Czyli prawidłowo. Tak ma być, do tego jest odma.
Oczywiście że może. U mnie tak było. Najprostszy sposób jaki u mnie się sprawdzał to odpalenie auta i odkręcenie korka wlewu oleju pod maską i patrzenie jak dmucha aż do czasu nabicia powietrza i kichnięcia osuszacza. wiadomo wtedy już sprężarka nie pompuje i zobaczysz czy jest zmiana. U mnie była duża. Po wymianie sprężarki przeszło. Tak dmuchało że...
Niekoniecznie ponieważ uszczelka jak już pisałem wcześniej mogła ulec uszkodzeniu w sposób niewidoczny nawet z zewnątrz mogła po prostu ugnić gdzieś przy kanaliku pod głowicą i też będzie lipa .Możesz jeszcze sprawdzić czy po odkręceniu korka w zbiorniczku czy jest duże ciśnienie jak auto zagrzane prawidłowo może troszkę syknąć jak długo syczy to idą...
miałem dokładnie tak samo. a sprawa była błacha - przy korku (wlew) oleju jest taki wężyk idzie on do takiej wiekszej rurki i do filtra powietrza i właśnie ok 4 cm od korka cały ten wężyk był dziurawy i łapał powietrze i dlatemu tak sie działo. na oko nie było widać ale pomacałem pomacałem a tam dziura na 2 palce polecam wymiane ale to ok 80 zł albo...
Miałem coś podobnego w Astrze H, uszkodzony był zawór w odmie, w silniku robiło się podciśnienie i zasysało powietrze uszczelniaczami wałków. Sprawdź, czy po odkręceniu korka oleju dźwięk ustaje.
To wygląda jak para ale to czyste powietrze nic nie śmierdzi to wychodzi z korka wlewu oleju . Silnik po częściowym remoncie Głowica byla składana w zakładzie założone nowe pierścienie. Auto chodzi super nic sie nie dzieje oprócz niby tej pary tak to nazywam ponieważ po uruchomieniu silnika to widać jak by niby para. Po przełożeniu kartki papieru kartka...
Witam wszystkich. Od pewnego czasu borykam się z problemem tworzącego się ciśnienia w układzie chłodzenia w samochodzie Peugeot 307 SW z silnikiem 2.0 HDI. Pisząc pewien czas mam na myśli ok. 6 m-cy, albo i więcej. Problem zaczął się od dolania płynu po pojawieniu się komunikatu o jego niskim stanie. Po rutynowym zabiegu pojazd był normalnie eksploatowany....
Witam Panowie, to prosta konstrukcja. Lewa śruba (ta z poprzeczką) służy do blokowania/opuszczania podnośnika i jest tam śrut (może być ze sprężynką) i przynajmniej w teorii powinna się blokować by przypadkiem jej nie wykręcić bo pod obciążeniem wystrzeli. Druga śruba ze sprężynką i śrutem/zatyczką (lub czymś w tym stylu) to miejsce do napełniania/odpowietrzenia...
Moim zdaniem po to jest ta "dziurka" aby nią leciało, przecież jak tłok kompresora "idzie na dół" to wypycha powietrze z komory korbowej i to powietrze musi gdzieś ujść...
ostatnio zwracam uwagę na każdą puchę jaki zawiera gaz hehe i gaz do zapalniczek ma z reguły propan/butan tak jak piszesz ale gaz f-16 ma jak wół napisane izobutan ? Czytaj dokładnie karty produktu. Każdy środek dopuszczony do sprzedaży w Unii musi taką kartę mieć. Było pisane. Czysty propan (chemicznie propan) i czysty butan/izobutan się nie nadają,...
Trzeba by się przyjrzeć ciśnieniu/podciśnieniu w kolektorze dolotowym. Bo seria błędów jest od tego że ciśnienie w kolektorze nie pasuje sterownikowi silnika do aktualnych obrotów, otwarcia przepustnicy i obciążenia silnika. Wygląda jak dziura w dolocie. Należy pamiętać że lewe powietrze może pochodzić np z nieszczelnego korka wlewu oleju czy bagnetu....
Panowie w moim wladku rok temu wymieniłem pompę hydrauliczna na sz14 w tym tygodniu chciałem podnieść rębaka a tu nagle z korka wlewu oleju hydraulicznego pieni i wycieka Olej i słabo podnosi praktycznie wcale na dodatek pojawił się wyciek z korpusu pod spodem gdzie wystaje zawleczkaolej wlany to 80w90 proszę o pomoc
A dlaczego sprawdzasz go bez korka zbiorniczka? Zalej go olejem, zatkaj korkiem, podpompuj w pozycji poziomej az zacznie sie tlok wysuwac. Jak wysunie sie pare cm. to postaw go pionoowo silownikiem w dol i odkrec srube do opuszczania lewarka po czym wcisnij tlok. Powietrze powinno zejsc do zbiorniczka przez zaworek do opuszczania lewarka. Dla pewnosci...
Dorobiłem końcówkę do rur dolotu i napompowałem cześć od turbo, przez intercooler, do wejścia do kolektora ssącego (tuż przed nim zatkałem). Wszystko idealnie szczelne. Potem odetkałem wlot do kolektora i tu już nie dało się napompować, powietrze gdzieś uciekało. Zauważyłem że ucieka przez rurę wydechową, więc chwilowo zaślepiłem egr i przestało. Egr...
Teraz pomyślałem że nieszczelność EGR to głupi pomysł, bo raczej wyrzucałby spaliny do dolotu i silnik by się dusił. Nie wiem jaka jest konstrukcja zaworu, ale można przyjąć taką sytuację, że zawór puszczałby powietrze jednokierunkowo w stronę wydechu. Zależy od tego w którą stronę otwiera się grzybek zaworu. Czy w tym silniku nie ma układu powietrza...
Witam, zauważyłem w Mikrze k12 1.2Pb że kiedy silnik pracuje i wyjmę bagnet oleju to syknie jak by powietrze uchodziło, tak samo jest z korkiem oleju, kiedy go odkręcę to syknie, czy to może świadczyć o źle pracującej odmie bądź jakiś zawór odpowietrzający ?
Wszystko wskazuje na odmę lub nieszczelność np korka oleju czy bagnetu. Przydał by się kod silnika ale to jest raczej już seria Bxx czyli powietrze ze skrzyni korbowej jest wysysane prze podciśnienie w dolocie i nieszczelności skrzyni korbowe wprowadzają lewe powietrze do układu i stąd te błędy. Jedynie 17604-podgrzewana sonda lambda 2 strona 2 - zły...
Witam Mam problem z kompresorem . Ucieka powietrze korkiem wlewu oleju , jak nabije do końca ucieka przy nanometrach z włącznika awaryjnego. Ciśnienie jest tak duże nie jestem w stanie korka utrzymć palcem .Co może być powodem ? Czy to znak że już kompresor wymaga profesjonalnej naprawy czy dam radę sam ,chociażby zdjagnizowac usterkę z waszą pomocą.?...
Witam.No takie mam pytanko czy da się jakoś wyczyścić odmę czy tez trzeba kupić nową ponieważ myślę że to ona jest powodem szarpania skoków obrotów jak też patrzałem to zasysa mi powietrze z korka jak walnięty i przy tym chlapie olejem,no chyba że macie jakieś inne sugestie?Dodam iż mechanik wymieniał mi olej i tak troche jeździłem z ponad 0,5 litra...
hmmm... a może ktoś kto ma dafa xf 105 mógł by u siebie sprawdzić czy na rozgrzanym silniku powietrze tak leci bo sprawdzałem przy dafie xf 105 z 2008 roku oraz przy dafie z 2009 roku to jak się silnik rozgrzeje to lekko z korka od oleju dmucha powietrze i tak samo z odmy lecą u nich spaliny ...
Pytanie - co moze być tego powodem? Zawsze będzie trochę dmuchać, tłoki jadąc w dół wypychają powietrze w głowicę.
Odczyt z grup wygląda jak niżej. W jednym okienku brakuje rezystancji pierwszej sondy ale przed chwilą sprawdziłem omomierzem obie sondy i grzałki mają ok Jak wygląda integrator krótkoterminowy na wolnych obrotach ? Wiem, że wykres napięcia I sondy powinien falować co sekundę (0,25V-0,85V) ale w tych grupach jakoś tego nie widzę. Nie mam jak sprawdzić...
bmw 525 - tak sie robi, poniewaz po odkreceniu korka wlewu oleju silnik zasysa powietrze przez odme a nie przez filtr - przeplywomierz nie mierzy tego powietrza i silnik dostaje za malo paliwa.
Witam Posiadam Sprężarkę z zbiornikiem 50 l 220 v Od jakiegoś czasu zaczeła strasznie głośno pracować i podczas pompowania wydmuchuje powietrze przez korek wlewu oleju przez małą dziurkę korka a po dobiciu do odpowiedniego ciśnienia i wyłączeniu trzyma powietrze . Dodam jeszcze że im wyższe ciśnienie podczas pracy tym ciszej pracuje nie tłucze tak ....
jeżeli na biegu jałowym masz podciśnienie 40kpa i nagle dodasz gazu to owo przez chwilę musi przyjąć wartość niemal równą wartości ciśnienia atmosferycznego, gdyż otworzyłeś kanał powietrza ale silnik jeszcze nie zdążył zwiększyć obrotów. Zgadza się, 95kpa ciśnienia atmosferycznego - 45kpa ciśnienia w dolocie = 50kpa podciśnienia czy to zbyt mało?...
Witam. Przyszła pompa, poszła kasa, to nie to. Wyjąłem pompę z baku, też niema się do czego przyczepić. Panowie niech mi ktoś wyjaśni skąd w takim razie jedyne 2 błędy dotyczące ciśnienia paliwa. Na razie zostawię te ciśnienie w spokoju. Jeszcze jedno pytanie. Jak sprawdzić separator oleju czy jest sprawny, i ewentualnie czy spod tego korka oleju to...
To nie musi być uszczelka pod głowicę, miałem to samo, ale spowodowane wytartymi pierścieniami, tłoczyły powietrze do skrzyni korbowej i wypchały wszystkie simeringi, 1 litr oleju starczał na 50km :/ Silnik sie pocił, olej wydobywał się wszędzie przy pokrywie zaworów, z korka od oleju etc... Po wymianie było ok.
Na lewe powietrze jest tak czuły,że odkręcenie korka wlewu oleju zmienia obroty.
Skrzynia zrobiona, tak jak pisałem wcześniej problem od tarczy hamulca (wymiary w calach) firma miała dostarczyć do dwóch tygodni, jednak nie dali rady. Na szczęście simering ten wchodzi w tulejkę metalową, która jest osobną częścią w skrzyni i z powodzeniem dorobi ją każdy tokarz (koszt 40 pln). Ważny jest wymiar wewnętrzny na wałek, ale z tym wymiarem...
Widzę że zupełnie nie wiesz o co chodzi. Napiszę tylko że alternator jest z PRAWEJ strony. A okopcona świeca świadczy o wielu objawach. W ETZ szanse na zaciągnięcie oleju przez simmering są prawie zerowe. Nawet miękki simmering dla tego kierunku przepływu zostanie zaciśnięty i nie dopuści oleju ze sprzęgła do karteru! Może tylko występować inne zjawisko....
Zauważylem jeszcze jedną rzeczy juz kilka razy mi sie tak zrobiło, ze w pierwszych 10 minutach po uruchomieniu zimnego silnika, ogolnie mam problem z tym ze ssanie mało daje i raczej musze je nawet wyłaczyc bo autko sie zalewa, ale jak je wyłacze to i tak obroty spadaja strasznie, wiec musze pomagas silnikowi pedałem gazu. Ale do rzeczy, jade jade i...
Mam problem z silnikeim w tym samochodzie. Zauważyłem, że wytwarza się wnim dość duże ciśnienie, po odkręceniu korka oleju wyraźnie słychać jak powietrze ulatuje a po położeniu korka na wlew przy włączonym silniku korek podskakuje. Co na to poradzić? czy jest coś zapchane? Słyszałem coś o odmie tylko nie wim w którym miejscu kupić i jaka by się nadawała....
Cześć. Naczytałem się rożnych rzeczy i trochę zwariowałem. Chcę się dowiedzieć co Wy na to. Opel Corsa C, po odkręceniu korka wlewu oleju dmucha powietrzem. Olej nie pryska, to powietrze nie śmierdzi jakoś specjalnie spalinami, raczej olejem. W sieci piszą że ilość tych gazów może zależeć od konstrukcji silnika, inni, że jak dmucha to uszczelniacze...
A ten silnik nie ma czujnika położenia wałka rozrządu? Wydaje mi się, że przy przestawionym rozrządzie powinien wyrzucać błąd, i nie odpalać. Co do lewego powietrza, zatkaj czymś całkowicie dolot np załóż na rurę reklamówkę, jeżeli zgaśnie to jest ok, jeżeli będzie pracować to gdzieś ssie lewe powietrze. Jest też druga metoda, po odkręceniu korka oleju...
Luz turbiny rzecz normalna, olej w wężach turbo zasysa olej z odmy.Odłącz odmę wyczyść węża od turbo odkręć korek od wlewu oleju załóż szmatkę na wlew i próba.Jeśli olej dalej występuje to turbo. Jeździć bez korka oleju?czyli patent znów z wężem od odmy w butelkę? Dodano po 3 Wąż z odmy wchodzi w gruby wąż ssący powietrze do turbiny.Jak by ciągło olej...
najprostrzym sposobem sprawdzenia sprężania jest odkręcenie korka wlewu oleju na wolnych obrotach nie powinno z niego dymic. A powietrze z olejem może się wydostawać? (bez dymu).
Fałszywe powietrze to najczęstsza przyczyna , układ zasilania jest ściśle powiązany z układem odpowietrzania,uszkodzona uszczelka korka wlewu oleju sprawiała podobne problemy,tutaj proponuje szukać rozwiązania.
Witam ponownie Jeżeli poziom wody w zbiorniku przed uzupełnieniem powietrza będzie wyższy niż podany przez producenta , poduszka powietrzna będzie miała mniejszą objętość i ciśnienie szybciej się obniży przy mniejszej ilości pobranej wody . Dodam że na zbiornikach były montowane dawniej rurki szklane a obecnie z przeźroczystego tworzywa (wodowskaz)...
Masz jakiś problem z tym autem czy masz za dużo wolnego czasu i szukasz "dziury w całym"? Zostaw ten korek w spokoju. Martwić się zacznij jak Ci będzie wyrzucać olej przez bagnet, albo dmuchać spalinami z korka wlewowego oleju, jak będzie źle to ręki tam nie przyłożysz bo Cię oparzą gorące spaliny albo schlapie Cię gorącym olejem. Dopóki czuć tylko...
Albo będą luźno otwierac się bo nie będzie czym zablokować ich. Jutro to ogarnę i dam znać co i jak przy okazji rozpyle trochę plaka w okolicy kolektora i odmy, a nie orientujesz się w odmie a3 ten cienki wężyk pod tym co idzie do korka wlewu oleju ktoś pisał żeby go zatkac ja jak go zdejme to on syczy i powietrze zasysa to po co go zatykac a autor...
tez mysałem ze to cos z filtrem ze ciagnie gdzies bokiem powietrze albo cos ale nic po wyjeciu calkiem filtra to samo, dzis mysałem ze to od korka od oleju cos sie odpowietrza albo cos ale tez nic po odkręceniu dalej to samo. Zastanawiam sie może ze cos na filtrze oleju siadlo ale tez chyba nie bedzie to bo na obrotach zwykłych tez by bylo slychac a...
Właśnie kolego sprawdziłem testerem co2 na reakcję płynu.Kolor niebieski pozostał cały czas od zimnego 0stp do rozgrzanego silnika 86stp mimo wkręcania na obroty.Strumień jest idealny.Powietrza po odkręceniu odpowietrznika raczej nie widać tylko sam zielony płyn.Generalnie kłopot jest tylko ze wskaźnikiem płynu.Jeżeli ja odciągnę 300ml wskaźnik opadnie...
Mam problem gdyż autko nie trzyma wolnych obrotów na wymaganym zakresie. Kolektor szczelny. Przepustnice wymyłem i zrobiłem adaptacje ale nie pomogło. Diagnostyka wykazała wypadanie zapłonów na trzecim cylindrze.Wymieniłem cewki i świece ale dalej to samo. Wyszły też błędy o nieprawidłowym sygnale obrotów. Czujniki prędkości wałka rozrządu i wału korbowego...
pacjent XF105eev460 2010r AUTOMAT 730tkm Przy korku wlewu oleju tego na pokrywie zaworów zaczął pojawiać się olej nie jakies tam opary tylko po dwóch tyg. było już pełne te korytko wokół korka . JAZDA-serwisDAF testy komputerem: test cyl:jeden 100%reszta po 99.2% test ciśnienia oleju na rozruchu bez odpalania silnika komp.pokazał 0.1 (tu nie wiem nie...
Witam, Chciałbym przedstawić swój problem który ostatnio zauważyłem a mianowicie podczas gdy auto się nagrzewa i osiąga temperaturę roboczą w zbiorniczku od płynu chłodzącego ukazuje mi się piana tak że wypełnia ona wolną przestrzeń. Jak auto ostygnie piana znika i poziom płynu jest na takim samym poziomie. Dodam że spróbowałem odkręcić korek na zagrzanym...
witam. VW GOLF II 1.8 B ; 4x4 ; 1989r. silnik GU gdzie w golfie II powinien być dolot ciepłego powietrza?? u mnie wygląda to tak http://obrazki.elektroda.net/42_12314477... i chyba do jednego z otworów (zagiętego kolanka) powinno być podłączone ciepłe powietrze czy sie mylę? druga sprawa dotyczy skrzyni biegów, jakiś czas skrzynia pracuje trochę...
A jak z olejem? W trakcie remontu nie zlało się coś w dół silnika coś, co tam zostało? Pasowało by go podpiąć po komputer i sprawdzić parametry pracy. Przepływomierz, temperatury, itp. Silnik był złozony na sucho,tylko panewki były posmarowane olejem jak nalezy, a olej był wlany nowy z szczelnie zamknietej banki przez filter oleju. A przed złozeniem...
heh............. wyciągnełeś świeczki ? odmy nie masz raczej zatkanej bo po otwarciu korka silnik gaśnie tzn powietrze przechodzi do kolektora ssącego, jeżeli nie masz zadużo w niej syfu to pierścieni też bym się nie czepiał , tym bardziej że przebieg jak na japończyka nieduży (chyba że przegżany) , stawiałbym raczej na uszczelke pod głowicą lub ew....
Więc winny okazał się termostat, gotowany ponad godzinę w czajniku nawet nie drgnął, teraz już wiatrak chłodnicy się włącza ale na postoju trzeba było czekać około 30 min. zanim włączył drugi bieg ale ważne że działa a że rzadko to może i dobrze bo znaczy silnik się nie grzeje. Niestety żeby życie miało smaczek itd. zauważyłem że bardzo robi się twardy...
ok dzięki za odpowiedź, jutro się wezmę za sprawdzenie świec jeśli okażą się dobre to będę szukał przyczyny w zapowietrzaniu się układu I kolego cały czas szukam odpowiedzi na mój problem Mam dodatkowe pytanie czy wymieniając filter paliwa w Oplu Astrze 2.0DTL muszę odpowietrzać układ? Czy wystarczy wymienić filter i zalać go olejem napędowym? Z czystej...
korka oleju dmucha korka oleju podkładka korka oleju
plustek sterownik wyciek oleju filtr lambda zasilacz
Lokalizacja przerywacza kierunkowskazów w Mazdzie 6 2008 Sterownik nad filtrem powietrza w Mercedesie W213 2019