Witam ! Ja poradziłem sobie w ten sposób, że delikatnie odgiołem dwie łapki czytaj blaszki, które ślizgają się po ścieżkach w tą stronę i na taką odległośc aby znalazły się na fragmentach ścieżek nie wytartych. Pomogło. Zrobiłem już kilka tysięcy km i jest OK. Powodzenia.
Ten silniczek kosztuje 110zł z firmy Febi i działa bezproblemowo. Nie szkoda Ci czasu na poszukiwania potencjometru gdzie tu masz fabrycznie nowy zamiennik.
To możesz obejrzeć na klimatroniku, sprawdź co Ci pokazuje. KLIMATRONIK Zmiana jednostek wyświetlania temperatury. Naciśnij i przytrzymaj przycisk recyrkulacji. Następnie naciśnij ‘+’ temperatury aby zmieniać jednostki pomiędzy Celsjuszami i Fahrenheitami na wyświetlaczu klimatyzacji i wskaźnika temperatury zewnętrznej. Dostępne kody diagnostyczne....
Tutaj masz ukryte funkcje klimatronika: KLIMATRONIK Zmiana jednostek wyswietlania temperatury. Nacisnij i przytrzymaj przycisk recyrkulacji. Nastepnie nacisnij '+' temperatury aby zmieniac jednostki pomiedzy Celsjuszami i Fahrenheitami na wyswietlaczu klimatyzacji i wskaznika temperatury zewnetrznej. Dostepne kody diagnostyczne. Nacisnij i przytrzymaj...
http://www.audiworld.com/tech/int5.shtml https://www.youtube.com/watch?v=9LwF9OK9... Zmiana jednostek wyświetlania temperatury. Naciśnij i przytrzymaj przycisk recyrkulacji. Następnie naciśnij ‘+’ temperatury aby zmieniać jednostki pomiędzy Celsjuszami i Fahrenheitami na wyświetlaczu klimatyzacji i wskaźnika temperatury zewnętrznej. Dostępne...
Dobrze zaznaczyłeś. Takie czarne pudełko to przekaźnik pompy. Te dwie "cegły": -taka wyższa, czarna, bardziej z tyłu, to sterownik wtrysku, -niższa, bodajże srebrna, to sterownik ABS'u Dodano po 1 Aparat zapłonowy masz dobrze ustawiony ? jakoś mocno przekręcony... Podniesione obroty jałowe to może być źle ustawiony lub wytarty potencjometr klapy spiętrzającej...
Jak to ma być płynna regulacja za pomocą potencjometru (regulacja położenia klapy, a nie temperatury !) to trzeba zastosować komparator napięcia np LM311 i mostek H do sterowania silniczkiem
Co do klimy klasyka czyli uszkodzony potencjomter w siłowniku klapy temperatury (V68) . Jak każdy potencjometr wyciera się i klima nie wie w jakiej pozycji jest klapa i losowo daje na max zimne lub ciepłe. Poradników i filmów jest wiele. Niestety dostęp słaby ale da się wymienić. Sam potencjometr ciężko dostać raczej cały siłownik klapy.
Informuje sterownik Motronik'a o ilości zasysanego powietrza. Sterownik na biorąc pod uwagę także ten parametr dobiera warunki pracy silnika przy danym obciążeniu.
Zielony-G89;czujnik temperatury świeżego powietrza Zielony z białym i fioletowy z żółtym-Potencjometr silnika klapy obiegu wewnętrznego zielony z białym-potencjometr silnika klapy obiegu wew.
KLIMATRONIK Zmiana jednostek wyswietlania temperatury. Nacisnij i przytrzymaj przycisk recyrkulacji. Nastepnie nacisnij '+' temperatury aby zmieniac jednostki pomiedzy Celsjuszami i Fahrenheitami na wyswietlaczu klimatyzacji i wskaznika temperatury zewnetrznej. Dostepne kody diagnostyczne. Nacisnij i przytrzymaj przycisk recyrkulacji. Nastepnie nacisnij...
Regulację naświetlenia wykonuje się potencjometrami otwierając przednią klapę w plastikowej obudowie na wprost jest ich kilka, który od czego już niestety nie pamiętam.
Potencjometr klapy sprawdzony?
ustaw ta szczeline tak żeby się klapa nie blokowała masz tu schemat jak to mniejwiecej wyglada, niestety nie jestem grafikiem komputerowym
Wymieniłbym jeszcze potencjometr klapy kjetronica Jak go sprawdziłeś elektrycznie? Kupiłeś nowy czy używany? Numery się zgadzają? Potrafisz go ustawić? Blosa tu nie widzę bo pokazałeś nie ten kawałek silnika. Blos montuje się na dolocie. Kalosz sprawdziłeś, wszędzie szczelny? Nie ma pęknięć zwłaszcza na krawędziach? Dobrze równo założony na ramce i...
numer który Ci podałem jest numerem dolnej części kolektora (część z klapami, siłownikiem oraz potencjometrem) do VW Bora z 2005 roku z silnikiem o oznaczeniu: BAD a w czym problem?.. Dodano po 42 oczywiście jest to numer katalogowy... a ten nie zawsze jest tożsamy z numerem części (ten który widnieje na danym elemencie)
To jest KE-Jetronic jeśli się nie mylę. Tam jest dużo więcej czynników wpływających na jałowe obroty, niż tylko nastawnik biegu jałowego. Potencjometr klapy przepływomierza, skład mieszanki, lewe powietrze...
To w takim razie: Procedura wejścia do Climatronic menu serwisowe Włączamy system Climatronic przekręcając kluczyk do pozycji II. Naciskamy i przytrzymujemy przyciski
Trzeba by wykonać kalibrację nastawników klap. Przycisk AC i o ile dobrze pamiętam, przycisk nawiewu przedniego. Na wyświetlaczu klimatronika pojawią się dziwne krzaczki i będzie słychać pracę silniczków. Potencjometr od środkowej klapy w większości przypadków wystarczy przeczyścić, a przed złożeniem lekko zwilżyć preparatem do potencjometrów, lub olejem...
Uszkodzony silnik/siłownik sterowania klapą temperatury V68. Konkretnie potencjometr podający info zwrotną o położeniu klapy w nim. Wyciera się i nie już rezystancji liniowej tylko przerywa i od tego głupieje sterownik. We wczesnej fazie pomaga zgaszenie i ponowne odpalenie. Wymiana wg serwisu wymaga zdjęcia całej deski rozdzielczej. Ale można znaleźć...
Tu z zaprzyjaźnionego forum - może Ci pomoże Wyświetlana wartości kodu. 1 Uszkodzenie systemu - wyświetla jako Diagnostic Trouble Code (DTC), zobacz ustęp poniżej 2 Cyfrowa wartość wewnętrznego czujnika temperatury, w podsufitce (G 86) 3 Cyfrowa wartość wewnętrznego czujnika temperatury, w desce rozdzielczej (G 56) 4 Cyfrowa wartość czujnika temperatury...
np. potencjometr https://allegro.pl/oferta/3x-potencjomet... potem usunąć błędy, test climatronica przez vcds i jak nie ma błędów z potencjometrów klap to kalibracja klap climatronica przez vcds
Odłączyłem sondę i nic się nie zmieniło tak tez się stało kiedy odłączyłem potencjometr klapy spiętrzającej.O co tu chodzi?
Na twoim miejscu sprawdziłbym potencjometr klapy G336 i pózniej wypada skasowac wartosci wyuczone
Przetarty potencjometr klapy spiętrzającej.
jeszcze możesz sprawdzić potencjometr klapy spiętrzającej.
Lepiej poszukaj nowej/używanej/ głowiczki rozdzielacza razem ze sprawnym potencjometrem klapy i reg.ci.snienia wtrysku. Bedzie taniej od wymarzonych przeróbek. Trudno będzie , ale włącz google i do przodu!
Uszkodzony potencjometr klapy napływu powietrza. Pozdrawiam
Potencjometr klapy spiętrzającej jest przetarty.
P0651 - otwarty obwod pradowy czujnika napiecia odniesienia - Staly / Sensor Reference Voltage B Circuit/Open Permanent. Przyporządkowanie czujników do danych napięć odniesienia czujnika A / B / C Czujniki podłączone napięcia odniesienia A: I Miernik masy powietrza -G70- I Potencjometr recyrkulacji spalin -G212- I Czujnik położenia pedału przyspieszenia...
Zawór obejściowy , potencjometr klapy spiętrzającej. Jakie sterowanie KEIII ?
Panowie jak zabrać się za naprawę: 4 - ilość znalezionych błędów. Oto one: 00602 - Potencjometr silnika wykonawczego klapy przestrzeni nóg/klapy rozmrażania (G114) 29-00 - zwarcie z masą 00601 - Potencjometr silnika wykonawczego klapy centralnej (G112) 29-00 - zwarcie z masą 00600 - Potencjometr silnika wykonawczego klapy temperatury (G92) 29-00 - zwarcie...
sondy brak - zostala wycięta kilka lat temu, podobno bez sondy spalanie bylo ok. nie mam rzadanych wartosci tych elementow tzn potencjometr klapy i regulator cisnienia. potencjometr klapy jest chyba walniety bo miedzy 1-2 6k bez zmian przy zmianie polozenia klapy i 2-3 niepamietam ale chyba ok 4k i tez brak reakcji na zmiane polozenia klapy prawdopodobnie...
Nieprawidłowa praca klapy spiętrzajacej , przetarty potencjometr klapy lub ciśnienie paliwa.
Ok Panowie, już znalazłem w necie, dla zainteresowanych: 07.3 Czujnik temperatury otoczenia dmuchawy świeżego powietrza, czasem przerwa 08.1 (G92) Potencjometr silnika klapy regulacji temperatury, ciągła przerwa, *08.1 (zobacz poniżej) 08.3 Potencjometr silnika klapy regulacji temperatury, czasem przerwa 08.5 Klapa regulacji temperatury, ciągła blokada,...
Na potencjometrze klapy powinno być 5V , pomiędzy pinem 1 i 3. Jak piszesz ,potencjometr OK , nie ma przerw w czasie mierzenia omomierzem?
Klapa spiętrzająca krzywa /ociera/ , lewe powietrze , potencjometr klapy spiętrzającej. Na końcu podejrzewał bym sterownik. Właśnie , jaki tam jest KIII Jetronic?
Nie zmieni , gdyż to jest rozruchowy. Ma " siknąć' i odpalić , resztę załatwia klapa spiętrzająca i rozdzielacz paliwa. Jak wygląda potencjometr klapy , jest ciągłość ścieżki.
na początek przelutowałbym przekaznik za aku.No i skoro po ponownym odpaleniu czasem jest ok potencjometr klapy spietrzejącej.
Przy tym sterowniku błędy ? chyba ,że wymiga! Zacznij od sprawdzenia przewodów potencjometru klapy spiętrzającej i regulatora różnicowego ciśnienia paliwa na głowiczce rozdzielacza paliwa.
Bardzo proszę kolego może to się przydać i jak się trochę postarasz to sam zrobisz pełną diagnostykę Pasują do wszystkich aut wyprodukowanych przez VAG tj. Volkwagen Golf MK3/MK4/MK5, Passat B4/B5/B6, Skoda Octavia/Fabia/SuperB, Audi A4/A6/A8/TT itp… spisane, wyszukane, testowane by ygd. Volkswagen Passat B5/B6: 1. Wciśnij Fan Down, Temperature...
Po odpaleniu silnik ma niestabilne obroty gdy odchyli się przepustnice od krańcówki około 3000 tys. obr. gdy doda się więcej gazu silnik dusi się. Robiłem takie coś w zagazowanym ale rozdzielacz działał, wygięte było ramię klapy, pomogła regulacja i wymiana potencjometru klapy bo był przetarty.
W 99 procent wypadkach uszkodzony/wypracowany potencjometr pozycji siłownika klapy. Tam jest silnik 12 DC i przekładnia dodatkowo wyposażona w potencjometr który daje sygnał zwrotny o pozycji klapy. Jak potencjometr jest wytarty daje przerywany sygnał (skokowe wartości) sterownik głupieje i wywala błąd 1596. Naprawa to wymiana całego siłownika albo...
Ostatnie co mi przychodzi do głowy to potencjometr klapy spiętrzającej. Bardzo częsta usterka, jest po prostu wytarty aż do ceramicznego podłoża.
Witam Dla ciekawych tematu auto zrobione wymienione uszczelki pod przepustnicą i potencjometr klapy spiętrzającej , ustawianie zapłonu jak na razie i działa ok
Przy tym układzie wtryskowym, niestety tak. Jak masz wszystko szczelne to sprawdź ustawienie klapy i pomierz napięcia na potencjometrze klapy (na wolnych obrotach, powinno być coś koło 0,77V) mierzysz miedzy środkowym pinem a masą.
Jaką diagnistykę w 190 ? TD =prędkość obrotowa , zacisk cewki nr. 1 i 15 oraz masa. Ot cała diagnostyka. Rozdzielacz paliwa , klapa spietrzająca , regulacja położenia przepustnicy. Lewe powietrze i lub potencjometr klapy spiętrzającej.
Piotruś - tam jest 5 wtryskiwaczy / tak bo jest też rozruchowy/ , a nie jeden. Rozdzielacz paliwa uszkodzony , klapa spiętrzająca wygięta , potencjometr klapy spiętrzającej przetarty. Kto do MB tankuje 5 l paliwa? , to zabójstwo dla pompy paliwa i rozdzielacza paliwa.
Tak, albo jest monitorowany pobór prądu, zablokowany silniczek pobiera dużo więcej prądu, albo ruch klapy monitorowany jest poprzez potencjometr zabudowany wewnątrz sterownika, albo jedno i drugie.
Wytarty potencjometr od klapy.
To juz robiłem, ale wciąż jest błąd 18064 (zwarcie na sterowniku potencjometru klapy recyrkulacji), dlatego pytam się, który ze sterowników odpowiada za recyrkulacje :?::!:. Kilka (3) wymieniłem, ale "pudło". Obawiam się, że mógł paść "częściowo"(bo reszta działa) główny procesor.
To co pokazujesz to jest problem z potencjometrem klapy i przy tym błędzie klima powinna działać , czujnik o którym piszę jest na górnym przewodzie wodnym od chłodnicy do silnika , od spodu węża i patrząc z góry może być nie widoczny . Sprawdź , może być jeszcze taka opcja że u ciebie go nie ma .
witam dalej nie wiem o które to urządzenie elektroniczne ci chodzi,ale ci powiem tak należy sprawdzić Potencjometr Klapy spiętrzającej,po drugie sprawdzić regulację samej klapy spiętrzającej.Jak już piszesz urządzenie to napisz jak ono się nazywa,bo w tym układzie zasilania jest wiele urządzeń wpływających na prace silnika.
Witam,problem praktycznie rozwiazany,potencjometr klapy przeplywu wymazany czyms podobnym do nagaru z olejem,czujnik temp. powietrza niezywy,ogolna demolka wnetrza.Calosc pojechala dzis do regeneracji.Dzieki PROCEEK za zainteresowanie tematem,pozdrawiam
Podejrzewam że powodem jest standardowa usterka aktuatorów/silniczków sterujących klapami nawiewu. Zwykle jednak nie same silniczki się przepalają, ale przestają działać ich potencjometry, przez co klimatronic nie wie w jakiej pozycji są klapy i przestaje nimi w ogóle sterować. Bywa że ukręci się plastikowy łącznik, wtedy silniczek kręci się non stop...
Więc dziś sprawdziłem czy jest wyciek z tłoczka i nic nie leci, założyłem uszczelniony regulator wstępny odpaliłem bez wydechu ;-) i pracuje w miarę normalnie. Wkręca się na obroty zimny czy rozgrzany, nie ma efektu płonących szybów naftowych z kolektorów (wydechu nadal brak ;-). Czyli wychodzi na to, że problem leżał jednak po stronie regulatora wstępnego....
Uruchomiłem diagnostykę klimatronika i w błędach (DTC) pokazuje mi: 22.1 Wyłącznik wysokiego ciśnienia gazu klimatyzacji, ciągła przerwa 15.3 Potencjometr silnika klapy powietrza, czasem przerwa Jak można wykasować błędy?
możesz sprawdzić to w swoim aucie - prawdopodobnie masz jeszcze 2 silniczki z potencjometrami mogą troszkę inaczej wyglądać ale elektrycznie są takie same podstaw ten od klapy w miejsce innego a trzymając go w ręce będziesz widział czy działa i oczywiście inny podłącz pod przewody do tego od klapy to będziesz wiedział czy sterowanie chodzi z innej strony...
Pacjent jak w temacie, silnik 1,6 CVH o oznaczeniu L4, zasilany KE-Jetronic. Został wymieniony potencjometr klapy spiętrzającej (stary trzeszczał) i teraz mam pytanie jak go ustawić ? W tym momencie ustawiłem 0,7V na wolnych obrotach pomiędzy środkowym pinem a masą, auto jakoś jeździ, ale ma dziurę w gazie dopóki się nie rozgrzeje Z góry dzięki za sugestie
Panowie przed chwilą zrobiłem autodiagnostykę climatronika i pojawiło się trochę błędów oto one: 36 Sygnał skrajnego położenia “zimno” – potencjometru silnika klapy regulacji temperatury (G 92) Błąd: 22.1 (F118) Wyłącznik wysokiego ciśnienia gazu klimatyzacji, ciągła przerwa, *22.1 (zobacz poniżej) *22.1 Kompresor pozostaje wyłączony...
Witam, szukam schematów rozmieszczenia punktów masowych w seacie Toledo 2. W szczególności chodzi mi o punkty: - 243 gdzie podpięty jest: potencjometr silnika klapy regulacji temperatury ( G 92 ), potencjometr silnika klapy centralnej ( G 112 ), potencjometr silnika klapy przepływu powietrza ( G 113 ), potencjometr silnika klapy nogi/odszraniacz ( G...
Spróbuj ustawić poziom czujników bębna kod 44-2 (mark) i 44-3 (id). Zablokój wyłącznik klapy i reguluj potencjometrami na płytce modułu bębna na 204 +/- 10 zarówno w 44-2 jak i 44-3. Czujniki raczej nie padają, bardzo mało prawdopodobne.
te bledy o ktorych piszesz sposwowane sa przez potencjometry klap albo ich silniczki, dosc czesta usterka co do dzialania klimy to jestes tego swiadomy, ze klima dziala do pewnej temperatury otoczenia ( 3-5 st C) i ponizej tej temp nie bedzie chodzila,
podlacz sie pod vaga i bedziesz wiedzial gdzie szukac przyczyny ti nie jest raczej wina panela, predzej potencjometry na klapach powietrza
Silnik bardzo dobry , wtrysk mechaniczny też dobry na tamte czasy , tylko jego regulacja. Powtarzam jeszcze raz , reguluj ten układ na benzynie. Jest to trudne lecz możliwe. Pomierz jakie jest napięcie na elektrozaworze wolnych obrotów. Następnie wypnij wtyczkę z potencjometru klapy spiętrzającej - oczywiście w czasie pracy silnika na BENZYNIE. Czytając...
Gaz oczywiście jest i jak teraz odpalił to na benzynie obroty falują więć to będzie raczej wina rozdzielacza wtrysku ale czy to mogło by byc przyczyna że na zimnym nie pali ???? ciśnienia paliwa jeszcze nie mieżyłem bo niemem zabardzo czym wiem, że ciśnienie paliwa w mechanicznym wtrysku ma duże znaczenie. Zamieniłem jeszcze sterowniki silnika i zauważyłem...
To nie silniczek krokowy lecz zawór dodatkowego powietrza , on reguluje wolne obroty. Szczelność - U- rurki , dochodzącej pod spodem kolektora dolotowego ma zasadnicze znaczenie. Wahanie obrotów , może być uzależnione o kilku czynników w tym systemie wtrysku. - przetarta ścieżka potencjometru klapy spiętrzającej, - czujnik położenia przepustnicy / na...
Problemem okazał się silniczek. Każdy z silniczków został przeze mnie rozebrany, komutatory przeczyszczone a mechanizmy przesmarowane smarem grafitowym. Po podłączeniu całego nawiewu wszystkie klapy działają poprawnie, ale po sprawdzeniu błędów na klimatroniku okazało się ze we wszystkich 4 silniczkach jest problem z potencjometrami typu: -Potencjometr...
W tym KE-Fuktronicu nagminnym problemem powodującym taki objaw jest przetarta ścieżka na potencjometrze ramienia klapy spiętrzającej. Pomiar oscyloskopem sprawę wyjaśni.
opcja 1: wymienić siłownik klap opcja 2: wyprogramować w/w
Witam! kupiłem miesiąc temu B4 1995r 2.0 ABK 115KM i mam problem z klimatronikiem. Mianowicie kiedy włączę klimę, pokazuje się snieżynka , sprężarka załącza się powoli robi się zimno. Czyli spełnia swoją funkcję. Jednak jej praca jest co chwile przerywana. Wygląda to tak : sniezynka się włączy i z nieregularną częstotliwościa ok sekunda, dwie włącza...
naświetlenie powinneś wyregulować potencjometrami pod klapą, niem ważnych liczników oprócz licznika konserwacji ale jeśli nie świeci się ludek to lepiej go zostawić pozatym ta kopiarka to już muzeum.
to nie problem potencjometru tylko tego że sterownik "gubi" położenia krańcowe, czasami wystarczy kilkakrotne otawrcie i zamknięcie klapy (od max - do max plus) a najlepiej VAG i nastawy podstawowe
Wszystko jest tak jak było. Fachowcy podpowiadają że już leciwe KE-Jetroniki nie trzymają ciśnienia w rozdzielaczach jak nowe i klapa przepływomierza lata luźno po dłuższej jeździe bez przełączenia na Pb-dopełnienia ciśnienia paliwa i potencjometr klapy podaje sygnał do otwierania zaworu powietrza dodatkowego i silnik gaśnie przez zbyt ubogą mieszankę....
Trudno jest prowadzić diagnostykę układu wtryskowego na odległość. Wina prawie na pewno leży w nieprawidłowo pracującym układzie wolnych obrotów - któryś z jego elementów jest uszkodzony, lub układ nie załącza się w ogóle. Są również możliwości (niestety) złego połączenia instalacji: przykładowo, długość kabli pozwala na zamianę wtyczek prowadzących...
Dobra, zrób tak, najpierw przepłucz nagrzewnicę jak nie pomoże to komp i ustawienia podstawowe klimy, a jak to nie pomoże to rozbiórka i czyszczenie silników (potencjometrów) od klapy.
Za falowanie obrotów z reguły odpowiada sonda lambda, potencjometr klapy spiętrzającej - wytarte ścieżki,itd.Jednak pomijając falowanie obrotów to piszesz ,że wzrastają one do 2 tys. Przed wszystkim wyjmij to co nazywasz silniczkiem krokowym zresztą błędnie i do środka wlej nafty, przepłucz ten ruchomy tłok.Przez jeden z otworów włóż np. wkrętak i przesuń...
Witam ponownie kupiłem od gościa z allegro to co proponowałeś. Ale wiele więcej niż kolega BIGOLSEN mi pomógł się nie dowiedziałem, wszystko poniżej to jest z allegro. A ten gratis co proponuje gościu już kiedyś w elektodzie zamieściłem "CLIMAtronic w VW i AUDI do 92'". passat: 1. Wciśnij Fan Down, Temperature Colder, ECON w tym samym czasie. 2. Użyj...
Dolot nie, bo by mu gazował albo utykał na któryś cylinder. Zresztą co do dolotu to tam się działa tylko jedna awaria- zrzucał gumowe kolanko regulatora biegu jałowego jak kichnął. Natomiast wytarty potencjometr ramienia klapy to standard.
Jaki to model A4: B5, B6 czy B7? Ale prawdopodobnie jest to unieruchomiona klapa nawiewu, a powodem może być silnik klapy lub potencjometr, który podaje informację do sterownika o stopiu otwarcia klapy. Najlepiej przeprowadzić diagnozę VAG.
Aż mnie trzęsie,jak czytam takie posty. Dobrac się,wymienć,zasmarkać... Co wymienić?Ceramiczną płytkę z naniesionymi warstwami rezystancyjnymi?Skąd ją weźmie? Miałem dziś taką mazdę na warsztacie i zdjąłem charakterystykę przpływomierza.Przyżąd podaje wartości min i max,więc ja tez tak podam. Napiecie na kablu sygnałowym. Obroty silnika 1300- 2,2V do...
Cóż skoro już ruszałeś tym urządzonkiem na czterech śrubkach to mam nadzieję że ustawiłeś w tą samą pozycję.To jest potencjometr klapy spiętrzającej-ówczesne rozwiązanie czujnika przepływu masy powietrza.Czy nie ma jeszcze dodatkowo innych objawów takich jak wspomniałeś o 500obr. na zimnym silniku?Jednym słowem brak ssania.Za akumulatorem pod plastikową...
raczej wygląda mi to na małą ilość czynnika ale ten starownik klapy to też sprawdz bo lubiały się sypać. POZDRAWIAM to jeszcze ciągnąc temat, ile jest tych klap z silniczkami i czy do wszystkich jest dostęp z podszybia czy trzeba coś rozbierać od wewnątrz. Przy takich prostych próbach z nawiewem typu: sama góra, kratki i dół -działa. Słychać pracę...
poszukuje schematu elektrycznego do seata toledo 2 położenie czujników, interesuje mnie Potencjometr silnika wykonawczego klapy spiętrzania (G113)
Prawdopodobnie masz uszkodzony potencjometr w nastawniku klapy ciepło/zimno. Dla pewności lepiej zrobić jakąś niewielką diagnostykę testerem.
Fakt jest faktem że bez analizatora to sobie tam można Dżordża strzelić. Ale jak się mu wyrobi smykałka to ustawi. Ale też nie wiadome w jakim stanie jest potencjometr na ramieniu klapy, bo tam będzie miał nie K a KE. Pamiętasz emeryt te wyślizgane potencjometry w 190E?
Tak,da się. Analizator spalin,który ci wszystko wyjaśni. Dobrze jest jeszcze podpiąć oscyloskop pod potencjometr ramienia klapy spiętrzającej,i woltomierz pod przewód sygnałowy sondy lambda i czujnika temperatury silnika.Ambitni podpinają też miliamperomierz w obwód regulatora ciśnienia paliwa i vakuometr pod dowolną rurkę która jest za przepustnicą....
15.4 Potencjometr silnika klapy przepływu powietrza (G113). 22.1 (F118) Wyłącznik wysokiego ciśnienia gazu klimatyzacji, przerwa... *20.1 Kompresor pozostaje wyłączony, aż napięcie będzie wyższe niż 10.8V przez ostatnie 25 sekund. Usterką może okazać się panel sterowania, silnik krokowy przy klapie powietrza, lub przerwa w okablowaniu. Dodatkowo do...
Może klapa się przestawiła na potencjometrze?
Panel klimatronika steruje serwami klap. Właśnie ten potencjometr podaje informację do sterownika, w jakim położeniu jest dana klapa. Na allegro te serwa sprzedają całymi tonami wiec nie widzę powodu, żeby się z tym bawić.
1 to czujnik położenia klapy spiętrzającej (potencjometr), regulator ciśnienia to 5 na tym zdjęciu
Typowa bolączka całego wytworu koncerny Vag z tego okresu. Padł tzw siłownik klapy temperatury a dokładnie to potencjometr obrotowy który odpowiada z sygnał zwrotny o położeniu klapy. Sprawne używane można dostać za 50-100PLN nowe około 300 pln. Tylko wymiana wg ASO wymaga demontażu deski rozdzielczej tak by swobodnie dostać się centrali klimatyzacji....
Trzeba by się podłączyć np Delphi ds150e i sprawdzić błędy czy to nastawnik (pokrętło) ale raczej siłownik czyli dokładnie potencjometr w nim pracujący jako czujnik pozycji klapy.
Co do sprężyny chyba nie trzeba jej regulować tym wyprowadzonym potencjometrem by to zrobil przeciez to nim sie ustawia niejako "przeklamanie" odczytu wychylenia klapy jezeli dobrze rozumiem? Nie, tylko dla położenia biegu jałowego. Bardzo mały zakres regulacji.
Silniczek sterujący klapą (dokładniej potencjometr położenia) nie osiąga zadanej pozycji i wchodzi w awarię. Może diagnostyka DRB ? Pozdrawiam.
Trochę zdziałałem ,generalnie auto póki zimne chodzi w miarę aczkolwiek po nagrzaniu powyżej 80 C ,samo sobie dokłada obrotów lub ich odejmuje lecz czasami chodzi dobrze , nie mogę rozwiązać zagadki że cały czas na wolnych obrotach auto pracuje nierówno czyli pierdzi z tyłu z rurki pryp pyryp pyryp pryp w koło na wesoło ,co może być tego powodem za...
Sprawdź jakie napięcie widzi ECM na potencjometrze klap. Musi się zawierać pomiędzy 0.3V do max 4.95V , czyli na włączonym zapłonie napięcie musi być wyższe niż 0.2V a po odpaleniu silnika napięcie nie może przekroczyć 4.95V. W każdej temperaturze !! . Jeżeli nie jest tak , jak napisałem , to kombinuj z zakresem pracy cięgna klap twinport...
Bierz do ręki omomierz i sprawdzaj na gnieździe przepustnicy(powinno być 8 styków oznaczonych od A do G) , pomiędzy stykami FE - jest silnik; pomiędzy AGC jeden potencjometr i BDH drugi potencjometr. G i D na potencjometrach to ślizg środkowy. Poruszając klapą przepustnicy oporność płynnie ma się zmieniać(nie dotyczy silniczka).
A powiedz mi jedno, bo ja to taki trochę głupiutki jestem i wiele spraw nie rozumem- Ty sądziłeś, że ktoś ci zregeneruje potencjometr ramienia klapy spiętrzającej? Jak, ołówkiem kopiowym odtworzy wytartą ścieżkę? A pomijając to- jak sobie go zamontujesz? Bo tam są eliptyczne otwory dlatego, aby go prawidłowo skalibrować (napięcie na slizgaczu przy takim,...
OK, znalazłem problem. Obserwacja parametrów i chwila na skupienie dały efekty. Problemem było samo turbo, a raczej jego regulacja. Na gruszce jest potencjometr, który lubi się uszkodzić. Ten nie był uszkodzony, ale gruszkę miał źle wyregulowaną - fachowcy od turbo się nie popisali. Więc tak. Potencjometr wskazuje do sterownika procentowo i otwarta...
potencjometr klapa mercedes potencjometr klapa spiętrzać klapa nawiew
połaczenie radiowe światła mijania xsara picasso flybox orange
kamera termowizyjna mikrofon bluetooth
Klawiatura piszczy po podłączeniu do prądu - przyczyny i rozwiązania Brak świateł mijania w Opel Insignia - przyczyny i rozwiązania