Ja rzadko ,ale jeśli trzeba stosuję plak ,jest bardziej bezpieczny, ale to tylko w wyjątkowych sytuacjach . Bardzo często kondycja wtrysków jest przyczyną trudnego odpalania po zwykłej wymianie filtra lub pompa paliwa.
Tak, odczytane zegarem. Sprawdzę pompę paliwa. Scania z Angli, po przekładce, dużo rzeczy niedziała ale z tym sobie poradze, ogrzewanie sprawdzę w przyszłym tygodniu.
opis pompy wysokiego ciśnienia
witam tomaszbl17 to wygląda na brak ciśnienia paliwa za filtrem pompa nie może dostarczyć paliwa do listwy zasilającej.Filtr oryginał scania czy jakaś podróba?Z tego co piszesz to seria cztery jak mnie wam smok paliwa raczej stary jak coś to go wyciągnij jest tam sitko montowane w rurce (stary model) wyciągnij je prawdo podobnie jest zatkane nie kiedy...
Masz problem z ciśnienie zasilania paliwa - za niskie. Możliwe przyczyny: filtr, pompa, przewód nieszczelny itd...
To jest na pompie rzędowej ? z zaworem odcinającym dopływ paliwa (ehab)?
Wymiana pompy pomogła.
Witam. Pod dużym obciążeniem pojawia się problem wycieku paliwa przy jednej ze śrub na głowiczce pompy wysokiego ciśnienia. Na komputerzre aktywny błąd EMS 449 5. Proszę o porady czy to kwestia jakichś oringów, czy pompa do regeneracji.
Pompa kaput. Sprawdź jak szybko narasta ciśnienie i do jakiego poziomu.
Moze byc jeszcze pompa paliwa albo peknieta gliwica
Scania 114 380 km witam dostaje mi się ropa do oleju ,zaznaczam że pompa paliwa wymieniona ,pompo wtryski uszczelnione, koś zna przyczynę ?
Ciężko będzie znaleźć nieszczelność na przewodach, sprawdź może ktoryś jest mokry od paliwa. Najpierw sprawdź ten filtr, może sam filtr przepuszcza paliwo.
Mam problen z scanią 124 hpi czasami a przewżnie w mieście zapala mi się edc byłem w scani serwisie wymieniłem pompę paliwa smok sprawdziłem co zalecała scania a i tak czasami edc się zapala. Ma ktoś pomysł co może być ?
Są to pompy trybowe , więc zawsze można obudowę wyfrezować i wstawić kieliszki - regenerowałem tak większe pompy trybowe , co prawda - były to pompy hydrauliczne a nie paliwowe .
Pomiary na starej pompie na zimnym silniku na wolnych obrotach 3.1 bara przy 1800 obrotow 3.4. Wymiana pompy i parametry dokladnie takie same. O co chodzi, czy te cisnienie nie jest uzaleznione od kondycji pompek? Czy w pompach nastawia sie te cisnienie? Na starych pompach jak pisalem mialem 2.6 i 3.6. Pompy mam po regeneracji , pompa paliwa oryginal...
Co do dymienia zgadzam się z kolegą wyżej.Do Scania 124L co za problem masz z pompą paliwa? Ukruszone ceramiczne tłoczki?
EHAB- zawór odcinający paliwa zamocowany na pompie wtryskowej
Rozkręca się ten motylek co jest w środku cewki pompę paliwa masz na końcu sprężarki
Jeśli to HPI a pewnie tak to pierwsze co do sprawdzenia zawory regulujące ciśnienie - pierwszy w zasobniku paliwa drugi w obudowie filtra. No i ten trzpień w obudowie filtra paliwa. Jeśli to nie pomoże to będzie problem z pompą zasilającą. Jakie ciśnienie paliwa ma ta Scania jak już odpali??
Witam. Czy zakładał ktoś pompę zamiennik, jak to współpracuje? Bo słyszałem, że zakłada się tylko oryginał. Miał ktoś do czynienia z taką pompą, z góry dzięki
Nie ten jest pompa a na niej podstawa filtra i filtr [wkład] Euro 4.
3 razy go rozbieralem. Czyscilem i dalej to samo.Moze zużyty?
Odczytaj kody błedów, usterka może dotyczyć wielu rzeczy: czerwony zawór, pompa zasilajaca, zaworki w smoku paliwa.
Mówisz o tym zaworku ? To właśnie z tego EHAB idzie przewód paliwowy do tego zaworka Dokładnie o tym zaworku. To jest elektrozawór sterujący dopływem paliwa do świecy płomieniowej. Powinno być słychać prace jakiejś pompy paliwowej po przekręceniu zapłonu na zimnym silniku Nie będziesz słyszał żadnej pompy paliwowej ponieważ tam nie ma elektrycznej...
Też sugeruję pompę paliwa, po prostu nie wyrabia się z wydajnością.
Jak masz pompe paliwa na kompresorze to przez wałek pomki ropa może lecieć przez komresor do miski. Najlepiej podmień do testów. Jak nie pomorze to coś z pompą wtryskową bo też jest smarowana olejem.
Nie wiem jak jest w scani, ale w DAFie XF te objawy wskazały na zużyty potencjometr pedału gazu. Może tu tez jest takie coś? Eeeeeeee tam - nie pleć głupot. DAF to nie Scania a Scania to nie DAF. Jeśli wyskakują te dwa błędy, o których wspomniał autor tematu to są problemy z ciśnieniem zasilania. Do sprawdzenia czujnik ciśnienia paliwa - pomiar mechaniczny...
Witam Mam dwie Scanie, w jednej pojawiają się błędy odnośnie ciśnienia paliwa. Sprawdziłem, autocom pokazuje około 14 bar na wolnych obrotach. W drugiej sprawnej ciśnienie na wolnych to około 15,7bar. Podmieniłem czujnik ciśnienia, czujnik przelewowy, cewkę gaszenia, sprawdzone cewki wtrysku filtr paliwa nowy. Czy to będzie pompa paliwa czy coś jeszcze...
Jeszcze jedna sprawa trzeba długo kręcić żeby skakanka zapaliła czasem z przerwami oo trzy cztery razy.Jak zapali to chodzi równo NIE przerywa na gaz reaguje prawidłowo.Jedynie co zauważyłem to lekko zagiety przewód od nadmiaru co wraca do baku Wymienione pompa paliwa, przewody paliwowe,zawór przelewów,
Nie pamiętam czy po włączeniu zapłonu czy dopiero po odpaleniu silnika, ale to termik w osuszaczu decyduje czy grzać czy nie. A ciśnienie paliwa mierzyłeś? Skoro wskazuje Ci usterkę wtryskiwacza i piszesz że auto słabnie, to winna jest pewnie pompa paliwa. Ale to trzeba zweryfikować.
SCANIA R 420 HPI 2007 - autocom pokazuje około 14 bar na wolnych obrotach. Podmieniłem czujnik ciśnienia, czujnik przelewowy, cewkę gaszenia, filtr paliwa nowy. Regulowane zawory i pompowtryski. Pompa paliwowa nowa. Musi być gdzieś ubytek ciśnienia, pytanie gdzie?
Witam Może komuś pomoże Wymontowałem filtry przemyłem zaworki ,wymontowałem pompę wstępną jest pompa zębata raczej bezawaryjna. Odkręciłem głowiczkę pompy wysokiego ciśnienia i problem się znalazł .Oba tłoczki tłoczące (u mnie są metalowe) zacięte . Wymoczyłem w środku do czyszczenia układu paliwowego i wybiłem wybijakiem i młotkiem ,szło ciężko . Dało...
Pompy podające w hpi też dość często padało skoro uważasz że smok napewno jest dobry
Jaki jest numer katalogowy wtryskiwaczy? Były w produkcji 2 typy -z przelewem i bez. Te z przelewem miały śruby dodatkowo połączone przewodem i wyprowadzone za zawór przelewowy do powrotu paliwa. Jest jesze jedna możliwość, podczas "regeneracji" PDE zapomniano o uszczelkach nakrętki (wewnątrz nakrętki). Ewentualnie powstał przeciek wskutek dużego ciśnienia...
kolego nic nie wyciągaj tylko sprawdzić trzeba ciągłość przewodów do pompy paliwa ,jak otworzysz boczek od strony kierowcy to tam idzie cała wiązka elektryczna i pneumatyczna na samym zakręcie jest kostka dwu pinowa z przewodami czarnym i szarym ,jest to przewód do pompy paliwa ,kostka też ma kolor szary ,na bank jest zjedzona ,cała operacja to uciąć...
temat ogarniety problemem było ciśnienie paliwa , auto długo stało musiało sie dużo syfu z dodatku bio utworzyć i to zatyka filter paliwa
Zmierz ciśnienie paliwa na filtrze. Powinno być ok 5,5 bar. Całkiem możliwe, że pompa zasilająca się kończy i stąd takie objawy.
Witam.Błąd EMS - 148; ciśnienie paliwa w akumulatorze, drobna nieszczelność w obszarze wysokiego ciśnienia układu paliwowego.Sprawdź czy nie ma widocznych ubytków paliwa , jeśli nie to : zmierz ciśnienie paliwa powracającego . Sprawdź szczelność zaworu bezpieczeństwa lub wymień głowicę cylindra pompy wysokiego ciśnienia ( mało prawdopodobne ale możliwe).CTS...
Mam teraz inny problem. Nie działa ogrzewanie postojowe. Na zegarze-sterowniku po wciśnięciu przycisku >direct start< po krótkiej chwili pojawia się napis E40. Ustaliłem, że ten błąd oznacza zwarcie w obwodzie pompy paliwa. Gdzieś wyczytałem, że należy sprawdzić przewody z przodu kabiny, że obok sterownika hamulców jest jakaś wtyczka lubiąca...
Problemem okazał się filtr paliwa ,który po wymianie końcówek wtrysków i pompy CHYBA nie został wymieniony w autoryzowanym serwisie.Jest ok.
Nie widzę pojazdu, to nie wiem czy jest gaszenie siłownikiem, ale wyżej była mowa o EHAB wiec się na tym skupiłem, bo to wystarcza żeby wyłączyć motor. Dołączam rysunki pompy o która wydaje mi się że jest w tym pojeździe i schemat działania zaworu EHAB. Proszę zauważyć, że podczas gaszenia zawór odwraca obieg paliwa i wprost wysysa paliwo z komory tłoczków....
Bardzo dobrze, przynajmniej ten element wykluczyłeś. Teraz sprawdź zaworek przelewowy na listwie(pisałem) i ściągnij dekielek smoka przy baku- tam lubi być przerdzewiała metalowa rurka. Możesz też założyć tekelana bezpośrednio do zbiornika od popki i test czasowy powie, czy warto się tym punktem zajmować. W pompie głównej paliwa też są zaworki jak pamiętam.....
Scania stanęła we Francji i nie ma już ochoty się odzywać, coraz gorzej zaczęła odpalać a wczoraj rano już nawet na dwa płatki jednocześnie Nie ma szans na odpalenie, planuje wyjazd i wymianę kompletnej pompy paliwa, to chyba ostatnia szansa, dodam ze paliwo we filtrach stoi, macie może jakieś pomysły?
Spróbuj załamać przewód powrotny z listwy paliwowej - jeśli scania wejdzie na obroty ,to pękła sprężynka w zaworku i zaworek nie utrzymuje ciśnienia. Jeśli nadal będzie to samo ,to bardzo prawdopodobne że pompa już nie domaga. Pasowałoby zmierzyć ciśnienie paliwa na filtrze.
Podłączając się do tematu zapytam czy ktoś wie jak montować koło zębate do hpi 2006? Dodam, że wymieniałem kompresor, a co za tym idzie musiałem przełożyć koło zębate i prawdopodobnie się poluzowało. Zakładając je dokręcałem tylko śrubę kluczem pneumatycznym. Autko chodziło godzinę , po czym silnik zgasł. Po analizir okazało się, iż pompa nie daje paliwa,...
Witam, mam problem z odpaleniem auta, scania 124 420 2004r PDE, wyświetlają się błędy 51,52,53,54,55,56, autko stało kilka miesięcy. wtryski sprawdzone, sprawne, wgrany nowy soft, nowa pompa, nowy zaworek, wtryski nie podają paliwa, na plaku odpala, POMOCY.
Przyczyną,może być pompa paliwa, uszczelnienie napędu, a także uszkodzone oringi na pompowtryskach, zwłaszcza te od samej góry.
kod błędu to E 27 Zadziałało zabezpieczenie przed przegrzaniem lub pompa dozująca przestała działać, sprawdź zabezpieczenie i połączenia oraz pompę i jej połączenie.
Temperatura paliwa (czujnik) Ciśnienie paliwa (czujnik) lub brak ciśnienia. Sprawdź filtr, smoka, pompę- zmierzyć ciśnienie.Sprawdzić zaworki przelewowe.
Jak dla mnie to uszkodzona pompa paliwa a dla potwierdzenia diagnostyka tak na 5 minut jak i 1h i 5h ale wystarczy 5 minut i 30 min ...
silnik na wtryskach hpi . jedni mówią ze to uszczelniacze na pompowtryskach a drudzy ze to pompa paliwa napędzana z kompresora . od czego mam zacząć. prosze o pomoc
Nie jeśli zawór przelewowy otwiera sie przy 5,5 pompa paliwa albo mieli paliwo albo zawór bezpieczeństwa w pompie przepuszcza .. Takie przypadki nie jednokrotnie zacierały nowe pompowtryski szczególnie na 1 i 2 cyl.
Wyciągnij pompę paliwa kora jest umieszczona w zbiorniku i zobacz czy sitko w pompie nie jest zasyfione. Miałem już dwa takie przypadki i sitko zasyfione było.
Albo coś z pompą paliwa się dzieje w obiegu pierwotnym, albo błąd oprogramowania/aktualizacji sterownika silnika. Jeśli kontrolka silnika świeci, to błąd pompy, jeśli nie, to najprawdopodobniej trzeba zaktualizować sterownik silnika w serwisie.
Mial ktoś podobny problem? Tak. Pompa wtryskowa 0402796043 - zawory GDV. (nierówna praca silnika, duże zużycie paliwa, nierówna praca pod obciążeniem.
Sprawdź filtr paliwa i zostaje Ci tylko pompa albo padła albo może się napęd ukręcił i jak ma ciężko to nie napędza pompy. No i jeszcze kwestia samego czujnika ciśnienia czy nie przekłamuje, zmierz zegarem i porównaj z ciśnieniem z ECU.
Podwieszony/zużyty regulator ciśnienia, pompa zasilająca. co jest dziwne to filtr paliwa cały w oleju silnikowym (czarny). Normalka w tych silnikach. zawór gaszenia otwarty na 52% Skąd wiesz? Czym diagnozowałeś? EMS 1847329 135: Tytuł Ciśnienie zasilania Usterka Ciśnienie zasilania jest nieprawdopodobnie niskie w porównaniu z ciśnieniem znamionowym...
Ciśnienie zasilania jest nieprawdopodobnie niskie w porównaniu z ciśnieniem znamionowym dla różnych warunków roboczych, usterka może być spowodowana jednym z następujących czynników: -jeden z zaworów przelewowych otwiera się wcześnie. -zawór odcinania paliwa jest zamknięty -filtr paliwa jest zapchany -powietrze w paliwie -uszkodzona pompa podająca -przeciek...
tak, dokładnie taki sam. pochodzi z 5 min na wolnych i kuleje. podmieniłem cewki, zaworki zwrotne paliwa na listwie i filtrze, przewody dolotowe na krótko z pompy do zbiornika, żeby wykluczyć zasysanie powietrza przed pompą i nic. filtr paliwa zmieniony. na obrotach większych ładnie pochodzi, jak na wolnych to z pięć minut i zaczyna stukać, jakby na...
Witam :) jestem posiadaczem Scanii R480XPI bez AdBlue🤷♂️🤷♂️. Po zakupie auto paliło 28-30l i tak się utrzymywało przez kilka lat. Nagle scania straciła na mocy i zaczęła dużo palić (40l ponad) okazało się że wtryski kaplica, pompa paliwa też śmietnik. Kupiłem wtryski pompę cały układ paliwowy wyeliminowałem, auto dalej słabe dużo pali. Układ EGR czyszczony...
problem polega w ilości paliwa ,pompa musi mieć nr z końcówką 00 lub 01 a pewnie jest zamontowana z końcówką nr 45
Błąd dotyczy sterownika EMS czyli komputera sterującego pracą silnika Jeśli podejrzewasz lub jesteś pewien , że uszkodzona jest pompa paliwa to ją wymień. To Ty wiesz więcej o swoim pojeździe a my podpowiadający tylko tyle ile o nim napiszesz.
Nie zdołali sprawdzić wtrysków i cylindrów przez tą nierówną pracę,pompa daje 17,8 więc ok i faktycznie jest błąd EDC , scania była z tego co powiedział sprzedawca zapowietrzona po dolaniu paliwa zrobiła około 6 km spróbuję ją jeszcze odpowietrzyć wymienić filtr paliwa może w tym przyczyna? jakie są obiawy tego uszkodzonego zaworu?? tylko świecąca lampka...
Witam mam problem ze Scanią. Ma duże spalanie na poziomie 40l/100km, wymieniono na serwisie pompę paliwa, zawór EGR, przeregulowano pompowtryski oraz zawory, wymieniony czujnik doładowania. wyczyszczono smok nowe filtry sprawy intercooler Spalanie bez zmian, troszkę się poprawiło, ale niewiele. Czy ktoś może coś doradzić.
Pozdrawiam forumowiczów.Regulacja pomp dała efekt w postaci zużycia paliwa od 28 do 33l./100 km. Przedtem bywało do 38 na 100 km.Mam jeszcze Scanię z HPI. Niedługo też zabieram się za regulację.Mam nadzieję że dam radę.
Ciśnienie 5,5 bara na wolnych obrotach jest prawidłowe natomiast na 1700 obrotach 5,1 to za mało. Stawiałbym na pompę paliwową ale w pierw zajrzał bym do filtra paliwa i zbiornika czy nie ma tam syfu na dnie.
Problem rozwiązany, powodem ktory powodował przedostawanie sie oleju do paliwa była zasilajaca pompa paliwa ( znajduje sie pod obudowa filtra paliwa ). Okazało sie ze od strony napędu pompy puścił uszczelniacz ktorym przedostawal sie olej silnikowy. Trop znalezlismy przypadkowo: pompa dawała juz słabe cisnienie i musiała zostać wymieniona. Z ciekawości...
Witam mam podobny problem z Scanią 114 380 jak kolega Piechus. Tzn w niskim zakresie obrotów nie ma mocy ( wymienione zostały pompo-wtryskiwacze, pompka paliwa).
Do wykonania pomiary ciśnienia w pompie i kontrola zaworu przelewowego. Również należy sprawdzić jak zachowuje się napięcie na elektrozaworze lampką kontrolną.
Z Małopolski. Do sarona masz bliżej. Auto może mieć "wyhuśtaną" pompę zasilającą, lub inny problem z ciśnieniem paliwa, na to składa się kilka rzeczy- smok, zaworki przelewowe, oring w obudowie filtra. Trzeba te błędy wreszcie podać.
Witam, jak w temacie, scania r440 xpi 2011 rok, Krótko i zwięźle: Scania jest po wymianie pompy wstępnej i pompy wysokiego cisnienia, obudowy filtrów paliwa zostały wymienione, tak jak i zawor V120 na pompie i zawór bezpieczeństwa na akumulatorze. Wtryski sprawdzone i są okej. Auto odpala i jedzie ok, moc w porzadku, nie kopci itd... lecz po kilku km...
Witam, 143 420, silnik V8, pompa paliwa rzędowa sterowana mechanicznie /pedał gazu na linkę/ 143 500, ten sam silnik, jednak pompa jest już sterowana przez sterownik EDC, masz tam potencjometr pedału gazu, czujnik ciśnienia doładowania. Poza tym są inne końcówki wtrysków i jak dobrze pamiętam różni się turbo.
Smok był podmieniony i nic to nie dało, czyżby gdzieś się po drodze do pompy okresowo zapowietrzał? Kierowca zaobserwował nikły wpływ temperatury paliwa na częstotliwość tej usterki, tzn na zimnym paliwie jest rzadziej. Dzięki za podpowiedź, sprawdzę to też.
EMS 53253 ; ciśnienie zasilania jest za niskie. Możliwe ,że jeden z zaworów przelewowych otwiera się zbyt wcześnie,filtr paliwa zapchany,wycieki z układu, pompa podająca uszkodzona.Sprawdź jeszcze turbinę, cały dolot no i filtr powietrza.To tak na początek.
Ten jest tylko dla informacji, i nie mają żadnego wpływu. Do EDC czyli sterowania silnika są stosowane czujniki w innych miejscach, np. na kolektorze dolotowym, w pompie wtryskowej, pod maską, i to one maja wpływ na pracę silnika.
71 D005, wycieków nie ma. Jak odpali to nie słychać powietrza w pompowtryskach. Jak kręci to nie z takim werkiem jak powinna tylko tak lekko, miękko czujnik cisnienia dawki paliwa na wolnych obrotach pokazuje 10.8 bar a przy 800 obrotach już lekko ponad 16 bar. Czy tak powinno być? Pompa paliwa zmieniana 1,5 roku temu w serwisie. Zaworek na listwie...
20488 Zawartość EGR, ilość zwracanych gazów EGR jest za mała i nie można jej zwiększyć do wymaganego poziomu. Usterka może mieć następujące przyczyny: Klapka w zaworze EGR nie może zostać otwarta. Powodem może być zablokowanie klapy lub zbyt małe ciśnienie siłownika sterującego, albo zbyt duży wewnętrzny przeciek w siłowniku sterującym. Zawór proporcjonalny...
Przy pompie wtryskowej, jest zawór elektryczny ktory w momencie gaszenia odcina paliwo, czesami nie zadziała i nie odetnie paliwa to jest przyczyna że po gaszeniu nadal silnik chodzi jakby lewych obrotów dostał
Ten antysyfon ma opinie takie, że przy tankowaniu chlapie napędem, mało, wystaje nad wlew i zagrożenie, że zawadzi naczepą w sytuacjach krytycznych( takie się zdarzają) Albo nie ma takich o jakich myślisz ( Może podaj konkretny model) u nas w Polsce- co prawda jestem teraz w drodze do York Schire,(Selby) ale nie wiem gdzie się za tym rozglądać. Mam...
Witam, mam podobny przypadek ze Scania 480 XPI po wymianie turbiny w serwisie zaczęło się wszystko sypać. Po 2 tyg. padły pompowtryski a po następnych 2 pompa paliwa. Najgorsze jest to, że zaczęła gubić olej przez odmę w serwisie rozkładają ręce. Auto jak ma ciężko potrafi na 400 km "wypluć" 4 litry oleju. Sprawdzana była szczelność na cylindrach i...
Witam chłopaki mam Scanie 124 400 98r i do tej pory paliła jak smok, ale siłę miała konkretną, wymieniłem wtryski na nowe pali mało ale poradzić się nie może, słyszałem ze problemem może być fakt, iż wtryski są nowe, a pompę trzeba by poprawic bo daje słabsze ciśnienie. czy miał ktoś podobny przypadek i co sądzicie o tej sprawie piszcie plis
Dlaczego się uparłeś na tą wtyczkę 9 pin ,patrzysz po wyjściach na sterowniku jak mają być podłączone . Wykorzystujesz tylko potrzebne tj, zasilania ,pompa paliwa, załączenie i potencjometr ,reszta jest niepotrzebna typu ADR sterowanie wentylatorem i np ,czujnik zewnętrzny.Tak na marginesie to jest compact czy jaszcze puszkowiec bo niedoprecyzowałeś
Sprawdź czy pompa podaje paliwo (bardzo częsta awaria).
witam Słyszę dziwny metaliczny dźwięk z silnika coś jak rolka lub napinacz. Zostało to wymienione dźwięk pozostał najbardziej słychać obok filtra paliwa pompy paliwa cewek i czerwonego zaworu. Dźwięk ten może się nosić wiec chyba niema co się sugerować w załączniku filmik. Mam jeszcze podejrzenia na pompę wody chcę ją profilaktycznie wymienić, aczkolwiek...
Witam, po 2-letniej walce ze spalaniem w Scani R420 HPI: - wymiana pompy wysokiego ciśnienia - wymian prawie wszystkich zaworków ( poza kąta i dawki paliwa) - wymianie uszczelek pod pompowtryskami - regulacji zaworów .... spalanie poprawiło się o 4 litry - z 37 na 33 ...ale dopiero po WYMIANIE JEDNOSTKI STERUJĄCEJ SILNIKA i żaden serwis Scanii na to...
KOD USTERKI D005 USTERKA:Jednostka sterująca nie korzysta z sygnału czujnika ciśnienia dawki paliwa, pomimoże znajduje się ono w granicach tolerancji. PRZYCZYNA:Ciśnienie jest nadmiernie niskie w porównaniu z normalnym ciśnieniem dla różnych warunków roboczych. UWAGI:Jeśli napięcie wykracza poza dopuszczalny zasięg,jednostka sterująca stosuje zaprogramowaną...
EMS 135 Ciśnienie zasilania Opis Ciśnienie zasilania jest nieprawdopodobnie niskie w porównaniu z ciśnieniem znamionowym dla różnych warunków roboczych. Przyczyna Usterka może być spowodowana jednym z następujących czynników: •Jeden z zaworów przelewowych otwiera się zbyt wcześnie. •Zawór odcinający dopływ paliwa jest zamknięty. •Filtr...
Ten ostatni, to czerwony zawór (odcinający paliwo) Jeśli masz jakieś zapasowe części, to dołóż drugą krzywa blaszke sprężystą, bo błąd wskazuje na nieprawidłowe gaszenie motoru.(brak spadku ciśnienia) Może też to być wadliwy czujnik ciśnienia dawki paliwa, ale najpierw- zawór. Serwis zaczyna od wymiany. 12801 za niskie napięcie baterii- pewno z czasów...
Pompa nie ruszana przy ciśnieniu 15,5 na wolnych nie podchodziłem do tego tematu . Auto ma przejechane około 1 mln kilometrów nie zmęczone serwisowane do końca co 60 tyś w Scania.
387 Napięcie w obwodzie ma wartość wyższą niż dopuszczalna -przerwany obwód czujnika temperatury paliwa, -usterka obwodu czujnika ciśnienia oleju lub obwód przepływomierza masowego powietrza, 4745 Ciśnienie zasilania przekroczyło wartość graniczną dla danego okresu -czujnik ciśnienia dopływu paliwa wskazuje nieprawidłową wartość , -usterka zaworu przelewowego,...
Witam. Zakladam ze silnik PDE. Odkrec przewod od pompy do filtra i zobacz czy pompa daje paliwo bo nie piszesz czy chodzi na paliwie po odpaleniu na plaku czy jak przestaniesz plakowac to gasnie. Jezeli nie daje paliwa to sprawdzasz sprzeglo miedzy pompa a sprezarka, jezeli sprzeglo i kły sprzeglowe cale a wał w sprezarce sie nie kreci to ogladasz naped...
To jest zwykła pompa P8000 z regulatorem RQV..K (0 402 9x6 014) za regulacje odpowiada silownik z gumowa membraną tzw. LDA, która często dziurawi się ze względu na przewód prowadzony tylko do dołu, oraz krzywka korekcji ściśle współpracująca z regulatorem odśrodkowym z trzema spręzynami. Niewielkie pokręcenie jednej ze śrub i pojawia się dym no i "moc"...
Witam. Panowie mam pytanko odnośnie pompy wtryskowej. Jest możliwość zmiany dawki paliwa na suwaku rsw na listwie zębatej. tak jak w pompach mechanicznie sterowanej, chodzi mi o podniesienie dawek. Jest to pompa sterowana elektrycznie z EDC. Dodano po 47 Jeśli tak to w jaki sposób
Ile lat ma auto? zanim zobaczę na błedy, to obstawiam, że urwał się napęd pompy paliwa od kompresora- łącznik, lub płetwa. Trzeba było podać też nr jednostki w grupach błędów, po lewej stronie wyświetlacza. W koordynatorze jest błąd zwarcie w zielonej szynie CAN- nie działa rzadna funkcją na tej szynie, może to być istotne, bez nr jednostki nie sposób...
Z gory dziekuje ,sprawdze ten watek cewek .Zmierzylem cisnienie pompy zasilajacej na odpowietrzeniu w obudowie filtra paliwa ,na (wolnych obrotach) 500 obr bylo 18at,przy wzroscie do 2000 obr roslo proporcjonalnie do 24at , wachania wskazowki manometru cisnienia 1at .Zastanawiam sie jeszcze nad wymienionym przewodem paliwowym( od pompki zasilajacej...
A ja tak i jest to scania HPI- kopci jak cholera na szaro. Pompa comon daje ciśnienie, więc co tu ustawiać. W silnikach wykorzystujących system Common Rail zamiast sekwencyjnej pompy paliwa wykorzystywana jest pompa wysokociśnieniowa, która tłoczy paliwo do akumulatora zasilającego (zwanego również listwą lub szyną) wspólnego dla wszystkich cylindrów....
Ja osobiście bym szukał gdzieś w okolicach cewka od kata wtrysku jak są zatkane czy za mało przepuszczają paliwa to jest efekt białego dymu ale z tego co czytam to wszystko nowe tam już jest i serwis nie daje rady ...... sprawdźcie ciśnienie paliwa tylko manometrem ma obudowie filtra nie sdp3 bo może być tak że jak poszły nowe elektrozawory to stara...
Więc tak. Auto nie odpaliło po 11 godzinach postoju a zostało normalnie zgaszone kluczykiem. Co do pompy paliwa to jest nowa a pompa wtryskowa jest założona po regeneracji i ani po wymianie pomy wtryskowej ani po wymianie pompy paliwowej auta nie można uruchomić. Błędów EDC nie ma żadnych, jedyne co doszłem to to że po przekręceniu kluczyka listwa w...
Awaria została wreszcie usunięta, dziękuję za wszystkie sugestie. Prozaiczną przyczyną był przekręcony odpowietrznik filtra paliwa. Po dłuższym postoju paliwo kapało minimalnie, a na jego miejsce dostawało się powietrze. Po okręceniu rozrusznikiem automatycznie następowało zapowietrzanie pompy wtryskowej, co skutkowało odcięcie prądu do EHAP i listwy...
Witam, dziwna przypadłość, Scania R420 3-osiowa 2005 r. Z 2 tygodnie temu, podczas ruszania, gdy auto było na wysokich obrotach (1500–1800), traciło nagle ciśnienie paliwa, tak jakby go zabrakło, wyświetlił się błąd EMS 135 niskie ciśnienie paliwa i po paru sekundach, gdy auto zwolniło/obroty zmalały, puściło biały dymek i zaczęło jechać dalej normalnie....
scania zawór pompy paliwa pompy scania scania paliwa
czarne kwadraciki drukarka bezpiecznik wysokiego fujitsu siemens wymiana procesora
device descriptor request failed device descriptor request failed
Jak podłączyć rezystor do czujnika Eolys? Lodówka turystyczna z kompresorem działa w jednym aucie, a w drugim nie - przyczyny