Tak poradziłem sobie, tam wymagany jest inny potencjometr bo on wykonuje prawie cały obrót. 340stopni
To możesz obejrzeć na klimatroniku, sprawdź co Ci pokazuje. KLIMATRONIK Zmiana jednostek wyświetlania temperatury. Naciśnij i przytrzymaj przycisk recyrkulacji. Następnie naciśnij ‘+’ temperatury aby zmieniać jednostki pomiędzy Celsjuszami i Fahrenheitami na wyświetlaczu klimatyzacji i wskaźnika temperatury zewnętrznej. Dostępne kody diagnostyczne....
Co do klimy klasyka czyli uszkodzony potencjomter w siłowniku klapy temperatury (V68) . Jak każdy potencjometr wyciera się i klima nie wie w jakiej pozycji jest klapa i losowo daje na max zimne lub ciepłe. Poradników i filmów jest wiele. Niestety dostęp słaby ale da się wymienić. Sam potencjometr ciężko dostać raczej cały siłownik klapy.
Tutaj masz ukryte funkcje klimatronika: KLIMATRONIK Zmiana jednostek wyswietlania temperatury. Nacisnij i przytrzymaj przycisk recyrkulacji. Nastepnie nacisnij '+' temperatury aby zmieniac jednostki pomiedzy Celsjuszami i Fahrenheitami na wyswietlaczu klimatyzacji i wskaznika temperatury zewnetrznej. Dostepne kody diagnostyczne. Nacisnij i przytrzymaj...
http://www.audiworld.com/tech/int5.shtml https://www.youtube.com/watch?v=9LwF9OK9... Zmiana jednostek wyświetlania temperatury. Naciśnij i przytrzymaj przycisk recyrkulacji. Następnie naciśnij ‘+’ temperatury aby zmieniać jednostki pomiędzy Celsjuszami i Fahrenheitami na wyświetlaczu klimatyzacji i wskaźnika temperatury zewnętrznej. Dostępne...
KLIMATRONIK Zmiana jednostek wyswietlania temperatury. Nacisnij i przytrzymaj przycisk recyrkulacji. Nastepnie nacisnij '+' temperatury aby zmieniac jednostki pomiedzy Celsjuszami i Fahrenheitami na wyswietlaczu klimatyzacji i wskaznika temperatury zewnetrznej. Dostepne kody diagnostyczne. Nacisnij i przytrzymaj przycisk recyrkulacji. Nastepnie nacisnij...
Witam ! Ja poradziłem sobie w ten sposób, że delikatnie odgiołem dwie łapki czytaj blaszki, które ślizgają się po ścieżkach w tą stronę i na taką odległośc aby znalazły się na fragmentach ścieżek nie wytartych. Pomogło. Zrobiłem już kilka tysięcy km i jest OK. Powodzenia.
OK, znalazłem problem. Obserwacja parametrów i chwila na skupienie dały efekty. Problemem było samo turbo, a raczej jego regulacja. Na gruszce jest potencjometr, który lubi się uszkodzić. Ten nie był uszkodzony, ale gruszkę miał źle wyregulowaną - fachowcy od turbo się nie popisali. Więc tak. Potencjometr wskazuje do sterownika procentowo i otwarta...
Auto z roku '86. Ale w temacie wtrysku jest to koniec lat 70. Wtrysk L-Jetronic . Jest on trochę inny od LE-Jetronica, np. wtryski nie są zamienne. Przepływomierz ma 7 pinów. Napięcia nie mierzyłem. Jak pomorze, to jest to wersja wtrysku z "silnikiem krokowy" w formie odchylanego bimetalu. Brak Motronica. Sonda Lambda w tym wtrysku nie jest obowiązkowa...
Temat dotyczy silniczków nastawczych sterowania klapami od nadmuchów Audi A4 B6. Częstym problemem występującym w samochodach z tego typu klimatyzacją (klimatronik) jest uszkodzenie silniczków nastawczych klap. Po dłuższej analizie błędów jakie pokazuje VAG i po demontażu owego silniczka okazuje się że problem tkwi nie w samym silniczku tylko w potencjometrze...
Witam mam problem w vw golf 5 1.9 wyświetlają się błędy od czujników auto jest trochę osłabione. Jak go piknie to jedzie normalnie ale przeważnie jest w trybie serwisowym. Klima też raz działa raz ni... Bezpośrednia odpowiedź Z pakietu błędów P0102 / P0227 / P0237 / P0322 / P0403 / P0407 / P2016 (+ P3007) wynika, że większość czujników silnika jednocześnie...
Tu z zaprzyjaźnionego forum - może Ci pomoże Wyświetlana wartości kodu. 1 Uszkodzenie systemu - wyświetla jako Diagnostic Trouble Code (DTC), zobacz ustęp poniżej 2 Cyfrowa wartość wewnętrznego czujnika temperatury, w podsufitce (G 86) 3 Cyfrowa wartość wewnętrznego czujnika temperatury, w desce rozdzielczej (G 56) 4 Cyfrowa wartość czujnika temperatury...
To w takim razie: Procedura wejścia do Climatronic menu serwisowe Włączamy system Climatronic przekręcając kluczyk do pozycji II. Naciskamy i przytrzymujemy przyciski
Bardzo proszę kolego może to się przydać i jak się trochę postarasz to sam zrobisz pełną diagnostykę Pasują do wszystkich aut wyprodukowanych przez VAG tj. Volkwagen Golf MK3/MK4/MK5, Passat B4/B5/B6, Skoda Octavia/Fabia/SuperB, Audi A4/A6/A8/TT itp… spisane, wyszukane, testowane by ygd. Volkswagen Passat B5/B6: 1. Wciśnij Fan Down, Temperature...
np. potencjometr https://allegro.pl/oferta/3x-potencjomet... potem usunąć błędy, test climatronica przez vcds i jak nie ma błędów z potencjometrów klap to kalibracja klap climatronica przez vcds
Uszkodzona dźwigienka i silniczek chodzi a klapa nie. Błędu nie pokazuje bo potencjometr pozycjonowania umieszczony jest w serwie. Musisz fizcznie wleźć pod spód deski i zobaczyć co chodzi a co nie. Kurduplom jest przy tej robocie łatwiej, dryblasy deskę demontują.
Ok Panowie, już znalazłem w necie, dla zainteresowanych: 07.3 Czujnik temperatury otoczenia dmuchawy świeżego powietrza, czasem przerwa 08.1 (G92) Potencjometr silnika klapy regulacji temperatury, ciągła przerwa, *08.1 (zobacz poniżej) 08.3 Potencjometr silnika klapy regulacji temperatury, czasem przerwa 08.5 Klapa regulacji temperatury, ciągła blokada,...
klimatronik ustawia klapę ma max ciepłe żeby jak najszybciej ogrzać kabinę niezależnie od temp płynu jak już dogrzeje do nastawionej temp to wtedy przymyka klapę żeby nie "przegrzewać" kabiny i wtedy jest jakieś pośrednie jej nastawienie latem będzie efekt odwrotny (temp w kabinie np ok 40st, nastawiona 25. Po włączeniu klimy klapa ustawi się na max...
Klapa spiętrzająca krzywa /ociera/ , lewe powietrze , potencjometr klapy spiętrzającej. Na końcu podejrzewał bym sterownik. Właśnie , jaki tam jest KIII Jetronic?
Nie zmieni , gdyż to jest rozruchowy. Ma " siknąć' i odpalić , resztę załatwia klapa spiętrzająca i rozdzielacz paliwa. Jak wygląda potencjometr klapy , jest ciągłość ścieżki.
Tylko że przeważnie problem jest za zapchaną nagrzewnica nie kamieniem a innym drobnym syfem (kawałki plastiku ,gumy, nikt raczej na wodzie nie jeździ). Wystarczy płukanie i czyszczenie bo filtr kabinowy przeważnie jest tylko na dopływie świeżego powietrza i wymiennik potrafi być zabity kurzem amen plus gąbki do uszczelniania które się zdegradowały...
Jaką diagnistykę w 190 ? TD =prędkość obrotowa , zacisk cewki nr. 1 i 15 oraz masa. Ot cała diagnostyka. Rozdzielacz paliwa , klapa spietrzająca , regulacja położenia przepustnicy. Lewe powietrze i lub potencjometr klapy spiętrzającej.
Piotruś - tam jest 5 wtryskiwaczy / tak bo jest też rozruchowy/ , a nie jeden. Rozdzielacz paliwa uszkodzony , klapa spiętrzająca wygięta , potencjometr klapy spiętrzającej przetarty. Kto do MB tankuje 5 l paliwa? , to zabójstwo dla pompy paliwa i rozdzielacza paliwa.
Po drugiej stronie głowiczki rozdzielacza , niz potencjometr klapy spiętrzającej , znajduje się elektromechaniczny regulator cisnienia wtryskiwanego paliwa. Jak masz podmień , abo odłącz i pal.Sprawdz , jak chodzi klapa spiętrzajaca ,a sczcególnie tłoczek w rozdzielaczu , może się zacinać.
Ten silniczek kosztuje 110zł z firmy Febi i działa bezproblemowo. Nie szkoda Ci czasu na poszukiwania potencjometru gdzie tu masz fabrycznie nowy zamiennik.
Witam! kupiłem miesiąc temu B4 1995r 2.0 ABK 115KM i mam problem z klimatronikiem. Mianowicie kiedy włączę klimę, pokazuje się snieżynka , sprężarka załącza się powoli robi się zimno. Czyli spełnia swoją funkcję. Jednak jej praca jest co chwile przerywana. Wygląda to tak : sniezynka się włączy i z nieregularną częstotliwościa ok sekunda, dwie włącza...
Wszystko jest tak jak było. Fachowcy podpowiadają że już leciwe KE-Jetroniki nie trzymają ciśnienia w rozdzielaczach jak nowe i klapa przepływomierza lata luźno po dłuższej jeździe bez przełączenia na Pb-dopełnienia ciśnienia paliwa i potencjometr klapy podaje sygnał do otwierania zaworu powietrza dodatkowego i silnik gaśnie przez zbyt ubogą mieszankę....
Witam ponownie kupiłem od gościa z allegro to co proponowałeś. Ale wiele więcej niż kolega BIGOLSEN mi pomógł się nie dowiedziałem, wszystko poniżej to jest z allegro. A ten gratis co proponuje gościu już kiedyś w elektodzie zamieściłem "CLIMAtronic w VW i AUDI do 92'". passat: 1. Wciśnij Fan Down, Temperature Colder, ECON w tym samym czasie. 2. Użyj...
potencjometr oscyloskopem lub poprostu wykręcić i obejrzeć, a klapa ma chodzić bez zacieć w całym zakresie oraz wchodzić w ten "wąski otwór" , jest to prawie na styk, szczelina bedzie wtedy po ok 0,5 mm pomiedzy klapą i otworem
W VCDSie można sprawdzić w jakim zakresie pracuje potencjometr danego silniczka. Jak pracują w pełnym zakresie a nic się nie urwało np. klapa czy któreś cięgno, czujniki są sprawne a podczas zmiany nawiewu na szyby, przód, nogi, prawą czy lewą stronę wszystko funkcjonuje, to pozostaje tylko jakieś ciało obce lub jak w poście #4 nagrzewnica. Możesz na...
witam 1. sprawdz potencjometr pod klapa - ustaw na srodku 2. ustaw automat : C0 - 21 C1 - 26 - pod klapka przy fixingu 3. Ustaw bias - pod klapka przy fixingu 4. sprawdz napiecie na lampie skanera, spr na plytce regulatora powinno miec okolo 94 volt, jak nie pomoze to zjedz nizejtak do 86 volt. Po regulacji napiecie ponownie musisz ustawic automat....
Witam. Wczoraj robiłem nastawy podstawowe klimatronika w swojej A4 B5 1.9TDI AFN Avant 96r. Zauważyłem że klapa która odpowiada za temperaturę powietrza na "LO" jest zamknięta, ale wystarczy dać na 18°C wtedy słychać jak silniczek dość dużo "uchyla" klapę, między 27°C a "HI" w ogóle silniczek nie otwiera bardziej klapy :/ Przed nastawami klapa była...
VOLKSVAGEN / AUDI PRZEGLĄD USTEREK DIAGNOSTYCZNYCH (DTC) Przegląd usterek diagnostycznych (DTC) jest dostosowany do kodów VAG i SAE (OBD-II) Zasady włączania MIL A=MIL zaistniały pierwszy raz B=MIL zaistniały drugi raz C=Usterka związana z brakiem emisji – tylko lampka serwisowa D=Usterka braku emisji – brak lampki serwisowej DTC (VAG)DTC...
bez gazu ale klapa w przepływce chodzi ładnie i potencjometr działa płynnie.
W tych siłownikach do reflektorów jest scalak który widzi potencjometr regulacyjny na jednym wejściu i tak kręci silniczkiem sprzężonym z drugim potencjometrem żeby pokryły się rezystancje (a własciwie to napięcia) na drugim wejściu.Kręcąc się silniczek wsuwa lub wysuwa popychacz Można by ten regulacyjny potencjometr zastąpić termistorem ale juz na...
Czy nie mylisz "przepływki" z klapa spiętrzającą regulującą ilość wtryskiwanej benzyny przez rozdzielacz paliwa? Czy to napewno potencjometr / trzy pinowa wtyczka/ czy tez reg.ciśnienia paliwa na rozdzielaczu paliwa /dwupinowa/ wtyczka? Chodzi o tą 3 pinową wtyczkę od potencjometru właśnie tej klapy spiętrzającej nie o nastawnik ciśnienia, sama klapka...
aha czyli łapie +12 i to odpada a podpinam sie pod mase i sygnałowy i patrze czy są zmiany pod wzgledem uchylania klapy(mam nadfzieje że tam jest klapa bo jakaś obudowa na potencjometr jest,zdziwiłbym się jak byłby masowy)sprawdzę to bo auto nie stoi u mnie
Tam jest przepływomierz klapowy, który działa normalnie, jego potencjometr nie był ruszany, klapa chodzi pod palcami jest równa i się nie przywiesza. Odkręcany był tylko element po przeciwnej stronie do potencjometru na głowiczce rozdzielacza aby wymienić dwa oringi jest to zawór EHA. Generalnie rozdzielacz zdjęty z kaloszem i odkręcony kalosz, po czym...
Przepływomierz regenerowałem 2 dni temu, a wczoraj byłem na regulacji :) Regeneracja była potrzebna właśnie po kichnięciu. Teraz chodzi jak zegarek, klapa idzie płynnie, równiutko, potencjometr nie drży, w pełnym zakresie obrotów, jest tak jak powinno być. A też go podejrzewałem. Macie jeszcze jakieś sugestie?
D+ sprawdzone, jest ok. +5V też jest. Cięgło spadło, ale ja próbuję to podnieść na serwie odłączonym od mechaniki, o ile wiem klapa recyrkulacji nie ma innych sposobów pozycjonowania niż potencjometr w serwie. Kalibracja serw się nie udaje z uwagi na ww błąd. Pracuję na VCT 2000 oraz laptopie z programem po comie
Witam Walcze z klimą a dokładnie ze sterownikiem 8D0820043D A4-KLIMAVOLLAUTOMAT_D63 problem jest taki że wywala błąd 1274Silnik sterujący klapy przepływu powietrza-V71 zablokowany lub brak napięcia, po adaptacji jeszcze 604Potencjometr w V71-G113 przekroczona wartość adaptacji, a tam niema silniczka tylko ta klapa jest sterowana podciśnieniem i małym...
te bledy o ktorych piszesz sposwowane sa przez potencjometry klap albo ich silniczki, dosc czesta usterka co do dzialania klimy to jestes tego swiadomy, ze klima dziala do pewnej temperatury otoczenia ( 3-5 st C) i ponizej tej temp nie bedzie chodzila,
Witam!. Sorry że zakładam kolejny podobny temat. Ale wkurza mnie to że nikt nie odpowiedział na pytanie czemu są wysokie obroty? Głównie chodzi o zawór powietrza biegu jałowego (czy jakoś tak) gdy kalosz jest cały i szczelny (rozbierałem z 7 razy), wszystkie podćisnienia są na swoim miejscu i sa szczelne, wogóle cały układ jest szczelny. Kable WN też...
Witam serdecznie pacjent to mercedes 190 1.8 KAT bez LPG. Stał kilka lat, kupiłem go i zrobiłem wszystko co potrzeba olej, filtry, instalacja elektryczna itd. wszystko było OK przez około rok, teraz ma problem. Problem polega na tym iż gdy silnik nabiera temperatury 50stC i więcej to zaczyna szarpać. Im temperatura wyższa tym szarpanie mocniejsze. Nie...
Za krokowca to się ponownie kosz należy. http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic10... Co do przepływomierza, piny: 1 - 5V 2 - potencjometr 4 - IAT 5 - masa Na drugim pinie, klapa zamknięta ~0,25V, silnik pracuje na biegu jałowym ~0,9V, obroty stabilnie na 3k ~2V. Na czwartym, temperatura powietrza 20°C ~3,5V.
witam mam taki problem do dnia wczorajszego wszystko bylo ok a dzisiaj wsiadam do auta i nie chodza nawiewy szyba-srodek-nogi slychac tylko jakies bzyczenie w silniczkach nie dziala takze regulacja temperatury ale z ta temperatura jest taka sprawa ze wlaczylem na najnizsze i leci zimne bo bylo tak ustawione dzien wczesniej ale gdy biore na cieple nie...
potencjometr przepustnicy jest jak najbardziej urządzeniem elektronicznym ! nie na linkę jak w niektórych modelach ! o jakim Ty tu teraz silniku piszesz - benzynowym czy dieslu ? w dieslu jest tylko jedna przepustnica - powietrza doładowanego czyli klapa gasząca ale w Twoim silniku jej nie ma a jeśli chodzi Ci o potencjometr przy pedale gazu - elektroniczne...
Jak to ma być płynna regulacja za pomocą potencjometru (regulacja położenia klapy, a nie temperatury !) to trzeba zastosować komparator napięcia np LM311 i mostek H do sterowania silniczkiem
Raczej będzie ciężko dostać taki potencjometr ponieważ w orginale jest to jakby potrójny (do mid freq są dwa i do middle jeden ) więc kupienie takiego będzie bardzo trudne. Możesz spróbować naprawic ten stary , popsikaj go jakimś WD 40 lub czymś podobnym może zadziała ;] jak nie no to klapa
ludzi pomozcie bo juz nie moge wytrzymac, wziolem przeczyscilem silnik krokowy, bylo w nim troche czarnego brudu, meczylem sie chyba z godzine, zamonotwalem przejechalem 10km i bylo wszystko ok po ok 2 godz znowu jechalem i klapa znowu obroty sie zawiesily i a jak juz spadly to nastepnym razem samochod zgasl, lub oborty spadly ponizej 1000 i skakaly,...
potencjometr klapa mercedes potencjometr klapa spiętrzać klapa nawiew
kondensatory inwerterze wymiana kondensatorów zasilacz sterować przekaźnikowy
Stukanie przy wciśnięciu sprzęgła na mrozie - przyczyny i rozwiązania Oleo-Mac 937 – nieszczelność króćca ssącego i podstawa filtra, objawy i wymiana