Wymienić korek i sprawdzić.
Ta kontrolka informuje też o poziomie płynu chłodzącego. Po odkręceniu korka poziom płynu się podnosi i kontrolka gaśnie. Sprawdz poziom płynu.
Powinieneś wykonać jeszcze jeden eksperyment. Mimo, że jest ciepło to włącz ogrzewanie w kabinie i nasłuchuj czy jest bąbelkowanie i brzęczenie zapowietrzonego płynu. Jeśli tak, nawet okresowo to zbiera się kompresja. Można podpiąć manometr do węża powrotu płynu do zbiorniczka lub na korek. Jeśli pod obciążeniem wzrośnie do powyżej 1,8 atm. to masz...
Ja mam 2.0 TDI o mocy 136 KM i problem polega na tym, że bulgocze w chłodnicy nagrzewnicy. Po przejechaniu 20 km odkręcam korek zbiorniczka i poziom płynu podnosi się, a czasami uwalnia się ciśnienie powietrza. Chłodnica była zapchana, ponieważ nie było ogrzewania. Przepłukałem ją octem. Teraz ogrzewanie nie działa tak, jak powinno, ale działa. Ostatnio...
jak to sprawdziłeś, że "po przejechaniu odcinka płyn chłodniczy podnosi się pod sam korek" W biegu otworzyłes maskę ? Zatrzymał auto, wysiadł i otworzył maskę, w czym problem? Dodano po 42 Inną charakterystyczną sprawą jest to, że po odkręceniu korka od płynu złychać syk powietrza i poziom płynu się podnosi Tak ma być
Witam serdecznie Mam problem kupiłam sobie samochód i po miesiącu jazdy pojawiły się następujące problemy : 1) Po przejechaniu w ciepłe dni ok 30 km, lub staniu w korku zapala mi się kontrolka od płynu chłodzącego, lecz temperatura się nie podnosi, co więcej jest znaczący ubytek płynu. Nie widać wycieków z węży, poziom oleju się nie podnosi. Zastanawiałam...
Witaj. Przy jakiej temperaturze to się dzieje? Sprawdż kiedy poziom płynu się podnosi jaka jest temperatura chłodnicy u góry. Może termostat się zacina.
Witam. Mam dosyć dziwny temat układu chłodzenia. Znika płyn chłodniczy tj. ok 1 litr na 400 km. Test co2. Zrobiony i negatywny. Korek zbiornika nowy . Rozrząd z pompą wody zmieniony. Węże po rozgrzaniu twarde ale płynu nie wywala że zbiorniczka. Wycieku nigdzie nie widać. W aucie nie czuć płynu. Po otwarciu zbiornika poziom płynu podnosi się do stanu...
Ale jak odpalisz auto, to w zbiorniku widać strumień płynu z przelewu? Tam powinno być widać ładny strumień płynu. A jak odkręcisz korek i odpalisz zimne auto, to czasami nie podnosi się poziom płynu? Strumienia nie widać, a płyn z otwartym korkiem się nie podnosi. Podnosi się tylko przy odkręceniu korka. no i płynu nie ubywa
Witam. Jak silnik jest uruchomiony z odkręconym korkiem od zbiorniczka wyrównawczego to czy poziom płynu się podnosi od razu po uruchomieniu? być może pękła któraś tuleja cylindra miałem kiedyś taki przypadek...
Wyłączony silnik - bez różnicy czy ciepły czy zimny. Czasem jest samo syknięcie, a czasami po odkręceniu poziom płynu się podnosi do prawidłowego. Auto normalnie nagrzewa sie do 90C i taka temperature utrzymuje
poziom płynu podnosi sie bo wzrasta cisnienie w układzie chłodzenia,moja sienka tez dymi na biało,ale mam gaz wiec pewnie dlatego,jedz to mechanika niech podłacza auto pod komputer,duze spalanie moze byc spowodowane uszkodzona sonda lambda,miałem tak w uno 1.4 (ten sam silnik)
Silnik pracuje już ładnie i hamulce naprawione :). Teraz pojawia się kolejny problem : gdy silnik pracuje dłużej to z dołu chłodnicy zaczyna się delikatnie wydobywać para. Wiatrak przy chłodnicy się włącza wiec termostat chyba działa. Dodatkowo gdy silnik jest zimny to poziom płynu w zbiorniczku wyrownawczym jest idealnie między min a max. Natomiast...
Dziękuję koledze Mam jeszcze jedno pytanie. Czy poziom płynu w zbiorniku powinien być zawsze taki sam. Np. silnik jest zimny, poziom płynu jest 2cm. poniżej kreski max. Jak się silnik rozgrzeje poziom płynu się podnosi do kreski max. Czy powinienem jeździć z odkręconym korkiem zbiornika, kiedy te wahania poziomu płynu ustana?
testu na co2 nie zrobię, bo nikt w okolicy takich rzeczy nie robi a nie będę ryzykował jazdy kilkadziesiąt km. termostat jest dobry. Gdy silnik osiągnie właściwą temp chłodnica nagrzewa się od góry do dołu stopniowo. Silnik nie przegrzewa się, temp silnika stabilna i prawidłowa. Silnik pracuje równo, przeszedł nawet test z monetą ;p. Natomiast na niskich...
Gdy zgaszę gorący silnik i spróbuję odkręcić korek to przez kilka sekund słychać pssssssssss.... a po chwili poziom płynu się podnosi, w wężach słychać bulgotanie i gdybym nie zakręcił korka to by wyrzuciło płyn Wszystko prawidłowo.
troche to dla mnie dziwne że tak ma być ztym olejem bo każdym razem odkręcając korek nerw mnie chwyta. Aczkolwiek jak wspomniałem płynu chłodzącego nie ubywa a poziom oleju się nie podnosi. Może spróbować z tą uszczelką pod głowicą ?? Jak jeździsz krótkie odcinki to tak będzie, więc jak przedmówca napisał daj mu spokój
Podnosi się poziom płynu i bombluje Sprawdzić należy układ na zawartość spalin w płynie chłodniczym.
Czy poziom płynu chłodzącego podnosi się po odkręceniu kurka ? - na nagrzanym silniku normalnym jest lekki wzrost ciśnienia (płyn zwiększa objętość w końcu), sprawdź czy sie nie pieni i jak mocno rośnie wtedy poziom. Czy silnik grzeje sie tak mocno w spoczynku czy przy obciążeniu ? Wstępnie uszczelka pod głowicą.
Ciśnienie jest przy odkręcaniu korka ale wydaje mi się ,że jest w normie ( jak się silnik zagrzeje to podnosi się poziom płynu w zbiorniczku wyrównawczym ale nie jakoś mega dużo ) Wychodzi , że mam pompę wody z taka wiskozą ze sprzęgłem , może rzeczywiście ta pampa siadła mimo , że widać , że była wcześniej wymieniana na nową ( zasugerował to bardzo...
Aha, czy jest 100% pewność, że to spaliny? Mam. Potwierdziłeś to testerem? W tym przypadku nie musiałem. Bo może tylko się gotuje - niesprawna pompa + zapowietrzony układ? Niemożliwe jest gotowanie się silnika po 10 sekundach od uruchomienia silnika. A opisane przeze mnie objawy mają miejsce nawet po uruchomieniu zimnego silnika. Po prostu od razu...
A może to czujnik robi nam lipę , który jest odpowiedzialny za wskaźnik na desce i zawyża temperaturę. Ale skoro piszesz że poziom płynu się podnosi to wygląda to na zapowietrzony układ, po prostu może gdzieś ci ucieka Dodano po 5 Ale prędzej to będzie uszczelka.
Hej, Mam problem w moim 1.6tdi 105km CLHA 2014. Ubywa mi płyny chłodniczego - jakieś 100ml na 1500km. Trochę poczytałem i najczęstszymi przyczynami są: 1. Wodny schładzacz powietrza doładowanego zabudowany w aluminiowym kolektorze dolotowym. 2. Chłodnica/nagrzewnica EGR. 3. Wyciek przy pompie wody. 4. Uszczelka pod głowicą. Chciałbym sobie to zdiagnozować,...
Silnik odpalił na samostart, jednak nie odpala tak jak przed awarią. Pewnie jak ostygnie problem wróci i czeka pomiar kompresji i uszczelka pod głowicą. W wodzie spalin nie ma, poziom oleju się nie podnosi, płynu nie ubywa.
reduktor jest gorący raczej nie zapowietrzony, wpięty za pomocą trójników, pompa była wymieniona przy okazji rozrządu, co pierwsze raczej pompa (auto żony więc po czasie to zauważyłem) jadąc z określona prędkością wrzucam luz i idzie w górę załącza się wentylator i spada chyba ze wcześniej znowu bieg wrzucę to też spada. Może to ten czujnik wariuje...
Zrób test na zawartość CO2 w płynie chłodzącym Dzisiaj po kilkakrotnym odpowietrzaniu udało sie chyba odpowetrzyć, z odpowietrznika poleciał sam płyn. A gdy narzewam silnik z otwartym korkiem płynu chłodzącego , gdy silnik osiąga temperature pracy, podnosi się poziom płynu aż zaczuna sie przelewać , czy to normalne?
Jeżeli wlewamy płyn to lustro się podnosi, coś musi ten poziom przekazać. W środku powinien być krążek,pływak z magnesem który działa na ten szklany czujnik.
Witam! W zbiorniczku wyrównawczym jest za wysokie ciśnienie.Jak odkręcam korek na zimnym silniku ,to poziom płynu podnosi się z poziomu 'min' na 'max'.W płynie nie ma śladów oleju a na włączonym silniku nie widać pęcherzyków w zbiorniczku.Wymieniłem korek na nowy ale nic to nie pomogło.Ogrzewanie działa prawidłowo.Tak się zastanawiam ,czy może układ...
Szyby nie parują, wszystkie połączenia i chłodnica jest ok, kiedy miałem drobny wyciek to płyn chłodniczy w przeciwieństwie do wody nie odparowywał. Poziom płynu jak sie podnosi o połowe jest w normie ale nie ze do tego stopnia ze go wywala przez zbiornik. Jutro sciągne głowice i bede wiedział na bank co jest. Ale czy przez uszczelke moze znacznie wzrosnąc...
Witam Najprawdopodobniej wydmuchało uszczelkę pod głowicą , powietrze które wydostaje się z pod uszczelki zapowietrza układ , robiąc korek a przy tym brak krążenia płynu , jeżeli po uruchomieniu silnika [ zimnego ] robi sie ciśnienie w układzie ,podnosi płyn , to pewniak że uszczelka , przy dłuższym nagrzewaniu jest normą iż poziom płyny się podnosi...
O tym już myślałem. Jednak na włączonym silniku poziom płynu w zbiorniczku wyrównawczym się podnosi, po ostygnięciu opada. Więc wydaje mi się że tutaj jest wszystko ok. Kwestia jeszcze tego, że na starej pompie było wszystko ok. Była oryginalna z pierwszego montażu i przejechała około 270tys km.
Witam serdecznie. Mam odwieczny problem z moim Matrixem. Mianowicie nie grzeje. Miałem wymieniony termostat, płyn. Przy odkręconym korku i dodaniu gazu poziom płynu w zbiorniczku wyrównawczym podnosi się aż się wylewa. Czy być może jest zapowietrzony układ?? Co o ty sądzicie koledzy. Potrzebuję pomocy bo zamarzam tej zimy :D:D:D Czekam na jakąś radę....
Mam mały problem z poziomem płynu w zbiorniczku wyrównawczym. Rano sprawdzam poziom płynu jest 3/4 zbiorniczka,na chwile odpalę auto(płyn na pewno sie nie nagrzał,a wiec sie nie rozszerzyła objetosc) i mam max.Potem jak dodaje gazu to poziom sie podnosi ponad max i potem samoistnie opada... UPG robione jakies 10000km temu.Objawów teraz brak... Auto...
Witam! Mam pytanie gdy rozgrzeje silnik to podnosi się poziom płynu w naczynku a gdy jest zimny opada czy coś jest nie tak czy to po prostu tak ma być? I jeszcze jedno pytanie, po przejechaniu 3 km silnik szybko się nagrzewa do 80 stopni i ani trochę więcej. Czy to tak ma być czy jednak coś jest nie tak? Silnik 1.6 benzyna Golf 2!
Dasz radę ;). Daję opis z forum BMW http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=... - proszę moderatora o nieusuwanie linka :). Dodam, że robiłem to już 2 razy i sposób działa w 100% Prawie we wszystkich BM-kach, wcześniej, czy później pojawiają się problemy z układem chłodzenia. Jego niedomagania objawiają się ogólnie przegrzewaniem lub niedogrzewaniem,...
Nie napisałeś, czy węże na zimnym silniku są twarde. pompa wody wyjęta jest cała i mam nadzieję, że została zamontowania ponownie. Sprawdź czy przy otwartym korku na zbiorniku wyrównawczym (nie znam tego silnika i myślę, że na chłodnicy takiego korka nie ma), po odpaleniu zimnego silnika, poziom płynu od razu idzie do góry. Jeszcze nie została założona...
Zakładając że pompa jest sprawna jest skuteczniejszy sposób, tylko nie wiem co na to turbo. Daj kluczyk na zapłon i ogrzewanie na maks lub 32 stopnie jeśli automat (wymuszenie otwarcia zaworu niezależnie od warunków). Odpal i rozgrzej tylko odribnę by się olej rozprowadził, po czym daj mu gazu przy otwartym korku, falami tak 3000 obr. Powinno wciągnąć...
Mechanik podpinał sharana pod vag-a i wszystko było ok Dodano po 2 Wentylator włącza się prawidłowo, a jak mam sprawdzić te ciśnienie czy jest 1,5 bara??? Dodano po 4 Jak odkręcę korek w zbiorniczku wyrównawczym na zimnym silniku to podnosi mi się poziom płynu z minimum na wysokość pełnego zbiorniczka pod sam korek, czy to normalne? A przy tym coś bulgocze...
Co do błędu EBS kolega HADŻI myślę że wyczerpał temat całkowicie. Natomiast wracając do kwestii płynu chłodniczego, to spotkałem Premium dxi gdzie poziom płynu podnosił się w momencie załączenia sprężarki powietrza. Po osiągnięciu odpowiedniego ciśnienia w pneumatyce i rozłączeniu kompresora płyn wracał do normalnego poziomu i tak cyklicznie proces...
Witam Gotuje mi płyn chłodniczy. Na początku sprawdziłem czy chodzi pompa wody działa, gdy silnik osiągnie 95c(odczyt na zegarze) napinacz zaczyna przenosić napęd na pompę wody temperatura spada do 70c ale podnosi się poziom płynu w zbiorniczku wyrównawczym, dolny wąż od chłodnicy jest zimny i chłodnica też jest zimna. Czy może ktoś potwierdzić ze napinacz...
Witam Z uwagi na to, że pierwszy raz mi się to przytrafiło zwracam się do was o poradę. Zapowietrza mi się układ chłodzący silnik (i najprawdopodobniej jeździłem na zapowietrzonym układzie chłodzenia). Objaw jest taki że po odpowietrzeniu poziom płynu się podnosi w naczyniu uzupełniającym. Po odkręceniu korka powietrze wywala mi płyn na zewnątrz. Po...
W każdej ciężarówce układ chłodzenia jest ciśnieniowy, żeby np. nie powstawał proces kawitacji i temperatura wżenia trochę się zwiększa . Korek pod ciśnieniem W szkole uczą nas, że w miarę spadku temperatury wszystko się kurczy, a wmiarę wzrostu się rozszerza. I to jest prawda także wobec wody ipowietrza, czyli głównych elementów wypełniających układ...
Typowo jest tak spaliny idą do zbiornika ciśnienie rośnie i poziom się podnosi (w zbirniku). Jak ciśnienie przekroczy 0,7 -0,9 bara korek upuszcza je. Teraz w zależności od ilości płynu w zbiorniczku albo spaliny parę albo płyn. Po zatrzymaniu układ ma czas się odpowietrzyć i poziom spada. Płyn ze zbiornika wywala tędy. https://obrazki.elektroda.pl/4215294600_...
Sprawdź dokładnie okolice zbiorniczka na płyn. Bo jak spaliny dostają się do układu do go zapowietrzają więc nie działa ogrzewanie ,a dwa ciśnienie musi gdzieś ujść bo by coś rozerwało. W korku jest zawór bezpieczeństwa i to on upuszcza ciśnienie. Typowo powinien upuszczasz gazy ,ale jak w układ pójdzie sporo spalin to poziom w zbiorniczku się podnosi...
Rano po odpaleniu nie podnosi sie poziom płynu. Odkręciłem zbiornik wyrównawczy dałem go do gory i odpowietrzalem przez kruciec z nagrzewnicy ( niby sie odpowietrzylo bo leciał sam plyn) ale po przejechaniu dalej słyszałem bulgotanie. Jakas godzinę pozniej na włączonym silniku, odkręcony korek, zdjąłem całkowicie waż wylotowy z nagrzewnicy i okazało...
Latam sobie po Słowacji. Pod górkę ledwo zipie, z górki retarder i po chwili wskazówka temperatury płynu chłodzącego wskakuje na czerwone pole i wyskakuje czerwony alarm temperatury silnika. Wyłączam retarder i po chwili wskazówka szybko opada. Dlaczego on tak się grzeje? A może się nie grzeje, tylko czujnik temperatury świruje, bo ta wskazówka bardzo...
Czy silnik był kiedyś przegrzany, podnosi się minimalnie poziom oleju w silniku?
No dobra, na początek określ się czy są wycieki, czy "raczej ich nie ma", czy poziom oleju się nie podnosi czy "raczej się nie podnosi", test CO2 dużo Ci powie.
Dzień Dobry W spalinowym wózku widłowym Zremb GPW 3200 z silnikiem Perkins po rozładowaniu 4 palet nagle przestał podnosić i jeździć. Był niski poziom oleju hydraulicznego. Pomimo uzupełnienia około 5,6 litrów i uruchomieniu wózka na na pół godziny jest bez zmian. Mechanik od ciągników stwierdził, że prawdopodobnie to wina jakiejś wewnętrznej pompy...
Witam, Znalazłem oba odpowietrzniki ( były tak jak mówiliście - jeden na chłodnicy a drugi na wężu od nagrzewnicy ) Po odpowietrzeniu poziom płynu w zbiorniku wyrównawczym spadł z połowy do poniżej minimum i tak się utrzymuje ( jak się nagrzeje to nieco się podnosi ) ale już nie lata tak że z minimum do ponad maximum. Czyli jest już ok, wystarczy, że...
Reduktor można wykluczyć zakręcając gaz na butli przy pracującym silniku na gazie i później pojeździć parę dni na samej benzynie - czy poziom płynu będzie jeździł w tych samych granicach. Wciąż pozostaje problem tego płynu chłodzącego, przy jeździe na benzynie poziom podnosi się tak samo. Rozumiem że zwiększenie objętości jest normalne ale przed zamknięciem...
Syczenie i wyrzucanie płynu przy otwieraniu gorącego układu chłodzenia to normalny objaw. W układzie chłodzenia wytwarza się nadciśnienie jak płyn jest gorący, powoduje to wzrost poziomu w naczyniu wyrównawczym. Podczas stygnięcia wytwarza się podciśnienie i poziom się obniża. To jest normalne zjawisko. Natomiast jeżeli chodzi o ubywanie płynu i dymienie...
Jeśli Twoja auto ogarnia mechanik, powinien doskonale wiedzieć co robić krok po kroku, aby znaleźć przyczynę. Jeśli robisz sam, we własnym zakresie możesz: - założyć termostat (najlepiej nowy) - wyjmowanie go nie pomoże w diagnozie - zajrzeć po uruchomieniu chłodnego silnika do zb. wyrównawczego albo pod korek chłodnicy - jak bulgocze i podnosi się...
Witam dzisiaj zauważyłem dziwną sytuacje z płynem chłodniczym. Poziom płynu mam zawsze trochę nad minimum. Co parę dni patrzę rano na zimnym silniku stan płynu i zawsze jest nad minimum, ale dzisiaj podniósł się o dobre 2cm. Po przejechaniu 4 km spadł o 1 cm. Co to mogło być? Druga sprawa gdy doleje płynu do połowy miernika to płyn po kilku dniach ubędzie...
hej, sam sobie odpowiedziałeś na zadane pytanie, skoro w chłodnicy i nagrzewnicy jest kamień to napewno nie bierze sie on z płynu tylko właściciel leje z premedytacja wode kranówke bo na destylowaną za 3zl/5 litrów mu szkoda nie mówiąc juz o borygo 30zł/5l a pózniej wychodzą takie dziwne rzeczy. dołączyłem sie do tematu z innego wzgledu - mianowicie...
Już 3 raz w tym tygodniu po zatrzymaniu się wylewa wodę ze zbiorniczka. Silnik wyłączony i słuchać jakieś trzaski, bulgotania w wężach płynu, poziom wody w zbiorniczku się podnosi i się ulewa z litr, czy pół. Termostat - raczej nie - stałem na parkingu i czekałem aż się wentylator włączy - włączył się, wyłączył. W tamtym roku dwa razy wymieniałem, bo...
Witam Auto Tucson dziwne zachowanie, jak stoi i nikt go nie tyka, to zapalają się dziwne komunikaty na desce. Po zapaleniu zapłonu lub podczas jazdy jest ok, zero błędów i zero komunikatów. Podobnie w sterownikach. Przemiata komunikatami praktycznie zaraz po zgaszeniu zapłonu. Włącza komunikaty: - poziom płynu spryskiwaczy - sprawdź system LKAS - sprawdź...
Z tym klimatronikiem to raczej prawidłowo, wiele aut ma automatycznie włączany wiatrak w momenicie odpalenia klimy. Moze płynu jest niewiele powyżej min i świeci, a jak się podgrzeje a raczej chyba go pompa trochę ruszy to poziom się podnosi (bo w 20 sek to nie pogrzeje za wiele ) tak miałem w Berlingo Wystarczyło zapalić i przegazować i gasła a płynu...
Masz trzy różne problemy i (myślę) że trzy różne przyczyny. 1. To że silnik się niedogrzewa może być winą termostatu który nie zamyka sie do końca (ma się otwierać książkowo przy temp 81-85 'C). Możesz to sprawdzić w taki sposób: uruchom (na zimnym) silnik i po ok 4-5 min pracy na biegu jałowym zacznij obmacywać przewody chłodnicy ten u góry i u dołu...
Dzisiaj podszedłem jeszcze raz do sprawy w pełnym słowa znaczeniu jak książka pisze. Od początku, ściągnąłem węża od dołu potem tego drugiego od wejścia do nagrzewnicy i tego krótkiego co na obrazku zaznaczyłem, http://obrazki.elektroda.pl/3844728600_1... następnie pozakładałem węże tam gdzie były zalałem powoli płynem zakręciłem korek...
Witam. Niedawno kupiłem Audi A4 2.8 Quattro 95r Problem polega na tym że samochód po 2-3km drogi łapie już temp wody 90C. Kupiony samochód zalany był wodą, zalałem płynem odpowietrzyłem go następującym sposobem ( rozgrzanie do 90C odkręcenie korka wlewu płynu do chłodnicy właczenie nawiewów na szybę) temp po minucie od 90 dochodzi do 110C i płyn wylewa....
Witam, mam pytanie otóż w moim Mercedesie atego 1222 2008r euro 5 z ad blue, silnik 924 la od pewnego czasu znika płyn chłodniczy. Przy dodaniu gazu w zbiorniku wyrównawczym wyraźnie podnosi się poziom wody, ciśnienie się nie robi bo nie wyrzuca go tym zaworkiem z tyłu zbiornika. Po jeździe i ponownym odpaleniu silnika np. na drugi dzień woda w zbiorniku...
Jeśli problem występuje przy mrozach to odpowietrzenie zamarzło(tak jak pisze kolega) :arrow: A jeśli wysuwa się systematycznie to zobacz pod korek wlewu oleju czy czasem woda nie poszła do oleju i masełko zatkało odmę :idea: Wtedy ciśnienie w bloku może podnieść miarkę poziomu oleju. Czyli. :arrow: Sprawdzić odpowietrzenie silnika i poziom płynu w...
Witam, zainteresował mnie ten wątek. Jak zrozumiałem podgrzewacz na powrocie z tylnej nagrzewnicy to dogrzewacz silnika - czyli będzie działał dopiero w zimie? Swoją drogą to jego wygląd i instalacja nie wskazuje na fabryczną robotę... czy to jest jakoś dorabiane? No i w kwestii pompki nad zbiorniczkiem płynu hamulcowego: Gdy sprowadziłem auto (VW Sharan'01...
Przecież rozgrzewający się płyn zwiększa swoją objętość i to normalne, że węże będą lekko twarde a po otwarciu zbiornika wyrównawczego usuwasz poduszkę powietrzną i podnosi się poziom. Jak trzyma temperaturę a węże nie są twarde jak skała, to nie szukaj usterki.
Które kontrolki? A nie ma czasem sytuacji, że zupełnie bez sensu zapala się kontrolka świateł długich (granatowa), podnosi się i opada wskaźnik temperatury płynu chłodzącego, poziomu paliwa?
Mało płynu chłodzącego. Dziwi ta różnica- gaz/ benzyna, może masz walnięta membranę w parowaczu i poziom się podnosi sztucznie. Dlatego są takie oznaczenia, aby nawet analfabeta odczytał bezbłędnie komunikat (małpi jezyk). Wypada trochę posiąść wiedzy w zakresie wskażników, nie tylko gaz i lewarek.
jeżeli Jesteś pewien , że tyl nie jest zapowietrzony stawiał bym na nieszczelność między sekcjami pompy hamulcowej. Sprawdz czy przy hamowaniu w zbiorniczku nie podnosi się poziom plynu.Po zaślepieniu w pompie hamulcowej odprowadzenia na tyl pedal powinien być twardy i wysoki.Czy niema przecieków płynu z pompy do serwa.
Witam Mam problem z płynem chłodniczym w Renault Laguna 1,9dci (88KW/120KM) Problem polega na tworzeniu się ciśnienia w układzie chłodzenia podczas odkręcania korka zbiorniczka podnosi się płyn troszkę wykipi i opada auto nie ma utraty mocy poziom oleju nie ulega zmianie nie ma płynu w oleju ani oleju w płynie. Była robiona uszczelka pod głowicą ok...
Widać, że już wszyscy zapomnieli jak działa gażnik w samochodzie, to znaczy w jaki sposob jest utrzymywany stały poziom paliwa w komorze pływakowej. Mały pływaczek poprostu podnosi iglicę, a ta zatyka otworek którym dostaje się płyn (paliwo). Jeżeli zbiorniczek jest bardzo mały i niema możliwości dostać się do jego wnętrza, to można wykorzystać zasadę...
Witam ,zakupiłem mercedesa viano W639 z 2004 r z silnikiem cdi 2,2 ,mam problem z poziomem płynu chłodniczego i ogrzewaniem. Jak zaleje zbiornik wyrównawczy do kreski max to po przejechaniu około 300 km zapala mi się kontrolka o niskim stanie,na pracującym silniku w zbiorniku wyrównawczym jest stan na kresce minimum.Jak wykręcę korek ze zbiornika to...
Ja wlałem płyn do mycia rak niebieski jasy i dałęm 2x diody niebieskie i super swieciło a potem wziołem 1 białą zarowke i efekt extra takie przejscie z kolorów ze szok. Piszecie, że powietrze w rurce daje fajny efekt mi sie to osobiście niepodoba i ja zostawiłęm neonik z góry otwarty na noc pionowo ( do szafki taśmą przykleiłem ) i rano miałem super...
Rozrząd podobno był wymieniony z pompą. Jeżeli będę wymieniał rozrząd to na pewno z pompą, zazwyczaj biorę zestaw INA lub Continental z pompą Dolz lub Ruville Sprawdzę na odłączonym reduktorze Jak sprawdzić korek? Jego odkręcenie nie usuwa powietrza przed chlodnicą, podnosi się tylko na gorącym silniku poziom ze 3mm i przez 1 sek jest syknięcie
Witam serdecznie Poproszę o radę , mam citroena C5 2002 HDI Hydroactive i następujący problem: Przycisk regulujący prześwit nadwozia nie reaguje , auto nie podnosi się na wskazane położenie Pompa bhi nie pracuje , podłączyłem bezpośrednio napięcie 12 volt na pompę i dalej nic... Bezpiecznik 40 A sprawny , poziom płynu lds ok , nie wiem co mam dalej...
Witam, problem jak w tytule. Mam 2 wentylatory na chłodnicy. 1 biały (z prawej) nie załącza się , gdy przewody od chłodnicy robią się gorące. Drugi czarny (z lewej) załącza się w momencie gotowania płynu. Wskaźnik temperatury na zegarach pokazuje ok 90 stopni. Tak jak zawsze, gdy nagrzeje się do temperatury pracy. Wskazówka nie podnosi się do góry gdy...
Ja mam 2.0 tdi 136 km i problem jest ze bulgocze w chlodniczce nagrzewnicy i po przejechaniu 20 km odkrecam korek zbiorniczka podnosi się poziom plynu a nie raz zpuszcza się ciśnienie powietrza chlodniczka była zabita bo nie było ogrzewania przplukalem ja octem teraz ogrzewanie jest nie takie jak powinno być ale jest i ostatnio jeszcze śmierdziało płynem...
Witam, mam problem z oplem vectrą 2.0 16v, 1996 - po zagrzaniu się samochodu płyn w zbiorniku podnosi się do węża przelewowego i szybko samochód osiąga ok 97 stopni, proszę o pomoc!!! Poprawiłem tytuł tematu i pisownię, proszę stosować się do Regulaminu.
Witam.Mój problem zaczął się od wymiany świecy żarowej.Była urwana i mechanik stwierdził że jedynie zdejmowanie głowicy i wykręcanie od dołu będzie najbezpieczniejsze dla silnika.Po czymś takim poszło planowanie głowicy i td. Po dwóch miesiącach posypała się turbina tzn.samochód tracił moc czas od czasu aż turbina przestała chodzić w ogóle. Oddałem...
Cześć, do tej pory zajmowałem się głównie samochodami osobowymi i ciężarówkami. Znajomy poprosił mnie o pomoc przy motorze i obawiam się, że mnie to przerosło. Albo wyprowadzicie mnie z błędu ;) Honda Shadow 800ccm (to nie żart), rocznik 1988. Znajomy ma ją 5 lat. Jak nic się nie psuje to on jeździ i nie zagląda. W tym roku padł wysprzęglnik. Motor...
Kolega nie ma przytkanej nagrzewnicy, ponieważ wymienił ją dwa tygodnie temu na nową. Tutaj mówię o VW Passat 1.9TDi, oczywiście inne samochody mają również inne rozwiązania z korkami na chłodnicy i dodatkowymi zbiorniczkami np. Toyota, ale mowa konkretnie o tym VW 1.9TDi. Odpowietrzałem (nie tylko raz) przy otwartym zbiorniczku, zachowanie płynu przy...
Witam. Sprawdź działanie wentylatora, może się nie załancza, albo sprawdź poziom płynu, może jest zbyt mało. Chociaż objawy na określoną przez Ciebie jazdę miejską z krótkimi odcinkami i stawanie bez wygaszania silnika to raczej normalnie że podnosi się temepratura cieczy chłodzącej, z tym że do obniżenia jej jest właśnie prawidłowo załanczający się...
Dziś objawów jakby brak pomyślałem, że to może być zapowietrzona nagrzewnica wiec podjechałem na górkę auto stało około 45 stopni przodem do góry i podczas pracy silnika w aucie słychać było bulgotanie w nagrzewnicy i po chwili ustało. Poziom płynu spadł o około dwa centymetry i po dolaniu płynu chyba nic się nie dzieje jedynie tuz przed włączeniem...
Witam :idea: , sprawdź poziom płynu LDS na poziomie poziomie zawieszenia sam dół ikona na wyświetalaczu (stop) w komorze silnika z lewej strony pod czarną pokrywą. Odkręć korek powoli uzupełnij poziom do widocznej szczerbinki nie zalewając jej. LDS uzupełnia się na opuszczonej pozycji gdyż jest to położenie w którym płynu cofa się do zbiornika najwięcej....
Witam Sprawdź O ile na zimnym silniku nie wywala płynu[ z oznakami pęcherzy powietrza ] ze zbiorniczka , to głowica i uszczelka OK . W miarę rozgrzewania silnika poziom płynu będzie się podnosił [ to normalne ] . Bo w/g opisu masz nieszczelność , co powoduje zapowietrzanie się układu , w skutek czego nie można utrzymać odpowiedniej temperatury . Pozdrawiam
Wysłany: Śro 15 Paź 2014, 13:53 Temat postu: Duże ciśnienie w zbiorniczku wyrównawczym Witam, mam problem z dużym ciśnieniem w zbiorniczku wyrównawczym, jestem już po planowaniu i regeneracji głowicy, jak również wymianie uszczelki, śruby zostały kupione nowe do przykręcenia głowicy, wymieniłem również termostat, wszystkie przewody zostały przedmuchane,...
auto stało u zaufanego mechanika dwa dni sprawdzali pod względem wycieku z węży, chłodnicy, korka, pompy wody, obudowy termostatu - brak widocznych wycieków, auto stało całą sobotę i niedzielę żeby obciekło ze śniegu, następnie wjechało na podnośnik pod samochodem została umyta podłoga było to w poniedziałek samochód został odpalony chodził prawie godzinę...
Pracuje z peugeotami na co dzien i jeszcze czegos takiego nie widzialem. Odpowietrzanie robi sie, jak w wiekszosci ukladow, na ziemi obracajac powoli kolo kierownicy od oporu do oporu przy pracujacym silniku przez okolo 2-3 minuty lub wiecej, jesli poziom plynu w cylindrze nie jest stabilny. Cylinder na zbiorniku jest konieczny aby nie dopuscic do...
Nie, ale zawór ma 3 węże, przełącza między nimi obieg cieczy. Przy zdechłym zaworze, ten "mój" stał z syfem w środku, jeden grzybek już odpadł, w więcej nie wnikałem... Przy jakimś tam przelocie w zaworze, pompa wody przy 600obr pcha sobie w niego na luzie, od niechcenia, pcha tyle ile może, a dziurka może być niewielka - nagrzewnica to duży opór dla...
Witam serdecznie Mam sprawę do wyjaśnienia. Pacjent to Skoda Faworit 1.3 1993r. 135L, gaźnik, aparat zapłonowy na rozdzielaczu Mam dziwny objaw wahania temperatury płynu chłodzącego w układzie silnika przez co zbiornik wyrównawczy wywala co jakiś czas płyn. Wymieniłem aparat zapłonowy bo od niego zaczęły się problemy [ale to inny temat] , ustawiłem...
Witam. Podepnę się pod temat... Jestem posiadaczem Opla Omegi A z silnikiem 2.0 8V. Chłodzienie przez wiskozę. Mam problem z wysadzaniem płynu na zewnątrz. W aucie nie ma zbiorniczka wyrównawczego (nigdy nie było), korek jest w chłodnicy. obok korka jest króciec z wężykiem, a nadmiar płynu idzie pod chłodnicę i dalej w glebę. Jeżdzę autem od 6 lat,...
wymieniłem zawór, niestety dalej nie daje ciepłego powietrza. Zauważyłem jedną rzecz, po wymianie płynu chłodniczego nie zakręciłem korka, gdy silnik się nagrzał po pewnym czasie poziom płynu w zbiorniczku wyrównawczym zaczął się podnosić aż płyn zaczął się wylewać czy to normalne? Dodano po 2 czy rzeczywiście pozostaje tylko nagrzewnica do wymiany?
Z odkręconym korkiem w trakcie nagrzewania płyn będzie się wylewał bo się rozszerza i nie tylko w vw ale w każdym innym też. Jak silnik osiągnie maksymalną temperaturę roboczą (temp załączenia wentylatora chłodnicy) płyn przestanie się wylewać bo już więcej się nie rozszerzy - można nawet wtedy zakręcić sprawny korek i nie dolewać płynu czego efektem...
Samo zwarcie na stałe czujnika płynu hamulcowego nie załatwia problemu gdyż wymieniony czyjnik nie będzie sygnalizował obniżenia się poziomu płynu w zbiorniczku. Należy znaleźć przyczynę. Najprawdopodobniej zawiesił się na jakimś zanieczyszczeniu pływający pojemnik z gazem powodujący rozwieranie elektrod czujnika w przypadku niskiego poziomu płynu;...
Żaluzja jest na przedniej ściance chłodnicy zwinięta na rolce. Podnosisz ją za łańcuszek lub linkę do niej zaczepioną wyprowadzoną obok korka płynu na chłodnicy. Poziomy regulujesz wkładając pręt od żaluzji w rowek na chłodnicy. Lepsze dojście do jej obsługi jest po ściągnięciu "telewizorka" z przodu. Podstawa w zimie to sprawny, szczelny termostat.
3.Jest jakaś inna przyczyna podnoszenia się poziomu oleju po za przedostaniem się płynu chłodniczego do silnika? Przedostawanie się paliwa do oleju.
Możesz jeszcze odkręcić korek od zbiornika wyrównawczego i nalać do pełna płynu i nie zakręcając korka odpalić silnik i obserwować co się bedzie działo. silnik ma pracować na wolnych obrotach. Jeżeli poziom płynu będzie się powoli podnosił i wylewać się będzie niewielka ilość płynu jest to normalne bo ze wzrostem temperatury płyn się rozszerza musisz...
Prawdopodobnie przedmuch do układu. Na szybko, potwierdzeniem tego, byłby wynik tego eksperymentu. Rano poluzować nakrętkę na zbiorniczku wyrównawczym, odpalić silnik, niech się nagrzewa na wolnych obrotach i jednocześnie obserwować zachowanie się poziomu płynu w zbiorniczku. Jeżeli poziom zacznie szybko się podnosić zaraz po odpaleniu silnika, to wskazywałoby...
Witam grono. Otóż grudniu pewnej soboty jeździłem samochodem, potem postawiłem go pod blokiem. Przypomniałem sobie ze coś muszę kupić wiec jeszcze wyjechałem, i jak wracałem 500 m przed parkingiem samochód zaczął przerywać, nie wkręcał się powyżej 2-2,5 tyś obr. Pomyślałem ze gaz się skończył wiec przełączyłem na benzynę, niestety na benzynie to samo....
Obserwuje od jakiegoś czasu dziwne zjawisko, powiedzmy że już z ponad pół roku. W moim uno na zimnym silniku poziom płynu chłodniczego gdy sprawdzam jest ok. Gdy odpalę silnik, dodaje gazu linką pod maską i obserwuje płyn ciągle jest okej. Kiedy przejadę powiedzmy 10 km aż silnik się rozgrzeje, gaz załączy, pod maską jest już płynu poniżej minimum,...
Uszczelka pod głowicą to nie będzie bo spaliny by gotowały mu płyn chłodzący, wiem bo tak miałem, Nie wiem co kolega rozumie przez gotowanie płynu chłodzącego. Ja nie miałem przedmuchu do układu chłodzenia, więc osobistych doświadczeń w tej materii nie mam, ale widziałem efekty takiego przedmuchu w samochodzie u kolegi. U niego też płyn znikał z układu...
poziom płynu poziom płynu spryskiwaczy poziom płynu chłodniczego
tranzystor a1266 hasło wygasa oświetlenie przez bluetooth
philips senseo zgrzewarka transformatorowa
Onkyo A-35 vs UNITRA PW3015: Moc basu i brzmienie Migająca zielona lampka w zmywarce Ignis po podłączeniu napędu