Nic nowego, typowa usterka dla tych silników, luz zaworu ssącego za duży, zużycie, itp. Sprawdź dźwigienkę oraz zawór i jego luz w prowadnicy, sprawdź śrubę mocującą. Zorganizuj sobie laskę popychacza dla zaworu wydechowego, ma ona taką samą długość i jest wykonana ze stali, załóż, wyreguluj odpowiednio zawory. Pozdrawiam
To trzeba sprawdzić, w tym silniku nie ma hydraulicznych popychaczy zaworowych i często, zwłaszcza przy jeździe na lpg luzy zaworowe się kasują i zaczyna "podpierać" zawory gdy silnik się rozgrzeje
Czy juz sie wyjanilo, skad te stuki?
pewnie leci z pod obudow popychaczy zaworowych takie rozowe oringi pozdr
Często pada uszczelka pod głowicą pęka na linii tłok popychacze zaworowe. Jak z kompresją?
Popychacze zaworowe, zanim wypełnią się olejem i skasują zbyt duży luz zaworowy.
Filtr oleju wymieniony? Smok w misce oleju drozny? Moga byc popychacze zaworowe zuzyte.
Szklanki tak mają. To jeszcze pompa oleju i śruba łączącą ją z rurką magistrali jeśli ma otwór w łbie. A jak wygląda spód szklanek, płaskie bez wgłębień? Jak wyglądają laski popychaczy? A dokładnie ich końce które współpracują z szklankami i klawiaturą.
No to zacznij rozbierać od góry, czyli najpierw dźwigienki zaworowe. laski-popychacze i zaglądać głębiej na szklanki aż dojdziesz do sedna. https://www.youtube.com/watch?v=0qFoJJrm...
.Wiekszość aut posiada hydrauliczne popychacze zaworowe i same niwelują luzy na zaworach Akurat ten silnik został zapożyczony do Renault z Nissana (oznaczenie Nissana MR20DE) i w nim się reguluje zawory operacja dość kosztowna ponieważ reguluje się poprzez wymianę całych szklanek zaworowych a nie płytek tak jak w innych silnikach (np. Fiat) i do tego...
Ciężko powiedzieć jakie dwa miejsca masz na myśli.. Ten dodatkowy okrągły kanał z dwoma śrubkami, to jest miejsce na zawór SAS (secondary air system), silnik skutera bez tego też będzie prawidłowo pracował, zawór jest zamontowany ze względu na ekologię aby spaliny były lepiej dopalane w układzie wydechowym. W nowym zestawie rozumiem, że wcale tego nie...
Witam jest to 1998r czyli jest to Terrano 2 luzy zaworowe są ustawiane hydraulicznie wiec tam nie ingerujemy dopóki samo regulator nie zacznie sprawiać problemów. A jak zacznie sprawiać problemy to zostaje nam go wymienić na nowy.
Według specyfikacji powinien znajdować się tam silnik Deutz F6L 913. Zdjęcia możesz znaleźć w internecie. Od strony wylotowej na cylindrach powinna znajdować się pokrywa z oknem na środku cylindra, odsłaniająca rurki lasek popychaczy zaworowych. Przy braku tego typu deflektorów skuteczność chłodzenia może być zredukowana, m.in. przez nierównomierne...
Ty tak na serio ?
W silniku RFN częsta przyczyną złej pracy są popychacze zaworowe.
A w silniku AEA nie było już przypadkiem hydraulicznych popychaczy?
Moje doświadczenia są takie że tam się kasuje luz zaworowy, przy poważnej eksploatacji w tych silnikach a mam pod "opieką" dwa sprawdzam co sezon luzy na jesień. Jak się luz skasuje kosiarka dalej chodzi ale ma przedmuchy wypala przylgnie zaworowe pojawiają się przedmuchy bierze olej w dalszym etapie zaczyna kichać. Wyrabiają się prowadnice zaworowe...
Odwrotnie i ssanie 0,15 wydech 0,25 GLI to nie miał hydraulicznych popychaczy?
to jest trudne do zlokalizowania na 100%!! nie trzeba zdejmować głowicy polecam konsultacje dobrego mechanika
Generalnie z tym autem jest taki problem, że był wypalony zawór na 4 cylindrze. Przyczyną była chyba całkowicie rozleciane popychacze zaworowe(4 na 8 można palcami do końca scisnąć). W każdym razie, wymieniłem oczywiście wszystkie 8 na nowe z INA i jest z 2-3razy ciszej jednak minimalnie to jeszcze słychać. Olej nowy oczywiście i docierałem je jak w...
Luz zaworowy na popychaczach hydraulicznych 0,05 jeśli jest większy to brak krzywek na wałku
Popychacze zaworowe - wyrabia się główka i zamiast małej dziurki jest dziura i ucieka tam ciśnienie oleju. Tak coś z pamięci mam. Ktoś na forum tu miał taki problem https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto... W prawdzie silnik 2.0 ale konstrukcja bardzo podobna
Odgłosy się nasiliły i słychać je coraz częściej i coraz bardziej niestety .... czyżby to były popychacze zaworowe tzw. "szklanki" ? https://filmy.elektroda.pl/56_1714581554... https://filmy.elektroda.pl/98_1714581596...
witam Naprawialem taki silnik dwukrotnie takie same objawy jak u ciebie , po przebiegu ok 150 tys km wypalil sie zawor na 3 cylindrze co bylo powodem braku cisnienia . Po wymianie silnik zaczal pracowac w miare normalnie jednak wymiana swiec (ale tylko zalecany zamiennik lub oryginal zadna polska iskra platinum tu sie nie nada ) filtra paliwa , czyszczenie...
Do przejrzenia zawór w pompie oleju, a najlepiej wymienić pompę na nową. Za duże ciśnienie oleju podstawia popychacze zaworowe.
Hydrozy tzn? Masz na myśli szklanki, popychacze zaworowe? Jak tak to popychacze ok nie dziurawe ani wygniecone. Dzisiaj będe składał zobaczymy czy pomoże.
Witam. To jest moje prywatne auto. Stoi w ASO na naprawie gwarancyjnej. Powód: terkotanie w silniku. Jak wysłuchałem, to najbardziej słychać w miejscu łańcucha rozrządu. W ASO najpierw rozebrali górę silnika, stwierdzili, że jest dobrze, i zmierzyli ciśnienie oleju. I tu wychodzi, że jest za wysokie i tłumaczą, że przez to słychać rozrząd. Jakoś mi...
Nawet na całkowicie ściśniętych popychaczach, zawory powinny się otwierać. Jeśli tak nie jest, to sprawdź trzonki zaworów i gniazda zaworowe w głowicy.
Mi się zdaje że trochę się zapędziliście w naprawie. Gość ma wypadanie zapłonu na 1 cylindrze, a wy już wymieniacie valvtronica (który wcale nie zmienia faz rozrządu), wałek mimośrodowy i w ogóle cały silnik. Nie chcę się wymądrzać udając że wiem dokładnie co jest zepsute. Ale przejrzałem trochę zachodnie fora, i kilka osób miało taki problem, przyczyną...
Kolega w Alfie 159 z identyczny problemem jak twój. Aby za nadto nie inwestować zamontowałem mu moduł "diesel ciężko pali ciepły" z czasem zastąpienia temperatury do -5 i czasem do 7sek. Trzeci rok jeździ i odpala od strzała. U niego akurat podejrzewam usterkę mechaniczna bo po dłuższym postoju słychać popychacze zaworowe i silnik dość głośno pracuje.
czy mogę kupić gdzieś popychacze zaworowe czy dostępne są tylko dla serwisu? O jakich popychaczach mowa? Jeśli to silnik 4ZZFE, to tu masz listę i numery seryjne części: http://japancars.ru/index.php?route=cata...
Sztywne popychacze hydrauliczne,póżniej pokają dzwigienki zaworowe. Należałoby wymienić na nowe.
Popychacze zaworowe można sprawdzić na gorącym silniku wciskając popychacze gdy krzywka wału rozrządu jest w górze. Popychacz musi być twardy, nie miękki. Stukać mogą też wybite trzonki zaworów.
Witam, VW Polo IV Lift (9n3) 1.4 16V 80 KM oznaczenie BUD. Problem dotyczy tak zwanego piston slap, stukania tłoków. Czy ktoś przerabiał temat w tym silniku z tym oznaczeniem i jest w stanie polecić jakieś konkretne numery tłoków? Samochód ma przejechane 115 tys. km i jest w automacie. Dodam jeszcze, że na jednym cylindrze wyczuwalne pod palcem są nierówności,...
1. Cylinder pomierzony? 2. Rowki na pierścienie zmierzone luz pierścienia w rowku? 3. Nie daje czasem z odmy? Wtedy problem z nieszczelnością cylindra. 4. Odnośnie punktu wyżej uszczelka głowicy często puszcza i spaliny wracają do komory korbowej przez popychacze zaworowe. Dalej mieszają się z mgłą olejową i przez odmę w dolot. Także zaczął bym od odłączenia...
Przyjrzał bym się wałkowi rozrządu, w tych modelach wycierały się krzywki popychaczy zaworowych. Ogólnie ten motor(ta wersja konkretnie "Bosch") to straszny muł. Nie wiem jakie jest twoje doświadczenie z tym motorem, ale żeby obejrzeć wałek rozrządu trzeba odkręcić miskę olejowa.
Dawno kupiłeś auto?Może było zalane jakimś doktorem i po wymianie są problemy.Jaki miałeś wcześniej olej a jakim zalałęś?Popychacze zaworowe nie klepią.
Nie wymienione są tylko popychacze zaworowe Ja myślę że tu będzie problem, gorący olej jest rzadki.
Już dawno problem rozwiązałem ale zapomniałem zamknąć temat - winne były hydrauliczne popychacze zaworowe. Po ich wymianie na nowe problem permanentnie zniknął.
Miałem podobny przypadek i okazało sie że popychacze zaworowe były prawie dziurawe, zerknij co sie dzieje pod pokrywa.
Witam po paru latach. Przez te kilka lat problem ten u mnie dalej występuje, próbowałem już wszystkich metod do kilkuset złotych. Mechanik podejrzewa ze by pozbyć się tego dźwięku trzeba wymienić popychacze zaworowe? Autko póki co dalej jeździ bez zarzutu jak na swoje lata.
witam może wie ktoś czy da rade wymienić popychacze zaworowe bez demontażu głowicy? Pacjent to volvo v70 2.4 benzyna 2000r.
stuki są takie metaliczne dochodzące ze wszystkich cylindrów tak na przemian Stukać tak mogą wtryski, spalanie., przez np. zapowietrzenie układu. Popychacze zaworowe to by cykały.
UPG musiało by być uszkodzone tak by puszczać spaliny do kanału popychaczy zaworowych. Wtedy spaliny wracały by przez odmę do dolotu i zasilały silnik w mgłę olejową. Na górze masz odmę w deku zaworów taki trójkątny dekiel na 3 śruby lub wykręć wlew oleju i sprawdź czy nie dmucha splinami.
Pooglądać, to można film, albo mecz. Hah, rozumiem, zdaję sobie sprawę. Po prostu sprawdziłem na oko wtyczki, izolacje. Póki co problemu nie ma. Jeśli będzie się znów pojawiał, to wtedy głębiej to zbadam. A połączenia trzeba przemierzyć i to nie miernikiem. Mam typowy multimetr, którego można użyć do sprawdzenia napięcia, oporności, ciągłości etc....
Może mówił o popychaczach zaworowych?
Pacjent Iveco Daily 4 Silnik 3.0 HPI Euro 4. Oberwał się ślizg górnego łancucha i przeskoczył rozrząd. Przeskoczył sporo 16 koników (popychaczy zaworowych) złamanych. Teraz pytanie czy po takiej awarii robić głowice czy nie. Bo po testach wychodzi że szczelna. Zawory są równolegle do tłoka i nie skrzywiły się. Ma ktoś doświadczenie czy były problemy...
Witam. zamierzam wymienić popychacze zaworowe w 2.0 tdi 16v bmr , i tu pojawia się moje pytanie jak zdemontować te popychacze walki musze zdjąć to wiem miałby może ktoś instrukcje z elsy itp byłbym bardzo wdzięczny :)
+ planowanie, gniazda zaworowe...
Niekoniecznie pierścienie w niektórych uszczelka pod głowicą pada tak że wali spalinami do popychaczy zaworowych albo rozrządu. Jak jeszcze dodamy do tego silnik z rozbryzgowym smarowaniem (nie pompa oleju). Wtedy spaliny przedmuchują komorę korbowa z mgłą olejową i całość wraca dolotem przez odmę gdzie potem jest spalane. Przy koszeniu potrafi wypić...
EGR chwilowo odłączony i zaślepiony .Turbina regenerowana, dmucha ,węże puchną, zamontowana jest druga i dmucha, węże puchną. Rok wcześniej wałek ,popychacze zaworowe INA czarne ,podmieniony przepływomierz, nowa pompa paliwa ,wymieniona używana pompa tandemowa ,filtr paliwa wymieniony pół roku wcześniej .Wymienię filtr paliwa może pomoże. Nikt nie majstrował...
Walek wymienili (dostalem stary walek). Nowy z kolei jest oryginalny z VW (tak przynajmniej wynika z faktury). Rzecz, ktora mnie obecnie najbardziej interesuje to jaka jest procedura naprawy po takim uszkodzeniu. Skoro popychacze zaworowe, walek rozrzadu oraz panewki zostaly wytarte, to opilki metalu z nich pochodzace musialy sie gdzies podziac. Czy...
Witam dawka paliwa 3,6 mg/str nie wiem czy nastawnik brudny ale wiem jakie są objawy zabrudzenia przerabiałem ten temat pompa jest ok Problem rozwiązany winne były sprężyny zaworowe sklepane o 0,8 mm oraz 4 popychacze zaworowe nie pracujące w ogóle po wymianie sprężyn i popychaczy na nowe audi śmiga więc temat zamknięty
Wytarty wałek rozrządu nie słychać podczas pracy silnika głuchego dzwieku w filtrze powietrza ?? lub wytarty popychacz zaworowy
Czasami dochodzą delikatne i ciche stuki, a czasami głośniejsze i momentami mega głośne Które nie ustępują nawet po rozgrzaniu? Popychacz zaworowy jak klepie to od początku tak samo, tzn. równomiernie. Równie dobrze mogą stukać panewki albo sworzeń w tłoku (ale to już skrajność). Jak będzie stukać to zobacz czy dzwiek jest z góry silnika. Jak tak to...
dopiero teraz ale okazało się że popychacz zaworowy był podpartu przez co palił na trzy cylindry i gasł na zimnym silniku pozdr.
Informacyjnie, myślę, że w przeciągu dwóch miesięcy wymienię hydro popychacze i dźwigienki zaworowe, bo już są zakupione i oczekują na mój urlop. Także zobaczymy, czy bolączka tego silnika ustąpi.
Jakie ciśnienie oleju wykazał pomiar? Czy było ono mierzone kiedy pali się kontrolka oleju? Zapytaj mechanika czy wie że w tym silniku są hydrauliczne popychacze zaworowe i jak one pracują gdy nie ma ciśnienia oleju.
Cały dół pompy zrobione przez pompiarza bo to chyba na tym się tylko zna. Co do sterownika to robił ktoś inny. Kalibracje nie wiem czy ktokolwiek robił. Dzwoniłem dziś i niby popychacze zaworowe naprawione.
Ponownie powracam z problemem. Jest to prawdopodobnie cykanie popychaczy zaworowych dające się słyszeć przy odpaleniu samochodu i zmienia się na mocniejsze klepanie przy dodaniu gazu. Czy jest to typowa usterka w fabii ? I jaka jest przyczyna, może zmienić olej na półsyntetyk, auto ma przebieg 96 tyś jeździ na mobilu. Pozdrawiam.
Jakie masz popychacze? Luzy zaworowe poustawiałeś?
Taa, jak przejdziesz z syntetyka na mineral to kompletnie zasypiesz piachem trumnę. Nie mam pojęcia skąd ludzie tych bajek się nauczyli, każdy silnik powinien pracować na jak najlepszym oleju o podanej przez producenta lepkości w nominalnej temperaturze pracy np xxW40 lub xxW30. Ja się już kiedyś nauczyłem jak zakleszczyłem sobie pierścienie nagarem...
Dziwnym jest to ze na każdym cylindrze jest taki luz. jest to luz na dużych podwójnych spreżynach wiec to jest chyba ssący tak. i jak sprawdzić te popychacze.
A więc skoro ciśnienie w normie to musi mi olej brać przez popychacze zaworowe bo czasem kopci na niebiesko zwłaszcza gdy pochodzi na wolnych obrotach. Ojciec miał Corse C 1,0 i od nowości kopciła ;) jaki masz ubytek tego oleju ??
Te duże okrągłe to tzw dysze zaworów i ta część która odbiła te krążki na płytkach musi być gładka bez wżerów .Te kwadratowe płytki to bez problemu można dorobić .Ostatnio znajomemu robiłem z popychaczy zaworowych od vw .Wystarczy odciąć tzw szklankę i gładkie denko przyciąć kątówką na kwadrat . Dodano po 3 Powierzchnie płytek i gniazd muszą być równe...
Jeżli w aucie typu fiat brava 1.6 16v zrywa się pasek rozrządu to na 99 jak nie na 100% uszkodzone zostają zawory. Do ustawienia rozrządu potrzebny jest przyrząd,można tak jak napisał Cobra ale nigdy nie ustawisz idealnie. P.S.jak będziesz demontował głowice radze obejrzeć krzywki wałków rozrządu jak i popychacze zaworowe(kolejna wada fiata).
Może rzeczywiście zacznij od sprawdzenia luzów - matiz jest na to wrażliwy, czasami lubił odpaść ślizg na popychaczu zaworowym, zdarzały się też kłopoty z wtryskiwaczami. czujnik raczej chodzi, lub na ciepłym silniku -pada - osobliwie lubi zgasnąć na światłach przed skrzyżowaniem :D
Dzień dobry. Panowie proszę was o pomoc. Podczas jazdy, na kilka sekund pojawiła się kontrolka ciśnienia oleju, samochód zaczął nierówno pracować, po chwili postoju zgasł. Nie udało się go już odpalić. Po do transportowaniu auta do domu okazało się, że na pierwszym i trzecim cylindrze od lewej nie ma w ogóle kompresji. Zdjąłem pokrywę zaworów, okazało...
Zmierz manometrem cisnienie oleju na nagrzanym pozadnie silniku. I wymien olej oraz filtr oleju. A gdy ta kontrolka sie swiecila graly popychacze zaworowe? I zobacz ile jest tego oleju, bo za duzo byc nie moze, zlej nadmiar tak by bylo w skali na miarce.
Panewki to napewno nie są , wygląda mi to raczej na duży luz zaworu co zdarza się w silnikach z hydropo popychaczami które długo stoją nie odpalane . Czasami po kilku dziesięciu minutach pracy popychacz się odblokowywuje i przestaje stukać , a czasem potrzebna jest wymiana . W polonezie dzwigienki zaworowe są regulowane warto sprawdzić .
Czy problem znalazł rozwiązanie? Podepne sie pod temat bo mam podobne objawy i do tego stuki w silniku: [youtube]https://www.youtube.com/watch?v... Bashan stal 5 lat nieruszany w garażu i w ostatnim czasie wymieniłem: - gaźnik wraz z regulacja - świeca (kolor kawa z mlekiem) - króciec łączący gaźnik z cylindrem - luzy zaworowe na...
Laski popychaczy zaworowych mają dwie długości, nie pamiętam, czy da się pomylić. Istnieje też możliwość wygięcia laski i to nawet dość łatwo, jeśli nie wskoczy dobrze w szklankę a dokręcisz klawiaturę. Sprawdź to. A i jeszcze laski popychaczy zwykłych i hydraulicznych chyba też miały inne długości. Polta miałem 12 lat temu i nie wszystkiego co piszę...
Witam Ja posiadam Vw Polo 6n 96 silnik 1,4 AEX przebieg 190 tyś Mam podobny problem odnośnie kontrolki ciśnienia oleju. Na rozgrzanym silniku i wolnych obrotach zaczyna zapalać się kontrolka ciśnienia i jak dodam lekko gazu gaśnie. Wymieniłem już pompę oleju i nic nadal kontrolka się zapala , po podłączeniu manometru faktycznie to ciśnienie jest nieznacznie...
Auto Opel Astra H 1.4 XEP. W aucie był zrobiony remont: - wymiana rozrządu - głowica po regeneracji - nowe popychacze zaworowe - nowe panewki - nowe pierścienie (cylindry honowanie trzymają wymiary) Pierwsze tyś przejechany bardzo delikatnie później 200 km normalnie, ale bez jakiś szaleństw i auto straciło kompresję. Po zdjęciu głowicy okazało się...
Hmmm popychacze zaworowe ?? Uważasz że wszystkie czy wymienić tylko te z 3 cylindra. Fakt jest taki że już wymieniałem na popychacze z silnika w którym dobrze działały, ten silnik zamontowany w innym aucie przed przekładką też chodził prawidłowo. Tak jak pisałem wcześniej jak nie wpiszę kodu do sterownika i kręci rozrusznik bez zapłonu cylindry chodzą...
Witam kolege mam AGN i obserwuj mój temat ja mam identyczne objawy i podejrzewam popychacze zaworowe powiedz czy pod obciązeniem np: jak naciskasz pedał gazu w celu wyprzedzenia? Dodano po 1 http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic21...
Dziękuje, ale to nie to. Łańcuszek rozrządu też wydawał mi się na 99% winny temu cykaniu, ale okazuje się, że to nie to. W ostatnim miesiącu byłem w 3 różnych miejscach. Zmienono łańcuszek (i wcześniej pasek) rozrządu oraz naciągacz. Kasatory/popychacze zaworowe Wymieniono świecie żarowe Dalej nic. Cały czas jest ten dźwięk. W jednym miejscu, padło...
Dzięki za uwagę . Sugeruję się wieloma artykułami , w których jest napisane , że przy stosowaniu hydraulicznych popychaczy zaworowych nie ma potrzeby regulacji luzów. Przykład : http://autokult.pl/2012/10/03/regulacja-... cytat : "... Przede wszystkim w Hondach i Toyotach. Marki te sceptycznie...
"czarne pudełeczko" to pokrywa popychaczy zaworowych - po jej odkręceniu można zmierzyć luz zaworowy i go wyregulować (pilnikiem gdy jest za mały) i z "czarnego pudełeczka idzie rurka odmy a potem gumowym kolankiem do tego króćca gaźnika - jeśli silnik jest już zużyty to można to kolanko zdjąć, żeby olejowego syfu nie ciągnęło do gaźnika dzięki czemu...
Zdjąłem wałki rozrządu. Podałem ciśnienie przez otwór na świece - połączenie gwintowane, szczelna instalacja do kompresora, na wszystkich tłokach cisza, żadnych przedmuchów itp Wałek wydechowy ustawiony jak na rysunku http://obrazki.elektroda.pl/5273720300_1... wkładając blokadę wałków, z uwagi na ustawiony wałek wydechowy jak wyżej...
Głowica pasuje, o ile ten model 1,8 (na marginesie, to w mk I nie było takiego) miał hydrauliczne popychacze zaworowe (dodatkowy spływ oleju pomiędzy 1 i 2 cylindrem z przodu. Problem będziesz miał z poduszką silnika z prawej strony, w mk I łapa jest przykręcona do bloku pod paskiem rozrządu, w mk II i III z tyłu silnika, nie wiem czy nowsze bloki mają...
Kolega szuka w tym, co wymieniał. Szczególnie przyjrzy się kolega popychaczom zaworów. Luzy zaworowe ustawione?
Regulacja luzow w takiej archaicznej konstrukcji to dramat. Luzy powiekszyly sie pewnie poprzez wytarcie elementow. Musisz to rozebrac i pomierzyc dokladnie ile brakuje i kupic odpowiednie popychacze.
Uszkodzony zawór,uszczelniacz trzonka zaworowego,popychacz-sprawdż.
Cruze 1.6 czyli głowica bez regulacji hydraulicznej zaworów (regulacja za pomocą popychaczy - szklanek zaworowych)+ zmienne fazy - tu to tylko idealnie zamontowana instalacja + super wystrojona bo inaczej same kłopoty + koszty .... kolega (at)psooya fajnie (trafnie) to określił powyżej ...
Napisz jaki masz silnik. Przy 2.0 tdi 16v może rolka napinająca, a właściwie jej szpilka się sypła i pasek będzie cały a góra głowicy będzie do roboty. Jak policzysz popychacze zaworowe, nowy rozrząd i robotę to koszta będą coś koło tego co napisałeś. Dodano po 1 może był wymieniony, ale użyte jakieś tanie części? A może 100tys km to norma na wymianę...
1 w tym punkcie można jedynie wyeliminować zasilanie w paliwo, zostaje powietrze i zapłon 2 raczej nie 3 Olej mineralny wykończy popychacze zaworowe 4 nie 5 widziałem jak sprawdzano szczelność poprzez nadmuch gazu propan butan z butli w podejrzanych miejscach, działa tez samostart i np plak Dodano po 4 Instalator na pewno wpioł sie we wiązkę do wtryskiwaczy,...
Witam wszystkich Posiadam Mercedesa sprintera 2.7cdi 2003r z przebiegiem 330tys Problem polega na tym że od pewnego czasu usłyszałem jak stuka mi jeden popychacz zaworowy.. Wszystkie były zmieniane 4000km wstecz na zamienniki do tego modelu.. Dzisiaj mierzyłem ciśnienie oleju.. Na zimnym silniku wynosi 3.8bar Na gorącym 0.2bar może nawet mniej Przy...
Sprawdź, czy podczas obrotu kołem zamachowym poruszają się dźwigienki zaworowe. Jeśli nie, to albo urwał się wałek rozrządu, albo też pękł popychacz dźwigienki zaworowej i przebił głowicę silnika ( wg Ciebie ten "bolec").
Witam! ja proponuję sprawdzić ,bo takowe same objawy miał mój Terios jak kolegi .W tym silniku nie ma hydraulicznych popychaczy zaworowych .Myślę ,że to zawory.Zawory klekoczą tylko przy zimnym silniku kilka minut.Po paru minutach dojścia silnika do właściwej temperatury jest o.k.i trudno zdiagnozować co jest autu ,ale zapewne to jest przyczyną tej...
Panowie problem..... Już wy pyrkałem 18mh.... I poci mi się z pod uszczelki.... Na samym początku do kręciłem głowicę do 220Nm po staniu i pyrkaniu 5mh dokręciłem do 240Nm i o dziwo nie pociła się już ale znowu zaczęło się pocić.... Tak myślę, że trzeba chyba uszczelkę wymienić ? Czy dociągnąć głowicę do 260Nm ?? Bo wiadome chyba tuleje się już osadzili...
Wiesz mnie się wydaje że jesteś mocno przewrażliwiony. Kupiłeś auto z rocznika (tak myślę) '95 i chcesz by pracowało jak najnowsze wynalazki TSI ?? To nie ta generacja silnika i nie te kkm. Jeszcze nie spotkałem człowieka który by sprawdzał luzy zaworowe na słuch :D. Jeśli masz gaz to już szybciej spodziewał bym się podpartych zaworów niż tak dużych...
A ja mam takie pytanie do was czy jak wyjmę wtyczkę z przeplywki a wszystko bylo uruchomione to czy valvetronik pracuje czy wszystko już przejmuje przepustnica? Po wyjęciu wtyczki jest ok dlatego pytam, jeśli valwetronik dziala to bym go wyeliminował z kręgu podejrzanych. Odpowiedziałem na Twoje pytanie wcześniej. Zachwianie mas powietrza powoduje...
tam są hydrauliczne popychacze
to jest mozliwe po strzale paska w 1.7cdti przestawiają sie krzywki na wałku Ale w 1.3MJ o którym mowa w temacie jest pośredni napęd popychaczy - dźwigienki zaworowe (tzw. "koniki") i są na tyle delikatne, że w razie kolizji się łamią.
wymień rurki od popychaczy ,same popychacze ,ustaw luz zaworowy na 0,2 mm przy zimnym silniku i zobacz,jesli nie pomoże to bedziesz szukac dalej,a dymi na czarno czy nie ? moze za późny kąt wrysku?
Popychacze i sprężyny zaworowe do sprawdzenia, wygląda że podpiera zawór.
Mam podobny problem, po wymianie wałka rozrządu i popychaczy zaworowych nie mogłem odpalić auta. Rozrusznik kręci i w chwili gdy jest zapłon kręcenie gwałtownie ustaje, jak by eksplozja paliwa w garze gwałtownie hamowała obroty silnika, bardzo dziwny efekt. Sprawdziłem z 10x poprawność założenia paska rozrządu, zakładałem go już dziesiątki razy więc...
gdzie masz ten luz jak ruszasz zaworem na boki czy luz ten masz między popychaczem a trzonkiem zaworu? jeśli to drugie to raczej masz źle wyregulowane luzy zaworowe,jeśli to pierwsze to masz wytarta prowadnicę
kolego ja to miałem podobną przygodę w swojej 406 2.0 hdi mi pękło koło napędu osprzętu i spadło na bok i spadł pasek rozrządu miałem jakieś 130 km/h sam to zrobiłem bo hdi 2.0 90 i 110 KM jest bezkolizyjny połamało dźwigienki popychaczy zdjąłem pokrywę zaworową i wyjąłem wałek założyłem nowe popychacze, pasek, rolki, poskładałem i gania do dziś.
popychacze zaworowe ustawienie szklanki zaworowe uszczelniacze zaworowe
licznik scenic bezpiecznik caliber świecić kontrolka ustawic dekoder polsatu
pralka hisense samsung kostkarka
Schneider CDP 7104 - Jaki laser wybrać? Symulacja licznika VAG na stole - diagnostyka i schematy