Na YouTube dodaj filmik.
Kolego USI maluch zawsze dmucha z korka oleju Ten typ tak ma.
U mnie w c360 wydobywał się dym (sporo) i olej po rozebraniu okazało się że pękł drugi tłok. Pierścienie jak również uszczelki , panewki były ok. ciśnienie również było dobre. Po odkręceniu bocznych pokryw zewsząd leciał dym wiec trzeba było zrzucać górę.
witam gdy masz złe uszczelniacz zaworowe to samochód może brać olej i kopcić może intensywnie dmuchać odmą,korkiem wlewu oleju i bagnetem
Jeśli z węża odmy nie dmucha -to znaczy że jest zapchana ( ma dmuchać przy zakręconym korku wlewu oleju i wsadzonym bagnecie ). To że dmucha z korka wlewu oleju to normalne , jak będzie przy tym lekko chlapać olejem również .
Jak wygląda chłodnica? Była płukana/odkamieniona? Blok czasem nie zamulony? Co z termostatem? Z pod korka oleju będzie dmuchało, tylko zależy jak mocno. Pozdrawiam.
Czołem. Xsara Picasso 2.0 16V benzyna silnik RFN. Objaw jest taki: po odkręceniu korka wlewu oleju - silnie dmucha. W miarę czyste powietrze, bez dymu, ale ciśnienie jest mniej więcej jak z rury wydechowej. A jak odłączę przewód odmy, który wychodzi z drugiej pokrywy zaworów, to tam nic nie dmucha. Czy to tak ma być? Tam jakiś zawór? A może po prostu...
Sprawdź drożność tzw. odmy, gdyż przytkana może być jednym z powodów takiego "dmuchania" silnika, szczególnie przed zimą.
normalne dmuchanie to rozumiem ale to jest dość mocne. po zakupie jak sprawdzałem to tylko delikatnie dmuchało i nie było czuć spalin co teraz niestety występuje. Czy wcześniej dmuchało z miejsca miernika pozomu oleju to nie wiem bo nie sprawdzałem.
A nie rozpadł się czasem katalizator i nie zatkał wydechu ? Trafiłeś kolego. Wielkie dzięki wszystkim za porady. Temat zamknięty
Oczywiście że może. U mnie tak było. Najprostszy sposób jaki u mnie się sprawdzał to odpalenie auta i odkręcenie korka wlewu oleju pod maską i patrzenie jak dmucha aż do czasu nabicia powietrza i kichnięcia osuszacza. wiadomo wtedy już sprężarka nie pompuje i zobaczysz czy jest zmiana. U mnie była duża. Po wymianie sprężarki przeszło. Tak dmuchało że...
Zobaczyć jak mocno dmucha prze korek wlewu oleju, nie powinno nic dmuchać, a na początek to można wlać płukankę długo dystansową, pomaga na zapieczone pierścienie
U mnie dmucha z korka spalonym olejem, a z bagnetu jakby zgasić świeczkę dość obficie ale z małym ciśnieniem wydmuchane. Sprawdź cz nie masz zatkanej (uszkodzonej) odmy. Bo obiawy które podajesz na to wskazują.
Dmucha z korka wlewu oleju spalinami?
Zmień uszczelniacz na korku wlewu oleju. Może puszcza. Ze skrzyni korbowej trochę dmucha.
czy wymiana pompy załatwi problem? wymiana pompy nie załatwiła problemu, nadal znika płyn tylko teraz nie wiem gdzie przy okazji wymieniłem płyn chłodniczy oraz olej na 10w40 wraz z filtrem (nie wiem jaki był wcześniej, auto kupione miesiąc temu). Po wymianie dmucha z korka oleju oraz bagnetu (biały dymek). Silnik jest bardzo mocny i raczej nie bierze...
Najprościej pomiar ciśnienia sprężania. Dmucha z korka wlewu oleju spalinami?
Witam, wrocilem do domu po pracy normalnie po 2 godz chcialem znowu jechać wsiadam odpalam a auto bardzo dziwnie chodzi , faluje gaśnie . Wyjmuję bagnet i nie widać oleju (miska cala)jak odpali na moment słychać uderzenia pod pokrywa jak by coś metalowego się ulamalo i latalo po całej pokrywie . Do tego silnie dmucha z korka oleju. Jakies pomysły ?
Teraz zauważyłem że słownik zrobił błąd nie 4 miesiące a 4 mtg. Te części teraz, to już wołają o pomstę do nieba. Jakby nie było - zawory jutro sprawdzę i przereguluje. Najbardziej niepewna dla mnie to ta głowica . Jak się okaże, że to zestawy naprawcze - to rozszarpie ich w tym sklepie z częściami. Dzięki za podpowiedź. Odpalę go bez pokrywy zaworów...
Jak masz zalepione nagarem pierścienie, albo dziurę w tłoku, to już żaden wynalazek nie pomoże. Przyśpieszy najwyżej śmierć silnika. Wątpię czy da radę jeszcze kilka miesięcy. :) Zdejmij pokrywę klawiatury i sprawdź czy spod wtryskiwacza nie dmucha.
Ja też miałbym bardzo duże obawy, ale nie zdiagnozuje się przez forum, udaj się najlepiej z nim na warsztat, nie zmierzą mu kompresję, ogólnie przejrzą. Po odkręceniu korka oleju dmucha dość mocno i lekko dymi. No to może być kłopot z pękniętym pierścieniem itp. Pozdrawiam.
Witam jeżeli powietrzem sadzi z korka wlewu oleju znaczy to że ma przedmuchy i czyli kiepską kompresję i nie chce zapalić. Trzeba zmierzyć kompresję jak jest około 30 atmosfer to jest dobrze a jak nie to szukać innej przyczyny np. zły kąt wtrysku, zużyta pompa paliwa itp.
Ukręcony wirnik turbosprężarki i zatkany w części gorącej wylot spalin. Standardowa przyczyna. Sprawdz to , otwórz korek wlewu oleju i kręć, jeżeli będzie dmuchał i chciał odpalić to masz sprawę rozwiązaną.
Jeśli pierścienie to wydaje mi się że bardziej kopcił by na zimnym silniku. Sprężarki bym nie podejrzewał, bo przy takiej ilości spalanego oleju silnik miał by tendencję do rozbiegania się, a o tym nic nie piszesz. Zobacz czy nie za mocno dmucha z korka wlewu oleju jak silnik pracuje.
Dmuchać może, byle nie spalinami.
A mocno dmucha z korka wlewu oleju jak jest odkręcony? Może wydmuchało uszczelkę i sprężania nie ma, idzie do komory olejowej i stąd duży wyciek oleju pod uszczelką zaworów. Fakt że to byłoby ciekawe, że idzie tylko na zewnątrz, pomijając kanały wodne, ale może coś tam idzie tylko nie sprawdziłeś. Zobacz czy nie ma oleju w płynie chłodzącym albo płynu...
Podmieniłem wtryskiwacz no i nic to nie dało, maź była koloru czarnego a czym objawia sie dziura w tłoku?? zakładam ze wtedy dość mocno dmuchało by mi z korka wlewu oleju a nic takiego sie nie dzieje
hmmm... a może ktoś kto ma dafa xf 105 mógł by u siebie sprawdzić czy na rozgrzanym silniku powietrze tak leci bo sprawdzałem przy dafie xf 105 z 2008 roku oraz przy dafie z 2009 roku to jak się silnik rozgrzeje to lekko z korka od oleju dmucha powietrze i tak samo z odmy lecą u nich spaliny ...
Kolego w silnikach TDI jest raczej normalnym, iż przez wlew oleju dmucha powietrze, gdyż częściowo przyczynia się do tego turbina. Gorzej jest natomiast, gdy nadmiernie wyczuwa się dmuchanie przez otwór po wyjętym bagnecie, bowiem ( moim zadaniem ) może to już świadczyć o zużyciu silnika. Jeśli jednak nie zużywa on zbyt wiele oleju i łatwo uruchamia...
Zużycie(spalanie )oleju w normie? Dymi z rury wydechowej? Tam zawsze trochę dmucha.Ale zwiększone dmuchanie to np. uszczelniacze zaworów...
Zanim rozebrałeś, mogłeś - mając sprężarkę i manometr do ciśnienia w cylindrach - połączyć jedno z drugim i wdmuchnąć w ten sposób ciśnienie powietrza do cylindrów po kolei, ustawiając każdy w górnym martwym punkcie tak by zawory były zamknięte. Następnie posłuchać czy dmucha pod korkiem oleju (pierścienie), albo w dolocie bądź wydechu (zawory). Co...
Zmierz kompresję i tyle będzie wiadomo Kompresja prawidłowa a silnik i tak dmucha (normalka w C330).
Tak kable są podłączone prawidłowo. Przed chwilą wróciłem z garażu i martwi mnie fakt że spod korka wlewu oleju dmucha dość mocno dym.
Witam Pacjent to 1.6 tdci 115 km 2012 rok. Ok 300.000 km.Odpala idealnie, 2 razy zdarzyło sie ze zakopcił , później zupełnie nie kopci nawet przy duzym obciazeniu czy odpalaniu na zimnym. Ginie olej, trzeba dolewać. Odma wymieniona tj cala pokrywa. Dmucha z korka wlewu oleju, i miarki. Pierścienie? Zrzucać głowice regenerować? Sam juz nie wiem, silnik...
No właśnie że dość mocno dmucha i do tego dymek się wydobywa,po wypadnięciu korka silnik był calutki w oleju i podbitka pod maską cała mokra,tylko że nie wiem jak długo tak jezdziłem,ale chyba max 10km bez tego korka.Najbardziej to ten dym mnie niepokoi.
Uszczelniacze zaworowe lub nie spasowane zawory. Przepraszam ale co to ma wspólnego do dmuchania ze skrzyni korbowej? Głowica miała być robiona gdyby cos było potrzeba Głowica to głowica a pierścienie swoją drogą. Tak jak ci jerry1960 poradził zmierz ciśnienie. Jeśli będzie ok a nie zużywa ci zbyt dużo oleju to po prostu jeździj. Przed wymianą uszczelki...
Witam serdecznie proszę o pomoc zrobiłem kapitan remont silnika w MF 255 zrobiono głowice zawory prowadnice płaszczyzna. Blok wystawione tuleje obrobione na bloku płaszczyzna bloku nowe tłoki (5-o pierscieniowe) pierścienie panewki pompa oleju. Silnik zapala ładnie pracuje nie dymi tylko ma silny przedmuch do misy olejowej,olej sączy się z pod bagnetu...
Toyota Yaris z 2013 r. o pojemności 1.33 - podczas wysokich obrotów na luzie puszcza chmurę niebieskiego dymu. Po wejściu na normalne obroty dym znika. Nie dmucha z bagnetu. Po odkręceniu korka wlewu oleju też nie ma dymu. Podejrzewam, że może być problem z uszczelniaczami zaworów, ale przed wizytą u mechanika chciałbym wiedzieć coś więcej na ten temat....
Oleju nie brał, spod korka nie dmuchał, zastanawia mnie tylko ten luz między cylindrem a tłokiem. Jutro będę myślał 🤔
Dmuchałem w kranik w bloku bez głowicy po zaślepieniu kanałów w bloku i króćca na wąż. Dmuchałem sporym ciśnieniem (może nawet kilka barów)i z wodą w kanałach i bez wody. Nigdzie ani syku ani kropli. Piszesz, że dmuchałeś w kranik chłodnicy a korkiem chłodnicy i przelewem nie uciekało ciśnienie?
Sprawdź czy nie dmucha ostro w odmę albo korek wlewu oleju. Może kompresja już ostro uciekać.
Przedmuchy świadczą o złym stanie technicznym silnika. Zmierz ciśnienie sprężania i zrób próbę olejową to się okaże czy ma czym dmuchać.
Masz jakiś problem z tym autem czy masz za dużo wolnego czasu i szukasz "dziury w całym"? Zostaw ten korek w spokoju. Martwić się zacznij jak Ci będzie wyrzucać olej przez bagnet, albo dmuchać spalinami z korka wlewowego oleju, jak będzie źle to ręki tam nie przyłożysz bo Cię oparzą gorące spaliny albo schlapie Cię gorącym olejem. Dopóki czuć tylko...
Rozrusznik rzeczywiście trochę za wolno kręci zastanawiam się czy jest to spwodowane jego zużyciem czy za słabym akumulatorem (bateria żelowa 85 Ah).Dodatkowo pytanie z innej bajki czy jeśli po odkręceniu korka wlewu oleju dmucha mocno spalinami a z bagnetu w ogóle nie dmucha to zużyte są tylko uszczelniacze zaworowe a nie pierścienie?
Witam. Ciśnienie pomierzone: 1 - 11,5 2 - 13,7 3- 13,7 4 - 13,7 Najdziwniejsze jest to że na czwarty kuleje a nie na pierwszy. Po odkręceniu korka wlewu oleju dość mocno dmucha.
A dmucha czy raczej jest podciśnienie i wciąga?
Przyznam sie szczerze ze jeszcze nie mierzylem korkiem nie dmucha oleju nie bierze, wiec cisnienia nie mierzylem. Jutro zdejme kolektor wtrysk i zmierze cisnienie. Jeszcze jedno pytanko w tym autko nie mam obudowy filra tylko jest wstawiony stozek. Czy ma to jakies wieksze znaczenie?? Moze ciagnie za duzo powietrza i ma uboga mieszanke. ERG mechaniczny...
Niektóre silniki mają odpowietrzenie z dołu skrzyni korbowej, jak i z pokrywy zaworów tak jak tu. Jeżeli odma jest drożna to po odkręceniu korka wlewu oleju sprawdzić czy dmucha i bije ciśnienie. Może lekko dmuchać, ale jeżeli po przytkaniu zacznie bić ciśnienie to nie będzie świadczyć najlepiej o kondycji silnika.
MIAŁEM TAKĄ HISTORIĘ PO WYMIANIE USZCZELNIENIA NA 1 POMPOWTRYSKU WSZYSTKO USTAŁO jakie miales jescze objawy ? nie dmuchał parą mocniej po odkreceniu korka od wlewu oleju ? Moze to tylko zbieg okolicznosci byl ?
Właśnie myślałem o tym i znowu ją wymontowałem,rurka czysta ,kanał w bloku z tego co widać od góry to czysty,dmuchałem powietrzem to powietrze jak uchodzi przy korku wlewu oleju jest odczuwalne po przyłożeniu ręki.
Jeśli chodzi o "bąbelkowanie"w zbiorniczku wyrównawczym( lub chłodnicy)oznacza to że spaliny przedostają się częściowo do układu chłodzenia.Spowodowane to jest albo uszkodzeniem(wypaleniem) uszczelki pod głowicą,albo mikropęknięcia w samej głowicy.Przy drobnych uszkodzeniach ten efekt występuje tylko przy dobrze nagrzanym silniku i przy "ostrych przygazówkach"....
Sie ma. Przyczyną może być niedrożny układ odpowietrzania komory korbowej (odma jakaś ,lub po prostu wąż odpowietrzający).Nie wiem dokładnie jak w tym silniku to wygląda.To by nie był duży problem. Gorzej jeśli to jakaś nieszczelność w silniku .Do sprawdzenia kompresja , ciśnienie w komorze korbowej tworzy się przez wysypane/zapieczone pierścienie na...
Jak odpale samochód to strasznie dymi na biało, jak się trochę zagrzal to już tak przeszło ale gdy dam gaz w opór i puszczę to spada z obrotów i gasnie, już nie zapala. Dodano po 7 Może mieć coś do tego zaworek zwrotny? Myślałem że może uszczelka pod głowica, ale z korka od wlewu oleju nie dmucha, oleju w zbiorniczka od wody nie ma
Więc tak praca silnika nie wzbudza podejrzeń chodzi cicho i równo na zimnym jak i na rozgrzanym silniku ale. Zapalilem go dziś był zimny nie dymi dym bezbarwny przy gwałtownym przygazoeaniu więcej dymu białego poczym dalej bezbarwny w zbiorniczku zadnego mleka nic nie bomluje z korka wlewu oleju dmucha. Pojechałem go rozgrzać i po powrocie na rozgrzanym...
ja już zwalałem pokrywe i nic sucho co najwyżej się poci a tam olej kapie, hmmmm z uszczelniacza wałka rozrządu Dodano po 7 tylko jak by to był uszczelniacz wałka rozrządu to by leciało w okolicach rozrządu? bo leci dosłownie jakby spod kolektora ssącego i dodatkowo robią sie krople kapiące na szpilkach od wydechu nie czaję tego naprawde jutro wszystko...
Witam. Trafiła mi się Skoda Felicia. Dawno nie miałem tego modelu i mam kilka pytań w tej sprawie. Silnik generalnie pracuje równo, moc też jest ale... Po korkiem wlewu oleju była w małej ilości biała maź. W zasadzie taki "glut" wielkości złotówki. Wytarłem i po przejechaniu około 50 km jest jak narazie czysto. Wiem, że czasami takie cuda pojawiają...
Przez czujnik oleju przedmuchasz tylko kanał idący do klawiatury. Kanał do klawiszy przedmuchasz też wykręcając filtr oleju i dmuchając w środkową dziurę. Aby przedmuchać "na dół" trzeba się dobrać do otworów jaowatych na filtrze olej. zatkać część np kawałkiem gumy i dmuchać. Dodatkowo po spuszczeniu oleju można dmuchnąć w miskę olejową lekko blokując...
Inaczej. Sprawdź czy świst wynika z podciśnienia. Odkręcić korek i o ile to możliwe ocen czy zasysa powietrze czy dmucha. Jak zasysa to może to być problem z przepustnicą, z regulacją biegu jałowego.
Sprawdź czy masz biały osad lub jakąkolwiek maź pod korkiem wlewu oleju i czy mocno z niego dmucha oraz czy w płynie chłodniczym znajduje się olej.
Kompresję zmierz, sprawdź czy ma przedmuchy. Jak odkręcisz korek wlewowy oleju czuć np. spalinami i dmucha mocno?
Troszeczkę dmucha-chyba, że masz potężne przedmuchy, to bardziej. Olej to tamtędy nie leci, oprócz tego, co przedostanie się tam z mgły olejowej - z czasem się nazbiera - węże oczywiście z gumy olejoodpornej.
Problem w tym, że chyba pompa oleju zdycha jeszcze. Wszystkie objawy na to wskazują. Jak zmierzyć ciśnienie? W korek oleju coś wkręcamy? Nawet nie wiem, ile barów powinna dmuchać, słyszałem że dwa. Sama pompa dość tania ale jak zwykle VW przekombinowało. Pompa na łańcuchu a rozrząd na paskach (dwóch!). Konstrukcja UFO.
W pierwszej kolejności trzeba zrobić rozrząd. Z tym dmuchaniem to chyba chodzi o korek wlewu oleju. Tam będzie zawsze trochę dmuchać i to jest raczej normalne w tym silniku. Grunt żeby spaliny tamtędy nie leciały. A jak bardzo mocno dmucha to może być jeszcze odma zamulona/zapchana. Ale nie ma co gdybać. Zajmij się kołem pasowym i ustawieniem rozrządu...
Witam, Ostatnio walczę z silnikiem d4d 1.4 75km w yarisie ponieważ widoczne jest mocne kopcenie podczas jazdy na wysokich obrotach podczas przyspieszania. Egr- wykluczony Wtryski zregenerowane Dolot wymty No i ostatnio szukając kolejnych przyczyn zauważyłem że klamki popychaczy zaworów są bardzo luźne i tu pytanie: Jaki powinien być luz zaworowy? Druga...
dzięki za wypowiedzi ;-) A jak najprościej sprawdzić czy trzyma ciśnienie na cylindrach? Rozgrzać i patrzeć czy po wyjęciu miarki nie dmuchają spaliny? jak go oglądałem to po odpaleniu i odkręceniu korka chlapał olejem, ale to chyba normalne bo na wierzchu ma wałek ;-)
Witam, posiadam seata cordobą 1.9 sdi climatronic z 2001 roku. Potrzebuje wymienić silnik(Nie chodzi na jeden cylinder na wolnych obrotach, dmucha spalinami z korka wlewu oleju i otworu od miary do mierzenia oleju, mechanicy mówią że naprawa się nie opłaca). Nie wiem jaki jest symbol mojego silnika(przy kole zapasowym nie ma, na osłonie rozrządu również...
Wcześniej na każdą wymianę stosowalem ten olej....może zrobić znowu płukanie i wlać ponownie ten olej...? https://obrazki.elektroda.pl/5996712900_... Dodano po 3 Ok wypłukało nagar teraz pasuje kompresje sprawdzić wtryski silnik ma przedmuchy i spala olej. Czyli to może być uszczelka wtryskiwaczy? Przedmuch ma bo ładuje z odmy jak cholera...
W Clio po zdjęciu korka na deklu zaworów zawsze będzie chlapać olejem .Jeśli bardzo ci dmucha to mogą być pierścienie na tłokach zużyte .
Coś jest krzywe, albo gniazdo albo korek, może być też pęknięcie. Jeśli miałby dmuchać przez cylindry tak że odma nie zdąży odprowadzić to i oleju paliłby równo z benzyną.
A wiec tak, moim zdaniem to też wina pierścieni ,nie chodzi mi o odme na głowicy czy gdzie tam tylko u góry silnika przy końcu taka rurka z 2cm a na niej gumowy wężyk ,gdy z niego nie dymi np na postoju to dmucha z niego ,owszem po odkreceniu korka oleju jak już wcześniej pisałem wydostaje się dużo dymu po zgaszeniu,a z zaworów(okolic) dymi się jedynie...
koło pasowe jest ok sprawdzane, dodam że po tym stukaniu wymieniłem olej na półsyntetyk (bo był syntetyk) i stukanie trochę ucichło więc chyba wtryski odpadają. Dzisiaj zauważyłem mały dymek taki niebieskawy po odkręceniu wlewu oleju. Dodam że nie dmucha z korka tylko lekki dymek się unosi przez pewien czas i potem jest spokój. Co to może być?
Witam. Przyszła pompa, poszła kasa, to nie to. Wyjąłem pompę z baku, też niema się do czego przyczepić. Panowie niech mi ktoś wyjaśni skąd w takim razie jedyne 2 błędy dotyczące ciśnienia paliwa. Na razie zostawię te ciśnienie w spokoju. Jeszcze jedno pytanie. Jak sprawdzić separator oleju czy jest sprawny, i ewentualnie czy spod tego korka oleju to...
Jeśli chodzi o chip tuning to rzeczywiście mialem zrobiony tzn mechanik wgral mi nowa mapę ale przed wczoraj powiedzialem żeby wgral stara żeby sprawdzić czy będzie jakąś zmiana i jest tylko taka ze jest jeszcze slabszy. A na tym chipie jezdzilem może tydzień gdyż awaria jaka powstala uniemożliwila mi dalsza jazdę. Śląskie wybiera się do kolejnego mechanika...
Czołem Panowie, niestety złe wieści. Silnik pali od strzała, dosłownie. Przysłowiowe "pół obrotu wałem" i już chodzi na biegu jałowym. Tak szybkiego odpalania jeszcze nie widziałem. Niestety tyle dobrego. Teraz złe wiadomości - dymi na niebiesko. Na zimnym mocniej, po rozgrzaniu słabiej. Czasami, po odjęciu nogi z gazu nie dymi w ogóle przez kilka sekund....
Witam, od kilku miesięcy jestem posiadaczem wyżej wymienionej Hondy, nie ma z nią żadnych problemów, silnik pracuje idealnie, nie kopci ani grama (jechałem w nocy za kolegą i kazałem mu wciskać do spodu), dziś na zapalonym wyjąłem bagnet od oleju a tu pluje lekko olejem, odkręciłem korek wlewu oleju a tu dmucha i pluje olejem. Czy silnik jest już do...
Witam wszystkich na forum. Problem mój jest taki że kupiłem Peugeot Boxer 2007 3.0 HDi 200.000 km z usterką typu stuki w silniku. Stuk pochodzi z okolic pokrywy zaworówm, najwięcej od strony rozrządu. Po otwarciu korka wlewu oleju dmuchają spaliny i to bardzo dużo. Po podłączeniu do mini komputera diagnostycznego wykazało błędy P0201, P0202, P0203P0638,...
Sprawdź filtry odmy. Jeżeli masz je brudne, to kompresja w misce olejowej będzie tak duża, że może nawet wywalać olej przez turbinę. Ja tak kiedyś miałem. Wystarczy odkręcić korek wlewu oleju. Jak mocno dmucha to już wiadomo. U mnie ciśnienie było tak wysokie, że wypluwało olej przez wskaźnik bagnetowy.
Dziasiaj wracajac z pracy moja viki zrobiła sie słabsza i zaczeło cos tyrkotac rytmicznie stukac jakby oraz na niskich obrotach chce zgasnac.Po przyjechaniu do domu wyciagłem swiece i jedna była cała od oleju az kapało na zawnatrz i wewnatrz po drugie dmucha siwym dymem spod korka wlewu oleju.Domyslam sie ze nie pali na jeden cylinder ale co sie mogło...
Mam taką metodę: jak silnik po naprawie nie chce zassać oleju, to dmucham delikatnie kompresorem przez rurkę bagnetu. Oczywiście pierwsze kręcenie bez kompresji (wykręcone świece), warto odkręcić korek wlewu oleju i obserwować (nie w każdym silniku się da) czy olej pojawił się na wałku rozrządu
Więc tak, auto chodzi bardzo dobrze, zbiera sie jak trzeba i w zasadzie nie kopci. Zastanawiam się co może być nie tak w odmie. Rozumiem, że mówimy o plastikowej rurce, idącej na wierzchu od skrzyni korbowej do pokrywy zaworów, i dalej poprzez niby zawór do rury za filtrem. Co może być nie tak, że niby zapchana (to sprawdziłem), nie wyrzuca też oleju...
Poczytałem jeszcze na innym forum i podejrzewam , że w moim przypadku można stawiać na uszczelniacze odpływowe wtrysków . Jeśli by to była uszczelka pod wtryskiem , to powinno być "kopcenie" przedmuchy z bagnetu , korka wlewu oleju , a u mnie nic nie dmucha . Przybywa oleju w silniku i żadnych innych objawów .Czy po zdjęciu pokrywy będę mógł zobaczyć...
Spod korka słychać dmuchanie, olej dość mocno pryska - rozbryzgi na cały motor + kurtkę śmiałka który odkręcił korek. Zdecydowanie inaczej niż w moim Peugeocie 306 1.6 8V gdzie ani grama oleju nie leci po odkręceniu korka, słychać tylko cichy pomruk.
tak korek jest dobry w wakacje był nowy kupiony jak odkrece korek to mocno dmucha przy wyzszych obrotach wyrzuca olej
jeżeli na biegu jałowym masz podciśnienie 40kpa i nagle dodasz gazu to owo przez chwilę musi przyjąć wartość niemal równą wartości ciśnienia atmosferycznego, gdyż otworzyłeś kanał powietrza ale silnik jeszcze nie zdążył zwiększyć obrotów. Zgadza się, 95kpa ciśnienia atmosferycznego - 45kpa ciśnienia w dolocie = 50kpa podciśnienia czy to zbyt mało?...
Witam Posiadam Passata B5 2.8 V6 AMX z LPG. Kupiłem go miesiąc temu. Zawsze jak przyprowadzam sobie nowe auto to robię płukankę + zalewam olej taki jaki ma być przewidziany do danego motoru. Od niedawna puszcza mi momentami obłoki niebieskiego dymu. Problem jest o tyle dziwny, że z rana dymu po całej nocy nie ma... Opiszę kolejność działań po której...
Przeszukałem forum i internet przez wiele dni , niestety nic na ten temat nie znalazłem . Wyrzuca mi błąd : P2331 Zwarcie obwodu sygnału sondy lambda z obwodem grzałki . Po skasowaniu pojawia się znowu ale wyłącznie gdy silnik ma temperaturę powyżej 90 Stopni . Ogólnie silnik spala duże ilości oleju .Trochę kopci ale też tylko gdy jest max gorący 90-105...
witam dzisiaj zrobiłem jakieś 20 km. Kłęby białego dymu zniknęły, jednak teraz koci na siwo. Tak jakby lekko od oleju. Nie stwierdziłem jakiegoś ubytku oleju, ale chyba pokonałem za krótki dystans. Płynu też nie ubywa. Po odkręceniu korka wlewu dmucha dość mocno i wydobywa się trochę dymu. Po wyjęciu bagnetu też dmucha ale znacznie słabiej. Czy to pierścienie,...
Jak wydmuchuje ci olej odmą to jest prawie norma w c330. Wyciąg bagnet(miarke oleju) i sprawdź czy też bardzo dmucha jak tak to luz między tłokiem a tuleją. Dobry patent załóż sobie podkładke filcową pok korek i po problemie- czysty silnik :)
Mierzyłeś ciśnienie na cylindrach ? Odkręć korek wlewu oleju i sprawdź czy ten smród też jest w oparach wydostających się z silnika. Jeszcze nie mierzylem. Jeśli byłoby niższe to... skąd utrata kompresji? Jak już wspomniałem niedawno była robiona głowica- kompleksowo z wymianą zaworow , szczelnosc, oczywiście upg również. Spod korka coś tam dmucha.....
kolego od tego silnika perkinsa mam pytanie czy udało ci sie uruchomić silnik. Ja mam taki sam silnik w widlaku i ten sam problem z odpalaniem! U mnie pompa paliwa była robiona latem kapitalny remont wymiana głowiczki i takie tam 1100 zł naprawa.Na rurkach paliwo pojawia sie ,pompa odpowietrzona do kolektora mala dawka rozpuszczalnika pochodnia rozrusznik...
stokrotne dzięki rychupeja... wszystkie czynnosci wykonam według twoich wskazówek...dodam, że pojawiła sie kolejna zagadka w misce olejowej sa opiłki jakby wióry po gwintowaniu nakretki 10...mniej wiecej takiego rozmiaru..nie wiem co o tym mysleć silnik pracował do końca nie pukało nie stukało.. napewno smok był tym zawalony co mogło sie przyczynic...
Witam serdecznie wszystkich uzytkowników vw mam pytanie odnośnie mojego t5..Kupiłem niedawno VW t5 2,5 tdi 131 KM z uszkodzonym silnikiem,po czym postanowiłem go od podstaw wyremontowac i tak tez sie stało. Auto smiga ale pojawił sie problem,poniewaz jak wyciagne bagnet od poziomu oleju to dmucha para jak z parowozu, jak odkrece korek wlewu oleju tak...
Witam. Najbardziej prawdopodobną wersją tego uszkodzenia jest zapowietrzanie się układu chłodzącego, jak wstępnie odpowietrzyłem i zapaliłem silnik to wszystko było dobrze, ale po przejechaniu parunastu kilometrów zaczynał szarpać, albo jak ostro ruszę (o ile to można w 19 tak nazwać :D), to momentalnie zaczyna szarpać a wcześniej spokojnej jazdy nawet...
Zapal na zimnym silniku i odkręć korek wlewowy połóż nad wlewem rękę i sprawdź czy dmucha...
Witam. Mam problem z autem. Megane III, 1,5dci, 110KM, 97tyś przebiegu (udokumentowany corocznymi fakturami z przeglądów u Zdunka) Niestety bierze mi olej. Około 0,75L na 1000km. Skutkiem tego jest błyskawiczne zatykanie się FAP. Turbina jest cała od oleju, aż morkry jest blok silnika. Jeszcze turbina nie była wyciągana. Mechanik z zewnątrz sprawdził....
Czyli zaciąga olej i chodzi na oleju silnikowym .Sprawdź to co Ci napisałem i sprawdź turbinę co pisał Montrres może turbina rzucać olej na tłoki .Odłącz turbinę od kolektora i zobacz co wtedy będzie się działo . Dodano po 4 Jeszcze jedno czy jak korek wlewu oleju odkręcisz to mocno dmucha ?
Autko odkupiłem od starszej osoby która zakupiła go dla wnuka, ale wnuk wyjechał, może to potwierdzić fakt, że kupiłem za śmieszną kasę, a w nim wymieniono prawie wszystko tylną belkę to przecież prawie 1000zł rozrząd, świce, paski, filtry, hamulce zrobione, lambdę i jeszcze parę rzeczy, których nie pamiętam. Silnik chodzi - pełna kultura - po odkręceniu...
Co to za skala w tym manometrze chyba od benzynowca, manometr do diesla ma skalę do 30 a benzyna do 15. Co do czyszczenia to sitko odmy jest w pokrywie zaworów od spodu, i z pokrywy wychodzi przewód elastyczny, można go zdjąć i sprawdzić ile dmucha. Kompresję silnika można sprawdzić odkręcając korek wlewu oleju wtedy ciśnienie z pod pokrywy będzie go...
Witam,ma pytanie odnośnie mojego Stilo 1,9 jtd,115 KM,przebieg 250 tyś km,2002 rok.Rano jak odpale silnik to z rury wydechowej wydobywa się wielka chmura niebieskiego dymu,a silnik przez kilka sekund klepie jakby tłok uderzał w zawór dzieje się to tylko na zimnym silniku,jak już pochodzi chwile wszystko cichnie i jest ok nie kopci niema spadku mocy.Płynu...
Witam Mam problem ze swoim golfem 3 1.8 bez/gaz , mianowicie brak ogrzewania i wystepuje dosyc czesto ubytek płynu chłodzącego na 2 tygodnie litr płynu Wymieniłem już termostat , nagrzewnice , sprawdziłem pompe wody , odpowietrzałem kilka krotnie bo myslałe że gdzieś stworzył sie korek powietrzny , ale nadal nic tak słabo dmucha ciepłe powietrze przy...
dmucha korka dmucha korka wlewu oleju korka oleju
fujitsu siemens wymiana procesora splitter monitory bojler grzałka termostatem
topolski mirosław magnesiki kolejowe
Podłączenie MOSFET N-kanał do wejścia PLC Simulating Neon Lamp Relaxation Oscillator in Simulink