Zobacz jak wyglądają krzywki wałków na tym cylindrze. Dla pewności czy to nie zawór to podaj sprężone powietrze na ten tłok przez otwór po świecy gdy ten będzie w GMP i zawory będą pozamykane. Zablokuj wał przed podaniem powietrza. Jak pościł któryś zawór to będziesz słyszał powietrze lecące wydechem lub kolektorem ssącym.
powietrze leci od filtra przez turbosprężarkę, intercooler do kolektora dolotowego :D
Dokładnie tak jest jak pisze kolega powyżej. Znajomy kombinował w ten sposób, jednak kolektor wydechowy nie jest w stanie ogrzać wnętrza kabiny. Po krótkim czasie pracy wentylatora do kabiny leciało zimne powietrze. Już tu pomijam fakt nieszczelności kolektora.
Możliwe że uszkodzony, sprawdź ciśnienie na listwie, powinno wynosić ok 3bar. Masz zaworek w listwie podobny do wentyla w kole ? Zdjęty wężyk to też lewe powietrze do silnika, masz czysty filtr powietrza ? Gazu nie masz ? Gazownicy często zmniejszają dolot powietrza przed filtrem powietrza do silnika przy kłopotach z regulacją instalacji 1 i 2 gen gazu....
Nic się nie robi, zostawia się. Trzeba i tak zrobić coś w stylu kolektora dolotowego aby całe zasysane powietrze leciało przez przepływomierz. Popatrz na silniki BMW M-Power, Skyline RB26DETT Inna możliwość to konwersja MAF>MAP
Miałem na myśli grzybka co znajduje się pomiędzy pompą olejową a cylindrem, na powierzchni skośnej. dzisiaj dodatkowo zauważyłem, że jeśli powietrze nie jest wbijane do butli ale tłoczone przez zamontowane kolektory i rury do nich to wtedy nie leci powietrze z grzybka. Leci tylko jeśli jest ciśnienie na butli. http://obrazki.elektroda.pl/7457139700_1...
Jeszcze nie , wyczytałem że to może być termostat powietrza. Przy filtrze powietrza , kieruje powietrze albo z nad kolektora (ciepłe) albo z zewnatrz zimne. Grzałem go suszarką aż parzył, i nie zamyka klapki (cały czas leci ciepłe z nad kolektora)
Być może podciśnieniowy regulator ciśnienia paliwa wpięty w kolektor przy 4 cylindrze czasem popuszcza, przecieka, i najbliżej te paliwo ma do tego 4 gara. Silnik zasysając powietrze zalewa tylko 4 świecę. U mnie też jest na tej wysokości, na końcu kolektora, a cieknące regulatory to nie jest jakaś rzadkość. Taki podobny ten kolektor jak tu http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic33...
Witam mam Astre F z silnikiem C14NZ zainstalowaną mam tam instalacje BRC mam dość duże spalanie ok 11litrów, gazownik powiedział że nie działa mi termostat w tej puszcze filtra powietrza, a zarazem leci przez cały czas ciepłe powietrze proszę powiedzieć czy jeśli ściągnę rurę która leci od kolektora wydechowego to czy zmieni się spalanie??? i według...
Każdy jest sterowany podciśnieniem..Nie wiem jak w twoim aucie ale w moim ten regulator utrzymuje ciśnienie paliwa 3 bar.Kiedy w rurze ssącej wytworzone jest podciśnienie 500 mbar,to ciśnienie regulatora spada do 2,5 bara.Ot i cała praca tego układu. Nie kazdy. Poniewaz mamy coraz mocniejsze i tansze procesory wiec w nowszych ukladach regulator jest...
Zrób zdjęcie zaworu albo podaj jego nr. Masz pewnie 5 przyłączy? 11, 12, 21, 22 ... 5 przyłącze wydaje mi się, że powinno być podłączone do kolektora siły hamowania tylnej osi. Odlacz ten przewod na próbę. Nie pamiętam dokładnie jak to jest, jeśli z niego leci powietrze to nasz problem z tym korektorem.
Zaslepialem tam przy zaworze powietrza wtórnego i zaslepilem przy przepustnicy i też nic to znaczy było lepiej ale tylko przez jakieś 2 dni ale daleko od normalności. Ogólnie poza przepustnica wcześniej w 2 miejscach ciągnie powietrze przez przewód od EGR do filtra powietrza tam leci cały czas ale go zaslepilem oraz przewodem od kolektora to trójnika...
c.w.u latem podgrzewam gazem (dwufunkcyjny , bez kondensatu) średnia mi wyszła 120 zł , zimą c.o i c.w.u leci ze śmieciucha zasypowego (deputat na węgiel) I taki był mój zamysł, żebyś zrezygnował z solarów i postawił PC, bo: Ja osobiście uważam powietrzną pompę ciepła na cele c.w.u. jako dobrą, a nawet bardzo dobrą alternatywę do kolektorów słonecznych....
Na zdjęciu jest klapa gaszaca. Podobne elementy montowane są w silnkach hdi aby doladowane powietrze było kierowane bezpośrednio do kolektora lub przez chlodnice powietrza. Tak czy inaczej jeśli leci tam olej to nie jest dobrze. Zacznij od sprawdzenia odmy a poznije wirnik turbiny i chlodnice powietrza.
Teoretycznie to wystarczy że odepniesz odme z pokrywy zaworów i już moc powinna się podnieść, bo skoro odmą idą gazy ("spaliny") i idą one do kolektora dolotowego to leci tam jakiś syf, nie "czyste" powietrze. Ale jak wyjdzie na hamowni to nie wiem
max minutę i jest 5 bar - oba testowałem - do 7 bar nie pamiętam zakręć kołem pasowym jak jest ciśnienie w butli - jeśli nie da rady to powietrze leci z powrotem do cylindrów przez zawór wylotowy ten zawór co jest na kolektorze dolotowym w filtrze ma dwojakie zastosowanie: 1) podłącza się go do zaworu który puszcza powietrze jak przekroczy nastawione...
Hmmm, klejem do szyb? Skoro była mowa o EGR, to czy tamtędy nie leci przypadkiem za ciepłe powietrze jak na klej do szyb? Dodano po 36 Znalazłem filmik z odkręconym kolektorem. Rurka od EGR wchodzi w centralną część. https://obrazki.elektroda.pl/6824033000_...
Właśnie zastanawiam się co dzieje się na wolnych obrotach czy gaz nie jest "cofany" do otworu zaworu biegu jałowego a w momencie dotknięcia przepustnicy kierowany tak jakby w drugą stronę do kolektora ssącego ? Może stąd moja "dziura" pomiędzy biegiem jałowym a dodawaniem gazu . Było by tak jak napisał Riki . MakroSerwis - dlaczego uważasz ,że przez...
Odpiąłem przewód od odmy i zatkałem palcem wlot do kolektora czy gdzieś tam ogólnie do takiego dużego czarnego plastiku, natomiast odma leciała sobie w powietrze i kiedy wyjąłem bagnet to nie było zasysania powietrza już, nie wiem czy wszystko pracuje ok czy coś jest do czyszczenia bądź wymiany ?
Cześć V50 1.6D 2005 W skrócie turbo się nie uruchamia przy wyższych prędkościach dymi przy 3k obrotów oraz trzęsie się i nie nabiera prędkości. Gruszka pracuje. Opuszcza się po uruchomieniu auta. Błędów brak jakichkolwiek. Egr wypialem i nic. Auto od 4 i 5 biegu nie rozpędza się ledwo Dpf brak fabrycznie Olej w dolocie od odmy wymieniłem pokrywę zaworów...
zmieniłem przewody od innego auta które nie ma problemu z odpałem i nic to nie dało zaglądnąłem pod maskę popatrzyłem posłuchałem i tak na listwie od wtryskiwaczy są ucięte jakieś dwa kabelki od góry, z kolektora ssącego słychać jakby uchodziło powietrze lub leciał tam gaz nawet przy wyłączeniu instalacji gazowej co dziwne wtryskiwacze gazu pykają przy...
Witam. Z tym intercoolerem to właśnie też tak sobie myślałem. Zrobiłem sobie coś takiego, że ominąłem go chwilowo łącząc kolektor z turbo i efekt wyszedł taki, po samym przygazowywaniu wskazka od ciśnienia na wyświetlaczu doszła do pierwszej kreski, gdzie normalnie tego nie ma. Jeśli chodzi o te dwie śrubki w dole kulera po odkręceniu normalnie leci...
Niem mam żadnego emulatora, mam sekwencyjny gaz generacji IV. Mam przecięty kabelek w sondzie i przylutowany kabelek ze sterownika gazowego i on z czytuje sobie sygnał z sondy. Wyciągnąłem przewód wychodzący z kolektora dolotowego, który wchodzi na listwę wtryskową i nic z niego nie leciało, lekko powietrze do niego było zasysane. Powinno lekko zasysać...
Musisz sprawdzić czy leci paliwo z wtrysku ,sprawdź podstawkę wtrysku (całość wygląda przecież jak gaźnik)czy nie dostaje się lewe powietrze do kolektora ssącego ,czy nie spadł wężyk od podciśnienia do serwa itp.Musisz parę czynności wykonać sam,po prostu posprawdzać.Gdy na dolocie będą nieszczelności silnik nie będzie pracował,zwłaszcza na wolnych...
Wykrecasz świece, ustawiasz tłok badanego cylindra w GMP ale tak by zawory ssące i wydechowe były zamknięte. Blokujesz wał, podajesz sprężone powietrze przez otwór na świece - najlepiej dorobić sobie końcówkę do węża że starej świecy. Słuchasz którędy leci powietrze, czy przepustnicy - zawory ssące, wydechem - zawory wydechowe, korkiem oleju - pierścienie....
.... Do kol wada co innego zbiornik z płaszczem a co innego z nawiniętą rorą miedzianą to nie to samo woda nie ma styku bezpośredniego z wymiennikiem a powietrza jest izolatorem więc LIPA! U mnie sterowanie i pompa będzie na upsie Wiec żaden problem!!! Jakie powietrze :?: pisałem że ciasno nawinięta rura na baniaku :!: i u nich ta dodatkowa wężownica...
nieszczelna uszczelka kolektora ssącego, zaciągał lewe powietrze na tym cylindrze co nie palił i miał za ubogą mieszankę, miałem to samo i też długo szukałem, kolega podpowiedział - popsikanie plakiem wokół kolektora ssącego na wolnych obrotach gdy tak chodzi nierówno dało odpowiedź, odkręcenie kolektora, posmarowanie wszystkiego Reinzem (głowicę, uszczelkę...
WITAM WSZYSTKICH chciałbym zadać pytanie osobom które wiedzą coś na temat układu chłodzenia w golfie2 87r...w trakcie kiedy zalałem układ płynem odpaliłem silnik zauważyłem, że nie mam podłaczonego węża który dochodzi do filtra powietrza od strony kolektora dolotowego-podłaczyłem go..oczywiście włączyłem dmuchawę i ogrzewanie na maxa początkowo przez...
Witam, Nie zaparowały od środka ? A dlaczego? Przecież w zimnym powietrzu jest mniej pary wodnej, więc jak ogrzewamy powietrze to tym bardziej pozbywamy się pary? Tak jak w samochodzie w czasie rozgrzewania. Zawsze zastanawiałem się ile Watów z nieba leci. Poniżej przedstawiam dzisiejsze zdjęcia z pomiarami nasłonecznienia. Zastosowane pojedyncze szyby...
to jest tak jak z 20 razy pokręce stacyjką to się włacza kontrolka od świec a świece nie chciały chodzić po dłuzszym odstoju z 3 tygodnie bo rozwaliłem misę olejową i naprawiłem ja i założyłem ale to mu nie zaszkodziło akumulator jest nowy próbowałem grzać kilka razy i nic a po pełnym cyklu pracy po (dwóch obrotach) leci dym z rury a jak się kolektor...
Hey! Małe nieporozumienie. Mam dwa niezależne sterowniki: - od kolektorów słonecznych jest tylko sterownik, ma RS485 ale nic nie nadaje, jest slavem. Na żadne zapytanie nie odpowiedział. - pompa ciepła powietrze-woda. Jest komunikacja pomiedzy panelem sterującym a elementem wykonawczym. Tu element wykonawczy jest masterem bo jak odepnę panel to co jakiś...
posiadam scorpio 98r problem byl i jest tego typu ze nie leci ciepłe powietrze nawet na maksie do tego dochodzila co jakis czas spadajaca temp ktora po chwili wracala na normal. zostal wymieniony termostat i przy okazji kolektor ssacy skutek tego temperarura sie trzyma w miare choc na chwilke spada i wraca i nadal nie ma cieplego ogrzewania. a wczoraj...
Jeseli mowisz o klapkach w kolektorze ssacym to sa takie jakby duze kulki z otworami przez ktore leci powietrze, przymocowane osiowo ze soba, calosc z plastiku. Z nimi sa zwykle problemy - albo sa zablokowane przez nagar i juz nie dzialaja, albo polaczenie miedzy nimi gdzies sie przerwalo, moga tez latac (przez co delikatnie drgac), ale jakos mimo tego...
Do kranika masz dwa wężyki: jeden podciśnieniowy i drugi zasilający gaźnik w paliwo. W momencie uruchomienia silnika w kolektorze dolotowym wytwarza się podciśnienie które poprzez wężyk powoduje między innymi otwarcie kranika i tak dalej. Pisałeś że jak zasysasz powietrze przez ten wężyk to paliwo leci do gaźnika czyli ok. Jeśli ci skuter nie chce odpalic...
umiejscawiałbym wtryskiwacz kawałek przed przepustnicą, tak żeby woda miała szansę odparować w jak największym stopniu - ja bym zamontował za przepustnicą. W tej części kolektora dzięki np. czujnikowi MAP można dokładnie-elektronicznie- dawkować "wodę" ....wtedy mieszanka zasysana do cylindrów będzie chłodniejsza czyli będzie miała większą ilość tlenu...
CZeść. Pytałem się dawno temu o tego Dual Rama ale już minęło tyle czasu że wiem o co chodzi. Dual ram nie zmienia żadnej długości ani objętości! W kolektorze dolotowym przy 4500obr/min przełącza się za pomocą pneumatycznej pompki mała klapka i pzrzedziela kolektor na 2 takie same części. Czyli do tej klapki powietrze leci tym samym kanałem a za klapką...
Zrobiłem test szczelności, odpiąłem dolot przy przepływce i dokładnie uszczelnilem, co nastąpiło silnik nawet nie poczuł że zabralem mu powietrze! Metoda na ucho nasłuchiwałem skąd dochodzi syczenie. Z początku myślałem że to podciśnienie idące z kolektora do parownika ale okazało się, że powietrze jest zasysane z bagnetu wlewu oleju! Zatkalem to miejsce...
Hej, sorry za brak odzewu ale nie mam sił i przede wszystkim czasu na grzebanie przy tym aucie. Ostatnio sprawdziłem ten akurator, zaślepilem wylot z n75 i żadnych zmian. Sprawdziłem jeszcze raz szczelność następującym sposobem. W miejsce przepływki puszka z wentylem, ciasno ściśnięta opaska, grzybek odmy off w jego miejsce korek z Picollo. Tym razem...
I co poradziłeś sobie? Do tego typu motocykli dobrze jest miec serwisówkę. Jeżeli nie masz to: 1) sprawdź napięcie jakim jest zasilane ssanie 2) wykręc ssanie i podłącz podobne napięcie 3) sprawdź czy wysuwa lub chowa się iglica. Dodano po 4 Jak sugeruje goldwinger sprawdź kranik: 1) odłącz przewód podciśnienia od kolektora ssącego (przeważnie) lub...
Jeśli dziura będzie pokaźna to sworzeń przestanie być wciągany, w związku z czym jałowe obroty będą ciągle podwyższone ewentualnie mogą bardzo falować. Pod gaźnik będzie się dostawać też lewe powietrze w większych ilościach bo sterownik będzie otwierał zaworek łączący przestrzeń pod membraną z wężykiem biegnącym do kolektora dolotowego, probując tym...
Patrząc na średnicę otworu dla EGR aż ciężko uwierzyć, że dopalanie tak małej ilości spalin wpływa na jakąkolwiek ekologię. Średnica rurki to średnica grubego palca dodatkowo pomniejszona przez osad ze spalin (jak na oko 20%). Rozumiem, że ciśnienie a raczej pęd spalin swoje robi lecz gdyby na serio był on mocny (i gorący) nie zastosowali by w tym silniku...
Też tak myślałem że to EGR, Tylko że popatrzcie gdzie jest EGR, wedlug mnie już w kolektorze pomiędzy silnikiem a klapą gaszącą tak? Filtr powietrza -> przepływomierz -> turbina -> intercooler -> klapa gasząca -> (tego nie jestem pewny - EGR) -> silnik. Czy tak jest w 1.9tdi? Byłem w aucie teraz i auto nie odpala jak jest podłączony wąż odmy (numer...
Na początku jak tylko przysłoniłem chłodnicę z nagrzewnicy leciało nie za gorące powietrze (dużo cieplejsze niż teraz) i myślę że wtedy był uszkodzony termostat. Po pierwszym zagotowaniu płynu tak jakby nie ma przepływu i moim zdaniem to najprawdopodobniej łopatek nie ma w pompie albo śmigiełko na pompie się ślizga. Pompę już kupiłem. Jutro rano biorę...
Od pewnego czasu zauważyłem że na wolnych obrotach samochód przestaje grzać Po lekkiej przegazówce znowu leci ciepłe powietrze ale jak zejdzie z obrotów znowu zimne Diagnoza padła na zapowietrzony układ Po odpowietrzeniu bez zmian Dodam że płynu mi ubywa i muszę dolewać co raz Zresztą biały dym na benzynie lub LPG świadczy o jednym Wczoraj podczas jazdy...
witam mam takie pytanie..moj kumpel ma motorynke ..zlozylismy ja z dwoch motorynek.. i wlasnie jest iskra bombowa;D tylko ze nie chce odpalic ani normalnie ani na popych.. meczylismy sie caly dzien zeby ja odpalic .. juz nie wiem sam co jest w niej zepsute.. ale gdy sie bierze ja na popych to troche zagaduje leci powietrze z tlumika ale nie leci dym.....
Kolejna sprawa, co to za śruba zaraz za kołem zębatym w górnej części pompy z lewej strony pompy na klucz płaski 10mm (2 boki płaskie i 2 półokrągłe) po prawej widać otworek z kulką. Znajduje się to pod aluminiową rurą kolektora ssącego. Jest to zawór regulacji ciśnienia paliwa, które to reguluje dawką oraz kątem wtrysku elektrozawór otwiera ciśnienie...
Z tego co wiem to uszczelkę pod głowicę wstawia się tylko oryginalną bo podróby mają słabą wytrzymałość. A po co ją wymieniać? Tyle koni to mi nie potrzeba hehe myślę, że z aktualnym układem wydechowym mam jakieś 32-33km. Polerując te kanały(nie mam pojęcia jak one wyglądają) ile mogę zyskać ze 2-5km?? Myślałem aby poprawić dolot powietrza, ze 1-2km,...
Dobra to opisze co zrobiłem żeby zmniejszyć spalanie. 1. Po pierwsze wywaliłem ten parownik LOVATO wraz z wężykiem który wchodził w kolektor. Zaślepiłem otwór po nim tak aby było szczelnie. 2. Ze złomu dostałem za "flaszkę" inny używany parownik firmy BRC model TECNO 100kw. Rozebrałem go na części pierwsze, okazało się że gumki w nim są w bardzo dobrym...
Idzie zima, a mój tolek kiepsko grzeje. Silnik 1,8 benzyna + gaz (parownik ZAWOLI). Termostat sprawny, nagrzewnica przepłukana. Przewód doprowadzający wodę do nagrzewnicy jest przecięty, wstawione kolanka i w to miejsce podłączony parownik. Po rozruchu silnika trzeba bardzo długo czekać aż nagrzeje się mały obieg (nagrzewnica + parownik), ale jest chyba...
To wygląda tak http://obrazki.elektroda.pl/8985660800_1... 1 . Nic nie cieknie też niczym nie pluje, z tego króćca jedyne co leci to powietrze :) 2 . Lecz właśnie w tym po jakimś czasie pracy silnika (gdy zaczyna łapać temperaturę) pojawią się kropelki wody "wilgoć".... Co to za króciec i do czego on jest tam potrzebny? Zawija się pod kolektorem...
powiatr lecieć silnik lecieć ciepła powiatr kolektor powiatr
stabilizator silnik wskaznik rezerwy renault megane łożyska
oscyloskop dso150 wzmacniacz słuchawkowy 6n13s
Fiat Panda II 1.1 2004 – okablowanie do elektrycznych lusterek, wiązka drzwiowa, retrofit Moduł sterujący Samsung BN96-50357A - sygnały i funkcje