pozdrawiam
Moze wiecej danych silnik ze zwykła pompa czy PD, jak ze zwykla to wyczysc głowny zawor odcinający paliwo na pompie.
Diagnoza słuszna odpięcie czujnika i pali na dotyk. Czyli czujnik do wymiany? jokerro - uzasadnij swoją tezę że pompa kaput?
A wcześniej pompka działała? Jeśli tak, można zastosować taką samą na dwóch kablach. Pompka od Webasto, to konstrukcyjnie niemiecki chłam. Lepiej zastosować pompkę od Audi - nieporównywalnie lepsza.
Pompa była zalana
Taka nazwa jest mojego dogrzewacza
A tam nie powinna siedzieć w zbiorniku pompa zalewająca filtr??
Smok pompy trzyma.
Luźny pasek napędzający pompę wspomagania, sprawdź.
Kod błędu? Załóż przezroczyste węże paliwowe od filtra do pompy. Będzie widać ewentualne bąble bo wygląda że zaciąga powietrze lub słaba jest sekcja niskociśnieniowa pompy wtryskowej.
Klin koła pompy do sprawdzenia, zobacz czy średnica otworu na blokadę i w mocowaniu pompy jest taka sama. Przyspiesz pompę o ząbek na pasku i wtedy reguluj. Co do kontroli vagiem, to różnie to wychodzi w czasie rozruchu. Niestety czujnik jest niezastąpiony.
Temat mogę zamknąc ,samochód zapala ,pompa szwankowała.
Kurcze widzisz z używanymi rzeczami jest różnie a jest to zamkniety układ, który nie można ocenić po wyglądzie na oko gdy nie jesteś fachowcem. Nową na allegro znalazłem za 115 zł wpisz : nowa pompa hamulcowa sharan. Wyskoczyły mi dwie tylko aukcje. A za używke zapłacisz około 60 dyszek - więc raczej nową kup jak coś.
sprawdzałeś ciśnienie pompy wtryskowej???
Do roboty pompa oleju , nie domykają się zawory przez zbyt duże ciśnienie. Resztę postów pozostawię bez komentarza.
zamykam temat komputer pokazal wymiana czujnika polozenia walu i pompa do regeneracji
Gdy gazuję aż obrotomierz wchodzi na czerwone pole zaczyna grzać. Wygląda na to, że gdy dostanie duże ciśnienie to dopiero przepycha ciecz przez nagrzewnicę. quote] Wygląda na małą wydajność pompy cieczy chłodzącej Przecież pisałem
Witam wszystkich.Mam problem z VW sharan 1.9TDI 97r.Nastąpiło małe zwarcie w instalacji i zginęło napięcie na zaworze pompy wtryskowej.Proszę o pomoc.
mam problem , nagle nie mogę uruchomić silnika . dzień wcześniej przy uruchamianiu po raz pierwszy pojawił się problem , silnik dał się uruchomić dopiero za drugim razem i był to ciężki rozruch. Myślałem w pierwszej chwili ,ze koniec paliwa albo albo coś z akumulatorem ale później 3 krotnie odpalił bezproblemowo. Zatankowałem paliwo i po 2 km zaparkowałem...
Jak zachowuje się ogrzewanie? Jeśli zanika i na wysokich obrotach pojawia się ponownie to masz do wymiany uszczelkę pod głowicą, pomimo braku objawów opisanych przez Ciebie. Jeśli ogrzewanie jest ale bardzo słabe, to wymieniaj pompę wody.
Niestety jak daje plus na pompę to też nie chodzi
mam 1Z i zlacze na pompie 8pin.Samochod to Sharan
Czy oprócz tej pompy tandemowej może być coś jeszcze?
W podpisie elektryk-więc psuja podpowiada-na pompie wtryskowej masz zawór (n109) do którego nakrętką 5-tką jest przykręcony przewód.Sprawdz czy podczas kręcenia masz tam napięcie +12v.Jeżeli jest -wykręć go wyjmij zaworek i sprężynkę a góre wkręć i spróbuj zapalić(jeżeli odpali nie zgasisz go z kluczyka-Zaduś go na 5tym biegu)
miałem podobną sytuację, sprawdź sobie kostkę przy nagrzewnicy z tyłu pojazdu, u mnie była taka sytuacja kabelek przerwany i brak połączenia z sterownikiem, w serwisie kazali mi wymienić całą nagrzewnice. po połączaniu na krótko wszystko wróciło do normy i komputer zaczął nawiązywać współpracę.
Dodam że podawałem napięcie na krótko na styk 87, pompa zabuczala. To co, po kabelku od styku 30 do celu?
U ciebie nie ma pompy obiegowej.
Kostki nie pomyliłem, a błąd to brak sygnału. Pompa tez przekładana
pompa wymieniona na taką samą co była,nic nie dało .natomiast zimno w aucie zostało.zrobiłem test upg.niby ok ,płyn nie zmienił koloru.podczas jazdy na 5 i 6 biegu zaczyna się grzać .rośnie temperatura prawie na maksa i raptownie spada.ręce opadają .zastanawiam się na wymianą upg,tylko czy to coś da?termostat wymieniony z pół roku temu jak zaczołem...
auto zrobione pompa paliwa czerwony z żółtym
głowiczka pompy wtryskowej jest do wymiany.
Awaria zlokalizowana przez przypadek,okazało sie że uszkodzony został zawór wysokiego ciśnienia w pompie wtryskowej.Zamykam temat.
sprawdź poziom płynu hamulcowego w zbiorniczku na pompie
Pompka idzie tylko na tył i tam jest piec ebera ktory powinien działać. Po drugie zobacz czy pompa wody sie nie ukręciła.
Czujnik wymieniłem i dalej nie odpala iskra jest , ale odkryłem że pompa paliwa nie podaję paliwa ściągałem wężyk ten za filtrem i podczas kręcenia nic nie leci .Może ktoś wie jak się dostać do pompy paliwa i przekaźnika ?
A jak to nic nie da to co jeszcze może być do sprawdzenia Ostatnio walczyłem z ABS w jakiejś autolawecie, to w rezultacie odcinałem fabryczne wtyczki czujników i zarabiałem nowe, bo właśnie tam nie łączyło. Poza tym były zaśniedziałe piny we wtyczce przy pompie ABS.
Po pierwsze, jak padnie turbo, auto przeważnie kopci na czarno (za dużo paliwa, za mało powietrza) . Ale co do wtrysków to się zgadzam, DO SPRAWDZENIA i POMPA WTRYSKOWA RÓWNIEŻ.
Serwo szczelne a przewód do waku pompy musi być drożny i również szczelny (tam panuje podciśnienie wytwarzane przez waku pompę i dzieki temu masz wspomaganie hamulca, pedał nie jest twardy).
Zapraszam na www.audiklub.org . Zaloguj się na forum ,zadaj pytanie na technicznym.Od tych silników mamy tam magików:D .Wg mojego rozeznania przyczyną może być uszkodzony nastawnik pompy wtryskowej.
z przodu chyba jest parę nakrętek ,a pod nimi takie szpilki >
Cześć. Odgrzewam temat zawieszającej się pompy paliwa. Mój VW Sharan 2,0 benzyna ,2000 r zrobił mi już drugi taki numer . Pomogło walnięcie dużym kluczem w zbiornik od dołu. Pomogło i zapomniałem o temacie. Minął rok i znów to samo . Więc pora na wymianę pompy, nie ma co kombinować.
Mam problem ze zbiornikiem paliwa vw sharan,czy można go oczyścić bez demontażu,czy jest dojście do pompy paliwa ze środka samochodu?
Pompa oleju nie ma masy... Rozwiń tą zaskakujacą mysl.
Może ktoś przerobił, podobne amortyzatorki w wielu markach aut były stosowane nie tylko do osłon montowania ale i osprzętu np pomp elektrycznych czy elektrozaworów.
Raczej nie powinno, było wymieniane z 5000km temu. ale przecież łatwo odczuć czy sprzęgło ślizga czy nie (to jak poślizg kół na lodowatej nawierzchni) a jak tego nie wyczuwasz to patrz (jadąc zwłaszcza pod górkę) czy wzrastają pulsacyjnie w górę obroty przy stałej prędkości, jeśli zamiast tego wyczuwasz szarpanie w trakcie przyspieszania to na 95 %...
Witam, problem przedstawia się następująco: - Silnika w zasadzie nie da się uruchomić (na samostart zapala); natomiast filtr paliwa został rozepchany ciśnieniem (wymieniony na inny), tak jakby albo tandem pompa wytwarzała zbyt duże ciśnienie, albo zatkany był powrót. Podgrzewacz na filtrze został podmieniony, dalej bez rezultatów. Około 2 miesięcy temu...
sharan pompa sharan pompa paliwo pompa wtryskowy sharan
naciśnij jednocześnie zakłócenia laptop nośnik ładunku elektrycznego
piecyk zibro samsung naprawa inwertera
Jak sprawdzić sprawność grzałki w inkubatorze? Jak bezpiecznie wyciągnąć zapalniczkę z gniazda samochodowego?