Czyli prawidłowo. Tak ma być, do tego jest odma.
Podwyższone ciśnienie w komorze korbowej świadczy o nieszczelności tłok-cylinder. Może pęknięte pierścionki może zużyta powierzchnia cylindra. Rozkręć obejrzyj pokaż zdjecia i napisz co to konkretnie za kompresor.
Moim zdaniem po to jest ta "dziurka" aby nią leciało, przecież jak tłok kompresora "idzie na dół" to wypycha powietrze z komory korbowej i to powietrze musi gdzieś ujść...
Witam jeżeli powietrzem sadzi z korka wlewu oleju znaczy to że ma przedmuchy i czyli kiepską kompresję i nie chce zapalić. Trzeba zmierzyć kompresję jak jest około 30 atmosfer to jest dobrze a jak nie to szukać innej przyczyny np. zły kąt wtrysku, zużyta pompa paliwa itp.
Miałem coś podobnego w Astrze H, uszkodzony był zawór w odmie, w silniku robiło się podciśnienie i zasysało powietrze uszczelniaczami wałków. Sprawdź, czy po odkręceniu korka oleju dźwięk ustaje.
Gdzie jest korek spustu oleju bo nie mogę zlokalizować ! A w instrukcji są ogólnikowe informacje. Na ostatnim zdjęciu (obróconym i mało nie złamałem karku :-)) jak już je ustawisz właściwie to pod pomarańczowym korkiem do kontroli i nalewania oleju w podstawie silnika jest taka śruba (chyba M8) - trzeba wykręcić i olej wypłynie - oczywiście coś podstawiamy...
Śruba wyczyszczona i założona. Dokręciłem do oporu. Próbowałem odpowietrzać jak radziłeś. Faktycznie, poziomo tłok idzie ok. 2 cm. do przodu. Obracam go pionowo i coś tam chlupie i się przemieszcza jakby powietrze z olejem. Przy naciśnięciu na tłok, bardzo ''wybula''gumowy korek i chce go wypchać. Oprócz tego tłoczek, którym się pompuje wystrzeliwuje...
Witam Mam problem z kompresorem . Ucieka powietrze korkiem wlewu oleju , jak nabije do końca ucieka przy nanometrach z włącznika awaryjnego. Ciśnienie jest tak duże nie jestem w stanie korka utrzymć palcem .Co może być powodem ? Czy to znak że już kompresor wymaga profesjonalnej naprawy czy dam radę sam ,chociażby zdjagnizowac usterkę z waszą pomocą.?...
Witam, zauważyłem w Mikrze k12 1.2Pb że kiedy silnik pracuje i wyjmę bagnet oleju to syknie jak by powietrze uchodziło, tak samo jest z korkiem oleju, kiedy go odkręcę to syknie, czy to może świadczyć o źle pracującej odmie bądź jakiś zawór odpowietrzający ?
Witam Mam takie pytanie czy z korka oleju z przodu maski, kiedy go odkręcimy to powino wydobywać sie powietrze/spaliny ?? Piszę, że powietrze albo spaliny bo ciężko stwierdzić co... Nie mniej jednak czy przy Dafach xf105 z 2010 roku po odkreceniu korka oleju, na rozgrzanym silniku wydobywanie sie powietrza jest normalne? Powietrze nie leci mocno jak...
Wycieki to jedno. Czy korek zbiornika jest oryginalny ? bo tu ewidentnie zasysa powietrze a jak wiadomo w okresie jesienno-zimowym jest ono wysoce nasycone wilgocią a ta wytrąca się w ciepłym oleju i jest efekt spienienia.
To wygląda jak para ale to czyste powietrze nic nie śmierdzi to wychodzi z korka wlewu oleju . Silnik po częściowym remoncie Głowica byla składana w zakładzie założone nowe pierścienie. Auto chodzi super nic sie nie dzieje oprócz niby tej pary tak to nazywam ponieważ po uruchomieniu silnika to widać jak by niby para. Po przełożeniu kartki papieru kartka...
Bez zaworka może być problem bo po podłączeniu odmy do kolektora ssącego będzie górą (odpowietrzeniem przy korku oleju) silnik łapał lewe powietrze.
Kolego w silnikach TDI jest raczej normalnym, iż przez wlew oleju dmucha powietrze, gdyż częściowo przyczynia się do tego turbina. Gorzej jest natomiast, gdy nadmiernie wyczuwa się dmuchanie przez otwór po wyjętym bagnecie, bowiem ( moim zadaniem ) może to już świadczyć o zużyciu silnika. Jeśli jednak nie zużywa on zbyt wiele oleju i łatwo uruchamia...
Właśnie myślałem o tym i znowu ją wymontowałem,rurka czysta ,kanał w bloku z tego co widać od góry to czysty,dmuchałem powietrzem to powietrze jak uchodzi przy korku wlewu oleju jest odczuwalne po przyłożeniu ręki.
bmw 525 - tak sie robi, poniewaz po odkreceniu korka wlewu oleju silnik zasysa powietrze przez odme a nie przez filtr - przeplywomierz nie mierzy tego powietrza i silnik dostaje za malo paliwa.
Oj to nie to wewnątrz silnika słychać coś takiego jak byś powietrze z balona popuszczał a korek oleju jest zassany jakby do środka ciężko go odkręcić na pracującym silniku. Zawór odmy dwa razy zmieniłem i nic...
Tak jak poprzednik pisał - gorąca woda, głowica na swoim miejscu i nabić ciśnienie powietrzem - oczywiście poprzez przerobiony korek od chłodnicy.
Na lewe powietrze jest tak czuły,że odkręcenie korka wlewu oleju zmienia obroty.
Pytanie - co moze być tego powodem? Zawsze będzie trochę dmuchać, tłoki jadąc w dół wypychają powietrze w głowicę.
Jak odkręcasz korek to silnik zaczyna brać lewe powietrze, stąd nieprawidłowa paca.
Kąt wtrysku ustawiony przy montażu pompy wtryskowej? A jak z kondycją silnika? Kompresja jeszcze jest? Nie dymi z odmy-korka wlewu oleju?
Oczywiście że może. U mnie tak było. Najprostszy sposób jaki u mnie się sprawdzał to odpalenie auta i odkręcenie korka wlewu oleju pod maską i patrzenie jak dmucha aż do czasu nabicia powietrza i kichnięcia osuszacza. wiadomo wtedy już sprężarka nie pompuje i zobaczysz czy jest zmiana. U mnie była duża. Po wymianie sprężarki przeszło. Tak dmuchało że...
Należy uszczelnić korek wlewu oleju,przez który zasysa "lewe powietrze" i bije w odmę ponad normatywnie. Płaska uszczelka,bądź nowy oring w zależności od tego,czy 16V,czy 8V. Na oringu,korek po odkreceniu nie powinien podskakiwać w trakcie pracy silnika,tak należy dopasować w/w oring. Kupić zestaw oringów i pobawić się w odpowiednie dopasowanie. Taka...
Szukaj dalej dziury w całym. To normalne że skrzyni korbowej jest podciśnienie. Tak się teraz projektuję silniki. Ma to kilka zalet. Mniej wycieków bo jest podciśnienie. Mniejsze opory/straty niby niewiele ale zawsze coś. Lepszy rozbryzg mgły olejejowej i jej szybsze opadanie. Brak powietrza to brak wilgoci = mniej skrapaljacej się wody = mniej "masła"...
Mam problem z silnikeim w tym samochodzie. Zauważyłem, że wytwarza się wnim dość duże ciśnienie, po odkręceniu korka oleju wyraźnie słychać jak powietrze ulatuje a po położeniu korka na wlew przy włączonym silniku korek podskakuje. Co na to poradzić? czy jest coś zapchane? Słyszałem coś o odmie tylko nie wim w którym miejscu kupić i jaka by się nadawała....
Witam, zastanawiam się czy w traktorku o silniku Andoria S15 podczas pracy powinno sapać powietrze spod korka wlewu oleju? Czy może to kompresja leci w olej? Silnik po wymianie tłoka, pierścieni, cylindra, panewek. Druga sprawa to to że traktorek ma jakby mało mocy, jakby coś się ślizgało (paski na pewno nie). Posiada 4 biegi do przodu i jeden do tyłu,...
Jeżeli będzie zapchana odma to na korku wlewu oleju po odlreceniu buchało by powietrze na wolnych obrotach pracy silnika ? Jak sprawdzić stan odmy ? Jdna przyczynę mamy wyciek z pod pokrywy zaworów dość spory a drugie to po kolejnych 750 km ubyło już tylko dobre 0,5 litra tylko jak to możliwe że znacznie mniej niż predzej
Witam Mam taki problem jak w temacie, kompresor zaczą wyrzucać olej korkiem wlewowym. Jak wyjmę ten korek i włącze go to razem z olejem tryska powietrze. Wie może koś jaka może być tego przyczyna ?
Każde auto ma obliczoną przez producenta przepustowość powietrza przez uklad dolotowy powietrza.Jeśli odkręcisz korek wlewu oleju to przez odpowietrzenie skrzyni korbowej będzie zasysane dodatkowe powietrze co spowoduje zmiane obrotów.Ja tak sobie to tlumacze jeśli się myle niech mnie ktoś poprawi.Dodam jeszcze że mialem niedawno następującą sytuacje...
Trzeba by się przyjrzeć ciśnieniu/podciśnieniu w kolektorze dolotowym. Bo seria błędów jest od tego że ciśnienie w kolektorze nie pasuje sterownikowi silnika do aktualnych obrotów, otwarcia przepustnicy i obciążenia silnika. Wygląda jak dziura w dolocie. Należy pamiętać że lewe powietrze może pochodzić np z nieszczelnego korka wlewu oleju czy bagnetu....
Witam, wszystko sie zgadza ale: - olej chodzilo mi moze o jakosc oleju niz o to czy jadalny / silnikowy - zeby powstal "majonez" ilosci obu skladnikow sa porownywalne rzedu 1:5 - 1:3, nie sa to sladowe ilosci. - woda z olejem jest nie mieszalna bez emulgatorow - skad one sie wziely? - mieszanina powinna sie blyskawicznie rozwarstwic - co do par oleju...
jeżdziłem na orlenie clasić 15w 40 a gdzie jest ten zaworek od pompy to duzo jest roboty czy trzeba miske odkręcac ? bo jeśli to panewki to sie nie opłaci robic co nie i jeszcze zaczoł mi dmuchac przez korek powietrzem oleju nie widać narazie
Dzisiaj zobaczyłem jak chodzi bez korka oleju. Obroty bardzo niestabilne. To znaczy że lewe powietrze?
A ten silnik nie ma czujnika położenia wałka rozrządu? Wydaje mi się, że przy przestawionym rozrządzie powinien wyrzucać błąd, i nie odpalać. Co do lewego powietrza, zatkaj czymś całkowicie dolot np załóż na rurę reklamówkę, jeżeli zgaśnie to jest ok, jeżeli będzie pracować to gdzieś ssie lewe powietrze. Jest też druga metoda, po odkręceniu korka oleju...
No tak ale czuć że z odmy leci jakies powietrze jak przyłożę rekę
Cześć. Naczytałem się rożnych rzeczy i trochę zwariowałem. Chcę się dowiedzieć co Wy na to. Opel Corsa C, po odkręceniu korka wlewu oleju dmucha powietrzem. Olej nie pryska, to powietrze nie śmierdzi jakoś specjalnie spalinami, raczej olejem. W sieci piszą że ilość tych gazów może zależeć od konstrukcji silnika, inni, że jak dmucha to uszczelniacze...
Witam.No takie mam pytanko czy da się jakoś wyczyścić odmę czy tez trzeba kupić nową ponieważ myślę że to ona jest powodem szarpania skoków obrotów jak też patrzałem to zasysa mi powietrze z korka jak walnięty i przy tym chlapie olejem,no chyba że macie jakieś inne sugestie?Dodam iż mechanik wymieniał mi olej i tak troche jeździłem z ponad 0,5 litra...
miałem dokładnie tak samo. a sprawa była błacha - przy korku (wlew) oleju jest taki wężyk idzie on do takiej wiekszej rurki i do filtra powietrza i właśnie ok 4 cm od korka cały ten wężyk był dziurawy i łapał powietrze i dlatemu tak sie działo. na oko nie było widać ale pomacałem pomacałem a tam dziura na 2 palce polecam wymiane ale to ok 80 zł albo...
Czołem. Xsara Picasso 2.0 16V benzyna silnik RFN. Objaw jest taki: po odkręceniu korka wlewu oleju - silnie dmucha. W miarę czyste powietrze, bez dymu, ale ciśnienie jest mniej więcej jak z rury wydechowej. A jak odłączę przewód odmy, który wychodzi z drugiej pokrywy zaworów, to tam nic nie dmucha. Czy to tak ma być? Tam jakiś zawór? A może po prostu...
Inaczej. Sprawdź czy świst wynika z podciśnienia. Odkręcić korek i o ile to możliwe ocen czy zasysa powietrze czy dmucha. Jak zasysa to może to być problem z przepustnicą, z regulacją biegu jałowego.
albo początki końca uszczelki pod głowicą sprawdź na zimnym czy niema kropelek wody na bagnecie i czy pod korkiem wlewu oleju niema sera mazi .
Niekoniecznie trzeba w jelczu przecież nie miała osobnego odpowietrzenia .Nadmiar ciśnienia pójdzie z olejem do zbiornika i tam się odpowietrzy o ile korek w zbiorniku to umożliwi .Nie trzeba ale warto bo olej z powietrzem to nie za dobrze dla pompy podającej olej na sprężarkę .Tak więc lepiej jest zrobić jak pisze scalakmen.
to proste nie mysl nawet o castrolu reklama to sciema ja na castrolu mialen bialy nalot zima na korku wlewu oleju a po wlaniu mobila wszystko wrocilo do normy wniosek jest prosty pozatym na mobilu ciszej pracuje silnik To ze miales bialy nalot na korku to nie swiadczy o zlym oleju. Tak sie dzieje jak jezdzisz w miescie na krotkich odcinkach, silnik...
To jest bardzo typowe w CC 700 z gaźnikiem Aisana a szczególnie w okresie jesiennym i wiosennym gdy powietrze jest wilgotne. Pozdrawiam
Witam, sprawź czy masz tak zwane masło pod korkiem wlewu oleju. Jak jest to również poprzez rurkę odpowietrzenia dostaje się do gaźnika. Sprubój go przedmuchać otwierając korek wlewu oleju a zatykając powietrze dolotowe do filtra przegazuj, na rozgtzanym silniku. Jak to nie pomorze to szukaj dalej: sonda, czujnik temperatury.
Olej 5w-40, a filtr oleju jest pod korkiem wlewu. Takie kółko ze śrubą imbusową w środku. Odkręć śrubę i wyjmij filtr, taka długa rurka z siatki stalowej. Trzeba go wymyć i przedmuchać sprężonym powietrzem.
Niekoniecznie ponieważ uszczelka jak już pisałem wcześniej mogła ulec uszkodzeniu w sposób niewidoczny nawet z zewnątrz mogła po prostu ugnić gdzieś przy kanaliku pod głowicą i też będzie lipa .Możesz jeszcze sprawdzić czy po odkręceniu korka w zbiorniczku czy jest duże ciśnienie jak auto zagrzane prawidłowo może troszkę syknąć jak długo syczy to idą...
Dodam ze wywala przez korek ,tak paruje ze ludzie myslą ze się pali auto i chcą dzwonic po straz , pod korkiem do wlewu oleju jest taka mieszanka woda z olejem chyba ><kisiel>< nie leci powietrze cieple w aucie przez korek syczy iwg
Witam Panowie, to prosta konstrukcja. Lewa śruba (ta z poprzeczką) służy do blokowania/opuszczania podnośnika i jest tam śrut (może być ze sprężynką) i przynajmniej w teorii powinna się blokować by przypadkiem jej nie wykręcić bo pod obciążeniem wystrzeli. Druga śruba ze sprężynką i śrutem/zatyczką (lub czymś w tym stylu) to miejsce do napełniania/odpowietrzenia...
Sprawdź czy: -nie ubywa płynu, -nie ma płynu w oleju silnikowym lub odwrotnie, -czy nie idą bańki powietrza podczas pracy silnika ze zbiorniczka wyrównawczego (wystarczy zalać płyn pod sam korek i obserwować). Jeżeli masz którykolwiek objaw, wymień uszczelkę pod głowicą i po krzyku.
Wymieniam pierścienie i zobaczymy Po co wymieniać pierścienie?. Toż przez pierścienie tyle oleju nie weźmie co przez uszczelniacze na zaworach, to raz. Aby sprawdzić, to wystarczy odkręcić korek wlewu oleju do silnika i jeśli podczas pracy silnika daje białym dymem wraz z powietrzem, to oznacza nieszczelność góry głowicy, czyli wspomniane uszczelniacze...
Agregat ma malusienki tłoczeczek i słabiutki silnik. Jeśli startuje i ma ciśnienie po stronie tlocznej lub powyżej 1.5 bara na ssawnej to cienko. Zawór zwrotny kolega ma między agregatem a butlą? Zawor powoduje że nie ma na starcie ciężko. Ogolnie to agregaty padają jak muchy na takim DIY. Wilgotne powietrze powoduje korozje zespolu tłok cylinder. Rozbieralem...
Witam Proponuję preprowadzić następujące czynności: 1.po nabiciu do 2 atm. sprawdzić czy smok sprężarki zasysa powietrze,jeżeli nie to winny jest zaworek wdechowy 2.każdy silnik tłokowy musi mieć tzw.odmę-otwór przez który wchodzi i wychodzi powietrze napędzane dolną częścią tłoka.Najczęściej to korek wlewu oleju spełnia taką rolę.Jeżeli powietrze "ucieka"...
Na wszystkich. I wydaje mi się że to trochę za dużo. No i czemu przez korek oleju ciągnie powietrze ?Dotąd spotykałem się tylko z przypadkami że przez korek silnik wyrzuca nadmiar powietrza. Dodano po 1 Po wymienia świec na inne na razie nie wyrzuca błędu wypadania zapłonu. Ale wolnych obrotów jak nie było tak nie ma.
Bledy wywalał coś z ciśnieniem A co do plynu w chłodnicy to wczoraj musiałem dolać do max bo juz nic nie bylo Ciepłe powietrze daje przez klime Korek od Oleju jest ok tak samo poziom nie zmienił się chyba może minimalnie co jest niezauważalne
Heh to normalny objaw. Jak by mial wodę w oleju to masł miałby nie tylko na korku ale i na bagnecie. Jak na korku to od wilgoci. Tego nie da się uniknąć jeżeli jeździsz na krótkich trasach mniejszych niz 10-15 km. To jest raczej nie szkodliwe, chyba że zamarźnie w przewodzie odpowietrzającym, to wtedy powietrze może wypchnąć bagnet itp.
Witam wszystkich.U mnie była uszkodzona odma ta w korku oleju i ten temat to lewe powietrze w układzie po przepływomierzu powietrza które jest nie zmierzone przez maf Pozdrawiam Bart. 3.1.19. Nie wysyłaj wiadomości w tematach archiwalnych, jeśli jest to kolejne pytanie, w szczególności inne niż osoby pytającej. Z racji szacunku do pytającego załóż własny...
To siłownik dwustronnego działania ale podłączony jako jednostronny z siłowym wysuwem tłoczyska. W króćcu do którego nie jest podłączony wąż masz wkręcony korek z otworem by zasysało i uchodziło powietrze wraz z ruchem tłoczyska. To że pluje przez ten korek olejem świadczy o przecieku na tłoku. Masz dwa wyjścia. Albo wkręcisz tam króciec, założysz jakikolwiek...
Po mojemu to lewe powietrze ciągnie gdzieś blisko tego jednego gara. Nie wiem czy to ma coś wspólnego z tym co opisałem wyżej, ale jak odkręcam korek od oleju, zasysa powietrze do środka i na chwile auto spada z obrotów i przygasa. To normalne z klapową przepływką.
Najprościej budujesz przejściówkę z gwintem świecy żarowej i z drugiej na szybkozłączkę do kompresora. Ustawiasz tłok w górnym położeniu i podłączasz powietrze, ze zgiętym wężem, powoli wpuszczasz powietrze do cylindra i słuchasz gdzie masz nieszczelność. Wydech, kolektor ssący czy z korka wlewu oleju. Można kupić gotowca, ale one nie mają przejściówek...
Sprawdz zawór PCV koszt z uszczelką to ok 170 zł Dodano po 5 Przed wymianą odkręć korek wlewu oleju silnikowego jeśli zasysa powietrze to 100% PCV https://obrazki.elektroda.pl/9075707600_...
No właśnie a ja ledwo dawałem rade wtłaczać powietrze taką dużą pompką do roweru i to przy otwartym korku wlewu. Szło ale bardzo ciężko..
Witam, mam problem z moim BMW, na zimnym nie kopci, jeśli silnik się rozgrzeje zaczyna kopcić na niebiesko, odma została wymieniona z przewodami. Wyciągając bagnet czuć zasysanie powietrza do miski, odkręcając korek oleju silnik normalnie wydmuchuje powietrze, proszę o pomoc.
najprostrzym sposobem sprawdzenia sprężania jest odkręcenie korka wlewu oleju na wolnych obrotach nie powinno z niego dymic. A powietrze z olejem może się wydostawać? (bez dymu).
Sprawdź ciśnienie na cylindrach jakie jest i czy niema dużej różnicy a najlepiej zrobić test powietrzem zamiast świecy wkręcasz rurkę podłączasz powietrze,tłok dajesz w dół i słuchasz czy nie ulatuje być mocno powietrze przez korek wlewu oleju,może pierścienie się przypiekły. Sprawdź też przepływomierz chodzi o parametry zasysanego powietrza może okłamuje...
Fałszywe powietrze to najczęstsza przyczyna , układ zasilania jest ściśle powiązany z układem odpowietrzania,uszkodzona uszczelka korka wlewu oleju sprawiała podobne problemy,tutaj proponuje szukać rozwiązania.
Kompresor gotowy. Ostatecznie wszystko zostało złożone. Wszystkie przewody olejowe, powietrzne i elektryczne są zamontowane. Co do próby to tylko sprawdziłem czy silnik działa i w którą stronę się kręci, bo to ważne z uwagi na pompę oleju. Jeszcze muszę poczekać na zamówiony magnetyczny korek spustowy do misy oleju przy pompie. Gdy już korek będzie...
Co ma to wspólnego z ogrzewaniem i klimą? Jak to sprawdzić gdyby to było to ? Oleju nie ubywa, a płyn chłodzący nie ma zapachu oleju i również poziom jest stały. Chodziło mu o to ze jak walnieta głowica, czy uszczelka, to są przedmuchy do płaszcza wodnego i wtedy w układzie chłodzenia jest powietrze pod zancznym cisnieniem, chociąż korek to upuszcza...
Najlepszym sposobem na nasycenie olejem panewki łożyska od koła zamachowego było by jego kompletne wymontowanie z mechaniki. Potem takie łożysko czyścimy z syfu i brudu. Wrzucamy do strzykawki napełnionej olejem i ciągniemy za tłok strzykawki uprzednio zamykając wejście na igłę gumowym korkiem. Podczas tej operacji w oleju będą się pojawiać bąbelki...
Jedź w dłuższą trasę i zrób ok 200km, woda powinna odparować z oleju. Być może masz zatkaną odmę, i jest kiepskie odpowietrzenie komory spalania - powietrze się skrapla. Ja u siebie zmieniłem termostat i po problemie.
moze faktycznie cos z powietrzem, jakies nieszczelności.. zobacz czy korkiem oleju mocno wali. I jak tam z odpowietrzeniem silnika. A niektóre jeszcze miały regulację ręczna przy przepustnicy ale nie wiem czy akurat w tym morotku bo nie pamietam dokładnie jak tam wyglada przy przepustnicy - wiesz honda rzadko u mnie na warsztacie siedzi.
Witam mam dwa problemy przy moim CC pierwszy to to ze zaczęło sie ciężko zmieniać bigi jaka może być przyczyna a drugi to to ze wyrzuca mi olej z silnika przez wężyk który wychodzi przy wlewie oleju jak może być przyczyna uszczelka pod głowica? gdy przy zapalonym silniku odkręcę korek wlewu oleju to leci powietrze a raczej opary z góry dziękuje za pomoc
Jeśli znika olej to zacznij od sprawdzenia odmy silnika. Jestem po wlaniu nowego od zakupu, na razie jest ok. Zobaczę, co będzie po przejechaniu tego 1 k. Jeśli będzie żarł, to tak zrobię. Ten sposób z odkręceniem korka od oleju podczas pracy silnika i nasłuchiwanie czy nie uchodzi powietrze, co miałoby się = zepsuta odma może działać? Spotkałeś się,...
To nie musi być uszczelka pod głowicę, miałem to samo, ale spowodowane wytartymi pierścieniami, tłoczyły powietrze do skrzyni korbowej i wypchały wszystkie simeringi, 1 litr oleju starczał na 50km :/ Silnik sie pocił, olej wydobywał się wszędzie przy pokrywie zaworów, z korka od oleju etc... Po wymianie było ok.
Sprawdźcie sobie pokrywy zaworów, jeżeli na odpalonym silniku próbujecie ściągnąć korek wlewu oleju a on jest mocno zasysany do silnika to uszkodzona jest odma w pokrywie i silnik łapie lewe powietrze. Często gesto w opelkach :) jazda na ubogiej mieszance skutkuje wypaleniem zaworów!
Ciśnienie ustawiłem na 5 barów, a zbiornik ze 250 litrów mam, po drodze nie było nigdzie słychać wycieków, dopiero po chwili zaczęło korkiem wlewu oleju uciekać powietrze no i miarką wywaliło ten olej. Już się bałem, że powietrze nie powinno dojść do miski olejowej. A co do ciśnienia paliwa to po wyrzuceniu włożonego przez mechanika nieorginalnego zaworka...
Cześć, ponownie chłodniczka oleju / podkładka lub głowica? Ciężko na odległość bez zdjęcia zdiagnozować😏 Oczywiście możesz spróbować jeszcze raz umyć układ, mogło coś zostać w zakamarkach. Ja myję około 3 razy, odkręcam korek na dole mam dorobiony górny korek z wentylem i pomagam trochę dmuchnąć sprężonym powietrzem w zbiorniczek jednak powietrze zbiera...
Osuszacz po 2-3 latach jest i tak do wymiany. Filtr oleju też używany kupisz.... to to samo a nawet gorzej :!: , bo otwarty osuszacz zostawiony na powietrzu jest do wywalenia po 24h. Jeśli ktoś jakiś będzie sprzedawał to z rozbitka gdzie instalacja była w puzlach, teraz wróć na początek zdania. Parownik do ewentualnego płukania pulsacyjnego w wyspecjalizowanej...
Jesli maz masz na bagnecie to bym zrezygnowal z zakupu tego samochodu a kazdy chwali zeby sprzedac. W szczegolnosci wszystkie prawie auta sprowadzone z UE pochodza od pierwszego wlsciciela i byla to starsza osoba tylko gdzie sa te ksiazki pojazdow - wstyd pokazac jesli na aucie 10 letnim wyposazonym w silnik diesla widnieje przebieg 57 tys km. Biala...
Możliwy problem z powietrzem na biegu jałowym,świece nie podtopione olejem?
Panowie w moim wladku rok temu wymieniłem pompę hydrauliczna na sz14 w tym tygodniu chciałem podnieść rębaka a tu nagle z korka wlewu oleju hydraulicznego pieni i wycieka Olej i słabo podnosi praktycznie wcale na dodatek pojawił się wyciek z korpusu pod spodem gdzie wystaje zawleczkaolej wlany to 80w90 proszę o pomoc
dodam jeszcze że jak odkręce korek wlewu oleju to silnik zaczyna nierówno pracować i zasysa powietrze do środka (czuć to jak przytykam ręką wlew oleju ) silnik ma przejechane 93 tys. km (oryginalny przebieg :) jestem pierwszym właścicielem )
Widzę że zupełnie nie wiesz o co chodzi. Napiszę tylko że alternator jest z PRAWEJ strony. A okopcona świeca świadczy o wielu objawach. W ETZ szanse na zaciągnięcie oleju przez simmering są prawie zerowe. Nawet miękki simmering dla tego kierunku przepływu zostanie zaciśnięty i nie dopuści oleju ze sprzęgła do karteru! Może tylko występować inne zjawisko....
jeżeli na biegu jałowym masz podciśnienie 40kpa i nagle dodasz gazu to owo przez chwilę musi przyjąć wartość niemal równą wartości ciśnienia atmosferycznego, gdyż otworzyłeś kanał powietrza ale silnik jeszcze nie zdążył zwiększyć obrotów. Zgadza się, 95kpa ciśnienia atmosferycznego - 45kpa ciśnienia w dolocie = 50kpa podciśnienia czy to zbyt mało?...
Jak łączysz rozdzielacze: równolegle czy szeregowo ? Hydraulika siłowa nie działa tak jak powietrzna gdzie mamy stałe ciśnienie. Czy korek zaślepia przewód do zbiornika z olejem można sprawdzić sprężonym powietrzem. Powrót oleju do zbiornika kończy się przy dnie zbiornika pod powierzchnią oleju.
Wszystko wskazuje na odmę lub nieszczelność np korka oleju czy bagnetu. Przydał by się kod silnika ale to jest raczej już seria Bxx czyli powietrze ze skrzyni korbowej jest wysysane prze podciśnienie w dolocie i nieszczelności skrzyni korbowe wprowadzają lewe powietrze do układu i stąd te błędy. Jedynie 17604-podgrzewana sonda lambda 2 strona 2 - zły...
Witam, Detale auta: Opel Corsa 2010 1.2 16v benzyna A12XER kod silnika Auto po wymianie pierścieni, uszczelniaczy zaworów, uszczelki pod głowicą, łańcucha itp. Odpala bardzo dobrze, silnik pracuje cicho, bez objawów wypadania zapłonu. Podczas jazdy brakuje mocy, i czasami bardzo mocno kopci(mam na myśli chmurę dymu że nic nie widać w lusterku wstecznym)....
No i dałem się namówić. Zakupiłem to cudo. Niestety coś mi nie działa jak powinno. Po uruchomieniu, musi przynajmniej 10 minut warczeć aby zaczęło się napełniać powietrzem - przynajmniej na tyle wskazują kontrolki. Druga dziwna sprawa, to przy pojemności 2,5 bara po drugim uruchomieniu, wystrzelił mi taki korek, który służy do napełniania oleju w zbiorniku....
Skoda octavia 2009 rok 366tys przejechane. Olej wymienialem parę dni temu tak profilaktycznie bo już mówię może to pomoże jednak nie pomogło więc stan oleju też jest ok. Jedyne co mnie tam trochę zdziwiło to że korek z filtrem jakoś łatwo wyszedł. Wcześniej jak wymieniałem to jakoś mocniej trzymał ten korek, w którym jest filtr to może jeszcze raz to...
Skusiłem się i zrobiłem z tym olejem i efekt jest taki I efekt jest taki, że dodatkowo masz do wymiany przyrząd do pomiaru kompresji. Jeżeli nie masz przyrządu do pomiaru szczelności można to zrobić w prosty sposób. Dorób na tokarce imitację wtryskiwacza albo świecy żarowej z przejściem na kompresor. Ustaw dany cylinder w górnym martwym punkcie. Podłącz...
Nie robiłem akurat takiej ale generalnie jeśli masz napięcia na dwóch cewkach na raz przy czym jedna ma zasilanie na stałe a inne w zależności od wybranego biegu, to powinna załączyć bieg. Może mieć za niskie ciśnienie oleju ewentualnie stan. Kiedyś w wozidle miałem tylko dwa biegi bo woziciel nie chcący przełączył jakiś pstryczek przy lewarku i przestała...
Masz jakiś problem z tym autem czy masz za dużo wolnego czasu i szukasz "dziury w całym"? Zostaw ten korek w spokoju. Martwić się zacznij jak Ci będzie wyrzucać olej przez bagnet, albo dmuchać spalinami z korka wlewowego oleju, jak będzie źle to ręki tam nie przyłożysz bo Cię oparzą gorące spaliny albo schlapie Cię gorącym olejem. Dopóki czuć tylko...
Adaptacje to korekty fabrycznych map dawkowania mieszanki paliwa i powietrza. Robi się je gdy jest podejrzenie że się rozjechały. Stukać może też pompa vacum chociaż opis pasuje do panewki - masz szczęście. Te silniki raczej nie zacierały się na wale. Gorzej jak valvetronik się rozpada - remont tutaj będzie drogi i jest to typowa usterka tego silnika....
stokrotne dzięki rychupeja... wszystkie czynnosci wykonam według twoich wskazówek...dodam, że pojawiła sie kolejna zagadka w misce olejowej sa opiłki jakby wióry po gwintowaniu nakretki 10...mniej wiecej takiego rozmiaru..nie wiem co o tym mysleć silnik pracował do końca nie pukało nie stukało.. napewno smok był tym zawalony co mogło sie przyczynic...
A czy po wymianie filtra odpowietrzyłeś układ paliwowy? Filtr był od tego modelu? Dziwne że Ci zaczął kopcić... Może warto byłoby sprawdzić ciśnienie w cylindrach. Biało - siwy dym to efekt "brania" oleju ale taki rzeczy nie dzieją się od wymiany filtra:) A jak wykręcisz korek wlewu oleju to mocno wypycha powietrze? Pomimo dobrej kompresji możliwe jest...
Wykrecasz świece, ustawiasz tłok badanego cylindra w GMP ale tak by zawory ssące i wydechowe były zamknięte. Blokujesz wał, podajesz sprężone powietrze przez otwór na świece - najlepiej dorobić sobie końcówkę do węża że starej świecy. Słuchasz którędy leci powietrze, czy przepustnicy - zawory ssące, wydechem - zawory wydechowe, korkiem oleju - pierścienie....
Witam! Coś chyba nie tak z moim Oplem (Corsa B 1993 r. C14NZ, gaz, Przebieg 280 tys.). Podczas jazdy w mieście, w korkach temperatura dochodzi do ok 96-97 stopni i włącza się wentylator chłodnicy. Tyle tylko, że temp. zamiast spadać to rośnie, nawet do 102-103 stopni. I tak zostaje. Zauważyłem, że ubyło troszkę płynu w chłodnicy. Na gorącym silniku...
witam szczelność komory spalania mozna sprawzić pompujac powietrze o otwor po swiecy zapłonowej i obserwować ilośc przecieków przez gniazdo miarki oleju i przez korek wlewu oleju
Hej, no wydaje mi się, że jednak jest gdzieś dziura w wezykach podciśnienia może. Nie bardzo rozumiem jak to sprawdzić dobrze. Bo sposób z puszka znam i to robilem i jak wyżej, wszystko szczelne ale nie mam pewności czy w ten sposób będzie widac np nieszczelność pod kolektorem ssacym, bo chyba powietrze w czasie testu tam nie dociera skoro przepustnica...
korka oleju dmucha korka oleju wyciek korka oleju
zamiennik 2sc1815 tłumik częstotliwości passat przeróbka
telewizor technika przyciski kenwood ddx4015bt
Ariston FAST EVO, NEXT EVO – lokalizacja baterii do zapalarki, wymiana R20/R6, kasetka pod obudową Audacity – nagrywanie dźwięku z zewnętrznego źródła, interfejsy USB, ustawienia Windows 11