Zawór możesz wymontować i zasilić "na krótko" (uwaga na polaryzację - ma wbudowaną diodę gaszącą), albo w aucie w ramach testów elementów wykonawczych na diagnostyce komputerowej. Zaś sama diagnostyka to przede wszystkim obserwacja wartości mierzonych i oczekiwanych podczas jazdy, czyli tzw. logi dynamiczne.
Sprawdź oring na osi alternatora, uszczelniający pompę vacum.
hmm no tak, przeczytalem ale ciężko mi cokolwiek z tego wykorzystać... ale mógł byś mi przybliżyć sprawę związaną z odpowietrzeniem? Pisaleś coś o pompie Vacum
Jakie podciśnienie powinna generować pompa VACUM sprawnie działająca?
Czyli błąd musi być gdzie indziej Komputerem chciałeś wykryć olej w pompie vacum. Litości.
Zawor egr zalancza sie na wolnych obrotach po dodaniu gazu powinien sie zamknac ,jezeli bedzie zabrudzony moze sie przycinac i jezeli sie nie domknie silnik wtedy dusi sie wlasnymi spalinami. W celu sprawdzenia zaworu zaloz saslepke na kolektorze wydechowym jezeli po tym zabiegu bedzie ok to masz do sprawdzenia , zawor egr,elektrozaworek ster zaworem...
Stawiam na pompę vacum na 99%
Na obrotach wyższych i małych masz podciśnienie ? może jest zbyt małe ,załatw vakuometr i sprawdź jakie i w jakim czasie pompa wytwarza podciśnienie , moze poprostu padła vacum pompa
Ja mam astre g czyli jak juz to raczej taki zbiórek musze kupic tylko w którym miejscu go podpiac tymi wezykami pomiedzy pompa vacum a zaworem egr na srodku tak dobrze rozumiem.
pompa vacum była przyczyną
Chyba Isuzu ma vacumpompę na alternatorze. Wolnossący oplowski 1,7D ma vacumpompę na wałku rozrządu. W omedze 2,3D był alternator Bosch i na nim była vacum pompa.
Dodatkowa masa poprawiła stabilność napięcia. Na osi altka jest pompa vacum, gdzie cały czas jest tłoczony olej. Jeśli o-ring będzie trochę przepuszczał, to olej może być na pierścieniu ślizgowym i może być słaby styk ze szczotką - czyli chwilowe braki wzbudzenia
Tam jest problem ogólnie z podciśnieniem ,pompą vacum i elektrozaworami.Pomiar vacum,drożność przewodów ,i podciśnienia do sprawdzenia na początek. Dla początkujących temat spalony.
Przyczyną może być: 1. niesprawne układy sterujące otwieraniem zaworu EGR stare poprzecierane wężyki podciśnieniowe. 2. niesprawny sam zawór EGR np. zapieczony, pracujący nieprecyzyjnie. 3. błędny pomiar ilości powietrza przez przepływomierz (podobno objawia się raczej przy wyższych obrotach). 3. zbyt niskie podciśnienie w układzie podciśnienia za sprawą...
Winna była pompa Vacum. Generowała tylko podciśnienie na serwo, natomiast nie była zbyt wydajna aby zaciągnąć cięgno od sztangi turbiny.
W tej chwili nie ale właśnie zamawiam. :D
Wszystko się okaże po rozebraniu alternatora. Mostki padają to fakt, ale regulator też. Do tego trzeba by uszczelnić pompę vacum. Tak że jak zdemontujesz to ocenisz.
Witam. Ja mam takie pytanie odnośnie tej pompy. Ma ktoś może z Was wartości podciśnienia jakie powinna mieć sprawna?
Witam: 1. niesprawne układy sterujące otwieraniem zaworu EGR stare poprzecierane wężyki podciśnieniowe. 2. błędny pomiar ilości powietrza przez przepływomierz. 3. zbyt niskie podciśnienie w układzie podciśnienia za sprawą wadliwej vacum pompy.
Wdus hamulec, trzymajac zapal silnik, pedal powinien opasc po noga. Jesli nie opada to servo albo vacum-pompa. Dokrec ten przewod.
Kolega żartuje - pompa vacum wytwarza podciśnienie a nie ciśnienie, więc o pompowaniu dętki zapomnij.
Miałem dokładnie to samo. U mnie przyczyną był wyciek oleju z pompy vacum sprzężonej z alternatorem. Obejrzyj alternator, jak w oleju to daj do regeneracji. Wymienią szczotki, diody i uszczelnianie pompy.
Robiłem tak jak mówisz kolego, założyłem 4 metry węża bezbarwnego i ciągnąłem vacum puki nie przestało pokazywać się powietrze w przewodzie powrotnym w pompy.
Więc podłącz to auto pod jakiś sprzęt diagnostyczny i będziesz wiedział co mu dolega kto ma ci pomóc po omacku Dodano po 3 Alternator wymieniałeś ale to nie jest powiedziane że nie mógł się uszkodzić , mógł się dostać olej z pompy vacum,weź miernik i sprawdź ładowanie
Ale aż tak by uciekały te spaliny, nie sądzę. Jak w tej Twojej astrze sterowana jest turbina?? idzie do niej jakiś przewód podciśnieniowy od zaworku sterowanego elektrycznie a korzystającego podciśnienia z pompy vacum??? czy też masz turbinę na której jest z jednej części turbiny przewód (wężyk) idący do jej drugiej części?
Jest znak na wałku rozrządu pod pompą Vacum, a więc mozna sobie sprawdzić :) ale wydaje mi się że jednak na pierwszym cylindrze mają się mijać :)
Hej, Masz podobny problem co ja miałem w moim 1.7 DTR, przyczyną jest vacum pompa która przepuszcza olej na elektrozawór turbiny przez co gruszka się zacina i wyskakuje autko z kluczykiem. Kup nową vacum pompe i elektrozawór (chodź nie które da się uratować rozbierając i czyszcząc je), co do używek vacum pompy z alledrogo nie polecam (czasem szkoda...
pompe vacum sprawdzałem u mechanika i powiedział że daje dobre ciśnienie, ale pompa też jakoś dziwnie piszczy trzeba by przepatrzyć cały układ i przeczyścić elektrozawory ewentualnie sprawdzić czy są dobre
Uszkodzona elektronika regulatora lub zużyte szczotki w altku. Możliwe też uszkodzenie uzwojenia wzbudzenia w wirniku. Widziałeś kiedy zużyte szczotki w Hitachi? Powiedz prawdę, widziałeś? Alternatory zrobiły pół miliona kilometrów a szczotki zużyte może w 1/4..... Widziałeś tam kiedy uszkodzone uzwojenie na wirniku? I nawet mógł puścić simnering z...
Witam, Ostatnio pojawił sie u mnie problem z wysokim spalaniem mojej Gwiazdy (Astry). Podejrzewam, że chyba sam sobie narobiłem tej biedy. Jak to w astrach często bywa, pompa vacum ciska olejem po przewodach podciśnienia. I właśnie jeden z nich prowadzi do pompy paliwa, następnie do regulatora dawki paliwa (tak mi sie wydaje) jest to taki grzybek z...
Od klap jest plastikowy siłownik, za pompą vacum. EGR nie rusza się od tak przy dodawaniu gazu. Poza tym może być ciężko z odpalaniem silnika przy wymontowanym EGR.
A układ podciśnienia szczelny sprawdz rurki i gumowe kolanka,jesli szczelne to sprawdz pompę vacum,a najpierw to jak nie czyściłeś kolektora ssącego to go rozkręc i wyczyść
wadliwe dzialanie 1 ,pompa vacum jest ok sprawdzana vacuometrem ciagnie jak nówka Dodano po 2 vacum daje -0.9bara
Witam, jestem posiadaczem Opla Astry G z silnikiem 2.0DTL. Wszystko w samochodzie działało tak jak powinno, niestety klocki hamulcowe już się skończyły więc postanowiłem je wymienić. Koło po kole i wszystko ładnie udało się wymienić. Oczywiście zaciski zostały ładnie wypiaskowane i omalowane, wszystko zostało posmarowane smarem ceramicznym. Po odpaleniu...
Witam, Minęły już przeszło 2 tyg. jak auto wróciło do mechanika... Stwierdzono, że przy skręcie kierownicą - bodajże w prawo ginie gdzieś zasilania i autem miał zająć się elektryk. Niestety elektryk po ponad tygodniu "walki" sie poddał. Mechanik postanowił w przyszłym tygodniu przeprowadzić jeszcze jeden test - wyjać pompę i wstawić do testów inną,...
Trzeba jednak wyjąć alternator... Na jego osi jest pompa vacum i często traci szczelność o-ring, a wtedy pierścienie alternatora są zaolejone i tracą kontakt ze szczotkami. Mam identyczny silnik w Astrze i miałem podobnie.
Lepiej by było jak byś podał numery tych błędów,app sensor to czujnik pedału gazu,koło aku to są zawory sterowania egr i klap wirowych jeszcze jeden koło sprężarki ,posprawdzaj wszystkie wężyki założone na nie czy są szczelne.przydało by się sprawdzić ile pompa vacum daje, min0, 8bar.Kontrolka nawet do zera stopni nie musi się palić a problemy z odpalaniem...
turbo ok elektrozawory ok, pozostał czujnik cisnieniam pompa vacum i gruszka od turbo. Przyglądałem się gruszce i chodzi, ale nie sprawdzałem czy chodzi w pełnym zakresie a ponoć to wazne. dwa pompa vacum zasysa jednak nie sprawdzałem ile bar poniewaz nie posiadam vacunometra. Zauwazyłem że przy odłączonych klapach wirowych i przy zaslepieniu egrm pod...
Auto jak w temacie cały czas wywala błąd P1125. Turbina w zdanych parametrach ma 1,9 a osiąga na max 1,5 ( gdy na krótko dam podciśnienie z vacum pompy) Widać że była wymieniana turbina, dolot szczelny. Ktoś ma jakieś pomysły lub walczył podobnym tematem ??? Auto strasznie muli i do 120 km/h to ja tragedia rozpędzić.
Krótka piłka-masz problemy z ciśnieniem paliwa.Najprawdopodobniej dostaje w kość pompa,blokuje filtr,chrzani sie regulator ciśnienia,albo robi się vacum w zbiorniku (bo nie działa odpowietrzenie). Z chęcią sie dowiem co to za egzotyczna rzecz "..czekaj,zaraz....o! " układ regulacji pedału gazu"
Wykręć EGR i zaciągnij go np. strzykawką, zobacz czy trzyma. Często zasysa po trzpieniu syf z kolektora. Przy pompie vacum zdejmnij dolny wężyk i sprawdź czy nie ma tam oleju - jak jest to są dwie możliwość EGR lub podupadło vacum. Przydało by się zmierzyć podciśnienie - o ile dobrze pamiętam powinno być więcej jak -0.6 ( sprawdź zaworek zwrotny przed...
Witam Podstawa w twoim przypadku to rzetelna diagnostyka komputerowa, najlepiej serwisowym testerem lub jeśli niema takiej możliwości to dobrym uniwersalnym. Musisz nam powiedzie jakie błędy zapisane są w sterowniku będzie można wtedy powiedzieć co powoduje przejście ecu w tryb awaryjny. Czy mechanik u którego byłeś robił diagnostykę? bo wygląd że wymienia...
Sprawa wyjaśniona. Odkręciłem pompkę VACUM i poprostu tą blaszkę którą się przykręca obróciłem tak aby wężyk z niej wychodzący nie znajdował się na dole tylko bardziej u góry. W wężyku od podciśnienia znajdował się olej, którego niewielkie ilości są potrzebne do pracy tej że pompy, dostawał się tam podczas jej pracy. Teraz brak błędu i brak problemu...
A więc tak, trochę się pośpieszyłem z diagnozą i jednak pulsacja napięcia występuje też bez odpalonego silnika, jest mniej zauważalna ale pewnie przez to że regulator napięcia na alternatorze nie próbuje tego korygować, co w efekcie tylko pogłębia zakłócenia w sieci (Bez odpalonego silnika nie miga oświetlenie, ale ładowarka nadal wywala błąd na telefonie....
Witam, jako , ze już kilkukrotnie miałem styczność z tego rodzaju samochodami, chciałbym przedstawić wam kilka istnotnych informacji dotyczących najczęstszych usterek silników DTL oraz DTX w oplu. 1.Slynne, wręcz klasyczne już zapalanie się "checka" podczas jazdy, co skutkuje spadkiem mocy lub obrotów, po przygazowaniu lub odpuszczeniu pedału gazu check...
Część. Po raz pierwszy zakładam temat i ciężko mi się zorientować czy odpowiedni dział,ale pewnie nie za co przepraszam. Temat dotyczy Astry G z silnikiem x2.0DI Problem z mocą,a mianowicie nie ma przyspieszenia tego co kiedyś. Słabo się rozpędza. Turbina w zaje...tym stanie,pompa wtryskowa nowa,elektrozaworki sterujące w 100% sprawne,Vacum też dobre,czujnik...
Błędy: brak Ciśnienie: ok Przepływka: ? Jak sprawdziłeś ciśnienie?Nie sądzę żeby pomiar wiarygodny skoro nie wiesz co to przepływka.Przyczyn spadku macy może być kilka: 1.pompa vacum 2.popękane(załamane) lub nieszczelne wężyki podciśnienia 3.olej w wężykach podciśnienia 4.zaworki sterujące elementami wykonawczymi 5.przepływka itp. Podciśnienie w układzie...
Jak jest 12,5V to ładowania nie ma. Być może to regulator albo prolem z uzwojeniem. Jest to altek Hitachi z pompą Vacum regulator wewnątrz altka, problematyczny demontaż. Sprawdź wtyczkę altka na początek http://obrazki.elektroda.net/38_12631530... IG- ignition, zapłon L- charging lamp, lampka ładowania S- battery sense, ładowane akumulatora, zacisk...
Natomiast co do tych elektrozaworów to tuja jest ciekawa sytuacja. Dlaczego? Dlatego, że jak kupiłem to auta to zawór który steruje klapami zawirowań w ogóle nie był podpięty. I silnik działał "normalnie" Bo bez klap silnik działa normalnie - w sumie można je nawet usunąć fizycznie z kolektora. Z wyjścia pompy VACUM szło na zawór od turbo i tutaj na...
Domyslam sie, ze masz silnik Opla t turbina. JA coprawda mam wolnossacy 1,7DR, ale problemy podobne czase, szczegolnie w chlodniejsze dni. Dwa pytania do ciebie. Czy sprawdzales poprawnoisc dzialania swiec zarowych? I drugie : Czy na pompie paliwa masz zamontowana taka spora gruchem ktora jest polaczona z ukladem podcisnieniowym vacum pompy? Zomny silnik...
Przerabiałem to w zeszłym roku w swojej vectrze 2,2dti. U mnie okazało się że pękł gumowy łącznik od podciśnienia przy turbinie. Naprawa w 5 minut i jeździ do dziś. U mnie objawiało się to błędem P0400 Układ recyrkulacji spalin - błedny przepływ. Na forach opisują że jest to dość rozległy błąd i przyczyną może być: 1. niesprawne układy sterujące otwieraniem...
Witam, mam kilka pytań odnośnie mojej Astry G 2.0DTI 101KM z 2001roku. Do rzeczy. Wczoraj odpaliłem auto i zacząłem jechać, na prostym odcinku drogi wcisnąłem pedał gazu i auto strasznie mulasto zaczęło się zbierać. Początkowo myślałem, że mi się hamulce zapiekły, stanąłem i sprawdziłem ale tarcze były zimne. Po ujechaniu kilkunastu metrów zapaliła...
a więc masa jest też dana dodatkowa, więc to odpada. Jak go mam podłączonego? W tej chwili alternator siedzi w aucie ale pracuje niezależnie od instalacji pojazdu, dokładnie rzecz biorąc kostka elektryczna z instalacji samochodu, w której jest przewód wzbudzeniowy (kontrolka) jest wypięty, B+ instalacji auta jest od alternatora odłączony. Do alternatora...
Witam, posiadam astrę g 2.0 dti, która nie ma mocy, na komputerze pokazywalo błąd czujnika ciśnienia w dolocie i przepływomierz. Załozyłem drugi przepływomierz i błąd zniknął ale zaczął wtedy palic ponad 10l więc zmienilem na stary. Drugi czujnik nie pokazywał błędu ale jego wskazania po dodaniu gazu były mniejsze niz na wolnych obrotach. Wyczysciłem...
astra pompa vacum pompa podciśnienie vacum astra pompa vacum
seicento klema panasonic radio reset oblicz odległość
elektronika baterie parkside elektronika baterie parkside
Dlaczego z zasilacza LED wychodzą dwa przewody 12V? Wymiana wężyka w drzwiach lodówki Samsung - krok po kroku