Witam ! Ja poradziłem sobie w ten sposób, że delikatnie odgiołem dwie łapki czytaj blaszki, które ślizgają się po ścieżkach w tą stronę i na taką odległośc aby znalazły się na fragmentach ścieżek nie wytartych. Pomogło. Zrobiłem już kilka tysięcy km i jest OK. Powodzenia.
Potencjometr klapy sprawdzony?
Przetarty potencjometr klapy spiętrzającej.
na początek przelutowałbym przekaznik za aku.No i skoro po ponownym odpaleniu czasem jest ok potencjometr klapy spietrzejącej.
Jak klapa nie porusza się przy dodawaniu gazu , to masz pęknięty gumiak - łącznik zespołu rozdzielacza paliwa a kolektorem ssącym. Chyba nie K-J , bo nic nie pisze o potencjometrze klapy spiętrzającej!
Zawór obejściowy , potencjometr klapy spiętrzającej. Jakie sterowanie KEIII ?
Odłączyłem sondę i nic się nie zmieniło tak tez się stało kiedy odłączyłem potencjometr klapy spiętrzającej.O co tu chodzi?
Dolot nie, bo by mu gazował albo utykał na któryś cylinder. Zresztą co do dolotu to tam się działa tylko jedna awaria- zrzucał gumowe kolanko regulatora biegu jałowego jak kichnął. Natomiast wytarty potencjometr ramienia klapy to standard.
Jaką diagnistykę w 190 ? TD =prędkość obrotowa , zacisk cewki nr. 1 i 15 oraz masa. Ot cała diagnostyka. Rozdzielacz paliwa , klapa spietrzająca , regulacja położenia przepustnicy. Lewe powietrze i lub potencjometr klapy spiętrzającej.
W tym KE-Fuktronicu nagminnym problemem powodującym taki objaw jest przetarta ścieżka na potencjometrze ramienia klapy spiętrzającej. Pomiar oscyloskopem sprawę wyjaśni.
Po odpaleniu silnik ma niestabilne obroty gdy odchyli się przepustnice od krańcówki około 3000 tys. obr. gdy doda się więcej gazu silnik dusi się. Robiłem takie coś w zagazowanym ale rozdzielacz działał, wygięte było ramię klapy, pomogła regulacja i wymiana potencjometru klapy bo był przetarty.
Witam Dla ciekawych tematu auto zrobione wymienione uszczelki pod przepustnicą i potencjometr klapy spiętrzającej , ustawianie zapłonu jak na razie i działa ok
Wsadź sobie palec w gardziel, do środkowego pinu potencjometru przepływomierza podłącz najlepiej oscyloskop i napięcie wraz z wychyleniem klapy powinno się zmieniać w zakresie 0-5V. Nastawnik elektrohydrauliczny jest sterowany prądowo. Przy sprawnej sondzie prąd wacha się między 4, a 16 mA.
Jest potencjometr liniowy od 0-5V. Na ośce klapy spiętrzającej. Tam należy podpiąć kabelek do kompa gazowego.
Przekaźnik i bezpiecznik wymieniony dzisiaj posprawdzam dalej wtryskiwacz i czujniki temperatury (a te dwa czujniki na głowicy kolo siebie to który od czego jest)???? i ewentualnie jak sprawdzić potencjometr od klapy czy nie jest wytarty mozna go jakos rozebrać???
Więc dziś sprawdziłem czy jest wyciek z tłoczka i nic nie leci, założyłem uszczelniony regulator wstępny odpaliłem bez wydechu ;-) i pracuje w miarę normalnie. Wkręca się na obroty zimny czy rozgrzany, nie ma efektu płonących szybów naftowych z kolektorów (wydechu nadal brak ;-). Czyli wychodzi na to, że problem leżał jednak po stronie regulatora wstępnego....
Piotruś - tam jest 5 wtryskiwaczy / tak bo jest też rozruchowy/ , a nie jeden. Rozdzielacz paliwa uszkodzony , klapa spiętrzająca wygięta , potencjometr klapy spiętrzającej przetarty. Kto do MB tankuje 5 l paliwa? , to zabójstwo dla pompy paliwa i rozdzielacza paliwa.
Ostatnie co mi przychodzi do głowy to potencjometr klapy spiętrzającej. Bardzo częsta usterka, jest po prostu wytarty aż do ceramicznego podłoża.
Wydaje mi się , że w zależności jak przekręcę potencjometr ciepło zimo tak powinien ten silniczek działać , czy się mylę ? Mylisz się , zapodaj błędy panelu. Ty tylko zadajesz temperaturę a na podstawie czujników i zadajnika ustawiane są klapy.
witam dalej nie wiem o które to urządzenie elektroniczne ci chodzi,ale ci powiem tak należy sprawdzić Potencjometr Klapy spiętrzającej,po drugie sprawdzić regulację samej klapy spiętrzającej.Jak już piszesz urządzenie to napisz jak ono się nazywa,bo w tym układzie zasilania jest wiele urządzeń wpływających na prace silnika.
Wymieniłbym jeszcze potencjometr klapy kjetronica Jak go sprawdziłeś elektrycznie? Kupiłeś nowy czy używany? Numery się zgadzają? Potrafisz go ustawić? Blosa tu nie widzę bo pokazałeś nie ten kawałek silnika. Blos montuje się na dolocie. Kalosz sprawdziłeś, wszędzie szczelny? Nie ma pęknięć zwłaszcza na krawędziach? Dobrze równo założony na ramce i...
Witam!. Sorry że zakładam kolejny podobny temat. Ale wkurza mnie to że nikt nie odpowiedział na pytanie czemu są wysokie obroty? Głównie chodzi o zawór powietrza biegu jałowego (czy jakoś tak) gdy kalosz jest cały i szczelny (rozbierałem z 7 razy), wszystkie podćisnienia są na swoim miejscu i sa szczelne, wogóle cały układ jest szczelny. Kable WN też...
Witam mam problem z wolnymi obrotami w Mercedesie 190 E w-201 rok 1989 poj.2 l.W samochodzie jest instalacja gazowa od czterech lat i przez ten okres cały czas był problem z tymi wolnymi obrotami i wystrzałami,aż doszło do tego że urwało klapkę spiętrzającą po regulacji gaziarza.Więc kupiłem urzywany rozdielacz /przepływomierz z nowiutką gumą / i po...
Wszystko jest tak jak było. Fachowcy podpowiadają że już leciwe KE-Jetroniki nie trzymają ciśnienia w rozdzielaczach jak nowe i klapa przepływomierza lata luźno po dłuższej jeździe bez przełączenia na Pb-dopełnienia ciśnienia paliwa i potencjometr klapy podaje sygnał do otwierania zaworu powietrza dodatkowego i silnik gaśnie przez zbyt ubogą mieszankę....
potencjimetr polozenia klapy spietrzajacej, pewnie o to chodzi. mowy kosztuje w serwisie ok 1600 + vat. wiec duzo powiedzieli ci za wymiane. jak powiedzial to moj znajomy mozna go obrocic ... nasrac i wyrzucic
A powiedz mi jedno, bo ja to taki trochę głupiutki jestem i wiele spraw nie rozumem- Ty sądziłeś, że ktoś ci zregeneruje potencjometr ramienia klapy spiętrzającej? Jak, ołówkiem kopiowym odtworzy wytartą ścieżkę? A pomijając to- jak sobie go zamontujesz? Bo tam są eliptyczne otwory dlatego, aby go prawidłowo skalibrować (napięcie na slizgaczu przy takim,...
Witam, Jak w temacie, mam problem z potencjometrem uchylenia klapy przepływomierza w moim MB 190. Sam potencjometr daje jakieś zakłócenia (tak mówi mechanik który autko mi maprawia) i silnik na wolnych obrotach pływa albo gaśnie. Powodem tego są prawdopodobnie wytarte ścieżki. Może ma ktoś patent na ich zregenerowanie albo taki właśnie potencjometr....
Tak,da się. Analizator spalin,który ci wszystko wyjaśni. Dobrze jest jeszcze podpiąć oscyloskop pod potencjometr ramienia klapy spiętrzającej,i woltomierz pod przewód sygnałowy sondy lambda i czujnika temperatury silnika.Ambitni podpinają też miliamperomierz w obwód regulatora ciśnienia paliwa i vakuometr pod dowolną rurkę która jest za przepustnicą....
Nie kręcił ktoś śrubą ampulową przy klapie spiętrzającej? Jakie napięcia z czujnika położenia klapy masz? Wiązka prześwietlona zgodnie ze schematem? Same wtryskiwacze sprawne, nie pozapychane? Dodano po 1 Potencjometr przepustnicy sprawdzony? I najważniejsze, wszystkie części od właściwego modelu auta? Tu proponuję pospisywać numery i szukać dobrej...
Witam serdecznie pacjent to mercedes 190 1.8 KAT bez LPG. Stał kilka lat, kupiłem go i zrobiłem wszystko co potrzeba olej, filtry, instalacja elektryczna itd. wszystko było OK przez około rok, teraz ma problem. Problem polega na tym iż gdy silnik nabiera temperatury 50stC i więcej to zaczyna szarpać. Im temperatura wyższa tym szarpanie mocniejsze. Nie...
Co do ustawienia to niema problemu gdyż trochę znam mechanikę ale każdy z nas się uczy przez całe życie.ustawiłem klapę spiętrzającą i potencjometr to i chyba dam rady i to zrobić.A stuki to słychać w okolicy czwartego cylindra po odpaleniu silnika.Oczywiście dam sobie na razie spokój z wymianą,na razie jeszcze muszę sprawdzić reduktor gazowy bo nie...
Silnik 3.0 24 V na wtrysku KE-Jetronic ,problem polega na dziwnej pracy ukłdu wtryskowego ,na wolnych jest ok uruchamianie też bez względu na temp. sil. Po nagrzaniu i obrotach ok 2000 następuje prawie zalanie silnika paliwem przy 3000 ok . Sprawdziłem klapa nie zacina się położenie prawidłowe, ciśnienie paliwa 5,4 bara niezmienia się bez względu na...
Za falowanie obrotów z reguły odpowiada sonda lambda, potencjometr klapy spiętrzającej - wytarte ścieżki,itd.Jednak pomijając falowanie obrotów to piszesz ,że wzrastają one do 2 tys. Przed wszystkim wyjmij to co nazywasz silniczkiem krokowym zresztą błędnie i do środka wlej nafty, przepłucz ten ruchomy tłok.Przez jeden z otworów włóż np. wkrętak i przesuń...
To ostatnie i nas też. Czy aby przy pedale nie masz tam dwóch czujników halla? Natomiast potencjometry na zmotoryzowanej klapie działają na odwrót - jeden zmniejsza , drugi zwiększa napięcie.
Na zasilaczu działa prawidłowo potencjometr i mechanizm osiąga skrajne obydwa położenia myśle że problem jest ze złym odczytem położenia potencjometru po stronie sterownika.Zostaje chyba iść po przewodach i znaleźć sterownik.Jeżeli ktoś wie gdzie pod deską jest ten sterownik to prosił bym o informacje lub schemat.
Wątpie by pomysły z potencjometrami byly dobre. 1. potencjometr stawia opor dla sterujacego nim elementu. 2. jak wiadomo w potencjometrze wyciera sie sciezka rezystancyjna i zywotnosc takiego czuknika nie byla by zbyt wielka (mozna oczywiscie zastosowac takie rozwiazanie ale na jakims dobrym sprzecie jak np. czujniki resystancyjne polozenia tzw klapy...
Witam mam problem z moim mb w124 2.3ce mianowicie auto czy na postoju czy podczas jazdy trzeba dodawać gazu po milimetrze gdy doda się normalnie to szarpie kicha przerywa jak odpuści się gaz prawie do zera to nabiera prędkości. Wymienione wtryski guma pod klapom potencjometr klapy filtr paliwa .świece przewody kopulka palec i nadal to samo przekaźnik...
Witam mam problem z moim mb, auto po odpaleniu i nie dodaniu gazu zgaśnie po 2-3 sek, słychać taki pstryk i gaśnie. Gdy dodam gazu to pracuje ale utrzymuje obroty rzędu 400-500. Auto miało wymieniany kalosz i po tej operacji zaczęły się te cyrki, wcześniej samochód nie miał siły v-max 90km/h a przyspieszenie słabe. kopułka, palec świece i przewody wymienione...
potencjometr klapa mercedes klapa klapa mercedes
krzywy bęben pralka samsung oznaczenie telewizor przepalony element modułu zmywarki
unitra merkury merkury schemat
Renault CLIP nie widzi VIN w module airbag po czyszczeniu crash-data lub wymianie SRS Filtr powietrza w kosiarce Bosch Rotak/Ratrak – lokalizacja i serwis