W każdej ciężarówce układ chłodzenia jest ciśnieniowy, żeby np. nie powstawał proces kawitacji i temperatura wżenia trochę się zwiększa . Korek pod ciśnieniem W szkole uczą nas, że w miarę spadku temperatury wszystko się kurczy, a wmiarę wzrostu się rozszerza. I to jest prawda także wobec wody ipowietrza, czyli głównych elementów wypełniających układ...
mer.w164. 22st I przestaje grzac Witaj użytkowniku:4343411, Z twojego pytania wynika, że masz problem z grzejnikiem w samochodzie Mercedes w164 (rozumiem, że chodzi o model klasy M), który przestał grzać przy temperaturze na zewnątrz wynoszącej 22 stopnie Celsjusza. Brak ogrzewania w samochodzie może być spowodowany kilkoma problemami. 1. Termostat:...
Nalewasz płyn do zbiorniczka i grzejesz auto popuszczasz co jakiś czas odpowietrznik na chłodnicy. Aż do puszczenia termostatu. Najlepiej jakby przód był wyżej niż tył silnika. Normalnie przy przegazówce poziom płynu w zbiorniczku malej. Widać cyrkulację płynu z chłodnicy do zbiorniczka.
Zbiorniczek-wyrównawczy ten gdzie wlewasz płyn chłodzący Węże znajdziesz na przegrodzie silnika to te co wchodzą do "kabiny" Ale możliwe że masz po prostu za mały poziom płynu i to jest cała przyczyna zapowietrzenia nagrzewnicy.I po uzupełnieniu i uruchomieniu silnika na obrotach sama się odpowietrzy.
Witam. Proszę sprawdzić czy termostat się otwiera, (wystarczy ręką chłodnicę dotknąć, po nagrzaniu silnika, powinna być równomiernie gorąca!). Temperatura pracy tej V6 jest w okolicy 100°C. Woda nie nadaje się jako płyn chłodzący proponuję zalać układ płynem Prestone jest na -37°C i do +128°C . Miałem tak w Oplu SINTRA 2.2 , normalna temperatura tego...
Wyjmij czujnik (prosta sprawa: przekręcamy o 90 stopni i wysuwamy w dół) i zmierz go omomierzem na stole. Powinien mieć 220 omów. Jak przyłożymy do niego magnes ma być 0 omów.
Co ma to wspólnego z ogrzewaniem i klimą? Jak to sprawdzić gdyby to było to ? Oleju nie ubywa, a płyn chłodzący nie ma zapachu oleju i również poziom jest stały. Chodziło mu o to ze jak walnieta głowica, czy uszczelka, to są przedmuchy do płaszcza wodnego i wtedy w układzie chłodzenia jest powietrze pod zancznym cisnieniem, chociąż korek to upuszcza...
https://obrazki.elektroda.pl/4012589400_... Witam przedstawiam wnętrze i zastosowanie elementu łańcucha trakcji współczesnego samochodu elektrycznego jakim jest ładowarka/przetwornica wbudowana OBC. Ta prezentowana jest stosowana w samochodach grupy Stellantis Opel,Peugeot,Citroen,Jeep itd . Zespół wbudowanej ładowarki / przetwornicy...
czujnik , kable
To jest osłona pompy płynu chłodzącego, pod osłoną jest olej silnikowy, cieczy chłodzącej tam nie ma. Pompa jest napędzana przez koło zębate i można ją wymienić niezależnie od rozrządu. Jeśli się zużyła i przepuszcza płyn chłodzący to płyn będzie w silniku. Sprawdź korek wlewu oleju czy nie wytrąca się parafina. Jeśli tak jest, poziom płynu będzie spadać....
Witam potrzebuje podpowiedzi przymierzam się do wymiany płynu chodzącego i płukanie całego układu bo zbiorniczku jest taki syf,nie wiem czy jest korek spustowy w moim peugeot 807 2.2 bęzyna Wymiana płynu chłodzącego oraz płukanie układu w Peugeot 807 2.2 benzyna to ważne czynności serwisowe, które pomogą utrzymać silnik w dobrym stanie. Oto szczegółowy...
Przelew do zbiornika powinien być gdyby nawet był termostat zapusty tu albo pompa nie wymusza obiegu albo wymieniany był płyn i źle odpowietrzony jest układ ( korek na zbiorniku musi być zakręcony) W przypadku silnika osmiozaworowego (model 91) podczas napełnienie zbiorniczka wyrównawczego otworzyć śrubę odpowietrzająca w przewodzie nagrzewnicy i odczekać,...
Skoro kiedy stanięcie kilka razy na czerwonym świetle skutkuje znacznym podniesieniem temperatury to podejrzewam że ewentualny postój w korku może skończyć się nie miło (wiadomo że 125p do stania w korkach się nie nadaje ale w razie czego chwile powinien wytrzymać) To twierdzenie mogłoby być słuszne dla silnika FSO z wentylatorem założonym na koło...
Może być coś zepsute, albo masz tak ustawione. Jak zepsute, to naprawić, a jak tak ustawione, to zmienić nastawy.
Niski poziom płynu chłodzącego
Za niski poziom płynu chłodzącego. Sprawdź poziom lub czujnik poziomu.
mimo wszystko posprawdzaj wszystkie połączenia węży gumowych układu chłodniczego jeśli będziesz mieć przecieki to na połączeniach będzie się tworzyć pomarańczowy kamień
(...) y nie ma spalin to nie ma spalin cały czas płyn jest niebieski, ktoś wie co może być przyczyną?. To jest zimna strona Turbo powietrze które idzie do silnika a nie spaliny. https://obrazki.elektroda.pl/4881231300_... https://obrazki.elektroda.pl/9403904500_... (at)ElektrodaBot Wstępna ocena dostępnych informacji - Użytkownik...
Odpowietrznika nie ma, wlewasz płyn do zbiorniczka do max., odpalasz silnik, dobrze jest (szybciej) jeśli stoi pod górę, pompa płynu wyprze część powietrza do zbiorniczka, wyłączasz silnik, czekasz, aż trochę ostygnie, uzupełniasz płyn, robisz małą przejażdżkę, odstawiasz autko do ostudzenia, uzupełniasz płyn, potem już normalnie jeździsz, kontrolujesz...
masz problem z sygnałem poziomu płynu chłodzącego.
http://obrazki.elektroda.pl/9124743100_1... Gdzie i jak najlepiej pozmieniać tą instalację aby podnieś temperaturę na powrocie. ? moje obserwację... - wstawić zawór trójdrogowy na powrocie tam gdzie dochodzi ciepła woda z pieca,do powrotu (z podłogi i CWU) - wstawić czterodrożny w tym samym miejscu... Które rozwiązanie lepsze... zwracając...
Dzień dobry. Czy jest możliwe podgrzanie czynnika chlodzacego (glikol) w instalacji za pomocą zewnętrznej instalacji np przewodami grzejnymi? Problem dotyczy chłodziarki fluidyzacyjnej , która zasilana jest czynnikiem chłodzonym w agregacie bez mozliwości regulowania temperatury czynnika.
Ta z lewej woda w paliwie, prawej zanieczyszczony filtr powietrza a na dole po środku niski poziom płynu chłodzącego- grozi przegrzaniem, zatarciem silnika.
Dzisiaj sprawdzałem sobie stan płynu chłodzacego nic nie ubyło, płynu ubywało zimą ale wtedy trochę kapało przy reduktorze lpg, teraz wyciek sam ustał. Płyn chłodzący czysty, rózowy. Jedynie na ściankach zbiorniczka wyrównawczego, zaraz przy korku jest trochę czarnego osadu, chciałem zobaczyć co to, zdarłem palcem( schodziło pod palcem jak jakaś guma...
Proszę o poradę w następującej sprawie: w moim renault clio r. 98 ogrzewanie nie działa tak mocno jak powinno, a także siła nadmuchu na szybę przednią nie jest zadowalająca. Dodam że poziom płynu chłodzącego jest w normie.
Zostaje jeszcze błąd 5 05865-02 . Od poziomu płynu chłodzącego.
A czy poziom płynu chłodzącego jest prawidłowy? Nie wyrzuciło płynu ze zbiorniczka wyrównawczego?
Ta kontrolka informuje też o poziomie płynu chłodzącego. Po odkręceniu korka poziom płynu się podnosi i kontrolka gaśnie. Sprawdz poziom płynu.
Najpierw trzeba ustalić co podniosło poziom oleju, możliwości są dwie albo niespalone paliwo albo płyn chłodzący silnik, przy czym w przypadku płynu powinien po postoju się rozwarstwić. Sprawdź najpierw to później będziemy szukać dalej pozdr
Najczęściej to pływak z magnesem i kontaktron, ale są też i inne rozwiązania.
Poziom oleju nie wzrasta?
witam. dzisiaj odebrałem samochód od mechanika . mechanik wymienił mi silnik w passacie . kiedy dojechałem do domu okazało się że poziom płynu chłodzącego znacznie spadł . za to poziom oleju się podwyższył . olej silnika ma kolor kawy z mlekiem . cały silnik jest mokry . podejrzewam że płyn chłodzący poszedł do oleju i silnik się poci bo ma za dużo...
Tak oczywiście + Audi podczas jazdy przestaje grzać i wyrzuca płyn chłodniczy Więc masz dwie opcje. Albo NIE został dobrze odpowietrzony układ lub niestety masz uszczelkę pod głowicą do roboty. Jeżeli nie ma wycieków płynu chłodniczego pod samochodem a układ chłodzący wywala płyn to raczej ta druga opcja. Pozostaje ci uzupełnić płyn pod MAX odpalić...
to możesz do obecnego czujnika podpiąć równolegle potencjometr o oporności 250-200Ω i ustawić go tak, aby wentylator załączał się przy właściwej temperaturze, a nawet dla bezpieczeństwa trochę niższej Masz rację o tym nie pomyślałem , chciałem podpiąć włącznik na przekaźnik . A tak można mieć w sumie działający z jakąś proporcjonalną charakterystyką...
przypadkow jest wiecej niz u pana ktory mial taki przypadek.... to cytat nie moje !!!......Taka podpowiedz dla potomnych mających TGA z silnikiem rodziny D28 i podobnych d2... Jeśli ubywa wam płyn chłodzący i nie widać wycieków oraz kompresji w układzie chłodzącym a wyeliminowaliście nieszczęsny EGR który też często i gęsto cieknie oraz widać wylatującą...
Sprawdź poziom płynu chłodzącego bo prawdopodobnie masz go za mało i nie dogrzewa reduktora
EBS 3261 - 31 ;modulator oś napędowa strona prawa czujnik koła B , zwarcie; sprawdz rezystancję czujnika i okablowanie. EBS 3520- 31;OBD;prędkość odstępu granicznego, poziom ostrzeżenia,powtarzanie co sekundę.Usuwanie błędu: przy kodzie diagnozującym nie istnieje błąd systemu.ZBR 00111-10 ;poziom płynu chłodzącego - silnik, przerwa. Sprawdz przewody...
Więc zainteresuj się czujnikiem poziomu płynu chłodzącego w zbiorniku wyrównawczym - przy ubytku, zaświeca się właśnie czerwona kontrolka przegrzania.
Czujnik masz najczęściej w reduktorze i przy niskim poziomie płynu chłodzącego, będzie on pokazywał niższą temperaturę więc i czas przełączania się wydłuży. W skrajnym przypadku przy zapowietrzonym układzie chłodzenia czujnik może nigdy nie osiągnąć zadanej temperatury.
Kolejno (3 kontrolki z pierwszego zdjęcia): niski poziom płynu do spryskiwaczy szyby, niski poziom płynu chłodzącego silnik, obecność wody w filtrze paliwa. Na przyszłość polecam lekturę instrukcji obsługi swojego samochodu :/
Poziom płyny chłodzącego - niski lub usterka czujnika/instalacji Poziom oleju - lub usterka czujnika/instalacji Sygnał ASR - tu prawdopodobnie instalacja.
ZBR 00111-10 masz problem z czujnikiem poziomu płynu chłodzącego silnika w zbiorniczku wyrównawczym - przerwa w obwodzie.
Witam. Wydaje mi się że należy zacząć od podstawowych obserwacji. I dopiero później można wyciągnąć wnioski. Należy sprawdzić poziom płynu w zbiorniku wyrównawczym. Uruchomić silnik (o ile będzie to możliwe) i obserwować. Jak szybko wzrasta temp. silnika. Czy włacza się wentyl chłodnicy. Czy otwiera się termostat (w takim przypadu dłonią sprawdzamy...
dokladnie, odpowiedziales sobie sam to ze robi sie bialy nalot czyli szron to jezst wina zbyt malego poziomu plynu chlodzacego
WAZNE!!!! Sprawdz czy niepodnosi ci sie poziom oleju silnikowego!! Sprawdz tez kolor oleju!! Jezeli bedzie w kolorze kawy z mlekiem masz do wymiany i to jak najszybciej uszczelke pod głowicą albo nowy silnik kupisz niebawem.Jezelimolej jest ok to posprawdzaj wnetrze auta czy niejest mokro i wilgotno!Wtedy padła nagrzewnica
Witam, problem jak w tytule. Mam 2 wentylatory na chłodnicy. 1 biały (z prawej) nie załącza się , gdy przewody od chłodnicy robią się gorące. Drugi czarny (z lewej) załącza się w momencie gotowania płynu. Wskaźnik temperatury na zegarach pokazuje ok 90 stopni. Tak jak zawsze, gdy nagrzeje się do temperatury pracy. Wskazówka nie podnosi się do góry gdy...
Jak dla mnie poziom płynu chłodzącego, przynajmniej w berlingo 1.9D z 2000r tak jest.
Hmm więc tak nie ma żadnej zgnilizny ani nic wszystko wygląda ok. Co do obrotów no jest znaczna poprawa ale delikatnie sobie tam obroty spadną. Co do temperatury w jedną strone jechałem naprawdę lekko 2000-2,200 zmiana biegu wentylator ani razu się nie włączył temperatura osiągnęła max ok 91 stopni i spadała do 88 w powrotna stronę natomiast katowałem...
Kolejną rzeczą jest wzrastający poziom oleju co jednoznacznie wskazuje na nieszczelność na drodze płyn chłodzący - misa olejowa. Zapewne nieszczelność jest pomiędzy cylindrem lub w samym cylindrze. Mówiąc zwięźle płyn przedostaje ci się do oleju i to w dużych ilościach. I pewnie mu się miesza płyn chłodniczy z olejem? Nie pisz bzdur. Jeśli już to pewnie...
3130 - czujnik poziomu płynu chłodzącego, czujnik zuzycia filtra powietrza lub zasilanie (jest wspólne dla obu czujników - na jednym bezpieczniku. 17070- sprawdź jeszcze raz; dlaczego podajesz jeden kod czterocyfrowy a drugi pięciocyfrowy? Coś pokiełbasiłeś...
Nie chcę straszyć, ale bardzo prawdopodobne jest uszkodzenie UPG lub nieszczelność układu chłodniczego nabyta podczas naprawy. Czy samochód chodzi lepiej gdy się rozgrzeje? Czy nie ma wycieku pod autem, plamy ,czegokolwiek. Jaki jest stan i poziom oleju oraz czy na korkach nie ma klasycznego nalotu?
Witam, Mam problem z układem chłodzenia w XP 2.0hdi 2002r. Auto jest po wymianie chłodnicy klimatyzacji oraz chłodnicy wody. Dodatkowo wymieniony został termostat na nowy. Zalałem nowy płyn chłodzący i odpaliłem auto z nawiewem ustawionym na maksymalnie ciepłe powietrze. Po otwarciu się termostatu dolałem brakujący płyn, ale przez ponad godzinę pracy...
czujnik poziom płyn chłodzący kontrolka poziom płyn chłodzący poziom chłodzący
le40b650 matryca zasilać żaluzja grzałka zhaoxin
wzmacniacz shemat parkside aktualizacja
Fender Bassman brak lampy 5AR4 – czy wzmacniacz zagra bez prostownika? Tanie programy do dopisywania transponderów IMMO