na moje oko to zaciąga powietrze na filtrze paliwa-sprawdź oring .
pojawiło mi się powietrze w rurce, która idzie od filtra do pompy. Skoro pojawia sie powietrze w rurce która idzie od filtra paliwa do pompy to musi być jakaś nieszczelność skoro zaciąga powietrze i prawdopodobnie dlatego cofa sie paliwo do zbiornika gdy silnik nie pracuje.Sprawdż zaciski na filtrze paliwa oraz przewody paliwowe oraz podłączenie przewodów...
na to wychodzi że brakuje mu paliwa i zaciąga powietrze gdzieś spróbuj wymienić filtr paliwa koszt niedrogi a morze dać efekt
czyli masz silnik 136KM Podstawa filtr paliwa i obudowa filtra potrafi pęknąć i zaciąga powietrze .Prosił bym o zdjęcie silnika .
Witam ponownie. Temat z cofającym się paliwem został rozwiązany, ale powietrze w paliwie występuje nadal. Pompa wtryskowa regenerowana w zeszłym tygodniu . Smok w baku był wyciągany i jest czysty. Powietrze z paliwem leci z filtra do pompy wtryskowej. Czyżby zaciągała powietrze z baku?
Witam wszystkich Przeczytałem wszystkie posty i mogę zalecić z doświadczenia jedno Miałem podobne problemy i rozkopałem w moim dizlu całą instalację zasilająca objawy były następujące trudny rozruch utrata mocy po przejechaniu ok 1km mułowaty silnik Cała sztuka polega na zdiagnozowaniu przyczyny podstawą jest sprawdzenie zaworów zwrotnych bo paliwo...
Idzie zima więc wypadało by wymienić filtr paliwa. Zapewne tam jest nieszczelność (uszczelka i przewody) i paliwo schodzi do zbiornika. Silnik zapala na paliwie z pompy, następnie zapowietrza się zaciągając powietrze z filtra. Jeśli masz przewody paliwowe przezroczyste to łatwo zauważyć płynące w nich paliwo z powietrzem.
Witam Zobacz poziom paliwa w filtrze, ja miałem jakieś mikropęknięcie w dekielku filtra i zamiast paliwa zaciągał powietrze. Po wielu badaniach przez magików i dziesiątkach nietrafionych diagnoz kupiłem dekielek na szrocie i problem ustąpił. Pozdrawiam
Witam.. przy zafirze dti faktycznie potrafi zaciągać powietrze przez filtr. Przy wymianie filtra trzeba szczególnie zwracać uwagę na ułożenie uszczelki i oringu , również wymienić przelewy a paliwa na nieszczelnych przelewach czuć nie będzie (taki układ) , rzadko pompą zaciąga powietrze ale też się zdarza z boku śruba do blokowania tam jest podkładka...
Witam Miałem podobny ale nie identyczny problem. Auto czasami odpalało i pracowało kilka sekund, potem był problem z odpaleniem. Na holu zapalał po kilku metrach. Pierwszy ruch to założenie zaworu zwrotnego, prawie bez zmian. Uparłem się na wymianę dekla filtru paliwa, okazało się że było jakieś niewidoczne mikropęknięcie i zamiast paliwa silnik zaciągał...
Jeżeli tandem pompa nie ma wycieku, to do sprawdzenia zaworek zwrotny na filtrze paliwa - prawdopodobnie jest pęknięty i zaciąga powietrze.
Według instrukcji Clipa przelewy robione nim to w śilnikach K9K 700 to silniki o mocy 65 KM.norma max to 20ml na wtrysk .W śilnikach powyżej numeru 700 to śilniki o większej mocy norma max to 35 ml .Jak masz filtr paliwa byle jaki za 50 zł to może zaciągać powietrze na jego rurkach co nakładasz przewody .Ja tak miałem filtr założył mechanik .Kupiłem...
Jezeli jest gruszka do pompowania przy filtrze to pompy wstepnej nie ma. Czesto pekaly obudowy filtra paliwa i moze tam zaciagac powietrze zamiast diesla.
A to nie masz gdzieś przytkanego albo załamanego przewodu między zbiornikiem a filtrem? Bo tamto podciśnienie to jest znikome - to nie jest tak, że pompa próbuje zaciągnąć przez wężyk ok 4mm grubości tysiąc litrów na godzinę albo zasysa paliwo ze zbiornika 20m niżej :D Weź sobie zrób prowizoryczny zbiornik zewnętrzny, albo nawet możesz wykorzystać gotowy...
może ktoś ma pomysł skąd te powietrze w 90 % przypadków powietrze jest zaciągane przez podgrzewacz umieszczony na filtrze paliwa i słabo zaciśnięte opaski na wężykach przy króćcach filtra. Sztomel ma racje z tym zaworkiem, czesto jest tez tak ze gniazdo tego zaworka nie jest okragle tylko owalne zwlaszcza wtanich filtrach, i wtedy tam wlasie lapie...
Może zaciągać powietrze nieszczelnościami gdzieś w okolicach filtra. Jeśli kopci na biało znaczy że paliwo jest podawane ale nie jest spalane.
Porady na odległość są trudne najwygodniej jest podłączyć kompa i wszystko jasne. Zacznij od tego czy słychać pompę paliwa w zbiorniku, sprawdż paliwo w zbiorniku jeśli będzie słychać bulgotanie w filtrze paliwa to pompa zaciąga powietrze . Jeśli najpierw nie chcesz jechać do mechanika to popytaj może ktoś ma kabel diagnostyczny do fiata . Dla mnie...
Dziękuję bardzo za odpowiedz. Zdażyło mi się kilka razy, że na rezerwie paliwa zapaliła się kontrolka check engine. Dzieje się to chwilę przed zapaleniem rezerwy albo chwilę po. Myślałem, że wymiana filtra załatwi temat, może zaciąga bród z baku albo powietrze. Po podłączeniu pod OBD pokazuje błąd P0171, uboga mieszanka.
Sprawdź czy nie ma nadal powietrza w paliwie (po postoju może się pojawia jak tak to będzie zaciągał podczas pracy) Jakby było powietrze to sprawdź oring na filtrze na powrocie i szczelność od spodu filtra na czujniku wody w paliwie
Witam Miałem podobny problem z silnikiem 1,7 CDTI , po wielu płatnych wizytach w serwisie uparłem się na wymianę pokrywy filtra paliwa. Na pokrywie były mikropęknięcia i po obniżeniu temperatury kurczyła się śruba ją mocująca, przez co mikropęknięcia się poszerzały, zamiast paliwa silnik zaciągał powietrze. Po odpaleniu zasysanie paliwa jest na tyle...
Weź sam siebie poczytaj na spokojnie... 1. Silnik nie odpala na ciepło, ale chodzi ok. 2. Jedziesz to "tunera", który zamieszał w sofcie. Efektem tego jest większy problem. 3. Tuner nie odkręca swoich poczynań, ale grzebie fizycznie w pompie. 4. Udaje się wam coś dalej spierdzielić, po czym dalej brniecie w chaos :/ Kumasz? 1. Dojdź do ładu z pompą....
Kumpel miał problem z odpalaniem na zimnym w tym modelu, z takim samym silnikiem. Na zimno po odpaleniu za pierwszym razem potrafił zgasnąć. Później należało długo pokręcić. Jak już odpalił, to działał bez zarzutu, aż znowu do następnego dnia. Winna okazała się pokrywka filtra paliwa, ta w której jest wbudowana grzałka, gdzie zaciągał powietrze
Chodziło mi o przewody filtr - zbiornik paliwa. jeżeli po postoju to filtr -pompa - wtryskiwacze. Podobny przypadek miałem w Kadecie były słabo dociągnięte opaski zaciskowe, wycieków nie było a powietrze zaciągał.
Czy jak odpowietrzasz ręcznie to masz włączony zapłon ? Pamiętam eskorta diesla który zapalił dopiero po wymianie tej pompki do odpowietrzania - zaciągał przez nią powietrze.
Dzięki za wszystkie odpowiedzi, wymienię ten filtr w piątek czeka mnie 300km więc może uda mi się pozbyć tego paliwa, jeśli odpali :) Sprawdzę też świece czy są ok. Co do wody w ropie to masz rację nie odparuje pewnie. To gaśnięcie tak właśnie wyglądało jakby zaciągał powietrze zamiast paliwa albo jest tak jak piszesz albo filtr jest zapchany. Wczoraj...
Oj może, już miałem 3 przypadki że auto po np 2 godzinach postoju paliło z trudem albo wcale a po nocy nie było szansy odpalić bez plaka. Właśnie w tych filtrach ta mała wysoka uszczelka pod śrubą siadała i zaciągało powietrze, po wymianie filtra i obu uszczelek problem znikał. Można by było założyć przeźroczysty wężyk na zasilaniu paliwa i będzie widać...
Żeby sprawdzić czy ciągnie lewe powietrze zakładałem przezroczysty wężyk na odpowietrznik filtra paliwa i po odpaleniu odkręcałem i patrzyłem czy w wężyku płynie czyste paliwo czy z pęcherzykami powietrza i wtedy masz pewność czy nie zaciąga paliwa z powietrzem.
Rozpiąłem przewód na obudowie rozrządu ten co idzie ze zbiornika i wpiąłem swój z butelki i paliwo szło przez fabryczny filtr i go ubywało w butelce więc musiało wracać powrotem do zbiornika ale nic to nie pomogło.We wtorek zacznę rozbierać i zobaczę czy idzie paliwo na wtryski sprawdzę rozrząd i świece źarowe a może jest jakiś zaworek w pompie co odcina...
Witam... Problem wygląda następująco.. Gdy podłączony jest przewód zasilania paliwem ze zbiornika poprzez filtr i ręczną pompkę zapowietrza się. Pompa była rozbierana i uszczelniana. Nic to nie dało. Podłączony ze zwykłego zbiornika (bańki z krótkim przewodem) problem znika. Gdy założę przewód np 5 metrów i filtr po drodze, pompa zamiast paliwa zaciąga...
Jeśli chodzi o korekty to są w normie. Najczęściej biały dym oznacza powietrze w paliwie. Czyli pompa tandem i przewód od niej do filtra (zaciąga troszkę powietrza). Jak jeszcze po dłuższym postoju trzeba trochę pokrecić zanim odpali zweryfikował bym stan uszczelnień pompowtryskiwaczy przy okazji weryfikacja bolączki tdi pd czyli wałek, szklanki czy...
Silnik na pompowtryskach ma dwie pompy jedna w baku tylko by podać paliwo do filtra i druga tzw tandem pompa czyli pompa vacum i pompa paliwa w jednym zamontowana na kancu wałka. Pompa ta wytwarza cisnienie potrzebne do szybkiego napełnienia pompowtryskiwaczy. Na wolnych cisnienie powinno być ok 2 min 1.5 bara a przy 2000 ok 8 bar. Przyczyn niskiego...
hejka all, niestety nie ma filtra w tym sprzęcie Jak to? Nie w zbiorniku Czegoś podobnego do tego co pokazywałem na fotkach? To się całkowicie kłóci z zasadą działania tego urządzenia. A wężyk "ciągnący" paliwo jest w zbiorniku? Ten filterek, tzw, ssawka, pokazany na moich fotkach raczej jest konieczny do prawidłowego działania gaźnika i przy okazji...
Masz przypadłość 90 % procent diesli z tego rocznika czyli zapowietrzającą się pompę paliwa. Przeważnie gdzieś jest nieszczelność i paliwo z pompy spływa do filtra. Dla dokładniejszej diagnozy polecam zmienić na chwilę węże paliwowe pompa-filtr na przezroczyste. Wtedy widać czy pompa zaciąga powietrze czy przy odpalaniu musi wypluć z siebie bąbelki...
Dzięki. Ale zastanawia mnie czy przypadkiem coś z wtryskiem jest nie ok. – bo sprawdzałem sondę sposobem jak w linku i reaguje tak jak powinna – ale napięcie ustala się na biegu jałowym na 750mV (mieszanka zbyt bogata). Najlepiej byłoby skoczyć na kompiuter, ale mam jesczze jedno pytanie – czy jeśli wtrysk zaciąga sobie bokiem powietrze...
kazek111 podnioslem tylna kanape i nic tam nie znalazlem, odsuwalem rowniez oparcie i probowalem od strony bagaznika ... czy moglbys dokladniej sprecyzowac gdzie mam szukac tego wlazu i jak on wyglada ? moze musze posciagac boczne oslony plastikowe ? Poszukaj dobrze pod wykładziną znajdziesz czarną klapkę pod nia wszystko jest ukryte,spróbuj zrobić...
Witam wszystkich .Mam Mastera 2.5dci 2007r 100ps pół roku temu zaczął zapalać kontrolkę świec żarowych i servisową żółtą (silnik słabnie tryb servisowy) Na początku zdarzało się to raz w miesiącu ,wystarczyło zresetować kluczykiem i jechał dalej .Po jakimś czasie coraz częściej i częściej aż nie dało się jeździć (kontrolka czerwona i stop silnik gaśnie)...
Spróbuj zapalać inaczej niż dawka na maksa od razu. Kręć rozrusznikiem i pomału dodawaj gazu. Ja zrobiłem totalny remont w swojej 40-ce i to samo się działo... ale tylko wtedy jak zapalało się silnik na maksymalnej dawce paliwa. Pompa nie kręć na oko, usta na znaki tak jak ma być. To że nie ma podgrzewacza czy bezpośredni wtrysk nie znaczy że ma kiepsko...
BIP-y poza skalą plus kod 6 na wtryskach. Pierwsze ciśnienie paliwa na pompie tandem ( wygląda na brak paliwa ). Szarpanie pojawia się od razu przy 2000 RPM i wyżej czy chwilę ciągnie i dopiero dostaje czkawki. Bo podejrzane są pompa w baku (sitko na niej jak i sama pompa - ale wtedy chwilę by szedł chyba że poziom paliwa jest zawsze niski w filtrze)....
Zawór powrtony sprawny jednak samochód ciągle nie odpala. Do odpowietrzania zakupiłem pompkę podciśnienia. Odpowietrzając przelałem ok. 3,5 l paliwa i jeśli odpowietrzam podciśnieniem -0,5 bar to bąble przestały lecieć, przy zwiększeniu podciśnienia podczas odpowietrzania do -0,7 bar zaczyna zaciągać paliwo z powietrzem. W przewodzie przed filtrem wogóle...
No właśnie. Pod obciążeniem regulator obrotów zwiększa dawkę paliwa by utrzymać obroty silnika jakie ustawiłeś pedałem gazu. Z jakiegoś powodu po prostu zaczęło go brakować. Profilaktycznie wymień filtry paliwa, sprawdź jak kolega wcześniej wspomniał bak a szczególnie drożność kranika. W 30-ce lubi się przytkać a konstrukcja ma taką że zaciąga koło...
Ja już tu przez elektroda-bota prowadzę ten temat w 2 wątkach równolegle... https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic4... Jeśli (at)gulson ma taką moc sprawczą to ewentualnie prosiłbym o scalenie wątków w jakiś tam sposób, bądź przeniesienie postów od stycznia 2025 do jednego wątku, a zostawienie tych z 2024 w innym. Wyjaśnienie: użytkownik...
Proponuję zrobić mały eksperyment. Zdjąć główny wężyk przelewowy wtryskiwaczy i zanurzyć go w jakimś pojemniku ( najmniej 0.5 litra) Pozostały po zdjęciu króciec na zwężce Venturiego zatkać na czas eksperymentu jakimś korkiem - zatyczką - tak żeby nie zaciągał powietrza. Odpalić silnik i poczekać około 1- 2 minut ( czas potrzebny na przelanie filtra...
Ja zimę lubię, nie lubię mrozów i polskich paliw ;-) Sąsiad nie ciągał, ale za to gasił cytrynkę 1,5d "na biegu", nowy zawór "stop" był zbyt drogi. A na pewno był to zawór stop? Miałem Saxofon 1,5D i przyczyną nie gaśnięcia był zapowietrzony układ - niedokręcony przewód paliwowy dochodzący z gruszki do obudowy filtra. Samochód palił normalnie, ale...
Wita. Ktoś nasypał mi cukru do mojego VW .Zmieniłem filtr paliwa ,wymontowałem zbiornik paliwa , wymyłem go przepłukałem przewody paliwowe od zbiornika do filtra , od filtra do pompy.Zbiornik zalany nowym paliwem. Mimo to auto za nic nie chce odpalić. Próbowałem odpowietrzyć pompę , po przez poluzowanie przewodów na wtryskiwaczach .Zauważyłem że nie...
Witam mam problem z Vivaro 1.9 cdti z roku2006, a mianowicie Odpalił, przejechał jakieś 0,5 km i zgasł,doszłem już do tego że nie dostaje paliwa.Odpalił na "autostartcie". Na ropie pracuje jedynie jak druga osoba przy pracy silnika jednocześnie pompuje pompką do odpowietrzania przy filtrze paliwa.Obstawiam nieszczelność na przewodach-ciągnie lewe powietrze,ewentualnie...
Witam Mam dwa vita jak w temacie, naszukałem sie i nie znalazłem rozwiązania więc Vito 1 Wyrwało wtrysk cylinder 4 urwało główkę sruby, naprawiłem, Zregenerowałem wtryski. Poskładałem do kupy i pojechał zadowolony. Dwa dni późnej telefon, stoję na stacji i nie mogę odpalić auta. To ja mu samo startem w dolot, pali na strzał. Przyjechał, kontrola przelewowa,...
Witam, tym razem potrzebuje pomocy bardziej doświadczonych. Mianowicie po wymianie wtrysku już nie dalo się go odpalić, więc wymieniłem filtr bo był stary a zauważyłem na przewodach że ciągnie z niego powietrze, ale nic to nie pomogło po za tym że już powietrze nie szło z niego, sprawdziłem przewody idąc od zbiornika ale nic nie zauważyłem, więc założyłem...
powiatr filtr paliwo powiatr dmucha przez filtr powiatr paliwo
prąd przetwornik piezoelektryczny płyta gazowa bezpiecznik wymiana kostka stacyjki
anteny krotkofalarskie 42lg3000 sekunda
PJ32K – identyfikacja diody SMD, zamienniki PDS330, BZB84-C36, Schottky, Zener Citroen C4 2008 1.6 – lokalizacja czujnika wałka rozrządu benzyna i diesel