Podwyższone ciśnienie w komorze korbowej świadczy o nieszczelności tłok-cylinder. Może pęknięte pierścionki może zużyta powierzchnia cylindra. Rozkręć obejrzyj pokaż zdjecia i napisz co to konkretnie za kompresor.
Okazała się błaha sprawa. Silnik łapał lewe powietrze przez źle założony korek wlewu oleju. Tylko jedno boczne ucho trzymające było wysunięte i tamtędy silnik zasysał powietrze.
Wycieki to jedno. Czy korek zbiornika jest oryginalny ? bo tu ewidentnie zasysa powietrze a jak wiadomo w okresie jesienno-zimowym jest ono wysoce nasycone wilgocią a ta wytrąca się w ciepłym oleju i jest efekt spienienia.
Gdzie jest korek spustu oleju bo nie mogę zlokalizować ! A w instrukcji są ogólnikowe informacje. Na ostatnim zdjęciu (obróconym i mało nie złamałem karku :-)) jak już je ustawisz właściwie to pod pomarańczowym korkiem do kontroli i nalewania oleju w podstawie silnika jest taka śruba (chyba M8) - trzeba wykręcić i olej wypłynie - oczywiście coś podstawiamy...
Jak odkręcasz korek to silnik zaczyna brać lewe powietrze, stąd nieprawidłowa paca.
Każde auto ma obliczoną przez producenta przepustowość powietrza przez uklad dolotowy powietrza.Jeśli odkręcisz korek wlewu oleju to przez odpowietrzenie skrzyni korbowej będzie zasysane dodatkowe powietrze co spowoduje zmiane obrotów.Ja tak sobie to tlumacze jeśli się myle niech mnie ktoś poprawi.Dodam jeszcze że mialem niedawno następującą sytuacje...
Oj to nie to wewnątrz silnika słychać coś takiego jak byś powietrze z balona popuszczał a korek oleju jest zassany jakby do środka ciężko go odkręcić na pracującym silniku. Zawór odmy dwa razy zmieniłem i nic...
Śruba wyczyszczona i założona. Dokręciłem do oporu. Próbowałem odpowietrzać jak radziłeś. Faktycznie, poziomo tłok idzie ok. 2 cm. do przodu. Obracam go pionowo i coś tam chlupie i się przemieszcza jakby powietrze z olejem. Przy naciśnięciu na tłok, bardzo ''wybula''gumowy korek i chce go wypchać. Oprócz tego tłoczek, którym się pompuje wystrzeliwuje...
Należy uszczelnić korek wlewu oleju,przez który zasysa "lewe powietrze" i bije w odmę ponad normatywnie. Płaska uszczelka,bądź nowy oring w zależności od tego,czy 16V,czy 8V. Na oringu,korek po odkreceniu nie powinien podskakiwać w trakcie pracy silnika,tak należy dopasować w/w oring. Kupić zestaw oringów i pobawić się w odpowiednie dopasowanie. Taka...
Sprawdź czy: -nie ubywa płynu, -nie ma płynu w oleju silnikowym lub odwrotnie, -czy nie idą bańki powietrza podczas pracy silnika ze zbiorniczka wyrównawczego (wystarczy zalać płyn pod sam korek i obserwować). Jeżeli masz którykolwiek objaw, wymień uszczelkę pod głowicą i po krzyku.
Agregat ma malusienki tłoczeczek i słabiutki silnik. Jeśli startuje i ma ciśnienie po stronie tlocznej lub powyżej 1.5 bara na ssawnej to cienko. Zawór zwrotny kolega ma między agregatem a butlą? Zawor powoduje że nie ma na starcie ciężko. Ogolnie to agregaty padają jak muchy na takim DIY. Wilgotne powietrze powoduje korozje zespolu tłok cylinder. Rozbieralem...
Co ma to wspólnego z ogrzewaniem i klimą? Jak to sprawdzić gdyby to było to ? Oleju nie ubywa, a płyn chłodzący nie ma zapachu oleju i również poziom jest stały. Chodziło mu o to ze jak walnieta głowica, czy uszczelka, to są przedmuchy do płaszcza wodnego i wtedy w układzie chłodzenia jest powietrze pod zancznym cisnieniem, chociąż korek to upuszcza...
Na wszystkich. I wydaje mi się że to trochę za dużo. No i czemu przez korek oleju ciągnie powietrze ?Dotąd spotykałem się tylko z przypadkami że przez korek silnik wyrzuca nadmiar powietrza. Dodano po 1 Po wymienia świec na inne na razie nie wyrzuca błędu wypadania zapłonu. Ale wolnych obrotów jak nie było tak nie ma.
Sprawdz zawór PCV koszt z uszczelką to ok 170 zł Dodano po 5 Przed wymianą odkręć korek wlewu oleju silnikowego jeśli zasysa powietrze to 100% PCV https://obrazki.elektroda.pl/9075707600_...
Witam Proponuję preprowadzić następujące czynności: 1.po nabiciu do 2 atm. sprawdzić czy smok sprężarki zasysa powietrze,jeżeli nie to winny jest zaworek wdechowy 2.każdy silnik tłokowy musi mieć tzw.odmę-otwór przez który wchodzi i wychodzi powietrze napędzane dolną częścią tłoka.Najczęściej to korek wlewu oleju spełnia taką rolę.Jeżeli powietrze "ucieka"...
Po mojemu to lewe powietrze ciągnie gdzieś blisko tego jednego gara. Nie wiem czy to ma coś wspólnego z tym co opisałem wyżej, ale jak odkręcam korek od oleju, zasysa powietrze do środka i na chwile auto spada z obrotów i przygasa. To normalne z klapową przepływką.
Witam, mam problem z moim BMW, na zimnym nie kopci, jeśli silnik się rozgrzeje zaczyna kopcić na niebiesko, odma została wymieniona z przewodami. Wyciągając bagnet czuć zasysanie powietrza do miski, odkręcając korek oleju silnik normalnie wydmuchuje powietrze, proszę o pomoc.
To siłownik dwustronnego działania ale podłączony jako jednostronny z siłowym wysuwem tłoczyska. W króćcu do którego nie jest podłączony wąż masz wkręcony korek z otworem by zasysało i uchodziło powietrze wraz z ruchem tłoczyska. To że pluje przez ten korek olejem świadczy o przecieku na tłoku. Masz dwa wyjścia. Albo wkręcisz tam króciec, założysz jakikolwiek...
Witam mam dwa problemy przy moim CC pierwszy to to ze zaczęło sie ciężko zmieniać bigi jaka może być przyczyna a drugi to to ze wyrzuca mi olej z silnika przez wężyk który wychodzi przy wlewie oleju jak może być przyczyna uszczelka pod głowica? gdy przy zapalonym silniku odkręcę korek wlewu oleju to leci powietrze a raczej opary z góry dziękuje za pomoc
Kompresor gotowy. Ostatecznie wszystko zostało złożone. Wszystkie przewody olejowe, powietrzne i elektryczne są zamontowane. Co do próby to tylko sprawdziłem czy silnik działa i w którą stronę się kręci, bo to ważne z uwagi na pompę oleju. Jeszcze muszę poczekać na zamówiony magnetyczny korek spustowy do misy oleju przy pompie. Gdy już korek będzie...
Witam Mam takie pytanie czy z korka oleju z przodu maski, kiedy go odkręcimy to powino wydobywać sie powietrze/spaliny ?? Piszę, że powietrze albo spaliny bo ciężko stwierdzić co... Nie mniej jednak czy przy Dafach xf105 z 2010 roku po odkreceniu korka oleju, na rozgrzanym silniku wydobywanie sie powietrza jest normalne? Powietrze nie leci mocno jak...
Sprawdź ciśnienie na cylindrach jakie jest i czy niema dużej różnicy a najlepiej zrobić test powietrzem zamiast świecy wkręcasz rurkę podłączasz powietrze,tłok dajesz w dół i słuchasz czy nie ulatuje być mocno powietrze przez korek wlewu oleju,może pierścienie się przypiekły. Sprawdź też przepływomierz chodzi o parametry zasysanego powietrza może okłamuje...
Bledy wywalał coś z ciśnieniem A co do plynu w chłodnicy to wczoraj musiałem dolać do max bo juz nic nie bylo Ciepłe powietrze daje przez klime Korek od Oleju jest ok tak samo poziom nie zmienił się chyba może minimalnie co jest niezauważalne
Witam, sprawź czy masz tak zwane masło pod korkiem wlewu oleju. Jak jest to również poprzez rurkę odpowietrzenia dostaje się do gaźnika. Sprubój go przedmuchać otwierając korek wlewu oleju a zatykając powietrze dolotowe do filtra przegazuj, na rozgtzanym silniku. Jak to nie pomorze to szukaj dalej: sonda, czujnik temperatury.
dodam jeszcze że jak odkręce korek wlewu oleju to silnik zaczyna nierówno pracować i zasysa powietrze do środka (czuć to jak przytykam ręką wlew oleju ) silnik ma przejechane 93 tys. km (oryginalny przebieg :) jestem pierwszym właścicielem )
Sprawdźcie sobie pokrywy zaworów, jeżeli na odpalonym silniku próbujecie ściągnąć korek wlewu oleju a on jest mocno zasysany do silnika to uszkodzona jest odma w pokrywie i silnik łapie lewe powietrze. Często gesto w opelkach :) jazda na ubogiej mieszance skutkuje wypaleniem zaworów!
Cześć, ponownie chłodniczka oleju / podkładka lub głowica? Ciężko na odległość bez zdjęcia zdiagnozować😏 Oczywiście możesz spróbować jeszcze raz umyć układ, mogło coś zostać w zakamarkach. Ja myję około 3 razy, odkręcam korek na dole mam dorobiony górny korek z wentylem i pomagam trochę dmuchnąć sprężonym powietrzem w zbiorniczek jednak powietrze zbiera...
Skoda octavia 2009 rok 366tys przejechane. Olej wymienialem parę dni temu tak profilaktycznie bo już mówię może to pomoże jednak nie pomogło więc stan oleju też jest ok. Jedyne co mnie tam trochę zdziwiło to że korek z filtrem jakoś łatwo wyszedł. Wcześniej jak wymieniałem to jakoś mocniej trzymał ten korek, w którym jest filtr to może jeszcze raz to...
Witam Mam taki problem jak w temacie, kompresor zaczą wyrzucać olej korkiem wlewowym. Jak wyjmę ten korek i włącze go to razem z olejem tryska powietrze. Wie może koś jaka może być tego przyczyna ?
Kolego tam gdzie wiercisz otwór w obudowie daje sie korek z śruby i nalewa oleju aż zacznie się wylewać z tego otworu, a zbiorniczek podłącza się do tego otworu w bocznym dekielku Dodano po 5 kolanko z którego wydostaje się sprężone powietrze to to na głowicy z przeciwnej strony niż wlot zasysanego powietrza a pozostałe dwa są do chłodzenia
A czy po wymianie filtra odpowietrzyłeś układ paliwowy? Filtr był od tego modelu? Dziwne że Ci zaczął kopcić... Może warto byłoby sprawdzić ciśnienie w cylindrach. Biało - siwy dym to efekt "brania" oleju ale taki rzeczy nie dzieją się od wymiany filtra:) A jak wykręcisz korek wlewu oleju to mocno wypycha powietrze? Pomimo dobrej kompresji możliwe jest...
Dodam ze wywala przez korek ,tak paruje ze ludzie myslą ze się pali auto i chcą dzwonic po straz , pod korkiem do wlewu oleju jest taka mieszanka woda z olejem chyba ><kisiel>< nie leci powietrze cieple w aucie przez korek syczy iwg
witam szczelność komory spalania mozna sprawzić pompujac powietrze o otwor po swiecy zapłonowej i obserwować ilośc przecieków przez gniazdo miarki oleju i przez korek wlewu oleju
Problem dotyczy kompresora 50 litrowego olejowego marki Tagred.Kompresor pompuje butle do 8 bar w czasie 4min 50 sec.To bardzo długo,nie wiem co z tym zrobić.Druga sprawa w miejscu gdzie jest korek wlewu oleju,podczas ruchu tłoka w dół ucieka powietrze tym korkiem.Silnik trzyma stabilne obroty od 0-8bar i nie ma problemu z rozruchem pod obciążeniem(1.5kW)....
Hej, no wydaje mi się, że jednak jest gdzieś dziura w wezykach podciśnienia może. Nie bardzo rozumiem jak to sprawdzić dobrze. Bo sposób z puszka znam i to robilem i jak wyżej, wszystko szczelne ale nie mam pewności czy w ten sposób będzie widac np nieszczelność pod kolektorem ssacym, bo chyba powietrze w czasie testu tam nie dociera skoro przepustnica...
Zakładając, że powietrze jest liniowo "sprężyste" to jak zostawisz więcej niż 6 litrów powietrza to nie powinien się jeszcze otworzyć. Dzięki, ale mam jeszcze taki pomysł: jeżeli zalał bym olejem "pod korek" i nie zaślepiał wlewu tylko nagrzał wał do potrzebnej temperatury - nadmiar oleju powinien się wylać i wtedy zakręcił korek? Tylko na na ciepłym,...
a dlaczego mam taki szum w baku? W baku ma być powietrze czy nie? Bo zapomniałem napisać że korek jakieś dwa lata temu kupowałem?
Inaczej. Sprawdź czy świst wynika z podciśnienia. Odkręcić korek i o ile to możliwe ocen czy zasysa powietrze czy dmucha. Jak zasysa to może to być problem z przepustnicą, z regulacją biegu jałowego.
Był u mnie ostatnio samochód z firmy w którym nie wymieniano filtra powietrza od ok. 60.000km był tak zapchany że powietrze "ciągnął" przez odme silnika (pięknie dymił na niebiesko) i nieszczelny korek wlewu oleju...myślę że spalanie wzrośnie, filtry powietrza nie są takie drogie.
Jeśli te objawy wystąpiły po przecieku oleju do układu chłodzenia to trzeba wykluczyć przytkanie kanałów wodnych , przewodów odpowietrzających oraz przewodu układu chłodzenia który idzie do układu adblue. Wszystko co jest napisane w powyższych postach wskazuje na problem z obiegiem/właściwym odpowietrzeniem. Spotkaliśmy się z podobnym przypadkiem R...
Wymiana zaworu zwrotnego na odsysaniu nie przyniosła żadnych zmian dalej wywala ten olej e dolocie na samym końcu jak się śruba zatrzyma słychać jeszcze wyraźne syczenie i odkręcilem korek wlewowy zaczęło mi walić spełniony olejem aż do momentu jak nie uciekło wszystko czyli zeszło dopiero ciśnienie. I jak wywala mi olej dolot em to słychać bułki takie...
Mieszasz sam sobie. ;) Powietrze, mieszanka ...... Weź butelkę typu PET nalej wody i wbij w nią igłę to twoja iglica. Zakrec korek i zaczekaj aż woda przestanie kąpać. To zamknięcie gazu. Teza zassij ustami prze igłę. Woda poleci. Tak silnik podsysa benzynę. Pamiętaj że do silnika wpada powietrze z gaźnika leci benzyna a dalej tworzy się z tego mieszanka....
Ta puszka to tylko trójnik. Jest osadzona na gumowym pierścieniu w pokrywie zaworów i ma specjalnie ukształtowaną komorę, która powinna zbierać skraplający się z oparów olej i zapobiegać jego przedostawaniu się do kolektora ssącego. Powinno być swobodne przejście między oboma wyprowadzeniami. Ten wąż co idzie w dół odprowadza pary oleju z komory korbowej...
Tester z drugiego linka można zrobić samemu - ze starej świecy zapłonowej usuwasz porcelanę dospawujesz mufkę 1/4", do tego wkręcasz jakiś przewód, podajesz sprężone powietrze do cylindra przy zamkniętych zaworach (z 10bar) i słuchasz gdzie ucieka (można stetoskopem). Trzeba odkręcić korek z chłodnicy, bądź zbiornika wyrównawczego, wlew oleju etc. Ten...
A czy to prawda jak odkręci się korek od wlewu oleju na odpalonym silniku i chlapie olejem tzn że jest coś nie tak? I jak jest odkręcony korek to się przykłada rękę i jeżeli wciąga powietrze to jest wtedy ok? I czy po dłuższej pracy na odkręconym korku to powinien silnik sam zgasnąć czy powinien chodzić ? - Zanim odpalisz auto to sprawdz czy pod korkiem...
Turbo orginalne ( 285tys przebiegu ) Misa raczej myta byla, bo wymienialem rozrzad 40tys km temu. Co do dekla to sa zamienniki jezeli chodzi o bmw, ale mozliwe ze pojde w orginal o ile to bedzie to... Dodam ze oleju mi nie ubywa ani nie przybywa. Przygotowalem sobie czynnosci ktore wykonam. 1. Sciagne DPF 2. Sprawdze drożność spływu oleju turbiny 3....
Podstawiłem zamiennie korek zbiorniczka wyrównawczego nic nie pomogło. Jest też dziwny objaw przy jeździe na autostradzie 120km/h temp oleju dochodzi do 115 st. wcześniej przy takiej jeździe było 90-95st Dodano po 3 Nie analizator spalin tylko zawartość CO2 w układzie chłodzenia. Czy podczas gdy auto zaczyna się gotować z nawiewu jest w stanie lecieć...
Auto mam od nowości przebieg 130 000 km obecnie. Na gwarancji były tez ubytki oleju około 0,5 l na 1000 km wymienili głowice (przy przebiegu 30 000 i na kilka lat był spokój. Obecnie problem wrócił ze zdwojona siłą . olej wymieniany co roku przebieg roczny jak widac po przebiegu całości był ok +- 10 tys, castrol edge LL 5w30 zgodny z normą ostatnie...
Jak nie ma pęknięcia na zbiorniczku, to bankowo korek z zaworkiem. Najpewniej przez sprężarkę się otworzył i już nie zamknął. Warto go wymienić - lato idzie, trafisz jakiś stromy lub długi podjazd, silnik złapie temp. jakieś 98° i dzieje się. Miejscami np. w głowicy, ale prędzej na tulejach cylindrów (nie wspominając o chłodnicze oleju) temperatura...
Mam pytanie do tych którzy robili sprężarkę na silniku 126p: zostawić jakiś wolny otwór w bloku silnika, tak aby powietrze z bloku mogło się swobodnie wydostawać na zewnątrz i z powrotem? Czy lepiej będzie gdy otwory zostaną dosyć szczelnie zaślepione? W małej sprężarce którą posiadam, korek wlewu oleju jest ciasno wciśnięty i ma w sobie niewielki otwór...
zasysać powiatr przez korek oleju korek oleju powiatr filtr oleju
bęben pozycja obserwacja przebieg wzmacniacz kondensator samochodowy
Quad 125 wchodzi na maksymalne obroty po odpaleniu - jak ustawić gaźnik? Sprzeciw sąsiada wobec mojej farmy fotowoltaicznej