A co się dzieję z autem? Nie ma przekaźników, pompowtryskiwacze sterowane są z ECU, ewentualnie przekaźnik 261 od pompy w baku o ile twój samochód ją w ogóle posiada.
Tak pompowtryski...silnik AJM Dodano po 10 Sprawdziłem odmę , dmucha wyczuwalnie na dłoni z odmy przy zakręconym korku i wsadzonym bagnecie pomiaru oleju, załączę foto odmy jak z niej leci...chyba ona brudzi wszystko wkoło
Silnik ajm , podobno pompowtryski, zauważyłem też różna moc auta , a podciśnienie też jest podłączone do gruszki na turbinie , może całość kuleje ....
Mam problem przy tym silniczku ze świecami żarowymi. Bez znaczenia czy zapłon włączony czy nie- świece grzeją. Silnik AJM pompowtryski. Co może byc przyczyną usterki?
Kody silników VAG zasilanych pompowtryskiwaczami: AVB (1.9 100KM) ATD, AXR (1.9 101 KM) BJB, BKC, BXE, BLS (1.9 105KM) AJM, ATJ, AUY (1.9 115KM) AWX, AVF, ASZ (1.9 130KM) ARL (1.9 150KM) BGW (2.0 136KM) BKD, BMM (2.0 140KM) Jednakże napewno znajdzie się jeszcze jakiś kod który pominąłem, ale to chyba wystarczy, jak coś proszę poprawić.
EGR, przepływomierz, konektorki na pompowtryskach, pompowtryski, turbo.
Zmierz na początek czy nie ma zwarcia na wiązce w głowicy lub pompowtrysku.
panowie ale o jakiej pompie tu rozmowa? silnik AJM to pompowtryski więc ja bym się upierał przy swojej wersji i sprawdził spadki napięcia przy rozruchu
Przejedz się z odłączonym przepływomierzem,
Popraw kontakt na wtyczkach pompowtrysków oraz przereguluj .
Witam.Mam problem Z passatem B5 '00 1,9tdi 115km.symbol silnikaAJM.Auto podczas przyśpieszania szarpie,vag wykazał 2 uszkodzone pompowtryskiwacze1oraz3.wymontowałem je,sam je rozkręciłemi wyczyściłem końcówki papierem ściernym 2000,zamontowałem,wyregulowałem luz na wałku pośrednim i wszystkie objawy zginęły auto odzyskało 100%mocy,przestało szarpać.Niestety...
krzychu podkładka niczego nie uszczelnia robią to uszczelniacze
Myślę ze jak masz odpowiednia ilość papierów, paragonów to śmiało wal na policje. Napisz do micha z M4K garage on bardzo chętnie pomaga w tych sprawach. Znajdziesz go na fejsie. Pozdrawiam.
To opowiem od początku: Był silnik AJM - pompowtryski po przekładce na kompletny silnik (słupek turbo mapsensor itd..) AWX. Odpaliłem na sterowniku starym czyli ECU AJM. Silnik śmiga ale zgłasza błąd pompowtrysków (z racji innych pompek w silniku AWX - normalne zjawisko) Są dwa wyjścia: remap ECU kosztowny lub zmiana sterownika na ten z AWX. Kiedyś...
Witam, normalnie cuda wianki niewidy, audi a4 automat 2001r , pompowtryski, silniczek AJM po rozgrzaniu do temperatury pracy zaczyna szarpać i traci moc. Diagnostyka wykazała problem z pierwszym cylindrem co później potwierdziło się po wyciągnięciu pompowtrysków i było widoczne po podkładce 1 wtrysku i dolnym uszczelnieniu a znaczy to że układ zapowietrzał...
Jak ma tandem i pompowtryski musi też mieć pompę w zbiorniku. Pierwsze AJM-y nie miały pompy w zbiorniku.
Zmiana obrotów w pompowtrysku?
Jakies bledy na kompie ?? jakie sa korekty na pompowtryski ?? Nowe szklanki zostaly oproznione?
Poczytaj tutaj o pompowtryskach bo takie są zamontowane w twoim aucie, wg norm ten na 2gim cylindrze jest na minimum https://turbodiesel.hswg.pl/sprawdzenie-...
Może wina leży po prostu w kostce stacyjki? Ja bym sprawdzil czy podczas kręcenia idzie jakies napięcie na pompowtryski oczywiście przy podłączonej kostce.
Tak jak w temacie. Posiadam Passata XI 1999r. silnik AJM 115KM PD. Problem polega na ty, że gdy silnik jest zagrzany do temperatury pracy, czyli 90st, to zaczynają się kłopoty typu trzęsienie całym samochodem podczas przyspieszania na 3, 4 i 5 biegu. Trzęsie tak, że trudno jest jechać.Na wolnych obrotach momentami delikatne falowanie obrotami od 780...
pompki wymienione na 073AL...
115 na pompowtryskach z roku1999-2000 to raczej AJM
Zapraszam do łukowa naprawimy pompowtryski raz a dobrze i nie będzie problemów
Obstawialbym, albo vacu albo jak koledga wyzej wspomnial uszczelniacze pompowtrysków.
Klawiatura i popychacze pompowtrysków albo słupek jest od 115 AJM.
witam borykam sie z autem sprowadzonym, z italii vw Passat 1.9 tdi 110km silnik AJM objawy telepie na wolnych obrotach jak sie zagrzeje nadmienię ze autko tak już przejechało ponad 12tys km i po za telepaniem na wolnych nic sie z nim nie dzieje bloki 013 018 023 poniżej z tego co widac w grupie 023 2-4 cylinder kuleją rozebrałem pokrywę by przeglądnąć...
Silnik glosno pracuje.Odpala dobrze , ale jest glosny i slychac jakby zawor. Zdiagnozowalem go i przy kolejnych pompowtryskach sa strasznie rozne wartosci podawanego paliwa od 30 do -30 na biegu jalowym. Czy to nie powinny byc rowne na wszystkich?? Jaka jest prawidlowa wartosc. Dodam jeszcze ze byl wymieniony rozrzad. Silnik ajm 115KM
Pompowtryski są nowe, a są odpowiednio wyregulowane po montażu? Mam na myśli regulację suwmiarką oraz śrubą regulacyjną.
Miałem taki przypadek w pasku AJM. Powodem były uszczelniacze na pompowtryskach.
Sprawdzałem już jest bez zmian
Sprawdź na vagu czwarte pole kanału 004 bloków wartości mierzonych silnika, podaj wartość. Jaki olej lejesz do silnika? Jak wyglądają korekcje dawek dla pompowtrysków?
rocznik golfa 2001 problemy z zapalaniem mam od niedawna gdy jest ciepły wszystko jest ok golf jest garażowany gdy rano chcę odpalić powiecmy po 10 godzinach auto pali czasami za pierwszym a czasem zadrugim po pszekręceniu kluczyka i przez chwilę pracuje nierówno dosyć mocno kopci pózniej jest ok dodam że niedawno były wymieniane popychacze myślałem...
witam proszę o weryfikacje logów grupy 13 - 18 - 23 w vw 1.9 tdi silnik 110km AJM logi na postoju i dynamiczny w załączniku oraz logi 01-02-03-04 dynamiczny robiłem na 3 biegu i gaz do spodu od 1500 obrotów objawy to szarpie silnikiem na wolnych obrotach ja sie zagrzeje, na zimnym jest ok , przy jeździe też jest ok , ale auto jakby trochę słabawe proszę...
Witam,mam pytanie,uszkodziłem miskę olejowa w moim Golfie 1,9 TDI 130 Ps , AJM,olej wyciekł i silnik zgasł sam,wymieniłem miskę zalałem olejem auto odpaliło bez problemu,reaguje na gaz ale podczas jazdy auto ni idzie nie ma mocy. Czy po takim czyms trzeba wykasować jakis błąd czy cos sie mogło zatrzeć (Pompowtryski) ??
Przydały by się jakieś logi, może coś się z nich wywróży, najlepiej komplet. W większości przypadków gdy mechanicy rozkładają ręce pompowtryski i ich zasilanie paliwem. Na początek popraw wtyczki na nich. Podoginaj wsuwki żeby ciaśniej siedziały.
Witam serdecznie kupiłem niedawno passata b5 115km silnik AJM (pompowtrysk) po ostatnich mroźnych dniach auto ciężko odpala muszę kręcić około 10sek i powoli łapie jak załapie to za samochodem kłęby dymu przez chwile sprawdziłem kompresje i wygląda to tak: 1cyl- 20 bar 2cyl- 22 bar 3cyl- 20 bar 4cyl- 23 bar czy ktoś wie ile powinien mieć ten silnik...
Czy dostanę podobne manuale do silnika 1,9 TDi AJM 115KM. Chodzi mi o ustawienia pompowtryskiwaczy oraz paska rozrządu. Z góry dziękuję
Wszystkie filtry i olej wymienione przy rozrządzie.Jeżeli są pompowtryski to jest też pompa wtryskowa?A co z tymi dodatkami zimowymi do paliwa?Stosować?Leję vervę diesla na orlenie.
Mam do Was pytanie bo w piątek będę miał montowane 4 używane pompowtryski czy je trzeba w jakiś sposób adoptować w samochodzie czy odrazu będą działać? Pozdrawiam i czekam na podpowiedzi
Od kazdego na pompowtrysku włoznonego poprzecznie np ATD, AUY ,ASZ.
no błedow niby nie ma a przed tym przejechał prawie 1000km i nic sie nie działo co jedynie mialem wrazenie ze wiecej ropy bieze, mogl sie przestawic rozrzad po 10000tys ,wieczorem przyjechałem a rano byl duzy przymrozek ale odpalil na dotyk tylko te stuki sie zaczely problemy z odpalaniem zaczely sie od wypietej kostki z pompowtrysku
Witam , posiadam audi a4 b5 z 2000 r , silnik ajm na pompowtryskach i od ok 3 miesięcy audi zaczęło lekko dymic na niebiesko przy dodaniu gazu a 3 dni temu kopcil jak lokomotywa na zimnym silniku na ciepłym mniej wiec zawiozłem go do mechanika który powiedział że to może być (nie wiem czy dobrze pamiętam ) pompa przetłaczająca ,mówił że olej dostaje...
Głowica jest taka sama jak w każdym 1.9TDI PD np: AJM, ASZ, AWX itd a blok jak w silnikach z transportera o oznaczeniach AXC i twoim AXB. Pompowtryski są takie same jak w silnikach 100 konnych o oznaczeniu AXR czy 105 konnych o oznaczeniu BXE, BXF i AXC
https://obrazki.elektroda.pl/2127708100_... Wymieniłem wtrysk na drugim cylindrze i już silnik pracuje aksamitnie. Przyspieszenie 0-100km/h okolice 11s tak jak książka podaje. Kod silnika AJM 1.9tdi. Ale maksymalna prędkość to 180km/h a książka podaje 194km/h. Da się to jakoś poprawić ?
Mam identyczny problem termostat i czujnik temperatury wymienione i zamontowane poprawnie i nic nie pomogło. Żeby nagrzać auto trzeba je męczyć strasznie! Najlepiej od 0-100km/h 3 bieg max i tak w koło wtedy się nagrzeje, ale wystarczy odpuścić (powiedzmy dłuższa chwila 50km/h na 3) i zaraz temp spada mimo jazdy! A jak sie stanie to wystarczy chwila...
Bez tego bezpiecznika turbiną nie ma prawa się włączyć. Odłącz wtyczki od elektrozaworu turbiny, elektrozaworu EGR i klapy gaszącej (te co podają podciśnienia na te elementy), przepływomierz. Włóż bezpiecznik i zobacz czy się przepali. Jak się nie przepali to zacznij po kolei podłączać wtyczki od tych elementów i patrz kiedy się przepali. Któryś z tych...
Posiadam VW Golf 4 tdi silnik ajm na pompowtrysku i problemem jest odpalenie rano samochodu poniewasz po podgrzeniu świec zapali i zgasnie i tak z 10 razy i dopiero odpali jak jest ciepły pali dobrze.8 miesięcy samochód miał wymiane paska rozżondu filtr paliwa wymieniony ,świece żarowe sprawdzone prąd donich dochodzi ,po rozłączeniu kostki od czujnika...
Paliwo chłodzi się do chłodzenia pompowtrysków. Paliwo chłodzi się na powrocie do baku by nie uszkodzić dość czułych czujników w baku a nie pompowtrysków (jak słusznie zauważył kolega jorge83 ) bo przy PD gdzie paliwo jest podawane do komór spalania pod wysokim ciśnieniem jego temperatura gwałtownie wzrasta, tak samo jest przy pompach VP44 gdzie sterownik...
Witam. Z moim golfem 4 było już wiele historii, generalnie przyzwyczaiłem się do jego wad, przestały mi przeszkadzać, o dziwo nic się nie psuło i tak przejeździłem ponad pół roku. Teraz strasznie cięzko mi odpala. Za zimnym silniku jak postoi parę godzin albo po nocy pali ciężko, na ciepłym raz dobrze raz ciężko. Auto 1.9TDI 115km AJM na pompowtryski....
Kolego masz afn chyba,sprawdź ciśnienie na cylindrach,a tak próbowałeś odłączać czujnik temperatury wody?Nie spotkałem się z silnikiem ajn tylko ajm ale to jest 115km i jest pompowtryskach.
Witam dzisiaj podczas jazdy samochód wpadł w lekkie wibracje i zaraz po tym zaswieciła się kontrolka ASR swieciła się do momętu zgaszenia silnika jechałem odcinek mniej wiecej 15km po zgaszeniu silnika załączył się wentylator chłodnicy nie mam pojęcia czemu podłaczyłem VAG-a błąd 17672 Wtryskiwacz 2 - przekroczona granica regulacji brak osprzętu / nie...
Witam. Panowie poradźcie coś. Mam passata b5 tdi 115 km AJM na pompowtryskach. brakowało mu już troche mocy jak go kupiłem ale jeszcze 180 km/h pojechał. Pewnego dnia dałem samochód do warsztatu celem wymiany uszczelki pod głowice Po wymianie uszczelki samochód nie chodzi mój taj jak by turba nie było. Goście sprawdzili wszystkie czujniki przepływomierz...
Witam mam passata 1.9 tdi ajm Zrobiłem kapitalny remont silnika: Honowanie cylindrów ,nowe pierscienie,panewki,szlif wału,glowica po regeneracji nowe gniazda pompowtryskow Pompowtryski sprawdzane wszystko poskladane na nowych uszczelkach wymienione filtry oraz pompa vacum czujnik temp paliwa termostat swiece zarowe Rozrząd ustawiony na blokady pompowtryski...
W Passat-ach B5 pompowtryskiwacze są w silnikach od X.2000r. w AVB , AWX/AVF a w AJM/ATJ od XI.98r. do IX.00r. Pozdrawiam!
Witam wszystkich. Miałem ten sam problem Passat b5 1.9 tdi AJM. Brak mocy po wymianie uszczelki pod głowicą. Problem usunałem trzeba było wymienic pompowtryski. Z tego co sie dowiedziałem bład mechaników polega na tym iż wyjęte pompowtryski lub głowica z pompowtryskami pozostawione nawet na dzień czasu na powietrzu powoduje zatykanie sie malutkich otworków...
Witam niedawno podobny problem przechodziłem w passacie ajm były czary z rozrusznikiem ,czujnikiem temperatury okazały się uszczelki na pompowtryskach ja oczywiście zacząłbym od naprawy czujnika lub wiązki , pompkę zostawiłbym na później pozdrawiam
Właśnie,jak ustawiałem w starym już AJM na 270 bo nawet nie wiedziałem jaki ma być było ok.Jakoś tam problemów z pracą silnika nie było.A założę się że jak się ustawi idealnie nawet te 180 to i tak zawsze w bloku 13 pokaże różnice.Wynikające choćby z różnego ciśnienia sprężania jak i tolerancji części.I nie wiem czy sterownik reguluje to tylko na biegu...
Przkroczony czas regulacji pompowtrysków wiże sie z ze słabą wydajnością układu zasilania paliwem pompek. Przyczyn może być kilka: 1. nieszczelność (uszkodzone oringi) na połączeniu pompowtrysk głowica 2. zbyt małe ciśnienie paliwa na pompie tandemowej (wypadało by sprawdzić to ciśnienie 3. nie działa pompa zasilająca w zbiorniku jeśli to silnik ATJ...
Witam! Mam ten sam problem u siebie. Przypadek ten sam po wymianie uszczelki wcielo moc.Sprawdzilem wszystko rozrzad turbo podpinalem pod kompa wszystko niby ok.Wyjalem pompy dalem do sprawdzenia i okazalo sie ze dawki paliwa na wyzszych obrotach sa obciete o polowe na wolnych ok.Jak to sie stalo to nie wiem.Dodam ze przed robota fura smigala jak zlota:D.Jak...
to jest elektronik. Twierdzi ze to moe być przełamana wiązka kabli przy pompowtryskach bo nie możliwe żeby wszystkie od razu siadły. Zaraz napisze dokładnie jakie błedy wyskakują Dodano po 6 17675- zawór pompowtryskiwacza cyl.3 Przekroczone w górę granice regulacji 17672 17678 17669 Błąd do każdego cylindra a dalej to samo
Dokładnie kolego, parę dni temu (dosłownie) przerabiałem temat z komputerem ajm i silnikiem awx (inne pompki) Ajm był po programie wiec awx szedł jak rakieta - na trzecim biegu w ogóle nie trzymał asfaltu, ale BIPy były na poziomie 110 do 127(poza możliwością regulacji) Wnioski nasuwały się dwa: albo pompki do ... albo korekta map pompek. Poszedłem...
Uszczelniacze pompowtryskow A w jakim stanie były gniazda pompowtryskiwaczy w głowicy?
Witam wszystkich. Miałem ten sam problem Passat b5 1.9 tdi AJM. Brak mocy po wymianie uszczelki pod głowicą. Problem usunałem trzeba było wymienic pompowtryski. Z tego co sie dowiedziałem bład mechaników polega na tym iż wyjęte pompowtryski lub głowica z pompowtryskami pozostawione nawet na dzień czasu na powietrzu powoduje zatykanie sie malutkich otworków...
Witam szukam schematu elekrycznego silnika 1.9TDI na pompowyryskach PD moze byc to obojetnie jaki schemat byle na pompowtryskach oznaczenia slinikow ARL, ASZ, AWX, AUY, AJM. Pozdrawiam i z gory dzieki :)
mam kolego paska z 99r albo 00 nie pamiętam dokładnie, jutro sprawdzę, a jeśli chodzi o zegary z FL to oczywiście je posiadam jak i kluczyk. A nie było tak że wszystkie na pompowtryskach były już na CANie , zawsze myślałem że tak właśnie jest?
byłem na podłączeniu pod kompa i nic nie wykazało :( trochę popytałem też u mechaników w jednym mi powiedzieli że to uszczelniacze na pompowtryskach do wymiany a inni tak jak wspomniał m.marcin że vacu pompa.Oddałem wczoraj samochud i czekam na tel.
czy też jest stuk silnika i czy dzieje sie to na ciepłym czy na zimnym silniku? częsta wada tego silnika jest tulejka korbowodu pada i wtedy jest taki objaw,ale tez prowadnica pompowtryska ma głebokie rysy po przeciwnej stronie sruby mocujacej pompowtrysk i wtedy ucieka paliwo. wiec pada pytanie czy to sie dzieje na zimnym czy ciepłym silniku oraz czy...
Witam. Falują mi obroty na biegu jałowym w audi a4 B5 1.9 TDI AJM ale tylko na ciepłym silniku jak temperatura płynu osiągnie 90 stopni. Na zimnym nie faluje wcale. Korekcje pompowtrysków są w normie bipy też. Wymieniałem też czujnik g62 od płynu chłodniczego ale nie pomogło. Auto ma moc taką jaką mieć powinno vag nie pokazuje żadnych błędów. Proszę...
Karolo - bzdury piszecie kolego. Golf IV ma napęd ze sprzęgłem typu haldex gdzie tylne koła dołączane są w przypadku uślizgu kół przednich. Więc stały napęd ma jedynie przednia oś. Miedzy silnikami 110 a 115 konnymi jest jedna zasadnicza różnica. Silniki 110 konne (oznaczenie AFN, AVG, AHF) w większości są na pompie wtryskowej, silnik 115 konny (AJM,...
Mam ten sam defekt w Audi A4 1,9 TDI 115KM AJM 2000r. Przyszła jesień zrobiło się trochę chłodniej i powstał problem z odpaleniem zimnego silnika . Wymieniłem świece żarowe, zawór zwrotny paliwa, filtr paliwa, czujnik temperatury, przedmuchałem przewody paliwowe i nic się nie zmieniło.Teraz sugeruję wymianę uszczelek dual vacuum pompy czyli pompy podciśnienia...
Witam panowie może tutaj jakąś porade znajdę. Posiadam passata b5 99 rok silnik AJM 115 km na pompowtryskach. Puściła mi uszczelka pod głowicą na 4 tym tłoku i zaczał mi brać płyn chłodniczy właściwie spalać go Fachowcy jak wymienili uszczelkę tak samochod gdzieś stracił moc że nie mógł się uciągnąc wogole. Podobno nie planowali głowicy i nie wyciągali...
W przypadku wibracji silnika takiego jak mój ( 1.9 tdi AJM i nie tylko) poleca się sprawdzić następujące elementy: 1) pompowtryski- grupa 13,18,23 oraz ich ustawienie względem głowicy 2) łącznik elastyczny wydechu 3) przeguby wewnętrzne półosi plus wałek kołnierzowy skrzyni biegów- dość rzadka awaria 4) poduszki silnika 5) sprzęgiełko jednokierunkowe...
no już sam nie wiem no tak jak mówię czy -16 czy -18 to pali tak że podgrzeje raz świeczki i od strzała nawet raz nie przeskoczy i już pali:) a poniżej 20 jest problem ale gdyby akum był słaby to nie dawałby rady kręcić z 30s i wkońcu odpali i z tyłu kupa dymu czarnego bo nie spalone paliwo się spali i z tego dym zaznaczę ze silnik jest na pompowtryskach...
Witam serdecznie. Dzisiaj zakończyłem pracę nad moim passatem, wszystko jest już w najlepszym porządku. Oto opis mojej historii: Na samym początku, sprawdziłem "paska" pod komputerem, wyszedł błąd 3 pompowtrysku. Nie wróżyło to dobrze dla mojej kieszeni. Zacząłem obdzwaniać znajomych, mechaników itp. Ceny używanych pompek wahały się od 150 do 400zł....
Witam, tak jak w tytule mam problem z odpaleniem Passata. Oznaczenie silnika AJM. Zaczęło się tak że w samochodzie głowica miała nieszczelność i były przedmuchy w układzie chłodzącym. Postanowiłem wymienić głowicę. Po wymianie głowicy ( rozrzad oczywiście ustawiony ), samochód w ogóle nie ma reakcji. Układ paliwowy odpowietrzony. Na komputerze pokazuje...
Witam.Auto jak w temacie ciężko odpala zimny(po postoju)-długo kręci,kopci-pochodzi chwilkę i pali na strzała .Dotychczas sprawdzone:pompa podająca paliwo sprawna,brak powietrza w przewodzie zasilającym,świece sprawne i grzeją,czujnik temperatury paliwa i płynu ok,na vagu kanał 13-wszystkie w okolicy 0,04-0,14, kanał 18-wszystkie 0,kanał 23-trochę wysoko...
moim zdaniem przyczyna białego dymu i nie dopalonego paliwa leży w kącie wtrysku , jest zbyt późny. przyczyna może leżeć po stronie sterowania rozrządem . a wiec koła napędu rozrządu i to od strony wału korbowego ( mniej prawdopodobne ) jak i od wałka rozrządu . http://obrazki.elektroda.pl/6456070200_1... regulacja polega na odkręceniu...
Dzień dobry, po mocnym dodaniu gazu silnik wibruje w momencie najwyższego momentu obrotowego, po przekroczeniu tego punktu wibracje ustają. 1900 - 2400obr/min w tym przedziale akurat w mapie jest ustawione 1,3Bar doładowania. Drgania występują na każdym biegu. W samochodzie wymieniłem już pompowtryski, dwumas na jedno mas, całe półosie z przegubami,...
Witam- jak w temacie mam problem z moim AJM`em-dokladnie passat 99 115 koni - objawy - dużo czarnego dymu wydobywającego się z wydechu - od odpalnia , przez dodawanie gazu- intercoller -przewody zrobione bo były nieszczelne ale to nie pomogło , -głowice po regeneracji - pompowtryski wymienione na używki ale zdrowe dodatkowo błąd na kompie 17958 - a...
Koszt jednego pompowtrysku w ASO na dzien dzisiejszy to koszt 2500zl/szt. ja 3-m-ce temu kupiłem uzywane 4szt w cenie 600zł i jak narazie jest ok.
Panowie pomóżcie! Nie chce zakładać nowego tematu więc piszę tu. Ja mam znowu odwrotny problem ze swoim passatem co kolega. 1.9tdi AJM 115KM. Po wymianie silnika, (zostawiłem w warsztacie samochód na wymianę skrzyni biegów, a silnik na warsztacie pokazał kolano, korba zrobiła dziurę z 2ch stron. ;) ) po jakimś czasie 2-3 dni silnik przy dodawaniu gazu...
Witam problem dotyczy VW Bora 1.9TDI silnik AJM 115KM. Po przejechaniu kilku kilometrów na desce wyskakuje ikonka ESP samochód zaczyna szarpać i nierówno pracować, po skasowaniu błędu 17672 - Pump-Jet Valve: Cylinder 2 (N241): Regulation Range Exceeded P1264 - 35-00 - - samochód działa normalnie jednak po kilku kilometrach wraca. Próbowałem odpiąć wtyczki...
Ty piszesz zostaw.. na innych forach z tego co czytam można.. glupieje juz;D i nie mam dobrze bo nie mam oleju spełniającego norme wymaganą do pompowtrysków. i tak, może zrobiłem głupio że nie sprawdziłem wcześniej normy jaką spełnia ilej jaki mi wlali ale dopiero dzisiaj chcąc wymienić ilej zobaczyłem że jest zła. temu moje pytanie.
Witam od kilku dni mam problem ze swoją audi zaczęła ciężko odpalać trzeba dlugo kręcić żeby załapała zachowuje się jakby jej odcinało paliwo podłączyłem vcds i pokazał błąd wypadania zapolonu na 1 cylindrze wymieniłem pompowtrysk błędów nie ma a auto dalej się tak zachowuje na postoju czasami jak wkręcę auto na powyżej 3 tysięcy obrotow tez gasnie...
Witam. mam passata 1.9 tdi 115 km, ostatnio mialem problem z turbina(często sie wieszała i auto ledwo sie poruszało-po wyłączeniu silnika i ponownemu uruchomieniu było po kłopocie)wiec dałem naprawy-turbine zregenerowali i dali gwarancje na rok i niby ok ale po zrobieniu okolo 1000km problem nawrócil, wprawdzie o wiele rzadziej sie zacinala ale zacinala....
Ostatnio przerabiałem ten temat w AVB ,wymieniłem czujnik temperatury wody, i komplet uszczelek na pompowtryskiwaczach. Problem z odpalaniem i nierówną pracą silnika się rozwiązał. ( Fachowcy już chcieli wymieniać pompki , twierdzili ,że się zawieszają)
Jeśli naprawiana była głowica po strzale paska rozrządu to wytłumacz mi jak zrobiona była głowica bez wyciągania pompowtryskiwaczy.Chodzi mi o "zabielenie" głowicy,sprawdzenie uszczelniaczy zaworowych,prowadnic etc.Jeśli piszesz,że pompki nie były ruszane to co robiłeś z głowicą?
Witam, Chciałbym jeszcze zapytać, czy przy problem z wiązką nie powinny pływać korekty na pompowtryskiwaczach i dlaczego problem nie występuje na zimnym silniku? Pożyczyłem sprzęt do diagnozy, przeanalizowałem logi i nie ma do czego doczepić się (korekty są cały czas na tym samym poziomie: -0,09; -0,05; 0,24; -0,09). Znalazłem jakiś półśrodek na powyższy...
Auto ma innego softa i wtryski.Silnik jest AJM (116PS)a wtryski są od silnika (ARL150PS).Dolładnie są w nim wtryski 038 130 073 AL.Całą modyfikację silnika robił CompSPORT w Krakowie kilka lat temu.Wcześniej była tylko niedolewka na czwartym cylindrze a reszta była w granicach zera wiec sprawna.Sam sobie zatankowałem przez pomyłkę 2 litry bezołowiowej...
Miałem w audi tdi 1,9 ajm na pompowtryskiwaczach , kosztowało mnie to 1k !!! a była luźna kostka na pompowtryskiwaczu pod pokrywa zaworów. kup uszczelke + silikon do 300stopni (czerwony) zdejmij pokrywe zaworów, pozdejmuj wszystkie kostki od pompowtryskiwaczy a następnie ściśnij je z czuciem ! :) i załóz aby mocno siedziały. Złóż wszystko do kupy, będzie...
Proponuje zmienić oringi na pompowtryskiwaczach. Przez to może ciężko odpalać.
Ok...a powiedz mi jak sprawdzić cewki pompowtryskiwaczy?
z pompowtryskiwaczami AJM
własnie przed chwila sprawdziłem i ten pret wysuwa sie zaraz po zapaleniu i przy przygazówce jeszcze po troche wiec jest ok. jak scisłem weza koło intercoolera to przy gazowaniu nie mogłem go utrzymac tak dawało... wiec juz sam nie wiem... nieszczelnosci nie ma bo by buczało a to i tak sprawdzałem, ale to chyba nie pompowtryskiwacze bo dyma zadnego...
mam problem, wszystko zrobione wg. wyżej opisanej serwisówki. po regulacji PD okazało się, że auto się "zmuliło" i więcej pali. regulacja była przeprowadzana po wymianie oringów uszczelniających przy pompkach ponieważ były one wyciągane i wymieniane na nowe. po tej wymianie i wyreglowaniu VAG wypluł następujące wartości: kanał 13: 1.0,123 ug = 0,000123...
https://obrazki.elektroda.pl/3740035300_... Kod jest trzy literowy, chyba wychodziły tylko AJM i ATJ jako 85kW 116KM. Masz to na pompowtryskiwaczach mam rozumieć. Teraz pytanie z innej beczki, jakiś przyrząd do podłączenia pod sterownik(czyt. OBD) masz??? Nawet zwykły ELM czy inne tego typu urządzonka??? Jakieś blokady do rozrządu???...
Dostosowywanie oleju do możliwości finansowych kończy się jak to wyżej określono gumowymi wałkami. Nie tylko, wcześniejszym zakończeniem żywota turbiny, osadami wewnątrz silnika, nagarami na końcówkach wtrysku, itp. itd. Można kupować olej taniej z niesprawdzonych źródeł... to też jest uzasadnione? Wiele 1,9 TDI z przebiegami rzędu powyżej 500000 km...
Witam, Proszę o analizę logów. Mam Golfa 4 TDI na PD (kod silnika AJM) z 2001. Auto jest słabe. Miało problemy z paleniem i przyspieszeniem. Aktualnie są wymienione pompowtryski i zalany środek do ich czyszczenia (kupiłem używki). Jak samochód miał ponad 1/2 baku paliwa auto jeszcze jakoś jeździło ale po kilku minutach znów było szarpanie i brak normalnego...
uszkodzić pompowtryski czyścić pompowtryski wymienić pompowtryski
danfoss falownik schemat prąd siły mięśni alarm forteca
ekspres bosch uszkodzona płyta tnph0763
Błąd P1337 w Citroen C4 Grand Picasso 1.8 benzyna Jak usunąć błąd 5B00 w drukarce Canon MG2550?