Dwupinowy na zasadzie zmiany rezystancji w zależności od temperatury. Skoro ma 12 ohm to pewnie nadaje się na złom.
Ja bym sobie odpuścił i zblokował na zimnym na stałe. Nie ma teraz strasznych mrozów,zysk z tego niewielki w porównaniu do strat kiedy leci cały czas gorące. Nawet kiedy działa to poprawnie to zysk jest prawie żaden. Opieram się na podglądach z różnych aut i stwierdzam że konstruktorzy słusznie od tego odchodzą. Wystarczy rzucić okiem na jakieś konstrukcje...
Może być filtr, może być także czujnik, jeżeli jest zespolony z czujnikiem temperatury, to wszystko zaczyna do siebie pasować.
Dokładnie zintegrowany z czujnikiem ciśnienia MAP.
Witam. Mam paska z silnikiem 2E, u mnie czujnik temperatury powietrza ma taką samą charakterystykę jak czujnik temperatury silnika,nie wiem jak jest u Ciebie ale może być tak samo.
szukaj w kolektorze ssącym 3 przewody
Tam chyba spełnia te funcje map sensor i jest on w kolektorze ssąsym dojscie z tyłu od sciany grodziowej
rezystancja przy ok 20st celcjusza ~ 500ohm napięcie 5v a tak swoją drogą to czesci do tego to w katalogach nima nawet za duzo pod tym wzgledem nie zazdroszcze :)
ale myślę że to od ciśnienia doładowania. I temperatury. Dwa w jednym. https://obrazki.elektroda.pl/3371919100_... https://obrazki.elektroda.pl/4399943200_...
Takie coś znalazłem w sieci: P0113 Kod MITSUBISHI możliwe przyczyny Wadliwy czujnik temperatury powietrza dolotowego (IAT) Brudny filtr powietrza Wiązka czujnika temperatury powietrza dolotowego (IAT) jest przerwana lub zwarta Słabe połączenie elektryczne obwodu czujnika temperatury powietrza dolotowego (IAT) No to dobrze znalazłeś .Sprawdź jeszcze...
https://obrazki.elektroda.pl/6337314600_... Poszukaj
Wyciągnij biały plastik, pod nim będziesz miał widoczne zatrzaski. [youtube]https://youtu.be/Uqg0kn_kuIU?si...
http://obrazki.elektroda.net/96_12007689... http://obrazki.elektroda.net/96_12007689...
Witam znalaz ktos umiejscowienie tego czujnika mam taki sam problem z tym samym silnikiem
Jak masz 5v to nie masz masy .Tyle i aż tyle. W innym przypadku siedzi ECM.
Na kolektorze ssącym. Wpisz w Google "kolektor ssący 1.6vti" i twoim oczom ukarze się kolektor wraz z map sensorem. Następnie porównaj obrazek że swoim silnikiem i już.
Wszystkim steruje ECU (sterownik silnika) jeśli będą spełnione warunki to uruchomi grzałkę. Zaczynasz od złej strony walkę z tym problemem. Zrób test przelewu wtryskiwaczy.
Jest kilka lokalizacji, MAF, MAP, albo dwupinowy w dolocie.
Witam, mam pytanie: gdzie znajduje się czujnik temperatury powietrza dolotowego w KIA SPORTAGE 2.0 Benzyna 141km? Sprawdzałem od filtra powietrza po kolektor ssący i nic nie znalazłem, a cały czas wyskakuje mi błąd POO16.
Witam jak rozwiązałeś ten problem ponieważ mam to samo a mój mechanik nie bardzo wie za co się zabrać.
Jaki silnik? Czujnik temperatury powietrza dolotowego jest przeważnie w przepływomierzu, w dieslu dokładnie tak jak myślisz. Faktycznie. Mój błąd. Nie miałem jeszcze tego modelu. Sprawdziłem, cztery przewody dochodzą do MAP Sensora, to tam siedzi IAT. Symbol BOSCH 0261230299
Pęknięcie w tym miejscu nie jest jakimś szczególnym problemem, zaklej to porządnie (bo ta taśma prędzej czy później się odklei) i jeździj.
49/77...sterownik Sirius
Podgrzewacz powietrza dolotowego przykręcony jest do kolektora dolotowego masz go poniżej na zdjęciu.Sprawdż najpierw bezpieczniki,instalację.Schematy poniżej oznaczone N 004 i S 501.
31 - czujnik predkosci obrotowej - brak sygnalu 45 - sonda lambda - mixtura rich 71 - czujnik temperatury powietrza dolotowego - napiecie zbyt wysokie
To pewnie termistor NTC 10k. Przepływ powietrza sprawia spadek rezystancji a w wyniku tego zwiększenie ilości paliwa. Gdzie jest czujnik? Mierzyłeś go?
Tzn temperatura jest zawsze +2 +3 stopnie wiecej niz w przepływomierzu. Czyli jak na dworze jest temp 15 to w dolocie jest 17, 18 stopni w załączniku wysyłam wydruk z diagboxa
Witaj kolego, widzę że nie zrozumiałeś tego co napisałem. Nie chodzi tu o wymianę, ale o pełne dane tego czujnika, pełną jego charakterystykę. Wymiana jest dziecinnie prosta, to potrafi raczej każdy, ale już co sie dokładnie wpina, tego już wiekszosc nie wie.
A jak mamy się ustosunkowywać? Tabelka OK. Trochę nie rozumiem dalszego drążenia tematu, wszystko zostało raczej wyjaśnione. Zimą auto będzie palić więcej, paliło by podobnie lub może ciut mniej, i miało by troszkę większą moc gdyby latem go zasilać zmrożonym powietrzem. Zimą warunki są inne, inne opory toczenia, inne gęstości płynów, trochę inna temperatura...
Jaki silnik dokładnie w tej Corsie? ps. Założyłeś 2 takie same tematy - skasuj jeden. Pozdrawiam
To jest błąd od przepływomierza. A rurę wypchnęło pewnie dlatego bo słabo dokręcona albo klamra nie trzyma.
16504 awaria obwodu czujnika przepustnicy 16506 czujnik przepustnicy sygnał za niski 16493 ty w zależności od kodu przyczyny wywołania przepływomierz albo czujnik podciśnienia w kolektorze 16468 elektrozawór wydechu bank2 (exhaust Valve Control Solenoid, Circuit (Bank-2) 16522 sygnal lambda za wysoki bank1 czujnik2 16483 czujnik-2 (G299) temperatury...
Ładowarka chyba z początku produkcji Najpewnierj z Tier 3b ew.pierwszy Tier 4 bo wywaliło pusty błąd.Albo jak zwykle w tym badziewiu wariuje czujnik temperatury/wilgotności powietrza dolotowego albo z jakiegoś powodu silnik nie odpalił i wypelnił sie bank nieudanych odpaleń albo DPF (jeśli jest) To akurat Texa ogarnia bez problemu.
Dołączam się do pytania.
A nie ma żadnych błędów w silniku?
Błąd P007d.Vin: WDD2052371F272244.
Do sprawdzenia na początek czujnik temperatury powietrza dolotowego i jego okablowanie.
Przyczyna tkwi w module chŁodzacym silnika,a znajduje sie pod zderzakiem z lewej strony.
jestem o krok dalej ale mimo to stoję w miejscu znalazłem czujnik temperatury powietrza dolotowego kupiłem nowy ale wyszło że i stary jest ok oryginalny przepływomierz boscha też posiada czujnik temperatury powietrza więc juz sam nie wiem o co chodzi zimny odpalany samochód bez wtyczki przepływomierza pali idealnie wczoraj po wymianie tego czujnika...
Czy nie można by było zastosować gdzieś na dolocie lub przy wentylatorze jakiegoś filtra powietrza? Stosuje się takie coś w kotłach? A problem w tym, że mam wspólny komin- monolit (nie przewód kominowy!) z sąsiadem, który pali węglem a mój kocioł ten syf ze spalania zasysa. Jakieś rady? System rozdzielny z zasysaniem powietrza zza ściany.
Jeśli dobrze wymigałeś, to masz takie błędy: P1402 Układ czujnika położenia zaworu EGR P0403 Usterka obwodu recyrkulacji spalin P0180 Usterka obwodu czujnika temperatury paliwa A P0110 Awaria obwodu temperatury powietrza dolotowego Czyli EGR do przeglądu i prawdopodobnie usterka elektryczna. Samodzielnie - możesz sprawdzić wszystkie bezpieczniki i zasilanie...
Przecież do kolektora dolotowego cały czas jest zasysane zimne powietrze to jaka ma być jego temp?? Dla pewności można wyjąć czujnik i ogrzać go gorącym powietrzem i zobaczyć co pokaże.
Ja tam też nie widzę. Może to temperatura silnika.
Fajny pomysł zastosuje go w fiacie 126p i w romecie.Zobaczymy co to da?
Witam. Aleksander 01 co to znaczy przez klapkę obiegu zamkniętego? W którym miejscu się on znajduje? Dzięki za odpowiedź Klapa jest zamontowana na tunelu powietrza dolotowego. Szukaj nad nogami pasażera.
Witam, Stawiam na nieszczelność układzie dodlotowym powietrza (był wymieniany filtr). Obejrzyj dkładnie układ dolotowy powietrza pod kątem nieszczelności.
Podczas eksperymentalnego kryzowania powietrza dolotowego do spalania zauważyłem ,że im tego powietrza zasysało mniej , tym niższa była temperatura spalin wyrzucanych do komina oraz nieco wyższa temperatura powietrza ogrzanego na wylocie.
Auto przyśpiesza z opóźnieniem w zakresie obrotów 1000-1500 obr. Tzn. wciskam pedał gazu i dopiero po około 1 sek czuć że przyśpiesza. Powyżej 1500 obr. reakcja na dotyk pedału gazu jest natychmiastowa. Druga sprawa to odgłos zbliżony do "spalania stukowego" podczas przyśpieszania pod dużym obciążeniem Np. 3 bieg, 2000 obr. pod górę. Odgłos zanika gdy...
Witam!!! Po uporaniu się z błędami kalkulatora dodatku pozostała jeszcze walka z kalkulatorem wtrysku. Otóż auto sypie błędami z różnych obwodów o zwarciu do masy lub brak sygnału. Bledy te bez problemu się wykasowują pozostaje tylko ten p1451, nie można go usunąć. Z tego co wczoraj zobaczyłem to w obudowie filtra powietrza jest chodniczka/podgrzewacz...
Gdzie jest kolektor dolotowy w tej maszynie? Nie widziałem tego samochodu z tym silnikiem, ale ogólnie jak z każdym samochodzie patrz na filtr powietrza dalej lecisz wzrokiem po rurze dolotowej powietrza dalej jest przepustnica i do niej przykręcony kolektor dolotowy a ten do silnika.
Masz sekwencje czy mikser. Musisz pojedzić z 50 km na benzynie , kilka razy odpalić i zobacz czy odpalanie wróciło. Ale i tak podejrzewam pompke lub wtryski.
Witam, Po pierwsze nie jest "zawór od turbiny" a jest to zawór EGR z dodatkową klapą wykorzystywaną przy gaszeniu silnika ( to ten którym steruje siłownik od którego odpięty jest ów przewód). Klapa ta powoduje łagodniejsze zatrzymanie podczas gaszenia. Skoro przewód został zaślepiony to prawdopodobnie uszkodzony jest zaworek elektropneumatyczny (sterujący...
Witam. Ja osobiście zawsze demontuje intercooler i go myje w środku. Zanieczyszczenia chłodnicy powietrza są istotne z 2 powodów: 1) zmniejsza się ogólne pole przekroju kanałów chłodnicy co powoduje problem z przepływem powietrza (min może powodować wzrost temp powietrza dolotowego co jest mocno niepożądane) 2) utrudnia wymianę temperatury miedzy rozgrzanym...
A co pokazuje analizator spalin?
Tja, z pewnością sonda lambda powodowała overboost i zrzucanie węża powietrza dolotowego z turbo
Nie masa wtryskiwaczy a plus po zapłonie. Wtryski masę biorą z ECU, 1H2, 1G3, 1G2, 1H3. Czujnik temp powietrza dolotowego (IAT) to 3A2, i pewnie 1C2 lub 1C3
Witam. Pokazuje mi na Vag bląd czujnika temperatury powietrza dolotowego ale nie wiem gdzie go znaleść? Może ktoś pomóc? Patrze zaglądam i nie widzę go.[/b]
Dlaczego ma piszczeć? Czas wtrysku wystarczy? Program to eobd facile. Z google Play I jeszcze mnie zastanawia dlaczego pokazało temperaturę powietrza dolotowego 41
Czujnik ten znajduje się w gumie dolotowej zaraz za filtrem powietrza. Prawdopodobnie nie podlączyliście go wymieniając filtr lub przy okazji zdjęcia tej gumy
A układ dolotowy powietrza szczelny ?
To czujnik powietrza dolotowego nie jest przed kolektorem (zielona wtyczka), a czujnik powietrza wlotowego jest w przepływomierzu, gdzie są 4 piny?
Nie ma tam czujnika powietrza i dlatego tak pokazuje.
ok. czyli to maf to sygnał z przepływomierza... ale wymieniony był na nowy denso i dalej to samo ... tylko na ciepłym silniku to się dzieje... co może być? na wszelki wypadek wymenię jeszcze czujnik powietrza dolotowego
Rura dolotowa, dolot powietrza, rura turbo. Różnie mówią.
Gdzie w audi A4 B8 znajduje się czujnik temperatury powietrza dolotowego? W lupce znalazłam informację że za przepustnicą ale tam są aż 3. Jak sprawdzić który to dokładnie?
Sprawdź szczelność zamykania układu EGR, może zakłócać odczyty przez spaliny które puszcza wtedy kiedy nie powinien. Sprawdź szczelność powietrza dolotowego. Od tego bym zaczął.
p0113 Czujnik temperatury powietrza dolotowego p0102 Problem z przepływomierzem p0141 Obwód grzania sondy Lambda Masz dwa błędy od przepływomierza w nim jest też czujnik temperatury. Ja by się przyjrzał przepływomierzowi lub kosce do niego czy kabelkom.
Najczęściej wypala się siatka w palniku, do wymiany. Ale przy podobnych objawach może być też ograniczony dopływ powietrza albo zanieczyszczony tłumik. Sprawdź rurkę dolotową powietrza, kurz na wirniku dmuchawy. Jak nic nie pomoże to palnik do wymiany.
Te silniki miały problem z przepływomierz powietrza. Jak nie odpala sprawdzasz parametry tj. temperatura wody oraz powietrza dolotowego, obroty wału i wałka jeśli możesz
Sprawdź jeszcze czujnik temperatury powietrza dolotowego.
Tylko zapomniales zapytac, czy moze tak jezdzic? Owszem moze, tylko nie po glebokich kaluzach(znaczy powyzej kola, jak sie tam woda dostanie i ja zassie do silnika to troszke pozamiatane). Raczej nieprawidlowosci nie bedzie.
Witam w moim autku wyskakuje błąd ( czujnik powietrza dolotowego ) mam pytanko gdzie on się znajduje ponieważ chciał bym go wymienić . Czujnik temperatury powietrza który znajduje się w kolektorze ssącym już wymieniłem ,a to jest chyba coś innego . Pomocy !!!:cry:
Problem tkwił w zbyt wysokiej temperaturze powietrza dolotowego, było to spowodowane nie prawidłowym działaniem EGR.
Od jakiegoś czasu zauważyłem że moim Hyundai IX35 przestaje działać ogrzewanie a robi się coraz zimniej i robi się problem. Na silniku jest 75°C a z kratek wieje zimne powietrze, zwiększam temperaturę na max, dalej to samo. Zmniejszając na Lo słychać ze przełączają się przepustnice i załącza się sprężarka. Nie ma żadnego błędu. Myślałem że może przepustnice...
Nad sprężarką klimatyzacji masz 2 elektrozawory odpowiedzialne za sterowanie przepustnicami powietrza dolotowego. Zobacz, w tym temacie są rysunki [url=https://frenchcarforum.co.uk/forum/...
Czujnik ciśnienia powietrza błąd stały Błąd czujnika masy przepływającego powietrza Obwód czujnika powietrza dolotowego Auto jedzie ale nie wkręca się max 2500 obrotów i prędkość 120 km/h
Miałem podobny problem. Winny był czujnik powietrza dolotowego przy filtrze powietrza. Po wyczyszczeniu sondy z oleju i wymianie filtra powietrza i paliwa wróciło do normy.
Tylko to dziwne, bo zmienia się ona na różne wartości, ale w innym miejscu temperatura powietrza dolotowego jest prawidłowa. To ciśnienie też niemożliwe do uzyskania. Jeśli komputer jest przystosowany do większej ilości czujników niż jest fizycznie to powinno być chyba na stałe -40. Chodziło mi o to, że wariacje sugerują, że być może któryś przewód...
I sądzisz że ktoś z forum słuchając filmiku określi Ci gdzie ciągnie powietrze? Ty stoisz przed autem i nie możesz znaleźć a myślisz że z filmiku ktoś Ci wywróży? Nie możesz znaleźć to oddaj do zadymienia i wyjdzie gdzie ciągnie.
do sprawdzenia wszystkie połączenia wkładu dolotowego powietrza oraz wężyki podciśnienia jeśli to nie pomoże to sprawdzić należy przepustnicę oraz przepływomierz powietrza sprawdzałeś błędy silnika? ewentualnie logi przepływki.
Nie podales numeru OPR przez to do wyboru schematu wtrysku mam tylko 20 roznych schematow, zamieszczam zdj schematow silnika DV4TD wtrysk Bosch norma emisji spalin Euro 4 -1240 Czujnik temp dolotu -1263 EGR + przepustnica -1313 Czujnik obrotow silnika -1115 czujnik odniesienia caylindra -1220 czujnik temperatury plynu w ukladzie chlodzenia -1221 czujnik...
W rurze dolotowej pomiędzy filtrem powietrza a przepustnicą
Proponuję sprawdzić dokładnie układ dolotowy powietrza, są to typowe objawy ssania lewego powietrza, sprawdź też klapkę przepływomierza czy nie zacina się. Pozdrawiam
a czy mógłbyś mi napisać co to jest ten czujnik masy i gdzie on się znajduje. inaczej przepływomierz masy powietrza umieszczony na układzie dolotowym za filtrem powietrza (najczęściej). jedź na diagnostykę bo sam tego i tak nie sprawdzisz, a wymiana w ciemno nie jest tania.
Czy temperaturę powietrza dolotowego też widzi poprawnie?
Ten szrot 2,0TDI przebił nawet słynną 2,5V6 Ale tak z innej beczki: kiedyś dwusuw miał być tani, prosty i niezawodny, problem polegał na emisji spalin i kulturze pracy, zaczęto więc wymyślać sposoby na poprawienie tych bolączek, pompa oleju, mechaniczna pompa powietrza dolotowego itd. Próbowano obudować prosty jak budowa cepa silnik setką psującego...
Ta rura nie ma wplywu na prace silnika i w sumie tak na dobra sprawe jest zbyteczna. Dziala to tak ze jak masz np -20 na polu ten termostacik jest wspomagany podcisnieniem ktory ma przelaczyc na doplyw cieplego powietrza z nad ukladu wydechowego bo tam rury momentalnie maja wysoka temperature. Zasysa sobie to cieplejsze powietrze a nie zmrozone co spowoduje...
Wyslij mi maila na matador(at)poczta.fm z adresem email to wysle Ci ksiazke "Sam naprawiam Ford Escort" tam jest wszystko opisane. A tobie zapewne jest chodzi o czujnik zasysanego powietrza ktory jest wkrecony w kolektor dolotowy. "Czujnik ciśnienia zasysanego powietrza jest umieszczony w przedziale silnika przy gnieździe mocowania prawej kolumny zawieszenia...
Witam, dymienie na czarno brak mocy, na początek sprawdził bym układ dolotowy powietrza, coś mi się obiło o uszy, że te silniki maja częsty problem z nie szczelnością tego układu.
Witam.Sprawdź czy nie bierze gdzieś obcego powietrza w układzie dolotowym. Może wywiało którąś uszczelkę przy kolektorze, lub rozszczelnił się wąż od serwa hamulcowego. Pozdr.
Możliwe że tezlż przez czujnik powietrza dolotowego tak może się dziać ? Jak nie taka dawka paliwa idzie i nie może przepalić bo wtrysk leje ? Dzięki wielkie
A może ktoś posiada rozpiskę tych czujników przedstawionych na tym zdjęciu, samo zdjęcie udało mi się zdobyć, ale są opisane tylko czujniki temperatury płynu chłodzącego i czujnik temperatury powietrza dolotowego.
Każdy kod błędu zczytany z tech2 lub czegoś innego konkretnego ma swój tgzw symptom. Jeśli u ciebie występuje P2279(11) to na pewno problem tkwi w ukł dolotowym powietrza - patrz kolektor. Skoro ktoś go już wymieniał zrób test wykonawczy klapek wirowych. Co do DPF dopuszczalna różnica ciśnień = -3 : 3 , nasycenie pow 100% nie da się wypalić podczas...
Sprawdzić i umyć cały system dolotowy powietrza do silnika,to jedno,drugie to elektryka. Posprawdzaj masy przy tylnych lampach,wtyczki. Czasami dziwnie się zachowuje jak coś nie tak z tymi elementami. Miałem dwa takie przypadki.
Czyli czujnik temperatury powietrza dolotowego do wymiany?
Może jeździć i jeśli ci już strzela to sekwencja także nie będzie ci dobrze pracować i będzie strzelać ale te strzały nie będą odczuwalne. Sprawdź instalację wysokiego napięcia , kompresję silnika i ewentualnie czy nie zasysa lewego powietrza do układu dolotowego silnika.
NTC czujnik temp. powietrza dolotowego.
Dzień dobry mam pytanie odnośnie temperatury powietrza dolotowego czy ta temperature mierzy czujnik w przepływomierzu czy czujnik Map sensor ciśnienia bezwzględnego? Jest to Renault scenic 2 1.5dci 101 km.
To brzmi jak turbo.Mozesz zdemontowac przewod powietrza dolotowy do turbo i sprawdzic czy nie ma luzu oraz obejrzec.Czesta usterka w 1.6hdi,pomijam szczelnosc ukladu doladowania.
Na tunelu dolotowym powietrza od wentylatora jest wkręcona biało szara kostka 4 lub 5 przewodów w środku 3 sprężyny z drutu oporowego do regulacji obrotów plus bezpiecznik termiczny. Sprawdź ten bezpiecznik
temperatura powietrza dolotowego czujnik powietrza dolotowego czujnik dolotowego powietrza
briggs wymiana wymiana grzałka czajnik skuter blokada
odzyskać usunięte wiadomości messenger odzyskać usunięte wiadomości messenger
Kod do radia Seat Leon 1 (1999-2005) – jak uzyskać, numer SEZ, procedura odblokowania Radio samochodowe Pioneer, Sony – masa: karoseria czy minus akumulatora? Praktyczne wskazówki