Skoro komputer nie komunikuje się z pompą to znaczy, że to nie jest żaden mechanik tylko wymieniacz. Szkoda tylko Twojego czasu. Takich wymieniaczy cechuje to, że jak komputer mu nie "powie" weź wymień wentyl w lewym, tylnym kole to on nie ma pojęcia, że można poślinić palec i przyłożyć go do tego wentyla, aby sprawdzić czy lecą bąbelki, a sam nie wpadnie...
Może też być powietrze w układzie paliwa i obroty bedą sie podnosić
Skoro pompka zaciąga powietrze, oznacza to nieszczelność w układzie paliwowym. Sprawdź czy wężyk paliwa nie jest pęknięty. Powietrze może być zaciągane poprzez uszczelki gaźnika. Poza tym w gaźniku który jest przystosowany pod primera, prócz zaworka dyszy głównej układ biegu jałowego powinien posiadać dodatkowy zaworek zwrotny który nie pozwala na zaciąganie...
Podczas pracy silnika w rurce widać bańki powietrza. Przy dynamicznej jeździe szarpie silnikiem, dławi się. Filtr paliwa wymieniony. Którędy może dostawać się powietrze ? Leon 1.9 TDI 110KM
Pomp nie naprawiam ,ale miałem podobną sytuacje w tranzicie ,początkowo wyjeliśmy zbiornik bo podciśnienie ssania było zbyt duże i na jakiś czas pomogło około 20000km. Niestety problem powrócił i wtedy pojawiało się powietrze w układzie,największą ciekawostką było to że nie było go na dopływie a tylko na odpływie. Niestety okazało się że to pompa która...
No i kolega ma bardzo dobre przypuszczenie, że problemy są z prądem. Do sprawdzenia układ zapłonowy i obwód gaszenia silnika. W układzie zapłonowym jest magneto i przerywacz, czy normalnie akumulator i przerywacz? Kolega popatrzy na przerywacz, tam się najczęściej coś psuje. Następnie do sprawdzenie przewód w.n. i fajka. Czasem fajka ma opornik włączony...
SPN 4462 Układ oczyszczania spalin – sprawność redukcji NOx 1 Strategia monitoringu Kontrola układu oczyszczania spalin i systemu AdBlue® Odbiór przez klienta/opis objawów Lampka kontrolna układu oczyszczania spalin (MIL) świeci się stale Failure Mode Identification (FMI) FMI 8 Nieprawidłowy sygnał Wskazanie na wyświetlaczu Priorytet 4 Tekst wskazania...
bo przez jakiś czas pracowałem na świecy od NACa tej z niebieskim napisem, a one bardzo rozgrzewają silnik. Po pół godzinnej pracy silnik tracił moc i później gasł i było tylko widać dym wydostający się z silnika. Jeżeli takie objawy to silnik może już być przegrzany, przytarty, brak odpowiedniej kompresji. I to niezależnie od tego jaka była używana...
No cóż. Ja w takim przypadku powtarzam swoje niemiłe doświadczenia. Mianowicie rdzewiejący filtr paliwa (korpus) lub rurki. Mocno mi to utkwiło w pamięci bowiem narobiłem się jak kto niemądry a mikropory trudno zlokalizować. Nie trzeba chyba przekonywać o jakości paliwa z naszych stacji paliwowych. Korpus potrafi przerdzewieć.
a za tym 21 razem to nie pali od strzała czy nie pali wogóle mimo długiego kręcenia ? Może zamarza paliwo, filtr paliwa zabrudzony, zatankuj porządnego drogiego paliwa może tu jest pies pogrzebany , lub drobna nieszczelność w układzie paliwowym. Usterka która pojawia się raz na 20 razy jest trudna do diagnozy, może wtedy akurat nie ostaje paliwa, dostaje...
Absolutnie się nie zgodzę, jakoby sterowanie wtryskiwaczy było uzależnione od ciśnienia paliwa w listwie.To wychodzi na to,że zapowietrzonego common raila nigdy nie odpalisz tylko przez kręcenie ( no bo jak powietrze ucieknie z układu, jak wtryskiwacze nie pracują?) Listwa się nie odpowietrzy sama z siebie i nawet pracujące wtryskiwacze bez ciśnienia...
Wiadomo, że paliwo w sekcji niskiego cisnienia jest czynnikiem hydraulicznym (wykonawczym) dla nastawnika kąta wyprzedzenia wtrysku. Więc musi mieć nie tylko ściśle określone ciśnienie, ale przecież także nie może być z powietrzem... Od samego początku w poprzednim temacie podejrzewałem uszkodzony siłownik od początku tłoczenia. Jego nieszczelność...
Działa to podobnie, jak hydrostat w pralce automatycznej. Jako ciśnienie zerowe przyjmuje się pusty bak. Jeżeli do pustego baku włożysz pionowo przewód sięgający okolic dna i podłączysz do niego manometr, to po nalaniu paliwa w układzie wytworzy się nadciśnienie spowodowane naporem słupa cieczy w punkcie pomiaru. Układ musi być idealnie szczelny, a...
Witam i od razu dziękuję, choć przyznam, że traciłem już nadzieję że ktoś odpowie w tym temacie, a szkoda by było, bo problem ciekawy i dość uporczywy. Może kosztować niepotrzebnie... Do rzeczy... Zacząłem od zbiornika. Już po zdjęciu w kabinie z podłogi wykładziny pierwszy zonk. Jeden z przewodów wychodzących z baku luźny na szybkozłączce!!! Jednak...
APS 185 Nagłówek CAN Usterka Brak komunikatu temperatury albo nieprawidłowy komunikat temperatury z koordynatora lub ICL2. Przyczyna •Uszkodzony czujnik temperatury zewnętrznej (T27). •Niewiarygodna komunikacja CAN •Usterka obwodu szyny CAN. •Usterka w koordynatorze lub ICL2. Uwagi Gdy czujnik temperatury działa, nie ma to wpływu...
Ad.1. Zatem jeśli producent dopuszcza układ zamknięty, jeśli się zastosuje "zabezpieczenie termiczne instalacji SYR typu 5067", to takie coś nazwałem u siebie "zabez.term." i uznałem, że układ będzie zamknięty, ale faktycznie fajka i kran mogły sugerować, że to naczynie przelewowe i układ otwarty. Producent to sobie może dopuszczać. Jest jeszcze istniejące...
EMS 135 Ciśnienie zasilania Opis Ciśnienie zasilania jest nieprawdopodobnie niskie w porównaniu z ciśnieniem znamionowym dla różnych warunków roboczych. Przyczyna Usterka może być spowodowana jednym z następujących czynników: •Jeden z zaworów przelewowych otwiera się zbyt wcześnie. •Zawór odcinający dopływ paliwa jest zamknięty. •Filtr...
Kilka wskazówek od siebie. Trzeba by sprawdzić które przewody zasilają pompę + i -. Podłączyć bezpośrednio do akumulatora, bądź prostownika i sprawdzić czy się odzywa, tylko trzeba mieć 100% pewność że przewody są od pompki, nie wskaźnika poziomu paliwa. Pomylenie groziłoby zwarciem i zapaleniem się paliwa w zbiorniku. Jeśli nie mamy pewności, lepiej...
Czyli do rozdzielaczy miedź. Układ będzie otwarty... Naczynie wyrównawcze ma być w tym przypadku w linii prostej nad kotłem dobrze rozumiem?czyli nie mogę rozprowadzać wody po łazience i kuchni pex'em? Prosiłbym też o powody tego bo chciałbym się czegoś nauczyć a nie zdobyć tylko informacje na dany temat. To zacznij od nauczenia się w jaki sposób zadawać...
Tekst ten znalazłem w necie i nie jestem jego autorem. Najczęstsze usterki dotyczą pracy silnika na pełnym obciążeniu Jest to oczywiste, ponieważ dla świadomego właściciela, silnik stanowi serce, kręgosłup i wszystko razem wzięte, a do niego poprzyczepiano jedynie jakieś blachy, siedzenia i jeszcze kierownicę. Jeżeli silnik zawodzi, to żeby nie wiem...
Wymiana czujnika paliwa powinna pomóc.
Byłem pewny że to świece żarowe. Na to nie licz. To nie jest stary diesel tylko CDI. Jak jest w dobrym stanie, to żadne świece żarowe przy obecnych temperaturach potrzebne mu nie są. Przy takich objawach najczęstszą przyczyną są nieszczelności układu paliwowego: powietrze w rurkach, cofające się paliwo. Nie pamietam jak jest w W164, ale często niektóre...
Cześć, w postach miałeś sporo podpowiedzi sprawdzałeś coś czy polegałeś na mechanikach? Z sugestii ja bym wybrał powietrze w układzie lub rozrusznik. Zacznijmy od tej drugiej opcji czyli rozrusznika. Pisałeś że był regenerowany wiec od razu bym go wykluczył ale warto jednak sprawdzić prędkość obrotową silnika przy rozruchu za pomocą programu diagnostycznego....
Ja już tu przez elektroda-bota prowadzę ten temat w 2 wątkach równolegle... https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic4... Jeśli (at)gulson ma taką moc sprawczą to ewentualnie prosiłbym o scalenie wątków w jakiś tam sposób, bądź przeniesienie postów od stycznia 2025 do jednego wątku, a zostawienie tych z 2024 w innym. Wyjaśnienie: użytkownik...
Na podstawie opisu objawów (szarpanie na zimnym silniku jak przy braku paliwa, lżejsze na ciepłym, błąd P1167, cofanie się paliwa po zgaszeniu i powstawanie bąbla przed pompą), problem wydaje się związany z układem paliwowym, konkretnie z wprowadzaniem powietrza do systemu niskiego ciśnienia. To powoduje niestabilne ciśnienie paliwa, co ECU wykrywa...
problem może być właśnie w tym, że temperatura kotła jest nierówna, jak podłożysz paliwa wzrasta, jak się wypala maleje i tak cyklicznie. A widziałeś kotły stałopalne w których jest inaczej? Dodano po 58 Jeszcze pytanie do autora. Kocioł jest wypoziomowany, stoi równo?
Nie jestem fachowcem z zakresu silników diesla. Widzę powietrze w wężykach niskiego ciśnienia, więc podejrzewam, że coś jest nie tak w układzie dostarczającym paliwo do pompy wysokiego ciśnienia. "Naczytałem się" i wszyscy zalecają szukanie informacji w internecie, więc szukałem. Nie znam przeznaczenia tej części, dlatego o to pytałem. Już poza tematem...
Witam, pacjent Ford Mondeo Mk3 TDDi 115KM 2001r. na pompie Bosch VP44. Po przejechaniu kilku kilometrów i rozgrzaniu, przy ok. 3000 obr./min. silnik zaczyna przerywać (dostaje "czkawki"). Im bardziej rozgrzany, tym mniejsze obroty można osiągnąć, w końcu nie wkręca się powyżej 1500 obr./min., obroty skaczą i nie da się jechać. Auto bez problemu można...
Witam, mam problem z Peugeotem Partnerem 1.9D DW8B z 2005 r., pompa Lucas. Auto paliło za pół obrotu rozrusznika. Postanowiłem zmienić rozrząd, po zmianie auto paliło normalnie, ale mocniej klekotał (jak źle ustawiony kąt wtrysku, choć podobno w tej pompie nie da się przestawić). W międzyczasie przyszły mrozy i rzucił palenie. Zostały ustawione zawory...
(...) próbach odpalenia zostawiliśmy auto . Czy ktoś wie co może to znaczyć (at)ElektrodaBot AI: Czy używaliście ostatnio innego rodzaju paliwa lub czy wiecie, jaka jest jakość paliwa, które zatankowaliście? Nie AI: Czy w ostatnim czasie były przeprowadzane jakieś naprawy lub konserwacje w waszym T4? Nie Wstępna ocena dostępnych informacji Z treści...
przy powrocie nie napełnia się cała tylko poniżej połowy. To cenna wskazówka. Jeżeli primer zasysa paliwo z powietrzem (widoczne w wężyku między gaźnikiem a primerem) to może być oznaka kilku problemów. Gaźnik ma nieszczelność na korpusie (np. uszczelce), albo zasysa lewe powietrze przez pęknięty wężyk paliwowy (od filtra w zbiorniku paliwa). Może...
Witam wszystkich,mam podobny problem z moją kijanka,po długim postoju bez pompowania gruszka odpali ale silnik pracuje nie równo czasem zgaśnie i zapala się chek.Stalo się tak po tym jak na autostradzie przy 120 nastąpiła awaria a mianowicie zaczęło kopcić ale to nie zwykły dym,tylko jakby wojskowa świeca dymna.Z 6l oleju w silniku zrobiło się 12l.Specjalisci...
(...) y nie ma spalin to nie ma spalin cały czas płyn jest niebieski, ktoś wie co może być przyczyną?. To jest zimna strona Turbo powietrze które idzie do silnika a nie spaliny. https://obrazki.elektroda.pl/4881231300_... https://obrazki.elektroda.pl/9403904500_... (at)ElektrodaBot Wstępna ocena dostępnych informacji - Użytkownik...
witam wszystkich i proszę o pomoc posiadam audi a6c5 2.4b v6 1999r 165km ÷gaz i mianowicie chodzi mi o to że czasami gasnie na wolnych obrotach i później ciężko odpalić czy ktoś może mi pomóc jaka jest przyczyną tego Wstępna ocena dostępnych informacji Witaj, Rozumiem, że posiadasz Audi A6 C5 z 1999 roku, wyposażone w silnik 2.4 V6 benzynowy o mocy...
Odkopie Dodam coś od siebie bo ja szukając też nic nie znalazłem dopiero gdzieś na ruskich forach. Błąd ten odpowiada za ciśnienie paliwa w układzie wtryskowym A wiec jeśli takowy błąd komuś wyskoczy to jest bardzo prawdopodobne że w paliwie macie powietrze gdzie widać na przewodzie paliwowym (unieść maskę i z lewej strony przy błotniku widać na przewodzi...
Z tymi uszczelnieniami przewodów paliwowych to czasem cieknąć nie cieknie ale powietrze będzie zaciągać i zapowietrzać układ. Trzeba je dobrać precyzyjnie i stąd właśnie pytam bo może rozpracowałeś temat. Wracając jeszcze do tematu filtra to w przypadku takiego zabrudzenia filtra to masz podobnie w zbiorniku i całym układzie więc jeśli wymieniałeś filtr...
Dostępne są następujące rury kominowe koncentryczne (rura w rurze) 100/60 125/80 LUB pojedyncze 60 lub 80 Można dać samą 80 jako wylot, a wlot zrobić tym samym kominem, tak aby zimne powietrze owiewało rurę wylotową, o ile komin jest w dobrym stanie i się nie łuszczy. Najmniej ekonomiczne aczkolwiek o zgrozo często stosowane to osobne wlot i wylot,...
Filtr paliwa wymieniałeś? Wężyki przelewowe należy wymienić tak samo.
SPN 4462 Układ oczyszczania spalin – sprawność redukcji NOx 1 Strategia monitoringu Kontrola układu oczyszczania spalin i systemu AdBlue® Odbiór przez klienta/opis objawów Lampka kontrolna układu oczyszczania spalin (MIL) świeci się stale Failure Mode Identification (FMI) FMI 8 Nieprawidłowy sygnał Wskazanie na wyświetlaczu Priorytet 4 Tekst wskazania...
Witam. Przepraszam za odgrzanie kotleta ale od dwóch tygodni jestem właścicielem podobnego peugeota i mam w związku z tym podobny problem :-) Auto z 1999 roku, diesel 1,9, pompa bosch. Bez przerwy cofa się paliwo a podczas pompowania widać pęcherzyki powietrza w rurce między pompą a obudową filtra. Pierwsza taka awaria skończyła sie u mechanika, który...
Dzień dobry. Mam taki dziwny problem z kosiarką AS Motor (silnik też firmy AS Motor, 2T). Otóż najpierw bardzo trudno było ją odpalić, ciągnięcie szarpaka wymagało dużej siły (z wyjętą świecą obracała się lekko). W końcu zgasła w czasie pracy i w ogóle już nie daje się odpalić. Silnik wykonuje może ze 2-3 obroty i tyle. Zauważyłem, że gdy kręcę silnikiem,...
Podepnij pod kompa, powinno coś pokazać.. Możliwe ze masz uszkodzony sterownik pompy.. Powietrze w układzie paliwowym będzie robił takie jaja.. Ja bym najpierw podpiął pod kompa..
Ja myślę że podł ci zawór ciśnienia paliwa, który znajduje się na listwie wtryskowej albo wężyk ten który jest przy pompie paliwa albo źle zamontowany jest pompa. Spróbój zalac 1/3 zbiornika paliwa i zobacz wtedy jak zapala. Tu napewno występuje powietrze w układzie paliwa więc auto zapala i gaśnie.
AVB to kochane pompowtryski. Czyli wszelkie mikro nieszczelność na układzie paliwowym. Po odpalaniu po nocy za nim ciśnienie paliwa za pompą tandem się ustabilizuje i przemieli bąbelki to pompowtryski zasilane są paliwem z bąblami powietrze lub o za niskim ciśnieniu co powoduje nierówną prace i dym.
wnioskuję z opisu ,że filtr paliwa jest czysty i powietrze w układzie paliwa można wykluczyć ale sprzwdż czystośc filtra i szczelnośc przewodów a to niewiele kosztuje i nic nie zaszkodzi być pewnym czy jest czysto..pozdr.
Zapomniałem o powietrzu.. Częste przyczyny takich niesprawności to właśnie brak paliwa w układzie paliwowym. Powietrze dostaje się (nieszczelne połączenia lub przewody) a później paliwo "schodzi" z układu (pompy) i zanim zasśie trzeba pokręcić. Drugą przyczyną są nieszczelne wtryskiwacze (nagar) lub zużyte zawory w pompie paliwowej zapobiegające cofaniu...
A co do pompy w zbiorniku system Bosch posiada, Siemens już nie - do edukowałem się :) Jeśli tak jest to tylko w przypadku 407'ki. Trzeba tu zaznaczyć, że wiele aut w CR nie ma pompki niskiego ciśnienia w zbiorniku, daleko nie trzeba szukać: megane II 1.9ci 120KM - pompa wysokiego ciśnienia BOSCHA i w zbiorniku nie ma drugiej pompki. Wracając do tematu,...
Witam wszystkich czytających. Rozczarowany moimi doświadczeniami z inwerterowym agregatem prądotwórczym STANLEY SIG 3050 (opisanymi w innym wątku) – postanowiłem poszukać sobie czegoś lepszego do moich zastosowań. Moje założenia są takie. Moc ciągła - co najmniej 2kW. Waga do 35 kg – czyli przy tej mocy wyłącznie urządzenie inwerterowe....
Gdzieś łapie powietrze w układzie niskiego ciśnienia paliwa,może już w samym zbiorniku.Sama pompka na wstępnym filtrze też jest istotna. Dwa.Gwałtowny spadek ciśnienia paliwa w układzie wysokiego ciśnienia i to może być np.zaworek na pompie, lub sama pompa, wtryskiwacze , pęknięty jedem z przewodów wysokiego (mało widoczny wyciek-mgiełka) Trzy.Utrudniony...
Po wymianie wielu rzeczy w układzie paliwowym wyszło na to, że podczas awarii kierowcy rozszczelnił się układ dojścia paliwa i na koniec jeszcze zatkał się powrót jakimś syfem i po wymianie większości węży lewe powietrze przestało się dostawać do układu a po wyczyszczeniu powrotu auto w kilka sekund się odpowietrzylo i praca wróciła do normy.
mercedes powietrze układzie paliwa powietrze układzie chłodzenia powietrze układzie paliwowym
oznaczenie cewka słuchawki mikrofonem laptopa soundwave tuner
podłogówka sterowanie immergas zapowietrza
Bosch PSB 450 RE – zmiana kierunku obrotów, przełącznik rewersu, silnik komutatorowy Oleo Mac 937 – gdzie nakładać pastę uszczelniającą na łączniku ssącym do cylindra?