Wyjmij czujnik (prosta sprawa: przekręcamy o 90 stopni i wysuwamy w dół) i zmierz go omomierzem na stole. Powinien mieć 220 omów. Jak przyłożymy do niego magnes ma być 0 omów.
czujnik , kable
Skoro kiedy stanięcie kilka razy na czerwonym świetle skutkuje znacznym podniesieniem temperatury to podejrzewam że ewentualny postój w korku może skończyć się nie miło (wiadomo że 125p do stania w korkach się nie nadaje ale w razie czego chwile powinien wytrzymać) To twierdzenie mogłoby być słuszne dla silnika FSO z wentylatorem założonym na koło...
Może być coś zepsute, albo masz tak ustawione. Jak zepsute, to naprawić, a jak tak ustawione, to zmienić nastawy.
mimo wszystko posprawdzaj wszystkie połączenia węży gumowych układu chłodniczego jeśli będziesz mieć przecieki to na połączeniach będzie się tworzyć pomarańczowy kamień
Niski poziom płynu chłodzącego
Za niski poziom płynu chłodzącego. Sprawdź poziom lub czujnik poziomu.
masz problem z sygnałem poziomu płynu chłodzącego.
Ta z lewej woda w paliwie, prawej zanieczyszczony filtr powietrza a na dole po środku niski poziom płynu chłodzącego- grozi przegrzaniem, zatarciem silnika.
W każdej ciężarówce układ chłodzenia jest ciśnieniowy, żeby np. nie powstawał proces kawitacji i temperatura wżenia trochę się zwiększa . Korek pod ciśnieniem W szkole uczą nas, że w miarę spadku temperatury wszystko się kurczy, a wmiarę wzrostu się rozszerza. I to jest prawda także wobec wody ipowietrza, czyli głównych elementów wypełniających układ...
mer.w164. 22st I przestaje grzac Witaj użytkowniku:4343411, Z twojego pytania wynika, że masz problem z grzejnikiem w samochodzie Mercedes w164 (rozumiem, że chodzi o model klasy M), który przestał grzać przy temperaturze na zewnątrz wynoszącej 22 stopnie Celsjusza. Brak ogrzewania w samochodzie może być spowodowany kilkoma problemami. 1. Termostat:...
Najczęściej to pływak z magnesem i kontaktron, ale są też i inne rozwiązania.
A czy poziom płynu chłodzącego jest prawidłowy? Nie wyrzuciło płynu ze zbiorniczka wyrównawczego?
Ta kontrolka informuje też o poziomie płynu chłodzącego. Po odkręceniu korka poziom płynu się podnosi i kontrolka gaśnie. Sprawdz poziom płynu.
Witam czy zbyt niski poziom płynu chłodzącego w Skodzie Favorit wpływa na złą prace silnika tzn przygasanie lub ciężki problem z odpaleniem, bo przecież gaznik jest wyposażony w automat ssania do którego podpinasz układ chłodzący
Zostaje jeszcze błąd 5 05865-02 . Od poziomu płynu chłodzącego.
dokladnie, odpowiedziales sobie sam to ze robi sie bialy nalot czyli szron to jezst wina zbyt malego poziomu plynu chlodzacego
Nalewasz płyn do zbiorniczka i grzejesz auto popuszczasz co jakiś czas odpowietrznik na chłodnicy. Aż do puszczenia termostatu. Najlepiej jakby przód był wyżej niż tył silnika. Normalnie przy przegazówce poziom płynu w zbiorniczku malej. Widać cyrkulację płynu z chłodnicy do zbiorniczka.
Sprawdź poziom płynu chłodzącego bo prawdopodobnie masz go za mało i nie dogrzewa reduktora
EBS 3261 - 31 ;modulator oś napędowa strona prawa czujnik koła B , zwarcie; sprawdz rezystancję czujnika i okablowanie. EBS 3520- 31;OBD;prędkość odstępu granicznego, poziom ostrzeżenia,powtarzanie co sekundę.Usuwanie błędu: przy kodzie diagnozującym nie istnieje błąd systemu.ZBR 00111-10 ;poziom płynu chłodzącego - silnik, przerwa. Sprawdz przewody...
Poziom płyny chłodzącego - niski lub usterka czujnika/instalacji Poziom oleju - lub usterka czujnika/instalacji Sygnał ASR - tu prawdopodobnie instalacja.
Jak dla mnie poziom płynu chłodzącego, przynajmniej w berlingo 1.9D z 2000r tak jest.
Kolejno (3 kontrolki z pierwszego zdjęcia): niski poziom płynu do spryskiwaczy szyby, niski poziom płynu chłodzącego silnik, obecność wody w filtrze paliwa. Na przyszłość polecam lekturę instrukcji obsługi swojego samochodu :/
Wracając do tematu. Wymieniłem czujnik - komunikatu brak. Rozebrałem stary czujnik, a w środku pełno płynu chłodzącego i stąd co chwila komunikat o błędzie.
Więc zainteresuj się czujnikiem poziomu płynu chłodzącego w zbiorniku wyrównawczym - przy ubytku, zaświeca się właśnie czerwona kontrolka przegrzania.
Kontrolka wyglada tak. http://obrazki.elektroda.pl/5570069000_1...
Hej. Wlasnie kupilem E46 z podobnym problemem. Szukam narazie na necie i znalazlem twoj temat. Poziom plynu w moim aucie jest ok - plywak wystaje po odkreceniu korka jakies 2 cm. Zastanawiam sie czy to czasem nie jest problem elektroniczny - moze trzeba skasowac blad? Przychodzi mi tez na mysl zeby odpowietrzyc uklad. Poki co nie wiem, ale postaram...
ZBR 00111-10 masz problem z czujnikiem poziomu płynu chłodzącego silnika w zbiorniczku wyrównawczym - przerwa w obwodzie.
Kod silnika? Możliwe że masz pompę wody z przesłoną i ta przesłona się zacina?
Czujnik masz najczęściej w reduktorze i przy niskim poziomie płynu chłodzącego, będzie on pokazywał niższą temperaturę więc i czas przełączania się wydłuży. W skrajnym przypadku przy zapowietrzonym układzie chłodzenia czujnik może nigdy nie osiągnąć zadanej temperatury.
3130 - czujnik poziomu płynu chłodzącego, czujnik zuzycia filtra powietrza lub zasilanie (jest wspólne dla obu czujników - na jednym bezpieczniku. 17070- sprawdź jeszcze raz; dlaczego podajesz jeden kod czterocyfrowy a drugi pięciocyfrowy? Coś pokiełbasiłeś...
Witam, Może zwyczajnie się zapowietrzył. nie przecież chłodnicę i wyrównawczy masz bardzo wysoko , Poszukaj w necie opcji Guarded options wchodzi się przez kombinacje pustego przycisku z pierwszym. , Hm odradzam kombinację z przyciskami procedura konfigóracji tego stera zawiera 389 stron , z panelu sterowania ustawiasz dodajesz odejmujesz komponenty...
Temat już dla mnie jest nieaktualny. Auto sprzedane z tą usterką. Temat dla siebie zamykam. Dla Was dalej otwarty.Po obserwujących widać że problem nie tylko ja miałem. No szkoda ... a mógłbym naprawić.
Wtyczka do wersji z czujnikiem poziomu płynu chłodzącego. Instalacja jest przygotowana pod pełne wyposażenie. Pobór prądu sprawdź miernikiem. Lub akumulator zakończył żywot.
Usterka naprawiona i to nie żaden moduł jak twierdzili fachowcy, tylko zwykły bezpiecznik 40Amp. umiejscowiony w module SAM który wymagał tylko oczyszczenia. Szkoda tylko forsy na nowe moduły. Panowie elektrycy mają problemy ze zdiagnozowaniem usterek nie kiedy kosztownych dla klienta.
Lista komunikatów wyświetlacza 3B/3BG. - 29-05-09, 13:11 PRIORYTET 1 (Wyświetla czerwone symbole i dodatkowo trzy dzwięki ostrzegawcze) Ciśnienie oleju w silniku. STOP! OLDRUCK MOTOR AUS! BETRIEBSANLEITUNG. (Stop! Ciśnienie oleju. Wyłączyć silnik! Instrukcja obsługi.) Układ hamulcowy. STOP! BREMSFLUSSIGKEIT BETRIEBSANLEITUNG. (Stop! Płyn hamulcowy....
Robiłem. Dziwne jest to że powinna świecić po zapłonie a nie cały czas i świeci tak na 50%
Rozepnijmy złącze kabiny i tam masz kostki .Zobacz kolory kabli na wtyczkach i znajdź takie w wtyczkach złącza kabiny
Przed montarzem gazu ( sekfencja ) było całkiem inaczej , nie grzał się tak szybko i nie podnosił się płyn tak wysoko. Mam jeszcze jedno pytanie : jak powinien chodzic wentylator? u mnie włancza się jak temperatura ma ok 97 , schładza do 90 i przestaje pracowac . Gdy wyłącze silnik wentylator zaczyna pracowac tak długo aż schłodzi silnik do ok 80 stopni....
Spróbuj coś takiego, zamiast przekaźnika daj leda z oporem 650-1k. https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2...
3130 - czujnik poziomu płynu chłodzącego, czujnik zużycia filtra powietrza lub zasilanie -> [url=http://www.elektroda.pl/rtvforum/to...
FFR 03011- 05 ; czujnik ciśnienia EVB, zwarcie do masy.EDC 03821-03; monitoring na CAN 3 , sygnał niezgodny. Błąd może dotyczyć temperatury wydechu,poziomu AdBlue, temperatury AdBlue.Diag 03404-02; niski poziom płynu chłodzącego w zbiorniczku wyrównawczym .FFR 00647-10 ; sprzęgło wentylatora . FMI 10 nie określa rodzaju usterki więc musisz sam sprawdzić...
nie mikser tylko reduktor (parownik) tylko on może zamarzać a to z kilku powodów: -zapowietrzony układ chłodzenia lub reduktor -żle podłączone węże wody do reduktora -za niski poziom płynu chłodzącego -źle zamontowany reduktor!( może być za wysoko względem chłodnicy) ale jeśli wszystko było wporządku to najpierw sprawdź płyn w układzie chłodzenia.
Ok sprawdzę, Dzieki za odpowiedź.
Samochód z silnikiem AFN 1.9 TDI. Po przejechaniu paru kilometrów zauważyłem, że temperatura utrzymuje się na poziomie 60C. W zbiorniku wyrównawczym nie było już płynu – pęknięty waż spowodował jego wyciek. Płyn G12 roczny. FIS nie sygnalizował żadnych problemów. Czujnik w zbiorniku wyrównawczym bez płynu ma oporność koło 3,5 MΩ. Przy pustym...
Witam.Ja mam Punto I 75 SX. Wentylator nawiewu wykręcam bez problemu wkrętakiem krzyżowym po stronie pasażera - mażesz wtedy sprawdzić silnik i zasilanie. Czy w czasie powrotu nie czuć było nawiewu powietrza? U mnie przy wyłączonym wentylatorze w czasie jazdy czuję ruch powietrza. Sama nagrzewnica może nie oddawać ciepła jeśli jest za niski poziom płynu...
Zbiorniczek-wyrównawczy ten gdzie wlewasz płyn chłodzący Węże znajdziesz na przegrodzie silnika to te co wchodzą do "kabiny" Ale możliwe że masz po prostu za mały poziom płynu i to jest cała przyczyna zapowietrzenia nagrzewnicy.I po uzupełnieniu i uruchomieniu silnika na obrotach sama się odpowietrzy.
EPB 5343 - czujnik zużycia okładzin hamulcowych, oś tylna z prawej strony - brak sygnału. FMR 3533 - czujnik poziomu płynu chłodzącego uszkodzony (tego również tyczy się obrazek!) Wtedy piszczy. EPS 8093 - nieprawidłowy typ skrzyni biegów. Na to pomaga tzw. nauczanie skrzyni. BYŁO (w moich postach na przykład...)
Ta kontrolka wskazuje na niski poziom płynu chłodzącego, jeżeli płyn jest a ona świeci, być może masz uszkodzony czujnik poziomu płynu.
Czy włącza się wentylator chłodnicy i przy jakiej temperaturze cieczy chłodzącej? Czy otwiera się termostat?
WS 1211 Różnica zużycia okładzin h-ca I osi jest za duża 2104 Przewód sygnałowy czujnika zużycia okładzin 2 osi tylnej z prawej strony ma przerwę 2004 Jak wyżej... z lewej strony 1920 Brak sygnału CAN zużycia okładzin 1 osi tylnej z prawej strony 1820 jak wyzej... z lewej strony 0604 Czujnik wody kondensacyjnej ma usterkę, przerwa 0505 Wartość zmierzona...
Najprościej będzie tak: https://obrazki.elektroda.pl/1201141300_... W tym układzie jest kontrola optyczna i dżwiękowa.
Wykonaj test obecności CO2 w płynie chłodzącym.
Sprawdź twardość węży pewnie twarde i po rozgrzaniu wywala ci płyn korkiem powolutku ale systematycznie jeśli tak masz {słychać syczenie po zgaszeniu z korka} no to lipa :-( u mnie jest identycznie więc sam rozebrałem silnik i załamka blok uszkodzony moje co prawda benzyna 2,5 AWD więc poprzedni właściciel pocisnąć lubił ale to się teraz mści.Mam nadzieję...
w Mercedesie Actrosie 2540 z 99r. nr. vin - WDB9502051K364989. MR 1 0309 - czujnik położenia wału korbowego - przerwa czasami zamiennie z MR 1 0312 - czujnik położenia wału korbowego, brak sygnału FR 0 3130 - było już podawane parę razy:uszkodzony czujnik poziomu płynu chłodzącego lub czujnik kontroli filtra powietrza. Zasilanie ma przerwę lub zwarcie...
Masz od W124 1-brąz - masa 2-zielony: temperatura silnika 3-niebiesko-czarny : poziom paliwa 4-niebiesko-zielony: kontrolka rezerwy 5-brązowo-czarny: poziom oleju 6-czarno-czerwono-fioletowy: zasilanie wskaźników (po stacyjce) 7-biały: kontrolka świateł drogowych 8-różowo-czerwony: zasilanie wskaźników (po stacyjce) 9-niebieski: wzbudzenie z alternatora...
Nadaj jeżdżę, więc z silnikiem ok. Chłodnice posklejano a kontrolka powinna się jakbyco zasygnalizować - problem.
Witam! Mam bardzo powazny problem z moim autkiem. Chodzi o to, że nawet jak silnik nagrzeje się do temperatury użytkowej, to w samochodzie jest zimno na ok. 2000- 2500 obr./min. Dopiero po przekroczeniu 3000 obr./min. ciepłe powietrze przedostaje się do wnetrza. Ostatnio zauważyłem, że poziom płynu chłodzacego jest dość niski, co jest powodem nadmiernego...
Te zbiorniczki są tanie w podróbie,jego nie naprawisz.
Poziom oleju nie wzrasta?
Najczęściej jest w desce rozdzielczej,ale sprawdź czy w skrzynce bezpieczników nie masz przekaźnika oznaczonego jako 43
Prawdopodobnie układ elektryczny jaki tam masz jest bez czujnika poziomu płynu,a nowy licznik posiada taką funkcję.Strzelam ,bo nawet nie wiem o jaki samochód chodzi.
więc tak : - sprawdź układ chłodzący -poziom płynu w chłodnicy i zbiorniczku wyrównawczym, odpowietrz. -sprawdź i ewentualnie wymień filtr powietrza. -wyczyść przepływomierz i silniczek krokowy -sprawdź czy nie dostaje się "lewe" powietrze. -sprawdź czy nie wywala jakiś błędów na komputerze.
Proszę o poradę w następującej sprawie: w moim renault clio r. 98 ogrzewanie nie działa tak mocno jak powinno, a także siła nadmuchu na szybę przednią nie jest zadowalająca. Dodam że poziom płynu chłodzącego jest w normie.
witam.mam takie pytanie czy poziom płynu chłodzacego w zbiorniczku wyrównawczym jest zawsze taki sam przy zimnym silniku,bo zaznaczyłem sobie pisakiem poziom tego płynu na zbiorniczku i zmalał ten poziom po 3 tyg o jakies 5 mm,przejechalem ok 200 km w tym czasie.(jezdzę na czystym koncentracie)chłodnica jest cala.z góry dzieki za odwowidź
W takim razie jak sprawdzić: -czy nie zesztywniała membrana w parowniku -czy układ chłodzący nie jest zapowietrzony Poziom płynu chłodzącego jest chyba w normie, jutro sprawdzę. przynajmniej na chwile nie włączaj ogrzewania to pozwoli na szybsze ogrzanie cieczy i reduktor nie zamarznie Czy chodzi o ogrzewanie wewnątrz samochodu?
Sprawdź poziom płynu chłodzącego
Kolego, sprawdź poziom płynu chłodzącego. Może to samo było, nie ma tego na żadnym forum. Dolałem samochód, chodzi. Czujnik blokował silnik przed przegrzaniem, dlatego tracił moc.
Tak, uzupełniono poziom płynu chłodzącego, ale przyczyny nie znaleziono. Macie jakieś pomysły? » Chodzi o ilość czynnika chłodzącego, ( " freonu " ), a nie płyn chłodzący. Od tego trzeba zacząć. Pozdrawiam Maciek_M
Witam mam podobny problem z Turanem 1,9. 2006r . Ogrzewanie działa w kratkę jak się zagrzewa silnik leci ciepłe gdy osiągnie 90 stopni dmucha zimne. Wymieniłem termostat w silniku i nic nie pomogło. Za obserwowałem że poziom płynu chłodzącego jest minimum wręcz zbiorniczek wyrównawczy jest pusty. Odkręciłem korek w celu dolania wody do układu ciśnie...
To pływak czujnika poziomu płynu chłodzącego.
Bremsflussigkeit Poziom płynu hamulcowego osiągnął MIN / Uzupełnić przy najbliższej okazji Oeldruck Motor Za niskie ciśnienie oleju w silniku / Natychmiast zatrzymać się i wyłączyć silnik Kuhlwassertemp Za wysoka temperatura płynu chłodzącego / Natychmiast zatrzymać się i wyłączyć silnik Handbremse losen Zwolnić hamulec ręczny - informacja po przekroczeniu...
ale po zgaszeniu silnika w powolnym tępię znika płyn z układu. !. Czy można zauważyć, jak obniża się poziom płynu chłodzącego w zb. wyrón. w tym czasie? 2. Jaka ilość płynu ubywa na postoju, po zgaszeniu silnika? 3. Czy ubywa płynu w trakcie jazdy, czy tylko na postoju? 4. Czy wykonano test/testy szczelności układu chłodzenia?
Fiat Tipo 1.4 16V Wagon rocznik 2018. Przy niższych temperaturach mam drobny problem z odpalaniem, już opisuję. Jeśli temperatura jest na plusie to auto normalnie odpala. Natomiast jeśli pojawią się niższe temperatury to przy próbie odpalania pojawia się komunikat "Wysoki poziom płynu chłodzącego", wskaźnik powoli wędruje do maksymalnej wartości. Auto...
To nie jest VW T4 2,4D że wywala uszczelkę co chwilę i pekają głowice! Nie strasz chłopaka... Dodano po 2 Prawie w każdym tym "okrągłym" zbiorniczku z grupy Vw to standardowe zjawisko że po odkręceniu na ciepło wzrasta poziom płynu do max lub ponad max!
Sprawdź poziom płynu chłodzącego.
te ssanie lubi się przycinać, niski poziom płynu chłodzącego też powoduje tego typu zachowanie
Problem znany serwis ogarnie błąd alternatora lub nie pokazuje np ad blue trzeba zrobić aktualizacje oprogramowania To już następna wpadka, podobnie z czujnikiem poziomu płynu chłodzącego. No chyba że to celowe?
Poziom płynu chłodzącego? Często ten czujnik w zbiorniku wyrównawczym się psuje jak go odepniesz to kontrolka powinna zgasnąć.
Kolego Najpierw powiedz jak się przejedziesz i silnik złapie temperaturę to zobacz czy masz ciepłą chłodnicę- jeżeli zimna to znaczy że termostat jest do luftu. Kolejna sprawa sprawdź poziom płynu chłodzącego. Zobacz również czy nie dymi na biało, oraz czy zaobserwowałeś ubytki cieczy chłodzącej. czy po włączeniu silnika przewody są mocno napompowane.
poziom płynu chłodzącego
witam. dzisiaj odebrałem samochód od mechanika . mechanik wymienił mi silnik w passacie . kiedy dojechałem do domu okazało się że poziom płynu chłodzącego znacznie spadł . za to poziom oleju się podwyższył . olej silnika ma kolor kawy z mlekiem . cały silnik jest mokry . podejrzewam że płyn chłodzący poszedł do oleju i silnik się poci bo ma za dużo...
Masz czujnik poziomu płynu chłodzącego?
To kontrolka poziomu płynu chłodzącego.
O ile dobrze pamiętam, to Zafira, w silniku 1.8, posiada czujnik poziomu oleju. Jeśli fizycznie go tam nie ma to najprawdopodobniej ktoś go zdemontował a przewody od niego zwarł, Komunikat ten nie zapisywał się trwale w sterowniku a zanikał po uzupełnieniu stanu oleju. Czujnik poziomu płynu chłodzącego jest w zbiorniczku wyrównawczym pod spodem.
Witam, piszę pierwszy raz na tym forum, także witam wszystkich!! Mam problem ze swoim autkiem. Seat cordoba 1.4 -> po szlifie głowicy i regeneracji jej(luty 2009). W korku wlewowym pojawiają się ogromne ilości oleju z "niby rozrzedzonym płynem chłodzącym". Płynu w zbiorniku nie ubywa , poziom oleju też jest dobry(nie przybywa). Pomimo dłuższych tras...
Co ma to wspólnego z ogrzewaniem i klimą? Jak to sprawdzić gdyby to było to ? Oleju nie ubywa, a płyn chłodzący nie ma zapachu oleju i również poziom jest stały.
poziom płynu chłodzącego
Witam.Zamiast wody powinien być zalany płynem chłodzącym i poziom jego musisz sprawdzić na rozgrzanym silniku nie może przekraczać maksimum.A jeżeli to ni pomoże to winą może być uszczelka pod głowicą
1. Sprawdzenie poziomu płynu chłodzącego : - Obserwuj, czy poziom płynu chłodzącego nie spada. Jeśli tak, może to wskazywać na wyciek zewnętrzny lub parowanie przez układ odpowietrzania. 2. Test ciśnieniowy układu chłodzenia : - Przeprowadź test ciśnieniowy, aby sprawdzić szczelność układu chłodzenia. Sprawdź wszystkie węże, połączenia i chłodnicę...
Poziom płynu chłodzącego. Na zbiorniku wyrównawczym masz zaznaczone Min i Max.
ZBR 5 00111-10. Poziom płynu chłodzącego w zbiorniku wyrównawczym. Sprawdź kabelki do czujnika poziomu lub sam czujnik. A co do błędu retardera to używasz czasem magnesu?
jako pierwsze sprawdź poziom płynu chłodzącego
MSF 0 2317 - jest o jeden wyłącznik za mało, za dużo, lub któryś jest uszkodzony MR 1 6777 - zużycie energii przez pompę AdBlue jest za wysokie HM 0 6033 - czujnik temperatury oleju w skrzyni rozdzielczej ma zwarcie do masy GS 0 4540 - czujnik temperatury oleju ma przerwę lub zwarcie do plusa GM 0 7044 - światełko nocne po stronie kierowcy ma przerwę...
Witam.w moim Golfiku taki obiaw to był za niski poziom płynu chłodzącego,jeżeli twierdzisz że u Ciebie jest poziom w normie,to podejrzewam że świróje Ci czujnik w zbiorniczku. Pisałeś wcześniej że wymieniałeś zbiorniczek wyrównawczy,a powiedz co tamtemu dolegało, bo rzadko się psują;-).
Błąd 37 to nie błąd czujnika poziomu! Tylko "niski poziom płynu chłodzącego"
Witam, Kolego czy udało Ci się zamontować czujniki poziomu płynu chłodzącego oraz płynu do spryskiwaczy? Kupiłem astrę j z odblokowanym komputerem i strasznie irytują mnie komunikaty przy każdym uruchamianiu. Może ktoś z forum to zrobił? Pozdrawiam Sebastian
Jest ta jakaś alternatywa ;) Jedna rzecz mnie nurtuje:wymontowałem termostat więc ciecz chłodząca krąży na dużym obiegu i mimo to temperatura przekracza bezpieczną co sygnalizuje lampka kontrolna . Dzieje się to nawet podczas działania wentylatora. Poziom płynu chłodzącego jest w normie a układ nie jest zapowietrzony. Co ty na to?
Poziom płynu chłodzącego.
Proszę sprawdzi przepływ chłodziwa przez rękojeść i poziom płynu chłodzącego.
czujnik poziom płyn chłodzący pompa płyn chłodzący matiz płyn chłodzący
zmiana instalacji jakie uprawnienia nexen opony domowy klimatyzator
kuchenka tabliczka znamionowa krups ea875
Problemy z kierunkowskazami LED w samochodach Protektory w płycie głównej A2194442A Sony