Witam ! Ja poradziłem sobie w ten sposób, że delikatnie odgiołem dwie łapki czytaj blaszki, które ślizgają się po ścieżkach w tą stronę i na taką odległośc aby znalazły się na fragmentach ścieżek nie wytartych. Pomogło. Zrobiłem już kilka tysięcy km i jest OK. Powodzenia.
Dobrze zaznaczyłeś. Takie czarne pudełko to przekaźnik pompy. Te dwie "cegły": -taka wyższa, czarna, bardziej z tyłu, to sterownik wtrysku, -niższa, bodajże srebrna, to sterownik ABS'u Dodano po 1 Aparat zapłonowy masz dobrze ustawiony ? jakoś mocno przekręcony... Podniesione obroty jałowe to może być źle ustawiony lub wytarty potencjometr klapy spiętrzającej...
Panowie jak zabrać się za naprawę: 4 - ilość znalezionych błędów. Oto one: 00602 - Potencjometr silnika wykonawczego klapy przestrzeni nóg/klapy rozmrażania (G114) 29-00 - zwarcie z masą 00601 - Potencjometr silnika wykonawczego klapy centralnej (G112) 29-00 - zwarcie z masą 00600 - Potencjometr silnika wykonawczego klapy temperatury (G92) 29-00 - zwarcie...
poszukuje schematu elektrycznego do seata toledo 2 położenie czujników, interesuje mnie Potencjometr silnika wykonawczego klapy spiętrzania (G113)
dzięki za zainteresowanie.czyli może odpowiadać za wolne obroty i reagowanie na dodanie gazu? a jak go sprawdzić?
Mam na zakładzie Audi A4 1,6ADP 1994r. problem z klimą wszystko zarąbiście działa ale wyświetlacz miga podłączyłem Vaga 4 - ilość znalezionych błędów. Oto one: 00603 - Silnik wykonawczy klapy przestrzeni nóg / odmrażania (V85) 41-10 - Zablokowany lub bez napięcia - Sporadyczny 01274 - Silnik wykonawczy klapy spiętrzania powietrza (V71) 41-10 - Zablokowany...
jeszcze możesz sprawdzić potencjometr klapy spiętrzającej.
Potencjometr klapy spiętrzającej jest przetarty.
Przetarty potencjometr klapy spiętrzającej.
Zawór obejściowy , potencjometr klapy spiętrzającej. Jakie sterowanie KEIII ?
Bardzo łatwa wymiana, sam koszt też nie za wielki bo raczej do wymiany będziesz miał tylko potencjometr w silniczku. https://forum.vw-passat.pl/topic/51369-n...
Klapa spiętrzająca krzywa /ociera/ , lewe powietrze , potencjometr klapy spiętrzającej. Na końcu podejrzewał bym sterownik. Właśnie , jaki tam jest KIII Jetronic?
Przy tym sterowniku błędy ? chyba ,że wymiga! Zacznij od sprawdzenia przewodów potencjometru klapy spiętrzającej i regulatora różnicowego ciśnienia paliwa na głowiczce rozdzielacza paliwa.
Witam Dla ciekawych tematu auto zrobione wymienione uszczelki pod przepustnicą i potencjometr klapy spiętrzającej , ustawianie zapłonu jak na razie i działa ok
Piotruś - tam jest 5 wtryskiwaczy / tak bo jest też rozruchowy/ , a nie jeden. Rozdzielacz paliwa uszkodzony , klapa spiętrzająca wygięta , potencjometr klapy spiętrzającej przetarty. Kto do MB tankuje 5 l paliwa? , to zabójstwo dla pompy paliwa i rozdzielacza paliwa.
Ostatnie co mi przychodzi do głowy to potencjometr klapy spiętrzającej. Bardzo częsta usterka, jest po prostu wytarty aż do ceramicznego podłoża.
MAM PYTANIE: jak wyregulowac klapę spiętrzającą w golfie II 1,8 V8, na wtrysku k-jetronic? i jak sprawdzić poprawność działania potencjometru położenia klapy spiętrzającej? Z góry dzieki za pomoc
Jaką diagnistykę w 190 ? TD =prędkość obrotowa , zacisk cewki nr. 1 i 15 oraz masa. Ot cała diagnostyka. Rozdzielacz paliwa , klapa spietrzająca , regulacja położenia przepustnicy. Lewe powietrze i lub potencjometr klapy spiętrzającej.
Pacjent jak w temacie, silnik 1,6 CVH o oznaczeniu L4, zasilany KE-Jetronic. Został wymieniony potencjometr klapy spiętrzającej (stary trzeszczał) i teraz mam pytanie jak go ustawić ? W tym momencie ustawiłem 0,7V na wolnych obrotach pomiędzy środkowym pinem a masą, auto jakoś jeździ, ale ma dziurę w gazie dopóki się nie rozgrzeje Z góry dzięki za sugestie
Po drugiej stronie głowiczki rozdzielacza , niz potencjometr klapy spiętrzającej , znajduje się elektromechaniczny regulator cisnienia wtryskiwanego paliwa. Jak masz podmień , abo odłącz i pal.Sprawdz , jak chodzi klapa spiętrzajaca ,a sczcególnie tłoczek w rozdzielaczu , może się zacinać.
witam dalej nie wiem o które to urządzenie elektroniczne ci chodzi,ale ci powiem tak należy sprawdzić Potencjometr Klapy spiętrzającej,po drugie sprawdzić regulację samej klapy spiętrzającej.Jak już piszesz urządzenie to napisz jak ono się nazywa,bo w tym układzie zasilania jest wiele urządzeń wpływających na prace silnika.
Silnik bardzo dobry , wtrysk mechaniczny też dobry na tamte czasy , tylko jego regulacja. Powtarzam jeszcze raz , reguluj ten układ na benzynie. Jest to trudne lecz możliwe. Pomierz jakie jest napięcie na elektrozaworze wolnych obrotów. Następnie wypnij wtyczkę z potencjometru klapy spiętrzającej - oczywiście w czasie pracy silnika na BENZYNIE. Czytając...
W tym KE-Fuktronicu nagminnym problemem powodującym taki objaw jest przetarta ścieżka na potencjometrze ramienia klapy spiętrzającej. Pomiar oscyloskopem sprawę wyjaśni.
Potencjometr sprawdzałem i jest lekko przetarta ścieżka ale nie wydaje mi się ze aż takie zakłucenia by robiła.Sondę odłączałem i żadnej różnicy nie zauważyłem....dziwne co?Z mieszanką wolałem nie szaleć i teraz nie wiem sam, radził byś aby spróbować tym imbusem? Dodano po 10 Dodam jeszcze ,że te obroty raz falują a niekiedy są równe.Czy to ewidentna...
To nie silniczek krokowy lecz zawór dodatkowego powietrza , on reguluje wolne obroty. Szczelność - U- rurki , dochodzącej pod spodem kolektora dolotowego ma zasadnicze znaczenie. Wahanie obrotów , może być uzależnione o kilku czynników w tym systemie wtrysku. - przetarta ścieżka potencjometru klapy spiętrzającej, - czujnik położenia przepustnicy / na...
Za falowanie obrotów z reguły odpowiada sonda lambda, potencjometr klapy spiętrzającej - wytarte ścieżki,itd.Jednak pomijając falowanie obrotów to piszesz ,że wzrastają one do 2 tys. Przed wszystkim wyjmij to co nazywasz silniczkiem krokowym zresztą błędnie i do środka wlej nafty, przepłucz ten ruchomy tłok.Przez jeden z otworów włóż np. wkrętak i przesuń...
Cóż skoro już ruszałeś tym urządzonkiem na czterech śrubkach to mam nadzieję że ustawiłeś w tą samą pozycję.To jest potencjometr klapy spiętrzającej-ówczesne rozwiązanie czujnika przepływu masy powietrza.Czy nie ma jeszcze dodatkowo innych objawów takich jak wspomniałeś o 500obr. na zimnym silniku?Jednym słowem brak ssania.Za akumulatorem pod plastikową...
Zawór jest dwu pinowy, dziwi mnie tylko dziwne zasilanie skaczące między 1,7 do 3,7V na włączonym zapłonie, i nie reagujące na potencjometr klapy spiętrzającej ani wyłącznik przepustnicy a wydaje mi się że powinien się zamykać lub na wolnych być zamkniętym?. Co do składu mieszanki nic a nic nie dotykałem tego imbusa, zastanawiam się jeszcze nad zaworem...
Tak,da się. Analizator spalin,który ci wszystko wyjaśni. Dobrze jest jeszcze podpiąć oscyloskop pod potencjometr ramienia klapy spiętrzającej,i woltomierz pod przewód sygnałowy sondy lambda i czujnika temperatury silnika.Ambitni podpinają też miliamperomierz w obwód regulatora ciśnienia paliwa i vakuometr pod dowolną rurkę która jest za przepustnicą....
Kłaniam się. Ja od kilku miesięcy mam ciągle powtarzający się problem z wolnymi obrotami. Sprawdziłem wszystkie połączenia podciśnieniowe i elektryczne, wymieniłem na nowy potencjometr klapy spiętrzającej, sprawdziłem działanie elektromagnetycznego zaworu powietrza od wolnych obrotów,czujnik położenia przepustnicy, i wszystko sprawne.Sondy lambda fabrycznie...
Od kilku miesięcy mam ciągle powtarzający się problem z wolnymi obrotami (powtarza się to co kilka dni). Sprawdziłem wszystkie połączenia podciśnieniowe i elektryczne, wymieniłem na nowy: -potencjometr klapy spiętrzającej -elektromagnetyczny nastawnik biegu jałowego (rezystancja 11 Ohm i płynność działania sprawdziłem na regulowanym zasilaczu) -czujnik...
1 to czujnik położenia klapy spiętrzającej (potencjometr), regulator ciśnienia to 5 na tym zdjęciu
Trochę zdziałałem ,generalnie auto póki zimne chodzi w miarę aczkolwiek po nagrzaniu powyżej 80 C ,samo sobie dokłada obrotów lub ich odejmuje lecz czasami chodzi dobrze , nie mogę rozwiązać zagadki że cały czas na wolnych obrotach auto pracuje nierówno czyli pierdzi z tyłu z rurki pryp pyryp pyryp pryp w koło na wesoło ,co może być tego powodem za...
A powiedz mi jedno, bo ja to taki trochę głupiutki jestem i wiele spraw nie rozumem- Ty sądziłeś, że ktoś ci zregeneruje potencjometr ramienia klapy spiętrzającej? Jak, ołówkiem kopiowym odtworzy wytartą ścieżkę? A pomijając to- jak sobie go zamontujesz? Bo tam są eliptyczne otwory dlatego, aby go prawidłowo skalibrować (napięcie na slizgaczu przy takim,...
O ile mi wiadomo 190 nie ma potencjometru przepustnicy,a przełącznik biegu jałowego i pelnego otwarcia.Potencjometr jest na ramieniu klapy spiętrzającej. Mówimy o systemie KE-Jetronic?
Nie zmieni , gdyż to jest rozruchowy. Ma " siknąć' i odpalić , resztę załatwia klapa spiętrzająca i rozdzielacz paliwa. Jak wygląda potencjometr klapy , jest ciągłość ścieżki.
Jest to elektrohydrauliczny regulator cisnienia. W "mądrej" książc e nie znalazłem jakie tam jest napięcie. Na podobnym układzie /2.0/,fizycznie zmierzone napięcie od 2 do 7,2 V, w zalażnosci od obrotów i obciążenia. Sygnał na ten regulator jest opracowany przez sterownik na podstawie czuyjn ika temperatury i kąta otwarcia klapy spiętrzającej - potencjometr....
Czy nie mylisz "przepływki" z klapa spiętrzającą regulującą ilość wtryskiwanej benzyny przez rozdzielacz paliwa? Czy to napewno potencjometr / trzy pinowa wtyczka/ czy tez reg.ciśnienia paliwa na rozdzielaczu paliwa /dwupinowa/ wtyczka? Chodzi o tą 3 pinową wtyczkę od potencjometru właśnie tej klapy spiętrzającej nie o nastawnik ciśnienia, sama klapka...
zasadnicza różnica to potencjometr (czujnik) położenia klapy spiętrzającej (jest w rozdzielaczu - wystarczy rozkręcić i popatrzeć) i myślę że od ustalenia tego powinniśmy zacząć bo nie wiadomo którego schematu się trzymać pozatym gdyby był to ke-jet... to ciepły by chodził bo ma zasilanie ze stacyjki jeśli podasz + na pompki - przynajmniej tak wynika...
No w K jest bimetal i grzałka. Czujnik położenia klapy spiętrzającej to potencjometr. Jak włączysz zapłon to napięcie na nim zmienia się od ok.0,5V do ok 4,5V. nie moze byc przerw w na wyjściu potencjiometru w czasie wychylania klapy.Najlepiej zaobserwować to na oscyloskopie.
Witam serdecznie pacjent to mercedes 190 1.8 KAT bez LPG. Stał kilka lat, kupiłem go i zrobiłem wszystko co potrzeba olej, filtry, instalacja elektryczna itd. wszystko było OK przez około rok, teraz ma problem. Problem polega na tym iż gdy silnik nabiera temperatury 50stC i więcej to zaczyna szarpać. Im temperatura wyższa tym szarpanie mocniejsze. Nie...
Witam ponownie! Po podłączeniu pod profesjonalnego vaga takie oto błędy 604 potencjometr w nastawniku klapy spiętrzającej (v71) przerwa zwarcie do plus (sporadycznie) 603 nastawnik przepustnicy odmrażania zablokowany lub brak napięcia A objawy raz leci ciepłe a za innym razem zimne, i można sobie ustawiać na panelu! Programowanie sterownika zrobione...
Co do ustawienia to niema problemu gdyż trochę znam mechanikę ale każdy z nas się uczy przez całe życie.ustawiłem klapę spiętrzającą i potencjometr to i chyba dam rady i to zrobić.A stuki to słychać w okolicy czwartego cylindra po odpaleniu silnika.Oczywiście dam sobie na razie spokój z wymianą,na razie jeszcze muszę sprawdzić reduktor gazowy bo nie...
Witam. Mam problem, nie działa klimatyzacja w Audi (od momentu zakupu, ok. 6 miesięcy). Czynnik świeżo nabity, klimatyzacja szczelna. Oba wentylatory są sprawne ale po włączeniu klimy się nie załączają, nie startuje również kompresor. Przeskanowałem najnowszym VCDS 20.4.1 i wyskoczył 1 błąd: Adres 08: Klimatyzacja 01274 - Silnik nastawczy klapy spiętrzania...
Witam niestety, nic się nie udało zrobić. Tzn poskładałem przed chwilą całość do kupy, odpaliłem na benzynie - wydawało się być wszystko w porządku - wkręcał się bardzo ładnie na obroty, wolne trzymał zaraz po odpaleniu i ogólnie wydawało się że będzie bajka... Do momentu aż przełączyłem na gaz - pierwsze lekkie (!) dodanie gazu i jak nie pierdyknął,...
No dobra , siedzi tam motronic 1.1 musisz pomierzyć takie obwody jak czujnik temp. silnika (ten na termostacie) i zobacz co w czasie bogatości pokazuje sonda.Jeżeli jest ok. zdejmij plastikową pokrywę przepływomierza i podczas pracy silnika na benzynie spróbuj przymykać delikatnie klapę spiętrzającą i jeżeli praca silnika zacznie się poprawiać przerzuć...
Na głowicy rozdzielacza , patrząc od przodu auta , po lewej stronie masz potencjometr/czujnik położenia klapy/, wychodzą trzy przewody. Bez zapalania silnika i przy wyłączonej stacyjce , sprawdz omomierzem / nastawa na 20kOhm/, ruszając klapą spiętrzającą, czy płynnie zmienia się oporność. Póżniej , po zapaleniu silnika , odepnij dwu pinową kostkę ,...
klapa spiętrzać klapa spiętrzać mercedes jetronic klapa spiętrzać
rozszerzenie woluminu prostownik mostek alternator renault kangoo wspomaganie
samsung ue32es5500 minimalna temperatura wężownicy
Funai VIP 3000 - brak obrotów głowicy i capstan motor Peugeot 406: Niestabilny prędkościomierz - przyczyny i rozwiązania