To jest pompa do wersji z turbodoładowaniem. Wskazany element to siłownik ciśnieniowy korygujący dawkę paliwa zależnie od wartości ciśnienia w dolocie silnika.
Zamątuj sobie dodatkowy zawór jednokierunkowy i problem z głowy dobry kosztuje około 15 zł.
No to jak kręci ,to może pompa wtryskowa zawór odcinający paliwo ,sprawdzałeś .
Olej proponuje Ci wymieniac co 10 tys. km. , a pasek rozrzadu co 60 tys. km.
A co kolega chce zrobić? Chce zrobić układ który będzie wysyłał sygnał jak immo? Jeśli tak to wrzuć emulator immo i po sprawie.
Podaj numery z pompy to sprawdzimy czy jest właściwa. Jest to wersja z immo czy na pompie jest zwykły zawór?
Jeśli ten zawór przypomina trójkąt z zookrąglonymi kątami jest to zawór przestawiacza wtrysku , serwis Ford , lub Diesel centrum polska , może Dieseland Był swego czasu drogawy chyba z 800pln Pozdrawiam
Chyba chodzi o to: ZAWÓR POMPY WTRYSKOWEJ VAG BOSCH 0330001040 0330001015 BOSCH BOSCH 0330001004 TOPRAN 028130135B TOPRAN 107 538 0330001015 BOSCH
Pompa wtryskowa, zawór sterujący paliwem lub jej sterowanie .
Witam. Do takiego pojazdu turbo jest zbędne, silnik 1.5 bez turbo ma wystarczająco mocy. Aby uruchomic silnik 1.7 lub 1.5d od isuzu trzeba jedynie podac +12V na elektrozawór znajdujący się na pompie wtryskowej. Niektóre nowsze pompy wtryskowe mają zawory kodowane (3 pinowe) lecz wystarczy wywalic ten caly czarny plastik(kodowanie) i pod nim jest zwykły...
Poprostu ją wydłub, choć to nie będzie proste ale sobie napewno poradzisz i ujrzysz znajomy zawór.
Uszkodzony zawór na pompie wtryskowej.
Połącz dwa grube czarne i spróbuj zapalić. Daj znać, czy rozrusznik kręci. Czy pracuje pompa paliwa, czy otwiera się zawór na pompie wtryskowej ? Bo dalej nie wiemy jaki masz motor... Czekam na zdjęcia płytki.
Na pompie wtryskowej masz plus tj. zawór odcinający.
W tym silniku bylo stosowanych kilka pomp wtryskowych, dlatego mogę się mylić ale jeżeli ten drugi przewód dochodzi do elementu znajdującego się u dolu pompy po prawej stronie to dotyczy to regulatora podwyższobych obrotów na zimnym silniku.Przyczyną losowości rozruchu może być uszkodzenie zasilania świec żarowych,przekaźnik lub niepewny styk za nim...
Proszę o pomoc. Padał gazu nie reaguje w ogóle. Po uruchomieniu auta obroty rosną do 1.5 obrotów i tak się zatrzymują, silnik chodzi równo. Miga kontrolka wtrysku. Na serwisie po podpieciu wyskoczyly dwa błędy, blad od potencjometru gazu oraz od regulatora na pompie wtryskowej. Zawór pompy wtryskowej wymieniony na nowy. Potencjometr gazu wymieniony....
Ja potrzebuję skanu całej instrukcji do koparki białoruś, a konkretnie wszystko o pompie wtryskowej, zaworach, tłokach itd. Będę bardzo wdzięczny.
Zgadza się, przekaźnik 109. Możesz dla testu podać +12v na zawór pompy wtryskowej (n108 chyba, zasilenie jest przykręcone na śrubkę). Powinien zapalić
Witam mam mianowicie problem takie że po wsadzeniu zregenerowanej pompy wtryskowej zawory zaczęły klekotać dodam że przed regeneracją nie byłe tego jaka może być przyczyna?
Immo blokuje tylko zawór przy pompie wtryskowej.
Jaki silnik ? Próbowaleś dać na krótko zasilanie na zawór na pompie wtryskowej ?
To nie w elektryce jest problem - kable i czujnik zostaw już w spokoju. Ważną rzeczą jest też ile autko ma nastukane kilometrów. Jeżeli nie pali na zimnym to jest spowodowane złym ustawieniem kąta wtrysku lub zużyciem elementów pompy wtryskowej (zawór odcinający paliwo, cylinderki) - konieczna regeneracja. Osobiście stawiam na pompę (jej element). Dobrze...
Sterownik uszkadza się, a dokładnie "wypala" się tranzystor sterujący dawką paliwa w pompie wtryskowej "Zawór przestawiacza dawki" - różnie nazywany, taka sama funkcja. Otóż ten zawór w trakcie użytkowania się przyciera - ze zużycia materiałów, od paliwa. Dlatego naprawa sterownika to tylko lecznie skutków nie przyczyń - problem będzie wracał, czasem...
Niestety. Po wymianie sterowników (nawet 3), sprawdzeniu bezpieczników, wymiana akumulatora i jeszcze kilku małych szpargałów i tak była do wymiany pompa wtryskowa (zawory robiły zwarcie i paliły sterownik). Na chwilę obecną auto działa, odpala i mam nadzieję, że trochę pojeździ. Dzięki za pomoc.
Co ma do tego bezpiecznik 18? To nie benzyniak przecież. Jak już to nr 15. No i nie pompa paliwa tylko zawór na pompie wtryskowej. Dodano po 4 u mnie są inne przekaźniki niż w drugim passacie i na schemacie Na pewno to B3 a nie B4? Rocznik podaj.
Mam zadzwoń 790 718 520
Vectra C z silnikiem diesla 3.0 isuzu i pompa podawcza w zbiorniku ?????????? ... Tam nie ma pompy podawczej .. To auto lubi się zapowietrzać na obudowie filtra paliwa lub zawory na pompie wtryskowej ...
jeśli masz na nim plastikową osłonę i więcej niż jeden przewód to jest immo i jak to odkręcisz a nie jest to łatwe bo tam są śruby pozrywane dostaniesz się do samego zaworu a on na pewno jest sprawny podajesz na niego zasilanie i musi zapalić ... a na przyszłość to podawaj rocznik i typ silnika bo my tu nie mamy czarodziejskiej kuli
Nie wiem jak w tym przypadku, ale zawór zwrotny często znajduje się w króćcu powrotu paliwa na pompie wtryskowej (zawór kulkowy w śrubie mocującej przewód powrotu paliwa do zbiornika).
problem rozwiazany..
Budowa silnika S231 jest częściowo oparta na bazie części od ciągnika C 330 do tego silnika posiadam nową kompletną głowicę oraz nową pompę wtryskową. Zawór ssący oraz wydechowy będzie zatem odpowiednikiem zaworów zamontowanych w silniku C 330.
Jeśli jest to vp44 to pompa wstępna jest elektryczna czy tak? Specyfikacja: Pompa zasilająca Typ elektronicznej pompy zasilającej.....EKP3D Ciśnienie zasilania przy pracującym silniku (przy wszystkich obrotach i obciążeniach).....+20 do +80 kPa Ciśnienie zasilania przy uruchamianiu silnika korbą. ....+20 do +30 kPa Ciśnienie należy mierzyć na wlocie...
Kiedyś w zamierzchłych czasach też miałem taki problem. Pomogła spawarka z rozruchem. Możliwe, że akumulatory są słabe. Zdaje się, że to są dwie 6V. Dobrze by było sprawdzić napięcie podczas rozruchu - jak nie spadnie poniżej 9V (na obu akumulatorach ) to trzeba szukać gdzie indziej - pompa wtryskowa, zawory, świeca żarowa. itp.
Witam. Mój golf sprawił psikusa i nie zapalił. Sprawdziłem wagiem jest błąd 17946 ,czyli elektrozawór start-stop N109 pompy wtryskowej. Zawór ten sprawdziłem jest ok . Zmierzyłem napięcie na przewodzie zasilającym zawór przy włączonym zapłonie 0 V , a ma być 12V , odpiąłem ten przewód i jest 3,5V. Proszę o sugestie. Dzięki.
Witam! Sprawdż czy przewód zasilający od stacyjki do zaworka elektromagnetycznego na pompie wtryskowej [ zawór start/stop ] masz stale napięcie przy włączonej stacyjce. Często zdarza się że na wtyczce w pobliżu pompy traci się kontakt lub kabelek jest złamany i gubi się napięcie. Pozdrawiam i powodzenia.
Opel Vivaro 2.5 2007 rok błąd P0089. Wymieniłem zaworek na pompie wtryskowej i zawór na listwie wtryskowej, niestety przy ruszaniu, gdy osiąga wyższe obroty, włączają się kontrolki tryb awaryjny i silnik gaśnie, nie zawsze. Widziałem kilka opisów, ale w żadnym rozwiązania problemu. Może ktoś ten problem rozwiązał i ma jakieś porady.
Sam zawór "stop" na pompie wtryskowej, bądź kostka stacyjki. Najłatwiej małą żaróweczką sprawdzić, czy jest zasilany .
To skoro opony sa be to dlaczego kupujecie regenerowane alternatory, rozruszniki ,pompy wtryskowe, wtryski, zawory egr, telefony, i w końcu same samochody. Kupcie nowe . Sorry ale jak mam wydać 1400zł lub 400zł to wybieram 400zł. Jak ktoś ma kasy jak lodu to niech kupuje i jeszcze napiwek słony zostawi.
witam zgodzę się z powyższą wypowiedzią ale czasami powodem może być przestawienie się pompy wtryskowej lub zawór recyrkulacji spalin ktory z doświadczenia wiem ze lepiej wymienić niż czyscić
Wymieniłem zawory SCV na pompie wtryskowej- auto działa bez zarzutów. Zawory 860zł, wymiana 50zł
Z tego co wiem teraz to tam przy pompie wtryskowej jest jedynie zawór paliwa a ropa jest zasysana właśnie przez pompę wtryskową.
Cześć kolego.Mam taki sam problem z kijanką padła mi pompa,czy dużo jest przeróbek z montażem pompy od pajero?silnik w kijance 2,0 td,a pajero to 2,5 czy to pasuje? proszę o opinię. Pozdrawiam
Mial ktoś podobny problem? Tak. Pompa wtryskowa 0402796043 - zawory GDV. (nierówna praca silnika, duże zużycie paliwa, nierówna praca pod obciążeniem.
Witam. Mam problem z toyotą RAV 4 D4D 2,2 136 KM 2008 rok. Po dwóch godzinach od zgaszenia bardzo ciężko pali, ciśnienie na listwie rośnie do około 230 bar i jak już łapie spada do 160 bar. Wtryski wymontowane sprawdzone. DOBRE Zawór przelewowy na listwie DOBRY Zawór na pompie wymieniony na nowy. Pompa wtryskowa sprawdzona DOBRA. Spadek prądu na aku....
i jak sprawa rozwiązana??
Piszesz,że "sytuacja powtarza się na dwóch pompach wtryskowych". Sprawdz zawór zwrotny paliwa na pompie wtryskowej lub go wymień może on nie utrzymuje ciśnienia. Spróbuj pod pompować paliwo pompką ręczną przed odpaleniem silnika i zwróć uwagę czy słychać brzęczenie zaworka zwrotnego .
Witam! Posiadam vw lt 35 1999r. Mam problem, ponieważ gdy grzeją świecie żarowe jest napięcie na zaworze elektomagnetycznym pompy wtryskowej. Natomiast kiedy świece żarowe kończą grzanie znika też napięcie na elektrozaworze pompy wtryskowej. Co jest tego przyczyną?
czy pompa wtryskowa posiada zawór zwrotny ? jeśli tak, to gdzie się on znajduje i czy może on powodować gaśnięcie silnika ?
Przy próbie odpalenia nie kopci. Zatem pompa wtryskowa nie dostaje paliwa lub zawór na pompie wtryskowej nie puszcza paliwa. Sprawdź czy rzeczywiście dochodzi napięcie do świec żarowych. Samo wstawienie przekaźnika nie potwierdza, że grzeją. No i kolejna kwestia to zawór stop na pompie sprawdziłeś? o jakich numerach tam pompa wtryskowa siedzi?
Jest immo na tej pompie? Przy wyjściu przewodów wtryskowych jaki zawór? Na jeden przewód zwykły zaworek czy "puszka" z dwupinową wtyczką? Jeśli opcja 2 to masz tam immo i żeby to odpalić tą puszeczkę "siłą perswazji" musisz zdemontować i pod nią dopiero będziesz miał zawór żeby to na krótko podłączyć.
kolego gdy włączam test podzespołów pompy wtryskowej to zawór dawkowania paliwa klika a regulator ciśnienia cisza a na przewodach jest napięcie sprawdzę jeszcze ten czujnik wałka
Po numerku 405 odszukałem na allegro aukcję, gdzie była fotka z numerkiem VW, stąd znalazłem ten przekaźnik: Po pierwsze jest to samochód z krótkiej serii lat 2000-2002, to w nim występuje ten przekaźnik i będzie to część jakiejś blokady zewnętrznej, nie uwidocznionej na schematach. Ja szukałem po latach 94-99. I w swoim, mimo starań nie znalazłem (TDI...
Pierwsze co, to musisz sprawdzić szczelność instalacji podciśnieniowej. Drugie, sam gaszak na pompie. www.google.pl/search?q=mercedes+w124+gas... Na gorącym silniku, połącz na krótko z wyjściem podciśnienia z pompy. Silnik powinien zgasnąć. Jak zrobisz to, będziemy...
Zdemontuj zawór kodowany z pompy wtryskowej (może być ciężko) i załóż zwykły zawór stopu, który podłączasz pod + po zapłonie. I po IMMO :)
jaki silnik ? z pompą wtryskową czy pompowtryskiwacze ? sprawdz podmień zawór N75 , sprawdz wszystkie wężyki podciśnienia
skoro sam gaśnie to może być pompa wtryskowa lub zawór odcinający na common rail a czujniki wału też się psują
Na początek wymień olej w pompie wtryskowej i sprawdź zawór przelewowy.
Nie mogę zrozumieć tych skoków ciśnienia w górę?! To typowy objaw przy niewydolnej pompie wtryskowej - zawór IMV pompy przekracza granicę prawidłowej pracy przy ekstremalnej modulacji sygnału sterującego PWM - starając się uzyskać prawidłowe ciśnienie na listwie zadane przez IDM. Pompa i wtryski pojechały do specjalistycznej firmy i nie pomogło......
Powietrze w układzie nie jest dobre, trzeba to ogarnąć i dopiero zobaczyć jak auto pali. Na próbę ja bym założył ten drugi zawór, wtedy pompa wtryskowa będzie jakby "zamknięta" między dwoma zaworami. Koszt jest prawie żaden więc spróbuj. pzdr! Nix
Przy pompie wtryskowej, jest zawór elektryczny ktory w momencie gaszenia odcina paliwo, czesami nie zadziała i nie odetnie paliwa to jest przyczyna że po gaszeniu nadal silnik chodzi jakby lewych obrotów dostał
tylko że u mnie zawory w pompie wtryskowej sterowane są elektrycznie (a zazwyczaj widziałem tylko podciśnieniowo) i chodzi mi o to co nimi steruje. Wtryski sprawdzone.
Jaki masz silnik dTi czy dCi, jeśli pierwszy to na pompie wtryskowej jest zawór odcinający paliwo, on jest uszkodzony. http://obrazki.elektroda.net/80_12813551...
Bezpiecznik F4 sprawdź. 20A.
Dodam jeszcze ze stało mi sie po tym jak wymieniłem o ring w pompie wtryskowej w głowicy tam gdzie rurki do wtrysków przykręcam, odłączyłem kostki w koło aby zrobić dojście no i wykręciłem zawór odcinający pompę. Po tych czynnościach jest jak jest...
Witam a na serwisie sprawdzali cisnienie paliwa przed pompą wtryskową?? Moze zawór przelewowy nie utrzymoje dostatecznie duzego cisnienia badz. Do sprawdzenia zostaje kont wyprzedzenia wtrysku, wtrysk prowadzacy. Jak to bedzie wporzadku pozostaje sprawdzic sprezanie na tłokach.
A co z pompą wtryskową? Jesli wtryskiwacze nie dostają paliwa będzie pracowała na sucho i też się zatrze? Czy może na przelew? Pompa wtryskowa ma zawór tzw. STOP. Paliwo zamiast płynąć do wtryskiwaczy będzie sobie cyrkulować pod małym ciśnieniem. To samo może się zdarzyć w Common Rail-u, czy pompo-wtryskiwaczach... W praktyce rzadko dochodzi do takich...
witam ponownie.Szanowny kolega TOMASZCZ mniał racje co do przycisku FPS faktycznie po jego wduszeniu immobilajzer gaśnie ale autko nadal nie chce odpalić paliwo do pompy wtryskowej dochodzi mam takie odczucie jakby nie otwierał zawór pompy wtryskowej a nie ma możliwości tego sprawdzenia bo to wszystko jest zalane w jakimś plastiku na pompie wtryskowej.Prosze...
R - to po prostu oznaczenie urządzenia, które zostanie odłączone przez obwód immobilisera (pompa paliwa, cewka zapłonowa, zawór na pompie wtryskowej, obwód +15 ECU, itp, itd).
Tu jest napęd od pompy wtryskowej Upec.
Sprawdź ciśnienie paliwa może pompa wtryskowa ok a zawór ciśnieniowy nie trzyma. Poza tym sprawdź szczelność podciśnień.
Proponuję sprawdzić zawór zwrotny pompy wtryskowej. Zdarzało się, że silnik trudno uruchamiał się z powodu jego nieszczelności.
o ile się nie mylę to ta wersja przy pompie wtryskowej ma zawór podciśnieniowy sterowany napięciem z instalacji 12V który działana dżwignie STOP . Dość często jest tak że nie trzyma tam podciśnienia albo brak masy która często jest dokręcona lekko do pompy-sprawdż to na początek . natomist co do gaszenie w ten sposób to nie "Flinstonowie"
Jak w temacie, saxo 1,5D nie zapala. Po popuszczeniu przewodów do wtryskiwaczy, nie tryska ropa. Na pompie wtryskowej jest zawór, do którego dochodzą trzy przewody. Jaka ma być prawidłowa rezystancja zaworu i jakie napięcia mają go zasilać?
Piszesz, że sprawdzisz ten zawór, a napisałeś wcześniej , że pompa wtryskowa wymieniona razem ze sterownikiem. Ten zawór znajduje się na pompie i jest jej częścią.
To jest silnik 2.8 CRD. W układzie paliwowym są dwie pompy: 1. w zbiorniku - niskociśnieniowa 2. pompa wtryskowa napędzana paskiem rozrządu Brak jest ciśnienia na listwie wtryskowej, dlatego pytam czy zawór w pompie wtryskowej zamyka przelew w momencie uruchamiania, bo jak zacisnę przelew szczypcami to to po kilku kręceniach samochód się uruchamia,...
Więc może zasysa gdzieś powietrze po drodze między pompką zasilającą a pompą wtryskową lub może coś nie tak z pompą wtryskową /za wcześnie odcina zawór dawkujący/ lub może sitko w pompie wtryskowej przytkane co jest najczęstszym problemem w tych pompach odkręć rurkę i króciec z zaworkiem i zobacz jak wygląda to sitko.
podobne objawy może dawać niesprawny zawór SCV przy pompie wtryskowej. szerzej opisane jest to w innych postach - kto bedzie mial takie problemy zapraszam na priv.
17536 - „za ubogi”. – sprawdzić regulator ciśnienia paliwa i utrzymywane ciśnienie paliwa – sprawdzić pompę paliwa – sprawdzić zawory wtryskowe Grupa 115 MAF zadany i rzeczywisty w miarę zbieżny, zaczął bym od pompy paliwa
Witam czy ma ktoś schemat lub zdjęcie gdzie w pompie wtryskowej ciągnika c-4011 znajduje się zawór odpowiadający za utrzymanie ciśnienia w pompie wtryskowej????
Jak nie pali sprawdzić czy widzi obroty wału i czy narasta ciśnienie na listwie. Sprawdzić okablowanie zaworu. Filtr paliwa zmieniany? Jakieś błędy są?
Witam, mam podobny problem z transitem- cieknie zawór w pompie wtryskowej. Mam juz drugą pompe i chce wymienic tylko zawór. Czy konieczna będzie reglacja pompy, bo jak wymienie całą pompe to ponoc będzie problem z imobilaizerem. Bardzo prosze o jakąkolwiek podpowiedz.
Masz zamknięty zawór na pompie wtryskowej
Po nagrzaniu powinny spadać do około 850.Sprawdź siłownik podciśnieniowy przy pompie wtryskowej i termostatyczny zawór podciśnienia ,egr i jego zawór .
Nie wymieniałem czujnika. Wymieniłem jeszcze raz przewody przy filtrze i pompie wtryskowej, wstawiłem zawór zwrotny. Czuje się że autopo kręceniu rozrusznikiem nie ma problemu z cofającym sie paliwem, ale jest problem z paleniem następujący: przy -10 trzeba ze 2-3 razy zakręcić, przy -18 z 6razy, natomiast prz -2 pali od pierwszego.
stacyjka lub zawór na pompie wtryskowej
no w benzyniakach jest odciecie zaplonu! a w dislu?? Na pompie wtryskowej powinien byc zawór odp za gaszenie aura
To tam na pompie powinien być podciśnieniowy zawór gaszący (taki blaszany "grzybek"), należałoby sprawdzić czy się nie zablokował.
W podpisie elektryk-więc psuja podpowiada-na pompie wtryskowej masz zawór (n109) do którego nakrętką 5-tką jest przykręcony przewód.Sprawdz czy podczas kręcenia masz tam napięcie +12v.Jeżeli jest -wykręć go wyjmij zaworek i sprężynkę a góre wkręć i spróbuj zapalić(jeżeli odpali nie zgasisz go z kluczyka-Zaduś go na 5tym biegu)
Zawór zwrotny pompy wtryskowej oryg. BOSCH 80zł[/img] [/img]http://obrazki.elektroda.pl/385916...
Na schemacie który znalazłem nie mam wyszczególnionego samego zaworka, chyba musisz skorzystać z pomocy pompiarza. No chyba że na forum jest pompiarz co Ci podpowie. http://obrazki.elektroda.net/52_12735236... http://obrazki.elektroda.net/38_12735240...
Sprawdź wtyczki na czujniku ciśnienia na szynie common rail i na zaworze ciśnienia na pompie wtryskowej oraz kable do nich. Dobrze byłoby odpiąć i założyć wtyczkę na komputerze silnika. Błędy mówią o złym napięciu z czujnika i na zaworze. Czasami taki błąd wyskakuje, gdy przepchany jest filtr paliwa + skorodowane wtyki na czujniku i zaworze reg. dawki...
Nie ma różnic w samym siniku.Może być tylko w układzie wtryskowym,a przez to inna jest pompa wody i sprzęgło.W RAV 4 będą wtryski czteropinowe i pompa z zaworami SCV więc tak jak w avensis T22 i starszej corolli E12. Pomimo wszystko głowica wałki i reszta silnika podejdzie.
Zawór gaszenia na pompie wtryskowej lub nieszczelne wężyki podciśnienia.
Zawór odciecia paliwa jest na pompie wtryskowej.
Mam założony oryginalny filtr paliwa zakupiony niedawno. Ostatnio zaobserwowałem dziwne zachowanie tego samochodu. Zdarza się że zimny zaczyna falować i dymić po włączeniu silnika, ale przeważnie jest tak że te objawy pojawiają się od razu po tym jak silnik złapie swoja temperaturę. Moment kiedy tak jakby wyłączało się "automatyczne ssanie", nie muszę...
prąd na elektrozawór pompy wtryskowej jest?czy ten zawór jest ok?który rok?
Albo silnik jest tak zajechany że nie odpali bez grzania świec, albo pompa wtryskowa się skończyła, mogą się też nie domykać zawory. Problem pojawił się nagle czy narastał stopniowo? Jak silnik odpala na mrozie?
Ale w serwisie mówili że to jakiś zawór przy pompie wtryskowej... do odcinania paliwa czy coś.
Cytrynkę mam już 8 lat i nigdy poważnej usterki nie było. Miesiąc temu zaczęła niedomagać. Na zimno odpala bez problemu, żadnych szarpań w trakcie jazdy, tak samo na wolnych. Pełna moc, samochód w czasie jazdy bardzo dynamiczny. Spalanie w trybie mieszanym 4,2 l/ 100 km. Jak silnik gorący, przy próbie uruchomienia, nie zapala. Nie słychać pompy paliwa...
Sprawdź czy na przewodzie paliwowym powrocie z pompy jest wkrecona śruba-zawór z napisem OUT i czy jak silnik pracuje idzie paliwo na powrót.
zawora pompa wtryskowy zawora wtryskowy zawora odcinać pompa wtryskowy
tworzyć instalka hamulec grzać odzyskiwanie klucza windows
wzmacniacz samochodowy service manual
Neoplan Cityliner – falujący wskaźnik temperatury cieczy chłodzącej, czujnik ECT, diagnostyka Whirlpool ADG 9840 – błąd F7, przepływomierz, naprawa, czyszczenie, reset