Zatarty / zacierający się wodzik, czyli może być niski poziom oleju.
Wg. instrukcji wlewa się 2,4 litra i nie ma się przelać po prostu wlać nominał i tyle chyba że siłą rzecz wtedy się przeleje https://obrazki.elektroda.pl/6800636600_... https://obrazki.elektroda.pl/1090334700_...
Sprawdź poziom oleju jak masz wątpliwości
Poziom oleju w skrzyni do sprawdzenia.
sprawa wyjaśniona, zbyt wysoki poziom oleju w misce skutkował "zarzucaniem "na świece, upuściłem trochę i załatwione
Witam. Proponuję najpierw umyć silnik, potem zlokalizować wyciek. Jak leci z otworu bagnetu to może być zatkane odpowietrzenie silnika ( tzw. odma) lub poziom oleju jest za wysoki (tu może być płyn chłodzący w oleju).
, miałem nadzieję że ktoś mi podpowie co sprawdzić Ładowanie, poziom oleju w silniku, i spryskiwacz szyby.Reszta do naprawy w warsztacie.
Sprawdz poziom oleju w skrzyni biegów. Jak wciskasz sprzęgło na postoju to skrzynie nie pracuje a jak puscisz to wałek sprzęgłowy, z choinką i kołami pracują przyjzyj sie skrzyni.
Witam w pól roku spalil mój fiat (seicento 900sx '98 r. ) około 1.5 litra oleju dziwna sprawa ale od pewnego czasu żre mi strasznie olej dodam tylko że wymieniłem zimelingi, gdy stoii w miejscu przez week nie ma absolytnie zadnych wycieków z silnika ! co można zrobic ? bez oczywiscie systematycznego dolewania i ciągłego sprawdzanai poziomu oleju POZDRAWIAM...
Co do oleju w reduktorze to po ten zaworek jest żeby go spuszczać.
Ciężko mi to się piszę, bo sam nie dowierzam do końca, ale Ceramizer działa... Dałem 3 dawki i po przejechaniu około 2000 km okazało się że bierze dużo mniej oleju. Od jakiegoś 1000 km w ogóle nie musiałem dolewać, poziom spadł, ale dużo, dużo mniej niż wcześniej. Seicento jeździ bezawaryjnie jak do tej pory a ma ponad 161 000km.
Człowieku - zacznij używać znaków interpunkcyjnych (kropka, przecinek) dużych liter na początku zdania wówczas będzie łatwiej cię zrozumieć o czym piszesz bo być może masz dużą wiedzę w mechanice ale nie potrafisz jej przekazać. Zanim wyślesz post to go poprostu przeczytaj czy poza tobą ktoś inny też go zrozumie. abym byl zadowolony ze wskazan i dalem...
Witam Mam taki problem z moim Seicento od niedawna zaczął mi dymić na niebiesko zwłaszcza kiedy jest zimny i coraz bardziej się to nasila , zwłaszcza kiedy ruszam spod świateł . Moje pytanie jest takie czy jest to wina uszczelki pod głowicą czy pierścieni , dodam jeszcze że po odpaleniu straszenie przerywa i gaśnie ale kiedy przełącze na gaz znika problem,...
Witam wszystkich mam problem z seicentem. Nie mogłem znaleźć nigdzie na forach takiego problemu więc stąd nowy temat. A mianowicie problem tkwi w migającej kontrolce oleju. Wspomniana kontrolka zaczyna migać przy wyższych obrotach sinika (tylko podczas jazdy) a przy niższych gaśnie. Na postoju na biegu jałowym (luz) czy obroty są wysokie czy niskie...
Problem szarpania mam nadzieję rozwiązany. Pomogła wymiana świec oraz wszystkich przewodów WN. Jak diagnozowałem świece to z lenistwa wykręciłem jedną, a ta akurat była OK, reszta miała zbyt duże przerwy... Nie znałem przeszłości samochodu na moje usprawiedliwienie, a widać poprzednik luźno podchodził do serwisowania auta ;-) Jestem zaskoczony jak niesamowicie...
Próbując dziś włączyć auto pojawił się nowy problem. Nie gasnie kontrolka oleju (ta czerwona) po włączeniu, silnik dziwnie pracuje, jakby nie było oleju a sprawdzałem i poziom jest ok. Wyczytałem że może to być związane z pompą i nie trzymaniem prawidłowego ciśnienia. Co radzicie? Na hol i do mechanika? Wszystko działało dobrze i nagle przy odpalaniu...
Witam Mam pewien problem z kontrolką ciśnienia oleju. Zdarza się to najczęściej podczas zwalniania jazdy na 2 biegu z małą prędkością(W korku) i postoju jak jest wrzucony luz (Ale tylko po dłuższej jeździe) w momencie odpalenia silnika przed jazdą jest spokój poziom oleju jest bliski Max żadnych wycieków nie ma sprawdzane było po dłuższej jeździe otwierałem...
Czyli to nie panewka. Ciśnienie oleju w normie. Przebieg auta 95 tys. przy puszczaniu gazu nic nie słychać. Głuche stuki to raczej nie są postaram się nagrać. Po odpuszaniu gazu nawet na drodze wszystko cichnie, przy jeździe 40km/h i wbiciu dwójki puszczeniu sprzęgła gdzie silnik szybko nabiera obrotów też tego nie ma. a jak dam gazu to już będzie słychać....
Oleju nie pali, nigdy nie widziałem, żeby kopcił z wydechu. Poziom zmniejsza się bardzo powoli, zapewne bardziej przez wycieki tu i ówdzie. Miernika ciśnienia oleju jeszcze nie podłączałem, ale kontrolka na ogół gaśnie już na rozruszniku, niezależnie czy zimny czy ciepły. Odgłos jest bardzo nieprzyjemny dla ucha, przypomina regularny głośny klekot starego...
Witam. W sobotę żona pojechała do pracy i gdy miała wracać do domu zobaczyła, że z lewej strony (od kierowcy) pod silnikiem jest plama. Sprawdziła poziom oleju w silniku, był ok. Po przyjeździe do domu zobaczyłem, że w zbiorniczku od serwa jest znaczny ubytek płynu. Mam pytanie - czy można jeździć na razie na krótkich odcinkach około 3km i od czego...
Witam wszystkich Mam problem w 900 mianowicie po wymianie oleju (i filtra) kontrolka ciśnienia oleju świeci dłużej (ok 6 s) niż przed wymianą. I słychać jak silnik inaczej pracuje. Kontrolka gaśnie a dźwięk silnika wraca do normalności. Olej shel kupiłem na giełdzie u sprzedawcy który handluje olejami i zastanawiam się czy zbiegło się to w czasie czy...
Kupiłem Seicento, które miało lekką stłuczkę. W zasadzie nic szkodliwego, poszły lampy, zderzak, maska. Poprzedni właściciel mówi, że po wypadku wracał nim około 100km i nagle mu zgasł. Od tej pory nie uruchamia się. Pompa nabija ciśnienie i się wyłącza, wtryskiwacze tak jakby działały bo zalewa świece po kilku próbach uruchomienia. Iskra jest na wszystkich...
Dzisiaj sprawdzałem sobie stan płynu chłodzacego nic nie ubyło, płynu ubywało zimą ale wtedy trochę kapało przy reduktorze lpg, teraz wyciek sam ustał. Płyn chłodzący czysty, rózowy. Jedynie na ściankach zbiorniczka wyrównawczego, zaraz przy korku jest trochę czarnego osadu, chciałem zobaczyć co to, zdarłem palcem( schodziło pod palcem jak jakaś guma...
Okazało się , że w skrzyni brakuje oleju. Wymieniłem olej zalewając do właściwego poziomu. Po uruchomieniu problem się rozwiązał.
Nie ciesz się zbyt pochopnie. Benzyna może także przedostawać się do oleju, gdy brakuje iskry co jakiś czas. Po tysiącach cykli silnika także to samo wystąpi. Miałem taki przypadek w vw jetta. Zaraz po wymianie oleju tego nie zobaczysz. Obejrzyj bagnet oleju po wielu kilometrach jazdy. Porównaj także, czy zamiast ubytków poziomu oleju, nie przybywa...
Prawdopodobnie problem leży w przeodzie gumowym odmy:) Naprawiam na codzień Fiaty i o tej porze roku to normalka,problem jest w tym że przewód odpowietrzenia skrzyni korbowej jest na pewnym odcinku(zaraz za przepustnicą powietrza) w poziomie i w nim zbiera sie skondensowana woda zmieszna z oparami oleju itp.Po uruchomieniu zimnego silnika jest jakby...
Generalne w momence gdy kontrolka się zapala to silnik w tym momencie nie ma praktycznie smarowania. Seicento jak i wiekszość aut ma kontrolkę BRAKU CIŚNENIA OLEJU, a nie NISKIEGO POZOIMU OLEJU. Jazda z zapalającą, a już nie daj boże palącą się na stałe konrolką grozi uszkodzeniem! Owszem, ciśnienie może niknąć z powodu niskiego poziomu oleju. Jak jest...
Od jakiegoś roku (być może było to dłużej) zauważam coś takiego. Pod obciążeniem, ale takim niezbyt dużym (gaz na 20-30% powiedzmy) okazjonalnie słyszę coś w rodzaju stukania zaworów. Pojawia się na w pełni rozgrzanym silniku, przy obrotach 2000-2500, zazwyczaj w trasie. Nie jest to jednak reguła, czasami potrafi tego miesiąc nie być. Mam wrażenie,...
Silnik to SPI rok 2000 to gdzie jest ten czujnik? sandamiano "Re: Fiat Seicento 1.1, kontrolka temperatury i wentylator Czujnik na kontrolkę masz patrząc na silnik od strony kabiny niedaleko miarki poziomu oleju. Wkręcony w głowicę i z jednym przewodem. Kolor przewodu zapewne białozielony." http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic23... Jeżeli...
Widzisz, tak się składa, że kiedy ja zaczynałem grzebać w silnikach spalinowych to Ty zapewne wchodziłeś na stojąco pod stół. Nikomu do pesela nie zaglądam. Ale skoro dawno zaczynałeś to jak widać na zaczęciu skończyłeś. Wiedzy teoretycznej i praktycznej brak. Nic nie rozwinąłeś umiejętności. Zresztą z niczego nie da się rozwinąć czegoś. Dałem ci szansę...
Czujnik na kontrolkę masz patrząc na silnik od strony kabiny niedaleko miarki poziomu oleju. Wkręcony w głowicę i z jednym przewodem. Kolor przewodu zapewne białozielony. Najprościej byłoby podłączyć pod komputer i odczytałbyś jakie są wskazania czujnika temperatury jaką "widzi" sterownik silnika i porównałbyś ze wskazaniami autogauge. Z tego co wiem...
Witam. Mam podobny problem, więc podepnę się tu, bo mój temat został kiedyś usunięty. Mianowicie posiadam Fiata 600 1.1 MPI oraz instalację gazową drugiej generacji ze sterownikiem TEC99 i centralką Tartarini, która została zamontowana w grudniu zeszłego roku i wszystko było dobrze, do czasu odbioru auta po naprawie w ASO. Otworzyłem maskę przed odbiorem...
Witam serdecznie. 2 tygodnie temu zakupiłem Fiata seicento rocznik 98, 900tka. Kupiłem je za 2400 zł. Mechanicznie było w stanie średnim. Wymieniłem w nim 3 poduchy, przewody hamulcowe, dwa przednie koła, odboje na przód, filtr oleju, osłony amortyzatorów. Wydałem na to prawie 900 zł z robocizną. Maksimum moje to było 1000 zł wkładu by doprowadzić do...
Być może kolega jonas myli się. Taka hipoteza. Skoro powoli przyzwyczajamy się do jednorazowych sprzętów domowego użytku to niby dlaczego nie przyjąć tej zasady dla samochodów? Pokutuje wśród nas pogląd z ubiegłego wieku, że samochód ma służyć kilkadziesiąt lat i być naprawiany w nieskończoność. Powoli widać, że widzimy coś innego. Olej w agregacie...
Witam. Zastanawiam się nad sprzedażą obecnego samochodu jakim jest VW Golf II 1.3 1990r. W ostatnim roku na części i naprawy wydałam ok. 1600zł Mój średni przebieg km w ciągu roku wynosi ok. 10 000 km. Moja jazda wygląda najczęściej tak, że jeżdżę na odcinkach ok. 10km. Ogólnie przyznam, że jestem raczej osobą niezbyt zamożną i ciężko mi się podjeżdża...
Jeżeli nie chcesz kupować czujnika do kontrolki to wypnij przewód z niego(jest wkręcony w blok silnika lub w głowicę jak w przypadku 1.1) i owiń taśmą izolacyjną. Te czujniki i tak działają dopiero wtedy kiedy w 98% przypadków jest już za późno-czyli wyrzuca płyn lub upg poszła na spacer przez wydech. Co do wyrzucania płynu chłodniczego (nie wody, bo...
Bezawaryjnych nie ma ale uproszczając są mniej awaryjne średnio i ciągle psujące się. Kupując samochód bierze się kilka spraw pod uwagę. Koszt części eksploatacyjnych (przede wszystkim rozrząd) dalszy plan klocki tarcze amory.Rozrząd wkładam zawsze dobrych firm i może kosztować 300zl komplet a może kosztować w innym samochodzie 1500zl. Może też kosztować...
Przewaga dzięki technice to w tym koncernie? Pół litra na 1000 km kwalifikuje się do wymiany silnika lub złomowania, a nie stosowania drogich olejów w złudnej nadziei na poprawę chyba najbardziej beznadziejnego projektu ostatnich 15 lat. No bez żartów kolego. Przejrzyj sobie instrukcję obsługi dowolnego samochodu w dzisiejszych czasach. Wszędzie znajdziesz,...
Od jakiegoś już czasu mam problem z obrotami jałowymi i ogólną dynamiką silnika w mojej astrze. Zarówno na gazie jak i na benzynie (mocniej na benzynie, obserwacje dotyczą tego właśnie paliwa) silnik chodzi nierówno - co kilka sekund obroty wyraźnie spadają po czym wracają do normy, ogólnie silnikiem trochę trzęsie. Jak obciążę alternator ogrzewaniem...
Fiat Punto (1996r., 1,0 cmm, benzyna, ekonomiczny i w miarę wygodny, nieprzewidywalny ale do zaakceptowania, bezkolizyjny silnik w razie zerwania paska!, nieźle zabezpieczone nadwozie jak na Fiata, pali olej - 1l/1000 km od nowości ale nie przejmować się - norma w Fiatach) Nie było takiego silnika w Punto, książkowa norma to 0,3l/1000km, moje Punto...
Nie jestem dilerem i żadnej marki nie polecam. Wszystkie auta co najmniej od dziesięciu lat wyposaża się w rozbudowaną elektronikę i skomplikowane a za to piekielnie drogie podzespoły. Na przykład Dacię albo Fiata Pandę, gdzie najbardziej rozbudowane jest chyba radio. Bez przesady z tymi piekielnie drogimi podzespołami, może w turbodieslach to często...
seicento oleju seicento poziom paliwa seicento poziom paliwo
drugi pilot samochodu kosztorysy elektryczne sterownik dogrzewacza
jacuzzi dmuchane jacuzzi dmuchane
Ford Ka 1.3 2006 – lokalizacja włącznika wentylatora chłodnicy, czujnik ECT, przekaźniki R18/R19 Audi A3 2.0TDI BKD 140KM 16V – ciężki rozruch na ciepłym silniku, przyczyny i rozwiązania