Zawór możesz wymontować i zasilić "na krótko" (uwaga na polaryzację - ma wbudowaną diodę gaszącą), albo w aucie w ramach testów elementów wykonawczych na diagnostyce komputerowej. Zaś sama diagnostyka to przede wszystkim obserwacja wartości mierzonych i oczekiwanych podczas jazdy, czyli tzw. logi dynamiczne.
jak sprawdzic ta pompe vacum??
Sprawdź oring na osi alternatora, uszczelniający pompę vacum.
hmm no tak, przeczytalem ale ciężko mi cokolwiek z tego wykorzystać... ale mógł byś mi przybliżyć sprawę związaną z odpowietrzeniem? Pisaleś coś o pompie Vacum
Jakie podciśnienie powinna generować pompa VACUM sprawnie działająca?
Zrób test zaworu EGR, zobacz jakie podciśnienie daje vacum.
Czyli błąd musi być gdzie indziej Komputerem chciałeś wykryć olej w pompie vacum. Litości.
Zawor egr zalancza sie na wolnych obrotach po dodaniu gazu powinien sie zamknac ,jezeli bedzie zabrudzony moze sie przycinac i jezeli sie nie domknie silnik wtedy dusi sie wlasnymi spalinami. W celu sprawdzenia zaworu zaloz saslepke na kolektorze wydechowym jezeli po tym zabiegu bedzie ok to masz do sprawdzenia , zawor egr,elektrozaworek ster zaworem...
Stawiam na pompę vacum na 99%
pompa vacum była przyczyną
Na obrotach wyższych i małych masz podciśnienie ? może jest zbyt małe ,załatw vakuometr i sprawdź jakie i w jakim czasie pompa wytwarza podciśnienie , moze poprostu padła vacum pompa
A co mi da wyczyszczenie wezykow zrobiłem to wczesniej skoro i tak z pompy vacum wydostaje sie olej do wezykow.
Chyba Isuzu ma vacumpompę na alternatorze. Wolnossący oplowski 1,7D ma vacumpompę na wałku rozrządu. W omedze 2,3D był alternator Bosch i na nim była vacum pompa.
Równo dobrze może być jakiś wężyk przełamany i podczas bujania silnikiem przy hamowaniu przyspieszaniu , otwór się rozszczelnia a że vacum jest spore to wtedy każda nieszczelność mocno fałszuje. Przy normalnej jeździe jest to bez znaczenia bo vacum jest niskie.
Na chwile obecną błędów brak,sprawdzane na launch v reader,czy podciśnienie vacum można sprawdzić również testerem?
Tam jest problem ogólnie z podciśnieniem ,pompą vacum i elektrozaworami.Pomiar vacum,drożność przewodów ,i podciśnienia do sprawdzenia na początek. Dla początkujących temat spalony.
Elektro zawory sprawne, zamieniłem dla pewności nawet Turbo, jednak powyżej 3000 obr. wpada w tryb awaryjny, Gruszka od Turbo sprawna, vacum zasysa, teraz pytanie czy może to być wina tego czujnika ciśnienia który jest przykrecony do tej pokrywy kolektora ssącego ? Czy może jest tak że przy tych obrotach vacum nie domaga ?
W tej chwili nie ale właśnie zamawiam. :D
Dodatkowa masa poprawiła stabilność napięcia. Na osi altka jest pompa vacum, gdzie cały czas jest tłoczony olej. Jeśli o-ring będzie trochę przepuszczał, to olej może być na pierścieniu ślizgowym i może być słaby styk ze szczotką - czyli chwilowe braki wzbudzenia
Przyczyną może być: 1. niesprawne układy sterujące otwieraniem zaworu EGR stare poprzecierane wężyki podciśnieniowe. 2. niesprawny sam zawór EGR np. zapieczony, pracujący nieprecyzyjnie. 3. błędny pomiar ilości powietrza przez przepływomierz (podobno objawia się raczej przy wyższych obrotach). 3. zbyt niskie podciśnienie w układzie podciśnienia za sprawą...
Wszystko się okaże po rozebraniu alternatora. Mostki padają to fakt, ale regulator też. Do tego trzeba by uszczelnić pompę vacum. Tak że jak zdemontujesz to ocenisz.
Jak sprawna to nawet 0,8 bara podciśnienia.
wadliwe dzialanie 1 ,pompa vacum jest ok sprawdzana vacuometrem ciagnie jak nówka Dodano po 2 vacum daje -0.9bara
A co chcesz o tych przewodach wiedzieć,jak je podłączyć? Jak by był problem z przewodami i podciśnieniem to by waliło błąd systemu krytycznego 2 .Ale dobra ,przy vacum masz trójnik ,jedno wyjście do zaworu turba drugie idzie na zawory klap i egr.Na zaworkach masz podpisane gdzie idzie vacum.
Winna była pompa Vacum. Generowała tylko podciśnienie na serwo, natomiast nie była zbyt wydajna aby zaciągnąć cięgno od sztangi turbiny.
Witam: 1. niesprawne układy sterujące otwieraniem zaworu EGR stare poprzecierane wężyki podciśnieniowe. 2. błędny pomiar ilości powietrza przez przepływomierz. 3. zbyt niskie podciśnienie w układzie podciśnienia za sprawą wadliwej vacum pompy.
Acha to vacum wytwarza tam ciśnienie można sobie na przykład dętkę napompować?
Wdus hamulec, trzymajac zapal silnik, pedal powinien opasc po noga. Jesli nie opada to servo albo vacum-pompa. Dokrec ten przewod.
Ale aż tak by uciekały te spaliny, nie sądzę. Jak w tej Twojej astrze sterowana jest turbina?? idzie do niej jakiś przewód podciśnieniowy od zaworku sterowanego elektrycznie a korzystającego podciśnienia z pompy vacum??? czy też masz turbinę na której jest z jednej części turbiny przewód (wężyk) idący do jej drugiej części?
Więc podłącz to auto pod jakiś sprzęt diagnostyczny i będziesz wiedział co mu dolega kto ma ci pomóc po omacku Dodano po 3 Alternator wymieniałeś ale to nie jest powiedziane że nie mógł się uszkodzić , mógł się dostać olej z pompy vacum,weź miernik i sprawdź ładowanie
Jest znak na wałku rozrządu pod pompą Vacum, a więc mozna sobie sprawdzić :) ale wydaje mi się że jednak na pierwszym cylindrze mają się mijać :)
Robiłem tak jak mówisz kolego, założyłem 4 metry węża bezbarwnego i ciągnąłem vacum puki nie przestało pokazywać się powietrze w przewodzie powrotnym w pompy.
Miałem dokładnie to samo. U mnie przyczyną był wyciek oleju z pompy vacum sprzężonej z alternatorem. Obejrzyj alternator, jak w oleju to daj do regeneracji. Wymienią szczotki, diody i uszczelnianie pompy.
Uszkodzona elektronika regulatora lub zużyte szczotki w altku. Możliwe też uszkodzenie uzwojenia wzbudzenia w wirniku. Widziałeś kiedy zużyte szczotki w Hitachi? Powiedz prawdę, widziałeś? Alternatory zrobiły pół miliona kilometrów a szczotki zużyte może w 1/4..... Widziałeś tam kiedy uszkodzone uzwojenie na wirniku? I nawet mógł puścić simnering z...
Mozliwe za wystarczy wymienić MAF ( końcówka 030) , ale ptaszku sprawdź czy masz szczelną rurę ssącą i czy vacumpompka robi podciśnienie. Przyglądnij się cienkim szlauchikom od elektrozaworów koło akumulatora, szlauchiki przecierają się o wywiniętą krawędź blachy na pasie przednim
Od klap jest plastikowy siłownik, za pompą vacum. EGR nie rusza się od tak przy dodawaniu gazu. Poza tym może być ciężko z odpalaniem silnika przy wymontowanym EGR.
A układ podciśnienia szczelny sprawdz rurki i gumowe kolanka,jesli szczelne to sprawdz pompę vacum,a najpierw to jak nie czyściłeś kolektora ssącego to go rozkręc i wyczyść
pompe vacum sprawdzałem u mechanika i powiedział że daje dobre ciśnienie, ale pompa też jakoś dziwnie piszczy trzeba by przepatrzyć cały układ i przeczyścić elektrozawory ewentualnie sprawdzić czy są dobre
Witam, Ostatnio pojawił sie u mnie problem z wysokim spalaniem mojej Gwiazdy (Astry). Podejrzewam, że chyba sam sobie narobiłem tej biedy. Jak to w astrach często bywa, pompa vacum ciska olejem po przewodach podciśnienia. I właśnie jeden z nich prowadzi do pompy paliwa, następnie do regulatora dawki paliwa (tak mi sie wydaje) jest to taki grzybek z...
Witam, jestem posiadaczem Opla Astry G z silnikiem 2.0DTL. Wszystko w samochodzie działało tak jak powinno, niestety klocki hamulcowe już się skończyły więc postanowiłem je wymienić. Koło po kole i wszystko ładnie udało się wymienić. Oczywiście zaciski zostały ładnie wypiaskowane i omalowane, wszystko zostało posmarowane smarem ceramicznym. Po odpaleniu...
Hej, Masz podobny problem co ja miałem w moim 1.7 DTR, przyczyną jest vacum pompa która przepuszcza olej na elektrozawór turbiny przez co gruszka się zacina i wyskakuje autko z kluczykiem. Kup nową vacum pompe i elektrozawór (chodź nie które da się uratować rozbierając i czyszcząc je), co do używek vacum pompy z alledrogo nie polecam (czasem szkoda...
Witam, Minęły już przeszło 2 tyg. jak auto wróciło do mechanika... Stwierdzono, że przy skręcie kierownicą - bodajże w prawo ginie gdzieś zasilania i autem miał zająć się elektryk. Niestety elektryk po ponad tygodniu "walki" sie poddał. Mechanik postanowił w przyszłym tygodniu przeprowadzić jeszcze jeden test - wyjać pompę i wstawić do testów inną,...
Na komputerze wyskoczył błąd coś tam emisji spalin coś tam się w jakimś tam Oplu z jakimś tam silnikiem zepsuło. Kontrolki pozbyć się z deski rozdzielczej, skoro razi w oczy. Udajesz głupiego czy jesteś? Napisałem że jak wyskoczy kontrolka auto traci moc prawda? Silnik podany w tytule tematu. Ciężko ruszyć tym co Twoja szyja musi nosić? Ciężko ruszyć...
Jesteś pewien ? Prędzej bym powiedział klapy albo klapa gasząca.. trochę słabo założyć na turbine plastikowy bączek To nie jest podłączone bezpośrednio do turbiny, a nazwę polską podałem taką, jak opisują to sprzedający. Na innych stronach www ma to też dziwne nazwy typu: Vacum BOX, Unterdruckdose AGR ansaugbrücke itp. Jest to podciśnieniowy element...
WITAM mam problem z dziwnym objawem. Mianowicie przy normalnej jeżdzie, po zdjęciu nogi z gazu, zapala się kontrolka silnika, nastepnie zaczynam dodawać gaz, samochód się słabo zbiera, dopiero po przekroczeniu około 1500-1700 obrotów czek gaśnie i znowu ma moc.i tak za kazdym razem. elektrozawory zamieniałem, nie one sa powodem tego objawu.weżyki od...
Krótka piłka-masz problemy z ciśnieniem paliwa.Najprawdopodobniej dostaje w kość pompa,blokuje filtr,chrzani sie regulator ciśnienia,albo robi się vacum w zbiorniku (bo nie działa odpowietrzenie). Z chęcią sie dowiem co to za egzotyczna rzecz "..czekaj,zaraz....o! " układ regulacji pedału gazu"
Dzisiaj wyczyściłem przewody i sam interculer było sporo oleju, usunąłem odmę bo tam też było mokro, wirnik turbiny ma bardzo lekko wyczuwalny bardzo mały luz ,a i jeszcze jedno egr jest sterowany przewodem z vacum która jest nieszczelna o pluje olejem został zaślepiony ,zobaczymy czy to pomoże jeśli nie to turbo pada pomimo ze nie ma luzu mam rację?...
Wykręć EGR i zaciągnij go np. strzykawką, zobacz czy trzyma. Często zasysa po trzpieniu syf z kolektora. Przy pompie vacum zdejmnij dolny wężyk i sprawdź czy nie ma tam oleju - jak jest to są dwie możliwość EGR lub podupadło vacum. Przydało by się zmierzyć podciśnienie - o ile dobrze pamiętam powinno być więcej jak -0.6 ( sprawdź zaworek zwrotny przed...
Trzeba jednak wyjąć alternator... Na jego osi jest pompa vacum i często traci szczelność o-ring, a wtedy pierścienie alternatora są zaolejone i tracą kontakt ze szczotkami. Mam identyczny silnik w Astrze i miałem podobnie.
Auto jak w temacie cały czas wywala błąd P1125. Turbina w zdanych parametrach ma 1,9 a osiąga na max 1,5 ( gdy na krótko dam podciśnienie z vacum pompy) Widać że była wymieniana turbina, dolot szczelny. Ktoś ma jakieś pomysły lub walczył podobnym tematem ??? Auto strasznie muli i do 120 km/h to ja tragedia rozpędzić.
Witam, jako , ze już kilkukrotnie miałem styczność z tego rodzaju samochodami, chciałbym przedstawić wam kilka istnotnych informacji dotyczących najczęstszych usterek silników DTL oraz DTX w oplu. 1.Slynne, wręcz klasyczne już zapalanie się "checka" podczas jazdy, co skutkuje spadkiem mocy lub obrotów, po przygazowaniu lub odpuszczeniu pedału gazu check...
turbo ok elektrozawory ok, pozostał czujnik cisnieniam pompa vacum i gruszka od turbo. Przyglądałem się gruszce i chodzi, ale nie sprawdzałem czy chodzi w pełnym zakresie a ponoć to wazne. dwa pompa vacum zasysa jednak nie sprawdzałem ile bar poniewaz nie posiadam vacunometra. Zauwazyłem że przy odłączonych klapach wirowych i przy zaslepieniu egrm pod...
w prosty sposób-vacumetr pod kolektor ssący, zapalic silnik, jeżeli pokaże mniej niż 0,3bar to lipa z fazami rozrządu.
Czyli co z tym przewodem co idzie do trójnika? Ten dolny, w którego miejsce ma iść ten luzny Dodano po 37 Zrobiłem tak, zamieniłem przewód na trójnik tzn, ten uciety podłączyłem w miejsce ssacego od vacum. Check się nie zapala, ale teraz pytanie, gdzie ma iść ssący od vacum jeżeli zrobiłem tak jak narysowales. Niestety nie mogę namierzyć miejsca gdzie...
Po przekroczeniu 3tys obrotów zapala mi sie chek silnika i autko słabnie. Po zgaszeniu i ponownym odpaleniu problem pozostaje. Na kompie wyświetla błąd 1125 i po jego skasowaniu problem znika dopóki znowu nie dostanie większych obrotów, bład pojawia się ponownie. Podejrzenia padły na nawór regulacji turbiny ale wymiana na nowy nie pomogła. Podciśnienia...
Sprawa wyjaśniona. Odkręciłem pompkę VACUM i poprostu tą blaszkę którą się przykręca obróciłem tak aby wężyk z niej wychodzący nie znajdował się na dole tylko bardziej u góry. W wężyku od podciśnienia znajdował się olej, którego niewielkie ilości są potrzebne do pracy tej że pompy, dostawał się tam podczas jej pracy. Teraz brak błędu i brak problemu...
Tak wygląda moja pompka vacum i tam w środku był olej i tym króćcem się wydostawał ale wszystko wyczyściłem i zamontowałem na razie teraz nie pluje olejem ale nie mam barometru żeby zmierzyć jakie ciśnienie idzie z tego króćca bo nadal się zaświeca mi kontrolka czeku. http://obrazki.elektroda.pl/2830386800_1... http://obrazki.elektroda.pl/9744628100_1...
Jak jest 12,5V to ładowania nie ma. Być może to regulator albo prolem z uzwojeniem. Jest to altek Hitachi z pompą Vacum regulator wewnątrz altka, problematyczny demontaż. Sprawdź wtyczkę altka na początek http://obrazki.elektroda.net/38_12631530... IG- ignition, zapłon L- charging lamp, lampka ładowania S- battery sense, ładowane akumulatora, zacisk...
Część. Po raz pierwszy zakładam temat i ciężko mi się zorientować czy odpowiedni dział,ale pewnie nie za co przepraszam. Temat dotyczy Astry G z silnikiem x2.0DI Problem z mocą,a mianowicie nie ma przyspieszenia tego co kiedyś. Słabo się rozpędza. Turbina w zaje...tym stanie,pompa wtryskowa nowa,elektrozaworki sterujące w 100% sprawne,Vacum też dobre,czujnik...
Witam. Przepraszam za odkopanie tematu lecz nie znalazlem nowszego. Mam problem z moja Corsa C. Silnik 1.7 DTI Isuzu 75 km. Mam problem ze znacznym słabnięciem auta po rozgrzaniu. Sprawdziłem już: -pompe Vacum -Przewody podciśnieniowe nowe -Elektrozaworki sprawdzone -Egr Sprawny wyczyszczony z nagaru. -Turbo nie leje olejem i nie ma luzu. Wkońcu postanowiłem...
A więc tak, trochę się pośpieszyłem z diagnozą i jednak pulsacja napięcia występuje też bez odpalonego silnika, jest mniej zauważalna ale pewnie przez to że regulator napięcia na alternatorze nie próbuje tego korygować, co w efekcie tylko pogłębia zakłócenia w sieci (Bez odpalonego silnika nie miga oświetlenie, ale ładowarka nadal wywala błąd na telefonie....
Udało mi się usunąć usterkę, która powodowała, że nie było ładowania o odpaleniu (dopiero po przegazowaniu wskakiwało - zaśniedziałe styki). Pozostał problem rosnącego napięcia razem z obrotami silnika. Zauważyłem jeszcze jak juz byłem na kanale, że alternator jest cały spocony, chyba nie trzyma uszczelka od vacum-pomy - tak bynajmniej to wygląda. Zdecydowałem...
Natomiast co do tych elektrozaworów to tuja jest ciekawa sytuacja. Dlaczego? Dlatego, że jak kupiłem to auta to zawór który steruje klapami zawirowań w ogóle nie był podpięty. I silnik działał "normalnie" Bo bez klap silnik działa normalnie - w sumie można je nawet usunąć fizycznie z kolektora. Z wyjścia pompy VACUM szło na zawór od turbo i tutaj na...
Witam Podstawa w twoim przypadku to rzetelna diagnostyka komputerowa, najlepiej serwisowym testerem lub jeśli niema takiej możliwości to dobrym uniwersalnym. Musisz nam powiedzie jakie błędy zapisane są w sterowniku będzie można wtedy powiedzieć co powoduje przejście ecu w tryb awaryjny. Czy mechanik u którego byłeś robił diagnostykę? bo wygląd że wymienia...
Usterka układu krytycznego nr. 2. Do sprawdzenia elektrozawór EGR, podciśnienie vacumpompki, siłownik EGR. Jak tam jest ok, to do demontowania kolektor ssący i trochę sobie pobrudzisz paluszki. A nie możesz zrobić testu EGR?
Tak, kontrolka się zapali, w pamięci będzie błąd odnosnie za słabego wejścia obieu prądowego. Te zaworki psują się poprzez zanieczyszczenie olejem z vacumpompki, i bladego pojęcia nie masz ty. Zaden z tych zaworów nie będzie robił takiego efektu, za mało masz do czynienia z DTL, DTH
Błędy: brak Ciśnienie: ok Przepływka: ? Jak sprawdziłeś ciśnienie?Nie sądzę żeby pomiar wiarygodny skoro nie wiesz co to przepływka.Przyczyn spadku macy może być kilka: 1.pompa vacum 2.popękane(załamane) lub nieszczelne wężyki podciśnienia 3.olej w wężykach podciśnienia 4.zaworki sterujące elementami wykonawczymi 5.przepływka itp. Podciśnienie w układzie...
Moze uciec bo jest brany z układu smarowania z bloku silnika. Mam taką vacumpompę na zbyciu jakby ktoś potrzebował.
Przerabiałem to w zeszłym roku w swojej vectrze 2,2dti. U mnie okazało się że pękł gumowy łącznik od podciśnienia przy turbinie. Naprawa w 5 minut i jeździ do dziś. U mnie objawiało się to błędem P0400 Układ recyrkulacji spalin - błedny przepływ. Na forach opisują że jest to dość rozległy błąd i przyczyną może być: 1. niesprawne układy sterujące otwieraniem...
hej.ja posiadam yen cudny samochód od pół roku. wymieniłem ,juz chłodnice i alternator. właśnie jest naprawiany na gwarancji. po odpaleniu do momentu gdy zacznie lecieć ciepłe powietrze do kabiny,światła słabo świecą.wtedy mam ładowanie w granicach 12V. gdy silnik się rozgrzeje ładownie wzrasta do 14,3V. z tego co tu czytam,może być to ok.mechanik twierdzi,że...
Domyslam sie, ze masz silnik Opla t turbina. JA coprawda mam wolnossacy 1,7DR, ale problemy podobne czase, szczegolnie w chlodniejsze dni. Dwa pytania do ciebie. Czy sprawdzales poprawnoisc dzialania swiec zarowych? I drugie : Czy na pompie paliwa masz zamontowana taka spora gruchem ktora jest polaczona z ukladem podcisnieniowym vacum pompy? Zomny silnik...
musisz odpiąć te węże.Masz tak-jeden idzie do dóry,mniejwięcej naprzeciw osłony paska rozrządu idze go odczepić od rurki.Czasami się daje go odkręcić od vacumpompy-krotki klucz 24.Drugi wężyk jest (od dołu)przykręcony drążoną śrubą na klucz 14 mm (uwaga na dwie podkładki miedziane).Trzeci wąż od dolu -wystarczy zluzowac opaskę.Ważne-podstaw naczynie...
Witam ponownie, więc, wyczyściłem zapaćkane olejem podciśnienia ( czyli jedno od EGRa bo więcej w tym sprzęcie nie ma) pompe Vacum też bo już uszczelniacz puszcza i była pełna oleju. No w sumie jeszcze jest drugie podciśnienie do zaworu upustowego które sprawdziłem i sam zawór też, co prawda mniej przerywa ale jeszcze coś go boli. Ale teraz to nie problem...
Podepnij Vacumetr. Być może to co Ty masz pokazuje ciśnienie względne. Na wolnych obrotach ma być 40kPa, jeżeli jest mniej ( np 50kPa) to masz problem z fazami rozrządu.
Witam, mam kilka pytań odnośnie mojej Astry G 2.0DTI 101KM z 2001roku. Do rzeczy. Wczoraj odpaliłem auto i zacząłem jechać, na prostym odcinku drogi wcisnąłem pedał gazu i auto strasznie mulasto zaczęło się zbierać. Początkowo myślałem, że mi się hamulce zapiekły, stanąłem i sprawdziłem ale tarcze były zimne. Po ujechaniu kilkunastu metrów zapaliła...
a więc masa jest też dana dodatkowa, więc to odpada. Jak go mam podłączonego? W tej chwili alternator siedzi w aucie ale pracuje niezależnie od instalacji pojazdu, dokładnie rzecz biorąc kostka elektryczna z instalacji samochodu, w której jest przewód wzbudzeniowy (kontrolka) jest wypięty, B+ instalacji auta jest od alternatora odłączony. Do alternatora...
Cześć, Auto zostało naprawione. Po sprawdzeniu całego układu dolotowego pod ciśnieniem, postanowiłęm taką samą próbę przeprowadzić z wężykami podciśnieniowymi. Okazało się, że na wyjściu z pompy vacume, plastikowy wężyk nie był do niczego przymocowany i przetarł się. Miał bardzo małą dziurkę. Po wymianie przewodu, auto jeździ bardzo dobrze. Temat do...
Witam, posiadam astrę g 2.0 dti, która nie ma mocy, na komputerze pokazywalo błąd czujnika ciśnienia w dolocie i przepływomierz. Załozyłem drugi przepływomierz i błąd zniknął ale zaczął wtedy palic ponad 10l więc zmienilem na stary. Drugi czujnik nie pokazywał błędu ale jego wskazania po dodaniu gazu były mniejsze niz na wolnych obrotach. Wyczysciłem...
pompa vacum astra astra pompa vacum pompa podciśnienie vacum astra
słaby dźwięk słuchawka philips error philips nvidia sterowniki karty graficznej
lodówka cicha wielkości elektrotechniczne
Jak usunąć logger z aplikacji Solarman? Samochód nie odpala, kręci, jest iskra, nie łapie na plaka ani z popychu – diagnostyka rozrządu