W sumie jest dobrze, zakładając że przekaźniki są na 12 VDC. Jednak prościej by było, gdyby były one na 24VDC. Stop to ,,grzybek" z NC, więc zmień połączenie styków pierwszego górnego przekaźnika. Tak się projektuje ,,emergency stop".
Nie znam dokładnej budowy zmywarek, ale tak łopatologicznie spróbuję wytłumaczyć: 1. 100V które zmierzyłeś pomiędzy L i obudową oraz N i obudową, dopływa do przewodu N poprzez inne elementy zmywarki (układy elektroniczne, żarówki, itp.) Połączenie między L i N masz przez uzwojenia silnika, dlatego napięcie pojawia się na na obu zaciskach. Gdybyś zmierzył...
Z silnika wychodzi sześć przewodów, trzy podłączone do styków i trzy zawieszone w powietrzu, pierwotnie połączone ze sobą, prawdopodobnie był to układ "w gwiazdę". Skoro pierwotnie układ był połączony w gwiazdę a na tabliczce nie ma informacji o Y/D to być może ten silnik ma napięcie znamionowe 220V przy połączeniu w gwiazdę. Jeśli połączenie wyglądało...
Jak sprawdzić połączenie pomiędzy przekaźnikiem a sterownikiem silnika. Odłączasz akumulator, odłączasz przekaznik, odłączasz sterownik silnika. Bierzesz żarówkę np 21W i jeden zacisk żarówki podłączasz do plusa akumulatora, drugi biegun żarówki podłączasz pod styk DI w gnieździe przekaźnika, bierzesz kawałek przewodu i z gniazda sterownika silnika...
Nie ma to może większego znaczenia, ale kilkakrotnie spotkałem się z opinią że połączenie w szereg wydłuża żywotność styków bardziej niż poł. równoległe. W momencie rozwierania styków łuk elektryczny rozwija się na tej parze styków która zostanie rozwarta jako ostatnia (nigdy nie są rozwierane idealnie jednocześnie).
??? Nie rozumiem w czym problem. PLC Ci tego nie załatwi samo z siebie. Musisz mieć odpowiedni układ w zasilani silnika - jakiś przełącznik, albo np. trzy styczniki. Jeden włącza napięcie na początek uzwojeń, drugi zwiera końce uzwojeń ze sobą (gwiazda), albo rozłączasz drugi i włączasz trzeci, który końce uzwojeń też połącza do sieci tylko inaczej...
http://obrazki.elektroda.pl/4819063400_1... Odkąd zaprezentowałem pierwszą wersję karmnika dostaje co jakiś czas maile z prośbą o pomoc przy budowie. Postanowiłem więc zbudować druga wersję karmnika , przy okazji dokumentując poszczególne etapy budowy. Ponieważ większość akwarystów nie zajmuje się elektroniką i nie zawsze ma zdolności...
http://obrazki.elektroda.pl/3724434900_1... W większości, a może i we wszystkich samochodach w elektrycznych podnośnikach szyb jest stosowane zabezpieczenie przeciążeniowe, powodujące wyłączenie silniczka gdy podnoszona szyba napotka przeszkodę. W bardziej rozbudowanych układach jest możliwość nawet opuszczenia szyby na jakąś tam odległość...
Kolejny doktorat na Forum ,, O Współpracy Kół Zębatych". Rozrusznik już wymieniłam Na nowy czy używany ze szrotu ? Bo jak ze szrotu to zrobiłaś mu przegląd ? Stan tulei, szczotek, komutatora, styków w elektromagnesie ? Czy w samochodzie sprawdzono połączenie masy silnika z nadwoziem ? Czy to można stwierdzić na zewnątrz, skoro ogólnie działa? Przez...
Nic nie napisałeś o mocy tego silnika. Producent siłownika liniowego w któym zamontowany jest wspomniany silnik deklaruje, że silnik ma moc 50W. korzystając ze wzoru ze specyfikacji siłownika, obliczyłem, że prąd dla mojego obciązenia siłownika będzie wynosił ok 3,5A. Nieprawidłowo ustawione są styki przekaźnika. W tym położeniu nic nie zadziała. Jeden...
Opisz działanie układu: https://obrazki.elektroda.pl/2308513400_... Przedstawiony schemat wydaje się być schematem układu sterowania silnikiem trójfazowym z wykorzystaniem styków pomocniczych oraz przekaźników. Jest to typowy układ do sterowania silnikiem w obu kierunkach - prawym i lewym, zwanym również układem gwiazda-trójkąt. Przeanalizujmy...
Tak, pod szczotkotrzymaczem jest styk i zdarza sie, że to połączenie zostaje zanieczyszczone i silnik nie działa. Z doświadczenia wiem, że szybciej rozebrać jest cały silnik, niż bawić się z wyjmowaniem szczotkotrzymaczy i potem jeszcze dostepem do owych styków. Zbijasz blaszana obudowe turbiny. Blokujesz wirnik płaskim wkretakim od góry, odkrecasz...
Ale kolego jeszcze raz, bo być może nie zrozumiałem, udało się włączyć pod VCDS tempomat? (aktywować)? Jeśli tak to na 95% bedzie chodził, dodatkowo to nowy rocznik, więc tym bardziej. Jak na razie aktywowałem obsługę w sterowniku elektryki w kodowaniu długim. Są tam bloki pomiarowe gdzie można obserwować stan styków manetki, nic tam nie reaguje bo...
Silnik 380/220V, znaczy połączenie w gwiazdę na sztywno. Do styków oznaczonych jako R,S,T podłączasz przewody fazowe, do obudowy przewód ochronny (pewnie będzie na to miejsce w puszce przyłączeniowej). Wyłącznik w zasadzie dowolny. Są łączniki krzywkowe do silników, możesz użyć stycznika z odpowiednim sterowaniem.
Domyślam się że 2x5A to połączenie na 1 styku a 1x10A to na dwóch. Tak z opisu wychodzi . Więc połącze mostkiem dwa wejścia i dwa wyjścia i 10A będzie jak nic mogło przejść... Nie, to tak nie działa. Styków w przekaźnikach nie łączy się równolegle. Najlepiej to nic nie kombinuj, tylko zastosuj typowy stycznik do załączania silnika pompy np. Stycznik...
Ja doceniam wysiłek autora projektu i potwierdzam przydatność jego dla zwiększenia trwałości rozrusznika. Jednakże muszę trochę pomalkontencić :) nad rozwiązaniem. Ładne i dobrze działające, ale po co tyle elementów. Ja w poprzednich samochodach dokonałem samodzielnie podobnego urządzonka ale zrobiłem to zdecydowanie prościej. Sprawdziły się i pracowały...
kłopot z iskrą chyba się wyjaśnił,po usztywnieniu kostki połączeniowej na cewce iskra jest OK jednak gdy kostka jest luźna iskra ginie, prawdopodobnie słabe połączenie styków w cewce natomiast zawór EGR po uruchomieniu silnika dostaje + a nie dostaje -,skąd może brać minusa,diagnoza kompem wadliwe działanie liniowego systemu EGR-nieobecny.zdięcie rurki...
Witam szanowne grono. Czy znajdzie się ktoś kto potrafi powiedziec jak podłączyć ten Oto silnik? Nie mam więcej informacji na jego temat. https://obrazki.elektroda.pl/3600059400_... https://obrazki.elektroda.pl/3851006800_...
Witam. Czy mi się dobrze wydaje? Czy ten silnik trzeba podłączyć do tych 3 styków - 3 fazy i na obudowę zero? Ps 1 raz widzę coś takiego, bo zawsze było 6 styków. https://obrazki.elektroda.pl/1320767000_... https://obrazki.elektroda.pl/3550436200_...
Czujniki dla sterownika silnika mają zwykle swoją masę ze sterownika, nie silnika. Taki termistor teoretycznie mógłby nie kontaktować już w środku czujnika, a brak kontaktu, przerwa lub wysoka rezystancja, to dla sterownika była bardzo niska temperatura, czyli "ssanie" i polewanie benzyną. Błędy były dopiero po za zakresem pomiaru, od -35°C, do +146°C...
Witajcie Panowie elektrycy Jak uruchomić taki silniczek jednofazowy: https://obrazki.elektroda.pl/6518163800_... https://obrazki.elektroda.pl/4319181500_...
silnik trójfazowy pracuje jako jednofazowy z kondensatorem pracy Oj kolega okrutnie się pomylił. Silnik 3 fazowy, nie widzi kolega na schemacie połączenia 3 fazowego wprost do silnika ? Silnik ten pracuje akurat w układzie gwiazdy a kondensatory służą z powodu wysokich obrotów silnika (2800 obr ) jako hamulec dynamiczny by nie uszkodziło zawieszenia...
Wszyscy cię rozumieją...nawet nie podałeś jaka moc silnika sprężarki. Miałem taki wyłącznik (typowy od hydroforu) w zastosowaniu do sprężarki na silniku 1,5kW 3fazy, styki wypalały się dość szybko więc zastosowałem dodatkowo stycznik, był znacznie tańszy a dodatkowo styki zapasowe do niego skądś miałem. Połączenie wszystkich elementów jest proste ale...
Połączenie jest proste bo jedną fazę (L1) podłączasz na zacisk wyłącznika ciśnieniowego (jeśli jest na 230V AC). Z drugiego zacisku wyłącznika ciśnieniowego podłączasz do cewki stycznika (oznaczenie A1). A2 podłączasz pod N (przewód neutralny). To powyższe to sterowanie. Z podłączeniem kompresora i zasilania do styków mocy stycznika poradzisz sobie?...
A gdzie odpowiedzi na pozostałe zadane przeze mnie pytania? Mam zadawać je pojedynczo? Aby otrzymywać pojedyncze odpowiedzi? 1. Switche może posiadać sklejone styki w wyniku pracy, może mieć upalone styki czyli przerwę, może być dobry czyli tak jak napisałeś NC a po zadziałaniu NO czyli sprawdź czy jest sprawny jeszcze raz, czy się nie pomyliłeś w pierwszym...
Masa to poprostu [-] , sprawdż jej połączenie z silnikiem i nadwoziem [odkręć przewody , oczyść styki , przez np. "masę" silnika podczas rozruchu przepływa prąd rzędu kilkuset amper i z czasem powodując coraz szybsze utlenianie styków [ temperatura styku] .
Witam . Wszystko łączysz według schematu zamieszczonego przez kolegę Piracik ,z tą różnicą jak zaznaczył kolega Krzysztof polegającą na oznaczeniu zacisków cewki stycznika.Co dla Ciebie w podłączeniu sterowania jest niezrozumiałe?. Na zacisk A1 do chodzi N -z wyjścia bezpieczników głównych F1-3 zasilanie (faza)dochodzi na bezpiecznik sterowania (BS)...
Więc problem leży u podstaw. Jest to silnik indukcyjny (asynchroniczny) dwubiegowy. Posiada na stojanie dwa uzwojenia na różne liczby par biegunów w zależności które uzwojenie zasilamy. Jego zaciski są oznaczone: pierwsze uzwojenie: 1U, 1V, 1W; drugie uzwojenie 2U, 2V, 2W. (W odróżnieniu od zwykłego silnika indukcyjnego, który ma początki cewek oznaczone...
prawdopodobnie w baku są brudy trzeba go odkręcić i dokładnie przepłukać tak samo pompę tylko pompy nie w wodzie!!! prawdopodobnie jest zardzewiała jak było u mnie. Pewnie będzie też przerwany filtr materiałowy przed pompą. Jeśli pompa jest zbyt mocno uszkodzona polecam zamontowanie pompy od golfa jest tańsza i odporniejsza na zanieczyszczenia. jednak...
Zasadnicze pytania czy jest to faktycznie serwo czy mechaniczny przełącznik oraz czy istnieje pozycja neutralna wszystkich styków ( żaden nie łączy ) . według tego co opisałeś układ wygląda następujaco : http://obrazki.elektroda.pl/3377849900_1... Jeżeli chcesz tym sterować to otrzymasz tylko po dwie pozycje w danym kierunku , możliwości jest...
To nie zawór a włącznik ciśnieniowy i nie ma rezystancji tylko przerwę lub połączenie styków. W momencie kręcenia kierownicą, wraz ze wzrostem ciśnienia w układzie, zwarciem styków podaje informację do ECU o zwiększeniu obciążenia silnika
Doprowadziłem klimatyzaję mechanicznie do porządku (wymieniony parownik i skraplacz oraz osuszacz) Naprawiłem połączenie opornika 1 biegu wentylatora klimy oraz doprowadziłem do porządku wtyczkę czujnika ciśnienia klimatyzacji. W module wentylatorów naprawiłem skorodowane dwa połączenia na dolnym przekaźniku w rogu. Zwieranie styków roboczych wszystkich...
Musisz do tego urządzenia dołożyć dwa przekaźniki dwubiegunowe. Jeden zasilać z jednego kanału tego sterownika a drugi z drugiego kanału. Jeden będzie do obrotów lewych a drugi prawych. Do styków COM przekaźników doprowadzasz zasilanie + i -. A ze styków NO zasilasz silnik. Na jednym przekaźniku zamieniasz połączenie biegunów zasilania silnika. Jeśli...
Wg nr styków czujnika 1-niebiesko-brązowy wskaźnik temperatury 2-brązowo-żółty połączenie masowe w wiązce silnika 3-czarny połączenie masowe w wiązce silnika 4-brązowo-szary sterownik silnika pin nr 93
aktualizacja: 6 maj dodane około 160 kolejnych skrótow Witam, ponieważ nigdzie nie znalazłem w internecie porządnej listy używanych skrótów OBD2 PIDS używanych w systemach diagnostycznych w trybie Live Data, pozwoliłem sobie rozpocząć wątek tychże skrótów. Ponieważ zdaję sobie sprawę, że to co wypisałem to jest tylko mała część mam do Was prośbę o ewentualnie...
a co jeśli w momencie wystąpienia usterki, sterownik silnika stracił zasilanie, więc nie zapisał błędu A co jeśli przyczyną usterki jest właśnie niepewne połączenie styków "15", bądź "30" które jako brak zasilania nie generuje kodu w pamięci? W kostkach nic nie widać, zgniła wiązka tyle że nie wiadomo w którym miejscu?
w czasie naprawy silnika w serwisie został poprawiony lut na cewce O jakiej cewce piszesz??? Ori regulator mechaniczny zawierał w sobie ogranicznik prądu. Wg mnie (i nie tylko mnie) nie jest on potrzebny przy alternatorze ale jest to "zaszłość konstrukcyjna" wynikająca z zastosowania regulatora prądnicy do alternatora. W motorze kolegi zastosowano...
Witam. Dziś znalazłem chwilę, żeby znów zerknąć do maździątka (dwójka małych dzieci). Oprócz odmalowania rogu zderzaka (małżonka załatwiła) i zainstalowania świateł dziennych (poprzednich prawie nie było widać, że świecą) spróbowałem odczytać te błędy. Nie miałem rezystora ani diody ale znalazłem śrubokręt z żarówką i kabelkiem. Tak sobie pomyślałem...
Napędy elektryczne wymagają skutecznej ochrony przed przeciążeniami i zwarciami. Oba zjawiska generują zakłócenia w pracy silników i stwarzają niebezpieczeństwo ich uszkodzenia. Mogłoby to doprowadzić do sytuacji potencjalnie niebezpiecznej dla osób mających styczność z danymi urządzeniami. Remedium na oba zagrożenia stanowią dziś nowoczesne wyłączniki...
Wał się obraca - co do uzwojenia to wydaje mi sę że nie tak łatwo było spalić silnik z dawnych lat :D .... Wentylator będę musiał jakiś dokupić - podobno można dostać - z osłoną wentylatora... - coś wymyśle... koło pasowe się dorobi u znajomego tokarza... Gorzej z podłączeniem bo widzę 3 przewody - czyli Y Δ będzie ciężko a pow 5kW to pewnie pasowałoby...
Koleżanka podrzuciła do naprawy suszarkę do której ma wielki sentyment ze względu na jakiś jonizator... Sprzęt rozbierał wcześniej jej ojciec i pierwsze co się rzuciło w oczy to pourywane druty diody IN4007 które są pomiędzy drutem oporowym, a silnikiem wentylatora. Diody były lutowane po 2 sztuki na stronę. 1 Zakupiłem diody i wlutowałem po 2 w takim...
Aby nieco przybliżyć temat, chciałbym na wstępie opisać "logikę" odczytywania płyt przez napęd z laserem. W znamienitej większości przypadków wygląda to następująco: Po załadowaniu na tackę (zamknięciu klapki czy wsunięcie w szczelinę "zasysarki") płyta jest układana na talerzyku napędu płyty, głowica laserowa dojeżdża do środka płyty, a soczewka próbuje...
co tu ma być do wielkiego myślenia ....... przekaźnik R15 / 2P do styków ruchomych V1 i V2 do NC odpowiednio U2 , W1 do styków NO W1 , U2 to cała filozofia tego połączenia w stanie bez napięciowym połączenie V1- U2 , V2 - W1 , po zadziałaniu przekaźnika V1-W1 , V2 - U2 drugi przekaźnik do załączania zasilania , jeżeli silnik jest większej mocy to zamiast...
Na silniku powinny być zworki w układzie pionowym albo poziomym pomiędzy zaciskami U2, R2, 1, 2. W pionie albo w poziomie zależnie od kierunku. Należy je usunąć, te połączenia wykona przełącznik Nie ma tego typu przełącznika na stronce producenta, ale zasada jest prosta: połączenia wewnątrz zachodzą w obszarze jednego pakietu (plaster plastikowy przełącznika,...
Chodziło mi o te uzwojenia które hamują. Musiały być podłączone w obie strony jak widać ale czy tak wogole się da ? 1. Nie ma tam uzwojeń hamujących. Są wspólne do pracy i hamowania. Po prostu są to główne uzwojenia silnika (na stojanie i na wirniku). 2. Nie da się ich podłączyć w obie strony. Albo w jedną albo w drugą. Niemożliwe jest więc podłączenie...
Witam. Czyli można by rozkręcić go i po nastawiać odpowiednio segmenty żeby dobrze zwierał? Myślę , że da się to zrobić, ale pewności nie mam. A sprawdzałeś go tak jak Ci pisałem w poprzednim poście? Ja mam zapytanie czy jak jest połączenie np. w 3 segmencie to mają styki zwierać góra i dół czy tylko góra? Popatrz na schemat u góry; by to działało,...
A może wystarczyłaby jedna para styków w przekaźniku? Po prostu masę łączymy z jednym, lub z drugim przewodem silnika. Tylko musiałby być przekaźnik, który bez podania napięcia nie łączy. Albo dwa tranzystory (mogą być mosfety - prościej): połączenie przełącznikiem jednego przewodu od silnika do plusa powoduje połączenie drugiego do masy. Pytanie, jak...
Odpowiadając ściśle na Twoje pytanie, by móc ze 100% pewnością orzec o Twoim konkretnym przypadku musiałbyś podać przynajmniej jego typ i/lub zdjęcie, lub ewentualnie sprawdzić to doświadczalnie (zmierzyć). W prawie 100% przekaźników zasadniczą rolę odgrywa separacja elektryczna pomiędzy obwodem cewki oraz stykami roboczymi. Na drugim rysunku z prawej...
Co do hamowania silnika to oczywiście że można w również mostku H, ale jak sam zauważyłeś układ wtedy się komplikuje. Piszesz że przekaźniki szybko kończą żywot? A z jakich korzystasz? Jaki prąd znamionowy styków? Trochę to dziwne. Przy sterowaniu takim jak opisałem wyżej iskrzenie na stykach może występować tylko przy hamowaniu silnika, a kierunek...
witam, w tych silnikach wystepowały dwie wersje k7m-702 i 703, po pierwsze sprawdż ciśnienie paliwa, powinno być na poziomie 2,5 bara +- 0,3 bara i nie powinno spadać przy gwałtownym przyspieszaniu, sprawdż wszystkie połaczenia czujników możliwe że po nagrzaniu troszke się rozszerza połączenie i nie masz dobrych styków a te czujniki dają info do kalkulatora...
Witam, Zająłem się renowacją zestawu hydroforowego, który od 6 lat stał nieczynny w piwnicy. Kiedyś, po zimie, nie dało się go już uruchomić, a ponieważ mam również wodę z wodociągu, to sobie tak został. Zestaw podłączał miejscowy hydraulik i 'złota rączka'. Część hydrauliczna już oczyszczona i czeka na złożenie. Natomiast część elektryczna, tj. silnik...
Witam. Potrzebuje niezawodnego układu zastępującego "tradycyjny" przekaźnik z cewką, przekaźnikiem elektronicznym - na układzie scalonym czy też tranzystorze. Sprawa dotyczy układu do zmiany kierunku obrotów silnika sterowanego driverem. W zależności od tego czy na wejście STEP tegoż drivera poda się 0 czy też +5V silnik ma lewe lub prawe obroty. Poniżej...
Jeżeli antena CB mocowana do klapy to połączenie z masą bardzo niepewne i w cienkich punktach (tylko zawiasy i czasem zaczep zamka). Dla prądu stałego może wystarczyć, ale dla w.cz. to porażka. Inaczej mówiąc, za mała płaszczyzna masy (jak na parapecie...), oraz dodatkowo więcej zakłóceń przy odbiorze (parapety nie mają silników...) Dużo lepiej mocować...
połączenie styków przełącznika połączenie styków przełącznik połączenie styków przekaźnika
schemat kostki radia volvo czujnik eteru agregat rurka zimno
schemat wideofonu sharp lc50le760e
Kierunek obrotu pokrętła programatora pralki Makita EM4351UH gaśnie po dodaniu gazu – przyczyny, czyszczenie gaźnika, regulacja, filtr paliwa